חדשות הטרור והסכסוך הישראלי- פלסטיני (11-5 ביוני 2019)

ח'ליל אלחיה נושא את דרשת החג.

ח'ליל אלחיה נושא את דרשת החג.

ח'ליל אלחיה שמאחוריו ניתן לראות את חברי הלשכה המדינית של חמאס רוחי משתהא וסהיל אלהנדי, ואת חבר הלשכה המדינית של הג'האד האסלאמי בפלסטין, ח'אלד אלבטש (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה, 5 ביוני 2019)

ח'ליל אלחיה שמאחוריו ניתן לראות את חברי הלשכה המדינית של חמאס רוחי משתהא וסהיל אלהנדי, ואת חבר הלשכה המדינית של הג'האד האסלאמי בפלסטין, ח'אלד אלבטש (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה, 5 ביוני 2019)

תמונות מהסרטון המדגים בלונים הכוללים חומרים רעילים (דף הפייסבוק של בני אלזוארי ברצועת עזה, 10 ביוני 2019)

תמונות מהסרטון המדגים בלונים הכוללים חומרים רעילים (דף הפייסבוק של בני אלזוארי ברצועת עזה, 10 ביוני 2019)

תמונות מהסרטון המדגים בלונים הכוללים חומרים רעילים (דף הפייסבוק של בני אלזוארי ברצועת עזה, 10 ביוני 2019)

תמונות מהסרטון המדגים בלונים הכוללים חומרים רעילים (דף הפייסבוק של בני אלזוארי ברצועת עזה, 10 ביוני 2019)

כיבוי שריפה ביער מגן אשר בעוטף עזה (קק

כיבוי שריפה ביער מגן אשר בעוטף עזה (קק"ל, 10 ביוני 2019)

כלי נשק שנתפסו ע

כלי נשק שנתפסו ע"י כוחות הביטחון (חשבון הטוויטר של דובר צה"ל, 10 ביוני 2019)

כלי נשק שנתפסו ע

כלי נשק שנתפסו ע"י כוחות הביטחון (חשבון הטוויטר של דובר צה"ל, 10 ביוני 2019)

  • ביום שישי 7 ביוני 2019 לא התקיימה צעדת השיבה השבועית בשל עיד אלפטר. בכירים בחמאס ובג’האד האסלאמי בפלסטין המשיכו לאיים על ישראל בהסלמה מחודשת אם לא תיושמנה מה שמכונה על ידם “הבנות ההרגעה”. על פי התבטאויות בכיר בג’האד האסלאמי בפלסטין מדובר בהסלמת [האלימות] בצעדות ובהגברת [היקף] הפרחת בלוני התבערה.
  • בשטח נמשכת באופן שיטתי הפרחת בלוני התבערה. השבוע אותרו כעשר שריפות בעוטף עזה שנגרמו כתוצאה משיגור הבלונים. יחידת “בני אלזוארי” “המתמחה” בשיגור הבלונים מלווה את פעילותה בתעמולה ובלוחמה פסיכולוגית. היחידה השמיעה השבוע איום, כי תשגר לישראל בלונים הכוללים חומרים רעילים. בשלב זה לא ברור לנו האם מאחורי האיום עומדת כוונה לממש אותו.
  • בכוונת הפלסטינים ביהודה ושומרון לקיים סדרה של פעולות מחאה נגד “עסקת המאה” והסדנא הכלכלית בבחריין. הפעולות תתקיימנה גם בחו”ל (בגרמניה מתוכננת עצרת מחאה מול שגרירות ארה”ב בברלין). ואצל אבו יוסף, חבר הועד הפועל של אש”ף התבטא, כי הפעילויות תתבצענה בקווי המגע ולא במרכזי הערים וכי יתקיים תיאום בעניין עם וועדת המעקב של ערביי ישראל .
“צעדות השיבה” ברצועת עזה ( 7 ביוני 2019)
  • ביום שישי 7 ביוני 2019 לא התקיימה צעדת השיבה השבועית ככל הנראה בשל עיד אלפטר. מחמוד ח’לף, חבר הרשות הלאומית העליונה לצעדות השיבה, אמר כי הוחלט לבטל את הפעילויות ובמקום זה קרא לציבור לערוך ביום זה ביקורים אצל משפחות הפצועים והשהידים. כמו כן קראה הרשות לציבור הפלסטיני לקחת חלק בתפילה לרגל עיד אלפטר ב-5 ביוני 2019 ב”מחנות השיבה” (דניא אלוטן, 4 ביוני 2019).
  • בדרשה שנשא ח’ליל אלחיה, חבר הלשכה המדינית של חמאס, ב”מחנה השיבה” במזרח העיר עזה, בעת תפילת החג, הדגיש כי התפילה במחנות השיבה היא קריאת תגר נגד “הכיבוש”. הוא ציין כי ישראל “חלשה מקורי עכביש”. וכי הלוחמים יכו בישראל (“האויב”) עד שישימו לה קץ, גם אם הדבר יהיה כרוך במיליוני הרוגים ופצועים (מען, 5 ביוני 2019).
  • בדרשה שנשא אחמד אלמדלל, בכיר הג’האד האסלאמי בפלסטין, במזרח ח’אן יונס ציין את ההיענות ברחבי העולם ל”יום ירושלים העולמי” מה שהיווה לדבריו מסר חזק ל”טרוריסט” טראמפ כי “עסקת המאה” נולדה מתה וכי ירושלים לא תהיה בירת ישראל. הוא גם איים, כי אם טראמפ לא יבין את המסר של “יום ירושלים העולמי”, הרי שהמסר יגיע לנתניהו בתל אביב באמצעות רקטות שמזכ”ל הג’האד האסלאמי הזהיר את מנהיגי ישראל מפניהן (פאלטודיי, 5 ביוני 2019).

אחמד אלמדלל מוביל את תפילת עיד אלפטר במזרח ח'אן יונס (פאלטודיי, 5 ביוני 2019)
אחמד אלמדלל מוביל את תפילת עיד אלפטר במזרח ח’אן יונס (פאלטודיי, 5 ביוני 2019)

  • הרשות הלאומית העליונה לצעדות השיבה קראה לציבור הפלסטיני להשתתף בצעדת השיבה שתתקיים ביום שישי 14 ביוני 2019 בסימן “לא לסיפוח הגדה”. על-פי הודעת הרשות קימת חובה להשתתף בצעדה כמחאה על התבטאויות שגריר ארה”ב בישראל ועל מדיניות ארה”ב (אלרסאלה.נט, 10 ביוני 2019).

"יום השישי של לא לסיפוח הגדה" כרזה שצורפה לפוסט של "הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה"
 (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה, 10 ביוני 2019)
“יום השישי של לא לסיפוח הגדה” כרזה שצורפה לפוסט של “הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה” (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה, 10 ביוני 2019)

שיגור בלוני תבערה
  • במהלך השבוע, גם לאחר ביטול צעדת השיבה, נמשך שיגור בלוני התבערה לעבר ישראל מלווה בתעמולה ולוחמה פסיכולוגית המתבצעים על ידי יחידת משגרי הבלונים. חלק מהבלונים גרמו לשריפות ביישובי עוטף עזה (בשבוע החולף אותרו כעשר שריפות). ב-11 ביוני 2019 פרסמו “בני אלזוארי” “המתמחים” בשיגור בלוני התבערה, סרטון בו איום לפיו מעבר לבלוני התבערה הם פיתחו אמצעי חדש אותו ישגרו לישראל – בלונים הכוללים חומרים רעילים (דף הפייסבוק של בני אלזוארי ברצועת עזה, 10 ביוני 2019). לא ברור האם מאחורי ההודעה עומדת כוונה ממשית לעשות שימוש בחומרים רעילים המשוגרים באמצעות בלונים ויתכן כי לפי שעה מדובר באיום בלבד.
תמונות מהסרטון המדגים בלונים  הכוללים חומרים רעילים  
(דף הפייסבוק של בני אלזוארי ברצועת עזה, 10 ביוני 2019)
    תמונות מהסרטון המדגים בלונים  הכוללים חומרים רעילים  
(דף הפייסבוק של בני אלזוארי ברצועת עזה, 10 ביוני 2019)
תמונות מהסרטון המדגים בלונים הכוללים חומרים רעילים (דף הפייסבוק של בני אלזוארי ברצועת עזה, 10 ביוני 2019)
  • להלן אירועי ההצתות במהלך השבוע האחרון:
    • על פי שירותי הכיבוי ב-9 ביוני 2019, במהלך חג השבועות, פרצו שלוש שריפות באזור המועצה האזורית אשכול, שנגרמו כתוצאה משיגור בלוני תבערה מרצועת עזה.
    • ב-10 ביוני 2019 טיפלו צוותי כיבוי בארבע שריפות. שלוש שריפות פרצו בתחום השיפוט של המועצה האזורית אשכול ושריפה אחת בשדה חיטה במועצה האזורית שער הנגב (דוברות כבאות והצלה מחוז דרום, 10 ביוני 2019). יחידת “בני אלזוארי” פרסמה, כי שריפות רבות פרצו בעוטף עזה כתוצאה משיגור בלוני תבערה וכי הפרחת הבלונים נמשכת (דף הפייסבוק של בני אלזוארי, 10 ביוני 2019).
    • ב-11 ביוני 2019 פרצה שריפה בשלושה מוקדים ביער כיסופים כתוצאה משיגור בלוני תבערה .
איומים של בכירי חמאס סביב יישום ההבנות
  • בכירי חמאס והג’האד האסלאמי בפלסטין ממשיכים לאיים על ישראל, כי במידה ולא ייושמו ההבנות צפויה הסלמה נוספת. להלן מספר התבטאויות בנושא:
  • סהיל אלהנדי, בכיר חמאס, אמר כי ישראל משתהה בכל הנוגע ליישום ההבנות והסרת “המצור”. לדבריו ההסכמים בנוגע למרחב הדיג משתנים מפעם לפעם והדבר עומד בסתירה להבנות. הוא הדגיש כי על רקע המצב הנוכחי בו ישראל איננה מחויבת למימוש ההבנות הם יבחנו מחדש את אופן התנהלותם מול ישראל (דניא אלוטן, 8 ביוני 2019).
  • ע’אזי חמד, בכיר חמאס, אמר כי ישראל אינה מקיימת את הבנות ההרגעה ביניהן הרחבת מרחב הדיג והכנסת חומרים דו-שימושיים וכי ישנן סוגיות רבות שעדיין אינן פתורות (דאר אלחיאה, 8 ביוני 2019).
  • אחמד מדלל, בכיר בג’האד האסלאמי בפלסטין, הכחיש את קיומן של הבנות רגיעה עם ישראל וציין כי עזיבתם של ה”מתנחלים” ומשפחותיהם את אזור עוטף עזה מהווה מפלה “לפרויקט הציוני” (פלסטין אליום, 10 ביוני 2019).
  • בכיר הג’האד האסלאמי בפלסטין איים, כי בעקבות השתהות ישראל ביישום הבנות ההרגעה תהיה בימים הקרובים הסלמה בגבול הרצועה. הוא גם ציין כי לאחרונה הושג הסכם בין חמאס לג’האד האסלאמי בפלסטין להסלים את הצעדות ולהגביר את (היקף) הפרחת בלוני התבערה (דאר אלחיאה, 8 ביוני 2019).
  • בשיחה שערך הרמטכ”ל רב אלוף אביב כוכבי עם תושבי עוטף עזה רמז כוכבי על קיומו של תהליך הסדרה מול הרצועה. לדברי כוכבי הירידה בממדי שיגור בלוני הבערה והפחתת האלימות סמוך לגדר הביטחון איננה מקרית. עוד ציין כוכבי כי ישראל הצליחה להגיע למשוואה שתביא להפחתת האלימות גם ברמה המבצעית (ynet, 7 ביוני 2019).
ירי רקטות לעבר ישראל
  • במהלך השבוע לא בוצע ירי מרגמות או רקטות לעבר ישראל.
ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך רב שנתי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך רב שנתי

אירועים נוספים
  • ב-5 ביוני 2019 עצרו כוחות צה”ל פלסטיני שחצה את גדר הביטחון בצפון רצועת עזה לשטח ישראל. ברשות העצור נמצאה סכין. הפלסטיני הועבר לחקירת כוחות הביטחון (דובר צה”ל, 5 ביוני 2019).
  • ב-10 ביוני 2019 זיהו לוחמי צה”ל מספר פלסטינים שהתקרבו לגדר הביטחון בדרום רצועת עזה וניסו לחבל בה. החיילים ירו נורי תאורה והפלסטינים נמלטו (דף הפייסבוק צבע אדום, 11 ביוני 2019).
סיכול הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה
  • ב-11 במאי 2019 נכנסו שני כלי שיט פלסטינים לשטח האסור לכניסה בדרום רצועת עזה . לוחמי חיל הים פעלו לעצירתם. ארבעה חשודים שהיו על כלי השיט נעצרו והובאו לחקירה. בחקירתם של הארבעה עלה, כי הם פעילי חמאס וכי היו בדרכם מרצועת עזה לכיוון חוף סיני שבמצרים לשם הברחת חביות פיברגלס לרצועה (דובר צה”ל, 7 ביוני 2019). יצוין כי פיברגלס משמש לייצור רקטות והוא מהווה חומר אסור להכנסה לרצועה .
אירועים בשטח
  • ברחבי יהודה ושומרון נמשכו אירועי יידויי האבנים והשלכת בקבוקי התבערה לעבר כוחות הביטחון ולעבר מטרות אזרחיות. בפעילות סיכול ומנע, שביצעו כוחות הביטחון הישראליים ברחבי יהודה ושומרון, נעצרו חשודים בפעילות טרור, נתפסו אמצעי לחימה תקניים ומאולתרים וכספים המשמשים למימון פעולות טרור.
תקרית חריגה בשכם בין צה”ל לביטחון המסכל של הרשות הפלסטינית
  • ב-10 ביוני 2019 אירעה תקרית חריגה בשכם כאשר במהלך פעילות של צה”ל למעצר פעילי טרור בעיר התפתחו חילופי ירי בין לוחמי צה”ל לבין כאלו שזוהו כחשודים. בדיעבד התברר, כי מדובר בפעילי מנגנוני ביטחון של הרשות הפלסטינית שהיו במקום. נסיבות האירוע נחקרות על ידי צה”ל (דובר צה”ל, 11 ביוני 2019). בעקבות האירוע התקיימו שיחות בין נציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים ונציגי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. לדברי “גורם ביטחוני” זוהי תקרית חריגה שלא תשפיע על התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית (חדשות ערוץ 13 , 11 ביוני 2019).
  • לדברי ברהאן משאפי, דובר מנגנון הביטחון המסכל בשכם, פעילי המנגנון מנעו פשיטה של כוחות צה”ל למטה הביטחון המסכל בשכם (דף הפייסבוק QUDSN, 11 ביוני 2019). אבראהים רמצ’אן, מושל מחוז שכם שהגיע למקום האירוע גינה את ירי כוחות צה”ל לעבר “מתקן רשמי של הרשות הפלסטינית בלב העיר שכם”. לדבריו, מדובר בתקדים חמור שלא היה כדוגמתו (ערוץ אלנג’אח ניוז, 11 ביוני 2019). לדברי רמצ’אן הם דחו הצעה ישראלית להקים ועדת חקירה משותפת לחקירת האירוע (מען, 11 ביוני 2019).
 הפגיעה בבניין מטה הביטחון המסכל בשכם (ופא, 11 ביוני 2019)    מושל מחוז שכם, מתראיין סמוך למקום התקרית (ערוץ אלנג'אח ניוז, 11 ביוני 2019)
מימין: הפגיעה בבניין מטה הביטחון המסכל בשכם (ופא, 11 ביוני 2019)
משמאל: מושל מחוז שכם, מתראיין סמוך למקום התקרית (ערוץ אלנג’אח ניוז, 11 ביוני 2019)
  • להלן אירועים בולטים נוספים:
    • 11 ביוני 2019 – אבן עטופה בסמרטוט בוער הושלכה לעבר כלי רכב באזור חברון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק (הצלה ללא גבולות, 11 ביוני 2019).
    • 11 ביוני 2019– אבנים יודו לעבר כלי רכב בסינג’יל (צפונית מזרחית לראמאללה). לא היו נפגעים. נזק נגרם לשמשת כלי רכב (הצלה ללא גבולות יו”ש, 11 ביוני 2019).
    • 10 ביוני 2019- לוחמי משמר הגבול המוצבים בכניסה לבית המשפט הצבאי בסאלם שבשומרון עצרו חשוד שניסה להיכנס לבית המשפט כשעל גופו מטען צינור (דוברות המשטרה, 10 ביוני 2019).
    • 10 ביוני 2019- במהלך סריקות שביצעו כוחות הביטחון הישראליים בכפר אמאתין (מערבית לשכם) נתפסו כספים בשווי עשרות אלפי שקלים שנועדו למטרות טרור (דובר צה”ל, 10 ביוני 2019).
    • 10 ביוני 2019- במהלך סריקות שביצוע כוחות הביטחון הישראליים בכפרים בית עוא (מערבית לחברון) ואלחאדר (מערבית לבית לחם) נתפסו מספר כלי נשק ותחמושת (דובר צה”ל, 10 ביוני 2019).
    • 9 ביוני 2019 – בעקבות דיווחי אזרחים על אדם חשוד באזור עין יעל בירושלים, הגיעו שוטרים למקום ואיתרו תושב חברון כבן 17 שהיה ללא אישור שהייה בארץ. בחיפוש שנערך בכליו נמצאה סכין (דוברות המשטרה, 9 ביוני 2019).
    • 6 ביוני 2019 – כוחות הביטחון הישראליים עצרו חברי חוליה, שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר הישוב מגדל עוז ב-4 ביוני 2019 (דובר צה”ל, 6 ביוני 2019).
פיגועים משמעותיים שבוצעו ביהודה ושומרון[1]

פיגועים משמעותיים שבוצעו ביהודה ושומרון

סיוע רפואי לרצועה
  • ב-2 ביוני 2019 הגיע לרצועה, דרך מעבר רפיח, משלוח שני של סיוע רפואי במסגרת קמפיין “מיילים של חיוכים”. עצאם יוסף,פעיל מבריטניה המשמש כיו”ר הקמפיין, מסר כי מדובר במאה אלף יחידות של תמיסות להזנה תוך ורידית, שיספיקו למגזר הרפואי ברצועה למשך יותר משלושה חודשים. יוסף הבטיח כי בימים הקרובים יגיעו לרצועה תרופות חשובות נוספות (חשבון הטוויטר של עצאם יוסף, 2 ביוני 2019).

הסיוע שהגיע לרצועה דרך מעבר רפיח (חשבון הטוויטר של עצאם יוסף, 2 ביוני 2019)
הסיוע שהגיע לרצועה דרך מעבר רפיח (חשבון הטוויטר של עצאם יוסף, 2 ביוני 2019)

ירי חמאס בסבב ההסלמה האחרון
  • באתר הזרוע הצבאית של חמאס פורסם סרטון שבו מסר מפקד ביחידת הארטילריה של הזרוע הצבאית פרטים לנוגע לסבב ההסלמה האחרון (6-4 במאי 2019). לדברי המפקד קצב שיגור הרקטות במהלך סבב ההסלמה היה הגבוה ביותר בהיסטורית העימותים של הזרוע הצבאית עם ישראל. לדבריו מאות רקטות שוגרו במהלך שלושים שעות בלבד. השיגורים בוצעו על פי טקטיקת ירי מרוכז במטרה להתגבר על מערכת “כיפת ברזל“. הוא ציין כי טקטיקה זו הסבה אבדות רבות לישראל (אתר הזרוע הצבאית, 6 ביוני 2019).
ביקור זיאד אלנח’אלה בדמשק
  • זיאד אלנח’אלה, מזכ”ל הג’האד האסלאמי בפלסטין ערך במהלך עיד אלפטר ביקור בדמשק שם נועד חברי הלשכה המדינית ופעילי הארגון בסוריה (חשבון הטוויטר של פאלטודיי, 6 ביוני 2019) .
מפגש זיאד אלנח'אלה בסוריה 
(דף הפייסבוק של אסמאעיל אלסנדאוי , אבו מג'אהד, האחראי הזירה הסורית בג'האד האסלאמי, 6 ביוני 2019)
     מפגש זיאד אלנח'אלה בסוריה 
(דף הפייסבוק של אסמאעיל אלסנדאוי , אבו מג'אהד, האחראי הזירה הסורית בג'האד האסלאמי, 6 ביוני 2019)
מפגש זיאד אלנח’אלה בסוריה (דף הפייסבוק של אסמאעיל אלסנדאוי , אבו מג’אהד, האחראי הזירה הסורית בג’האד האסלאמי, 6 ביוני 2019)
סביב חידוש קשרי חמאס עם סוריה
  • בהקשר ליחסי סוריה עם ארגוני הטרור הפלסטינים ובעיקר חמאס ב- 3 ביוני 2019 פרסם העיתון הלבנוני אלאח’באר, המקורב לחזבאללה, כתבה בה הצהרה מפי בכירים בחמאס, כי בחודשים האחרונים התקיימו מפגשים “לא פומביים ולא רשמיים” כדי להגיע לפיוס בין חמאס למשטר הסורי. במסגרת זאת נמסר על פגישה שהתקיימה בין צאלח אלעארורי, סגן יו”ר הלשכה המדינית של חמאס, ולואא’ עלי אלממלוכ, ראש משרד הביטחון הלאומי בסוריה. כמו-כן התקיימה פגישה בין בכירי חמאס לבין בת’ינה שעבאן, היועצת המדינית של נשיא סוריה, שהובילה לכך ש”שהקשר בין הצדדים עבר ממצב של עויינות למצב של הפוגה”. עוד נמסר כי המפגשים היו תוצאה של מאמצי תיווך ישירים מול נשיא סוריה של הגנרל קאסם סלימאני, מפקד כוח אלקדס במשמרות המהפכה, ושל חסן נצראללה, מזכ”ל חזבאללה,. לדברי הכתבה הסכימה סוריה כי סיור עתידי של אסמאעיל הניה במדינות האזור יכלול גם ביקור בדמשק (אלאח’באר, 3 ביוני 2019)
  • סוכנות הידיעות הרשמית הסורית מסרה בתגובה לכתבה כי אין אמת בפרסומים בדבר חידוש הקשרים בין סוריה לבין חמאס. לדברי התגובה עמדת סוריה בנושא היא עמדה עקרונית, שהתבססה בעבר על כך שחמאס היא תנועת התנגדות הפועלת נגד ישראל, אולם מאוחר יותר התברר כי חמאס תמכה בטרוריסטים בסוריה וקידמה את אותה המזימה שישראל חפצה בה. לפיכך אין שינוי בעמדת סוריה (סאנא, 7 ביוני 2019).
התבטאות מחמד אשתיה
  • בראיון שהעניק מחמד אשתיה ראש הממשלה הפלסטיני לניו יורק טיימס ציין אשתיה כי הרשות סירבה החודש, זו הפעם הרביעית, לקבל את כספי הסילוקין מישראל. לדבריו הרשות הפלסטינית נמצאת במשבר כלכלי עמוק ואם לא יימצא פתרון למשבר כספי הסילוקין בחודשיים הקרובים היא עלולה לקרוס. אשתיה אף איים במרומז, כי במידה ולא יימצא פתרון לא תוכל הרשות הפלסטינית להעסיק את פעילי מנגנוני הביטחון. אשתיה הבהיר בראיון כי אם תסכים הרשות הפלסטינית לקבל את כספי סילוקין לאחר שישראל תקזז מהם את כספי הסיוע של הרשות למשפחות הפצועים וההרוגים עלולה קבלתם להתפרש כתמיכה במימון הטרור מצב שעלול להוביל לתביעות נגד הרשות בישראל ובארה”ב.
פעילות פלסטינית ביהודה ושומרון במחאה על הסדנא הכלכלית בבחריין
  •  ואצל אבו יוסף חבר הוועד הפועל של אש”ף הכריז ב-8 ביוני 2019 על שורה של פעילויות שתתקיימנה במהלך הימים והשבועות הקרובים כמחאה על “עסקת המאה” והסדנא הכלכלית בבחריין. אבו יוסף ציין, כי מתקיימים מגעים בין הארגונים, מוסדות החברה האזרחית ופעילים כדי לגבש תגובה אחידה. לדבריו במקביל לסדנא בבחריין (25 ביוני 2019) תתקיימנה ביהודה, שומרון ובפזורה תהלוכות עממיות ופעילויות נוספות שתבטאנה את הקונצנזוס הפלסטיני נגד המדיניות האמריקנית באזור ובפרט בסוגיה הפלסטינית (אתר רדיו קול פלסטין, 8 ביוני 2019).

הזמנה לעצרת מחאה נגד הסדנא הכלכלית  בבחריין מול שגרירות ארה"ב בברלין ב-25 ביוני  2019
(דף הפייסבוק של מערוף אלרפאעי, 10 ביוני 2019)
הזמנה לעצרת מחאה נגד הסדנא הכלכלית בבחריין מול שגרירות ארה”ב בברלין ב-25 ביוני 2019 
(דף הפייסבוק של מערוף אלרפאעי, 10 ביוני 2019)

  • אבו יוסף ציין כי הפעילויות תתבצענה בקווי המגע ולא במרכזי הערים. הן תתקיימנה בתיאום עם ועדת המעקב של ערביי ישראל, במחנות הפליטים ובריכוזי הפלסטינים בכל רחבי העולם. כרגע מתוכננות פעילות ב-14 ביוני 2019 בעיירה ג’יביא מצפון לראמאללה (שישראל מאיימת להפקיע את אדמותיה), ופעילות נוספת במרכז ראמאללה שתתקיים במקביל לקיום הסדנא בבחריין (ופא, 9 ביוני 2019).
כרזות שהעלה  מערוף אלרפאעי (הממונה על ההסברה ברשות למאבק בגדר והמתאם והדובר של "הקמפיין הלאומי הבינלאומי להפלת ועידת בחריין") לדף הפייסבוק שלו . בכרזות נכתב: " ירושלים לא למכירה, "עסקת המאה" #תופל ועידת בחריין (דף הפייסבוק של מערוף אלרפאעי, 2 ביוני 2019)     כרזות שהעלה  מערוף אלרפאעי (הממונה על ההסברה ברשות למאבק בגדר והמתאם והדובר של "הקמפיין הלאומי הבינלאומי להפלת ועידת בחריין") לדף הפייסבוק שלו . בכרזות נכתב: " ירושלים לא למכירה, "עסקת המאה" #תופל ועידת בחריין (דף הפייסבוק של מערוף אלרפאעי, 2 ביוני 2019)
כרזות שהעלה מערוף אלרפאעי (הממונה על ההסברה ברשות למאבק בגדר והמתאם והדובר של “הקמפיין הלאומי הבינלאומי להפלת ועידת בחריין”) לדף הפייסבוק שלו . בכרזות נכתב: ” ירושלים לא למכירה, “עסקת המאה” #תופל ועידת בחריין (דף הפייסבוק של מערוף אלרפאעי, 2 ביוני 2019)

"מפגש בחריין הבוגדני לנורמליזציה" בעיניו של מערוף אלרפאעי
 (דף הפייסבוק של מערוף אלרפאעי, 10 ביוני 2019)
“מפגש בחריין הבוגדני לנורמליזציה” בעיניו של מערוף אלרפאעי (דף הפייסבוק של מערוף אלרפאעי, 10 ביוני 2019)

תגובות פלסטיניות לדברי שגריר ארה”ב בישראל
  • בראיון שהעניק דיוויד פרידמן, שגריר ארה”ב בישראל, לניו יורק טיימס אמר כי בנסיבות מסוימות יש לישראל זכות לספח לפחות חלק משטחי יהודה ושומרון . עם זאת הוא סירב לומר מה תהיה עמדת ארה”ב אם תבצע ישראל צעד שכזה. פרידמן גם מתח ביקורת על הרשות הפלסטינית אשר לדבריו מפעילה לחץ על אנשי עסקים שלא ייקחו חלק בסדנא הכלכלית שמארגנת ארה”ב בבחריין.
  • למרות שממשל ארה”ב הבהיר, כי עמדתו בנוגע להתנחלויות לא השתנתה עוררו דבריו של פרידמן זעם בקרב הפלסטינים אשר מתחו ביקורת קשה על דברי השגריר. הממשלה הפלסטינית הביעה בכינוס השבועי שלה את התנגדותה להצהרה (ופא, 10 ביוני 2019). משרד החוץ והמהגרים ברשות הפלסטינית הצהיר, כי הוא שוקל להגיש תלונה נגד השגריר לבית הדין הבינלאומי בהאג (ICC) בטענה כי הוא מסכן את השלום והביטחון באזור (ופא, 9 ביוני 2019).
  • נציבות ההסברה והתרבות של פתח פרסמה הודעה בה גינתה את הצהרותיו של פרידמן . בהודעה מועלית תהייה האם עמדות השגריר מייצגות את העמדה האמריקנית הרשמית או את עמדת המתנחלים הקיצונים בישראל. ההודעה הדגישה, כי הפלסטינים לא יסכימו לכל פתרון או עסקה שלא ייענו לזכויות האלמנטריות של הפלסטינים ולא יובילו לעקרון של פתרון שתי המדינות וכינון המדינה הפלסטינית העצמאית שבירתה מזרח ירושלים, שכן כל פתרון אחר לא יביא בטחון ויציבות לאזור ולעולם (ופא, 8 ביוני 2019).

[1]פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידינו כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה.