חדשות הטרור והסכסוך הישראלי- פלסטיני (14-8 ביולי 2020)

תמונה מסרטון המתעד את השלכת בקבוקי התבערה (חשבון הטוויטר של צה

תמונה מסרטון המתעד את השלכת בקבוקי התבערה (חשבון הטוויטר של צה"ל, 10 ביולי 2020)

פעילות המחאה של הנשים (אתר חמאס, 9 ביולי 2020)

פעילות המחאה של הנשים (אתר חמאס, 9 ביולי 2020)

פעילות המחאה של הנשים (אתר חמאס, 9 ביולי 2020)

פעילות המחאה של הנשים (אתר חמאס, 9 ביולי 2020)

  • השבוע שרר שקט יחסי ברצועת עזה וביהודה ושומרון. ניכר כי עיקר הקשב ותשומת הלב מופנים עתה למאבק בנגיף קורונה. האירוע המרכזי ביהודה ושומרון היה השלכת בקבוקי תבערה לעבר עמדת צה”ל ע”י שני פלסטינים סמוך לאריאל. שני הפלסטינים נורו אחד מהם ככל הנראה נהרג והשני נפצע (הנושא נמצא בבדיקה).
  • במישור המדיני פחתה רמת האינטנסיביות של המערכה הפלסטינית נגד כוונת הסיפוח של ישראל בשל ההתמקדות במשבר הקורונה. היקף הפעילות בשטח ירד הן ברצועת עזה והן ביהודה ושומרון. עצרת מחאה שהייתה אמורה להתקיים בראמאללה נדחתה. הטלוויזיה הפלסטינית מסרה שאין משמעות הדבר שהפלסטינים הפסיקו את פעולות המחאה אלא שהן נדחו עד לשיפור המצב הבריאותי.
  • להלן כמה התפתחויות במאבק בנגיף קורונה:
    • נמשכת העלייה החדה במספר הנדבקים בנגיף בשטחי הרשות ובמזרח ירושלים. מספר החולים הפעילים בשטחי הרשות הגיע ל-5,569 ובמזרח ירושלים הוא עומד על 795. לעומת זאת נותרו ברצועת עזה שמונה חולים פעילים בלבד (הגם שנותר חשש מפני התפרצות מחודשת של הנגיף בתוך הרצועה).
    • הרשות הפלסטינית הטילה סגר כללי מלווה בשורה של הגבלות ושל אכיפה קפדנית. אולם במוקדים שונים מחו התושבים נגד ההגבלות ועל אוזלת היד של הרשות (הפגנות בחברון על הארכת הסגר; ביקורת חריפה של תושבי מחנה הפליטים ג’לזון שבמחוז ראמאללה).
    • קיים מחסור חמור בציוד רפואי במערכת הבריאות של הרשות. דובר משרד הבריאות הודיע כי נותרו שמונים מכונות הנשמה המוקצות לחולי קורונה, עשרים מהם כבר תפוסות. הרשות החליטה לגבש תכנית חירום לגבי מחנות הפליטים, המהווים מוקד פוטנציאלי להתפרצות הנגיף, בשיתוף פעולה עם אונר”א (דובר ממשלת הרשות הצהיר על אחריות אונר”א לנעשה במחנות הפליטים מבחינה בריאותית).
יהודה ושומרון[1]

נמשכת העלייה החדה במספר הנדבקים בנגיף קורונה ביהודה ושומרון. מספר החולים הפעילים עומד עתה על 5,569 (עדכני ל-14 ביולי 2020 בשעות הצהריים). 4,447 חולים פעילים הם ממחוז חברון, המהווים כ- 80% מסה”כ החולים הפעילים ביהודה ושומרון. 18 חולים נמצאים במצב קשה, מהם שישה מונשמים. 47 נפטרו, רובם מחברון. בין החולים 83 אנשי צוות רפואי. מספר החולים הפעילים בשכונות מזרח ירושלים עומד על 795 חולים. מספר החולים ביהודה ושומרון מאז התפרצות הנגיף עומד עתה על 6,687 .

  • כמאל אלשח’רה דובר משרד הבריאות אמר, כי נותרו שמונים מכונות הנשמה המוקצות לחולי קורונה, מהן עשרים כבר תפוסות. אשר לערכות הבדיקה הוא ציין, כי ברשותם מטושים אולם קיים מחסור בחומרי בדיקה במעבדות (דף הפייסבוק של משרד הבריאות הפלסטיני, 14 ביולי 2020). בעקבות הדיווחים אודות מחסור בציוד מעבדה פרסם משרד הבריאות הודעה כי כרגע לא קיים מחסור בערכות בדיקה.
  • לנוכח המשך העלייה החדה במספר הנדבקים החליטה הרשות הפלסטינית על סגר כללי מלווה בשורה של הגבלות. אבראהים מלחם, דובר ממשלת הרשות מסר, כי הוחלט להקים חדר מבצעים שינוהל על ידי ראש הממשלה ויפעל על בסיס יום יומי למניעת התפשטות הנגיף. לדבריו אי-ציות להוראות הוא שהוביל להחלטות הממשלה . לגבי התפשטות הנגיף במחנות הפליטים הוא ציין שהוחלט לקבוע תכנית חירום יחד עם אונר”א, שתותאם לתנאים השוררים במחנות. מלחם הדגיש את אחריותה של אונר”א מבחינה רפואית ומבחינת החוק הבינלאומי לנעשה במחנות הפליטים (הטלוויזיה הפלסטינית 12 ביולי 2020).
  • בעקבות התקנות החדשות הפגינו עשרות תושבים בחברון ובראמאללה במחאה על הארכת הסגר. גם מושלי מחוזות הביעו מחאתם. בעקבות הלחצים החליטה ממשלת הרשות להחריג מחובת ההסגר את העסקים הקטנים בראמאללה, חברון, בית לחם ושכם (הטלוויזיה הפלסטינית, 13 ביולי 2020).
  • הרשות לענייני אסירים ומשוחררים ברשות הפלסטינית הודיעה, כי אסיר בכלא הישראלי החולה בסרטן נדבק בנגיף קורונה והוא מטופל בבית חולים בישראל . צאא’ב עריקאת, מזכיר הועד הפועל של אש”ף, קרא לשחרר את האסיר באופן מידי וללא תנאים. הוא הוסיף, כי הם מפעילים לחץ לשחרר את כל האסירים החולים, המבוגרים והנשים בשל התפשטות הנגיף (ופא, 12 ביולי 2020). חאזם קאסם, דובר חמאס, גינה את מה שכינה “הרשלנות הרפואית” בבתי הכלא הישראלים (דניא אלוטן, 12 ביולי 2020) .
רצועת עזה
  • בניגוד לקשיי הרשות הפלסטינית לבלום את הזינוק החד במספר החולים ביהודה ושומרון בולטת הצלחתו של ממשל חמאס בטיפול במגיפה. ברצועת עזה מספר החולים הפעילים ממשיך לרדת, ועתה נותרו בה שמונה חולים פעילים בלבד. משרד הבריאות ברצועה, הציע לשלוח צוות רפואי מומחה לגדה המערבית כדי לסייע בהתמודדות עם נגיף קורונה אך לפי שעה הצעתו נדחתה.
  • עבד אלנאצר צבח, מנהל משרד ארגון הבריאות העולמי ברצועת עזה, שב והזהיר כי נגיף קורונה יגיע ללא ספק לרצועה, וכי זה רק עניין של זמן, שכן הרצועה אינה מבודדת מהמדינות והאזורים הסובבים אותה. אחת הסכנות שהוא רואה לנגד עניו היא אותם פלסטינים ה”תקועים” מחוץ לגבולות רצועת עזה העשויים להיכנס אליה אם יוחלט על פתיחת מעבר רפיח[2]. לדבריו מדובר ב-1,500 בני אדם הנמצאים בכמה מדינות, שייתכן שיש בקרבם שיעור גבוה של חולים, במיוחד משום ששדה התעופה בקהיר נפתח למדינות רבות כמו תורכיה, מדינות המפרץ ואירופה. צבח ציין כי כרגע ברצועת עזה ניתן לטפל רק ב-500 חולים בו זמנית, וכי הם שואפים להגיע ליכולת להתמודד עם 2,000 מקרים בבת אחת. הוא ציין כי ניתן יהיה להגיע למוכנות זו בסוף ספטמבר 2020, משום שהם ממתינים לחומרים וציוד שנרכשו בחו”ל אשר יגיעו רק בסוף אוגוסט (דניא אלוטן, 13 ביולי 2020).
ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל
  • במהלך השבוע לא אותר שיגור רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל.
  • בתקשורת הפלסטינית דווח כי רקטה שהוכנה לשיגור לעבר ישראל ב-12 ביולי 2020 התפוצצה טרם שיגורה (אמד, 12 ביולי 2020).
ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

ירי רקטות בחתך שנתי

ירי רקטות בחתך שנתי

השלכת בקבוקי תבערה לעבר עמדת צה”ל
  • במהלך פעילות מבצעית של כוחות הביטחון הישראליים סמוך לאריאל, זיהו הכוחות שני פלסטינים משליכים בקבוק תבערה לעבר עמדת צה”ל. הם ירו לעבר הפלסטינים אחד מהם נפצע, טופל במקום והועבר לטיפול הסהר האדום. בהמשך דווח על פלסטיני שנהרג מירי צה”ל. הנושא נמצא בתחקור (דובר צה”ל, 10 ביולי 2020).

תמונה מסרטון המתעד את השלכת בקבוקי התבערה
 (חשבון הטוויטר של צה"ל, 10 ביולי 2020)
תמונה מסרטון המתעד את השלכת בקבוקי התבערה (חשבון הטוויטר של צה”ל, 10 ביולי 2020)

  • משרד הבריאות ברשות הפלסטינית דיווח על מותו של אבראהים מצטפא אבו יעקוב תושב הכפר כפל חארס שבאזור סלפית, מירי של כוחות צה”ל, במהלך עימותים באזור (ופא, 9 ביולי 2020). בכירי הרשות הפלסטינית והארגונים השונים גינו את מותו. מחמד אשתיה, ראש ממשלת הרשות, האשים את ישראל (“הכיבוש”) כמי שנושאת באחריות להריגתו ללא הצדקה (קדסנט, 9 ביולי 2020). אבו מאזן שוחח עם בני משפחתו (ופא, 10 ביולי 2020). אסמאעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, שוחח גם הוא עם בני המשפחה וגינה את מותו (אלרסאלה.נט, 10 ביולי 2020)[3].
  • סניף פתח בכפר כפל חארס פרסם הודעת אבל על מותו שבה נמסר כי הוא היה פעיל הסניף (דף הפייסבוק הרשמי של פתח, 10 ביולי 2020). לאבו יעקוב נערכה הלוויה צבאית ופעילי מגנון הביטחון נשאו את גופתו (דף הפייסבוק הרשמי של פתח, 10 ביולי 2020).

מודעת האבל מטעם פתח בכפל חארס 
(דף הפייסבוק הרשמי של 'פתח', 10 ביולי 2020)
מודעת האבל מטעם פתח בכפל חארס
(דף הפייסבוק הרשמי של ‘פתח’, 10 ביולי 2020)

יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראלים
  • ברחבי יהודה ושומרון נמשכו אירועי יידוי האבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראלים וכוחות הביטחון הישראליים. נראה כי השבוע חלה ירידת מה בעצימות האירועים, בעיקר באזור חברון (יתכן על רקע צעדי המנע נגד נגיף הקורונה הננקטים באזור). להלן אירועים בולטים:
    • 13 ביולי 2020- אבנים יודו לעבר כלי רכב בין ריחן למבוא דותן (דרומית לאום אלפחם). לא היו נפגעים. נגרם נזק לגלי הרכב (הצלה ללא גבולות יו”ש, 13 ביולי 2020).
    • 12 ביולי 2020 – בקבוקי תבערה הושלכו לעבר כלי רכב בכניסה המערבית לאריאל. לא היו נפגעים (הצלה ללא גבולות יו”ש, 12 ביולי 2020).
    • 12 ביולי 2020 – אבנים יודו לעבר כלי רכב דרומית לעפרה (צפונית מזרחית לראמאללה). לא היו נפגעים. נזק נגרם לשמשת כלי הרכב (הצלה ללא גבולות יו”ש, 12 ביולי 2020).
    • 8 ביולי 2020 – בקבוק תעברה הושלך לעבר כלי רכב סמוך לחברון . לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ב-12 ביולי 2020 נעצר ע”י צה”ל הפלסטיני שהשליך את בקבוק התעברה (דובר צה”ל, 12 ביולי 2020).
    • 8 ביולי 2020- אבנים יודו לעבר כלי רכב בין יקיר לרבבה (צפונית מערבית לאריאל). אדם נפצע באורח קל מרסיסים. נזק נגרם לשמשת כלי הרכב (הצלה ללא גבולות יו”ש, 8 ביולי 2020).
    • 8 ביולי 2020- אבנים יודו לעבר כלי רכב בכביש 443 דרומית למודיעין עילית. לא היו נפגעים. נגרם נזק לכלי רכב (הצלה ללא גבולות יו”ש, 8 ביולי 2020).
    • 8 ביולי 2020- אבנים יודו לעבר אוטובוס בכביש גוש עציון חברון סמוך לבית אומר (צפונית לחברון). לא היו נפגעים (הצלה ללא גבולות יו”ש, 8 ביולי 2020).
פיגועים משמעותיים ביהודה ושומרון[4]

פיגועים משמעותיים ביהודה ושומרון

חניכת בית חולים חדש ברצועת עזה
  • ברצועת עזה נחנך בית חולים חדש, שישמש את תושבי ח’אן יונס ורפיח. בית חולים נבנה מכספי תרומה של איש עסקים פלסטיני בחו”ל, שביקש להישאר בעילום שם. סכום התרומה הוא 1.25 מיליון דולרים. בית החולים, בן חמש הקומות, כולל חדר מיון, חדר טפול נמרץ וחדרי ניתוח (אלאקצא, 8 ביולי 2020).
פעילות נגד ישראל על רקע כוונות הסיפוח
  • השבוע נמשכה הפעילות למאבק בתוכניות הסיפוח של ישראל אף כי ניכרה ירידה בנפח הפעילות. הרשות הלאומית לצעדת השיבה ולמאבק בעסקת המאה ערכה ישיבה שעסקה בבחינת דרכים למאבק בתכנית הסיפוח של ישראל. הרשות דנה במספר רעיונות לפעולה ביניהם ארגון קמפיינים תקשורתיים ומשפטיים, שיתקיימו במקביל לפעילויות בשטח. מטרתם תהיה להציג בפני הקהילה הבינלאומית את מה שמכונה ההפרות המתמשכות של ישראל של החוק (הבינלאומי) (סוא, 7 ביולי 2020).
  • אסמאעיל הניה נשא נאום במהלך כנס בינערבי וירטואלי, נגד החלת החוק הישראלי (“מאוחדים נגד עסקת המאה ותכנית הסיפוח”). בנאום ציין הניה, כי על העם הפלסטיני לפעול בשלוש דרכים נגד החלת החוק: השגת אחדות פלסטינית, הדרך הדיפלומטית הכוללת גיוס תמיכתן של מדינות ערביות ואסלאמיות, ו”התנגדות אלימה ומזוינת”. בהקשר זה ציין הניה כי הזרועות הצבאיות של חמאס ממשיכות להתעצם לקראת עימות עם ישראל . בדברים שנשא בוועידה מחמד אלהנדי, סגן מזכ”ל הג’האד האסלאמי בפלסטין ציין, כי העם הפלסטיני מוכן להתחיל באנתיפאדה כוללת חדשה (אלמנאר, 11 ביולי 2020).
  • גם בשטח ניכרה פעילות דלילה . תנועת הנשים של חמאס ערכה עצרת בצד הפלסטיני של מעבר ארז. על במת הנואמים נתלתה תמונתה של אם עאצף אלברע’ות’י המכונה “אם השהידים והאסירים בגדה המערבית” (אתר חמאס, 9 ביולי 2020).
פעילות המחאה של הנשים (אתר חמאס, 9 ביולי 2020)    פעילות המחאה של הנשים (אתר חמאס, 9 ביולי 2020)
פעילות המחאה של הנשים (אתר חמאס, 9 ביולי 2020)
מחבל מרצועת עזה שהיה אסור בישראל מת ממחלה
  • סעדי אלע’רבאלי, מחבל חמאס מרצועת עזה ששהה בבית כלא בישראל, נפטר ממחלת הסרטן. אלע’ראבלי היה תושב שכונת אלשג’אעיה בעזה, בן 75 במותו (אלג’זירה.נט, 8 ביולי 2020). על-פי הודעת שירות בתי הסוהר, אלע’ראבלי השתייך לחמאס (אתר מעריב, 8 ביולי 2020). אלע’ראבלי נעצר בשנת 1994 ונשפט למאסר עולם בגין רצח דוד משלי ז”ל, בעל מכבסה שהיה חברו בשכונת שפירא בת”א (אתר מעריב, 8 ביולי 2020; חשבון הטוויטר של יהושע (ג’וש) בריינר, כתב הפלילים של הארץ, 8 ביולי 2020).
  • מותו של סעדי אלע’רבאלי גרר (כמקובל במקרים כאלה) האשמות נגד ישראל כי היא אחראית למותו בשל הזנחה רפואית שלו ושל האסירים הפלסטינים בכלל. בשורה של פעילויות מחאה שאורגנו בעקבות מותו ברחבי הרצועה בנושא האסירים, קראו המפגינים לקהילה הבינלאומית ולרשות הפלסטינית לפעול למען שחרור האסירים (אלאקצא, 8 ביולי 2020). גורמים “בהתנגדות” (קרי, ארגוני הטרור) מסרו, כי “ההתנגדות” לא תעבור על מותו בשתיקה (אלאח’באר, 7 ביולי 2020).

המחבל סעדי אלע'ראבלי 
(דף הפייסבוק של הרשות לענייני אסירים ומשוחררים, 6 ביולי 2020)
המחבל סעדי אלע’ראבלי (דף הפייסבוק של הרשות לענייני אסירים ומשוחררים, 6 ביולי 2020)

דיווח עיתונאי על חשיפת חוליה ברצועת עזה
  • העיתון אלאח’באר (המזוהה עם חזבאללה) מסר פרטים נוספים אודות חוליה שנחשפה לאחרונה ברצועת עזה ואשר על פי גורמי “ביטחון מקומיים” הופעלה על ידי ישראל. על פי המאמר המדובר בפעילים סלפים שסברו כי הם פועלים עבור דאעש בעוד שבפועל הם הופעלו על ידי המודיעין הישראלי. חברי החוליה גויסו על ידי מפעיל ישראלי שהתחזה כמי שפועל בשירות דאעש. לדברי העיתון תכננו חברי החוליה לבצע סדרה של פיגועים נגד בתי משפט ומספר משרדי ממשלה ברצועת עזה. במהלך חקירת העצורים התברר שחלק מהתוכניות עמד בפני ביצוע מיידי וכי המטרה הראשונה הייתה לפגוע ביעדים אסטרטגיים ובאמצעי לחימה (“נשק ההתנגדות”) (אלאח’באר, 8 ביולי 2020) .
יום השנה השישי למבצע “צוק איתן”
  • השבוע (12 ביולי) צוין יום השנה השישי למבצע “צוק איתן”. ברחבי רצועת עזה לא נרשמו אירועים מיוחדים לציון האירוע. אבו חמזה, דובר הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי, ציין בהודעה רשמית כי יום השנה ל”צוק איתן” מצוין במקביל להחלטת הסיפוח של ישראל. לדבריו במהלך המבצע הם תקפו במשך 51 יום את יישובי עוטף עזה ואת הערים הגדולות בישראל והאש הגיעה עד לנתניה. כיום, שש שנים אחרי המבצע, מגיעים כלי נשקם לכל “פלסטין הכבושה” על “מתקניה הרגישים” (חשבון הטוויטר של אבו חמזה, 9 ביולי 2020).
המשך המערכה של הרשות הפלסטינית נגד כוונת הסיפוח של ישראל

הרשות הפלסטינית המשיכה בפעילותה נגד תכניות ישראל ביהודה ושומרון אם כי באינטנסיביות פחותה בשל העתקת מירב הקשב ותשומת הלב למאבק בקורונה. רוב הפעילות התמקדה בהמשך המגעים הדיפלומטיים של בכירי הרשות הפלסטינית עם גורמים ערביים וגורמים בינלאומיים . על רקע התפשטות הקורונה הוחלט לדחות את קיום העצרת שתוכננה ל- 14 ביולי 2020 בראמאללה כמחאה על תכנית הסיפוח. יחד עם זאת צוין, כי אין משמעות הדחיה שהפלסטינים מפסיקים את פעילויות המחאה, אלא הן רק נדחות עד לשיפור המצב הבריאותי (הטלוויזיה הפלסטינית, 13 ביולי 2020).

  • צאא’ב עריקאת, מזכיר הועד הפועל של אש”ף, מסר, כי אבו מאזן ממשיך לנהל את הקמפיין המדיני בעיקר במישור הבינלאומי באמצעות סדרה של שיחות עם מנהיגי העולם. מטרת המהלך היא להרכיב “קואליציה בינלאומית” למניעת ביצוע תכנית הסיפוח, אשר תבהיר לישראל שלביצוע התוכנית תהיינה השלכות על יחסיה הכלכליים הבינלאומיים ועל מעמדה הדיפלומטי (סוא, 11 ביולי 2020).
  • להלן מספר פעילויות שהתבצעו במישור הדיפלומטי:
    • נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם שוחח אבו מאזן. בשיחה הביע פוטין תמיכה בפתרון הסכסוך בהתאם לחוק הבינלאומי והדגיש את עניינו לחדש את המשא ומתן בין הרשות הפלסטינית לבין ישראל. אבו מאזן הביע הוקרה לעמדתה של רוסיה נגד הסיפוח ובירך את פוטין על תוצאות הבחירות ברוסיה. הוא ציין כי הפלסטינים מוכנים לשבת לשולחן המשא ומתן עם ישראל על בסיס החוק הבינלאומי ובחסות הקוורטט ומדינות נוספות (ופא, 8 ביולי 2002). עזאם אלאחמד, חבר הועד המרכזי של פתח, שוחח עם מיכאל בוגדנוב תת-שר החוץ הרוסי והשליח המיוחד למזרח התיכון ואפריקה (ופא, 8 ביולי 2020).
    • צאא’ב עריקאת מזכיר הועד הפועל של אש”ף, שלח אגרות למספר פרלמנטים במדינות העולם ביניהן צ’ילה, בלגיה, לוקסמבורג והולנד. באגרות הוא הודה להם על הקריאות שהפנו לממשלותיהם לגנות את ההחלטה הישראלית על סיפוח השטחים ולנקוט בצעדי ענישה נגד ישראל בתגובה לכך (מען, 7 ביולי 2020).
    • ריאצ’ אלמאלכי, שר החוץ והמהגרים ברשות הפלסטינית, מסר כי הועברה בקשה לעצרת הכללית של האו”ם לכנס ישיבה כדי לדון בתוכנית הסיפוח של ישראל (דניא אלוטן, 8 ביולי 2020).
בניית בית משפחת המחבל עמר אבו לילא בכפר אלזאויה עומדת בפני סיום
  • תנועת פתח בסלפית הכריזה ב-24 באפריל 2019 על יוזמה לבנות תוך ארבעה חודשים בית בעיירה אלזאויה למשפחתו של עמר אבו לילא, במקום בית המשפחה שנהרס בידי צה”ל (ופא, 24 באפריל 2019). עמר אבו לילא ביצע ב-17 במרץ 2019 פיגוע ירי ודקירה בקרבת אריאל, שבו נהרגו אזרח ישראלי וחייל צה”ל. הדירה בה התגורר בכפר אלזאויה נהרסה על ידי כוחות הביטחון הישראליים ב-23 באפריל 2019.
  • ב-7 ביולי 2020 פורסמה בדפי פייסבוק של פתח תמונה של הבית, כשלצדו כיתוב המציין כי זוהי תמונה של בית משפחתו של עמר אבו לילא, בן העיירה אלזאויה שבמחוז סלפית. זמן קצר לאחר שבית משפחתו נהרס הבטיח מזכיר סניף פתח בסלפית, עבד אלסתאר עואד, כי הבית ייבנה מחדש. לשם כך נתרמה חלקת אדמה והחלה הבנייה. עתה בניית הבית עומדת לקראת סיום (דף הפייסבוק של תת הסניף של פתח באלזאויה, 7 ביולי 2020; דף הפייסבוק של סניף פתח בקלקיליה, 7 ביולי 2020).
 מזכיר סניף פתח בסלפית, עבד אלסתאר עואד (ראשון מימין), מבקר בבית הנבנה עבור משפחת עמר אבו לילא באלזאויה (דף הפייסבוק של סניף סלפית בפתח, 27 בנובמבר 2019)    הבית שנבנה עבור משפחתו של עמר אבו לילא באלזאויה (דף הפייסבוק של תת הסניף של פתח באלזאויה, 7 ביולי 2020)
מימין: מזכיר סניף פתח בסלפית, עבד אלסתאר עואד (ראשון מימין), מבקר בבית הנבנה עבור משפחת עמר אבו לילא באלזאויה (דף הפייסבוק של סניף סלפית בפתח, 27 בנובמבר 2019) משמאל: הבית שנבנה עבור משפחתו של עמר אבו לילא באלזאויה (דף הפייסבוק של תת הסניף של פתח באלזאויה, 7 ביולי 2020)

[1] להרחבה ראו פרסום מרכז המידע מ-13 ביולי 2020: "נמשכת העלייה החדה בהתפשטות נגיף הקורונה ביהודה ושומרון לעומת מספר החולים הנמוך, הנמצא בשליטה, ברצועת עזה".
[2]
שר החוץ ברשות הפלסטינית עדכן בישיבת הממשלה ב-13 ביולי 2020 כי נמשכים המאמצים מול המצרים כדי לאפשר את שובם של הפלסטינים "התקועים" לרצועת עזה דרך מעבר רפיח (ופא, 13 ביולי 2020).
[3]
בכירי הרשות הפלסטינית ופתח נוהגים באופן שיטתי לגנות את מותם של מחבלים שנהרגו במהלך פיגועי הטרור העממי.
[4]
פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידינו כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה.