חדשות הטרור והסכסוך הישראלי- פלסטיני (30 באוגוסט- 5 בספטמבר 2017)

פגישת יחיא אלסנואר עם אנשי עסקים פלסטינים ברצועה (אתר תנועת חמאס, 30 באוגוסט 2017). בראש המשלחת עלי אלחאיכ, יו

פגישת יחיא אלסנואר עם אנשי עסקים פלסטינים ברצועה (אתר תנועת חמאס, 30 באוגוסט 2017). בראש המשלחת עלי אלחאיכ, יו"ר אגודת אנשי העסקים הפלסטיניים ברצועה.

אימן אלקואסמי, מנהל רדיו מנבר אלחריה, מתראיין לערוץ הטלוויזיה פלסטין אליום, המזוהה עם הג'האד האסלאמי בפלסטין (דף הפייסבוק של רשת אלחריה, 2 בספטמבר 2017)

אימן אלקואסמי, מנהל רדיו מנבר אלחריה, מתראיין לערוץ הטלוויזיה פלסטין אליום, המזוהה עם הג'האד האסלאמי בפלסטין (דף הפייסבוק של רשת אלחריה, 2 בספטמבר 2017)

נשיא הצלב האדום הבינ

נשיא הצלב האדום הבינ"ל, פיטר מאורר, נפגש בעזה עם יחיא אלסנואר (צפא, 5 בספטמבר 2017)

יחיא אלסנואר מקבל מברכים לרגל חג הקורבן בביתו בח'אן יונס (דף הפייסבוק של רשת התקשורת של ח'אן יונס, 2 בספטמבר 2017)

יחיא אלסנואר מקבל מברכים לרגל חג הקורבן בביתו בח'אן יונס (דף הפייסבוק של רשת התקשורת של ח'אן יונס, 2 בספטמבר 2017)

אסמאעיל הניה מקבל מברכים לרגל חג הקורבן בביתו במחנה הפליטים אלשאטי בעזה. מימין: עם שיח' טה אלאסטל, יו

אסמאעיל הניה מקבל מברכים לרגל חג הקורבן בביתו במחנה הפליטים אלשאטי בעזה. מימין: עם שיח' טה אלאסטל, יו"ר ועדת הפיוס של העיירה אלקרארה (חשבון הטוויטר של שיח' טה מחמד אלאסטל, 2 בספטמבר 2017).

ראמי חמדאללה נפגש עם מזכ

ראמי חמדאללה נפגש עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש (ופא, 29 באוגוסט 2017).

הפגנה שקיימה קבוצת מחברון בשם

הפגנה שקיימה קבוצת מחברון בשם "צעירים נגד ההתנחלויות" (Youth Against Settlements) (מימין: דף הפייסבוק של "צעירים נגד ההתנחלויות", 3 בספטמבר 2017

  • השבוע לא בוצעו פיגועים משמעותיים ביהודה ושומרון. כמו כן לא אותרו נפילות רקטות בדרום ישראל. כוחות הביטחון הישראליים המשיכו בפעילות סיכול ומנע במסגרת זאת סגרו את תחנת הרדיו מנבר אלחריה (השייכת לרשת התקשורת אלחריה) שפעלה מחברון. לדברי דובר צה”ל נסגרה התחנה בשל שידורי הסתה המעודדים פעולות טרור ששידרה באופן קבוע למאזיניה.
  • המצוקה הכלכלית ומשבר החשמל ברצועת עזה נמשכים. בביקורים שערכו ברצועה מזכ”ל האו”ם ונשיא הצלב האדום הבינלאומי הם התייחסו למשבר ההומניטארי. בפגישה שערך יחיא אלסנואר, ראש הלשכה המדינית ברצועת עזה, עם נציגי אנשי העסקים ברצועה הדגיש אלסנואר את מאמצי חמאס לפתור את בעיותיהם הכלכליות של התושבים.
  • גינויים חריפים מצד הפלסטינים על צו שנחתם, בהנחיית שר הביטחון אביגדור ליברמן, להקמת מנהלת שירותים מוניציפאליים לתושבי הישוב היהודי בחברון. לדברי הפלסטינים הקמת רשות נפרדת בעיר חברון עומדת בניגוד להחלטות הבינלאומיות ומהווה ניסיון לכפות את הריבונות הישראלית.
הפגנות, עימותים והפרות סדר
  • במהלך השבוע נמשכו הפרות הסדר וההפגנות ביהודה ושומרון. כמו כן נמשכו יידויי האבנים והשלכת בקבוקי התבערה. בפעילות סיכול ומנע שביצעו כוחות הביטחון הישראליים ברחבי יהודה ושומרון נעצרו חשודים בפעילות טרור ונתפסו אמצעי לחימה ואמצעים להפרות סדר. להלן אירועים בולטים:
    • 4 בספטמבר 2017 – פעילות שביצעו כוחות הביטחון בכפר נעלין (אזור בנימין) אותרו אמצעי לחימה ביניהם רובה מאולתר, תחמושת ומחסניות (דף הפייסבוק צבע אדום, 4 בספטמבר 2017).
    • 3 בספטמבר 2017 – אבנים יודו ובקבוקי תבערה הושלכו לעבר כוח צה”ל שפעל בכפר דיר אבו משעל (צפונית מערבית לראמאללה). חייל צה”ל נפצע באורחקל (דף הפייסבוק צבע אדום, 3 בספטמבר 2017).
    • 2 בספטמבר 2017 – ירי בוצע מרכב חולף לעבר כלי רכב ישראלי באזור הכפר שקבא, צפונית מערבית לראמאללה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק (דף הפייסבוק צבע אדום, 2 בספטמבר 2017).
    • 1 בספטמבר 2017 – כוחות הביטחון הישראליים ביצעו מבצע רחב היקף לאיתור אמצעי לחימה בכפר בית עור אלפוקא, מערבית לראמאללה באחד הבתים נמצאו חמישה כלי נשק מאולתרים אמצעי לחימה וציוד צבאי (דף הפייסבוק צבע אדום, 1 בספטמבר 2017).
    • 1 בספטמבר 2017 – אבנים יודו לעבר אוטובוס בכביש גוש עציון-חברון. לא היו נפגעים. נגרם נזק לאוטובוס (דף הפייסבוק צבע אדום, 1 בספטמבר 2017).
    • 1 בספטמבר 2017 – אבנים יודו לעבר כלי רכב ישראלי סמוך למערת המכפלה בחברון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק (דף הפייסבוק צבע אדום, 1 בספטמבר 2017).

כלי רכב ישראלי שנפגע מאבנים שיידו לעברו צפונית- מזרחית לראמאללה (חשבון הטוויטר אלרסאלה, 28 באוגוסט 2017)   כלי רכב ישראלי שנפגע מאבנים שיידו לעברו צפונית- מזרחית לראמאללה (חשבון הטוויטר אלרסאלה, 28 באוגוסט 2017)
כלי רכב ישראלי שנפגע מאבנים שיידו לעברו צפונית- מזרחית לראמאללה (חשבון הטוויטר אלרסאלה, 28 באוגוסט 2017)

פיגועים משמעותיים שבוצעו בשנה האחרונה[1]
פיגועים משמעותיים שבוצעו בשנה האחרונה
סגירת תחנת רדיו בחברון
  • כוחות הביטחון הישראליים סגרו את תחנת הרדיו מנבר אלחריה (השייכת לרשת התקשורת אלחריה) שפעלה מחברון והחרימו ציוד שהיה במקום. לדברי דובר צה”ל נסגרה התחנה בשל שידורי הסתה המעודדים פעולות טרור ששידרה באופן קבוע למאזיניה (דובר צה”ל, 31 באוגוסט 2017). משרד התקשורת הפלסטיני גינה את פעילות ישראל לסגירת תחנת הרדיו וקרא להגן על חופש העיתונות בעזרת החלטות מועצת הביטחון של האו”ם (אלקדס אלערבי, 1 בספטמבר 2017). במקביל, טען מנהל התחנה אימן אלקואסמי, כי הסגירה בוצעה “בצורה ברברית”. אלקוסאמי האשים בדבריו את הרשות הפלסטינית וממשלתה כי הן אינן מספקות הגנה למוסדות ולתושבים בשטחים שתחת שליטתן ( שטחי (A (אלקדס ניוז, 31 באוגוסט 2017)[2]. ב-4 בספטמבר 2017 הודיעה רשת התקשורת אלחריה על השקת תחנת רדיו חדשה בשם מנבר אלקדס שתשדר מאותו מקום בו שידרה תחנת הרדיו שנסגרה ועם אותו צוות עובדים (רשת אלחריה, 4 בספטמבר 2017).
ירי רקטות לעבר ישראל
  • במהלך השבוע לא אותרו נפילות של רקטות בשטח ישראל.
נפילות רקטות בחתך חודשי

נפילות רקטות בחתך חודשי

נפילות רקטות בחתך שנתי

נפילות רקטות בחתך שנתי

המצב ההומניטארי ברצועה

  • המצוקה הכלכלית ומשבר החשמל נתנו את אותותיהם ברצועת עזה במהלך ימי חג הקורבן. בהעדר ביקוש, חלה ערב החג ירידה בהכנסת הסחורות לרצועת עזה. עבדאללה אלנג’ילי, אחראי יחסי הציבור וההסברה של חברת החשמל ברפיח, דיווח כי ב-31 באוגוסט 2017 שבו לפעול קווי החשמל המצריים המזרימים חשמל לדרום הרצועה (דניא אלוטן, 3 באוגוסט 2017). מחמד ת’אבת, דובר חברת החשמל, אמר כי אם שלושת מקורות החשמל יעבדו ללא תקלות הם יפעלו במתכונת של שש שעות ביום במהלך ימי חג הקורבן (שהאב, 31 באוגוסט 2017).
  • בפגישה שערך יחיא אלסנואר, ראש הלשכה המדינית ברצועת עזה, עם נציגי אנשי העסקים ברצועה הדגיש אלסנואר את מאמצי חמאס לפתור את בעיותיהם הכלכליות של התושבים וניסיונות להקל על סבלם. הוא ציין כי המגעים עם מצרים נמשכים וכי במוקד השיח עומדים פיתוח תחומי המסחר וכלכלה, הקמת אזור סחר חופשי והגדלת אספקת החשמל לרצועה (אתר תנועת חמאס, 30 באוגוסט 2017).
פגישת יחיא אלסנואר עם אנשי עסקים פלסטינים ברצועה (אתר תנועת חמאס, 30 באוגוסט 2017). בראש המשלחת עלי אלחאיכ, יו"ר אגודת אנשי העסקים הפלסטיניים ברצועה.    פגישת יחיא אלסנואר עם אנשי עסקים פלסטינים ברצועה (אתר תנועת חמאס, 30 באוגוסט 2017). בראש המשלחת עלי אלחאיכ, יו"ר אגודת אנשי העסקים הפלסטיניים ברצועה.
פגישת יחיא אלסנואר עם אנשי עסקים פלסטינים ברצועה (אתר תנועת חמאס, 30 באוגוסט 2017). בראש המשלחת עלי אלחאיכ, יו”ר אגודת אנשי העסקים הפלסטיניים ברצועה.
ביקור נשיא הצלב האדום ברצועת עזה
  • פיטר מאורר, נשיא הצלב האדום הבינלאומי, הגיע ב- 5 בספטמבר 2017 לביקור קצר ברצועת עזה דרך מעבר ארז. ברצועת עזה הוא ערך פגישה עם יחיא אלסנואר. כמו כן, נפגש עם נציגים מהסקטור האזרחי ברצועה וביקר בחוף הים, שם בחן מקרוב את זיהום מי הים בשל הזרמת מי השופכין (אלרסאלה נט, 5 בספטמבר 2017).
פתיחת בית קולנוע ברצועת עזה
  • ב-26 באוגוסט 2017 נפתח בית קולנוע אלסאמר ברצועת עזה לראשונה מזה שלושה עשורים. כמה מאות גברים ונשים התכנסו בבית הקולנוע להקרנת הסרט הראשון שנקרא “עשר שנים” ואשר עוסק בסכסוך הישראלי פלסטיני מנקודת מבטם של הפלסטינים הכלואים בבתי הכלא בישראל. בית הקולנוע נפתח בבניין בית הקולנוע הראשון שנפתח ברצועה בשנת 1944, ואשר נסגר ב-1987 עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה (סוכנות הידיעות הצרפתית, 27 באוגוסט 2017; palsawa, 26 באוגוסט 2017). מנהל מחלקת האומנויות במשרד התרבות בעזה אמר, כי אין למשרד בעיה עם פתיחת בית הקולנוע, בתנאי שהתכנים המוקרנים בו לא יעמדו בסתירה ל”עקרונות ולערכים הציבוריים” (אלאסתקלאל, 31 באוגוסט 2017).
בית הקולנוע אלסאמר.    הצופים בהקרנת הסרט (palsawa, 26 באוגוסט 2017)
מימין: בית הקולנוע אלסאמר. משמאל : הצופים בהקרנת הסרט (palsawa, 26 באוגוסט 2017)
חג הקורבן ברצועת עזה
יחיא אלסנואר מקבל מברכים לרגל חג הקורבן בביתו בח'אן יונס (דף הפייסבוק של רשת התקשורת של ח'אן יונס, 2 בספטמבר 2017)   יחיא אלסנואר מקבל מברכים לרגל חג הקורבן בביתו בח'אן יונס (דף הפייסבוק של רשת התקשורת של ח'אן יונס, 2 בספטמבר 2017)
יחיא אלסנואר מקבל מברכים לרגל חג הקורבן בביתו בח’אן יונס (דף הפייסבוק של רשת התקשורת של ח’אן יונס, 2 בספטמבר 2017)
אסמאעיל הניה מקבל מברכים לרגל חג הקורבן בביתו במחנה הפליטים אלשאטי בעזה.     עם אדהם אבו סלמיה, פעיל חמאס וסגן יו"ר ועדת הצדקה של דיר אלבלח (חשבון הטוויטר של אבו סלמיה, 3 בספטמבר 2017)
אסמאעיל הניה מקבל מברכים לרגל חג הקורבן בביתו במחנה הפליטים אלשאטי בעזה. מימין: עם שיח’ טה אלאסטל, יו”ר ועדת הפיוס של העיירה אלקרארה (חשבון הטוויטר של שיח’ טה מחמד אלאסטל, 2 בספטמבר 2017). משמאל: עם אדהם אבו סלמיה, פעיל חמאס וסגן יו”ר ועדת הצדקה של דיר אלבלח (חשבון הטוויטר של אבו סלמיה, 3 בספטמבר 2017)
ביקור מזכ”ל האו”ם ביהודה שומרון ורצועת עזה
  • מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש הגיע לביקור קצר בישראל וברשות הפלסטינית לראשונה מאז נכנס לתפקידו. במסגרת ביקורו נועד בראמאללה עם ראמי חמדאללה ראש ממשלת ההסכמה וכן ערך ביקור בן כמה שעות ברצועת עזה.
  • מזכ”ל האו”ם נועד עם עובדי אונר”א ברצועה והביע תמיכה בעבודתם. הוא הודיע, כי יעניק סכום של ארבעה מיליון דולרים לתוכנית חירום של עובדי אונר”א. במהלך ביקורו ברצועה נערכה הפגנה סמוך למעבר ארז בה השתתפו משפחות האסירים אשר מחו על כך שמזכ”ל האו”ם סירב להיפגש עמן (אלאקצא, 30 באוגוסט 2017).


מזכ”ל האו”ם אנטוניו גוטרש מקיים מסיבת עיתונאים בבית ספר של אונר”א בצפון הרצועה (חשבון הטוויטר של דובר האו”ם, 30 באוגוסט 2017)

  • בהתבטאויותיו הביע מזכ”ל האו”ם צער על המצב ההומניטארי ברצועה וקרא לקהילה הבינלאומית להעניק לתושבים תמיכה (פאל אינפו, 30 באוגוסט 2017). הוא גם הדגיש את חשיבות הנעת התהליך המדיני שיכלול לדבריו נכונות ליישם את פתרון שתי המדינות ואשר יכלול מחויבות לכל החלטות האו”ם (פאל אינפו, 30 באוגוסט 2017).
  • ממשלת ההסכמה הלאומית ברכה על ביקור מזכ”ל האו”ם והדגישה את אחריותו של האו”ם לנושא פלסטין. הממשלה קראה למזכ”ל לפעול להגשים את האידאלים המובעים במגילת האו”ם וללכד את מירב המאמצים להשגת פתרון צודק בעניין הפלסטיני. הממשלה גם דרשה שהאו”ם יפעל לביצוע החלטותיו ויחייב את ישראל לציית לכללי המשפט הבינלאומי (ופא, 29 באוגוסט 2017). דוברי חמאס ובכירים בתנועה הביעו שביעות רצון מביקורו של מזכ”ל האו”ם ברצועה, אך במקביל גם הביעו מורת רוח מתמיכתו של מזכ”ל האו”ם בישראל ומסירובו להיפגש עם משפחות האסירים.
  • בעת ביקורו בראמאללה נועד מזכ”ל האו”ם עם מספר משפחות שהידים ואסירים פלסטינים הכלואים בבתי הכלא בישראל. בפגישה נכחו צאא’ב עריקאת, מזכיר הועד הפועל של אש”ף, ריאצ’ מנצור, נציג הרשות הפלסטינית באו”ם, ועיסא קראקע, יו”ר הרשות לענייני אסירים ומשוחררים. המשפחות קראו למזכ”ל האו”ם לפעול כדי “להציל חייהם” של למעלה מ-6,500 אסירים בבתי הכלא בישראל (קדס.נט, 29 באוגוסט 2017).
גינויים להחלטת ישראל להקים רשות מוניציפאלית עצמאית בחברון
  • בהנחיית שר הביטחון אביגדור ליברמן, חתם אלוף פיקוד מרכז על צו להקמת מנהלת שירותים מוניציפאליים לתושבי הישוב היהודי בחברון. על פי הצו, את תושבי הישוב היהודי בחברון תייצג מנהלת אשר תספק לתושבים שירותים עירוניים בתחומים שונים. כמו כן יינתנו לוועד הישוב סמכויות מוניציפאליות עצמאיות שאינן תלויות בעיריית חברון.
  • חתימת הצו עוררה גינויים חריפים בקרב הפלסטינים שראו בה כוונה לפעול באופן המנוגד להחלטות הבינלאומיות וניסיון לכפות ריבונות ישראלית בחברון. משרד החוץ והמהגרים ברשות הפלסטינית טען, כי מדובר בהחלטה לא חוקית הסותרת את החוק הבינלאומי ואת ההסכמים הקיימים והיא אף מזלזלת במאמצי הממשל האמריקאי להתניע את תהליך המשא ומתן (ופא, 3 בספטמבר 2017). עשרות תושבים פלסטינים ערכו עצרת מחאה בעיר העתיקה בחברון (קדס.נט, 3 בספטמבר 2017).
    
הפגנה שקיימה קבוצת מחברון בשם “צעירים נגד ההתנחלויות” (Youth Against Settlements) (מימין: דף הפייסבוק של “צעירים נגד ההתנחלויות”, 3 בספטמבר 2017; משמאל: דף הפייסבוק של רשת התקשורת של חברון, 3 בספטמבר 2017)
  • להלן מספר תגובות:
    • צאא’ב עריקאת, מזכיר הועד הפועל של אש”ף, קרא לקהילה הבינלאומית ובראשה ארה”ב האיחוד האירופאי רוסיה והאו”ם לפעול באופן מידי ולנקוט צעדים מעשיים כדי לחייב את ישראל לסגת מההחלטה. הוא קרא לעצור את הבניה בהתנחלויות ולתבוע את ישראל על “הפשעים נגד העם הפלסטיני ונגד החוק הבינלאומי” (ופא, 3 בספטמבר 2017).
    • יוסף אלמחמוד, דובר ממשלת ההסכמה, אמר כי “מפעל ההתנחלויות” שמופעל על ידי ממשלת ישראל שולל כל סיכוי להמשך הפעילות המדינית ומחסל באופן סופי את המאמצים הבינלאומיים הנעשים במסגרתה (ופא, 4 בספטמבר 2017).
    • אסאמה אלקואסמי, דובר פתח, אמר כי ההחלטה הישראלית חמורה וכי היא בבחינת “פיצוץ כל ההסכמים הבינלאומיים ויישום בפועל של משטר אפרטהייד“. עוד אמר כי זהו ניסיון לבצע הפרדה בלב חברון והעיר העתיקה שלה וליישם את המזימה לייהד אותה. הוא קרא לנקוט מיד מהלכים בכל הדרגים: הרשמיים, העממיים, המשפטיים והדיפלומטיים והאיץ בקהילה הבינלאומית לפעול לאלתר בנושא (ופא, 2 בספטמבר 2017).
    • כאמל חמיד, מושל חברון, אמר כי החלטת ישראל להעניק למתנחלים בחברון סמכות לניהול ענייניהם היא המסוכנת ביותר מאז שנת 1967 שכן היא סוללת את הדרך לכפיית ריבונות ישראל ולשיבוש כל הסדר הפוליטי באזור. לדבריו הדבר יוביל לכאוס ולערעור היציבות ביהודה ושומרון עוד אמר, כי ההחלטה סותרת את החוק הבינלאומי ומשקפת את קיצוניות “ממשלת הכיבוש” (ופא, 2 בספטמבר 2017).
    • עבד אללטיף אלקאנוע, דובר חמאס, אמר, כי ההחלטה לאפשר למתנחלים להרכיב מועצה לניהול ענייניהם ולספק שירותים מקומיים בחברון היא בגדר עבירה ומהווה “חצייה של הקווים האדומים”. הוא הטיל על ישראל את האחריות לתוצאות המהלך וקרא לקהילה הבינלאומית ולמוסדות האו”ם להפעיל לחץ על ישראל כדי שתפסיק את “פשעיה” (אתר חמאס, 4 בספטמבר 2017).
התבטאות בשולי ביקור המשלחת אמריקאית להתנעת תהליך השלום
  • מחמד אשתיה, חבר הועד המרכזי של פתח, אמר כי אם האמריקאים לא יעמדו בדרישות הפלסטיניות בתיווך תהליך השלום, אזי בפני הפלסטינים עומדות כמה אפשרויות אשר המרכזית שבהן היא הגעה להסדר ופיוס פנים פלסטיני. נתיב זה לדבריו יכלול, בין השאר, כינוס של המועצה הלאומית הפלסטינית וגיבוש אסטרטגית פעולה חדשה. לדבריו בתהליך התיווך ישנם שני תפקידים: זה של גורם מקשר אשר מביא את הצדדים לשולחן הדיונים וזה של גורם יוזם אשר מציע גם פתרונות ברורים. לדבריו הפלסטינים טרם יודעים איזה מהתפקידים הללו רוצה ארה”ב למלא במשא ומתן עם ישראל. לדבריו הוסכם שהמשלחת האמריקאית תמשיך לערוך דיונים ופגישות עד שתגבש דעה בנושא, מבלי שהוגדר לה לוח זמנים. לגבי הקפאת התיאום הביטחוני עם ישראל אמר אשתיה כי למיטב ידיעתו הקפאת התיאום נמשכת וכי החלטה זו נעשתה לטובת העם הפלסטיני בעקבות הצעדים שישראל נקטה בירושלים. הוא הדגיש בדבריו כי הפלסטינים “אינם מעוניינים לחזור אחורה” (אלקדס, 30 באוגוסט 2017).
ניסיון פלסטיני לסכל כינוס פסגה של ישראל ומדינות אפריקה
  • ב-23 באוקטובר 2017 יתקיים זו לראשונה מפגש פסגה ישראלי אפריקאי בטוגו. במפגש אמור בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, להיוועד עם מנהיגים ממדינות אפריקה ולדון עימם בנושא שיתופי פעולה עם ישראל. גורמים פלסטינים פועלים לטרפוד המפגש. במסגרת זאת מסר אחמד מג’דלאני, חבר הועד הפועל של אש”ף, כי ההנהגה הפלסטינית בוחנת דרכים לסכל את כינוסו של מפגש הפסגה שהוא “חלק מתכניתה של ישראל להרחיב את השפעתה על מדינות אפריקה”. לדבריו, אבו מאזן, יו”ר הרשות הפלסטינית, כבר פנה לנשיא תורכיה טאיפ ארדואן וביקש ממנו ללחוץ על מדינות אפריקה המוסלמיות שלא לקחת חלק במפגש ולהימנע מקידום נורמליזציה עם ישראל. כמו כן, ציין כי מתנהל שיח בנושא עם גורמים בכירים במדינות ערב כגון כווית וסעודיה לנוכח ההשפעה שיש למדינות אלה על מדינות מספר מדינות אפריקה (דניא אלוטן, 1 בספטמבר 2017).

[1] פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידינו כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה.
[2] מספר ימים לאחר סגירת התחנה עצר מנגנון הביטחון המסכל של הרשות הפלסטינית את אימן קואסמה, מנהל התחנה לאחר שקרא לאבו מאזן ולראמי אלחמדאללה להתפטר משום שלא סיפקו לו הגנה כאשר ישראל סגרה את תחנת הרדיו שלו (חשבון הטוויטר אמאמה, 3 בספטמבר 2017).