מבט לג’האד העולמי (27-21 באוקטובר 2021)

הוצאתו של החטוף להורג (טלגרם, 19 באוקטובר 2021).

הוצאתו של החטוף להורג (טלגרם, 19 באוקטובר 2021).

ציוד, נשק ותחמושת שלל שפעילי דאעש לקחו מאחת המפקדות שהותקפו (טלגרם, 22 באוקטובר 2021).

ציוד, נשק ותחמושת שלל שפעילי דאעש לקחו מאחת המפקדות שהותקפו (טלגרם, 22 באוקטובר 2021).

עיקרי אירועי השבוע
  • אפגניסטאן: השבוע חלה ירידה יחסית בפעילות הפיגועים של דאעש. מקורות רשמיים בממשל טאלבאן ציינו כי הם עצרו בחודש האחרון לפחות 250 פעילי דאעש, שפעלו במדינה. במהלך ועידת האחדות האסלאמית שהתקיימה בטהראן האשים עלי ח’אמנהאי ,מנהיג איראן, את דאעש בפגיעה בשיעים (על רקע הפיגועים במסגדים באפגניסטאן), וטען כי דאעש נוצר על ידי ארה”ב במטרה להביא לפילוג באסלאם בין סונים לבין שיעים.
    • סוריה: נמשכת הירידה בפיגועי דאעש. במרחב המדברי המשיכו מטוסי חיל האוויר הרוסי לתקוף יעדי דאעש. במרחב אדלב: נהרגו השבוע אזרחים רבים בשתי תקיפות שביצעו כוחות צבא סוריה נגד ישובים במובלעת המורדים. אחת התקיפות בוצעה בתגובה לפיצוץ אוטובוס צבאי באזור דמשק בו נהרגו חיילים.
  • עיראק: השבוע נמשכה מגמת הירידה בפעילות דאעש. במקביל, נמשכה פעילות כוחות הביטחון העיראקיים נגד יעדי דאעש. מנהלת המודיעין הצבאי של משרד ההגנה הודיעה, כי צבא עיראק הרג את אסאמה אלמולא, עוזר אחראי הביטחון בדאעש שהיה גם האחראי על הכספים בעיראק.
  • אפריקה: נמשכה פעילות דאעש בעיקר נגד יעדי צבא במדינות אפריקה (ניגריה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אוגנדה). יועץ נשיא ניגריה לביטחון לאומי, הודיע על הריגתו של מלאם באקו (Malam Bako), מנהיג מחוז מערב אפריקה של דאעש,
  • בריטניה: מחקירת רצח חבר הפרלמנט, דייויד איימס, עולה כי המחבל, עלי חרבי עלי, בן 25, פעל בהשראת דאעש, כתגובה לתמיכת איימס בהשתלבות בריטניה בקואליציה הבינ”ל נגד דאעש בסוריה.
  • מימון הטרור: על-פי דו”ח שפרסםThe Financial Action Task Force ( FATF), מאז 2020 דאעש ואלקאעדה הגבירו את פעילותם באינטרנט במטרה לגייס פעילים וכספים. כמו-כן, ניכר ששני הארגונים הללו מאמצים בשנתיים האחרונות שימוש גובר בטכנולוגיות תשלומים מתקדמות כדי להעביר כספים.
  • המלחמה על התודעה: המאמר הראשי בשבועון אלנבא’, הוקדש השבוע לחשיבות הג’האד במשמעות של לחימה נגד הכופרים. על-פי המאמר, מצוות הג’האד היא חשובה ביותר, שכן הוא צו אלוהי המוזכר בקוראן, והוא מסתמך על העובדה שהכופרים יהיו תמיד עוינים לאסלאם.
אפגניסטאן
פעילות סיכול ומנע
  • מקורות רשמיים בממשל טאלבאן ציינו כי בחודש האחרון נעצרו לפחות 250 פעילי דאעש באפגניסטאן, במסגרת מאמצי הממשל החדש לסכל את פעילות דאעש במדינה (www.tolonews.com , 20 באוקטובר 2021). דאעש מצדו מנסה לגייס את התושבים המקומיים לשורותיו. בתקשורת האפגנית דווח שפעילי דאעש הניפו את דגל הארגון בכפר דהזכ, שבמחוז ארוזגאן, במרכז המדינה. עוד נמסר כי בשני כפרים נוספים באזור, קראו פעילי דאעש ממסגדים לתושבים להצטרף לארגון וחילקו להם עלוני הסברה (רוסיא אליום, על-פי אטלאעאת רוז, 24 באוקטובר 2021).
פעילות דאעש:
  • במקביל, נמשכה פעילות דאעש נגד כוחות טאלבאן. להלן פיגועים בולטים שביצעו השבוע פעילי דאעש באפגניסטאן (רובם על פי הודעות קבלת אחריות של דאעש בערוץ הטלגרם):
    • 25 באוקטובר 2021: הופעלו מטעני חבלה נגד שני סיורים של טאלבאן בג’לאלאבאד. כעשרה אנשי טאלבאן נהרגו או נפצעו .
    • 25 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר לוחם המיליציה הנאמנה לשלטון הקודם בג’לאלאבאד . הלוחם נהרג.
    • 23 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של פעילי טאלבאן במחוז ננגרהאר שבמזרח אפגניסטאן (לא צוין מיקום מדויק). שני אזרחים, אחד מהם ילד, נהרגו , וארבעה נוספים נפצעו (AP, 23 באוקטובר 2021).
    • 22 באוקטובר 2021: דווח על לפחות שני אירועים בהם בוצע ירי לעבר אנשי טאלבאן בג’לאלאבאד.
    • 21 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד עמוד מתח גבוה בקאבול. העמוד ניזוק ואספקת החשמל נפגעה.
    • 20 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של טאלבאן בקאבול. ארבעת נוסעי כלי הרכב נהרגו או נפצעו.
איראן מאשימה את דאעש בפגיעה בשיעים
  • במהלך ועידת האחדות האסלאמית שהתקיימה בטהראן התייחס עלי ח’אמנהאי מנהיג איראן, לפיגועים שביצעו פעילי דאעש בשני מסגדים שיעים באפגניסטאן. לדבריו, דאעש, אשר קיבל אחריות על ביצוע הפיגועים, נוצר על ידי ארה”ב. עוד ציין, כי ארה”ב זורעת פילוג באסלאם בין הסונים לבין השיעים והפיגוע הוא תוצאה של פילוג זה (אלעאלם, 24 באוקטובר 2021).
הזירה הסורית

מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)

פיקוד המרכז של ארה”ב הודיע כי בסיכול ממוקד, באמצעות כלי טיס בלתי מאויש, ב-22 באוקטובר 2021, נהרג עבד אלחמיד אלמטר, בכיר באלקאעדה באזור סלוק שבצפון מערב סוריה. בהודעה נמסר כי הריגתו תפגע ביכולות הארגון להוציא לפועל פיגועים נגד הכוחות האמריקאים, שותפיהם ונגד אזרחים חפים מפשע. עוד נמסר בהודעה שהסיכול בוצע כחלק מהמערכה האמריקאית נגד ארגון אלקאעדה באזור, בהמשך לסיכולים נוספים שבוצעו בחודשים האחרונים ועל רקע חשש מעליית כוחו של הארגון בעקבות יציאת הכוחות האמריקאים מאפגניסטאן (דובר CENTCOM, 22 באוקטובר 2021).

מרחב אדלב
  • נמשכו חילופי האש הארטילריים בין צבא סוריה והכוחות המסייעים לו, לבין כוחות המורדים במובלעת המורדים באדלב. מטוסי חיל האוויר הרוסי תקפו מספר פעמים במהלך השבוע יעדי מורדים במרחב המערבי והדרומי של המובלעת (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 24 באוקטובר 2021):
  • בתקיפה של צבא סוריה באזור סרמדא, במרחב הצפוני של מובלעת המורדים, נהרגו מעל לעשרים בני-אדם, רבים מהם אזרחים (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 16 באוקטובר 2021). בירי ארטילרי שביצעו כוחות צבא סוריה לעבר אריחא, כעשרה ק”מ מאדלב, נהרגו 13 אזרחים ו-24 נפצעו. לפי הדיווחים, בין ההרוגים ארבעה ילדים ואישה. בתגובה, שיגרו המורדים רקטות לעבר עמדות צבא סוריה (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 23-20 באוקטובר 2021). התקיפה בוצעה בתגובה להפעלת שני מטעני חבלה סמוך לאוטובוס שהסיע חיילים בדמשק. 14 חיילים נהרגו. ארגון מורדים בשם גדודי קאסיון קיבל אחריות על ביצוע הפיגוע. הארגון אף איים להמשיך ולבצע התקפות נגד המשטר הסורי, כל עוד “צבא סוריה והמיליציות שלו ממשיכים לבצע מעשי טבח יומיומיים בצפון המשוחרר” ( מרחב מובלעת המורדים באדלב) (טלגרם, 20 באוקטובר 2021; רוסיא אליום, 20 באוקטובר 2021).
  • במסגרת מאבקי כוחות פנימיים בין ארגוני המורדים על השליטה במובלעת, ביצעו פעילי המטה לשחרור אלשאם, המזוהה עם אלקאעדה, תקיפה נגד פעילי ארגונים ג’האדיים, ביניהם ג’נד אלאסלאם וג’נד אללה, באזור המערבי של המובלעת. דווח כי בתקיפה נהרגו 11 פעילים וכמה נוספים נפצעו (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 25 באוקטובר 2021).
המרחב המדברי (אלבאדיה)
  • במהלך השבוע המשיכו מטוסי חיל האוויר הרוסי לבצע תקיפות נגד יעדי דאעש במרחב המדבר (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 26-19 באוקטובר 2021).
מרחב דיר אלזור אלמיאדין
  • פעילי דאעש איימו על מבריחים מקומיים והזהירו אותם שלא יבריחו חיטה לאזורים שבשליטת המשטר הסורי (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 25 באוקטובר 2021).
הזירה העיראקית
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
פיגועים בחלוקה למחוזות[1]
מחוז אלאנבאר
  • 21 באוקטובר 2021: בוצע ירי ושוגרו רקטות לעבר שתי מפקדות של צבא עיראק ליד אלדראעמה, שממזרח לאלרטבה, במערב עיראק. שבעה חיילים נהרגו או נפצעו. פעילי דאעש פרצו לאחת המפקדות והעלו אותה באש. לעבר כוח סיוע, שהגיע למקום, בוצע ירי שבמהלכו הושמד כלי רכב ושני כלי רכב נוספים הושבתו. נוסעי כלי הרכב נהרגו או נפצעו.
ציוד, נשק ותחמושת שלל שפעילי דאעש לקחו מאחת המפקדות שהותקפו 
(טלגרם, 22 באוקטובר 2021).
ציוד, נשק ותחמושת שלל שפעילי דאעש לקחו מאחת המפקדות שהותקפו (טלגרם, 22 באוקטובר 2021).
  • 19 באוקטובר 2021: אזרח “נוטש דת האסלאם” שעסק בתיקון מכוניות של צבא עיראק באזור אלרמאדי נחטף והוצא מאוחר יותר להורג.
הוצאתו של החטוף להורג (טלגרם, 19 באוקטובר 2021).
הוצאתו של החטוף להורג (טלגרם, 19 באוקטובר 2021).
מחוז דיאלא
  • 25 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר עמדה של צבא עיראק ממזרח לאלסעדיה, כשישים ק”מ צפונית-מזרחית לבעקובה. חייל אחד נהרג ושניים נפצעו.
  • 17 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד דחפור של צבא עיראק במערב אזור אלעט’ים, כשישים ק”מ מצפון לבעקובה. מספר בני אדם נפצעו.
מחוז צלאח אלדין
  • 25 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר מטה צבא עיראק ממערב לטוזח’ורמאטו, כמאה ק”מ צפונית-מזרחית לסאמראא’. חייל אחד נהרג.
  • 21 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של כוחות הגיוס העממי על כביש חדית’ה-ביג’י. כלי הרכב הושמד ונוסעיו נהרגו או נפצעו.
מחוז נינוא
  • 25 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של צבא עיראק מדרום למוצול. חמישה חיילים נפגעו.
סיכול טרור בעיראק
  • מנהלת המודיעין הצבאי של משרד ההגנה העיראקי הודיעה כי צבא עיראק הרג באזור אלרטבה, במערב עיראק, את אסאמה אלמולא, עוזר האחראי על הביטחון בדאעש, שהיה אחראי על חלוקת הכספים למשפחות הרוגי דאעש (כפאלאת) ועל העברות הכספים של הארגון בעיראק (צדא אלבלד, 22 באוקטובר 2021). יוזכר כי לפני כשבועיים עצרו כוחות הביטחון העיראקיים את סאמי ג’אסם, אחראי כספים בדאעש, ששימש כסגנו של אבו בכר אלבע’דאדי מנהיג דאעש לשעבר.
  • צבא עיראק עצר בצפון-מערב עיראק פעיל דאעש שהיה האחראי על הברחת משפחות פעילי דאעש ממחנה אלהול שבסוריה לעיראק, בין השאר באמצעות תיעוד מזויף (אלפראת ניוז, 21 באוקטובר 2021).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
סיכום פעילות שבועי של דאעש
  •  מנתוני אינפוגרף, שפרסם דאעש, המסכם את פעילות הארגון ברחבי העולם בתקופה שבין ה-20-14 באוקטובר 2021, עולה כי נמשכת הירידה בפעילות הפיגועים של דאעש במחוזות השונים. בתקופה זו ביצעו פעילי הארגון 28 התקפות במחוזות השונים באסיה ובאפריקה, לעומת 38, שביצעו בשבוע שקדם לכך. מספר ההתקפות הגדול ביותר בוצע על-ידי מחוז עיראק (11). ח’ראסאן (קרי: אפגניסטאן) (6); מערב אפריקה (6); מרכז אפריקה (3); סומליה (1); הודו (1) בפיגועים נהרגו ונפצעו 301 בני אדם, לעומת 377 בני אדם בשבוע שקדם. מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במחוז ח’ראסאן (215). שאר ההרוגים והפצועים: מערב אפריקה (47); עיראק (26); מרכז אפריקה (7); סומליה (5); הודו (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 21 באוקטובר 2021).
האינפוגרף המסכם את פעילות דאעש (שבועון אלנבא’, טלגרם, 21 באוקטובר 2021).
האינפוגרף המסכם את פעילות דאעש (שבועון אלנבא’, טלגרם, 21 באוקטובר 2021).
פיגועי דאעש בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

פיגועי דאעש בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

אפריקה

ניגריה
הודעה על חיסולו של מחליפו של אלברנאוי
  • בבגנה מונגונו (Babagana Monguno), יועץ נשיא ניגריה לביטחון לאומי, הודיע כי מלאם באקו (Malam Bako), מנהיג מחוז מערב אפריקה של דאעש, נהרג על-ידי כוחות הביטחון של ניגריה. יחד עמו נהרג בכיר נוסף בארגון, ששמו ותפקידו לא צוינו. באקו החליף לאחרונה בתפקיד את אבו מצעב אלברנאוי, מנהיג מחוז מערב אפריקה של דאעש, שעל מותו הודיע רמטכ”ל צבא ניגריה, ב-14 באוקטובר 2021 (www.premiumtimesng.com , 22 באוקטובר 2021).
פעילות דאעש[2]
  • 23 באוקטובר 2021: בוצעו שתי תקיפות נגד מחנות של צבא ניגריה בצפון-מזרח המדינה. בתקיפות נהרגו ארבעה חיילם וכמה נוספים נפצעו.
  • 22-19 באוקטובר 2021: בשלשה אירועים עוקבים, הופעלו מטענים נגד כלי רכב של צבא ניגריה על כביש כתאפילה-מרארבה, במדינת בורנו. בשלושת האירועים כלי רכב הושמדו ונוסעיהם נהרגו או נפצעו.
  • 18 באוקטובר 2021: בוצעה תקיפה נגד בסיס של צבא ניגריה ליד מידוגורי, בירת מדינת בורנו. מספר חיילים נהרגו ונפצעו .
הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו
  • 22 באוקטובר 2021: בוצעה תקיפה נגד מחנה של צבא קונגו בליבקורה שבאזור רוונזורי (Rwanzuri), במזרח קונגו, לא הרחק מהגבול עם אוגנדה. במקום התנהלו חילופי-אש, שבמהלכם נהרגו שני חיילים. פעילי דאעש לקחו שלל שני רובים.
  • 20 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר מחנה של צבא קונגו בקלימבו, שבאזור רוונזורי (Rwanzuri). חיילי המחנה נמלטו מהמקום, ופעילי דאעש לקחו ציוד שהיה בו. פעילי דאעש התפרשו בכפר והרגו לפחות 15 תושבים נוצרים והעלו באש מספר בתים.
אוגנדה
  • 25 באוקטובר 2021: בפיצוץ שארע באוטובוס, סמוך לבירה קמפלה, נהרג אדם אחד ונפצעו מספר בני-אדם נוספים. לדברי משטרת אוגנדה, ארגון The Allied Democratic Forces ADF)), הפועל במסגרת מחוז מרכז אפריקה של דאעש, אחראי לביצוע הפיגוע (אלג’זירה, 25 באוקטובר 2021; www.ibtimes.com , 26 באוקטובר 2021).
  • 23 באוקטובר 2021: הופעל מטען במבנה שמשמש אנשי ממשל של ממשלת אוגנדה בקמפלה. שני בני-אדם נהרגו וכחמישה נפצעו (טלגרם, 24 באוקטובר 2021). לטענת משטרת אוגנדה, המטען הכיל מסמרים וחלקי מתכת והוא התפוצץ במסעדה בפרברי קמפלה ולפחות אדם אחד נהרג (רויטרס, 24 באוקטובר 2021).

אסיה

הודו
  • סוכנות החקירות הלאומית של הודו (NIA) עצרה ב-23 באוקטובר 2021 בבנגלור את מחמד תוקיר מחמוד (Muhammad Tauqir Mahmood), בן 33, בחשד כי פעל למען דאעש. על פי הסוכנות פעל החשוד להטמעת האידיאולוגיה של הארגון בקרב צעירים מקומיים ולשליחתם לסוריה כדי להילחם לצד דאעש. העצור עצמו שהה בסוריה, באופן בלתי-חוקי, ב-2013 (bangaloremirror.indiatimes.com, 25 באוקטובר 2021).

אירופה

גרמניה
  • בית-משפט במינכן גזר עשר שנות מאסר על אזרחית גרמניה, בת 30 (שמה המלא לא נמסר, והיא הוצגה כג’ניפר וו). על פי פסק הדין היא התאסלמה ונסעה לעיראק, שם הצטרפה לשורות דאעש. במהלך שהותה בעיראק היא הייתה אחראית, יחד עם בעלה שהיה פעיל דאעש, לשעבוד ילדה יזידית בת חמש ולאחר מכן היא גרמה למותה על ידי כך שמנעה ממנה שתיה (VOA, 25 באוקטובר 2021)
בריטניה
  • בחקירת הרצח של דיוויד איימס חבר הפרלמנט הבריטי עלה כי הרוצח עלי חרבי עלי, בן 25, פעל בהשראת דאעש מאחר שאיימס תמך בשיגור כוחות בריטיים לסוריה במסגרת הקואליציה הבינלאומית למלחמה בדאעש. החשוד תכנן, על-פי התביעה, את הרצח כבר לפני מספר שנים (רויטרס, 20 באוקטובר 2021; אלג’זירה, 21 באוקטובר 2021).
דאעש ואלקאעדה הגבירו את התעמולה וגיוס הכספים באופן דיגיטלי
  • על-פי דו”ח שפרסם The Financial Action Task Force (FATF), העוסק במעקב אחר פעולות הלבנת הון ומניעת פעולות לא חוקיות בתחום, איום הטרור נותר חמור באזורים רבים בעולם. הארגון מציין בדאגה שורה של התקפות טרור שבוצעו לאחרונה באפגניסטן, עיראק ואזורים רבים אחרים, כולל אפריקה ודרום אסיה. התקפות אלו, בוצעו בעיקר על ידי דאעש וקבוצות הקשורות לו, או על ידי תוקפים בודדים שפעלו בהשראתו. הפיגועים הללו גרמו להריגה ופציעה של מאות בני אדם. פעילות זאת מוכיחה, כי אלקאעידה וארגוני טרור נוספים ממשיכים להוות איום על היציבות, הביטחון והשלום הבינלאומיים.
  • עוד נמסר בדו”ח, כי למרות תבוסת דאעש ב-2019, שצמצמה את יכולתו לגייס כספים, מפגין הארגון עדיין יכולות לגייס כספים דרך מקורות חוקיים ולא-חוקיים (בעיקר פעילות פלילית). להערכת הדו”ח מחזיק הארגון ברזרבות של כ-50-25 מיליון דולר, המאפשרים לו להמשיך לקיים את פעילותו.
  • עוד מציין הדו”ח, כי מאז 2020 דאעש ואלקאעדה הגבירו את פעילות התעמולה המקוונת שלהם שנועדה בעיקר לגיוס והסתה של תומכים ולגיוס כספים. נראה ששני הארגונים אימצו שימוש בטכנולוגיות תשלומים מתקדמות כדי להעביר כספים ועל כן השימוש בנכסים וירטואליים על ידי ארגוני טרור נותר סיכון (אתר FATF, 21 באוקטובר 2021).
המלחמה על התודעה
  • המאמר הראשי בשבועון של דאעש, אלנבא’, התפרסם השבוע תחת הכותרת “משמעויות הג’האד”. והוא עסק בחשיבות הג’האד במשמעות של לחימה נגד הכופרים. על-פי המאמר, הג’האד הוא חשוב ביותר, שכן הוא צו אלוהי המוזכר בקוראן, הנשען על העובדה שהכופרים יהיו תמיד עוינים לאסלאם.
  • המאמר מונה כמה יתרונות בדרך הג’האד: הג’האד הוא דרך להשלטת השריעה ולהשיג כיבושים ושליטה של האסלאם; הג’האד מלכד את המוסלמים סביב ערכי האסלאם ומונע שיבושים שלהם, כגון החלפת השריעה בדמוקרטיה; הג’האד מתיש את המערב (“הצלבנים”) ואלה הנאמנים להם ובכך מצמצם את הפגיעה במוסלמים, שכן “הצלבנים” עסוקים במגננה יותר מאשר בהתקפה נגד המוסלמים; הג’האד פותח מקורות פרנסה חדשים, בעקבות הכיבושים, ובלעדיו משתלטים “הכופרים” על משאבי המוסלמים; הג’האד משפיל את “הכופרים” על כך שאינם דבקים במצוות האל. כותב המאמר מסכם כי רק לוחמי הג’האד נהנים מיתרונות הג’האד, בעוד האחרים לא יזכו להם (שבועון אלנבא’, טלגרם, 21 באוקטובר 2021).
המאמר העוסק בג'האד  (שבועון אלנבא’, טלגרם, 21 באוקטובר 2021).
המאמר העוסק בג’האד (שבועון אלנבא’, טלגרם, 21 באוקטובר 2021).
התנגדות דאעש לחגיגות יום ההולדת של הנביא מחמד
  • באלנבא’, פורסם אינפוגרף המתייחס לחגיגות יום הולדת הנביא מחמד (אלמולד אלנבוי), אותו ציינו המוסלמים ברחבי העולם. לטענת הארגון, המתנגד לחגיגות אלה, מדובר בחידוש מגונה (בדעה), הדומה לטקסי דת הנערכים בקברים, הנחת זרים על הקברים וקישוטם, לקביעת צומות ולתפילות שאינם מוזכרים בהלכה האסלאמית ובדומה לשימוש שנעשה בנביא מחמד כאמצעי או כמתווך (מדיום) להתקרבות לאל שנפוץ בעיקר בקרב מיסטיקנים מוסלמים (שבועון אלנבא’, טלגרם, 21 באוקטובר 2021).
האינפוגרף על חגיגות יום הולדת הנביא 
 (שבועון אלנבא’, טלגרם, 21 באוקטובר 2021).
האינפוגרף על חגיגות יום הולדת הנביא (שבועון אלנבא’, טלגרם, 21 באוקטובר 2021).

[1] רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם. ↑
[2] רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם. ↑