מבדיקה עולה שנער נוסף, ששמו פורסם ברשימת הילדים ההרוגים במבצע “שומר החומות” בניו יורק טיימס, היה פעיל הזרוע הצבאית של חמאס. הרשימה כללה שמונה פלסטינים בני 17 ומטה שנהרגו מאש ארגוני הטרור הפלסטיניים.

  • מיד לאחר תום מבצע “שומר החומות” פרסם הניו יורק טיימס בעמוד השער שלו רשימה ובה תמונות של הילדים והנערים שנהרגו ברצועת עזה (ובישראל) במהלך ימי מבצע “שומר החומות” תחת הכותרת “”מחיר המלחמה- 67 ילדים הרוגים בעזה”. ברשימה פורסמו 67 שמות של ילדים ונערים עד גיל 17 שעל פי העיתון נהרגו במהלך ימי המבצע. שני ילדים המופיעים ברשימה הם ישראלים ו-65 פלסטינים.
  • ימים ספורים לאחר פרסום התמונות פרסם העיתון התנצלות ודיווח, כי טעה לאחר שתמונה של אחת הילדות בכתבה הוחלפה בתמונה של ילדה שנהרגה בנסיבות אחרות ולא במהלך ימי המבצע.
  • אולם אין זו הטעות היחידה. מבדיקה שערך מרכז המידע עלה שאחד הנערים, שהוזכר ברשימה, היה ככל הנראה פעיל בזרוע הצבאית של חמאס. מדובר במחמד צאבר אבראהים סלימאן , בן 16 , שנהרג בתקיפה באזור שממזרח לג’באליא ב-11 במאי 2021 יחד עם אביו שהיה מפקד בזרוע הצבאית של חמאס (www.dci-palestine.org , 11 במאי 2021).
  • בסרטון וידאו שפורסם מספר ימים לאחר תום המבצע, נראה מחמד צאבר כשהוא לבוש במדי גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ומתאמן יחד עם מדריך לבוש מדים העומד לצדו, בירי במקלע בינוני. בתמונות נוספות הוא נראה אוחז בכלי נשק שונים (חשבון הטוויטר DigFind_@, 1 ביוני 2021). על פי המתועד לעיל נראה שלמרות גילו הצעיר הוא היה מגויס לזרוע הצבאית של חמאס.
מחמד צאבר מתועד בסרטון וידאו כשהוא לבוש מדי גדודי עז אלדין אלקסאם מתאמן בירי     לבוש מדים אוחז באקדח  בהם אחז בנשק (חשבון הטוויטר DigFind_@, 1 ביוני 2021).
מימין: מחמד צאבר מתועד בסרטון וידאו כשהוא לבוש מדי גדודי עז אלדין אלקסאם מתאמן בירי משמאל: לבוש מדים אוחז באקדח בהם אחז בנשק (חשבון הטוויטר DigFind_@, 1 ביוני 2021).
מחמד אוחז ברובה סער 
 (חשבון הטוויטר DigFind_@, 1 ביוני 2021).
מחמד אוחז ברובה סער (חשבון הטוויטר DigFind_@, 1 ביוני 2021).
  • עוד קודם לכן עלה כי ח’אלד עמד ח’אלד אלקאנוע (אבו צהיב) , שהוזכר בכתבה כנער בן 17 היה פעיל ארגון טרור וכי היה בן עשרים במותו. ח’אלד אלקאנוע נהרג ב-13 במאי 2021 בתקיפה מהאוויר נגד חוליית פלסטינים סמוך למגדלי אלנדא בעזבת בית חאנון. גדודי המג’אהדין, הזרוע הצבאית של תנועת המג’אהדין שבכיריה פרשו מפתח, והם מקורבים כיום לג’האד האסלאמי בפלסטין ולגורמים איראניים, פרסמה הודעת אבל שבה מסרה כי הוא היה פעיל בשורותיה וכי היה בן עשרים (ולא בן 17 ) (ערוץ הטלגרם של גדודי המג’אהדין, 13 במאי 2021) .

ח'אלד אלקנוע "אבו צהיב" (ערוץ הטלגרם של גדודי המג'אהדין, 13 במאי 2021)
ח’אלד אלקנוע “אבו צהיב” (ערוץ הטלגרם של גדודי המג’אהדין, 13 במאי 2021)

  • עוד יש לציין כי לפחות שמונה מהילדים שהוזכרו ברשימה נהרגו כתוצאה משיגור כושל של רקטות ששיגרו ארגוני הטרור ברצועה לעבר ישראל ב-10 במאי 2021. להלן שמותיהם:
    • בראא’ אלע’ראבי, בן ארבע , מגב’אליא.
    • מצטפא אלעביד , בן 17 , מבית חאנון.
    • יאזן אלמצרי , בן שנתיים , מבית חאנון.
    • מרואן אלמצרי , בן שבע, מבית חאנון.
    • אבראהים אלמצרי , בן 11 מבית חאנון.
    • חסין חמאד , בן 11 מבית חאנון.
    • אבראהים חסנין , בן 16 מבית חאנון.
    • רהף מחמד עטאללה אלמצרי, בת עשר מבית חאנון.
  • באשר לשאר 55 הילדים, שרובם נהרגו בתקיפות שביצע צה”ל, יש להדגיש כי רבים מהם נהרגו בשעה ששהו ביעדים ששימשו מטרות טרור או בסמוך אליהם. חלקם היו קרובי משפחה של פעילי טרור שהיו יעד לתקיפה או שבתיהם, ששימשו למטרות טרור, הותקפו, וחלקם נפגעו בשעה ששני בניינים שחמאס בנתה בסמוך ליסודותיהם את המנהרות ששימשו אותה כמפקדות, כאתרים לאחסון אמצעי לחימה וכדרכי גישה מוגנות ונסתרות לעמדותיה, קרסו בעקבות תקיפת המנהרות על ידי צה”ל. במלים אחרות, מדיניות חמאס להציב את מפקדותיה בלב אזורים מאוכלסים הביאה לכך שלמרות מאמצי צה”ל להימנע מפגיעה באזרחים בכלל ובילדים בפרט, שהביאה ככלל למספר נפגעים מוגבל בקרב הלא מעורבים ב-1,500 התקיפות שביצע צה”ל, בכל זאת גרמה למרבה הצער לכך שלמעלה מחמישים ילדים נהרגו בתקיפות אלה. מתוך כ-120 בלתי מעורבים שנהרגו כתוצאה מהן. זאת לצד כ-111 פעילים של ארגוני הטרור השונים.
    יצוין כי יחיא סנואר, ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה, הודה לאחר המבצע כי הצבת מפקדות הטרור של הארגון במבנים אזרחיים היא בעייתית ובמשתמע גורמת לאבדות האזרחיות (אלג’זירה, 5 ביוני 2021)