המלחמה על התודעה: הנחיות הסברה שהועברו בפורום חמאס במהלך סבב ההסלמה האחרון

במהלך סבב ההסלמה האחרון במסגרת הנושא “תודעה תקשורתית”, הועברו באתר הפרומים של חמאס הנחיות להסברה. על פי ההנחיות יש להימנע משימוש בטרמינולוגיה, שמשמעותה הכרה בישראל (“הישות הציונית”); יש להקפיד על הגדרת כל המקומות המותקפים ע”י ישראל כמטרות אזרחיות ולא כמטרות צבאיות; יש להתייחס לערים הישראליות המותקפות כאל אדמות פלסטיניות כבושות, ולא כאל ערים; אין בנמצא “תושבי דרום ישראל” משום שהמדובר בגזלנים, שגזלו בכוח את האדמות הפלסטיניות.

  • הנחיות אלו משקפות היטב את התעמולה השקרית של חמאס, המלווה את סבבי ההסלמה ואת האלימות הרבה המופעלת מרצועת עזה. הנחיות ההסברה מקבלות ביטוי מעשי, בין השאר, בהתבטאויות דוברים המזוהים עם חמאס המכוונות בעיקר לכתבים מערביים המוצבים ברצועה ולתקשורת המערבית. יישום ההנחיות הללו נועד להכפיש את ישראל ע”י הצגתה כמי שהורגת אזרחים ללא אבחנה; ליצור דה-לגיטימציה לתגובות הישראליות על ירי הרקטות מצד חמאס (בטענה השקרית, שהתגובות הישראליות מכוונות כלפי יעדים אזרחיים); ובו בזמן להעניק לגיטימציה לירי הרקטות של ארגוני הטרור הפלסטינים לעבר ערים ישראליות (המכונות “אדמות פלסטיניות כבושות”, קרי – שטחים שהירי לעברם מותר).
נוסח הנחיות ההסברה ונסיבות העברתן
  • במהלך סבב ההסלמה האחרון הועברו הנחיות הסברה בפורום של חמאס “שבכת פלסטין ללחואר” (שכתובתו היא Paldf.net). ההנחיות הועברו ע”י משתמש המכנה עצמו בשם “4th Eng” הנוהג להשתתף בפורום לעיתים קרובות מאז שנרשם ב-2013: אותו משתמש אינו מחווה את דעתו אלא מעביר הנחיות, “תזכורת לחברים” המשתתפים בפורום והדבר מעיד לדעתנו, כי הוא משמש כמנהל בפורום. ההנחיות הועברו במסגרת הנושא “תודעה תקשורתית”. הנחיות אלו הועברו ע”י אותו מנהל בפורום במהלך תוכנית שעסקה בחדשות ובדיון פוליטי תחת הכותרת: “מעקב אחר האירועים וההתפתחויות האחרונות באדמות הפלסטיניות ותוצאות הירי הארטילרי על תל אביב [כך במקור], יום שני 25 במרץ 2019”. ההנחיות פורסמו בשעה 19:35 בעת שחיל האוויר הישראלי תקף מטרות ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה שפגעה בבית במושב משמרת שבשרון. להלן תרגום ההנחיות, שהועברו:

תזכורת לחברים [קרי: חברי הפורום]

  • כאשר אתה טוען, שהתגובה הציונית אינה תגובה ההולמת מדינה, במשתמע אתה מכיר בישות [הציונית] כמדינה.
  • אין מטרה אזרחית וצבאית בעזה, כל המקומות שאותם תוקף האויב [הכוונה לישראל] הינם אזרחיים. האויב הוא התוקפן והוא הכובש, בעוד שההתנגדות מגנה על העם שלה ועל זכותה.
  • ההתנגדות [קרי, חמאס ושאר ארגוני הטרור] תוקפת את “אדמותינו הכבושות” ולא את הערים הישראליות.
  • לא קיים דבר כזה “תושבי הדרום” [המרכאות במקור], שכן הם [תושבי הדרום] גזלנים [שגזלו בכוח את האדמות הפלסטיניות] ויישארו כאלו.

[האשטג הנושא] #”תודעה תקשורתית”.

 

נוסח הנחיות ההסברה, שהועברו בפורום של חמאס במהלך סבב ההסלמה 
(שבכת פלסטין ללחואר, 25 במרץ 2019).
נוסח הנחיות ההסברה, שהועברו בפורום של חמאס במהלך סבב ההסלמה
(שבכת פלסטין ללחואר, 25 במרץ 2019).

חלקו העליון של עמוד הפורום, שבו הופיעו הנחיות ההסברה.
חלקו העליון של עמוד הפורום, שבו הופיעו הנחיות ההסברה.