מאפייני הממשלה הפלסטינית החדשה בראשות ד”ר מחמד אשתיה (תמונת מצב ראשונית עדכנית ל-18 באפריל 2019)

ראש הממשלה הפלסטינית ד

ראש הממשלה הפלסטינית ד"ר מחמד אשתיה נשבע אמונים יחד עם יתר שרי הממשלה החדשה בלשכת אבו מאזן בראמאללה (דף הפייסבוק של אבו מאזן, 13 באפריל 2019).

ישיבה ראשונה של הממשלה הפלסטינית החדשה בראשות יו

ישיבה ראשונה של הממשלה הפלסטינית החדשה בראשות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן (ופא, 13 באפריל 2019)

עיקרי תמונת המצב

ב-13 באפריל 2019 הורכבה ממשלה פלסטינית חדשה בראשות ד”ר מחמד אשתיה. ממשלה זו מונה לעת עתה עשרים שרים אך כמה שרים נוספים עשויים להצטרף אליה. (שר הפנים והשר לענייני וקף, שעדיין לא מונו, להערכתנו בשל מחלוקות פנימיות). המדובר בממשלת טכנוקרטים, חסרי אחיזה משמעותית בקרב הציבור הפלסטיני. ד”ר אשתיה העומד בראשה הינו כלכלן חבר הוועד המרכזי של פתח. מרבית שריה הם אנשי פתח ואישים עצמאיים, חלקם מזוהים עם פתח. עם זאת, אישים בולטים בפתח בעלי מעמד ומשקל ציבורי אינם מכהנים בממשלה. בנוסף לכך, לארגונים חשובים דוגמת החמאס, הג’האד האסלאמי בפלסטין והחזית העממית לשחרור פלסטין אין ייצוג בממשלה, מכיוון שמלכתחילה הם סרבו לקחת בה חלק. מנגד, יש בממשלה ייצוג לארגונים קטנים חסרי חשיבות (חזית המאבק, פדא, מפלגת העם) אולם השתתפותם בממשלה אינה מטשטשת את הדומיננטיות של פתח.

  • ניתוח הפרופיל של שרי הממשלה החדשה מעלה כי מרבית השרים הם מוסלמים (16), גברים (17), בעלי השכלה אקדמית רחבה (11 בעלי תואר ד”ר), תושבי יהודה ושומרון ,בעיקר תושבי ערים (רק שלושה שרים מוצאם מרצועת עזה), רובם בגילאי 50-40. שני שרים היו עצורים בישראל בשל פעילותם במהלך האינתיפאדה הראשונה (פרופיל שרי הממשלה ופרטים ביוגרפיים עליהם ראו נספחים א’ ו-ב’).
  • חמאס, הג’האד האסלאמי בפלסטין, החזית העממית והחזית הדמוקרטית, גינו את הקמת הממשלה. לדבריהם, הממשלה החדשה מעמיקה את הפילוג בקרב העם הפלסטיני ונותנת מענה אך ורק לאינטרסים של פתח. ממשלה זאת, לטענתם, צפויה להגביר את הקרע בין הגדה לרצועה לקראת “עסקת המאה” של הנשיא טראמפ, ואין ביכולתה להתמודד עם האתגרים, שיעמדו בפני הפלסטינים. מנגד, הציגו דוברי פתח את הממשלה כ”ממשלת העם” המייצגת את כל שכבות האוכלוסייה. ממשלה זאת, לדברי אבו מאזן, תוכל להתמודד עם התפתחויות “רבות וקשות” הצפויות להתחולל בתקופה הקרובה.
הקמת הממשלה החדשה
  • ב-13 באפריל 2019 הושבעה הממשלה החדשה של הרשות הפלסטינית בראשות ד”ר מחמד אשתיה, איש פתח החבר בוועד המרכזי של הארגון. יום לאחר מכן, ב-14 באפריל 2019, הודיע אבראהים אלמלחם, דובר הממשלה החדשה, כי הממשלה הושבעה בשנית בפני אבו מאזן משום שבטקס ההשבעה הרשמי נשמט משפט הנוגע למורשת הלאומית של העם הפלסטיני (פלסטין אליום, 14 באפריל 2019). בפגישתו עם חברי הממשלה החדשה אמר אבו מאזן, כי בתקופה הקרובה תהיינה התפתחויות “רבות וקשות” אך הפלסטינים ישתפו פעולה כדי להתמודד עמן (ופא, 13 באפריל 2019).
  • בין שרי הממשלה החדשה מצויים שרים ותיקים, שנשארו מהממשלה הקודמת: שכרי בשארה שר האוצר והתכנון; ריאצ’ אלמאלכי שר החוץ והמהגרים ורולא מעאיעה שרת התיירות והעתיקות. כמו כן, נותרו בתפקידיהם סגני ראש הממשלה זיאד אבו עמרו ונביל אבו רדינה המקורבים לאבו מאזן (נביל אבו רדינה משרת גם כשר). לדברי אבראהים מלחם, דובר הממשלה החדשה, מתנהל עתה דיון סביב איוש המשרות של משרד הפנים ומשרד הוקף וענייני הדת (דניא אלוטן, 14 באפריל 2019). על-פי צו שהוציא אבו מאזן, עד שימונו השרים הללו ישמש ראש הממשלה ד”ר מחמד אשתיה בתפקידיהם.
 ראש הממשלה הפלסטינית הנכנס ד"ר מחמד אשתיה (מצד שמאל) מקבל את ניהול הממשלה מקודמו בתפקיד ראמי חמדאללה (דף הפייסבוק שהאב, 14 באפריל 2019)    סגן ראש הממשלה זיאד אבו עמרו (ופא, 13 באפריל 2019)
מימין: ראש הממשלה הפלסטינית הנכנס ד”ר מחמד אשתיה (מצד שמאל) מקבל את ניהול הממשלה מקודמו בתפקיד ראמי חמדאללה (דף הפייסבוק שהאב, 14 באפריל 2019) משמאל: סגן ראש הממשלה זיאד אבו עמרו (ופא, 13 באפריל 2019)
  • בנוסף למינויי השרים מונה ד”ר אמג’ד ע’אנם למזכ”ל הממשלה בדרגת שר. לדובר הממשלה מונה אבראהים מלחם, עיתונאי, שהיה בעברו יו”ר הרשות הכללית לרדיו וטלוויזיה והעורך הראשי של סוכנות מען. בתפקידו הנוכחי הוא משמש כמפקח הכללי על העיתון אלקדס (ופא, 13 באפריל 2019).
ד"ר אמג'ד ע'אנם מזכ"ל הממשלה.      אבראהים מלחם דובר הממשלה (ופא, 13 באפריל 2019)
מימין: ד”ר אמג’ד ע’אנם מזכ”ל הממשלה. משמאל: אבראהים מלחם דובר הממשלה (ופא, 13 באפריל 2019)
שרי הממשלה הפלסטינית החדשה בראשות מחמד אשתיה בטקס השבעתה בלשכת אבו מאזן בראמאללה (ופא, 13 באפריל 2019).    ראש הממשלה הפלסטינית ד"ר מחמד אשתיה בראיון ראשון שעות ספורות לאחר השבעת הממשלה  (דף הפייסבוק של מחמד אשתיה, 13 באפריל 2019).
מימין: שרי הממשלה הפלסטינית החדשה בראשות מחמד אשתיה בטקס השבעתה בלשכת אבו מאזן בראמאללה (ופא, 13 באפריל 2019). משמאל: ראש הממשלה הפלסטינית ד”ר מחמד אשתיה בראיון ראשון שעות ספורות לאחר השבעת הממשלה (דף הפייסבוק של מחמד אשתיה, 13 באפריל 2019).
  • בראיון שהעניק ד”ר מחמד אשתיה לאחר השבעת הממשלה אמר כי מטרת הממשלה היא להחזיר את האמון בין הממשלה לתושבים. לדבריו מייצגים שרי הממשלה את כלל שכבות העם הפלסטיני. אשתיה גם ציין כי בתהליך הרכבת הממשלה היה חשוב לבחור שרים המייצגים את הארגונים השונים ואת האזורים הגיאוגרפים השונים, הגדה המערבית ורצועת עזה. כמו כן חשוב היה לבחור אנשי עסקים, מוסלמים, נוצרים, נשים. לדבריו, תשרת הממשלה החדשה את יהודה ושומרון ואת רצועת עזה והיא תפעל לסיום הפילוג ולעריכת בחירות. אשתיה גם ציין כי הממשלה תשאיר דלת פתוחה להצטרפותם של ארגונים נוספים (הטלוויזיה הפלסטינית, 13 באפריל 2019).
  • אבראהים מלחם, דובר הממשלה החדשה ברך על השבעת הממשלה אותה הוא הציג כ”ממשלת העם”. עוד אמר כי התנגדות חמאס לממשלה איננה מקובלת וכי הממשלה תשאף לקרב בין כל הארגונים באש”ף. לדבריו אבו מאזן יגן על הממשלה מפני תקיפות ומפני אתגרים הצפויים לה וכי הוא לא יחתום על שום החלטה שלא תהיה למען זכויות העם הפלסטיני (הטלוויזיה הפלסטינית, 13 באפריל 2019).
תגובות ראשוניות של מתנגדי הממשלה
  • חמאס, הג’האד האסלאמי בפלסטין, החזית העממית לשחרור פלסטין והחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטינית, שאינם שותפים לממשלה, גינו את הרכבת הממשלה החדשה:
    • חמאס פרסמה הודעה לפיה הרכבת הממשלה מהווה המשך למדיניות המבודדת של הרשות הפלסטינית והיא מעמיקה את הפילוג בקרב הפלסטינים. לדברי ההודעה, הממשלה היא מענה לאינטרסים של פתח על חשבון האינטרס של העם הפלסטיני. עוד, נמסר בהודעה, כי הממשלה רק תגביר את הקרע בין רצועת עזה וגדה כצעד לקראת ביצוע “עסקת המאה” (אתר חמאס, 13 באפריל 2019).
    • ח’אלד אלבטש בכיר הג’האד האסלאמי בפלסטין אמר כי הממשלה החדשה אינה יכולה להיאבק ב”תוקפנות הישראלית” בגדה ואין ביכולתה להביא להפסקת “מדיניות המעצרים” נגד תושבי הגדה (קרי, נגד תומכי חמאס והג’האד האסלאמי בפלסטין) (סוא, 13 באפריל 2019).
    • ג’מיל מזהר, חבר הלשכה המדינית של החזית העממית לשחרור פלסטין, גינה את חוסר הגיוון בשיוכם הארגוני של שרי הממשלה החדשה. הוא העריך, כי היא לא תצליח להתמודד עם האתגרים העומדים בפני הפלסטינים והיא תמשיך למלא את תכתיביה של ישראל (אלמיאדין, 13 באפריל 2019).
נספח א’
פרופיל הממשלה הפלסטינית ה-18

מאפייני הממשלה

בבדיקת פרופיל השרים שמונו עולה, כי בדומה לממשלה הקודמת בראשות ראמי חמדאללה, זוהי ממשלת טכנוקרטים. רוב השרים הם פעילי פתח או עצמאיים, שחלקם מזוהים עם פתח. בממשלה יש נציגות לארגונים פלסטינים קטנים ושוליים (חזית המאבק, פדא, מפלגת העם). מנגד, לארגונים בולטים דוגמת חמאס הג’האד האסלאמי בפלסטין החזית העממית לשחרור פלסטין והחזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין אין נציגות בממשלה, מכיוון שמלכתחילה הם סירבו לקחת בה חלק.

  • מניתוח פרופיל שרי הממשלה החדשה עולים מספר מאפיינים:
    • חתך דתי: הממשלה מונה 16 מוסלמים וארבעה נוצרים.
    • חתך מגדרי: מרבית חברי הממשלה הינם גברים. בממשלה מכהנות שלוש נשים (שתיים נוצריות ומוסלמית אחת).
    • השכלה: רוב השרים הם בעלי השכלה אקדמאית גבוהה, רובם (11) בעלי תארי דוקטור.
    • חתך גיאוגרפי: רוב השרים הם מיהודה ושומרון, בעיקר תושבי ערים. רק שר אחד (שר התרבות) הינו תושב מחנה פליטים ג’באליא (במהלך מחאות התושבים ברצועת עזה על יוקר המחיה במרץ 2019 הוא נפצע על ידי מנגנוני הביטחון של חמאס והועבר לטיפול רפואי בראמאלה). בין השרים ניתן למנות שלושה שמוצאם מרצועת עזה (שניים אינם מתגוררים בה כעת), שלושה מהשרים הינם תושבי חברון, ושר אחד הינו תושב מזרח ירושלים. מוצאה של משפחת אחד מהשרים הינו מתרשיחא, שבגליל המערבי.
    • גיל: הגיל הממוצע של השרים הינו גבוה יחסית. רובם בגילאי 50-40. כמה מהם הינם בגילאי 60 ומעלה.
    • שיוך ארגוני: שמונה מהשרים הם חברי פתח רובם משמשים או שימשו בתפקידים בכירים בתנועה. תשעה מוגדרים כעצמאיים אך כמה מהם מזוהים עם פתח (אחד מהם היה בעבר חבר פתח).שלושה שרים הינם חברי חזית המאבק, ארגון פדא וממפלגת העם. שני שרים היו עצורים בישראל בשל פעילותם במהלך האנתיפאדה הראשונה (שר החקלאות ריאצ’ עטארי ושר התרבות ד”ר עאטף אבו סיף).
חברי הממשלה והשרים

מספר

שם

תפקיד

מוצא /מגורים

דת

שיוך ארגוני

מקצוע

הערות

1

נביל ג’ורג’ עודה אבו רדינה

סגן ראש הממשלה ושר ההסברה

בית לחם

נוצרי

פתח

איש דוברות והסברה

שימש בתפקיד גם בממשלת חמדאללה

2

ד”ר ריאצ’ נג’יב עבד אלרחמן אלמאלכי

שר לענייני חוץ ופלסטינים בניכר

טול כרם

מוסלמי

עצמאי

מהנדס

שימש בתפקיד גם בממשלת חמדאללה

3

שכרי אסעד שכרי בשארה

שר האוצר והתכנון

מוצא משפחתו מתרשיחא

נוצרי

עצמאי

כלכלן

שימש כשר גם בממשלת חמדאללה

4

ד”ר מחמד פאהד צברי עבד אלרחמן אלשלאלדה

שר המשפטים

סעיר (אזור חברון)

מוסלמי

פתח

משפטן איש אקדמיה

 

5

ד”ר אחמד עבד אלסלאם חסן מג’דלאני

שר לפיתוח חברתי

נולד בדמשק

מוסלמי

מזכ”ל חזית המאבק העממי הפלסטיני

איש כלכלה ומדע המדינה

 

6

רולא נביל ג’בראן מעאיעה

שרת התיירות והעתיקות

ילידת ירושלים מתגוררת בראמאללה

נוצרייה

פתח

שימשה כמנכ”לית משרד המשפטים

שימשה בתפקיד גם בממשלת חמדאללה

7

פאדי ערפאת סלים אלהדמי

שר לענייני ירושלים

תושב מזרח ירושלים

מוסלמי

עצמאי

מנהל עסקים

 

8

ד”ר אמאל תופיק עבד אלהאדי חמד

שרה לענייני נשים

מתגוררת ברצועת עזה

מוסלמית

פתח

דוקטורט בחינוך

 

9

ח’אלד זהיר ח’אלד אלעסילי

שר הכלכלה הלאומית

תושב חברון

מוסלמי

עצמאי

איש עסקים ותיק

 

10

ריאצ’ מחמד יוסף עטארי

שר החקלאות

מעראבה במחוז ג’נין

מוסלמי

פדא

שימש בתפקידים ציבוריים

היה פעיל באנתיפאדה הראשונה נעצר מספר פעמים

11

עאצם ע’אלב חאפט’ סאלם

שר התחבורה והתובלה

תושב שכם

מוסלמי

עצמאי (בעבר פעיל פתח)

תפקידים אדמיניסטרטיביים

 

12

ד”ר עאטף טלאל אבראהים אבו סיף

שר התרבות

מתגורר ברצועת עזה

מוסלמי

פתח

ד”ר במדע המדינה שימש במשרד החוץ של הרשות הפלסטינית

 

13

מג’די חאפט’ עבדאללה אלצאלח

שר השלטון המקומי

אזור שכם

מוסלמי

פתח

מהנדס במקצועו שימש בתפקידים ציבוריים

 

14

ד”ר מחמד מחמד סלים

זיארה

שר העבודות הציבוריות והשיכון

רצועת עזה

מוסלמי

עצמאי

מהנדס מרצה באוניברסיטה

 

15

ד”ר מחמוד מוסא אחמד אבו מויס

שר להשכלה גבוהה ולמחקר מדעי

ג’נין

מוסלמי

עצמאי

רופא שיניים

 

16

ד”ר מרואן מסעוד מחמד עורתאני

שר החינוך

טול כרם

מוסלמי

עצמאי

איש מדע ואקדמיה

 

17

ד”ר מי סאלם חנא אלכילה

שרת הבריאות

ביר זית

נוצרייה

פתח

רופאה

משמשת כנציגת הרשות באיטליה

18

ד”ר נצרי ח’ליל סלים אבו ג’יש

שר העבודה

בית דג’ן (אזור שכם)

 

מפלגת העם

רופא שיניים

משמש כדיפלומט

19

אסאמה חסן סעד אלסעדאוי

שר מדינה ליזמות והעצמה

רפיח

מוסלמי

עצמאי

מהנדס

 

20

ד”ר אסחק מחמד שריף עבד אלחי סדר

שר התקשורת וה-IT

חברון

מוסלמי

פתח

מהנדס

 

 

נספח ב’
פרטים ביוגרפיים על חברי הממשלה
  • ראש הממשלה ד”ר מחמד אבראהים מחמד אשתיה:
    • פרטים ביוגרפיים: נולד בשנת 1958 בכפר תל במחוז שכם.
    • שיוך ארגוני: איש פתח. משמש כחבר הוועד המרכזי של פתח.
    • מקצוע והשכלה : כלכלן בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת ביר זית. בעל תואר ד”ר במחקר פיתוח כלכלי באוניברסיטת סאסקס בבריטניה.
    • רקע מקצועי: שימש כמרצה באוניברסיטת ביר זית, שר השיכון והעבודות הציבוריות ברשות הפלסטינית. נבחר לשמש כחבר הוועד המרכזי של פתח בבחירות 2009, ו-2016. עמד בעבר בראש המשלחת הכלכלית הפלסטינית בשיחות המשא ומתן עם ישראל. חיבר ספרים רבים בתחום הכלכלה והפוליטיקה (ופא, 10 במרץ 2019).

אבו מאזן מטיל על בכיר פתח ד"ר מחמד אשתיה את מלאכת הרכבת הממשלה (ופא, 10 במרץ 2019)
אבו מאזן מטיל על בכיר פתח ד”ר מחמד אשתיה את מלאכת הרכבת הממשלה (ופא, 10 במרץ 2019)

  • סגן ראש הממשלה ד”ר זיאד מחמוד חסין אבו עמרו:
    • פרטים ביוגרפיים: נולד בעזה בשנת 1950. מתגורר כיום בראמאללה.
    • שיוך ארגוני: עצמאי. חבר הוועד הפועל של אש”ף.
    • מקצוע והשכלה: למד בתיכון באלכסנדריה שבמצרים, והשלים תואר ראשון בשפה וספרות אנגלית באוניברסיטת דמשק בשנת 1973. השלים תואר MA בלימודי העולם הערבי (Arab studies) בשנת 1979 ודוקטורט בפילוסופיה ופוליטיקה השוואתית בשנת 1985 באוניברסיטת ג’ורג’טאון בוושינגטון.
    • רקע מקצועי: מרצה באוניברסיטת ביר זית ובמספר אוניברסיטאות ערביות. היה חבר בכיר במרכזי מחקרים וארגונים ערביים ובינלאומיים. נבחר לחבר המועצה המחוקקת כעצמאי בבחירות בשנת 1996 וכיהן כיו”ר הוועדה המדינית במועצה המחוקקת. נבחר שוב לחבר המועצה המחוקקת בבחירות שנערכו ב-25 בינואר 2006. כיהן כשר התרבות בממשלתו של אבו מאזן בשנת 2003 וכשר החוץ בממשלת האחדות שהקים אסמאעיל הניה ב-18 במרץ 2007. מכהן כסגן ראש הממשלה מאז 2013 (אתר The Palestinian Academic Society for the Study of International Affairs (PASSIA); אתר הממשלה הפלסטינית; אלג’זירה.נט, 20 באוקטובר 2014).

זיאד אבו עמרו (ופא, 13 באפריל 2019)
זיאד אבו עמרו (ופא, 13 באפריל 2019)

  • סגן ראש הממשלה ושר ההסברה נביל ג’ורג’ עודה אבו רדינה:
    • פרטים ביוגרפיים: נוצרי, נולד בבית לחם בשנת 1952.
    • שיוך ארגוני: חבר הוועד המרכזי של פתח.
    • רקע מקצועי: היה עוזרו של בכיר הפתח ח’ליל אלוזיר (אבו ג’האד). לאחר מכן שימש כדוברו של יאסר ערפאת. נשאר לשמש כדובר לשכת הנשיאות הפלסטינית גם לאחר מותו של ערפאת, תפקיד שהוא נושא בו גם היום. ראש נציבות ההסברה, התרבות והאינדוקטרינציה בפתח; דובר רשמי של פתח (חשבון הטוויטר של ראש לשכת ההסברה בנציבות הגיוס והארגון של פתח מניר אלג’אע’וב, 29 ביולי 2018). אבו רדינה ממשיך בתפקידיו כסגן ראש הממשלה ושר ההסברה, לאחר שמונה לתפקידים אלה באוגוסט 2018 (ופא, 2 באוגוסט 2018).

נביל אבו רדינה (אלקדס, 8 במאי 2018)
נביל אבו רדינה (אלקדס, 8 במאי 2018)

  • השר לענייני חוץ והפלסטינים בניכר ד”ר ריאצ’ נג’יב עבד אלרחמן אלמאלכי:
    • פרטים ביוגרפיים: נולד בטולכרם בשנת 1955.
    • שיוך ארגוני: עצמאי
    • מקצוע והשכלה: בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית בקולומביה ב-Pontifical Xavierian University. בעל תואר שני ודוקטורט בהנדסה אזרחית בארה”ב.
    • רקע מקצועי: שימש כמרצה להנדסה אזרחית ולאחר מכן כראש המחלקה להנדסה אזרחית באוניברסיטת ביר זית. בשנים אלה שימש גם חבר בוועדה המפקחת על האוריינט האוס בירושלים. ב-1991 ייסד את “מוסד פנורמה להפצת הדמוקרטיה ופיתוח החברה” וכיהן כמנכ”ל עד יוני 2007. בין יוני-אוגוסט 2007 כיהן כשר המשפטים בממשלת פיאצ’ הראשונה, שהוקמה לאחר השתלטות חמאס על הרצועה. לאחר מכן שימש כשר ההסברה והדובר הרשמי של הממשלה מספטמבר 2007 עד מאי 2009. בממשלות הבאות כיהן כשר לענייני חוץ והפלסטינים בניכר. משנת 2016 מכהן גם כיו”ר מועצת המנהלים של הסוכנות הפלסטינית לשיתוף פעולה בינלאומי (PICA). נהג לכתוב במשך שנים מאמר שבועי בביטאון הרשות אלאיאם (אתר משרד החוץ ברשות באנגלית, 19 באפריל 2018; אתר הממשלה הפלסטינית).

ריאצ' אלמאלכי (סוכנות אנטוליה, 9 במרץ 2019)
ריאצ’ אלמאלכי (סוכנות אנטוליה, 9 במרץ 2019)

  • שר האוצר והתכנון שכרי אסעד שכרי בשארה:
    • פרטים ביוגרפיים: נוצרי. מוצא משפחתו מתרשיחא (אתר כלאם, 18 ביולי 2015).
    • שיוך ארגוני: עצמאי.
    • מקצוע והשכלה: בעל תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטה האמריקנית בבירות, תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת לונדון, ותואר שני בכלכלה באוניברסיטת לונדון.
    • רקע מקצועי: מנכ”ל בנק השיכון לסחר ומימון (The Housing Bank For Trade & Finance) מאז מרץ 2007. קודם לכן כיהן במשרות ניהוליות שונות בבנק הערבי. בנוסף, כיהן במשרות ניהוליות בחברות ערביות ופלסטיניות, ובהן חברת החשמל הפלסטינית ופאלטל. כיהן כיו”ר מועצת המנהלים של קרן ההשקעות הפלסטינית מתחילת 2006 עד סוף 2008 (אתר Bloomberg; אתר ultra פלסטין, 13 באפריל 2019). כיהן כשר האוצר בכל ממשלות ראמי אלחמדאללה, מאז יוני 2013, ובממשלה האחרונה אף שימש כשר התכנון (אתר הממשלה הפלסטינית).

שכרי בשארה (ופא, 13 באפריל 2019)
שכרי בשארה (ופא, 13 באפריל 2019)

  • שר המשפטים ד”ר מחמד פאהד צברי עבד אלרחמן אלשלאלדה:
    • פרטים ביוגרפיים: מוצאו מהעיירה סעיר, שבאזור חברון (דף הפייסבוק Seir Town, 11 באפריל 2019).
    • שיוך ארגוני: פתח. משמש כראש משרד פתח באוניברסיטת אלקדס (דף הפייסבוק של משרד פתח באוניברסיטת אלקדס, 29 במרץ 2019).
    • מקצוע והשכלה: בעל תואר MA במשפט בינלאומי מהפקולטה למשפט בינלאומי באוניברסיטה הממשלתית של אזרביג’אן בבאקו (ככל הנראה הכוונה ל-Baku State University). נושא עבודת התזה שלו: “מדיניותה ופעילותה של התנועה הציונית – הפרה בוטה של עקרונות המשפט הבינלאומי”. בעל תואר דוקטור במשפט דיפלומטי מהפקולטה למשפט בינלאומי באוניברסיטה הממשלתית של אזרביג’אן משנת 1987 (דף קורות החיים של אלשלאלדה באתר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת אלקדס).
    • ניסיון מקצועי: משמש כחבר סגל ההוראה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת אלקדס באבו דיס. בעבר לימד משפטים במספר אוניברסיטאות פלסטיניות. כיהן כדיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטת אלקדס וכדיקן הפקולטה למשפטים ומדעי המשטרה באוניברסיטת אלאסתקלאל (ופא, 13 באפריל 2019). כיום מכהן כמזכ”ל רשות המועצות האקדמאיות והמנהלתיות של אוניברסיטת אלקדס וכסגן יו”ר המועצה האקדמאית הפלסטינית (אתר ultra פלסטין, 13 באפריל 2019).

מחמד אלשלאלדה (דף הפייסבוק של משרד 'פתח' באוניברסיטת אלקדס, 29 במרץ 2019)
מחמד אלשלאלדה (דף הפייסבוק של משרד ‘פתח’ באוניברסיטת אלקדס, 29 במרץ 2019)

  • השר לפיתוח חברתי ד”ר אחמד עבד אלסלאם חסן מג’דלאני:
    • פרטים ביוגרפיים: נולד בדמשק בשנת 1955.
    • שיוך ארגוני: מזכ”ל חזית המאבק העממי הפלסטיני משנת 2009, שלשורותיה הצטרף בשנת 1970. חבר המועצה המרכזית של אש”ף משנת 1993 ומשנת 2009 חבר הוועד הפועל של אש”ף.
    • מקצוע והשכלה: בעל תואר ראשון במדעי המדינה מהאוניברסיטה הלבנונית משנת 1978 ובעל תואר דוקטור בפילוסופיה של הכלכלה מבולגריה משנת 1987.
    • ניסיון מקצועי: בין השנים 1994-1992 שימש כיועץ בלשכתו של יאסר ערפאת. בין השנים 1995 -1994 כיהן כמנהל במחלקה לקשרים פאן-ערביים ובינלאומיים באש”ף. בין השנים 1998-1995 עמד בראש המחלקה לקשרים בינערביים ובינלאומיים וליחסי ציבור במשרד העבודה הפלסטיני. בין 1998 לתחילת 2000 שימש כתפקיד המנהל הלאומי של תכנית התעסוקה הפלסטינית מטעם ארגון העבודה הבינלאומי. בין פברואר 2002 לפברואר 2005 היה יועצו של יאסר ערפאת. בין פברואר 2005 לינואר 2006 היה שר מדינה לענייני ההתנחלויות והגדר בממשלתו האחרונה של אחמד קריע: בין מרץ 2008 למאי 2009 היה השגריר הפלסטיני ברומניה. בין מאי 2009 ליוני 2014 היה שר העבודה בממשלות פיאצ’ ואלחמדאללה (אתר הממשלה הפלסטינית). עומד בראש מחלקת העבודה והתכנון באש”פ (אתר המחלקה, 11 באוקטובר 2018).

אחמד מג'דלאני (אתר חזית המאבק העממי)
אחמד מג’דלאני (אתר חזית המאבק העממי)

  • שרת התיירות והעתיקות רולא נביל ג’בראן מעאיעה:
    • פרטים ביוגרפיים: נולדה בירושלים, אך אינה בסדר תעודת זהות כחולה. משפחתה חיה בראמאללה, אך היא עצמה מתגוררת בבית לחם לאחר שהתחתנה עם איש עסקים מבית לחם.
    • שיוך ארגוני: פעילת פתח. הייתה פעילה בעת לימודיה בוועד ההנהגה של השביבה (תנועת הסטודנטים של פתח). הייתה בין מייסדי ארגון השביבה של פתח ביהודה ושומרון וכיהנה כאחראית על הקשרים הבינלאומיים בארגון.
    • מקצוע והשכלה: למדה בפקולטה לביולוגיה באוניברסיטת ביר זית בשנת 1988.
    • ניסיון מקצועי: בתום לימודיה האקדמאיים החלה לעבוד במשרד הנוער והספורט ובשנת 1995 במחלקה לקשרים בינלאומיים, שם עבדה עד 2005. לאחר מכן קיבלה תואר במנהל ציבורי מאוניברסיטת בית לחם, בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת מילאנו. היא עברה למשרד המשפטים שם כיהנה כמנכ”לית המשרד בין 2012-2008, עד מינויה לשרה. מכהנת כשרה מאז ממשלתו האחרונה של סלאם פיאצ’ במאי 2012 (אתר הממשלה הפלסטינית). (דף הפייסבוק של העיתונאי מבית לחם נג’יב פראג’, 7 באפריל 2017; אתר The Holy Land Christian Ecumenical Foundation (HCEF), 15 בספטמבר 2016; אתר ultra פלסטין, 13 באפריל 2019).

רולא מעאיעה (דף הפייסבוק האישי של מעאיעה, 17 באוקטובר 2018)
רולא מעאיעה (דף הפייסבוק האישי של מעאיעה, 17 באוקטובר 2018)

  • השר לענייני ירושלים פאדי ערפאת סלים אלהדמי:
    • פרטים ביוגרפיים: תושב מזרח ירושלים ומתגורר בשכונת אלצואנה. אלהדמי הוא בנו של יו”ר הוועד המנהל של אגודת אלמקאצד בירושלים, ד”ר ערפאת סלים אלהדמי (דף הפייסבוק של איגוד העובדים בבית החולים אלמקאצד, 11 באפריל 2019).
    • שיוך ארגוני: עצמאי.
    • מקצוע והשכלה: למד בבית ספר סנט ג’ורג’ (מוכר גם בשם בית ספר אלמוטראן) בירושלים. השלים תואר ראשון במנהל עסקים באוניברסיטה האמריקנית בקהיר, תואר MA במנהל והטמעת תכניות פיתוח מאוניברסיטת מנצ’סטר.
    • ניסון מקצועי: בין השנים 2001 – 2002 עבד כמנהל פרויקטים באגודה האקדמית הפלסטינית לחקר עניינים בינלאומיים, שמשרדיה בואדי אלג’וז (PASSIA – The Palestinian Academic Society for the Study of International Affairs ), בין השנים 2005 – 2008 שימש כמנתח תכניות ב-UNDP. בין ינואר 2009 לאפריל 2011 שימש כמנהל מענקים בחברת Chemonics International (חברה אמריקנית המנהלת פרויקטים בארצות מתפתחות). בין אפריל 2011 לינואר 2013 עבד בארגון הסיוע ההומניטרי האמריקני Catholic Relief Services. בין יולי 2013 למאי 2018 שימש כמנכ”ל לשכת המסחר והתעשייה הערבית של ירושלים. כיום (שנת 2019) אלהדמי הוא הבעלים והמנהל של חברת JNR Trade and Investment, חברה פרטית שהוקמה בראמאללה באפריל 2018. בנוסף לכך הוא עובד כיועץ כלכלי (דף הפייסבוק של אלהדמי; דף הפייסבוק של המגזין הירושלמי “אלעאצמה”, 11 באפריל 2019). אלהדמי הוא גם חבר מועצת המנהלים של מועדון הספורט הירושלמי הלאל (דף הפייסבוק של המועדון, 1 ביוני 2018).

פאדי אלהדמי עם מחמד אשתיה 
(דף הפייסבוק של תאמר אבו תוג'אן, המציג עצמו כבן דודו של אלהדמי, 13 באפריל 2019)
פאדי אלהדמי עם מחמד אשתיה (דף הפייסבוק של תאמר אבו תוג’אן, המציג עצמו כבן דודו של אלהדמי, 13 באפריל 2019)

  • השרה לענייני נשים ד”ר אמאל תופיק עבד אלהאדי חמד:
    • פרטים ביוגרפיים: נולדה בשנת 1963 בבית חאנון, שברצועת עזה.
    • שיוך ארגוני: בכירה בפתח ברצועת עזה. היא חברת סניף פתח בצפון הרצועה מתחילת ימי הרשות הפלסטינית, והתקדמה בשורות פתח עד להיבחרה בשנת 2009 למועצה המהפכנית של פתח. כיהנה כסגן יו”ר המועצה המהפכנית. בשנת 2010 מונתה לוועד המרכזי של פתח בשנת 2010, שבו שימשה נציבת ועדת הרווחה, עד שנת 2016, אז נבחר ועד מרכזי חדש.
    • מקצוע והשכלה: למדה באוניברסיטת ביר זית, שם השלימה תואר ראשון במתמטיקה ולימודי תעודה בחינוך. לאחר מכן השלימה לימודי תעודה בדרכי הוראה מהפקולטה למדעים באוניברסיטת אלאקצא בשנת 1997, ולימודי תעודה בפסיכולוגיה חינוכית מהפקולטה לחינוך באוניברסיטת אלאקצא בשנת 1998. בעלת תואר MA מאוניברסיטת עין שמס בקהיר ותואר דוקטור לפילוסופיה של הפסיכולוגיה החינוכית מאוניברסיטת עין שמס..
    • ניסון מקצועי: יו”ר “ההתאחדות הכללית של האישה הפלסטינית” ברצועת עזה מאז 2007 (דף הפייסבוק של אמאל חמד; הבלוג של העיתונאי העזתי השאם סאק אללה, 16 בספטמבר 2015; ופא, 13 באפריל 2019).

אמאל חמד (דף הפייסבוק של אמאל חמד, 3 בדצמבר 2018)
אמאל חמד (דף הפייסבוק של אמאל חמד, 3 בדצמבר 2018)

  • שר הכלכלה הלאומית ח’אלד זהיר ח’אלד אלעסילי:
    • פרטים ביוגרפיים: איש עסקים מחברון. נולד בשנת 1947.
    • שיוך ארגוני: עצמאי. חבר המועצה הלאומית הפלסטינית מאז 1995.
    • מקצוע והשכלה: בעל תואר ראשון במנהל עסקים מאוניברסיטת עין שמס במצרים מ-1970.
    • ניסיון מקצועי: השתתף בהקמת חברות רבות במגזר הפרטי הפלסטיני, וביניהן חברת אלעסילי לסחר וקבלנות שהשתתפה בהקמת בית החולים אלאהלי בחברון. עם הקמתה של הרשות הפלסטינית השתתף אלעסילי בהקמה של חברת פאלטל והיה חבר במועצת המנהלים הראשונה שלה, ושל חברת ג’ואל. השתתף בהקמת החברה הערבית הפלסטינית להשקעות ובהקמת החברה לייצור חשמל של עזה (GPGC), חברת בת של חברת החשמל הפלסטינית. בין 1996 ל-1999 היה אלעסילי חבר מועצת המנהלים של חברת פאלטל; בין 2002 ל-2005 שימש כחבר מועצת המנהלים של הרשות המוניטרית הפלסטינית; בין 2008 ל-2012 היה חבר מועצת המנהלים של קרן ההלוואות והפיתוח של העיריות. בין 2010 ל-2014 חבר מועצת המנהלים של רשות הפנסיה הפלסטינית. בין 1976 ל-2003 היה סגן ראש עיריית חברון. בין 2007 ל-2012 שימש כראש עיריית חברון.
    • נוסף לתפקידיו בחברותיו הפרטיות, אלעסילי מכהן או כיהן בתפקידים שונים חברות ומוסדות: סגן יו”ר מועצת המנהלים של החברה הערבית הפלסטינית להשקעות (APIC); יו”ר מועצת המנהלים של החברה הלאומית לאלומיניום ופרופילים (the National Aluminum & profile company – NAPCO); חבר מועצת המנהלים של החברה לייצור חשמל של עזה; חבר מועצת הנאמנים של אוניברסיטת המזרח התיכון בירדן; חבר מועצת הנאמנים של אוניברסיטת אלקדס חבר מועצת הנאמנים של המכון הפלסטיני למחקרי מדיניות כלכלית (מאס) מ-2015; (אלאקתצאדי, 14 באפריל 2019; פורטל הכלכלה הפלסטינית, 14 באפריל 2019).
 אלעסילי בטקס חילופי התפקידים עם שרת הכלכלה היוצאת (דף הפייסבוק של משרד הכלכלה הלאומית ברשות, 14 באפריל 2019)    נואם בוועידה בנושא תפקיד המגזר הפרטי בתמיכה בירושלים (דף הפייסבוק של משרד הכלכלה הלאומית ברשות, 15 באפריל 2019)
מימין: אלעסילי בטקס חילופי התפקידים עם שרת הכלכלה היוצאת (דף הפייסבוק של משרד הכלכלה הלאומית ברשות, 14 באפריל 2019); משמאל: נואם בוועידה בנושא תפקיד המגזר הפרטי בתמיכה בירושלים (דף הפייסבוק של משרד הכלכלה הלאומית ברשות, 15 באפריל 2019)
  • שר החקלאות ריאצ’ מחמד יוסף עטארי:
    • פרטים ביוגרפיים: נולד בעיירה עראבה במחוז ג’נין.
    • שיוך ארגוני: חבר הלשכה המדינית של האיחוד הדמוקרטי הפלסטיני (פדא) ונציג האיחוד בממשלה. חבר במועצה הלאומית הפלסטינית. בעת לימודיו שימש כנציג החזית הדמוקרטית במועצת הסטודנטים, שבראשה עמד מרואן אלברע’ות’י. מפקד פיקוד המרכז בזמנו, אהוד ברק, הורה לשים אותו במעצר בית. מילא תפקיד חשוב בהנהגת האנתיפאדה הראשונה. ניצל מניסיון סיכול ב-16 במרץ 1988. נעצר יותר מתריסר פעמים ושהה מספר שנים בבתי כלא בישראל. היה בין מייסדי האיחוד הדמוקרטי הפלסטיני (פדא). נבחר לחבר הוועד המרכזי ולאחר מכן לחבר בוועד הפועל.
    • מקצוע והשכלה: בעל תואר MA מאוניברסיטת ביר זית.
    • ניסיון מקצועי: עבד במשרד הנוער והספורט ברשות הפלסטינית והגיע לתפקיד עוזר תת השר . לאחר שהתפטר ממשרד הנוער והספורט התמודד בבחירות למועצה המחוקקת מטעם מחוז ג’נין. עבד כמנהל אדמיניסטרטיבי בהתאחדות הנוער הפלסטינית עד מינויו לשר (דף הפייסבוק של פדא, 10 באפריל 2019; דף הפייסבוק של התאחדות הנוער הפלסטינית, 14 באפריל 2019).

ריאצ' עטארי (דף הפייסבוק של 'פדא', 10 באפריל 2019)
ריאצ’ עטארי (דף הפייסבוק של ‘פדא’, 10 באפריל 2019)

  • שר התחבורה והתובלה עאצם ע’אלב חאפט’ סאלם:
    • פרטים ביוגרפיים: מוצאו משכם. נולד בשנת 1958.
    • שיוך ארגוני: היה פעיל פתח, אולם התמודד לעירייה בשנת 2012 ברשימה עצמאית ובעקבות זאת הוא הודח משורות התנועה (סמא, 3 באוקטובר 2012).
    • מקצוע והשכלה: בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת ביר זית.
    • ניסיון מקצועי: בין 1982 ל- 1998 עבד באוניברסיטת אלנג’אח במחלקות אדמיניסטרטיביות שונות. בין 1991 ל-1992 כיהן כיו”ר איגוד העובדים והאקדמאים באוניברסיטאות הפלסטיניות. סאלם כיהן פעמיים כחבר עיריית שכם: בין 2012 ל-2017. עבד במסחר ועמד בראש “אגודת ידידי אוניברסיטת אלנג’אח”, המסייעת לסטודנטים ולבוגרי האוניברסיטה (דף הפייסבוק של עלאא’ ע’אלב אלג’יטאן, 14 באפריל 2019; דף הפייסבוק הרשמי של עאצם סאלם; ופא, 13 באפריל 2019)

עאצם סאלם (דף הפייסבוק הרשמי של עאצם סאלם, 13 באפריל 2019)
עאצם סאלם (דף הפייסבוק הרשמי של עאצם סאלם, 13 באפריל 2019)

  • שר התרבות ד”ר עאטף טלאל אבראהים אבו סיף:
    • פרטים ביוגרפיים: נולד בשנת 1973 במחנה הפליטים ג’באליא.
    • שיוך ארגוני: דובר תנועת פתח מאז פברואר 2018 (אתר פתח ברצועת עזה, 5 בפברואר 2018). היה פעיל בשורות פתח באנתיפאדה הראשונה, נפצע שלוש פעמים. היה כלוא בכלא קציעות בשל פעילותו.
    • מקצוע והשכלה: בעל תואר BA בספרות אנגלית ודיפלומה בתרגום מאוניברסיטת ביר זית; תואר MA במדעי המדינה מאוניברסיטת ברדפורד ובעל תואר דוקטור במדעי המדינה מהאוניברסיטה האירופית בפירנצה.
    • ניסיון מקצועי: עבד במשרד החוץ ברשות הפלסטינית במחלקות שונות. בשנת 2015 עבר לעבוד כמושל בלשכתו של אבו מאזן. היה חבר תנועת השביבה של פתח באוניברסיטת ביר זית. לאחר מכן היה חבר בהנהגת סניף פתח בצפון הרצועה ובמשרד הגיוס של פתח ברצועת עזה. אבו סיף הוא פובליציסט, סופר ומחזאי. משמש כעורך הראשי של כתב העת “סיאסאת” היוצא לאור מטעם המכון למדיניות ציבורית (The Institute for Public Policies (IPP)) בראמאללה (palsawa, 15 במרץ 2018).

עאטף אבו סיף (דף הפייסבוק של אבו סיף, 27 באוקטובר 2018)
עאטף אבו סיף (דף הפייסבוק של אבו סיף, 27 באוקטובר 2018)

  • שר השלטון המקומי מג’די חאפט’ עבדאללה אלצאלח:
    • פרטים ביוגרפיים: מוצאו מהכפר אלנצאריה במחוז שכם.
    • שיוך ארגוני: פעיל פתח.
    • מקצוע והשכלה: בעל תואר בהנדסה אזרחית.
    • ניסון מקצועי: ב-2015 נבחר לתפקיד יו”ר איגוד המהנדסים בגדה מטעם “רשימת המהנדס הפלסטיני” של פתח. כיהן בתפקיד עד לבחירות בשנת 2018 (דף הפייסבוק קרית אלנצאריה, 27 במרץ 2015; ופא, 13 באפריל 2019). בשנת 2017 נבחר לתפקיד מזכ”ל ההתאחדות הכללית של המהנדסים הפלסטינים (אתר איגוד המהנדסים הפלסטינים בגדה, 18 בנובמבר 2017).

אלצאלח (מימין) בטקס חילופי התפקידים עם שר השלטון המקומי היוצא (דף הפייסבוק של משרד השלטון המקומי ברשות, 14 באפריל 2019)
אלצאלח (מימין) בטקס חילופי התפקידים עם שר השלטון המקומי היוצא (דף הפייסבוק של משרד השלטון המקומי ברשות, 14 באפריל 2019)

  • שר העבודות הציבוריות והשיכון ד”ר מחמד מחמד סלים זיארה:
    • פרטים ביוגרפיים: מרצועת עזה.
    • שיוך ארגוני: עצמאי.
    • מקצוע והשכלה: השלים תואר ראשון בהנדסה אזרחית מאוניברסיטת אלכסנדריה, תואר שני בהנדסה אזרחית מהמכון הטכנולוגי של ג’ורג’יה ודוקטורט בהנדסה אזרחית מאוניברסיטת Heriot-Watt בבריטניה .
    • ניסון מקצועי: עבד לסירוגין כמדריך ומרצה במחלקה להנדסה אזרחית באוניברסיטת ביר זית. ב-1994 היה שותף להקמת משרד השיכון של הרשות ושימש כמנכ”ל המשרד עד 1996 ולאחר מכן היה יועצו של שר השיכון עד 1998. בין 1980 ל-2002 שימש כיועץ וכמהנדס בכיר במשרדי הנדסה ברצועה ובגדה ובחברות הנדסיות בינלאומיות, ובכלל זאת עמד בראש חברת בנייה משותפת פלסטינית- איטלקית. משנת 2000 משמש כמרצה באוניברסיטה האסלאמית בעזה (דף קורות החיים של זיארה בפקולטה להנדסה באוניברסיטה האסלאמית בעזה).

מחמד זיארה (דף הפייסבוק של אשתו של זיארה, אם ראמי זיארה, 11 באפריל 2019)
מחמד זיארה (דף הפייסבוק של אשתו של זיארה, אם ראמי זיארה, 11 באפריל 2019)

  • שר להשכלה גבוהה ולמחקר מדעי ד”ר מחמוד מוסא אחמד אבו מויס:
    • פרטים ביוגרפיים: מג’נין.
    • שיוך ארגוני: עצמאי.
    • מקצוע והשכלה: רופא שיניים. תואר ראשון ברפואת שיניים מאוניברסיטת קהיר ב-1976; תואר שני בכירורגיית פה ולסת מאוניברסיטת לונדון ב-1985; תעודת מומחה בכירורגיית פה ולסת מהמועצה הרפואית הירדנית ומהמועצה הרפואית הפלסטינית. בעל ותעודת עמית מה- Royal College of Surgeons.
    • ניסיון מקצועי: עבד כרופא שיניים ומומחה בכירורגיית פה ולסת בכווית לאחר מכן עבד ולימד בירדן וברשות הפלסטינית. דיקאן מייסד של הפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה למדעים וטכנולוגיה בירדן ובאוניברסיטת ג’נין. היה הדיקאן המייסד של הפקולטה לרפואת שיניים ושל בית הספר לתארים מתקדמים באוניברסיטה הערבית האמריקנית בג’נין. היה נשיא האוניברסיטה הערבית האמריקנית בג’נין בין 2012 ל-2015. עתה הוא חבר סגל ההוראה באוניברסיטה (דף קורות החיים של אבו מויס באתר האוניברסיטה הערבית האמריקנית בג’נין; אתר בכרא, 14 באפריל 2019). אבו מויס גם נבחר למועצת העיר ג’נין בשנת 2017 וכיהן כסגן ראש העירייה (דניא אלוטן, 20 במאי 2017), עד שהתפטר בתחילת 2019 (דף הפייסבוק של טארק סויטאת, 6 בינואר 2019).

מחמוד אבו מויס (מימין) בטקס חילופי התפקידים עם שר ההשכלה הגבוהה היוצא
 (דף הפייסבוק של צברי צידם, 14 באפריל 2019)
מחמוד אבו מויס (מימין) בטקס חילופי התפקידים עם שר ההשכלה הגבוהה היוצא (דף הפייסבוק של צברי צידם, 14 באפריל 2019)

  • שר החינוך ד”ר מרואן מסעוד מחמד עורתאני:
    • פרטים ביוגרפיים: נולד בעיירה ענבתא שבמחוז טולכרם בשנת 1949.
    • שיוך ארגוני: עצמאי.
    • מקצוע והשכלה: בעל תואר ראשון במתמטיקה מהאוניברסיטה האמריקנית בבירות בשנת 1973; ד”ר בטופולוגיה (ענף במתימטיקה) מאוניברסיטת Lehigh שבפנסילבניה.
    • ניסון מקצועי: מונה באוגוסט 2018 לנשיא אקדמיית פלסטין למדעים וטכנולוגיה (Palestine Academy for Science and Technology – PALAST) בדרגת שר. קודם לכן כיהן כממלא מקום נשיא אוניברסיטת אלקדס (אתר טלוויזיית אלפג’ר, 21 במאי 2013; דניא אלוטן, 15 באוגוסט 2018; דף הפייסבוק מלתקא אחבאב ענבתא, 13 באפריל 2019).
דף הפייסבוק של משרד החינוך וההשכלה הגבוהה ברשות, 16 באפריל 2019    דף הפייסבוק של המשרד, 15 באפריל 2019)
מרואן עורתאני (מימין: דף הפייסבוק של משרד החינוך וההשכלה הגבוהה ברשות, 16 באפריל 2019; משמאל: דף הפייסבוק של המשרד, 15 באפריל 2019)
  • שרת הבריאות ד”ר מי סאלם חנא אלכילה:
    • פרטים ביוגרפיים: נוצריה. נולדה בביר זית.
    • שיוך ארגוני: פעילת פתח מנעוריה. סגנית יו”ר המועצה המהפכנית של פתח (אמד, 17 בינואר 2019; אתר בכרא, 14 באפריל 2019; דפי הפייסבוק של מי אלכילה).
    • מקצוע והשכלה: למדה סיעוד בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה. לאחר מכן למדה רפואה באוניברסיטת גרנדה בספרד והתמחתה בארה”ב.
    • ניסיון מקצועי: עבדה בבתי חולים שונים וכמנהלת תכניות לאם ולילד באונר”א. בשנים 2006 – 2013 כיהנה כנציגה בצ’ילה בצ’ילה. במהלך תקופה זו השלימה לימודי דוקטורט בבריאות הציבור בתחום המנהל הרפואי מאוניברסיטת צ’ילה. מאז 2013 מכהנת כנציגת הרשות באיטליה.

מי אלכילה מימין (דף הפייסבוק האישי של אלכילה, 23 במרץ 2019)
מי אלכילה מימין (דף הפייסבוק האישי של אלכילה, 23 במרץ 2019)

  • שר העבודה ד”ר נצרי ח’ליל סלים אבו ג’יש:
    • פרטים ביוגרפים: נולד בכפר בית דג’ן שבמחוז שכם בשנת 1967.
    • שיוך ארגוני: נציג מפלגת העם בממשלה. הצטרף בשנת 1982 למפלגת העם. הפך לחבר בלשכה המדינית ובוועד המרכזי של מפלגת העם מאז שנת 2008. חבר במועצה הלאומית הפלסטינית.
    • מקצוע והשכלה: השלים לימודי רפואת שיניים בסופיה שבבולגריה. למד לימודי תעודה בכללי הפרוטוקול ודיפלומטיה בג’קרטה באינדונזיה. בעל תואר שני ביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת דאר אלסלאם בטנזניה. בעל תואר דוקטור במדעי המדינה במסגרת תכנית משותפת לאוניברסיטת דאר אלסלאם ואוניברסיטת זימבבואה.
    • ניסיון מקצועי: בין השנים 1991 – 2008 עבד כרופא שיניים. בין השנים 2008 – 2014 כיהן כנציג בטנזניה וכשגריר לא תושב באיי סיישל ומאוריציוס. מאז 2015 מכהן כשגריר הפלסטיני באתיופיה וכשגריר לא תושב בקניה ואוגנדה. משמש גם כנציג הפלסטיני באיחוד האפריקאי מאז 2015 (דף הפייסבוק בית דג’ן אליום, 4 באפריל 2019).

נצרי אבו ג'יש (דף הפייסבוק בית דג'ן אליום, 4 באפריל 2019)
נצרי אבו ג’יש (דף הפייסבוק בית דג’ן אליום, 4 באפריל 2019)

  • שר מדינה ליזמות והעצמה אסאמה חסן סעד אלסעדאוי:
    • פרטים ביוגרפיים: מרפיח. נולד בשנת 1964
    • שיוך ארגוני: עצמאי.
    • מקצוע והשכלה: למד הנדסה אזרחית באוניברסיטת ביר זית. בעל תואר MA בהנדסה אזרחית.
    • ניסון מקצועי: בעל ניסיון רב בניהול מוסדות לא ממשלתיים. עובד כמנכ”ל המועצה הפלסטינית לשיכון ברצועת עזה (ופא, 13 באפריל 2019; אתר בכרא, 14 באפריל 2019)
 אסאמה אלסעדאוי     דף הפייסבוק של המועצה הפלסטינית לשיכון ברצועת עזה, 14 באפריל 2019)
אסאמה אלסעדאוי (מימין: ופא, 13 באפריל 2019; משמאל: דף הפייסבוק של המועצה הפלסטינית לשיכון ברצועת עזה, 14 באפריל 2019)
  • שר התקשורת וה-IT ד”ר אסחק מחמד שריף עבד אלחי סדר:
    • פרטים ביוגרפים: נולד בשנת 1963 בחברון ומתגורר בה.
    • שיוך ארגוני: פעיל פתח. בעברו שימש חבר המועצה המהפכנית של פתח. עתה הינו חבר המועצה המייעצת של פתח והמועצה המרכזית של אש”ף.
    • מקצוע והשכלה: מהנדס מקצועו. למד לימודי הנדסת מכונות באודסה ב- Odessa State .Academy of refrigeration בעל תואר ד”ר בתחום הנדסת מכונות.
    • ניסון מקצועי: מרצה בפקולטה להנדסה באוניברסיטת פוליטכניק פלסטין בחברון. דיקאן הפקולטה למקצועות שימושיים (דף הפייסבוק של אסחק סדר; דף הפייסבוק של משרד התקשורת וה-IT ברשות, 13 באפריל 2019).

ד"ר אסחק סדר (דף הפייסבוק של משרד התקשורת וה-IT ברשות, 14 באפריל 2019)
ד”ר אסחק סדר (דף הפייסבוק של משרד התקשורת וה-IT ברשות, 14 באפריל 2019)