חדשות הטרור והסכסוך הישראלי- פלסטיני (14-8 באוגוסט 2018)

כוחות ביטחון מטפלים בנפילה בשדרות (דוברות המשטרה, 8 באוגוסט 2018)

כוחות ביטחון מטפלים בנפילה בשדרות (דוברות המשטרה, 8 באוגוסט 2018)

תקיפת אזור נמל עזה (דף הפייסבוק של PALINFO, 8 באוגוסט 2018)

תקיפת אזור נמל עזה (דף הפייסבוק של PALINFO, 8 באוגוסט 2018)

הפרחת עפיפוני תבערה במזרח העיר עזה במהלך

הפרחת עפיפוני תבערה במזרח העיר עזה במהלך "צעדת השיבה" (חשבון הטוויטר של PALINFO, 10 באוגוסט 2018).

הצגת תכלית של שריפת מתקן ישראלי (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח'אן יונס, 12 באוגוסט 2018)

הצגת תכלית של שריפת מתקן ישראלי (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח'אן יונס, 12 באוגוסט 2018)

המשט הימי שיצא מרצועת עזה (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה, 11 באוגוסט 2018).

המשט הימי שיצא מרצועת עזה (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה, 11 באוגוסט 2018).

  • השבוע עמד בסימן סבב ההסלמה החמישי בין חמאס לצה”ל במהלכה שיגרו חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועה כ-180 רקטות ופצצות מרגמה בעוד שצה”ל תקף כ-150 יעדים, בעיקר תשתיות ונכסים של חמאס. סבב ההסלמה הסתיים לאחר 24 שעות בהפסקת אש עליה החליטה חמאס באופן חד-צדדי, ללא השתתפות פורמאלית של ישראל.
  • סבב ההסלמה החמישי ו”צעדת השיבה” שהתקיימה (כרגיל) ביום שישי, ממחישים היטב, כי חמאס נחושה להמשיך במדיניות האלימות המבוקרת, בה החלה ב-30 במרץ 2018. במסגרת מדיניות זו היא קובעת את “כללי המשחק” מול ישראל ומכתיבה לה את העיתוי, האופי ואופן הסיום של סבבי ההסלמה. במקביל נוטלת חמאס חלק במגעים להסדרה בתווך מצרים והאו”ם ובהדברות לפיוס פנים-פלסטיני, עד כה ללא התקדמות משמעותית.
סבב הסלמה חמישי ברצועת עזה
  • ב-9-8 באוגוסט 2018 התחולל סבב הסלמה נוסף, החמישי במספר, בין חמאס לצה”ל. תחילת הסבב החמישי היה ב-7 באוגוסט 2018 לאחר שנורתה אש מעמדת חמאס סמוך לבית לאהיא (צפון רצועת עזה). על רקע אירועי צליפה קודמים התפרש הירי בצה”ל כאש צלפים לעבר כוח שלו. בתגובה ירה טנק של צה”ל מספר פגזים לעבר העמדה ממנה נורתה האש. כתוצאה מירי הטנק נהרגו שני פעילי הזרוע הצבאית (אתר הזרוע הצבאית של חמאס, 7 באוגוסט 2018). מאוחר יותר הודיעה חמאס כי הירי בוצע במסגרת הצגת תכלית והוא לא כוון לעבר כוח צה”ל. חמאס, הדבקה בשימור המשוואה שקבעה של “הפגזה [תענה] בהפגזה ודם בדם”, הבטיחה להגיב על הריגתם של שני פעילי הזרוע הצבאית.
  • מועד התגובה נקבע לאחר יציאתה של משלחת מנהיגי חמאס, בראשות צאלח אלערורי, מחוץ לרצועה.
    ב-8 באוגוסט 2018 החל ירי מאסיבי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה. הירי נמשך לכל אורך הלילה ועד ל-9 באוגוסט 2018 בשעות אחר הצהרים. הכמות החריגה של רקטות ופצצות המרגמה ששוגרו (כ-180) והפגיעה המכוונת ביישובי עוטף עזה העידו, כי חמאס והג’האד האסלאמי בפלסטין נחושים לקבוע את “כללי המשחק” מול ישראל ולהכתיב לה את העיתוי, האופי ואופן הסיום של סבבי ההסלמה. צה”ל מצדו הגיב בתקיפה של כ-150 יעדים ובעיקר תשתיות ונכסים של חמאס ברצועה. לאחר 24 שעות של חילופי מהלומות החליטה חמאס באופן חד-צדדי לנצור את האש. מנגד, בלשכת ראש ממשלת ישראל הכחישו , כי ישראל התחייבה להפסקת אש (הארץ, 12 באוגוסט 2018)[1].
ירי רקטות ופצצות מרגמה
  • סבב ההסלמה החמישי לווה בירי מאסיבי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. סה”כ שוגרו לשטח ישראל כ-180 רקטות ופצצות מרגמה. סוללת ברזל יירטה כ-30 שיגורים. רוב הנפילות היו בשטחים פתוחים (דובר צה”ל, 9 באוגוסט 2018). רוב הירי בוצע לאורך ליל 9-8 באוגוסט 2018. לאחר לילה של שיגורים בלתי פוסקים פחת קצב הירי אולם הוא נמשך עד שעות הערב למחרת. שלא כבסבבי הסלמה קודמים קצב הירי היה גבוה ביותר ונראה כי הרקטות כוונו לאזורים מיושבים בעוטף עזה. כמו כן הורחב טווח הרקטות ואותר ירי לעבר אשקלון, נתיבות ואף שיגור אחד לבאר שבע. לבית החולים פונו 23 נפגעים בין הנפגעים פצועה אחת באורח בינוני –קשה. נזק נגרם לרכוש במספר מקומות נפגעו בתי מגורים ומבני תעשייה. ב-13 באוגוסט 2018 נמצאה באתר בנייה בנתיבות רקטה מסוג גראד (122 מ”מ) ששוגרה מעזה במהלך סבב ההסלמה.
ירי רקטות ופצצות מרגמה בסבבי ההסלמה האחרונים וביניהם[2]

ירי רקטות ופצצות מרגמה בסבבי ההסלמה האחרונים וביניהם
המספרים בחודשים מאי יוני יולי 2018 משקפים מספר מינימאלי של רקטות ופצצות מרגמה. בשלב זה אין ביכולתנו להפריד בין ירי רקטות לירי פצצות מרגמה.

ירי רקטות ופצצות מרגמה בשנה האחרונה

ירי רקטות ופצצות מרגמה בשנה האחרונה

ירי בחתך שנתי

ירי בחתך שנתי
* מספר משוער של רקטות ופצצות מרגמה, ששוגרו במהלך שלושת סבבי הסלמה.

  • בתגובה לירי הרקטות תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יעדים ברצועת עזה הכוללים מטרות צבאיות, יעדים תשתיתיים ונכסים, בעיקר של חמאס. בסך הכול הותקפו כ-150 יעדים.
   תקיפת אזור נמל עזה (דף הפייסבוק של PALINFO, 8 באוגוסט 2018)
תקיפת אזור נמל עזה (דף הפייסבוק של PALINFO, 8 באוגוסט 2018)
“צעדת השיבה”
  • למרות האירועים הודיעה הרשות הלאומית העליונה ל”צעדת השיבה” כי אירועי הצעדה יתקיימו כסדרם וקראה לציבור להשתתף בהם (שבכה קדס, 9 באוגוסט 2018). גם חמאס עודדה את הפלסטינים להשתתפות נרחבת בצעדה (שהאב, 9 באוגוסט 2018). צעדת השיבה התקיימה תחת הסיסמא “החירות והחיים לרצועת עזה”. כ-9,000 מפגינים הגיעו ביום שישי 10 באוגוסט 2018 למוקדי החיכוך המסורתיים לאורך גבול הרצועה עם ישראל (דובר צה”ל, 10 באוגוסט 2018). במהלך ההפגנות התעמתו המפגינים עם כוחות צה”ל . המפגינים הבעירו צמיגים סמוך לגדר ויידו אבנים. במהלך ההפגנות הושלכו רימון ומטען חבלה לעבר הכוחות. כוח צה”ל גם איתר ניסיון חציה של הגדר. בתגובה תקף טנק של צה”ל עמדה של חמאס בדרום רצועת עזה (דובר צה”ל, 10 באוגוסט 2018).
טרור ההצתות
  • עם סיום סבב ההסלמה חזר טרור ההצתות, אף כי חלה ירידה משמעותית בהיקפו. במהלך סוף השבוע שוגרו מספר מועט של עפיפונים ובלוני התבערה לעבר ישראל שגרמו לשריפות. צה”ל הגיב בירי מהאוויר לעבר חוליות משגרי בלונים בצפון ובמרכז רצועת עזה. על פי נתוני כברות והצלה מאז תחילת תופעת “טרור ההצתות” נמנו כ-1,364 שריפות. על פי דיווחי קרן הקיימת לישראל נשרפו (נכון ל-13 באוגוסט 2018) 10,748 דונמים של שטחים פתוחים (ללא שטחים חקלאיים). בשמורות הטבע נשרפו 12,000 דונמים.
הפרחת עפיפוני תבערה במזרח העיר עזה במהלך "צעדת השיבה" (חשבון הטוויטר של PALINFO, 10 באוגוסט 2018).    הפרחת עפיפוני תבערה במזרח העיר עזה במהלך "צעדת השיבה" (חשבון הטוויטר של PALINFO, 10 באוגוסט 2018).
הפרחת עפיפוני תבערה במזרח העיר עזה במהלך “צעדת השיבה” (חשבון הטוויטר של PALINFO, 10 באוגוסט 2018).
אירועים בשטח
  • כוחות הביטחון הישראליים המשיכו בפעילות סיכול ומנע בפעילות ברחבי יהודה ושומרון, במסגרת זאת נעצרו חשודים בפעילות טרור ונתפסו אמצעי לחימה מאולתרים וכספים, שיועדו למימון טרור. להלן עיקרי פעילות כוחות הביטחון הישראליים:
    • תצפית של צה”ל זיהתה שלושה חשודים סמוך לאלון מורה (גוש עציון) המתקרבים לכיוון שער הישוב. כוחות צבא שהגיעו למקום החלו במרדף אחר החשודים שזרקו חפצים, שהיו ברשותם לעבר השיחים. החשודים נתפסו ולאחר סריקות נמצאו ארבעה מטעני צינור שהשליכו (דובר צה”ל, 14 באוגוסט 2018).
    • במבצע שקיימו כוחות הביטחון לסיכול עסקת העברת אמצעי לחימה נעצרו שני חשודים בסחר וייצור אמצעי לחימה ונתפס כלי נשק מאותר מסוג קרלו. בליל 14-13 באוגוסט 2018 בעת שכוחות צה”ל פעלו ביטא (דרומית לחברון), נמצא בית מלאכה לייצור אמצעי לחימה. הכוחות החרימו מספר מכונות שהיו מיועדות לייצור אמצעי הלחימה (דובר צה”ל, 14 באוגוסט 2018).
    • כוחות הביטחון עצרו ארבעה חשודים שהציתו שריפה סמוך לישוב בת עין (מערב גוש עציון). לאחר מעצר החשודים התפתחו עימותים באזור בית אומר במהלכם הושלך לעבר הכוחות מטען מאולתר . כמו כן הובערו צמיגים, יודו אבנים והושלכו בקבוקי תבערה וזיקוקים. לא היו נפגעים.
    • במהלך פעילות כוחות הביטחון בבית רימא (מזרחית לבית אריה) התגלעו עימותים עם התושבים במהלכם הושלך מטען צינור לעבר הכוחות (דובר צה”ל, 13 באוגוסט 2018).
פיגועים משמעותיים שבוצעו ביהודה ושומרון בשנה האחרונה[3]

פיגועים משמעותיים שבוצעו ביהודה ושומרון בשנה האחרונה

המצב ההומניטארי ברצועה

מצב אספקת החשמל

  • חברת החשמל ברצועה מסרה, כי אספקת החשמל עומדת על ארבע שעות אספקה ולאחר מכן 16 שעות הפסקה . ברצועה מופקים עתה 143 מגה ואט חשמל מתוך 500 הנדרשים (דניא אלוטן, 11 באוגוסט 2018).

החמרה במצב שירותי הבריאות

  • מצב שירותי הבריאות ברצועה הולך ומחמיר. דובר משרד הבריאות ברצועה התריע, כי בשל משבר הדלק מרחפת סכנה גדולה על פעילות המרכזים הרפואיים ברצועה[4]. לדבריו למרות שהם קיימו מגעים בלתי פוסקים עם גורמים שונים, הם לא זכו לשום נכונות לפתור את משבר הדלק המאיים על השירותים והמתקנים הרפואיים ברצועה (דף הפייסבוק של דובר משרד הבריאות ברצועה,13 באוגוסט 2018) במקביל הודיע משרד הבריאות ברצועה כי אזלו 80% מהתרופות המיועדות לחולי סרטן וכי לא ניתן לבצע את כל הליכי הטיפול בהם (פאל טודיי, 12 באוגוסט 2018). גו’אד עואד, שר הבריאות ברשות הפלסטינית, אמר בתגובה, כי על פי הוראות אבו מאזן וראמי חמדאללה תשלחנה לרצועה תרופות הדרושות לטיפול בחולים אלה (ופא, 12 באוגוסט 2018).

המצב הכלכלי ומצב התעסוקה

  • על רקע חג הקורבן הממשמש ובא (21 באוגוסט 2018) ופתיחת שנת הלימודים קרא עלי אלחאיכ, ראש אגודת בעלי העסקים ברצועה, לכל הגורמים הפעיל לחץ על ישראל לפתוח את מעבר כרם שלום ולהכניס סחורות ודלק לרצועה. לדבריו בשל סגירת מעבר כרם שלום איבדו כ-75,000 בני אדם את מקום עבודתם. זאת משום שהסגירה הביאה לעצירת עבודות ולסגירה של יותר מ-95% ממתקני הייצור ובתי החרושת ברצועה (אתר אגודת אנשי העסקים הפלסטינים ברצועה, 11 באוגוסט 2018)
  • הבנק העולמי הודיע על הפעלת תכנית חדשה, שתבטיח הכנסה לטווח הקצר לצעירים מובטלים ברצועה. במסגרת התוכנית יגויסו לעבודה כ-4,400 צעירים בגילאים 34-18, מחציתם נשים, לארגונים לא ממשלתיים. זאת כדי שיסייעו לספק שירותים בתחומים חיוניים כמו בריאות, חינוך, וסיוע לנכים וזקנים. התוכנית, מתבצעת במסגרת מענק של 17 מיליון דולר והיא גם תממן הדרכה ותמיכה מבוססת אינטרנט ל-750 צעירים נוספים (אתר הבנק העולמי, 13 באוגוסט 2018).
ניסיונות להגיע להסדר הרגעה
  • במקביל לסבב ההסלמה נמשכו המגעים בתיווך מצרים ושליח מזכ”ל האו”ם בנוגע להסכם הרגעה שיהיה מקובל על כל הצדדים. סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, מסר כי משלחת חמאס בראשות צאלח אלעארורי, סגן יו”ר הלשכה המדינית, שיצאה מהרצועה ב-8 באוגוסט, הגיעה לקהיר כדי להשלים את השיחות עם הבכירים המצריים (palsawa, 12 באוגוסט 2018). עזת אלרשק, בכיר חמאס, כתב בחשבון הטוויטר שלו ב-13 באוגוסט, כי חמאס מקיימת בקהיר פגישות התייעצות עם הארגונים הפלסטיניים בנושאי ההרגעה והפיוס הפנים-פלסטיני (מען, 13 באוגוסט 2018).
  • מקורות בחמאס מסרו כי קיימת הסכמה בין חמאס למצרים בנוגע למספר הצעות בנושא הרגיעה. המקורות מסרו כי חמאס תומכת בכל הרחבה של התפקיד של מצרים ומסכימה לכל פיקוח שלה על רצועת עזה אם הדבר יאפשר להסיר את המצור. זאת, בתנאי שישראל תענה לתנאים שהציבה הזרוע הצבאית של חמאס בסוגיה זו (אלערבי אלג’דיד, 10 באוגוסט 2018). מקורות מצריים מסרו, כי חמאס דורשת פתיחה של כל המעברים והשבת המצב ברצועה למצב היה לפני שנת 2007 דהיינו לפני שחמאס השתלטה על הרצועה (אלערבי אלג’דיד, 13 באוגוסט 2018).
  • ב-11 באוגוסט 2018 הגיעה משלחת בראשות סגנו של ניקולאי מלדנוב השליח המיוחד של מזכ”ל האו”ם למזרח התיכון, ושלושה מעוזריו לביקור בן מספר שעות ברצועת עזה ודנה עם הנהגת חמאס בהסכם הרגעה. נמסר כי חברי המשלחת דרשו מחמאס להפסיק את “ההתגרויות” בגבולות הרצועה. עוד נמסר, כי המשלחת מעוניינת לעצור את הפרחת עפיפוני התבערה מהרצועה להגיע להסכם מלא בנוגע לרצועה כדי למנוע מישראל לנצל אותם לתקוף את הרצועה (אלקדס, 11 באוגוסט 2018).

עזה.. מצב של לא שלום ולא מלחמה (פלסטין, 11 באוגוסט 2018)
עזה.. מצב של לא שלום ולא מלחמה (פלסטין, 11 באוגוסט 2018)

סיום מחנות הקיץ
  • ב-12 באוגוסט 2018 הסתיימו מחנות הקיץ השונים שמארגנת חמאס מידי שנה עבור ילדי רצועת עזה. טקסי סיום מחנות הקיץ, שנערכו השנה תחת הכותרת “אני שב למולדתי”, התקיימו ב”מחנות השיבה” במחזות השונים ברצועת עזה. כך למשל ערכה הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח’אן יונס את טקס הסיום ב”מחנה השיבה” במזרח ח’זאעה. בטקס נכחו נציגים מהנהגת חמאס (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח’אן יונס, 12 באוגוסט 2018). במהלך הטקס ביצעו הנערים, שרובם לבשו מדים, תרגילי סדר , תרגילי אומץ, הפריחו בלונים ואף שרפו מבנה המייצג ככל הנראה מתקן ישראלי.
מפגן חניכי מחנות הקיץ במהלך טקס הסיום (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח'אן יונס, 12 באוגוסט 2018).    מפגן חניכי מחנות הקיץ במהלך טקס הסיום (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח'אן יונס, 12 באוגוסט 2018).
מפגן חניכי מחנות הקיץ במהלך טקס הסיום (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח’אן יונס, 12 באוגוסט 2018).

הפרחת בלונים בטקס הסיום. על הכרזות המוצמדות לבלונים כתוב " אני שב למולדתי" ושם ישוב אליו הם מתכוונים לשוב (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח'אן יונס, 12 באוגוסט 2018)
הפרחת בלונים בטקס הסיום. על הכרזות המוצמדות לבלונים כתוב ” אני שב למולדתי” ושם ישוב אליו הם מתכוונים לשוב (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח’אן יונס, 12 באוגוסט 2018)

הצגת תכלית של שריפת מתקן ישראלי (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח'אן יונס, 12 באוגוסט 2018)    הצגת תכלית של שריפת מתקן ישראלי (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח'אן יונס, 12 באוגוסט 2018)
הצגת תכלית של שריפת מתקן ישראלי (דף הפייסבוק של הוועדה המרכזית של מחנות הקיץ במחוז ח’אן יונס, 12 באוגוסט 2018)
פעילות קיץ של יחידת הצמיגים
  • “יחידת הצמיגים” קיימה גם היא פעילות קיץ לפעיליה תחת הכותרת “אני שב למולדתי”. בדף הפייסבוק של “יחידת הצמיגים – מהפכני רפיח” פורסמו תמונות המתעדות את הפעילות שהייתה מיועדת עבור הצוותים הפועלים במזרח רפיח.

תמונות מהפעילות . למטה משתתפים במחנה הקיץ עם פראס אבו שרח', המציג עצמו כאיש תקשורת מרפיח ואשר צילם את כל התמונות (דף הפייסבוק של פראס אבו שרח', 9 באוגוסט 2018)
תמונות מהפעילות . למטה משתתפים במחנה הקיץ עם פראס אבו שרח’, המציג עצמו כאיש תקשורת מרפיח ואשר צילם את כל התמונות (דף הפייסבוק של פראס אבו שרח’, 9 באוגוסט 2018)

  • “יחידת הצמיגים” הוקמה ומוסדה על רקע “צעדות השיבה” ועיקר תפקידה הוא לספק צמיגים למפגיני הצעדות אשר מציתים אותם לשם מיסוך. בראש היחידה ברפיח עומד מחמוד אלמעשר אבו אימן (דף הפייסבוק של “יחידת הצמיגים – מהפכני רפיח”, 9 באוגוסט 2018). בכיר נוסף הוא יעקוב אלנאטור (דף הפייסבוק של מחמוד אלמעשר אבו אימן, שנקרא בדף הפייסבוק שלו “אימן מחמוד”, 13 באוגוסט 2018). יצוין כי גופותיהם של מספר פעילי היחידה שנהרגו במהלך צעדות השיבה נעטפו בדגלי חמאס. דבר המעיד להערכתנו על הקשר שבין היחידה לבין חמאס המארגנת את האירועים.
 מחמוד אלמעשר על רקע כרזה של היחידה (דף הפייסבוק של "יחידת הצמיגים – מהפכני רפיח", 9 באוגוסט 2018)    יעקוב אלנאטור לבוש חולצה עליה נכתב "חטיבת ההתעסקות הישירה – יחידת הצמיגים – רפיח" (דף הפייסבוק של אלנאטור, 2 ביוני 2018).
מימין: מחמוד אלמעשר על רקע כרזה של היחידה (דף הפייסבוק של “יחידת הצמיגים – מהפכני רפיח”, 9 באוגוסט 2018) משמאל: יעקוב אלנאטור לבוש חולצה עליה נכתב “חטיבת ההתעסקות הישירה – יחידת הצמיגים – רפיח” (דף הפייסבוק של אלנאטור, 2 ביוני 2018).
הפיוס הפנים-פלסטיני
  • נמסר כי מצרים הגישה מסמך פיוס חדש הכולל תיקונים ושינויים על פי דרישות הצדדים וכי בקרוב תתקיים פגישה בין הצדדים במצרים לדיון בנושא (חשבון הטוויטר של עזת אלרשק, 13 באוגוסט 2018). בכירים בפתח אמרו כי הם בוחנים את מסמך הפיוס החדש הכולל תיקונים במספר תחומים, כולל שינוי בלוח הזמנים לביצוע ההסכם . לדברי אותם בכירים על פי המסמך החדש יועברו 80% מהסמכויות והמשרדים ברצועה לידי הרשות הפלסטינית למעט נושאי מנגנוני הביטחון עליהם תפקח מצרים עד שיושלם ביצוע שאר סעיפי ההסכם. כמו כן התחייבה מצרים לספק את המימון הנדרש עבור משכורות העובדים במנגנונים עד לארגונם מחדש. הבכירים ציינו כי במסמך עדיין דרושים תיקונים מכיוון שהוא אינו מתייחס כלל לנושא הזרוע הצבאית של חמאס (אלערבי אלג’דיד, 13 באוגוסט 2018).
פגישת חמדאללה עם יו”ר הרשות לענייני אסירים
  • ראמי חמדאללה, ראש ממשלת ההסכמה, נועד בראמאללה עם משלחת בראשות קדרי אבו בכר, היו”ר החדש של הרשות לענייני אסירים ואסירים משוחררים. בפגישה נכחו גם חברי הוועד המנהל החדש של הרשות לענייני אסירים ג’מאל חויל, עבד אלפתאח דולה (אסיר לשעבר) וזכריא זבידי. במהלך הפגישה שב חמדאללה והדגיש, כי הממשלה וההנהגה הפלסטינית תומכים בהמשך תשלום משכורות למשפחות השהידים והאסירים למרות האיומים מצד ישראל לנכות את משכורותיהם מכספי הסילוקין שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית (ופא, 13 באוגוסט 2018).
פגישת חמדאללה עם המשלחת בראשות קדרי אבו בכר (ופא, 13 באוגוסט 2018; אתר הרשות לענייני אסירים, 13 באוגוסט 2018)    פגישת חמדאללה עם המשלחת בראשות קדרי אבו בכר (ופא, 13 באוגוסט 2018; אתר הרשות לענייני אסירים, 13 באוגוסט 2018)
פגישת חמדאללה עם המשלחת בראשות קדרי אבו בכר (ופא, 13 באוגוסט 2018; אתר הרשות לענייני אסירים, 13 באוגוסט 2018)
משט סירות מרצועת עזה
  • ב-11 באוגוסט 2018 בשעות אחר הצהרים יצא משט מחאה ימי של סירות “הסרת המצור”. טרם יציאת הסירות נערכה מסיבת עיתונאים בנמל עזה בה אמר אדהם אבו סלמיה, דובר רשות הלאומית להסרת המצור מרצועת עזה, כי מטרת המשט היא לפרוץ את האזור הביטחוני החדש התוחם את הרצועה (הכוונה היא למכשול הימי שבנתה ישראל סמוך לחוף זיקים) ולהסיר את המצור הימי שישראל מטילה על הרצועה. הוא פנה אל כל אלה המנסים להשיג רגיעה ואמר, כי תושבי הרצועה לא יקבלו פחות מהסרה כוללת ותמידית של המצור (אלאקצא, 11 באוגוסט 2018).
  • המשט, שמנה כחמישים סירות, יצא מנמל עזה לכיוון ישראל. על אחת הסירות היה גם שאדי עצפור כתב ערוץ אלאקצא שדיווח על האירועים בשידור חי (ערוץ אלאקצא, 11 ביולי 2018). ספינות חיל הים הישראלי התקרבו לסירות וביצעו לעברן ירי אזהרה כדי להרחיקם מהאזור. הסירות שבו לנמל עזה .
המשט הימי שיצא מרצועת עזה (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה, 11 באוגוסט 2018).    המשט הימי שיצא מרצועת עזה (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה, 11 באוגוסט 2018).
המשט הימי שיצא מרצועת עזה (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה של צעדת השיבה, 11 באוגוסט 2018).

[1] להרחבה ראו פרסום מרכז המידע מ-12 באוגוסט 2018: "סבב ההסלמה החמישי בין ישראל לחמאס 9-8 באוגוסט 2018"
[2]
הסטטיסטיקה אינה כוללת נפילת רקטות בשטח רצועת עזה.
[3]
פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידינו כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה.
[4]
מדובר ב- 13 בתי חולים ו-53 מרכזי עזרה ראשונה הכפופים למשרד הבריאות (palsawa , 6 באוגוסט 2018).