האדרת שהיד שביצע לאחרונה פיגוע דקירה, בטקס הוקרה שנתי לבוגרי בתי ספר תיכוניים ואוניברסיטאות בעיירה עיזריה, מזרחית לירושלים

מזכיר פתח באלעיזריה ג'מאל בצה אבו חדיד נושא דברים בטקס, שהוקדש לזכרו של נסים אבו רומי (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע'אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019)

מזכיר פתח באלעיזריה ג'מאל בצה אבו חדיד נושא דברים בטקס, שהוקדש לזכרו של נסים אבו רומי (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע'אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019)

תיעוד דקירת השוטר ע

תיעוד דקירת השוטר ע"י נסים אבו רומי וחברו (דוברות המשטרה, 15 באוגוסט 2019).

טקס בוגרי בתי הספר התיכוניים והאוניברסיטאות באלעיזריה (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע'אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019).

טקס בוגרי בתי הספר התיכוניים והאוניברסיטאות באלעיזריה (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע'אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019).

טקס בוגרי בתי הספר התיכוניים והאוניברסיטאות באלעיזריה (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע'אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019).

טקס בוגרי בתי הספר התיכוניים והאוניברסיטאות באלעיזריה (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע'אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019).

כללי
  • ב-7 בספטמבר 2019 קיים מועדון צעירי העיירה אלעיזריה (הנמצאת ממזרח לירושלים), טקס הוקרה שנתי לבוגרי בתי הספר התיכונים והאוניברסיטאות, תושבי העיירה[1]. הטקס נערך בבית הספר התיכון לבנות אלעיזריה. בין המשתתפים בלטו ראש מחלקת ירושלים באש”ף; מפקד המודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית במחוז ירושלים; מזכיר פתח באלעיזריה וסגנו; ראש עיריית אלעיזריה מנהלי בתי הספר, התלמידים ובני משפחותיהם. למרות נוכחותם של משתתפים רמי הדרג התקיים הטקס בפרופיל נמוך וללא מתן ביטוי פומבי לכך, שהטקס הוקדש לזכרו של מבצע הפיגוע (להערכתנו מטעמי זהירות).
  • ג’מאל בצה אבו חדיד, מזכיר פתח באלעיזריה, ציין בפתח נאום שנשא, כי הטקס מוקדש לזכרו של הנער נסים אבו רומי, תושב עיזריה, שביצע יחד עם חברו, תושב עיזריה אף הוא, פיגוע דקירה ביציאה מהר הבית בעיר העתיקה בירושלים (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע’אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019). כבעבר זכה שהיד שנהרג במהלך ביצוע הפיגוע לביטוי הוקרה והפעם בפני בוגרי בתי ספר תיכוניים ואוניברסיטאות.

“תרבות השהידים” המוצאת ביטויה בהאדרת מחבלים, שביצעו פעולות טרור הינה תופעה נפוצה ברשות הפלסטינית ובפתח. היא מהווה מרכיב מרכזי במורשת הפלסטינים וחלק ממדיניות הרשות הפלסטינית. השהידים מונצחים בדרכים שונות וביניהן קריאת רחובות, כיכרות, בתי ספר ומוסדות ציבור על שמם. תשומת לב מיוחדת ניתנת להאדרת שהידים בקרב הדור הצעיר במטרה להפוך אותם למודל לחיקוי. תופעה זאת מעניקה לגיטימציה ציבורית לפיגועים ולמבצעיהם ובכך תורמת להגברת המוטיבציה של צעירים פלסטינים ללכת בדרכם של השהידים ולבצע פיגועים נגד ישראל.

  • הטקס באלעיזריה התקיים תחת חסותו ובמימונו של איש עסקים בשם חלמי אבו ריש, שמוצאו מהעיירה. איש עסקים זה, שנכח בטקס, מתגורר בוושינגטון ובבעלותו עסקים נרחבים בארה”ב (חברת נסיעות, סוכנות נסיעות, סניף של רשת מלונות גדולה בוושינגטון וחברה להשכרת לימוזינות). חלמי אבו ריש נוהג לתרום כספים למטרות חברתיות בעיירת מוצאו אלעיזריה. בין השאר הוא נוהג לממן מידי שנה את טקס הבוגרים (פירוט ראו נספח ב’).
הטקס בעיזריה
  • ב-7 בספטמבר 2019 קיים מועדון צעירי אלעיזריה טקס הוקרה שנתי לבוגרי בתי הספר התיכונים והאוניברסיטאות תושבי הכפר. השתתפו בטקס כ-180 בוגרים. בטקס נכחו נציגים מהרשות הפלסטינית ומאש”ף וממלאי תפקידים ונכבדים ברמה המקומית. בין המשתתפים בלטו עדנאן אלחסיני, ראש מחלקת ירושלים באש”ף; ג’האד אלפקיה, מפקד המודיעין הכללי של הרשות הפלסטינית במחוז ירושלים; ג’מאל בצה אבו חדיד, מזכיר פתח באלעיזריה; סאמי אבו ע’אליה, סגן מזכיר פתח באלעיזריה; עצאם פרעון ראש עיריית אלעיזריה; עטא ג’בר מנהל מועדון צעירי אלעיזריה (המשמש גם כראש מחלקה בעיריית אלעיזריה); מנהלי בתי ספר ובני משפחות התלמידים (דף הפייסבוק של מועדון צעירי אלעיזריה, 8 בספטמבר 22019, דף הפייסבוק של סאמי אבו ע’אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019).
טקס בוגרי בתי הספר התיכוניים והאוניברסיטאות באלעיזריה 
 (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע'אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019).
    טקס בוגרי בתי הספר התיכוניים והאוניברסיטאות באלעיזריה 
 (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע'אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019).
טקס בוגרי בתי הספר התיכוניים והאוניברסיטאות באלעיזריה
(דף הפייסבוק של סאמי אבו ע’אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019).
  • בדברים שנשא ג’מאל בצה אבו חדיד, מזכיר פתח באלעיזריה, בפני באי הטקס הוא ציין בפתח דבריו כי הטקס מוקדש לזכרו של נסים אבו רומי, תושב עיזריה שביצע יחד עם חברו ב-15 באוגוסט 2019 פיגוע דקירה בשער השלשלת במזרח ירושלים, בו נפגע שוטר (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע’אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019). בהמשך דבריו, שיבח ג’מאל אבו חדיד את הבוגרים וקרא להם להמשיך וללמוד (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע’אליה, סגן מזכיר הפתח באלעיזריה , 11 בספטמבר 2019).
  • הנערים, שביצעו את פיגוע הדקירה הם נסים מכאפח אבו רומי וחמודה ח’צ’ר אלשיח’, שניהם בני 14, מהעיירה אלעיזריה. נסים אבו רומי הוא בנו של מכאפח אבו רומי, חבר הנהגת סניף ירושלים של החזית הדמוקרטית (סוכנות וטן, 15 באוגוסט 2019). החזית הדמוקרטית פרסמה הודעת אבל על מותו (דף הפייסבוק של החזית הדמוקרטית – סניף ג’נין, 15 באוגוסט 2019). לאחר הפיגוע התפרסמו פוסטים רבים שברכו על הפעולה והביעו צער על מותם של שני הנערים. הפוסטים זכו לאלפי לייקים מצד גולשים פלסטינים שביקשו מאללה שירחם על נשמותיהם ויכניס אותם לגן עדן.
נסים אבו רומי     חמודה ח'צ'ר אלשיח' 
(דוברות המשטרה)
שני הנערים, שביצעו את פיגוע הדקירה. מימין: נסים אבו רומי . משמאל: חמודה ח’צ’ר אלשיח’
(דוברות המשטרה)

כרזת אבל שפרסמה סיעת הסטודנטים של החזית הדמוקרטית על מותם של נסים אבו רומי וחמודה ח'צ'ר אלשיח' (דף הפייסבוק של סיעת האחדות, 16 באוגוסט 2019; דף הפייסבוק של סיעת האחדות באוניברסיטת אלקדס, 16 באוגוסט 2019).
כרזת אבל שפרסמה סיעת הסטודנטים של החזית הדמוקרטית על מותם של נסים אבו רומי וחמודה ח’צ’ר אלשיח’ (דף הפייסבוק של סיעת האחדות, 16 באוגוסט 2019; דף הפייסבוק של סיעת האחדות באוניברסיטת אלקדס, 16 באוגוסט 2019).

נספח א’
פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים
  • ב- 15 באוגוסט 2019 דקרו שני נערים פלסטינים שוטר סמוך לשער השלשלת ביציאה מהר הבית בעיר העתיקה בירושלים. אחד הדוקרים נורה למוות והשני נפצע באורח אנוש ומאוחר יותר מת מפצעיו. השוטר פונה במצב בינוני לבית החולים. אזרח ישראל נוסף, ששהה במקום נפצע באורח קל ברגלו. לאחר האירוע סגרה המשטרה את הכניסות להר הבית למי שטרם מלאו לו חמישים. גם אזור העיר העתיקה נסגר אולם כעבור זמן קצר נפתח. לאחר סגירת השערים נשמעה קריאות בקרב הפלסטינים להגיע למסגד אלאקצא ולערוך את תפילת הערב מול השערים שנסגרו על ידי ישראל (חשבון הטוויטר שהאב, 15 באוגוסט 2019).
תיעוד דקירת השוטר ע"י נסים אבו רומי וחברו 
(דוברות המשטרה, 15 באוגוסט 2019).
    תיעוד דקירת השוטר ע"י נסים אבו רומי וחברו 
(דוברות המשטרה, 15 באוגוסט 2019).
תיעוד דקירת השוטר ע”י נסים אבו רומי וחברו
(דוברות המשטרה, 15 באוגוסט 2019).

הסכינים שנמצאו ברשות  שני הנערים, שביצעו את פיגוע הדקירה
(אתר משטרת ישראל, 15 באוגוסט 2019)
הסכינים שנמצאו ברשות שני הנערים, שביצעו את פיגוע הדקירה
(אתר משטרת ישראל, 15 באוגוסט 2019)

נספח ב’
איש העסקים חלמי אבו אלריש (אבו אבראהים) שמימן את הטקס באלעיזריה

הטקס באלעיזריה, שהוקדש לזכרו של הנער שביצע את פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים, התקיים תחת חסותו ובמימונו של איש העסקים חלמי אבו אלריש (אבו אבראהים) (דף הפייסבוק של סאמי אבו ע’אלוה, סגן מזכיר פתח, בספטמבר 2019). איש עסקים זה, שאף השתתף בטקס, נוהג לתרום מידי שנה כספים למימון טקס הבוגרים בני העיירה אלעיזריה ועבור מטרות חברתיות נוספות.

  • איש העסקים חלמי אבו אלריש (אבו אבראהים). נולד בכפר אלעיזריה. הוא מתגורר כיום בוושינגטון (אתר PALSPORT, 25 במרץ 2018). במרץ 2018, תרם חלמי אבו אלריש 40 אלף דולרים להכשרת תשתיות באצטדיון אלקדס ועבור מועדון צעירי אלעיזריה (אתר PALSPORT, 25 במרץ 2018). בנוסף לכך, תורם חלמי אבו ריש, המשמש מזה שנים כנשיא הכבוד של מועדון צעירי אלעיזריה, מידי שנה סכומי כסף למימון טקס הבוגרים באלעיזריה (דף הפייסבוק של מועדון צעירי אלעיזריה, 5 ביוני 2012).
איש העסקים חלמי אבו אלריש, נשיא הכבוד של מועדון צעירי אלעיזריה (דף הפייסבוק של מועדון צעירי אלעיזריה, 5 ביוני 2012), (אתר PALSPORT, 25 במרץ 2018)    איש העסקים חלמי אבו אלריש, נשיא הכבוד של מועדון צעירי אלעיזריה (דף הפייסבוק של מועדון צעירי אלעיזריה, 5 ביוני 2012), (אתר PALSPORT, 25 במרץ 2018)
איש העסקים חלמי אבו אלריש, נשיא הכבוד של מועדון צעירי אלעיזריה (דף הפייסבוק של מועדון צעירי אלעיזריה, 5 ביוני 2012), (אתר PALSPORT, 25 במרץ 2018)
איש העסקים חלמי אבו אלריש, משתתף בטקס בוגרים מצטיינים באלעיזריה, שהוקדש לכבודו של הנער שביצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים (דף הפייסבוק של עטא ג'בר, יו"ר מועדון צעירי אלעיזריה, 8 בספטמבר 2019)    איש העסקים חלמי אבו אלריש, משתתף בטקס בוגרים מצטיינים באלעיזריה, שהוקדש לכבודו של הנער שביצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים (דף הפייסבוק של עטא ג'בר, יו"ר מועדון צעירי אלעיזריה, 8 בספטמבר 2019)
איש העסקים חלמי אבו אלריש, משתתף בטקס בוגרים מצטיינים באלעיזריה, שהוקדש לכבודו של הנער שביצע פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים (דף הפייסבוק של עטא ג’בר, יו”ר מועדון צעירי אלעיזריה, 8 בספטמבר 2019)
  • בנובמבר 2016, קיבל חלמי אבו ריש מגן הוקרה על תמיכתו בבני עמו הפלסטיני מאת מען עריקאת, ראש נציגות אש”ף דאז בוושינגטון. המגן הוענק לו בערב תרבות, שנערך באוניברסיטת ג’ורג’טאון. בערב השתתפו בני הפזורה הפלסטינית והערבית המתגוררים בארה”ב, שגרירים, אנשי סגל דיפלומטי, אנשי אקדמיה, והזמרת הלבנונית המפורסמת אמימה אלח’ליל (דף הפייסבוק של מחמד חמד, 3 בנובמבר 2016).

איש העסקים חלמי אבו אלריש  עם הזמרת הלבנונית אמימה אלח'ליל, לאחר שקיבל מגן הוקרה, מאת מי שהיה נציג אש"ף בוושינגטון, על תמיכתו בעם הפלסטיני. הטקס שנערך באוניברסיטת ג'ורג'טאון  (דף הפייסבוק של מחמד חמד, 3 בנובמבר 2016)
איש העסקים חלמי אבו אלריש עם הזמרת הלבנונית אמימה אלח’ליל, לאחר שקיבל מגן הוקרה, מאת מי שהיה נציג אש”ף בוושינגטון, על תמיכתו בעם הפלסטיני. הטקס שנערך באוניברסיטת ג’ורג’טאון (דף הפייסבוק של מחמד חמד, 3 בנובמבר 2016)

עסקי חלמי אבו ריש בארה”ב
  • איש העסקים חלמי אבו ריש מחזיק בבעלותו חברות נסיעות ותיירות, מלון, וחברה לשירותי לימוזינות, הגדולה ביותר בוושינגטון. להלן פירוט החברות שבבעלותו (על פי אתר Manta.com, 18 בספטמבר 2018):
    • Monrach Travel: חברת נסיעות שהוקמה בשנת 2014. הכנסותיה השנתיות מוערכות בין 500,000 ל-1 מיליון דולרים. היא מעסיקה צוות של כחמישה עד תשעה עובדים.
    • Bethany Travel Agency Inc: סוכנות נסיעות בוושינגטון. הסוכנות הוקמה ב-1977 והיא מעניקה גם שירותי הסעות בלימוזינות. הכנסותיה השנתיות מוערכות ב-838,717 דולר והיא מעסיקה כארבעים עובדים.
    • The Marquis limousine: חברה להשכרת שירותי לימוזינות. הגדולה ביותר בוושינגטון.
    • כמו כן הוא מנהל את סניף וושינגטון של רשת מלונות Fairmont Hotels & Resorts רשת שהוקמה בשנת 2001 אשר בסיסה בטורונטו שבקנדה משם היא מפעילה 75 בתי מלון ב-24 מדינות עם נוכחות מרשימה בקנדה ובארה”ב.

[1] אלעיזריה היא עיירה הממוקמת ממזרח לירושלים ומצפון לאבו דיס. מתגוררים בה כ-10,000 תושבים. מאז הסכמי אוסלו נמצאת העיירה בשטח B , קרי- בשטח שבשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית ובשליטה ביטחונית של ישראל.