מבט לג’האד העולמי (13-7 באוקטובר 2021)

תיעוד הפיגוע במסגד בקנדוז (אלנעים ניוז, 9 באוקטובר 2021, אלמדאר, 8 באוקטובר 2021)

תיעוד הפיגוע במסגד בקנדוז (אלנעים ניוז, 9 באוקטובר 2021, אלמדאר, 8 באוקטובר 2021)

תיעוד הפיגוע במסגד בקנדוז (אלנעים ניוז, 9 באוקטובר 2021, אלמדאר, 8 באוקטובר 2021)

תיעוד הפיגוע במסגד בקנדוז (אלנעים ניוז, 9 באוקטובר 2021, אלמדאר, 8 באוקטובר 2021)

מחמד אלאיע'ורי לפני יציאתו לביצוע הפיגוע (טלגרם, 8 באוקטובר 2021).

מחמד אלאיע'ורי לפני יציאתו לביצוע הפיגוע (טלגרם, 8 באוקטובר 2021).

כנסיות שהועלו באש על-ידי פעילי דאעש (טלגרם, 6 באוקטובר 2021).

כנסיות שהועלו באש על-ידי פעילי דאעש (טלגרם, 6 באוקטובר 2021).

כנסיות שהועלו באש על-ידי פעילי דאעש (טלגרם, 6 באוקטובר 2021).

כנסיות שהועלו באש על-ידי פעילי דאעש (טלגרם, 6 באוקטובר 2021).

עיקרי אירועי השבוע
  • אפגניסטאן: פעילי דאעש המשיכו לבצע פיגועים נגד כוחות טאלבאן ואזרחים שיעים. אירוע מרכזי היה פיגוע שביצע מחבל מתאבד במסגד של ההזארה, בני מיעוט שיעי, בעיר קנדוז שבצפון המדינה. כחמישים בני-אדם נהרגו ועשרות נפצעו. גורמים בטאלבאן ציינו כי בפיגוע נהרגו למעלה ממאה בני אדם ונפצעו למעלה מ-143. אלבתאר, זרוע ההסברה התומכת בדאעש, פרסמה הודעה שכותרתה “ממחוז ח’ראסאן לוושינגטון”, המאיימת להרחיב את פעילות הג’האד מאפגניסטאן לאירופה ולארצות-הברית.
  • סוריה: ככלל חלה ירידה בפיגועי דאעש. במרחב אדלב נמשכה גם השבוע הלחימה בין צבא סוריה לכוחות המורדים, בעוד מטוסים רוסיים המשיכו לתקוף יעדים של המורדים במובלעת שבשליטתם. במרחב המדברי (אלבאדיה) תקפו מטוסים רוסיים יעדי דאעש. לפחות שבעה-עשר פעילי דאעש נהרגו ורבים נוספים נפצעו. השבוע, לראשונה מזה זמן רב, לא אותר דיווח על פיגועים או פעילויות התקפיות של דאעש בסוריה.
  • עיראק: למרות מערכת הבחירות שהתנהלה השבוע, אותרה בשטח פעילות נמוכה יחסית של דאעש ( שני פיגועים כוונו נגד מרכזי הצבעה). שלטונות עיראק הודיעו על מעצר סאמי ג’אסם, אחראי הכספים בדאעש, ששימש כסגנו של אבו בכר אלבע’דאדי, מנהיג דאעש לשעבר. מדובר בהישג משמעותי של כוחות הביטחון העיראקיים במלחמה נגד דאעש ובמכה מוראלית עבור הארגון.
  • חצי האי סיני: נשיא מצרים עבד אלפתאח אלסיסי פרסם צו נשיאותי (הראשון מסוגו) המסמיך את שר ההגנה לכפות שורה של צעדים מיוחדים בכל אזור חצי האי סיני ולא רק בצפון מזרח, שהוא האזור בו מתנהלת המערכה נגד פעילי דאעש. בכתבה שפורסמה באלערבי אלג’דיד נמסר כי לאחרונה השתרר שקט ביטחוני יחסי בחצי האי סיני, וכי בשלושת החודשים האחרונים תועדו רק מספר בודד של אירועים מה שמעיד על ירידה ניכרת בפעילות הארגון ואולי אף הקפאה זמנית של פעילותו. חסן אבו הניה, מומחה לארגונים ג’האדיסטים, ציין כי מחוז סיני הפחית את פעילותו במטרה לשמור על עצמו מפני דעיכה מוחלטת, אך הבהיר כי הארגון עדיין חי ומהווה מקור סכנה.
  • אפריקה: מחוזות מערב אפריקה ומרכז אפריקה המשיכו בפעילות הפיגועים אם כי ניכרה ירידת מה בהיקף הפעילות:
    • ניגריה: בלטו השבוע פיגועים נגד אזרחים נוצרים. בין השאר, תקיפת עיירה נוצרית וחטיפה של עובד הצלב האדום.
    • אוגנדה: לראשונה קיבל מחוז מרכז אפריקה של דאעש אחריות על התקפה שביצעו פעיליו בבירה קמפלה.
  • המלחמה על התודעה: המאמר הראשי בשבועון אלנבא’ עסק בבחירות לפרלמנט בעיראק ובטענה שהדמוקרטיה עומדת בסתירה מוחלטת להלכה האסלאמית (השריעה).
אפגניסטאן
פיגוע במסגד שיעי בקנדוז
  • עשרות מתפללים שיעים נהרגו ונפצעו בפיגוע שביצע מחבל מתאבד במסגד שיעי בעיר קנדוז (Kunduz), צפונית לקאבול, בקרבת גבול אפגניסטאן-טג’יקיסטאן (AP, 8 באוקטובר 2021). גורמים בטאלבאן ציינו כי בפיגוע נהרגו למעלה ממאה בני אדם ונפצעו למעלה מ-143. מחוז ח’ראסאן של דאעש קיבל אחריות על ביצוע הפיגוע. לטענת הארגון הפיגוע בוצע על ידי מחבל מתאבד שהצליח להסתנן לבית התפילה של בני העדה השיעית, ההזארה, שם פוצץ את אפוד-הנפץ שהיה על גופו. לדברי הארגון כשלוש מאות בני-אדם נפגעו והמבנה, שהינו בית התפילה הגדול ביותר של ההזארה באזור, נהרס. עוד ציין הארגון שהמחבל המתאבד, שכינויו מחמד אלאיע’ורי (האויגורי), היה ממוצא אויגורי (מוסלמי מאזור תורכיסטאן/שיניאנג בסין), שאותם הבטיחו טאלבאן לגרש כהיענות לדרישות ממשלת סין (טלגרם, 8 באוקטובר 2021).
מחמד אלאיע'ורי לפני יציאתו לביצוע הפיגוע (טלגרם, 8 באוקטובר 2021).
מחמד אלאיע’ורי לפני יציאתו לביצוע הפיגוע (טלגרם, 8 באוקטובר 2021).
  • זהו אחד הפיגועים הבולטים שביצע מחוז ח’ראסאן של דאעש באפגניסטאן והוא מצטרף לשורה של פיגועים נגד יעדי טאלבאן ונגד יעדים שיעים שביצע הארגון באפגניסטאן מאז השתלטו טאלבאן על המדינה וארה”ב פינתה את כוחותיה ממנה. סגן מפקד המשטרה הצהיר כי טאלבאן ערוך להבטיח את ביטחון השיעים.
  • להלן פיגועים בולטים נוספים שביצע דאעש באפגניסטאן (על פי הודעות קבלת אחריות של דאעש בערוץ הטלגרם):
    • 12 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר אדם הנאמן לממשלה הקודמת של אפגניסטאן, ששהה במכוניתו, בג’לאלאבאד.
    • 9 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר שני אנשי טאלבאן בג’לאלאבאד. השניים נהרגו וכלי נשקם נלקחו.
    • 8 באוקטובר 2021: איש מודיעין של טאלבאן, נחטף בג’לאלאבאד. מאוחר יותר הוא הוצא להורג. ב-6 באוקטובר 2021 נחטף איש טאלבאן נוסף בעיר שהוצא אף הוא להורג.
    • 8 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של מפקד בטאלבאן באזור ג’ברהאר, שבמחוז ננגרהאר, על גבול אפגניסטאן-פקיסטאן. המפקד נהרג ושלושה ממלוויו נפצעו.
    • 7 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד סיור רגלי של כוחות טאלבאן באזור ח’וג’יאני, כתשעים ק”מ דרומית-מזרחית לקאבול. איש טאלבאן נהרג ונוסף נפצע.
    • 5 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של אחראי אזור ח’יוה מטעם טאלבאן באזור כאמה בננגרהאר. שלושה אנשי טאלבאן נהרגו וארבעה נפצעו, ביניהם אחראי האזור.
איום בביצוע פיגועים בארה”ב ובמדינות אירופה
  • אלבתאר, זרוע ההסברה התומכת בדאעש, פרסמה הודעה שכותרתה “ממחוז ח’ראסאן לוושינגטון”, המאיימת להרחיב את פעילות הג’האד מאפגניסטאן לאירופה ולארצות-הברית. ההודעה פונה ל”מנהיגי הכפירה היהודים ועבדי הצלב, אמריקה ובני בריתה”, אשר חשבו שאלקאעדה וטאלבאן ימלאו את מקומם באפגניסטאן, אך הם צפויים לפיגועים שיתבצעו במדינותיהם שיצאו מאפגניסטאן (טלגרם, 11 באוקטובר 2021).
הודעת האיום של זרוע ההסברה התומכת בדאעש, אלבתאר, נגד המערב (טלגרם, 11 באוקטובר 2021).
הודעת האיום של זרוע ההסברה התומכת בדאעש, אלבתאר, נגד המערב (טלגרם, 11 באוקטובר 2021).
הזירה הסורית
D:\syria-political.jpg
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
  • השבוע, לראשונה מזה זמן רב, לא אותר דיווח על פיגועים או פעילויות התקפיות של דאעש בסוריה.
מרחב אדלב
  • נמשכו חילופי האש הארטילריים בין צבא סוריה והכוחות המסייעים לו, לבין כוחות המורדים במובלעת המורדים באדלב. ב-7 באוקטובר 2021 חודשה פעילות חיל האוויר הרוסי ובוצעו תקיפות באזור המערבי של אדלב (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 7 באוקטובר 2021).
המרחב המדברי (אלבאדיה)
  • מתחילת אוקטובר 2021 ביצעו מטוסי חיל האוויר הרוסי למעלה מ-300 תקיפות נגד יעדי דאעש במרחב המדברי. דווח כי בתקיפות נהרגו לפחות 17 פעילי דאעש ו-27 נוספים נפצעו (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 12 באוקטובר 2021).
הזירה העיראקית

מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
  • דובר צבא עיראק הודיע כי ארה”ב החלה לפנות כוחות מהמדינה וכי תהליך פינוי הכוחות עתיד להסתיים עד 31 בדצמבר 2021. במסגרת הסכם בין ארה”ב ועיראק מיולי 2021 כל הכוחות הלוחמים האמריקאים יעזבו את המדינה ובעיראק יישארו יועצים, צוותי הכשרה ותומכי לחימה בלבד (אלסמריה, 7 באוקטובר 2021).

פיגועים בחלוקה למחוזות[1]

מחוז כרכוכ
  • 11 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר עמדה של משטרת עיראק באזור אלריאצ’, כחמישים ק”מ מדרום-מערב לכרכוכ. שני שוטרים נפצעו והושמדה מצלמה תרמית שהוצבה במקום. מספר ימים קודם לכן (6 באוקטובר 2021), הופעל במקום מטען נגד כלי רכב משוריין של משטרת עיראק. נוסעי כלי הרכב נפצעו.
  • 10 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר מרכז בחירות לפרלמנט בדרום אזור דאקוק, במרחב הדרומי של כרכוכ. קצין משטרה ושני שוטרים נהרגו ושלושה שוטרים נוספים נפצעו (טלגרם, 12 באוקטובר 2021).
מחוז אלאנבאר
  • 9 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד סיור רגלי של צבא עיראק במדבר כביסה, כשישים ק”מ צפונית-מערבית לאלרמאדי. חייל אחד נהרג.
  • 6 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר חייל צבא עיראק מערבית לאלרטבה במערב המדינה.
  • 5 באוקטובר 2021: שני אנשי מודיעין נחטפו באזור עכאשאת, בקרבת גבול עיראק-סוריה, מזרחית לאלקאא’ם. לאחר שנחקרו, הם הוצאו להורג.
מחוז דיאלא
  • 10 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר מחנה של הגיוס השבטי ממזרח לאלמקדאדיה, כארבעים ק”מ צפונית-מזרחית לבעקובה. לוחם אחד נהרג ושניים נפצעו .
  • 6 באוקטובר 2021: בוצע ירי ממארב לעבר סיור של צבא עיראק צפונית לאלעט’ים, כשישים ק”מ מצפון לבעקובה. חייל אחד נהרג ושניים נפצעו.
מחוז צלאח אלדין
  • 10 באוקטובר 2021: רקטה שוגרה לעבר מרכז קלפי (על רקע הבחירות לפרלמנט העיראקי) בעיר ביג’י. לטענת דאעש, זוהו פגיעות וודאיות.

סיכול טרור בעיראק

כוחות הביטחון עצרו את אחראי הכספים של דאעש
  • ראש ממשלת עיראק, מצטפא אלכאט’מי, הודיע כי כוחות הביטחון העיראקיים עצרו את סאמי ג’אסם, האחראי על הכספים בדאעש, “מעבר לגבולות המדינה”, ככל הנראה על גבול סוריה-עיראק. אלכאט’מי ציין, כי ג’אסם שימש כסגנו של אבו בכר אלבע’דאדי מנהיג דאעש לשעבר (חשבון הטוויטר של ראש ממשלת עיראק, מצטפא אלכאט’מי, 11 באוקטובר 2021). מדובר בהישג גדול של כוחות הביטחון העיראקיים במלחמה נגד דאעש ובמכה מוראלית קשה עבור דאעש (להרחבה ראו פרסום מרכז המידע בנושא).
ג'אסם לאחר מעצרו
(חשבון הפייסבוק ח'לית אלאעלאם אלאמני, 12 באוקטובר 2021).
ג’אסם לאחר מעצרו (חשבון הפייסבוק ח’לית אלאעלאם אלאמני, 12 באוקטובר 2021).
מחוז צלאח אלדין
  • כוחות הביטחון העיראקיים הרגו שני פעילי דאעש, באזור אלטארמיה. דווח שאחד הפעילים תכנן לבצע פיגוע התאבדות בבגדאד (אתר הגיוס העממי, 29 בספטמבר 2021). יום קודם לכן הרגו כוחות הביטחון העיראקיים מפקד בדאעש סמוך לסאמראא’ (דף הפייסבוק של יחיא רסול, 28 בספטמבר 2021).
חצי האי סיני
  • נשיא מצרים עבד אלפתאח אלסיסי פרסם צו נשיאותי (ראשון מסוגו) המסמיך את שר ההגנה פריק אלמחמד זכי לכפות שורה של צעדים מיוחדים בכל שטח חצי האי סיני, בכל עת, ולא רק בצפון מזרח שהוא האזור בו מתנהלת המערכה נגד פעילי דאעש ובו הם שולטים על מספר אזורים, שהצבא לא מסוגל לשלוט בהם. הצו הופך את חצי האי סיני כולו למעין שטח צבאי מבחינה משפטית ובפועל שר ההגנה הפך לשליט העליון שלו ויש לו באזור סמכויות העולות על סמכויות ראש הממשלה והמושלים (אלערבי אלג’דיד, 7 באוקטובר 2021).
  • בכתבה שפורסמה באלערבי אלג’דיד נמסר כי לאחרונה השתרר שקט ביטחוני יחסי בחצי האי סיני, לאחר שמונה שנים של לחימה בין מחוז סיני של דאעש לבין כוחות הביטחון המצריים. לדברי הכתבה בשלושת החודשים האחרונים תועדו רק אירועים מעטים מה שמעיד על ירידה ניכרת בפעילות הארגון ואולי אף הקפאה זמנית של פעילותו. לדברי גורמים בשטח, פעילי הארגון אינם נראים ברוב אזורי צפון ומרכז סיני מה שמעיד על נסיגה או סיום נוכחותו של הארגון באזור. מקורות שבטיים, הפועלים לצד כוחות הביטחון המצרים, ציינו כי פעילים רבים הסגירו עצמם לידי כוחות הביטחון ואחרים נמלטו. כמו כן ספג הארגון אבדות בנפש יחד עם העדר אספקה ומימון. בעקבות המצב, דווח כי הצבא נתן היתר לעשרות אזרחים לשוב לבתיהם. חסן אבו הניה, מומחה לארגונים ג’האדיסטים, ציין כי מחוז סיני הפחית את פעילותו במטרה לשמור על עצמו מפני דעיכה מוחלטת אך הבהיר כי הארגון עדיין חי ומהווה מקור סכנה (אלערבי אלג’דיד, 9 באוקטובר 2021).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
סיכום פעילות שבועי של דאעש
  • מנתוני אינפוגרף, שפרסם דאעש, המסכם את פעילות הארגון ברחבי העולם בתקופה שבין ה-30 בספטמבר עד ה-6 באוקטובר 2021, עולה כי בתקופה זו ביצעו פעילי הארגון 48 תקיפות במחוזות השונים באסיה ובאפריקה, לעומת 54, שביצעו בשבוע שקדם לכך. מספר התקיפות הגדול ביותר בוצע על-ידי מחוז עיראק (26). בשאר המחוזות: ח’ראסאן (קרי: אפגניסטאן) (10); מערב אפריקה (6); מרכז אפריקה (2); סוריה (1); סיני (1); הודו (1); סומליה (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באוקטובר 2021). בפיגועים נהרגו ונפצעו 174 בני אדם, לעומת 136 בני אדם בשבוע שקדם. מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במחוז ח’ראסאן, קרי: אפגניסטאן (100). שאר ההרוגים והפצועים היו במחוזות הבאים: עיראק (49); מערב אפריקה (10); מרכז אפריקה (9); סיני (3); סוריה (1); סומליה (1); הודו (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באוקטובר 2021).
האינפוגרף שהתפרסם בשבועון אלנבא'
 (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באוקטובר 2021).
האינפוגרף שהתפרסם בשבועון אלנבא’ (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באוקטובר 2021).
פיגועי דאעש בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

אפריקה

ניגריה
  • 10 באוקטובר 2021: פעילי דאעש תקפו מחנה של צבא ניגריה במאירי (Mairi), דרומית-מזרחית למידוגורי בצפון-מזרח ניגריה. במקום התנהלו חילופי-אש שבמהלכם נהרגו שלושה חיילים וכמה נוספים נפצעו .
  • 10 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר עמדות של מיליציות הנאמנות לצבא ניגריה בבאם (Bam), כ-160 ק”מ דרומית-מערבית למידוגורי. ארבעה אנשי המיליציות נהרגו והשאר נמלטו.
  • 9 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד שיירה של כלי רכב של צבא ניגריה בכביש קטוילה-מרארבה (לא אותרו) במדינת בורנו. כלי רכב אחד הושמד ונוסעיו נהרגו או נפצעו.
  • 9 באוקטובר 2021: פעילי דאעש חטפו עובד של הצלב האדום בנגמומי (לא אותרה), במדינת בורנו, ולקחו כשלל את מכוניתו (טלגרם, 9 באוקטובר 2021).
עובד הצלב האדום, ומכוניתו  שנחטפו על ידי פעילי דאעש (טלגרם, 9 באוקטובר 2021).    עובד הצלב האדום, ומכוניתו  שנחטפו על ידי פעילי דאעש (טלגרם, 9 באוקטובר 2021).
עובד הצלב האדום, ומכוניתו שנחטפו על ידי פעילי דאעש (טלגרם, 9 באוקטובר 2021).
  • 7 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר חיילים מצבא ניגריה ולוחמי מיליציות הנאמנות לממשל במנדפומה (לא אותרה) במדינת בורנו. בחילופי-האש נהרג לוחם מיליציות.
  • 6 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר העיירה הנוצרית שיכארכיר (לא אותרה) במדינת בורנו. שלושה תושבים נהרגו ושלוש כנסיות הועלו באש .
הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו[2]
  • 10 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר מנגאזי ודודומה, שני כפרים נוצריים, באזור בני (Beni), כחמישים ק”מ מערבית לגבול קונגו-אוגנדה. תשעה תושבים נוצרים נהרגו ומספר בתים הועלו באש.
  • 9 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר שיירת כלי רכב של תושבים נוצרים באזור איטורי (Ituri), כחמישים ק”מ מערבית לגבול קונגו-אוגנדה. שישה אזרחים נוצרים נהרגו ושישה כלי רכבים ששימשו אותם הועלו באש. יומיים קודם לכן בוצע ירי לעבר מחנה של צבא קונגו באזור. חיילי המחנה נמלטו ופעילי דאעש לקחו אמצעי לחימה והעלו את המחנה באש.
אוגנדה
  • הופעל מטען נגד עמדה של משטרת אוגנדה בבירה קמפלה. מספר שוטרים נפצעו ונגרם נזק למקום (טלגרם, 8 באוקטובר 2021). זוהי הפעם הראשונה בה מקבל מחוז מרכז אפריקה של דאעש אחריות על ביצוע פיגוע בקמפלה.
מרוקו
  • 6 באוקטובר 2021: כוחות הביטחון של מרוקו דיווחו כי עצרו תא של פעילי דאעש בטנג’יר (סקאי ניוז, 6 באוקטובר 2021).

אסיה

פקיסטאן
  • 9 באוקטובר 2021: מחוז ח’ראסאן של דאעש הודיע כי פעיליו ירו לעבר תושב שיעי בדרום וזיריסטאן, על גבול פקיסטאן-אפגניסטאן (טלגרם, 10 באוקטובר 2021).
הודו
  • כוחות הביטחון של הודו פשטו על 16 יעדים בג’מו וקשמיר ( Jammu and Kashmir), בצפון המדינה, הקשורים להפצת עלון דאעש, “צות אלהנד” (Voice of Hind). בפעילות נעצרו שלושה פעילים המזוהים עם הארגון (www.indiatoday.in, 10 באוקטובר 2021; www.timesofindia.indiatimes.com, 10 באוקטובר 2021).
  • הוגש כתב אישום נגד פעיל חזב אלתחריר, בן 31, המכונה סרוואנה קומאר (Saravana Kumar). הפעיל שעבר רדיקליזציה, שבמהלכה אימץ את האידיאולוגיה של דאעש, פירסם הודעות ברשתות החברתיות נגד ממשלת הודו והודעות התומכות באידיאולוגיה של דאעש. הוא גם קרא להקים ח’ליפות אסלאמית בדרום הודו (Hindustan Times, 7 באוקטובר 2021).
הפיליפינים
  • 7 באוקטובר 2021: פעילי דאעש ירו לעבר ריכוז כוחות של מיליציית מורו (MORO)[3], הנאמנה לשלטון המקומי, במגינדנאו, בדרום הפיליפינים. אנשי המיליציה נמלטו מהמקום (טלגרם, 9 באוקטובר 2021).

תימן

בכיר באלקאעדה בחצי האי ערב, אבראהים אלקוסי, מאיים על ארצות-הברית
  • זרוע ההסברה של אלקאעדה בחצי האי ערב פרסמה סרטון בו מופיע אבראהים אלקוסי, בכיר בארגון, שהיה בעבר עצור בגוונטנאמו, המאיים על ארצות-הברית, כי היא תסבול התקפות קשות יותר מההתקפה של 11 בספטמבר 2001. הוא גם ברך את אנשי טאלבאן על השתלטותם על אפגניסטאן, על יישום חוקי השריעה והבלטת התבוסה של ארצות-הברית כמעצמה שאיבדה את יכולת ההרתעה שלה. הוא ציין כי האמריקאים לא יזכו לשקט וביטחון, כפי שהתחייב מנהיג אלקאעדה הקודם, אסאמה בן לאדן, שטען כי ארצות-הברית לא תזכה לביטחון כל עוד פלסטין לא תשוחרר וכל עוד יימצאו חייליה בחצי האי ערב (טלגרם, 6 באוקטובר 2021).

אירופה

קוסובו
  • התובע הכללי של קוסובו דיווח, כי לאחר מספר חודשי חקירה ומעקב, עצרה המשטרה חמישה פעילי דאעש, שתכננו לבצע פיגועים במדינה. החמישה היו חלק מקבוצה אסלאמית קיצונית . שניים מהם כבר היו עצורים בעבר בשל פעילות טרור. בין העצורים פעילי הארגון שבעבר הגיעו לסוריה, דרך תורכיה, כדי להצטרף ללחימה בשורות דאעש. משטרת קוסובו פרסמה תמונות של כלי נשק, ביניהם נשק נ”ט, רובים, תחמושת וחומרי נפץ, שאותרו במדינה. ייתכן שמדובר בציוד שאגרו העצורים לביצוע הפיגועים המתוכננים (www.militantwire.com , 13 באוקטובר 2021). יצוין כי יותר מ-260 אזרחים מקוסובו ביניהן לוחמים ובני משפחותיהם חזרו למדינה מאז 2019 . רבים מהם נלחמו בשורות דאעש.
המלחמה על התודעה
  • המאמר הראשי שהתפרסם בשבועון אלנבא’ עסק השבוע בבחירות לפרלמנט בעיראק. כותב המאמר התייחס לבחירות כאקט של כפירה באללה, שכן לטענתו, הדמוקרטיה עומדת בסתירה מוחלטת לשלטון אללה, הבא לידי ביטוי בהלכה האסלאמית (השריעה). הכותב הוסיף כי פעילי ה ארגון (“לוחמי הג’האד”) שואפים להשליט את חוקי האסלאם וכי דאעש, מאז הקמתו, מזהיר מפני הכפירה. הכותב ציין כי דאעש ממשיך בהטפה שלו ליישום שלטון אללה ובג’האד נגד הכופרים וכי פעילי הארגון בעיראק לא יפסיקו להילחם בכופרים עד שתיושם בה השריעה (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באוקטובר 2021). יצוין כי דאעש קיבל אחריות על שני פיגועים שכוונו נגד מערכת הבחירות בעיראק.
המאמר בשבועון אלנבא' (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באוקטובר 2021)
המאמר בשבועון אלנבא’ (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באוקטובר 2021)

[1] רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם.
[2]
רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם.
[3]
המורו הם קבוצה אתנית בדרום הפיליפינים שהתאסלמה.