מבט לג’האד העולמי (27-21 ביולי 2022)

אחד מבתי הנוצרים, שהועלו באש (טלגרם, 25 ביולי 2022).

אחד מבתי הנוצרים, שהועלו באש (טלגרם, 25 ביולי 2022).

עיקרים
  • השבוע חלה עליה בהיקף פעילות דאעש בסוריה ובעיראק וירידה בפעילות הארגון במערב אפריקה ובאפגניסטאן.
  • דו”ח שפרסם האו”ם קובע כי ארגון אלקאעדה ימצב עצמו בטווח הארוך כארגון הטרור הבולט בעולם וכאיום הגדול ביותר על המערב ובכך יאפיל על דאעש.
  • חצי האי סיני: ניכרת עלייה בפעילות דאעש נגד כוחות ביטחון מצריים. ככל הנראה, על רקע פעילות הסיכול האינטנסיבית שהכוחות מבצעים.
  • סוריה: פעילי דאעש תקפו מחסומים ועמדות של צבא סוריה ושל הכוחות המסייעים לו במרחב המדברי של תדמר והסבו להם אבדות. במקביל חידש דאעש את פעילותו נגד כוחות SDF הכורדיים במרחב אלרקה. כוחות הקואליציה פעלו במרחב אלחסכה ותפסו חשוד בפעילות עבור דאעש.
  • עיראק: דאעש פעל בעיקר במחוזות צלאח אלדין ודיאלא. בלטה תקיפה שביצע נגד מתחם של משטרת עיראק צפונית מזרחית לסאמראא’. ששה שוטרים נהרגו ושבעה נוספים נפצעו.
  • אפריקה: בתקיפה שביצע ארגון אלשבאב בדרום אתיופיה נהרגו 14 שוטרים ושלושה אזרחים. כמו כן נהרגו 63 פעילי הארגון. מדובר בפעילות נדירה של ארגון אלשבאב הפועל בדרך כלל בסומליה. ארגון המזוהה עם אלקאעדה, קיבל אחריות על תקיפת בסיס של צבא מאלי סמוך לבירה במאקו (Bamako). לפחות חייל אחד נהרג ושישה בני-אדם נפצעו. בתקיפה נהרגו שבעה מהתוקפים ושמונה נעצרו.
דו”ח האו”ם על האיומים הנשקפים מאלקאעדה ודאעש
  • צוות של האו”ם (The Analytical Support and Sanctions Monitoring Team) פרסם דו”ח הסוקר את ההתפתחויות האחרונות בארגון אלקאעדה ודאעש[1]. מממצאי הדו”ח עולה כי ארגון אלקאעדה חזק הרבה יותר כיום מאשר היה לאחר ההתנקשות באסאמה בן לאדן ב-2 במאי 2011, וכי צפוי שהוא ימצב עצמו בטווח הארוך כארגון הטרור הבולט בעולם וכאיום הגדול ביותר על המערב.
  • הדו”ח מונה מספר סיבות לתהליך זה: יציבות ההנהגה של הארגון המצליחה לתקשר בקלות רבה יותר עם פעילי הארגון ואוהדיו; חופש הפעולה בו הוא זוכה תחת שלטון הטאלבאן באפגניסטאן; ומערך התעמולה של הארגון אשר התפתח באופן שמאפשר לו להתחרות טוב יותר בדאעש כארגון המוביל במתן השראה והשפעה על מפגעים ג’האדיסטים ברחבי העולם. יחד עם זאת מעריכים כותבי הדו”ח כי אלקאעדה ימנע ככל הנראה מביצוע פיגועים ברחבי עולם. זאת כדי שלא להביך את מנהיגי הטאלבאן וכן בגלל שלארגון עדיין חסרה יכולת מבצעית מחוץ לגבולות אפגניסטאן.
  • לגבי דאעש על-פי ההערכה, לארגון 10,000-6,000 פעילים בסוריה ובעיראק והוא נותר איום בר קיימא ומתמשך בשל מבנהו המבוזר ובשל יכולתו לבצע מתקפות מורכבות. צוין כי למרות פעולות סיכול שמבצעת ארה”ב נגד הנהגת הארגון, סוכנויות מודיעין של המדינות החברות באו”ם רואות איום מיידי הנשקף מצד דאעש.
  • לדאעש רשתות אזוריות חוצות גבולות המופעלות ממשרדים ייעודיים בעיראק ובסוריה, שם ממוקמת הנהגת הארגון (המשרד בסוריה מנהל את הארגון גם בתורכיה. לגבי שאר המשרדים: המשרד באפגניסטאן מנהל את פעילות הארגון בדרום אסיה וככל הנראה גם במרכזה. המשרד בסומליה מנהל את פעילות הארגון ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובמוזמביק, מאגן ימת צ’אד, המשרד בלוב מנהל את פעילות הארגון בצפון אפריקה והסאחל, בתימן את פעילות הארגון בערב-הסעודית ובחצי האי סיני מתאם את פעילות הארגון בסודאן ובמצרים[2]. באופן זה מנסה הארגון לשמר את יכולותיו במישור הבינלאומי.
  • לגבי זהות המנהיג החדש, סוכנויות המודיעין של המדינות מעריכות כי אבו אלחסן אלהאשמי אלקרשי הינו אחד משלושת האנשים הבאים: בשאר ח’טאב ע’זאל אלצמידעי, אזרח עיראק; ג’מעה עואד אבראהים אלבדרי, אחיו של מנהיג דאעש לשעבר, אבו בכר אלבע’דאדי; ועבד אלרא’וף אלמהאג’ר, שניהל את מחוזות שונים של דאעש.
  • לגבי ארגון אלשבאב בסומליה, המזוהה עם אלקאעדה, דווח כי על-פי ההערכות הוא מונה 12,000-7,000 לוחמים. לארגון הכנסה שנתית בגובה של 100-50 מיליון דולרים, כאשר חלקה מועבר כתמיכה להנהגת אלקאעדה וסכום של 24 מיליון דולר מיועד עבור מימון אלשבאב.
חצי האי סיני
פעילות דאעש
  • על רקע הפעילות המבצעית האינטנסיבית של צבא מצרים, הגביר דאעש את פעילותו השבוע בצפון חצי האי סיני. להלן האירועים המרכזיים:
    • בוצעה תקיפה בליל 23-22 ביולי 2022 נגד כוח של משטרת מצרים שהציב מארב באזור אלמסאעיד, צפונית לעיר אלעריש. מספר שוטרים נפצעו. במסגרת התקיפה, הפעיל מחבל מתאבד, חגורת נפץ שנשא על גופו ומספר שוטרים נוספים נפצעו. מקורות רפואיים בבית החולים של אלעריש דיווחו כי שלושה פצועים וגופתו של אדם הרוג, ככל הנראה המחבל המתאבד, הגיעו לבית החולים (אלערבי אלג’דיד, 23 ביולי 2022). יש לציין כי מזה תקופה ארוכה לא בוצעו פיגועים באלעריש זאת, ככל הנראה בשל פעילות כוחות מצריים באזור.
    • באותו מועד ניהלה חוליה של דאעש חילופי-אש עם כוח של צבא מצרים ואיחוד שבטי סיני באזור אלמספק, דרומית לבא’ר אלעבד. מקורות שבטיים מסרו כי לשני הצדדים היו נפגעים. צבא מצרים הטיל איפול על האירוע (אלערבי אלג’דיד, 23 ביולי 2022).
פעילות סיכול
  • צבא מצרים והכוחות המסייעים לו המשיכו בפעילות סיכול אינטנסיבית נגד פעילי דאעש בעיקר באזור רפיח. במהלך הפעילות נהרגו ארבעה פעילי דאעש. פעיל דאעש נוסף הסגיר עצמו (דף הפייסבוק אח’באר סינאא’ אלאא’ן, 21 ביולי 2022). באזור ג’לבאנה, בצפון מערב חצי האי סיני, לא הרחק מתעלת סואץ, עצרו לוחמי איחוד שבטי סיני שני פעילי טרור, ככל הנראה פעילי דאעש. במהלך המעצר נפצעו שני לוחמים (דף הפייסבוק שבאב קאטיה סינאא’, 21 ביולי 2022).
פעיל דאעש שהסגיר עצמו 
(דף הפייסבוק אח'באר סינאא' אלאא'ן, 21 ביולי 2022).
פעיל דאעש שהסגיר עצמו
(דף הפייסבוק אח’באר סינאא’ אלאא’ן, 21 ביולי 2022).
  • דווח שב-27 ביולי 2022 עצרו הכוחות מפקד (אמיר) של מחוז סיני של דאעש בבא’ר אלעבד (דף הפייסבוק אח’באר סינאא’ אלאא’ן, 27 ביולי 2022). לא נמסרו פרטים אודות העצור ולא ברור נכון לרגע זה אם מדובר במפקד מחוז סיני או מפקד זוטר יותר.
הזירה הסורית
מפת מחוזות סוריה (Free world maps)
מפת מחוזות סוריה (Free world maps)
מרחב אדלב
  • השבוע אותרה עלייה בהיקף הירי הארטילרי בין צבא סוריה וכוחות המורדים (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 25-21 ביולי 2022).
המרחב המדברי (אלבאדיה)
  • פעילי דאעש תקפו ב-23 ביולי 2022 לפנות בוקר מחסומים ועמדות של צבא סוריה ושל הכוחות המסייעים לו בקרבת תחנת T3 לשאיבת נפט, כארבעים ק”מ ממזרח לתדמור. לכוחות היו נפגעים שפונו לבית החולים הלאומי בתדמור (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 23 ביולי 2022).
מרחב דיר אלזור-אלמיאדין
  • פעילי דאעש ירו ב-25 ביולי 2022 לעבר מחסום של כוחות SDF הכורדיים בכפר אלצבחה, כעשרים ק”מ מצפון לאלמיאדין. שני לוחמים נפצעו (טלגרם, 25 ביולי 2022).

מרחב אלרקה

  • פעילי דאעש חטפו ב-23 ביולי 2022 לוחם SDF באלרקה והרגו אותו (טלגרם, 23 ביולי 2022).
  • פעילי דאעש הפעילו ב-22 ביולי 2022 מטען חבלה נגד סיור של כוחות SDF בעיירה אלכראמה, כעשרים ק”מ ממזרח לאלרקה. שני לוחמים נהרגו . לוחם נוסף נפצע (טלגרם, 23 ביולי 2022).
  • פעילי דאעש הפעילו ב-22 ביולי 2022 מטען חבלה נגד סיור של כוחות SDF על ציר אלמנח’ר, מצפון לעיירה אלכראמה, כעשרים ק”מ ממזרח לאלרקה. נוסעי כלי הרכב נהרגו או נפצעו (טלגרם, 22 ביולי 2022).
מרחב אלחסכה
  • בפעילות שביצעו כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה”ב וכוחות SDF בכפר אלסראג’יה, כשמונה ק”מ ממערב לגבול סוריה-עיראק כשמונים ק”מ מדרום-מזרח לאלחסכה, נתפס תושב האזור, החשוד בהשתייכות לתא של דאעש (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 22 ביולי 2022). לא נמסרו פרטים נוספים אודות העצור.
הזירה העיראקית

מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)

פיגועי דאעש בחלוקה למחוזות[3]

 

מחוז צלאח אלדין
  • מקור בצבא עיראק הודיע כי 15-10 פעילי דאעש תקפו ב-20 ביולי 2022 עמדה של משטרת עיראק באזור אלג’לאם, מצפון-מזרח לסאמראא’. ששה שוטרים נהרגו ושבעה נפצעו (אלשרק אלאוסט, 20 ביולי 2022). דאעש קיבל אחריות על הפיגוע וציין כי פעילי דאעש הם שתקפו את העמדה וכי ששה שוטרים נהרגו וארבעה נוספים נפצעו. בחילופי אש שהתנהלו עם כוח סיוע שהגיע לזירה נפצעו שלושה שוטרים נוספים (אעמאק, טלגרם, 20 ביולי 2022).
  • פעילי דאעש תקפו ב-25 ביולי 2022 כוח של המיליציה השיעית פלוגות השלום (שבהנהגת מקתדא אלצדר) בעיר סאמראא’. שני לוחמים נהרגו ושלושה נפצעו. באירוע נהרגו שני פעילי דאעש (אלסומריה, 25 ביולי 2022).
  • מקור ביטחוני עיראקי הודיע כי חמושים, ככל הנראה פעילי דאעש, פתחו באש ב-24 ביולי 2022 לעבר שני אחים בכפר אלבו כאט’ם, שבנפת אלטארמיה, כשלושים ק”מ מצפון לבגדאד. השנים נהרגו (אלסומריה, 24 ביולי 2022).
  • בוצע ירי ב-24 ביולי 2022 לעבר סיור של כוחות הגיוס העממי באזור אלחויש, כששה ק”מ ממערב לסאמראא’. שני לוחמים נהרגו ושלושה נפצעו. שני כלי רכב הושבתו (טלגרם, 25 ביולי 2022).
  • בוצע ירי ב-22 ביולי 2022 לעבר חיילים בצבא עיראק באזור אלטארמיה, כשלושים ק”מ צפונית לבגדאד. לטענת דאעש, חייל אחד נהרג וחייל נוסף נפצע (טלגרם, 24 ביולי 2022). לטענת מקור צבאי עיראקי, חייל אחד נפצע באירוע (אלסומריה, 22 ביולי 2022).
מחוז דיאלא
  • בוצע ירי ב-24 ביולי 2022 לעבר אזרחים שיעים בכפר השיעי סיד נאצר, שבאזור אלח’אלץ, כ-12 ק”מ מצפון מערב לבעקובה. 12 אזרחים נהרגו ונפצעו, בינהם חייל בצבא עיראק. נזק נגרם לשני כלי רכב (טלגרם, 25 ביולי 2022).
  • חמושים, ככל הנראה פעילי דאעש, הרגו ב-21 ביולי 2022 שלושה חיילים וקטין ששהה עימם, בעת ששחו סמוך לבעקובה (אלסומריה, 21 ביולי 2022).
מחוז כרכוכ
  • פעילי דאעש הפעילו ב-19 ביולי 2022 מטען חבלה נגד כלי רכב לפינוי מוקשים של משטרת עיראק בקרבת כפר רביצ’ה, שבאזור דאקוק, שמדרום לכרכוכ. הרכב הושבת (טלגרם, 20 ביולי 2022).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
  • מנתוני אינפוגרף, שפרסם דאעש, המסכם את פעילות הארגון ברחבי העולם בתקופה שבין 20-14 ביולי 2022 עולה כי בתקופה זו ביצעו פעילי הארגון 29 פיגועים במחוזות השונים ברחבי העולם (לעומת 39 בשבוע שקדם). מספר הפיגועים הגבוה ביותר בוצע על-ידי מחוז מערב אפריקה (7). בשאר המחוזות: ח’ראסאן (אפגניסטאן) (4); עיראק (3); סיני (3); מרכז אפריקה (3); מוזמביק (3); סוריה (2); אלסאחל (2); סומליה (1); פקיסטאן (1). בפיגועים נהרגו ונפצעו 83 בני אדם, לעומת 108 בני אדם בשבוע שקדם. מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במחוז מערב אפריקה (39). שאר ההרוגים והפצועים היו במחוזות הבאים: עיראק (13); ח’ראסאן (12); סיני (9); מוזמביק (4); סוריה (2); מרכז אפריקה (2); פקיסטאן (1); אלסאחל (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 14 ביולי 2022).
סיכום פיגועי דאעש (אלנבא’, טלגרם, 21 ביולי 2022).
סיכום פיגועי דאעש (אלנבא’, טלגרם, 21 ביולי 2022).
פיגועי דאעש בחתך שבועי (על-פי נתוני הארגון)

פיגועי דאעש בחתך שבועי  (על-פי נתוני הארגון)

אפריקה

ניגריה
  • פצצות מרגמה שוגרו ב-24 ביולי 2022 לעבר מחנה של צבא ניגריה בעיירה גונירי (Goniri), כ-45 ק”מ מדרום מזרח לדמטורו, בירת מדינת יובה, בצפון-מזרח ניגריה. לא דווח על פגיעות או נפגעים (טלגרם, 25 ביולי 2022).
  • לפחות ארבעה פעילי בוקו חראם ומפקד בארגון הסגירו את עצמם לצבא ניגריה בצפון-מזרח מדינת בורנו, בצפון-מזרח ניגריה ( dailypost.ng, 23 ביולי 2022).
  • 13 אוספי מתכות נהרגו באזור באמה (Bama), כשבעים ק”מ דרומית-מזרחית למידוגורי, בירת מדינת בורנו, בצפון-מזרח ניגריה, בפיצוץ מטען חבלה שהוטמן, ככל הנראה, על-ידי פעילי בוקו חראם או דאעש, בהמשך למאבק על השליטה במכרות (אלג’זירה, 26 ביולי 2022).
הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו
  • בוצע ירי ב-20 ביולי 2022 לעבר חייל בצבא קונגו בכפר אידוהו, שבאזור קומנדה (Komanda), כשמונים ק”מ ממערב לגבול קונגו-אוגנדה (טלגרם, 21 ביולי 2022).
  • פעילי דאעש פרצו ב-20 ביולי 2022 לביתו של קצין לשעבר בצבא קונגו בכפר בולאמבו (Bulambo), כ-25 ק”מ ממערב לגבול עם אוגנדה. הקצין נדקר למוות (טלגרם, 21 ביולי 2022).
מוזמביק
  • בוצעה תקיפה ב-22 ביולי 2022 נגד הכפר הנוצרי מיטובה, שבאזור מוסימבואה דה פראיה, במחוז קאבו דלגאדו, שבצפון מזרח המדינה. עשרות בתי תושבים הועלו באש (טלגרם, 23 ביולי 2022).
אחד מבתי הנוצרים, שהועלו באש (טלגרם, 25 ביולי 2022).
אחד מבתי הנוצרים, שהועלו באש (טלגרם, 25 ביולי 2022).
  • פעילי דאעש תקפו ב-17 ביולי 2022 את הכפר הנוצרי מהיקאן, שבאזור אנקואבה (Ancuabe) במחוז קאבו דלגאדו. חמישה אזרחים נרצחו שני אופנועים הועלו באש (טלגרם, 22 ביולי 2022).
מאלי
  • שתי מכוניות תופת הופעלו ולוחמים חמושים הסתערו ב-22 ביולי 2022 על בסיס של צבא מאלי סמוך לבירה במאקו (Bamako). לפחות חייל אחד נהרג ושישה בני-אדם נפצעו. כמו כן שבעה מהתוקפים נהרגו ושמונה נעצרו. ארגון כתיבה מאכינה (Katiba Macina), המזוהה עם אלקאעדה, קיבל אחריות על ביצוע התקיפה (פרנס24, 22 ביולי 2022; אלג’זירה, 23 ביולי 2022).

אתיופיה

  • פעילי ארגון אלשבאב, המזוהה עם אלקאעדה, תקפו ב-20 ביולי 2022 שני כפרים באזור בקול (Bakool), בדרום אתיופיה. 14 שוטרים ושלושה אזרחים אתיופים נהרגו. לאחר שכוחות הביטחון של אתיופיה כיתרו את הכוח התוקף, שמנה עשרות פעילי אלשבאב, נהרגו 63 מפעילי הארגון. יש לציין כי המתקפה התבצעה ימים ספורים לאחר שאחד ממפקדי אלשבאב ,שהתכוון להקים חוליה של אלשבאב באתיופיה, נהרג בצדו האתיופי של הגבול עם סומליה. סוכנות שהאדה, זרוע התקשורת של אלשבאב, קיבלה אחריות על המתקפה (רויטרס, 22 ביולי 2022; סוכנות הידיעות הצרפתית, 24 ביולי 2022). מדובר במתקפה נדירה של פעילי ארגון אלשבאב באתיופיה, הפועל בדרך כלל בסומליה.

אסיה

הודו
  • ארבע משפחות חקלאים בכפר אנוה (Anwa), במדינת אוטאר פראדש (Uttar Pradesh), שבצפון הודו, קיבלו ב-21 ביולי 2022 מכתבי איום המזהירים אותם מפני מתקפת גז סארין ו”קונספירציה גדולה” שתתרחש בשנת 2024. בנוסף לכך, הושמע איום נגד המשפחות ברצח במידה שדיסק און קי ומפה, שלטענת המאיימים נמצאים בידי המשפחות, לא יוחזרו להם. לטענת המשפחות, הן אינן יודעות דבר לגבי הציוד זה וכי אף אחד מבני המשפחות איננו משרת בצבא או קשור לסוכנות מודיעין הודית. משטרת הודו החושדת בפעילי דאעש העומדים מאחורי האיום, הציבה שומרים מחוץ לבתי ארבעת המשפחות (The Times of India , 23 ביולי 2022).
תורכיה
  • כוחות ללוחמה בטרור של תורכיה, שפעלו על סמך מידע מודיעיני, פשטו על מספר שכונות באיסטנבול ב-22 ביולי 2022, ולכדו עשרה חשודים בפעילות דאעש. מסמכים רבים ומידע דיגיטלי הוחרמו (Nedaa Post , 23 ביולי 2022).
  • ב-20 ביולי 2022 עצרה משטרת תורכיה באיזמיר שני חשודים במימון פעילים, המזוהים עם דאעש, אשר עצורים במחנות בצפון מזרח סוריה, שבשליטת הכורדים (Nedaa Post, 23 ביולי 2022).
  • כוחות לוחמה בטרור של תורכיה לכדו ב-19 ביולי 2022 בעיר אדנה (Adana), שבדרום תורכיה, חמישה חשודים בפעילות דאעש. דווח כי נעשים מאמצים ללכוד חשוד נוסף. על-פי החשד, הששה לחמו בשורות דאעש בסוריה ובעיראק (אלשרק אלאוסט, 20 ביולי 2022).

אירופה

אירלנד
  • ליסה סמית’, בת ארבעים, קצינה לשעבר בצבא אירלנד שהתאסלמה, הורשעה ב-30 במאי 2022 בבית משפט בדאבלין בחברות בדאעש וגיוס כספים עבור הארגון. על פי פסק הדין שפורסם ב-22 ביולי 2022 היא נידונה ל-15 חודשי מאסר, ובכך היא הפכה להיות האדם הראשון שמורשע בבית משפט באירלנד באשמת חברות בארגון טרור במדינה אחרת. סמית’ הגיעה לסוריה בשנת 2014, שם הצטרפה לשורות הארגון. בשנת 2015 היא העבירה 800 יורו לטובת הארגון (Irish Miror, 24 ביולי 2022; אינדיפנדנט, 30 במאי 2022).
המאבק על התודעה
  • בשבועון אלנבא’ של דאעש, התפרסם מאמר תחת הכותרת “אל תתנכרו זה לזה” (“ולא תדאברוא”), הטוען כי האסלאם מורה להימנע מחילוקי דעות ופיצול בקרב המוסלמים וקורא להדק את הקשרים בין המאמינים. זאת, מכיוון שחילוקי הדעות מזיקים לדאעש, מעכבים את הניצחון ומאפשרים לאויבי הארגון להכריע אותו (אלנבא’, טלגרם, 21 ביולי 2022). יתכן שבפרסום המאמר מודה הארגון בקיומם של חילוקי דעות פנימיים.
המאמר הקורא להימנע מחילוקי דעות (אלנבא’, טלגרם, 21 ביולי 2022).
המאמר הקורא להימנע מחילוקי דעות (אלנבא’, טלגרם, 21 ביולי 2022).
  • כתבה שהתפרסמה בגיליון מספר 9 של מגזין “Voice of Khurasan”, של מחוז ח’ראסאן של דאעש, ב-24 ביולי 2022, שיבחה את המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע במקדש הסיקי בקאבול ב-18 ביוני 2022 והדגישה את אוזלת ידה של ממשלת הטאלבאן מול הארגון. הכתבה גם התייחסה לביקור משלחת מטעם הממשל ההודי באפגניסטאן, אשר תיאמה עם נציגי ממשל הטאלבאן כיצד לפעול נגד הארגון. בכתבה נשמעה ביקורת נגד ממשל הודו סביב פרשת העלבת נביא האסלאם, מחמד, מצד שני נציגי מפלגת השלטון, ויחסה של הודו למוסלמים במדינה. הכתבה הצדיקה אלימות נגד ממשל הודו ומתחה ביקורת על ממשל הטאלבאן על כך שאירח את חברי המשלחת (טלגרם, 24 ביולי 2022).
עמוד השער של מגזין Voice of Khurasan (טלגרם, 24 ביולי 2022).
עמוד השער של מגזין Voice of Khurasan (טלגרם, 24 ביולי 2022).

[1] אתר האו"ם.
[2] סביר להניח כי לאור הפעילות האינטנסיבית של כוחות הביטחון של מצרים בסיני, המשרד של סיני לא פעיל או פעיל ברמה מצומצמת מבעבר.
[3] על-פי הודעות שפרסם דאעש והתקשורת העיראקית.