אפיונים לאופיה ולפעילותה הטרוריסטית של תנועת “הג’האד האסלאמי בפלסטין”.

הלוגו של תנועת

הלוגו של תנועת "הג'האד האסלאמי בפלסטין", הפועלת בחסות איראן וסוריה. במרכז מפת כל פלסטין, על רקע כיפת הסלע ומשני הצדדים רוס"רים מעל כיפת הסלע, בין שני הרוס"רים מופיעה בכתובת "אללה אכבר". הלוגו מבטא היטב את המסר האיסלאמי המהפכני של התנועה החותרת להשמדת ישראל באמצעות פעילות אלימה מתמשכת וחסרת פשרות ולהקמת מדינה פלסטינית אסלאמית על חורבותיה.

אפיונים כללים
  1. ביום שבת, ה-4 באוקטובר 2003, יומיים לפני “יום הכיפורים”, פוצצה עצמה מחבלת מתאבדת, חברת תנועת “הג’האד האסלאמי בפלסטין”, במסעדת “מקסים” בחיפה. בפעולת טרור זאת נהרגו 19 אזרחים שסעדו במקום ונפצעו כ-60, יהודים וערבים, חלקם בני אותן המשפחות.
  2. תנועת “הג’האד האסלאמי בפלסטין” (להלן הגא”פ) הינה ארגון טרור קטן אך “איכותי”, בעל אופי אסלאמי רדיקאלי, אשר ביצע במהלך העימות הנוכחי שורה של פיגועי התאבדות רצחניים ששיאם הפיגוע במסעדת “מקסים”.“הרשות הפלסטינית” נמנעה בדרך כלל מלהתעמת עם הגא”פ ועם ה-“חמא”ס” ואפשרה בכך את התחזקותן של שתי תנועות אלה העוינות את ה”רשות” והרואות עצמן כחלופה ל”רשות”.
  3. מאפיין בולט של ה-גא”פ הינו תלותו הרבה בגורמים חיצוניים: סוריה מאפשרת למפקדתו בראשות ד”ר רמצ’או שלח לפעול משטחה ולאכוון משם את פעילותו הטרור ב”שטחים”. איראן הפטרונים הראשים של הארגון מעניקה לגא”פ סיוע כספי (מממנת את מרבית תקציבו) ומשתמשת בו כמנוף להסלמת הטרור ב”שטחים” תוך טישטוש “טביעת האצבע” האיראנית.