מבט לג’האד העולמי (28 באוקטובר- 3 בנובמבר 2021)

שער בית-החולים לפני הפיגוע , כפי שפורסם על-ידי סוכנות אעמאק של דאעש (טלגרם, 2 בנובמבר 2021).

שער בית-החולים לפני הפיגוע , כפי שפורסם על-ידי סוכנות אעמאק של דאעש (טלגרם, 2 בנובמבר 2021).

פעיל דאעש קורא לחיילי צבא ניגריה לחזור בהם ולהצטרף לארגון (טלגרם, 30 באוקטובר 2021).

פעיל דאעש קורא לחיילי צבא ניגריה לחזור בהם ולהצטרף לארגון (טלגרם, 30 באוקטובר 2021).

הדובר בסרטון (במרכז, רעול פנים) קורא לתומכי הארגון לפעול נגד היהודים, הנוצרים ונוטשי דת האסלאם.

הדובר בסרטון (במרכז, רעול פנים) קורא לתומכי הארגון לפעול נגד היהודים, הנוצרים ונוטשי דת האסלאם.

עמר הצ'צ'ני (משמאל), בסרטון שפרסם דאעש, בעת שהכריז על הקמת הח'ליפות (יוטיוב, 29 ביוני 2014)

עמר הצ'צ'ני (משמאל), בסרטון שפרסם דאעש, בעת שהכריז על הקמת הח'ליפות (יוטיוב, 29 ביוני 2014)

עיקרי אירועי השבוע
  • אפגניסטאן: בלט השבוע פיגוע משולב שביצעו פעילי דאעש בבית החולים הצבאי, המופעל על ידי כוחות טאלבאן בבירה קאבול. כמה עשרות בני אדם נהרגו ונפצעו. זהו הפיגוע רב-הנפגעים הרביעי שמבצעים פעילי דאעש באפגניסטאן מאז עזבו הכוחות האמריקאים את המדינה (אוגוסט 2021). במהלך השבוע דווח, כי עשרות פעילי דאעש הסגירו עצמם לידי כוחות טאלבאן במחוז ננגרהאר. מנגד, דווח כי מספר אנשי מודיעין ואנשי יחידות מיוחדות, שאומנו על-ידי ארצות הברית באפגניסטאן, הצטרפו למחוז ח’ראסאן של דאעש.
  • סוריה: נמשכת הירידה בפעילות דאעש במחוזות השונים. במרחב אדלב ניכרה השבוע עליית מה בהיקף הירי הארטילרי של צבא סוריה לעבר מובלעת המורדים. במקביל, נמשכו העימותים במובלעת בין מספר ארגוני ג’האד לבין המטה לשחרור אלשאם (המזוהה עם אלקאעדה). דווח על הרוגים רבים.
  • עיראק: ככלל נמשכה הירידה בכמות הפיגועים שביצעו פעילי דאעש. בלט השבוע אירוע שהחל בחטיפה והוצאה להורג של שישה שיעים, הקשורים לגורמי הביטחון של עיראק באזור צפונית-מזרחית לבגדאד. כוחות חילוץ שהגיעו למקום הותקפו אף הם. לטענת דאעש, בהתקפה נהרגו לפחות 15 לוחמי מיליציות שיעיות וכעשרים נפצעו.
  • אפריקה: ככלל נמשכת הירידה בפעילות דאעש במחוזות אפריקה. בסרטון שהפיץ מחוז מערב אפריקה של דאעש נשמעה קריאה לפגוע ביהודים, נוצרים ו”נוטשי דת האסלאם”.
  • המלחמה על התודעה: במאמר הראשי שהתפרסם השבוע באלנבא’, שבועון דאעש, הושמעה קריאה ללוחמים הזרים (“המהגרים”) בסוריה להצטרף לשורות ארגון. נראה כי פרסום הקריאה הוא על רקע המתיחות בין מספר ארגוני ג’האד במובלעת המורדים באדלב שרבים מלוחמיהם הינם מהגרים זרים ועל רקע מצוקת כוח האדם בה מצוי דאעש.
אפגניסטאן
פעילי דאעש הסגירו עצמם לכוחות טאלבאן
  • “מקור מודיעיני” בממשל טאלבאן מסר כי 35 פעילי דאעש במחוז ננגרהאר הסגירו עצמם לשלטונות טאלבאן (ANI, 31 באוקטובר 2021). מספר ימים קודם לכן, דיווח ערוץ טלוע האפגאני, שציטט מקור מודיעין בממשל טאלבאן, כי חמישים פעילי דאעש הסגירו עצמם במחוז ובתמורה הוענקה להם חנינה (אלערביה, 26 באוקטובר 2021). המקור המודיעיני בממשל טאלבאן ציין, כי מאז השתלטות טאלבאן על המדינה, הסגירו עצמם קרוב למאתיים פעילי דאעש במחוז ננגרהאר לשלטונות טאלבאן (ANI, 31 באוקטובר 2021).
מספר אפגנים שאומנו על-ידי ארצות הברית הצטרפו לדאעש
  • מנגד, בוול סטריט ג’ורנאל התפרסם דיווח לפיו לאחר נסיגת ארצות-הברית מאפגניסטאן והשתלטות טאלבאן על המדינה, הצטרפו מספר אנשי מודיעין ואנשי יחידות מיוחדות אפגניים, שאומנו על-ידי ארצות הברית, למחוז ח’ראסאן של דאעש (וול סטריט ג’ורנאל, 31 באוקטובר 2021).
פעילות דאעש
  • השבוע נמשכה פעילות דאעש נגד כוחות הטאלבאן. האירוע הבולט השבוע היה פיגוע משולב נגד בית החולים הצבאי סרדאר מחמד דאוד ח’אן, המופעל על ידי טאלבאן, בבירה קאבול. על פי דיווחים עיתונאיים את הפיגוע ביצעו מספר מחבלים, ביניהם לפחות מחבל מתאבד אחד. זביהוללה מג’אהד (Zabihullah Mujahid), דובר טאלבאן, ציין כי הפיגוע בוצע על-ידי מספר פעילי דאעש, שאחד מהם פוצץ חגורת נפץ שלבש בשער בית החולים. כמו כן התפוצצה מכונית תופת שעמדה מחוץ לבית החולים שגרמה לעשרות נפגעים, ביניהם גם אנשי טאלבאן (רויטרס, 2 בנובמבר 2021; ניו יורק טיימס, 2 בנובמבר 2021).
שער בית-החולים לפני הפיגוע , כפי שפורסם על-ידי סוכנות אעמאק של דאעש 
(טלגרם, 2 בנובמבר 2021).
שער בית-החולים לפני הפיגוע , כפי שפורסם על-ידי סוכנות אעמאק של דאעש (טלגרם, 2 בנובמבר 2021).
  • דאעש קיבל אחריות על ביצוע הפיגוע. על-פי הודעת הארגון את הפיגוע ביצעו חמישה פעילים בבית החולים הצבאי המנוהל על-ידי טאלבאן. ההתקפה החלה כאשר אחד הפעילים הפעיל חגורת הנפץ שנשא על גופו בקרב קבוצת אנשי טאלבאן, שעמדו סמוך לשער בית החולים. פעיל נוסף נכנס לשער הפנימי של בית החולים וירה לעבר השומרים. אחד השומרים נהרג, והפעיל לקח את הרובה שהיה ברשותו והחל לירות כשהוא פורץ לבית החולים. שלושת פעילי דאעש הנותרים, פתחו באש לעבר אנשי טאלבאן שהיו במבנה בית החולים. פעילי דאעש התבצרו בבית-החולים. כאשר הגיעו כוחות התגבורת לאזור פוצצו פעילי דאעש מכונית תופת שחנתה, מבעוד מועד, מחוץ לבית החולים. בפיצוץ נפגעו אנשי טאליבאן רבים מכוח התגבורת חילופי האש נמשכו עד שכוחות טאלבאן, הצליחו להרוג את פעילי דאעש. על-פי דאעש בפיגוע נהרגו ונפצעו עשרות אנשי טאלבאן, ביניהם מפקד בכיר שהיה אחראי על הכוחות בקאבול (טלגרם, 2 בנובמבר 2021).
  • יצוין כי טאלבאן לא דיווחו על מותו של מפקד בכיר בארגון, אך מקורות אופוזיציה אישרו זאת וציינו כי ההרוג הוא חמדוללה מח’לץ (Hamdullah Mukhles), (Khaama Press, 3 בנובמבר 2021).
  • להלן פיגועים נוספים שביצעו פעילי דאעש באפגניסטאן (רובם על פי הודעות קבלת אחריות של דאעש בערוץ הטלגרם):
    • 2 בנובמבר 2021: במספר אירועים בג’לאלבאד בוצעו התנקשויות באנשי טאלאבאן, בין ההרוגים גם שופט.
    • 1 בנובמבר 2021: בוצע ירי לעבר כלי רכב של טאלבאן בג’לאלאבאד. שני נוסעי כלי הרכב נהרגו.
    • 30 באוקטובר 2021: בוצעה התנקשות באיש טאלבאן בקאבול.
    • 28 באוקטובר 2021: הופעל מטען חבלה נגד כלי רכב של בכיר בממשל טאלבאן באזור נרהנכ שבקונאר. הבכיר ומלוויו נפצעו וכלי הרכב ניזוק .
    • 27 באוקטובר 2021: בשני אירועים בוצע ירי לעבר אנשי מודיעין של טאלבאן בג’לאלאבאד.
הזירה הסורית
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מרחב אדלב
  • נמשכו חילופי האש הארטילריים בין צבא סוריה והכוחות המסייעים לו, לבין כוחות המורדים במובלעת המורדים באדלב. נראה כי השבוע חלה עלייה בהיקף הירי של צבא סוריה לעבר המורדים במובלעת (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 31-29 באוקטובר 2021). דווח על אזרחים שנפצעו מהירי הארטילרי של צבא סוריה ועל ארבעה חיילים סורים שנהרגו מירי צלפים (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 2 בנובמבר 2021).
עימותים בין ארגונים ג’האדיסטים במרחב אדלב
  • נמשכו מאבקי השליטה בין פעילי המטה לשחרור אלשאם (המזוהה עם אלקאעדה), לבין פעילי ארגוני ג’האד, בראשם ג’נד אלשאם וג’נד אללה (ארגונים שמוצא רוב לוחמיהם הוא ממזרח אירופה ובמיוחד אזור הקווקז) בג’בל תרכמאן, בדרום-מערב מובלעת המורדים באדלב. דווח על עשרות הרוגים ופצועים כתוצאה מהעימותים. נמסר שבמסגרת הסדר בין הצדדים, נאלצו פעילי המטה לשחרור אלשאם לסגת מאזור ג’בל תרכמאן (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 29-25 באוקטובר 2021).
המרחב המדברי (אלבאדיה)
  • במהלך השבוע המשיכו מטוסי חיל האוויר הרוסי לבצע תקיפות נגד יעדי דאעש באזור המדברי (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 28 באוקטובר- 2 בנובמבר 2021).
מרחב דיר אלזור אלמיאדין
  • בוצע ירי לעבר ביתו של “מרגל” המשתייך לקואליציה הבינלאומית, בראשות ארצות-הברית, למלחמה בדאעש, באזור אלבצירה, כ-15 ק”מ צפונית לאלמיאדין. “המרגל” נהרג (טלגרם, 27 באוקטובר 2021).
מרחב אלחסכה
מרד אסירי דאעש בבית כלא
  • ב-27 באוקטובר 2021 פרץ מרד אסירים של דאעש היושבים בבית הכלא אלצנאעה, המנוהל על-ידי כוחות הכורדים(SDF) בדרום אלחסכה. המרד פרץ במחאה על ניסיון להעביר חלק מהאסירים לכלא אלשדאדי. בתגובה שלחו כוחות הקואליציה הבינלאומית למלחמה בדאעש תגבורות לאזור בית הכלא ושוגרו פצצות תאורה כדי לסכל ניסיונות בריחה של אסירים. בכלא אלצנאעה כלואים כ-5,000 פעילי דאעש מתוך כ-12,000 פעילי דאעש, המוחזקים על-ידי כוחותSDF בבתי כלא שונים. בין האסירים כ-4,000 סורים, כ-4,000 עיראקים, כ-1,200 ממוצא ערבי, רובם מתוניסיה ומרוקו, כ-1,000 מתורכיה, מזרח אסיה, רוסיה ואפריקה וכ-800 אזרחים מערביים מ-54 מדינות שונות (אלשרק אלאוסט, 27 בספטמבר 2021; חשבון הטוויטר HussamHamoud @, 27 באוקטובר 2021).
הזירה העיראקית
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
פיגועים בחלוקה למחוזות[1]
מחוז דיאלא
  • האירוע הבולט השבוע היה חטיפה והוצאה להורג של שישה תושבים שיעים באלרשאד, כארבעים ק”מ צפונית-מזרחית לבעקובה. השישה, שלדברי דאעש,”היו מעורבים בפעילות נגד המוסלמים”, נחטפו, תוחקרו ולאחר מכן הוצאו להורג.
  • לאחר הוצאתם להורג התקשרו פעילי דאעש לבני משפחות ההרוגים, כדי שיגיעו לאסוף את גופות יקיריהם. המשפחות, שהגיעו בלווי כוחות תגבורת של הגיוס העממי, הותקפו ממארב מתוכנן של פעילי דאעש אשר המתינו להם במקום. לוחמי התגבורת נהרגו, ושני כלי הרכב שלהם הושבתו. תגבורות נוספות של יחידים וקבוצות שיעים שהגיעו לאזור, הותקפו אף הם על ידי פעילי דאעש. לטענת דאעש, באירוע נהרגו לפחות 15 לוחמי המיליציות השיעיות וגורמים המסייעים להם, וכעשרים נפצעו (טלגרם, 27 באוקטובר 2021). מקורות מקומיים דיווחו שבאירוע נהרגו שמונה בני-אדם ועשרה נפצעו. מאוחר יותר דווח מ”מקור במערכת הבריאות העיראקית” על 12 הרוגים ו-15 פצועים (אלסומריה, 26 באוקטובר 2021; סוכנות אנטוליה, 26 באוקטובר 2021).
  • באינפורגף שפורסם באלנבא’, שבועון דאעש, אודות הפיגוע צוין, כי מדובר בפגיעה קשה נוספת בכוחות הביטחון העיראקיים אשר מוכיחה את כישלון הפעילות הצבאית שהם מבצעים נגד הארגון בשנים האחרונות. עוד צוין כי דאעש ימשיך להילחם בשיעים בכל החזיתות ובכל הזירות במקומות התפילה ומרכזי הפעילות שלהם, בחייליהם ובמפקדיהם (שבועון אלנבא’, טלגרם, 28 באוקטובר 2021).
האינפוגרף אודות הפיגוע
 (אלנבא’, טלגרם, 28 באוקטובר 2021).
האינפוגרף אודות הפיגוע (אלנבא’, טלגרם, 28 באוקטובר 2021).
  • 28 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של צבא עיראק באזור אלעט’ים, כשישים ק”מ מצפון לבעקובה. כלי הרכב הושמד וכל נוסעיו נהרגו או נפצעו.
מחוז צלאח אלדין
  • 30 באוקטובר 2021: בוצעה תקיפה נגד קבוצת תושבים באזור ג’בל מכחול, מצפון לביג’י. שני תושבים נהרגו ושניים נפצעו (ח’לית אלאעלאם אלאמני, 30 באוקטובר 2021).
  • 29 באוקטובר 2021: שוגרה רקטה לעבר ריכוז כוחות של הגיוס השבטי באלדרעאת, שבצפון המחוז. זוהתה פגיעה וודאית במקום.
  • 27 באוקטובר 2021: בוצעה תקיפה נגד מטה של משטרת עיראק על כביש חדית’ה-ביג’י. שלושה שוטרים נהרגו. פעילי דאעש העלו את המטה באש ולקחו מקלע ותחמושת.
מחוז אלאנבאר
  • בוצעה תקיפה ממארב נגד כלי רכב של צבא עיראק בקרבת גבול עיראק-סעודיה . נוסעי כלי הרכב נהרגו או נפצעו. נגד כלי רכב נוסף של צבא עיראק שהגיע למקום בוצע ירי. חייל נהרג (טלגרם, 1 בנובמבר 2021).
מחוז כרכוכ
  • 31 באוקטובר 2021: בירי שביצעו פעילי דאעש לעבר מחנה של כוחות פשמרגה הכורדים על כביש כרכוכ-ארביל, נהרגו שלושה לוחמים וכמה נוספים נפצעו (טלגרם, 1 בנובמבר 2021). מקורות רשמיים עיראקיים ציינו, כי שני לוחמי פשמרגה נהרגו באירוע. יחיא רסול, דובר הכוחות המזוינים של עיראק, ציין כי בעקבות האירוע נעצרו שישה פעילי דאעש הקשורים לאירוע (אלמוניטור, 1 בנובמבר 2021; חשבון הטוויטר של יחיא רסול, 1 בנובמבר 2021). גם יום קודם לכן בוצעה תקיפה נגד לוחמי פשמרגה צפונית-מערבית לכרכוכ. שני לוחמים נהרגו (אלחרה, 30 באוקטובר 2021).
  • 30 באוקטובר 2021: בוצע ירי ממארב לעבר לוחמי הגיוס השבטי באזור אלעבאסי, כשבעים ק”מ דרומית-מערבית לכרכוכ. שלושה לוחמים נהרגו ושניים נוספים נפצעו.
  • 29 באוקטובר 2021: בוצעה תקיפה נגד עמדה של משטרת עיראק באלקהארה, בדרום כרכוכ. שוטר אחד נהרג.
  • 27 באוקטובר 2021: בוצעה תקיפה נגד עמדה של צבא עיראק באזור אלדאקוק, בדרום כרכוכ. חייל אחד נהרג.
חצי האי סיני
  • בשבועון אלנבא’ של דאעש דווח, כי פעילי מחוז סיני של הארגון הפעילו מטען נגד טנק של צבא מצרים בקרבת בא’ר אלעבד. לטענת הארגון, הטנק הושבת ונוסעיו נהרגו או נפצעו (שבועון אלנבא’, טלגרם, 28 באוקטובר 2021).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
סיכום פעילות שבועי של דאעש
  • מנתוני אינפוגרף, שפרסם דאעש, המסכם את פעילות הארגון ברחבי העולם בתקופה שבין 26-20 באוקטובר 2021, עולה, כי בתקופה זו ביצעו פעילי הארגון 32 תקיפות במחוזות השונים באסיה ובאפריקה, לעומת 28, שביצעו בשבוע שקדם לכך. מספר התקיפות הגדול ביותר בוצע על-ידי מחוז עיראק (11). בשאר המחוזות: ח’ראסאן (קרי: אפגניסטאן) (9); מערב אפריקה (6); מרכז אפריקה (3); סוריה (1); סיני (1); סומליה (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 28 באוקטובר 2021). בפיגועים נהרגו ונפצעו 134 בני אדם, לעומת 301 בני אדם בשבוע שקדם. מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במחוז עיראק (69). שאר ההרוגים והפצועים היו במחוזות הבאים: מרכז אפריקה (24); ח’ראסאן (19); מערב אפריקה (13); סומליה (5); סיני (3); סוריה (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 28 באוקטובר 2021).
אינפוגרף המפרט את הפיגועים  במחוזות השונים 
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 28 באוקטובר 2021)
אינפוגרף המפרט את הפיגועים במחוזות השונים
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 28 באוקטובר 2021)
פיגועי דאעש בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

פיגועי דאעש בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

אפריקה

ניגריה

פעילות דאעש[2]

  • 1 בנובמבר 2021: בוצע ירי לעבר מחנה של צבא ניגריה סמוך לבאמה (Bama), כשבעים ק”מ דרומית-מזרחית למידוגורי, בצפון-מזרח ניגריה. מספר חיילים נפצעו.
  • 1 בנובמבר 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של צבא ניגריה על כביש פיתה-יאמתקי, במדינת בורנו, בצפון-מזרח ניגריה. כלי הרכב הושמד ונוסעיו נהרגו או נפצעו.
  • 29 באוקטובר 2021: הופעל מטען נגד כלי רכב של צבא ניגריה על כביש קאוורי-מאיירי בצפון-מזרח ניגריה. נוסעי הרכב נהרגו או נפצעו.
  • 28 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר עמדה של צבא ניגריה בראן (Rann), כשבעה ק”מ מגבול ניגריה-קמרון. מספר חיילים נפצעו.
  • 28 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר מתחם של משטרת ניגריה ועמדות של מיליציות הנאמנות לצבא ניגריה בדמבואה (Damboa), כשמונים ק”מ דרום-מערב למידוגורי, בצפון-מזרח ניגריה. השוטרים ואנשי המיליציות נמלטו מהמקום. פעילי דאעש העלו באש את המתחם ואת אחת העמדות וחמישה כלי רכב.
  • 27 באוקטובר 2021: בוצעה תקיפה נגד עמדה של צבא ניגריה בכוואדה בצפון-מזרח ניגריה. מספר חיילים נהרגו ונפצעו. פעילי דאעש העלו באש את העמדה וטנק שהיה במקום ולקחו שלל כלי רכב המצויד במקלע כבד , אמצעי לחימה ותחמושת.
סרטון שפרסם מחוז מערב אפריקה של דאעש
  • מחוז מערב אפריקה של דאעש פרסם סרטון הקורא לפגוע ביהודים, נוצרים ומי שכונו “נוטשי דת האסלאם”. בסרטון מושמעת גם אזהרה לחיילי צבא ניגריה לחדול ממעשיהם ולהצטרף לשורות דאעש. במהלך הסרטון, שאורכו כ-17 דקות, מתועדות תקיפות שביצעו פעילי דאעש נגד צבא ניגריה. בסרטון מופיע רעול פנים דובר שפה מקומית, שפונה למנהיג דאעש, אבו אבראהים אלקרישי, ומבטיח לו שלוחמי הארגון באפריקה יעמדו לצדו וכי הם ממתינים להוראותיו. דבריו נאמרים כשלידו נראים שני חיילי צבא ניגריה ישובים אזוקים לקראת הוצאתם להורג (טלגרם, 30 באוקטובר 2021).
הדובר בסרטון (במרכז, רעול פנים) קורא לתומכי הארגון לפעול נגד היהודים, הנוצרים ונוטשי דת האסלאם.      פעיל דאעש קורא לחיילי צבא ניגריה לחזור בהם ולהצטרף לארגון  (טלגרם, 30 באוקטובר 2021).
מימין: הדובר בסרטון (במרכז, רעול פנים) קורא לתומכי הארגון לפעול נגד היהודים, הנוצרים ונוטשי דת האסלאם. משמאל: פעיל דאעש קורא לחיילי צבא ניגריה לחזור בהם ולהצטרף לארגון (טלגרם, 30 באוקטובר 2021).
הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו
  • 30 באוקטובר 2021: מטעני חבלה הופעלו נגד סיור של צבא מוזמביק באזור בני (Beni), כחמישים ק”מ מערבית לגבול קונגו-אוגנדה. שני חיילים ושני אזרחים נוצרים נפצעו.
  • 28 באוקטובר 2021: בחילופי אש עם כוח סיור של צבא קונגו בקוקוטאמה שבאזור בני (Beni), נהרגו שלושה חיילים וכמה נוספים נפצעו.
  • 27 באוקטובר 2021: בוצע ירי לעבר משאית של תושבים נוצרים באזור בני. המשאית עלתה באש.
סומליה
  • 27 באוקטובר 2021: הופעל מטען חבלה נגד כלי רכב של צבא סומליה בצפון מוגדישו. שני חיילים נהרגו ושלושה נפצעו. כלי הרכב הושבת (טלגרם, 28 באוקטובר 2021).
תוניסיה
  • כוחות הביטחון של תוניסיה עצרו בעיר תטאוין, שבדרום המדינה, מספר פעילי דאעש, חברי חוליה, שתכננו לבצע פיגועים נגד כוחות הביטחון. ברשות חברי החוליה נתפסו אמצעי לחימה (רויטרס, 1 בנובמבר 2021).

אסיה

הפיליפינים
  • במהלך מבצע שביצעו כוחות הביטחון הפיליפינים באזור קוטבטו, בדרום הפיליפינים, נהרג לאחר חילופי ירי, צלאח אלדין חסן (Salahuddin Hassan), מנהיג קבוצת דולה אסלאמיה, אחת הקבוצות המזוהות עם דאעש בפיליפינים. המנהיג ואשתו, שנהרגה יחד עמו, היו מעורבים בפעילות טרור בדרום המדינה החל משנת 2007 (עוד טרם נשבעו אמונים לדאעש). בעקבות ההתקפה נמלטו לפחות עשרים פעילים חמושים שהיו יחד עמו. במקום נתפסו מסמכים ואמצעי לחימה של הארגון (AP, 1 בנובמבר 2021).
ארה”ב
  • בית המשפט באוהיו הרשיע את נאצר אלמדוג’י (Naser Almadaoji), אזרח אמריקאי תושב אוהיו, שמוצאו מעיראק, בתמיכה בדאעש. אלמדוג’י נשבע אמונים למנהיג דאעש, והתכוון להגיע לאפגניסטאן ולהצטרף ללוחמי הארגון. על פי כתב האישום, בשנת 2018 הוא תיאם עם פעיל דאעש, להגיע לאפגניסטאן דרך אזרביג’אן, שם התכוון להתאמן במחנה אימונים של מחוז ח’ראסאן של הארגון ולאחר מכן להצטרף וללחום בשורותיו. מאחר שהבחור אליו הצטרף היה סוכן FBI , הוא נעצר בשדה התעופה קולומבוס באוהיו לפני שיצא מהמדינה. עוד עולה מכתב האישום שאלמדוג’י התבטא בעבר כי בכוונתו להציב מכונית תופת סמוך לבניין פדראלי, אך ציין כי לפני כן עליו לעבור אימונים (AP, 1 בנובמבר 2021).
המלחמה על התודעה
  • המאמר הראשי באלנבא’, שבועון דאעש, הוקדש השבוע לקריאת דאעש ללוחמים זרים (“המהגרים”) השוהים בסוריה להצטרף לשורות הארגון. במאמר, שהתפרסם תחת הכותרת “האין ביניכם עמר חדש?!”[3] מציין כותב המאמר, שאלה מבין הלוחמים הזרים שלא הצטרפו לשורות דאעש מוצאים עצמם אסירים של המטה לשחרור אלשאם, המזוהה עם ארגון אלקאעדה, במובלעת המורדים באדלב, או שהם מוצאים להורג ברחובות אדלב או הופכים ליעד להתקפות כלי טייס של גורמים שונים. הוא מדגיש, כי פעילותם כ”עצמאיים” רק מחלישה אותם, וקורא להם להצטרף לשורות דאעש (שבועון אלנבא’, טלגרם, 28 באוקטובר 2021). נראה כי דאעש שואף לנצל את המתיחות בין ארגוני הג’האד באזור מובלעת המורדים באדלב שבסוריה, שרבים מקרבם הם מהגרים ממזרח אירופה לבין המטה לשחרור אלשאם. כמו כן חושף המאמר את חולשת הארגון והצורך שלו לגייס בדחיפות לוחמים, כולל זרים.
עמר הצ'צ'ני (משמאל),  בסרטון שפרסם דאעש, בעת שהכריז על הקמת הח'ליפות
 (יוטיוב, 29 ביוני 2014)
עמר הצ’צ’ני (משמאל), בסרטון שפרסם דאעש, בעת שהכריז על הקמת הח’ליפות (יוטיוב, 29 ביוני 2014)

[1] רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם.
[2] רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם.
[3] הכוונה היא לעמר אלשישאני (הצ'צ'ני), לוחם ג'האדיסט צ'צ'ני שהגיע מגיאורגיה לסוריה כדי להילחם נגד משטר אסד. אלשישאני הצטרף בהמשך לשורות דאעש, והפך למפקד הארגון באזור חלב ולשר המלחמה של הארגון. הוא מצא את מותו בתקיפה אמריקאית בסוריה במרץ 2016. ב-13 ביולי 2016 פרסמה סוכנות הידיעות אעמאק של דאעש הודעה רשמית על מותו.