התפשטות נגיף הקורונה ביהודה ושומרון וברצועת עזה (תמונת מצב עדכנית ל-25 בינואר 2021)

ציוד בדיקה שהועבר על ידי ארגון הבריאות העולמי (דף הפייסבוק של נציגות ארגון הבריאות העולמי בשטחים, 23 בינואר 2021)

ציוד בדיקה שהועבר על ידי ארגון הבריאות העולמי (דף הפייסבוק של נציגות ארגון הבריאות העולמי בשטחים, 23 בינואר 2021)

תפילת יום שישי במסגדים ברצועה

תפילת יום שישי במסגדים ברצועה

תפילת יום שישי במסגדים ברצועה

תפילת יום שישי במסגדים ברצועה

הטיילת בעזה הומה תושבים בעקבות ההקלות בסגר (דף הפייסבוק של אסאמה אלכחלות, 23 בינואר 2021)

הטיילת בעזה הומה תושבים בעקבות ההקלות בסגר (דף הפייסבוק של אסאמה אלכחלות, 23 בינואר 2021)

חתונה בכפר דורא אלקרע שבמחוז ראמאללה (דף הפייסבוק של Master Cassette, 17 בינואר 2021)

חתונה בכפר דורא אלקרע שבמחוז ראמאללה (דף הפייסבוק של Master Cassette, 17 בינואר 2021)

חגיגת אירוסין בדיר אבו משעל (צפונית – מערבית לראמאללה) (דף הפיסיבוק של Studio Lamar מדיר אבו משעל, 22 בינואר 2021).

חגיגת אירוסין בדיר אבו משעל (צפונית – מערבית לראמאללה) (דף הפיסיבוק של Studio Lamar מדיר אבו משעל, 22 בינואר 2021).

חגיגת אירוסין באולם חתונות בענאתא (דף הפייסבוק של alizz studio, 21 בינואר 2021)

חגיגת אירוסין באולם חתונות בענאתא (דף הפייסבוק של alizz studio, 21 בינואר 2021)

חגיגת אירוסין באולם חתונות בענאתא (דף הפייסבוק של alizz studio, 21 בינואר 2021)

חגיגת אירוסין באולם חתונות בענאתא (דף הפייסבוק של alizz studio, 21 בינואר 2021)

חתונה בכפר עקב (דף הפייסבוק AlFakhourirecordings, 23 בינואר 2021)

חתונה בכפר עקב (דף הפייסבוק AlFakhourirecordings, 23 בינואר 2021)

עיקרי תמונת המצב
  • להלן עיקרי תמונת המצב ברצועת עזה:
    • בשבוע האחרון נמשכת מגמת הירידה בתחלואה והירידה במספר החולים הפעילים ברצועה. בתקופה שבין 25-19 בינואר 2021 נרשמו 1,806 חולים חדשים. מספר החולים הפעילים עומד עתה על 4,984 לעומת 6,258 לפני שבוע. מספר הנפטרים מהנגיף עומד על 508 לעומת 487 נפטרים לפני שבוע.
    • דוברי מערכת הבריאות ברצועה מרוצים מהירידה בתחלואה אך הם ממשיכים להזהיר את הציבור להמשיך ולשמור על כללי הזהירות. הם הביעו דאגה מפני חדירה אפשרית של מוטציה חדשה לרצועה, ע”י חולים מעזה המקבלים טיפול בבתי החולים בגדה המערבית ובירושלים.
    • לאור הירידה בתחלואה הוחלט, לאחר שישה שבועות של סגרי בסופי השבוע, על מספר הקלות: לתושבים הותר לצאת בסופי השבוע מבתיהם ולקיים תפילות יום שישי במסגדים. לדייגים הותר לצאת לים בסופי השבוע. במערכת החינוך הוחלט על חזרה ללימודים בבתי הספר מגיל גן ועד בית הספר התיכון.
    • משרד הבריאות מתכנן בכפוף למצב התחלואה, לבטל את הייעוד של בית החולים האירופי כבית חולים המטפל בחולי קורונה, ולפתוח אותו מחדש כבית החולים המעניק מגוון שירותים לתושבים (כפי שהיה עד מרץ 2020).
  • להלן עיקרי תמונת המצב בשטחי יהודה ושומרון:
    • השבוע נמשכה מגמת הירידה בהיקף התחלואה ביהודה ושומרון. מספר החולים הפעילים עומד עתה על 3,501 לעומת 4,501 לפני שבוע. 12.65% מהבדיקות היומיות התגלו כחיוביות, לעומת 13.3% בשבוע שעבר. מוקד התחלואה הבולט הינו עתה מחוז ראמאללה, לאחר שבועות רבים בהם מחוז שכם היה במקום הראשון.
    • גם בשכונות מזרח ירושלים נמשכת מגמת הירידה. על פי דיווח הרשות הפלסטינית מספר החולים הפעילים במזרח ירושלים עומד על 891 לעומת 1,023 בשבוע שעבר. על פי דיווח עיריית ירושלים מספר החולים הפעילים עומד עתה על 706 לעומת 889 לפני שבוע. אחוז הבדיקות החיוביות נע במרבית השכונות סביב 11%.
    • בשטחי הרשות ממשיכים התושבים להפר את נהלי הזהירות ובכלל זה הימנעות מהתקהלויות. השבוע בלט קיום חתונות וטקסי אירוסין במחוזות ג’נין, קלקיליה, ראמאללה, כפרי עוטף ירושלים ובכפר עקב, שבתחום שיפוט עיריית ירושלים.
    • במערכת הבריאות ברשות הפלסטינית חוששים מאד מהתפשטות המוטציה הבריטית והם קוראים לציבור להמשיך לשמור על כללי הזהירות. מי אלכילה, שרת הבריאות ברשות הפלסטינית, דיווחה על איתור 17 נדבקים במוטציה באזור עוטף ירושלים. החולים בודדו ובני משפחותיהם נמצאים במעקב.
    • לרשות הפלסטינית טרם הגיעו חיסונים. משלוח ראשון של 5,000 חיסונים מרוסיה צפוי להגיע בימים הקרובים. משלוח של 100,000 מנות חיסון צפוי להגיע במהלך פברואר. הרשות מקיימת מגעים מול מספר חברות המפתחות את החיסון (רוסיה, סין וחברת חברת ג’והנסון אנד ג’והנסון האמריקאית).
רצועת עזה
ממדי התחלואה

בשבוע האחרון נמשכה מגמת בלימת התפשטות התחלואה ברצועת עזה. בתקופה שבין 25-19 בינואר 2021 נוספו 1,806 חולים חדשים, לעומת 2,354 בשבוע שעבר. מספר החולים הפעילים ברצועת עזה עומד על 4,984, לעומת 6,258 לפני שבוע. מספר הנפטרים ברצועה עומד על 508 בני אדם, לעומת 487 לפני שבוע. כיום מאושפזים בטיפול נמרץ 108 חולים מהם 54 במצב קשה (לעומת 161 מאושפזים לפני שבוע, 82 מהם במצב קשה).

נתוני התחלואה ברצועת עזה בשבוע האחרון

נתוני התחלואה ברצועת עזה בשבוע האחרון

מספר החולים הפעילים ברצועת עזה בחודש האחרון

מספר החולים הפעילים ברצועת עזה בחודש האחרון

ממדי התחלואה
  • בשבוע האחרון נמשכת מגמת הירידה במספר החולים הפעילים ברצועה. יוסף אלעקאד, מנהל בית החולים האירופי, ציין כי שוררת יציבות במצב האפידמיולוגי ברצועה. הוא ציין שבמידה והיציבות תימשך, יודיע “תא המשבר” על הקלות נוספות. לדבריו התנועה המוגבלת מרצועת עזה ואליה מנעה את הגעתם של חולים חדשים, כולל חולים במוטציה החדשה . גם הרכב הגילאים ברצועה סייע במניעת התפשטות הנגיף, שכן שיעור הצעירים בתוך הרצועה גבוה בהשוואה למדינות אחרות. אלעקאד הדגיש, כי הם צופים עליה בהיקף התחלואה במהלך פברואר בשל העלייה בתחלואה במדינות השכנות, והזהיר את התושבים מפני רפיון בהקפדה על ההנחיות (דניא אלוטן, 24 בינואר 2021).
  • לדברי ד”ר ראמי אלעבאדלה, ראש המחלקה לבקרת זיהומים במשרד הבריאות בעזה, לפני כחודש שיעור החולים מכלל הבדיקות שנערכו עמד על 45%-40%. עתה מדברים על שיעור חולים של 15% (לדבריו בפועל היה מספר החולים גדול הרבה יותר). מספר החולים במצב קשה שנזקקו לטיפול נמרץ הגיע בדצמבר 2020 ל-240, והיום עומד מספרם על 74 חולים. אלעבאדלה ציין שמשרד הבריאות הצליח במהלך השיא לשלוט על המצב ללא מחסור בצוותים רפואיים וללא בעיות נוספות ולכל התושבים שחלו נמצאו מקומות אשפוז (פלסטין און ליין, 22 בינואר 2021).
  • למרות הירידה בתחלואה ממשיכים גורמים מקצועיים להזהיר כי עזה עדיין נמצאת בלב הסכנה וכי הם טרם השתלטו על המגפה. להלן מספר התבטאויות:
    • ד”ר אשרף אלקדרה, דובר משרד הבריאות, ציין כי למרות הירידה בשיעור הנפטרים והנדבקים בימים האחרונים, ולמרות הירידה העקבית במספר החולים והמאושפזים, נדרשים עוד זמן ומאמץ כדי להגיע להשטחת עקומת התפשטות המגיפה ברצועת עזה. אלקדרה גם ציין שהערכות הוועדות המוסמכות במשרד הבריאות בנוגע לכך ששיא המגיפה יהיה בין אמצע דצמבר 2020 ל-1 בינואר 2021 היו מדויקות. הוא גם הדגיש כי גם בתקופת השיא, מספר החולים במצב קשה ואנוש לא חרג מיכולות הקליטה של מערכת הבריאות (סבק24, 19 בינואר 2021).
    • ד”ר עמיד משתהא, ראש מחלקת המעבדות במשרד הבריאות בעזה, אמר כי חלה ירידה משמעותית במספר הנדבקים ברצועת עזה הודות לצעדים שנקטו משרדי הבריאות והפנים, ובפרט הסגר שהוטל בסופי השבוע. יחד עם זאת הדגיש כי הם עדיין בשלב של סכנה ההולכת וגדלה בימים אלה בשל הירידה בטמפרטורה, המובילה להתפשטות נגיפים. הוא קרא לכל התושבים להמשיך לשמור על כללי הזהירות (פלסטין און ליין, 20 בינואר 2021).
    • ד”ר מחמד אבו סלמיה, יו”ר ועדת החירום במשרד הבריאות בעזה, אמר כי מוקדם עדיין לדבר על נסיגת המגיפה בעזה או אפילו בעולם כולו, ולכן הם חוששים מהתפרצות גל נוסף של הנגיף. הוא ייחס את הירידה במספר החולים לצעדים שננקטו על ידי משרדי הבריאות והפנים ברצועת עזה ובעיקר הסגר שהוטל בסופי השבוע, המשך סגירת אולמות החתונות ומניעת כינוסים של תושבים (פלסטין און ליין, 24 בינואר 2021).
מצב מערכת הבריאות
  • ארגון הבריאות העולמי דיווח, כי מצב מערכת הבריאות ברצועה ממשיך להיות סביר והיא מסוגלת להתמודד עם מספר החולים המאושפזים. כמו כן לא קיים מחסור בבדיקות ובחומרים לביצוע בדיקות. בדו”ח העיתי שפרסם ארגון הבריאות העולמי (עדכני ל-21 בינואר 2021) דווח כי 24% ממיטות בתי החולים שהוקצו לחולי קורונה ברצועת עזה תפוסות (129 מתוך 540). כמו כן תפוסות 18% ממיטות הטיפול הנמרץ (16 מתוך 90). ארגון הבריאות העולמי גם דיווח שרשויות הבריאות בעזה דיווחו שברשותן מספיק בדיקות קורונה לעשרים יום, דהיינו עד ה-10 בפברואר 2021 (אתר ארגון הבריאות העולמי, 21 בינואר 2021).
  •  ד”ר עמיד משתהא, ראש מחלקת המעבדות במשרד הבריאות בעזה, ציין שברצועה מצויות כמויות גדולות מבעבר של חומרי הבדיקה וחומרים המתכלים רפואיים המשמשים לבדיקות קורונה. כמו כן לא קיים מחסור בכוח אדם במעבדות (פלסטין און ליין, 20 בינואר 2021). ד”ר ראמי אלעבאדלה, ראש המחלקה לבקרת זיהומים במשרד הבריאות, אמר כי עתה ברשותם צוותים רפואיים וכמויות חמצן בשפע (פלסטין און ליין, 22 בינואר 2021).
  • ד”ר ראמי אלעבאדלה, ראש המחלקה לבקרת זיהומים במשרד הבריאות, אמר כי משרד הבריאות יכריז בקרוב על החזרתם של מספר שירותים רפואיים בבתי החולים, שהופסקו בשל המגיפה. במסגרת זאת יחודשו הניתוחים האלקטיביים שהופסקו לפני יותר מחודשיים (פלסטין און ליין, 22, 24 בינואר 2021). לדברי, ד”ר מחמד אבו סלמיה, יו”ר ועדת החירום במשרד הבריאות מתכנן המשרד, בכפוף למצב, לבטל את הייעוד של בית החולים האירופי לטיפול בחולי קורונה, ולפתוח אותו מחדש כבית החולים המעניק מגוון שירותים לתושבים כפי שהיה עד מרץ 2020. בבית החולים יוקצה מבנה לטיפול בחולי קורונה ובית החולים התורכי יישאר כבית חולים ייעודי לטיפול בחולי קורונה (פלסטין און ליין, 24 בינואר 2021).
חששות מפני כניסת מוטציה חדשה
  • גורמי רפואה ברצועת עזה מביעים חשש מפני כניסת מוטציה חדשה לרצועה. יוסף אלעקאד, מנהל בית החולים האירופי, ציין כי עד כה לא נרשמו חולים במוטציה החדשה ברצועה (סבק24, 23 בינואר 2021). לעומת זאת מג’די צ’היר, ראש המחלקה לרפואה מונעת במשרד הבריאות, ציין כי לא ידוע האם המוטציה החדשה הגיעה לרצועה משום שלא קיימות בדיקות המאשרות את דבר קיומה (סוכנות אלראי, 19 בינואר 2021).
  • ד”ר מחמד אבו סלמיה, יו”ר ועדת החירום במשרד הבריאות בעזה, הביע את חשש משרד הבריאות מפני התפשטות מוטציה חדשה של נגיף קורונה ברצועת עזה, על ידי חולים מעזה המקבלים טיפול בבתי חולים בגדה המערבית ובירושלים (במיוחד לאחר שלאחרונה נרשמו 17 מקרים בגדה המערבית). לדבריו המוטציה החדשה מתפשטת במהירות, ולכן הסיכון גדול יותר להתפשטותה ברצועה בגלל צפיפות האוכלוסין. הוא ציין שהמשרד נקט בכל אמצעי הזהירות הנדרשים, והוא עומד בקשר רציף עם ארגון הבריאות העולמי ומשרד הבריאות בראמאללה כדי ללמוד על פרטי המוטציה החדשה ולמנוע את העברתה לרצועת עזה (פלסטין און ליין, 24 בינואר 2021). ד”ר פתחי אבו ורדה, יועץ שרת הבריאות, העריך שהמוטציה אינה צפויה להגיע לרצועת עזה מכיוון שהמעברים לרצועה (ארז ורפיח) סגורים ואין כניסה לרצועה (סמא, 22 בינואר 2021).
רכש חיסונים
  • ד”ר מחמד אבו סלמיה, יו”ר ועדת החירום במשרד הבריאות בעזה, אמר, כי עד כה טרם הגיעו חיסונים לרצועה. לדבריו על פי הבטחת ארגון הבריאות העולמי, הם מצפים להגעת חיסונים במחצית פברואר 2021. הוא ציין כי הם קבעו את סדר העדיפויות לקבלת החיסונים : צוותים רפואיים, בעלי מערכת חיסונית מוחלשת, חולים כרוניים, ומבוגרים (פלסטין און ליין, 24 בינואר 2021).
הקלות בסגר
  • בעקבות הירידה בתחלואה הודיע איאד אלבזם, דובר משרד הפנים ברצועה, על מספר הקלות בסגר המוטל בסופי שבוע (עליו הוכרז בדצמבר 2020). החל מ-24 בינואר 2021 יתאפשר לתושבים במהלך הסגר להסתובב רגלית בגבולות אזורי המגורים שלהם. כמו כן הותר להם לערוך תפילות במסגדים, כולל תפילת יום שישי. דייגים יוכלו לצאת לדיג גם בסופי השבוע ובתנאי שימכרו את שללם רק בתום הסגר, ביום ראשון (סוכנות אלראי, 21 בינואר 2021). לצד ההקלות הללו יימשך האיסור על מעבר בין המחוזות ועל תנועת כלי רכב. כמו כן יישארו החנויות והשווקים סגורים. הסגר הלילי ימשך בכל יום החל מהשעה 20:00 (אתר משרד הפנים ברצועה, 21 בינואר 2021).
תושבים מנצלים את ההקלות בסגר ויוצאים לחוף הים הסמוך למחנה הפליטים  אלנציראת (דף הפייסבוק של אסאמה אלכחלות, 22 בינואר 2021)     תושבים מנצלים את ההקלות בסגר ויוצאים לחוף הים הסמוך למחנה הפליטים  אלנציראת (דף הפייסבוק של אסאמה אלכחלות, 22 בינואר 2021)
תושבים מנצלים את ההקלות בסגר ויוצאים לחוף הים הסמוך למחנה הפליטים אלנציראת (דף הפייסבוק של אסאמה אלכחלות, 22 בינואר 2021)
פתיחת מערכת החינוך
  • סלאמה מערוף, ראש לשכת ההסברה הממשלתית, ציין כי סוכם בין משרדי החינוך והבריאות על חזרת התלמידים ללימודים פרונטליים מגיל הגן עד לבית הספר התיכון. הלימודים בכל הכיתות יתבצעו בחלוקה לשתי קבוצות כדי להפחית את הצפיפות ולהקפיד על ריחוק בין התלמידים. כל התלמידים ישהו בבית הספר יומיים או שלושה ובשאר הזמן ייערכו לימודים מקוונים (אתר ערוץ אלקדס אליום, 21 בינואר 2021).
יהודה ושומרון
התחלואה ביהודה ושומרון

השבוע נמשכה הירידה במספר החולים ביהודה ושומרון. אותרו 2,030 חולים חדשים לעומת 3,007 בשבוע שעבר. מספר החולים הפעילים עומד על 3,501 לעומת 4,591 בשבוע שעבר. 61 חולים מטופלים כיום ביחידות טיפול נמרץ, מהם 12 מונשמים. במהלך השבוע נפטרו 49 בני אדם לעומת 72 בשבוע שעבר. מניין הנפטרים עומד כיום על 1,288. השבוע נערכו בשטחי הרשות 1,855 בדיקות בממוצע ליום. אחוז הבדיקות החיוביות עמד בממוצע על 12.77% . במזרח ירושלים, על פי דיווח הרשות הפלסטינית. מספר החולים הפעילים עומד על 891 לעומת 1,023 לפני שבוע. על פי דיווח עיריית ירושלים מספר החולים הפעילים עומד עתה על 706 לעומת 889 לפני שבוע.

התחלואה בקורונה ביהודה ושומרון (על פי דיווח הרשות הפלסטינית)

התחלואה בקורונה ביהודה ושומרון (על פי דיווח הרשות הפלסטינית)

נתוני התחלואה ביהודה ושומרון (על פי דיווחי הרשות הפלסטינית)

נתוני התחלואה ביהודה ושומרון (על פי דיווחי הרשות הפלסטינית)

איתור נדבקים במוטציה הבריטית
  • מי אלכילה, שרת הבריאות הפלסטינית ברשות הפלסטינית, דיווחה על איתור 17 נדבקים במוטציה הבריטית באזורי בית סוריכ, ביר נבאלא, אלג’דירה, בית חנינא, שעפאט ואלראם. לדבריה, צוותי משרד הבריאות, יחד עם צוותי האוניברסיטה הערבית-אמריקאית, עוקבים אחר מצב התחלואה באזורים אלו ואף נטלו דגימות מהחולים. אסאמה אלנג’אר, מנכ”ל שירותי הרפואה במשרד הבריאות הפלסטיני, ציין כי נתוני התפשטות הקורונה בשטחי הרשות עדיין גבוהים ועל כן יש להמשיך ולנקוט באמצעי זהירות (דף הפייסבוק של משרד הבריאות הפלסטיני, 21 בינואר 2021).
  • בראיון שקיים ד”ר אסאמה אלנג’אר אלנג’אר, ציין שהמוטציה הבריטית הינה מסוכנת מאד וקצב ההדבקה וההתפשטות שלה גבוה מאד, כולל בקרב גילאים נמוכים. הוא צופה, כי בימים הקרובים תהיה עלייה במספר הנדבקים במוטציה. אלנג’אר מסר, כי כל הנדבקים שוהים כיום בבידוד ביתי והם נמצאים תחת פיקוח צוותי משרד הבריאות הפלסטיני (ערוץ וטן, 24 בינואר 2021).
רכש חיסונים
  • לרשות הפלסטינית טרם הגיעו חיסונים. מחמד אשתיה ראש הממשלה ברשות הפלסטינית מסר שהחיסונים יגיעו לרשות בהדרגה מתחילת חודש פברואר 2021 (אלערבי, 20 בינואר 2021). בישיבת הממשלה השבועית אמר אשתיה כי הממשלה חתמה על הסכם רכש של שני מיליון חיסונים בשווי עשרה מיליון דולרים . הוא ציין שחיסונים נוספים יגיעו ממקורות שונים (ופא, 18 בינואר 2021).
  • גורמים ברשות מנהלים מגעים במקביל עם מספר חברות ומדינות המפתחות את החיסון:
  • עבד אלחפיט’ נופל, נציג הרשות ברוסיה, ציין כי הוא מעריך, שמשלוח ראשון של 5,000 מנות חיסון רוסי צפוי להגיע בימים הקרובים. משלוח של מאה אלף מנות חיסון נוספות יגיע בחודש פברואר 2021 (ערוץ וטן, 21 בינואר 2021).
  • מי אלכילה קיימה שיחת ועידה עם נציגי חברת ג’ונסון אנד ג’ונסון מארה”ב[1], אשר סקרו בפניה את פרטי החיסון שהחברה מפתחת ואת שלב ג’ של הניסויים. אלכילה ביקשה מהחברה לסייע לרשות במשלוח מנות חיסון כאשר החיסון יהיה מוכן לשיווק (דף הפייסבוק של משרד הבריאות הפלסטיני, 21 בינואר 2021).
שיחת ועידה בין שרת הבריאות ונציגי  חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מארה"ב 
(דף הפייסבוק של משרד הבריאות הפלסטיני, 21 בינואר 2021)
שיחת ועידה בין שרת הבריאות ונציגי חברת ג’ונסון אנד ג’ונסון מארה”ב (דף הפייסבוק של משרד הבריאות הפלסטיני, 21 בינואר 2021)
  • מי אלכילה ציינה בראיון שקיימה עם הטלוויזיה הסינית, כי היא נפגשה עם שגריר סין ברשות הפלסטינית וביקשה ממנו להקצות להם מנות חיסון (דף הפייסבוק של משרד הבריאות הפלסטיני, 18 בינואר 2021).
חלוקה גיאוגרפית של מוקדי התחלואה
כללי

להלן התפלגות החולים הפעילים על פי מחוזות : סה”כ חולים פעילים 3,501. מחוז ראמאללה- 792, מחוז שכם-762, מחוז טול כרם- 352, מחוז חברון- 317, כפרי עוטף ירושלים- 282, מחוז בית לחם- 253, מחוז קלקיליה- 217, במחוז ג’נין-175, מחוז טובאס- 153, מחוז סלפית-118, מחוז יריחו- 79 (דף הפייסבוק של משרד הבריאות הפלסטיני, 25 בינואר 2021).

התפלגות החולים הפעילים במחוזות השונים

התפלגות החולים הפעילים במחוזות השונים

מחוז שכם

במחוז שכם נמשכת הירידה המשמעותית במספר החולים ולאחר שבועות רבים נמצא במקום השני בהיקף התחלואה. במחוז מצויים 762 חולים פעילים, לעומת 996 בשבוע שעבר.

מספר החולים הפעילים במחוז שכם

מספר החולים הפעילים במחוז שכם

מחוז חברון

במחוז חברון נמשכה השבוע הירידה בהיקף התחלואה. כיום במחוז מאותרים 317 חולים פעילים לעומת 448 בשבוע שעבר. מחוז חברון נמצא עתה במקום השלישי בהיקף התחלואה ביהודה ושומרון.

מספר החולים הפעילים במחוז חברון

מספר החולים הפעילים במחוז חברון

מחוז בית לחם

במחוז בית לחם נרשמה ירידה במספר החולים. כיום במחוז 253 חולים פעילים לעומת 342 בשבוע שעבר.

מחוז ג’נין

השבוע נמשכה הירידה במספר החולים במחוז ג’נין. במחוז מצויים עתה 175 חולים פעילים, לעומת 351 חולים בשבוע שעבר .

  • ניכר כי תושבי ג’נין ממשכים שלא לציית לנהלי הזהירות. במהלך השבוע רשמה המשטרה הפלסטינית במחוז מאות דו”חות לתושבים, בעלי חנויות ונהגי כלי רכב שלא הקפידו על הסגר ועל אמצעי הזהירות, שקבע משרד הבריאות (אתר המשטרה הפלסטינית ברשות, 18 בינואר 2021).
 חגיגת אירוסין בג'נין (דף הפייסבוק תסג'ילאת אלצפורי, 22 בינואר 2021).     טקס חתימת הסכם נישואין באלסילה אלחארת'יה (דף הפייסבוק של סטודיו אלואן מאלסילה אלחארת'יה, 22 בינואר 2021)
מימין : חגיגת אירוסין בג’נין (דף הפייסבוק תסג’ילאת אלצפורי, 22 בינואר 2021). משמאל: טקס חתימת הסכם נישואין באלסילה אלחארת’יה (דף הפייסבוק של סטודיו אלואן מאלסילה אלחארת’יה, 22 בינואר 2021)
מחוז קלקליה

מספר החולים עומד עתה על 217 בני אדם, לעומת 285 בשבוע שעבר .

  • ראפע רואג’בה מושל מחוז קלקיליה, החליט להשעות את העבודה במחלקת החינוך במחוז לאחר שנתגלו שלושה חולים בקרב העובדים (דף הפייסבוק של מושל מחוז קלקיליה, 20 בינואר 2021).  המשטרה במחוז סגרה בשבוע האחרון חנויות, החרימה כלי רכב, פיזרה חתונות וסוכות אבלים ורשמה כמה מאות דו”חות לתושבים שלא הקפידו על אמצעי הזהירות (אתר המשטרה הפלסטינית ברשות, 23 בינואר 2021).
טקס חתימה על הסכם נישואין בעזון שבמחוז קלקיליה
(דף הפייסבוק של פארס אלעזוני, 22 בינואר 2021)
    טקס חתימה על הסכם נישואין בעזון שבמחוז קלקיליה
(דף הפייסבוק של פארס אלעזוני, 22 בינואר 2021)
טקס חתימה על הסכם נישואין בעזון שבמחוז קלקיליה (דף הפייסבוק של פארס אלעזוני, 22 בינואר 2021)
מחוז ראמאללה

במחוז ראמאללה, למרות הירידה במספר החולים, נמצא כיום במקום הראשון בהיקף מספר החולים לאחר ירידה משמעותית במספר החולים במחוז שכם. סה”כ מצויים כיום במחוז 792 חולים פעילים לעומת 825 לפני שבוע.

כפרי עוטף ירושלים

במספר החולים הפעילים בכפרי עוטף ירושלים חלה השבוע ירידה והוא עומד עתה על 282 לעומת 326 בשבוע שעבר. נמשכת התופעה הנרחבת של קיום חתונות ואירועים המוניים. חלקם, להערכתנו, מתקיימים ע”י תושבי מזרח ירושלים.

שכונות מזרח ירושלים

על פי דיווח הרשות אותרו השבוע 348 חולים חדשים, לעומת 568 בשבוע שעבר. מספר החולים הפעילים עומד על 891 לעומת 1,023, לפני שבוע. על פי דיווח עיריית ירושלים מספר החולים הפעילים עומד עתה על 706 לעומת 889, לפני שבוע. אחוז הבדיקות החיוביות נע במרבית השכונות סביב 11% . השכונות הבולטות בהיקף התחלואה ממשיכות להיות בית חנינא (152) והעיר העתיקה (115).

מספר החולים הפעילים בשכונות מזרח ירושלים על פי דיווחי הרשות הפלסטינית[2]

מספר החולים הפעילים בשכונות מזרח ירושלים על פי דיווחי הרשות הפלסטינית

היקף התחלואה בשכונות מזרח ירושלים (על פי נתוני עיריית ירושלים, 24 בינואר 2021)

היקף התחלואה בשכונות מזרח ירושלים (על פי נתוני עיריית ירושלים, 24 בינואר 2021)

חתונה בכפר עקב (דף הפייסבוק AlFakhourirecordings, 23 בינואר 2021)    חתונה בכפר עקב (דף הפייסבוק AlFakhourirecordings, 23 בינואר 2021)
חתונה בכפר עקב (דף הפייסבוק AlFakhourirecordings, 23 בינואר 2021)

[1] חברת ג'נסון אנד ג'ונסון האמריקאית מפתחת בימים אלה חיסון נגד קורונה ובכוונתה להפיץ בשנת 2021 מיליארד מנות חיסון ללא מטרות רווח.
[2]
מעיון בנתוני הדיווח של הרשות עולה כי במספר ימים לא חל שינוי ברמת התחלואה במזרח ירושלים. יתכן כי לרשות אין מעקב מלא לגבי היקף התחלואה בשכונות מזרח ירושלים.