מבט לג’האד העולמי ( 14-8 באפריל 2021)

פעיל דאעש יורה ממקלע כבד הנישא על רכב שטח בעיירה דמסק (טלגרם, 13 באפריל 2021).

פעיל דאעש יורה ממקלע כבד הנישא על רכב שטח בעיירה דמסק (טלגרם, 13 באפריל 2021).

פעילי דאעש פושטים על העיירה דמסק

פעילי דאעש פושטים על העיירה דמסק

פעילי דאעש מעלים באש מבנה בעיירה.

פעילי דאעש מעלים באש מבנה בעיירה.

פעיל דאעש משתלט על כלי רכב של צבא ניגריה (טלגרם, 13 באפריל 2021).

פעיל דאעש משתלט על כלי רכב של צבא ניגריה (טלגרם, 13 באפריל 2021).

עיקרי אירועי השבוע האחרון
  • גם השבוע בלטה פעילות דאעש ביבשת אפריקה. בניגריה תקפו פעילי דאעש, זו פעם השלישית בחודש האחרון, את העיירה דמסק, הממוקמת גבול ניגריה-ניז’ר. לאחר שתקפו בסיס צבאי בעיירה והעלו באש את מגורי החיילים, הם התפרשו בעיירה, העלו באש מבנים ממשלתיים ומבנים של ארגונים בינלאומיים. באירוע נוסף, תקפו פעילי דאעש כפר נוצרי על גבול ניגריה-קמרון, הרגו וחטפו תושבים והעלו באש כנסיות, בתי מגורים ומבני ממשל. ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו תקפו פעילי דאעש מחנות צבא ושיירת משאיות של תושבים נוצרים. בצ’אד נהרגו 16 חיילים ממארב שהוצב למספר סירות שהובילו חיילים לאורך גדת ימת צ’אד.
  • בסוריה ניכרה השבוע ירידה בהיקף הפעילות של דאעש. פעילי דאעש שחררו 46 בני אדם שנחטפו באזור עקירבאת. קציני משטרה ומספר אזרחים החשודים על ידי דאעש בשיתוף פעולה עם המשטר הסורי עדיין נמצאים בידי הארגון. מטוסים רוסיים תקפו יעדי דאעש באזור. במרחב דיר אלזור-אלמיאדין המשיכו פעילי דאעש לבצע תקיפות נגד לוחמי SDF והכוחות המסייעים להם ונגד מטות המיליציה.
  • גם בעיראק ניכרה השבוע ירידה בהיקף פעילות דאעש. אירוע בולט היה תקיפת מחנה צבא עיראק צפונית לבגדאד. כוחות הביטחון העיראקיים המשיכו בפעילות סיכול ומנע.
  • באפגניסטאן נמשכה פעילות דאעש בעיקר נגד אנשי ביטחון וממשל. “מקור רשמי אפגאני” דיווח שכוחות הביטחון האפגניים עצרו את ע’לאם נאצר, המכונה אלח’ראסאני, ששימש מפקד בכיר של דאעש בקאבול. טאלבאן מאיימים לחדש את הפעילות נגד חיילי ארה”ב אם תדחההוצאת הכוחות מאפגניסטאן מעבר ל-1 במאי, כפי שסוכם בעבר, כשבינתיים הכריז הממשל בוושינגטון כי היא תסתיים עד 11 בספטמבר.
הזירה הסורית
מפת מחוזות סוריה (Freeworlamaps)
מפת מחוזות סוריה (Freeworlamaps)
מרחב דיר אלזור-אלמיאדין
  • פעילי דאעש המשיכו לבצע פיגועים במרחב בעיקר נגד כוחותSDF ואנשי ממשל המזוהים עמם. בלט פיגוע באלשח’יל, כעשרה ק”מ צפונית לאלמיאדין. פעילי דאעש שיגרו רקטות לעבר מטה של כוחות SDF. למקום נגרמו נזקים חומריים. בהמשך, הציבו פעילי דאעש מארב לכוחות סיוע שהגיעו למקום, והפעילו נגדם מטען חבלה. ארבעה לוחמי SDF נהרגו, אחד מהם מפקד, שלושה נפצעו וכלי רכב הושמד. להלן אירועים נוספים, על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש:
    • 12 באפריל 2021: בוצע ירי לעבר איש מודיעין של SDF באזור ד’יבאן, כשלושה ק”מ ממזרח לאלמיאדין.
    • 8 באפריל 2021 : הופעל מטען סמוך לביתו של ראש העיירה אלהרמושיה, כעשרים ק”מ צפונית-מערבית לדיר אלזור. לבית נגרמו נזקים.
    • 8 באפריל 2021 : בוצע ירי לעבר לוחם SDF באזור מחימידה, כעשרה ק”מ צפונית לדיר אלזור.
    • 5 באפריל 2021: רימון הושלך לעבר מטה כוחות SDF באזור אבו חמאם, כ-25 ק”מ דרום-מזרח לאלמיאדין. שני לוחמים נפצעו.
המרחב המדברי (אלבאדיה)
  • ב-7 באפריל 2021 שחררו פעילי דאעש 46 בני אדם שנחטפו על ידם יום קודם לכן באזור עקירבאת, כארבעים ק”מ מזרחית לאלסלמיה. 13 קציני משטרה ומספר אזרחים סוריים החשודים על ידי הארגון בשיתוף פעולה עם המשטר הסורי נותרו עדיין בידי הארגון (מרכז במעקב הסורי לזכויות אדם, 11 באפריל 2021).
מרחב אלחסכה
  • מטען הופעל נגד משאית של כוחות SDF שנשאה ציוד לוגיסטי דרומית לאלחסכה, בקרבת גבול סוריה-עיראק. לוחם SDF נהרג ושניים נפצעו.
תקיפות רוסיות
  • מטוסים רוסיים תקפו יעדי דאעש באזור אלסח’נה,כ-120ק”מ מדרום-מערב לדיר אלזור (www.hawarnews.com, 11 באפריל 2021).
 הזירה העיראקית
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
  • בעיראק המשיכו פעילי דאעש לבצע פיגועים בעיקר נגד כוחות הביטחון העיראקיים והמיליציות התומכות בהם. השבוע ניכרה ירידת מה במספר הפיגועים. רוב הפיגועים בוצעו באזור כרכוכ. להלן אירועים בולטים על פי הודעות קבלת אחריות של דאעש.
מחוז דיאלא
  • 7 באפריל 2021: הופעל מטען נגד אזרח שיעי ( “סרבן פוליתאיסטי”) באזור אלמקדאדיה, כארבעים ק”מ צפונית-מזרחית לבעקובה, האזרח נפצע.
מחוז כרכוכ
  • 11 באפריל 2021: בוצע ירי לעבר עמדה של כוחות הגיוס השבטי בדרום דאקוק, במרחב הדרומי של כרכוכ. לוחם אחד נהרג ונוסף נפצע.
  • 10 באפריל 2021: בוצע ירי לעבר עמדה של משטרת עיראק בדרום דאקוק. שוטר אחד נהרג.
  • 5 באפריל 2021: בוצע ירי לעבר עמדה של משטרת עיראק באזור אלריאצ’, דרומית-מערבית לכרכוכ. שוטר אחד נהרג.
מחוז צלאח אלדין
  • ב-12 באפריל 2021 בוצע ירי לעבר איש מודיעין של צבא עיראק באם אלזהור, שבקרבת אלטארמיה, כשלושים ק”מ צפונית לבגדאד. מספר ימים קודם לכן (9 באפריל 2021) בוצע ירי רקטות ומקלעים לעבר מחנה של צבא עיראק באזור. קצין בדרגת סגן-אלוף (מקדם) נפצע.
מחוז נינוא
  • 10 באפריל 2021: מטען הופעל נגד כלי רכב של צבא עיראק דרומית למוצול. נוסעי כלי הרכב נפצעו.

סיכול טרור בעיראק

סיוע בינלאומי
  • פלאח אלפיאצ’, יו”ר הגיוס העממי, נפגש במוסקבה עם ניקולאי פטרושב, מזכיר מועצת הביטחון הרוסית, השניים דנו בסוגיות הביטחון באזור ועתיד שיתוף הפעולה בין עיראק ורוסיה בתחום הביטחון. אלפיאצ’ נועד גם עם מיכאל בוגדנוב, סגן שר החוץ של רוסיה, השניים דנו בשיתוף הפעולה במלחמה בטרור (אלסומריה, 7 באפריל 2021).
  • קאסם אלאערג’י, היועץ לביטחון לאומי של עיראק, מסר כי ארה”ב התחייבה להסיג חלק ניכר מכוחותיה מעיראק. לדבריו, שני הצדדים הגיעו להסכמה כי כוחות הביטחון של עיראק יוכלו למלא את תפקיד הלוחמה בדאעש. הוא ציין שהצדדים הסכימו כי לא יהיו בסיסים זרים בעיראק (אלסומריה, 7 באפריל 2021). בהקשר זה, פרסם קיס אלח’זעלי, מזכ”ל עצאא’ב אהל אלחק (“חבורת אנשי האמת”, מיליציות שיעיות פרו- איראניות הפועלות בעיראק), הודעה בה מסר שעיראק לא זקוקה לכוחות זרים כדי להגן על אדמתה וכי הנוכחות האמריקאית בעיראק היא בבחינת “כיבוש והפרה בוטה של ריבונות עיראק” (חשבון הטוויטר של קיס אלח’זעלי, 7 באפריל 2021).
מעצר פעילי דאעש שהגיעו ממחנה אלהול בסוריה
  • בשבוע האחרון אירעו שני מקרים בהם עצרו כוחות הביטחון העיראקיים פעילי דאעש שהגיעו לעיראק ממחנה אלהול, שבסוריה (מתקן מעצר של משפחות פעילי דאעש שבו עצורים כ-60,000 איש):
    • ב-8 באפריל 2021 עצרו כוחות המודיעין שלושה פעילי דאעש במוצול, שהגיעו לעיראק ממחנה אלהול. יחד עמם נעצר האדם שהבריח אותם לעיראק (אלסומריה, 8 באפריל 2021).
    • מקורות ביטחוניים כורדיים מסרו כי היחידה ללוחמה בטרור של עיראק עצרה חמישה פעילי דאעש ממוצא עיראקי שחדרו לאזור הכורדי של צפון-מזרח עיראק. החמישה הגיעו ממחנה אלהול שבסוריה. בחקירתם הודו כי תכננו לבצע פיגועים במתווים של פיצוץ מטעני חבלה והתנקשויות בבירת האזור הכורדי, ארביל (VOA, 12 באפריל 2021).
מחוז דיאלא
  • במבצע צבאי שביצעו כוחות הביטחון העיראקיים נהרגו חמישה פעילי דאעש באזור חמירין, כחמישים ק”מ צפונית-מערבית לבעקובה. כמו כן הושמדו מספר תשתיות של הארגון (אלסומריה, 11 באפריל 2021).
מחוז נינוא
  • יחיא רסול, דובר הכוחות המזוינים העיראקים, דיווח כי בתקיפות אוויריות שבוצעו ב-25 במרץ 2021, באזור מח’מור, כשבעים ק”מ דרומית מזרחית למוצול, בהכוונה של כוחות קרקעיים של היחידה ללוחמה בטרור, הרגו כוחות הביטחון שישים פעילי דאעש (אלחרה, 7 באפריל 2021). כתבה שפורסמה בשבועון דאעש אלנבא’, כינתה את דיווחי כוחות הביטחון העיראקיים, כ”שקרים”. לטענת דאעש, פעילי הארגון לא נפגעו בתקיפות, והתוצאה העיקרית של המבצע הייתה “הגדלת הנזק הכלכלי שנגרם לממשלת עיראק בשל ההוצאות הכבדות של הלחימה נגד הארגון” (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באפריל 2021).
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באפריל 2021).
נוסח הידיעה שפורסמה באלנבא’ המזימה את דיווח כוחות הביטחון העיראקיים (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באפריל 2021).
מחוז אלאנבאר
  • צבא עיראק איתר כלי רכב סמוך להית, שבמערב עיראק. בכלי הרכב, שככל הנראה שימש את פעילי דאעש, נמצאו 24 רקטות (אלסומריה, 8 באפריל 2021).
חצי האי סיני
  • בכתבה שפורסמה באלערבי אלג’דיד נמסר כי בשבועות האחרונים, במקביל לנסיגת פעילי דאעש מאזור צפון חצי האי סיני, נרשמה פעילות ערה של פעילי מחוז סיני של דאעש באזור מרכז סיני. מקורות שבטיים ועדי ראייה מסרו שפעילי הארגון התמקמו לאחרונה באזור ביר אלעבד ואף דרומה לכיוון ג’בל אלמע’ארה. אזורים אלה הם הרריים ובשל תוואי השטח הסלעי מתחבאים הפעילים באזור וקשה להגיע אליהם או לתקוף אותם מהאוויר. במקום מתגוררת אוכלוסייה מועטהוכמעט ולא קיימת נוכחות צבאית שיכולה לסייע באיתור הפעילים ובפגיעה בהם. מקור בקבוצות השבטיות המסייעות לצבא מצרים באזור ציין כי בשל העלייה במספר פעילי דאעש באזור, שלח איחוד שבטי סיני בתיאום עם כוחות הצבא תגבורות לקבוצות השבטיות. עוד נמסר כי הקבוצות השבטיות הזהירו את השלטונות בדבר התעצמות הארגון במרכז סיני והתקרבות פעיליו למתקנים אסטרטגיים ולעמדות צבאיות חשובות באזור, ביניהם גם שדה תעופה (אלערבי אלג’דיד, 10 באפריל 2021).
תיעוד שגרת הפעילות במחוז
  • מחוז סיני של דאעש פרסם סדרת תמונות שבהן נראים פעילי הארגון עוסקים בפעילויות יום יומיות שונות. בתמונות נראים פעילים בארגון נושאים נשק ומניפים את דגל הארגון, מתכנסים במבנה ועוקבים אחר פרסומי מערך ההסברה של דאעש בטלפון סלולרי (טלגרם, 11 באפריל 2021).
 פעילי דאעש בסיני נושאים נשק ומניפים את דגל הארגון.   פעילי דאעש בסיני עוקבים אחר פרסומי מערך ההסברה של דאעש בטלפון סלולרי (טלגרם, 11 באפריל 2021).
מימין: פעילי דאעש בסיני נושאים נשק ומניפים את דגל הארגון. משמאל: פעילי דאעש בסיני עוקבים אחר פרסומי מערך ההסברה של דאעש בטלפון סלולרי (טלגרם, 11 באפריל 2021).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
  • דאעש פרסם השבוע אינפוגרף, אשר סיכם את פעילות הארגון ברחבי העולם בתקופה שבין 31 במרץ ל-6 באפריל 2021. על-פי האינפוגרף, בתקופה זו ביצעו פעילי דאעש 34 התקפות במחוזות השונים באסיה ובאפריקה, לעומת 37 התקפות, שביצעו בשבוע שקדם לכך. מספר ההתקפות הגדול ביותר בוצע בסוריה (11). ההתקפות, שבוצעו בשאר המחוזות: מערב אפריקה (6); מרכז אפריקה (4); עיראק (4); סומליה (3); ח’ראסאן, קרי: אפגניסטאן (3); וסיני (3) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באפריל 2021). בהתקפות נהרגו ונפצעו לפחות 102 בני אדם, לעומת 114 בני אדם בשבוע שקדם. מספר הרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במערב אפריקה (28). שאר ההרוגים והפצועים היו במחוזות הבאים: סוריה (23); סומליה (21); ח’ראסאן, קרי: אפגניסטאן (14); עיראק (7); סיני (6); ומרכז אפריקה (3); (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באפריל 2021).
האינפוגרף בשבועון אלנבא' של דאעש (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באפריל 2021).
האינפוגרף בשבועון אלנבא’ של דאעש (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באפריל 2021).

אפריקה

ניגריה[1]
  • האירוע הבולט השבוע היה תקיפת העיירה דמסק על גבול ניגריה-ניז’ר, בתחום מדינת בורנו, בצפון-מזרח ניגריה, זו הפעם השלישית במהלך החודש האחרון. בתחילה תקפו פעילי דאעש בסיס צבאי של צבא ניגריה, לפחות שני חיילים נהרגו וכמה נוספים נפצעו. פעילי דאעש העלו באש את מגורי החיילים. לאחר תקיפת הבסיס התפרשו פעילי דאעש בעיירה והעלו באש שמונה מבנים ממשלתיים ומבנים נוספים השייכים לארגונים בינלאומיים (טלגרם, 11 באפריל 2021). מספר ימים לאחר האירוע פרסמה סוכנות אעמאק של דאעש סרטון המתעד את השתלטות הארגון על (טלגרם, 13 באפריל 2021).
  • באירוע נוסף תקפו פעילי דאעש את כוברי, כפר נוצרי הממוקם על גבול ניגריה-קמרון. הם הרגו שני תושבים וחטפו שלושה נוספים. כמו כן, העלו באש שלוש כנסיות, מבני ממשל, בתי מגורים וכלי רכב ממשלתיים. פעילי דאעש לקחו כשלל עשרים אופנועים (טלגרם, 9 באפריל 2021).
מבנים וכלי רכב שהועלו באש על-ידי פעילי דאעש בכוברי (טלגרם, 11 באפריל 2021).     מבנים וכלי רכב שהועלו באש על-ידי פעילי דאעש בכוברי (טלגרם, 11 באפריל 2021).
מבנים וכלי רכב שהועלו באש על-ידי פעילי דאעש בכוברי (טלגרם, 11 באפריל 2021).
  • 12 באפריל 2021: מטען הופעל נגד מגדל תקשורת של ממשלת ניגריה במנדרגראו (Mandaragirau), כ-150 ק”מ דרומית-מערבית למידוגורי (Maiduguri) בצפון-מזרח המדינה. המגדל הושמד.
מגדל התקשורת שפוצץ על-ידי דאעש (טלגרם, 13 באפריל 2021).
מגדל התקשורת שפוצץ על-ידי דאעש (טלגרם, 13 באפריל 2021).
  • 9 באפריל 2021: הוצב מארב לסיור של צבא ניגריה באזור גג’יראם (Gajiram), כ-120 ק”מ דרומית-מזרחית למשולש הגבולות ניגריה-צ’אד-קמרון, בתחומי מדינת בורנו, בצפון-מזרח ניגריה. במקום התנהלו חילופי-אש מקלעים שבמהלכם נהרגו ונפצעו מספר חיילים.
הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו
  • 10 באפריל 2021: בוצע ירי לעבר מחנה של צבא קונגו באזור רוונזורי (Rwanzuri), במזרח קונגו, לא הרחק מהגבול עם אוגנדה. החיילים נמלטו מהמקום ופעילי דאעש השתלטו על אמצעי לחימה ותחמושת.
  • 9 באפריל 2021: בוצע ירי לעבר שתי משאיות של אזרחים נוצרים דרומית-מזרחית לבני (Beni), כחמישים ק”מ מערבית לגבול קונגו-אוגנדה. חמשת נוסעי המשאית נהרגו והמשאיות הועלו באש. באותו יום בוצע באזור ירי לעבר חייל צבא קונגו. החייל נהרג.
  • 7 באפריל 2021: הותקפו שני מחנות של צבא קונגו באזור בני (Beni). במקום התנהלו חילופי-אש שבמהלכם נמלטו החיילים. פעילי דאעש השתלטו על אמצעי הלחימה והתחמושת שנותרו במקום. באותו יום נורה חייל באזור. פעילי דאעש נטלו לידיהם את הרובה שהיה בידו.
צ’אד
  • 8 באפריל 2021: הוצב מארב למספר סירות של צבא צ’אד שהובילו חיילים לאורך גדת ימת צ’אד. במקום התנהלו חילופי-אש שבמהלכם נהרגו 16 חיילים ושניים נוספים נפצעו. אין זו הפעם הראשונה בה תוקפים פעילי דאעש סירות צבאיות בימת צ’אד.
סומליה
  • 10 באפריל 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב שטח של משטרת סומליה במוגדישו הבירה. נוסעי כלי הרכב נהרגו או נפצעו וכלי הרכב הושבת.

אסיה

אפגניסטאן
  • גם השבוע פעל דאעש נגד גורמי ביטחון אפגניים, בעיקר באזור ג’לאלאבד, רוב הפיגועים היו במתווה של הפעלת מטענים. על פי הודעות קבלת אחריות של דאעש, ב-10 באפריל בוצע ירי לעבר איש ביטחון. איש הביטחון נהרג. באותו יום גם הופעל מטען נגד כלי רכב של לוחם ביחידה מיוחדת של צבא אפגניסטאן. הלוחם נהרג וכלי הרכב הושמד.
מעצר מפקד בכיר בדאעש בעיר קאבול
  • על פי “מקור רשמי אפגאני” עצרו כוחות הביטחון האפגניים את ע’לאם נאצר, המכונה אלח’ראסאני, ששימש מפקד בכיר של דאעש בקאבול. לעצור מיוחסות פעולות טרור רבות, והוא הוגדר על-ידי השלטונות “דאעשי-טאלבאן” (“Daeshi Taliban”), דבר שיכול אולי לרמז כי בעבר פעל בשורות טאלבאן. ארגון טאלבאן הודיע שאין לו כל קשר לעצור (Khaama Press, 10 באפריל 2021).
ע'לאם נאצר, שנעצר על-ידי כוחות הביטחון האפגניים (Khaama Press, 10 באפריל 2021).
ע’לאם נאצר, שנעצר על-ידי כוחות הביטחון האפגניים (Khaama Press, 10 באפריל 2021).
נסיגת הכוחות האמריקאיים
  • בכתבה שפורסמה בביטאון תנועת טאלבאן,Voice of Jihad , צוין כי טאלבאן דוחים מכל וכל את הצעת ארה”ב לדחות את נסיגת הכוחות האמריקאים מהמדינה בחצי שנה. טאלבאן קראו לממשל ארה”ב ליישם את הנסיגה ב-1 במאי 2021, כפי שנקבע בהסכם הפיוס ואף איימו כי אם לא יעשו כן תחודשנה ההתקפות נגד הכוחות האמריקניים במדינה (www.longwarjournal.or , 12 באפריל 2021). זהו איתות נוסף של טאלבאן לאמריקאים לעזוב את המדינה. בשבוע שעבר הופץ ברשתות החברתיות סרטון, שבו נראה פעיל הארגון, בוגר מחנה על-שם אבו בכר אלצדיק (אחד ממחנות טאלבאן באפגניסטאן), שהשמיע איומים באנגלית כלפי הכוחות האמריקאים באפגניסטאן (טלגרם, 7 באפריל 2021).
תורכיה
  • במסגרת פעילות הסיכול והמנע של היחידה ללוחמה בטרור של תורכיה במחוז אדנה שבדרום תורכיה, נעצרו לפחות שבעה חשודים בפעילות במסגרת דאעש. החשודים שנעצרו הם בעלי אזרחויות עיראקית וסורית (סוכנות אנטוליה, 13 באפריל 2021).
המלחמה על התודעה
קריאה לפעילי הארגון לדבוק באסלאם ולגלות אורך רוח
  • השבוע הוקדש המאמר המרכזי של אלנבא’, שבועון דאעש, לנושא חשיבות הדבקות ב”אמת” (קרי: האסלאם על-פי הפרשנות האידיאולוגית של הארגון) ובחשיבות “אורך הרוח” (אלצבר) באסלאם. כותב המאמר קרא לפעילי הארגון ולתומכיו להפגין אורך רוח ודבקות ב”אמת” (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באפריל 2021). אפשר ונושא המאמר מרמז על קשיים הניצבים בפני הארגון בחלק מזירות הפעילות שלו, ובמיוחד בסוריה ובעיראק, שם מתבצעות בעת האחרונה פעולות סיכול אינטנסיביות מצד כוחות הביטחון המסבות אבדות בקרב פעילי הארגון בעיקר של פעילים בכירים.
המאמר המרכזי של שבועון אלנבא' של דאעש: קורא לפעילי הארגון להפגין אורך רוח ודבקות באידיאולוגיה של הארגון (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באפריל 2021).
המאמר המרכזי של שבועון אלנבא’ של דאעש: קורא לפעילי הארגון להפגין אורך רוח ודבקות באידיאולוגיה של הארגון (שבועון אלנבא’, טלגרם, 8 באפריל 2021).

[1] על פי הודעות קבלת אחריות של דאעש.