מבט לג’האד העולמי (31 באוגוסט – 6 בספטמבר 2023)

איום דאעש בתקיפת מחנה אלהול ( חשבון הטוויטר @Orhan_Qereman , 3 בספטמבר 2023)

איום דאעש בתקיפת מחנה אלהול ( חשבון הטוויטר @Orhan_Qereman , 3 בספטמבר 2023)

סיכום פיגועי דאעש (שבועון אלנבא’, טלגרם, 31 באוגוסט 2023)

סיכום פיגועי דאעש (שבועון אלנבא’, טלגרם, 31 באוגוסט 2023)

עיקרים
  • השבוע ניכרה ירידה בהיקף פעילות דאעש ברחבי העולם. רוב פעילות הארגון התמקדה באפריקה.
  • סוריה: במובלעת המורדים באדלב, התעצמו העימותים בין צבא סוריה לארגוני המורדים, ובראשם המטה לשחרור אלשאם, המזוהה עם אלקאעדה. פעילי דאעש בדיר אלזור איימו על כוחות SDF הכורדים ועל צבא סוריה כי הם ישחררו את פעיליהם ובני משפחותיהם העצורים במחנה אלהול. על רקע עימותים בין כוחות SDF לגורמים מקומיים באזור מזרח הפרת, הזהירה ארה”ב מפני התחזקות דאעש באזור.
  • עיראק: פעילי דאעש תקפו שתי עמדות של צבא עיראק וכוחות הגיוס העממי במערב המדינה, סמוך לגבול עיראק-סוריה. יתכן שזהו אות לחידוש פעילות הארגון במרחב זה, לאחר תקופה ארוכה בה לא פעל.
  • אפריקה:
    • ניגריה: דאעש המשיך לתקוף את צבא ניגריה במדינת בורנו, בצפון-מזרח המדינה.
    • סומליה: פעילי ארגון אלשבאב, המזוהה עם אלקאעדה, המשיכו בתקיפות נגד כוחות הביטחון של סומליה. הארגון הודיע כי השתלט על דאר אלנעמה, מצפון למוגדישו. במקביל, המשיך צבא סומליה לצד שותפיו האזוריים וצבא ארה”ב בפעילות נגד הארגון. נמסר כי לאלשבאב היו כמאתיים הרוגים.
  • המאבק על התודעה: מאמר המערכת של אלנבא’, שבועון דאעש, מצביע על סימנים רבים המעידים על כך שהסדר העולמי החילוני הנוכחי מתרסק. על-פי המאמר, סופו של סדר זה הוא חורבן ועלייה של משטר אסלאמי-ג’האדי.
 הזירה הסורית
מחוזות סוריה (Free world maps)
מחוזות סוריה (Free world maps)
ארה”ב מזהירה מפני התחזקות דאעש
  • לאחרונה התגלע סכסוך אלים ועקוב מדם בין כוחות SDF הכורדים לבין בני שבטים ערבים סונים באזור דיר אלזור. בעימותים, שהתפשטו למספר אזורים, נהרגו עד כה למעלה מ-150 בני אדם ועשרות נפצעו. כוחות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בראשות ארה”ב מנסים להרגיע את הרוחות. הם קראו להפסקת הלחימה והזהירו כי דאעש עלול לנצל את המצב. במגמה להרגיע את המצב, ביקרו בדיר אלזור איתן גולדריץ’, סגן עוזר מזכיר המדינה של ארה”ב, וקצין אמריקאי בכיר ונועדו עם בכירים בכוחות SDF ועם מנהיגי השבטים. הם הסכימו לטפל בנושא כדי למנוע נפגעים נוספים (רויטרס, 4 בספטמבר 2023). יש לציין שלאחרונה מנסים גורמים איראנים וסורים לגייס בני שבטים ערביים באזור מערב הפרת, שחלקם משתפים פעולה עם כוחות SDF, במטרה להחליש את הנוכחות הפרו-אמריקנית באזור ואת האוטונומיה הכורדית.
מרחב אדלב
  • השבוע התעצמו העימותים בין כוחות המורדים בראשם המטה לשחרור אלשאם, המזוהה עם אלקאעדה, לבין צבא סוריה באזור מובלעת המורדים באדלב. להלן אירועים מרכזיים:
    • ב-5 בספטמבר 2023 התקיימו חילופי-אש ארטילריים בין כוחות צבא סוריה לבין כוחות המורדים, במערב המובלעת. לא דווח על נפגעים (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 5 בספטמבר 2023).
    • ב-3 בספטמבר 2023 חדר כוח של צבא סוריה לאזור אלמלאג’ה, בדרום המובלעת. הכוח זוהה על-ידי אנשי הארגון הסלפי-ג’האדי אנצאר אלתוחיד ובין הצדדים התנהלו חילופי-אש כבדים. שני חיילים נהרגו ושאר חיילי הכוח נסוגו מהמקום (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 3 בספטמבר 2023).
    • ב-2 בספטמבר 2023 ביצע צבא סוריה ירי ארטילרי לעבר המרחב הצפון-מזרחי של המובלעת. לא דווח על נפגעים (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 2 בספטמבר 2023).
    • ב-1 בספטמבר 2023 תקפו פעילי המטה לשחרור אלשאם עמדות של צבא סוריה בג’בל אלאכראד (הר הכורדים), מצפון למובלעת, לא הרחק מגבול סוריה-תורכיה. בתקיפה נהרגו תשעה חיילים ושלושה פעילי המטה לשחרור אלשאם (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 1 בספטמבר 2023).

פעילות סיכול

מרחב דיר אלזור-אלמיאדין
  • ב-1 בספטמבר 2023 עצרו כוחות SDF, בסיוע כוחות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, מצפון לאלחסכה, סייען של דאעש שהעביר אמצעי לחימה לפעילי הארגון. ברשותו נמצאו מקלע, מחסניות, רימונים וטלפונים סלולריים (SDF PRESS, 2 בספטמבר 2023).
אמצעי הלחימה והטלפונים שנתפסו ברשות סייען דאעש (SDF PRESS, 2 בספטמבר 2023)
אמצעי הלחימה והטלפונים שנתפסו ברשות סייען דאעש (SDF PRESS, 2 בספטמבר 2023)
בני משפחות פעילי דאעש הושבו לאלרקה
  • 94 בני משפחות פעילי דאעש הושבו ממחנה אלהול (כ-35 ק”מ מדרום-מזרח לאלחסכה), בו עצורים עשרות אלפי בני משפחות פעילי דאעש, לעיר מוצאם, אלרקה. חזרתם בוצעה לאחר תיאום שנעשה בין הכוחות הכורדים לבין ראשי השבטים באזור. צעד זה נועד לפנות בהדרגה את מחנה אלהול מיושביו. זאת, בשל קשיי הכוחות הכורדים לנהל את המקום ולאבטח אותו (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 3 בספטמבר 2023).
  • בהקשר זה, דווח כי דאעש חוזר ומאיים לתקוף את המחנה, במטרה לשחרר את פעיליו ובני משפחותיהם. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות ב-3 בספטמבר 2023, איים תא של הארגון באזור דיר אלזור כי הארגון יתקוף את מחנה אלהול. הדובר בסרטון איים גם להרוג אנשי המשטר הסורי וכוחות SDF הכורדים (חשבון הטוויטר @Orhan_Qereman , 3 בספטמבר 2023).

איום דאעש בתקיפת מחנה אלהול ( חשבון הטוויטר @Orhan_Qereman , 3 בספטמבר 2023)
איום דאעש בתקיפת מחנה אלהול ( חשבון הטוויטר @Orhan_Qereman , 3 בספטמבר 2023)

עיראק
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוז אלאנבאר
  • ב-2 בספטמבר 2023 בוצעה תקיפה נגד עמדה של כוחות הגיוס העממי על כביש אלקאא’ם-עכאשאת, במערב עיראק. העמדה ניזוקה. לא דווח על נפגעים (טלגרם, 4 בספטמבר 2023).
  • ב-1 בספטמבר 2023 בוצעה תקיפה נגד עמדה של צבא עיראק ממזרח לאלרטבה, במערב עיראק. העמדה ניזוקה. לא דווח על נפגעים (טלגרם, 2 בספטמבר 2023).

סיכול טרור

מחוז צלאח אלדין
  • ב-30 באוגוסט 2023 תקפו כוחות צבא עיראק בתי הארחה ומערות המשמשים את פעילי דאעש (לא צוינו מיקומים מדויקים). שלושה פעילי דאעש נהרגו (אלסומריה, 30 באוגוסט 2023).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
  • מנתוני אינפוגרף,שפרסם אלנבא’, שבועון דאעש, המסכם את פעילות דאעש בתקופה שבין 30-24 באוגוסט 2023, עולה כי בתקופה זו ביצעו פעילי הארגון 13 פיגועים במחוזות השונים (לעומת 18 בשבוע שקדם). מספר הפיגועים הגבוה ביותר בוצע על-ידי פעילי מחוז מערב אפריקה (6). בשאר המחוזות: מזרח אסיה (2); מרכז אפריקה (1); סוריה (1); עיראק (1); ח’ראסאן (אפגניסטאן) (1); פקיסטאן (1). בפיגועים נהרגו ונפצעו 38 בני אדם, לעומת 93 בני-אדם בשבוע שקדם. מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במחוז מרכז אפריקה (15). בשאר המחוזות: מזרח אסיה (9); מרכז אפריקה (8); סוריה (3); עיראק (1); ח’ראסאן (אפגניסטאן) (1); פקיסטאן (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 31 באוגוסט 2023).
סיכום פיגועי דאעש (שבועון אלנבא’, טלגרם, 31 באוגוסט 2023)
סיכום פיגועי דאעש (שבועון אלנבא’, טלגרם, 31 באוגוסט 2023)
פיגועים בחתך שבועי (על-פי נתוני הארגון)

פיגועים בחתך שבועי (על-פי נתוני הארגון)

אפריקה

ניגריה
פעילות דאעש
  • דאעש המשיך לתקוף את כוחות צבא ניגריה במדינת בורנו, בצפון-מזרח המדינה.
    • ב-4 בספטמבר 2023 הופעל מטען נגד סיור על הציר, שבין העיירות וג’ירוקו (Wajiroko),לסאבון גארי (Sabon Gari), כמאה ק”מ מדרום-מערב למידוגורי. משוריין אחד הושבת (טלגרם, 5 בספטמבר 2023).
    • ב-2 בספטמבר 2023 בוצעה תקיפה נגד מחסום בעיירה וולקה. חיילים שאיישו את המחסום נמלטו ופעילי דאעש העלו אותו באש (טלגרם, 3 בספטמבר 2023).
    • ב-1 בספטמבר 2023 התנהלו חילופי-אש בין פעילי דאעש לסיור של מיליציה התומכת בצבא ניגריה בעיירה גוזה. לוחם מיליציה נהרג ושלושה נפצעו (טלגרם, 2 בספטמבר 2023).
    • ב-1 בספטמבר 2023 הופעל מטען נגד סיור של צבא ניגריה בין העיירות ולגו וגמבורה. לא דווח על נפגעים. משוריין הושבת (טלגרם, 2 בספטמבר 2023).
    • ב-1 בספטמבר 2023 בוצעה תקיפה נגד עמדה בעיירה לאדארי. חייל נהרג, מספר חיילים נפצעו והשאר נמלטו מהמקום. פעילי דאעש לקחו אופנוע ותחמושת (טלגרם, 2 בספטמבר 2023).
פעילות סיכול
  • ב-31 באוגוסט 2023 תקף חיל האוויר הניגרי מקום מסתור של פעילי טרור, המשתייכים לבוקו חראם או לדאעש, באזור ימת צ’אד. מקום המסתור הושמד (thecable.ng, 1 בספטמבר 2023; thenationonlineng.net, 2 בספטמבר 2023).
  • ב-31 באוגוסט 2023 תקף כוח של צבא ניגריה, בסיוע כוחות מקומיים, יעד של בוקו חראם באזור ימת צ’אד. שישה פעילים נהרגו ופעיל אחד נעצר (vanguardngr.com, 31 באוגוסט 2023).
שחרור ילדים שגויסו לבוקו חראם
  • קרן החירום של האו”ם למען הילדים, יוניצ”ף (The United Nations Children’s Fund – UNICEF), הודיעה ב-30 באוגוסט 2023 כי 4,204 ילדים, שגויסו בעבר לארגון בוקו חראם בצפון-מזרח ניגריה, שוחררו ממעצר בבית כלא צבאי במידוגורי (בירת מדינת בורנו) והושבו לבתיהם לצורך שילובם מחדש בחברה. השבת הילדים לבתיהם בוצעה בהתאם להסכם שנחתם בין ממשלת ניגריה לבין האו”ם, שמטרתו להבטיח שילדים המעורבים בסכסוכים אלימים לא יוחזקו במתקנים צבאיים (Premium Times, 30 באוגוסט 2023).

קמרון

פעילות בוקו חראם
  • ב-1 בספטמבר 2023 תקפו פעילי בוקו חראם כפר נידח במרחב קולופאטה (Kolofata), בצפון קמרון, בקרבת גבול קמרון-ניגריה. אזרח אחד נהרג (newsghana.com.gh, 2 בספטמבר 2023).

מאלי

פעילות טרור
  • ב-4 בספטמבר 2023 הותקפה עמדת ביקורת של משטרת מאלי בעיירה דיאלאקורובה (Dialakoroba), כ-25 ק”מ מדרום לבירה במקו (Bamako). השוטרים, שהיו בעמדה, הדפו את התוקפים. אחד החמושים נהרג. שוטר אחד ושני אזרחים נפצעו. אף גורם לא קיבל אחריות על התקיפה, ככל הנראה, פעילי ארגון אלקאעדה או דאעש, הפועלים במדינה, עומדים מאחוריה (The North Africa Post, 4 בספטמבר 2023).

בורקינה פאסו

פעילות טרור
  • ב-4 בספטמבר 2023 תקפו חמושים ג’האדיסטים כוח של צבא בורקינה פאסו ולוחמים מקומיים המסייעים לו במחוז יטנגה (Yatenga) בצפון המדינה (גבול מאלי). 17 חיילים ו-36 אזרחים מתנדבים נהרגו. יש לציין שמאז שנת 2015 פועלים במחוז פעילי אלקאעדה ודאעש, אולם השנה הוחמרו התקיפות. כוחות הביטחון של בורקינה פאסו פועלים כדי להשיב לידיהם את השליטה ולאפשר לתושבי הכפרים לשוב לבתיהם . הם אף ניהלו שיחות עם משלחת רוסית לגבי שיתוף פעולה אפשרי עם צבא רוסיה במסגרת המלחמה בטרור. יצוין שמאז שנת 2015 גרמה פעילות הטרור למותם של 16,000 בני אדם ולעקירתם של למעלה משני מיליון (France 24, 5 בספטמבר 2023).

סומליה

פעילות אלשבאב
  • פעילי ארגון אלשבאב, המזוהה עם אלקאעדה, תקפו מיליציות מקומיות, הנאמנות לצבא סומליה, באזור שבאלה תיכונה (Middle Shabelle), בדרום המדינה.
    • ב-4 בספטמבר 2023 תקפו בסיסים של המיליציות מקומיות. לטענת הארגון, לאחר חילופי-אש מאסיביים, הם השתלטו על אזור דאר אלנעמה, מצפון למוגדישו, וכי 12 לוחמי מיליציות נהרגו ושלושה נפצעו (סוכנות שהאדה, 4 בספטמבר 2023).
    • ב-2 בספטמבר 2023 תקפו מחסום של מיליציה מקומית. לטענת הארגון, 11 לוחמי מיליציות נהרגו ונפצעו (סוכנות שהאדה, 4 בספטמבר 2023).
פעילות סיכול
  • לאחר שבתקיפות נגד ארגון אלשבאב בשבוע שעבר היו לצבא סומליה נפגעים רבים, נסוגו הכוחות ממספר ערים ועיירות במרכז המדינה. לטענת צבא סומליה, הנסיגה בוצעה כצעד אסטרטגי והיא אינה מעידה על היחלשות המבצע (garoweonline.com, 1 בספטמבר 2023).
  • במקביל, המשיכו צבא סומליה, שותפיו האזוריים וכוחות צבא ארצות-הברית בפעילות נגד הארגון.
    • ב-4 בספטמבר 2023 דווח כי 150 פעילי אלשבאב נהרגו במבצע של צבא סומליה. לא צוינו פרטים נוספים, אך ככל הנראה מדובר במבצע במרכז המדינה (hiiraan.com, 4 בספטמבר 2023). באותו יום דווח על 43 פעילי אלשבאב שנהרגו במחוז גלגדוד (Galgaduud), במרכז המדינה וכי במהלך המבצע הושמדו כלי רכב ששימשו את הארגון (סוכנות הידיעות של סומליה, 4 בספטמבר 2023).
    • ב-2 בספטמבר 2023 בוצעה תקיפה נגד בסיס בהררדר (Harardhere), כ-400 ק”מ צפון-מזרחית למודגישו. הבסיס הושמד. ככל הנראה, מספר פעילי אלשבאב נהרגו (garoweonline.com, 2 בספטמבר 2023).
    • ב-2 בספטמבר 2023 הותקפו מספר יעדים באזור שבאלה תחתית (lower Shabelle), בדרום המדינה. עשרים פעילים נהרגו (canindia.com, 3 בספטמבר 2023). באותו יום דווח על 13 פעילים נוספים שנהרגו במבצעים שונים ברחבי המדינה (hiiraan.com, 4 בספטמבר 2023).
בכיר באלשבאב הסגיר את עצמו
  • ב-30 באוגוסט 2023 הודיעה ממשלת סומליה כי נור עבדללהי מעאלינגור ( Nur Abdullahi Maalinguur), בכיר באלשבאב, הסגיר עצמו באזור מודוג (Mudug), במרכז המדינה. מעאלינגור שימש, ככל הנראה, כמפקד באזור זה (garoweonline.com, 30 באוגוסט 2023).

אסיה

פקיסטאן

פעילות דאעש
  • ב-4 בספטמבר 2023 בוצע ירי לעבר שני “מרגלים” של ממשלת פקיסטאן באזור באג’ור (Bajaur), בקרבת גבול אפגניסטאן-פקיסטאן. השניים נהרגו (טלגרם, 4 בספטמבר 2023).
פעילות סיכול
  • ב-2 בספטמבר 2023 הודיעה היחידה ללוחמה בטרור של משטרת מחוז פנג’אב (Punjab) על מעצר חמש נשים, פעילות דאעש, במחוז. על-פי ההודעה, הנשים העצורות היו מעורבות בפעילות טרור במדינה. ברשותן נמצאו אמצעי לחימה, כסף מזומן, טלפונים סלולאריים וחומר כתוב שהפצתו אסורה על-פי חוק (outlookindia.com, 2 בספטמבר 2023).
תורכיה
  • ב-2 בספטמבר 2023 עצרה משטרת איסטנבול שני אזרחים זרים, שעל-פי החשד, סיפקו ציוד צבאי וסיוע לוגיסטי לדאעש (יני שפאק, 2 בספטמבר 2023).

אירופה

דו”ח שפורסם מצביע על ירידה בטרור ג’האדיסטי ועלייה בטרור אנרכיסטי
  • ב-31 באוגוסט 2023 פרסם יורופו”ל, סוכנות האיחוד האירופי לשיתוף פעולה באכיפת החוק ברחבי האיחוד, דו”ח, לפיו במהלך שנת 2022 חלה ירידה במספר תקיפות הטרור הג’האדיסטי במדינות האיחוד. על-פי הדו”ח, בשנת 2022 בוצעו שש תקיפות טרור, לעומת 11 בשנת 2021 ו-13 בשנת 2020. עוד נמסר בדו”ח, כי בשנת 2022 עלה מספר העצורים, על רקע מעורבות בטרור ג’האדי, במדינות האיחוד מ-254 בשנת 2020 ל-260 בשנת 2021 ול-266 בשנת 2023. במקביל, חלה בשנת 2022 עליה מדאיגה ברמת הטרור האנרכיסטי וטרור הנשען על אידיאולוגיות שמאל רדיקלי, מתקיפה אחת בשנת 2021 ל-18 בשנת 2022. על פי הדו”ח, גורמים ג’האדיסטים ברחבי העולם מגייסים כספים באירופה דרך תומכים, בני משפחה וארגוני צדקה (אתר יורופו”ל, 31 באוגוסט 2023).[1]
גרמניה
  • בית המשפט החליט על החמרת עונשה של אזרחית גרמניה בת 32 מעשר שנות מאסר ל-14 באשמת סיוע לביצוע פשעים נגד האנושות במסגרת פעילותה בדאעש. האישה, שזוהתה כג’ניפר וו. (Jennifer W), הורשעה, בין היתר, בכך שבשנת 2015 בעיראק היא ובעלה לשעבר החזיקו ילדה יזידית בת חמש ואת אמה שנחטפו והשתמשו בהן כשפחות. במהלך תקופת העבודה הם מנעו מהאם והילדה גישה למזון ושתיה, היכו אותן באופן קבוע ולמרות היותן יזידיות הם אילצו אותן לפעול על פי חוקי האסלאם ולאמץ שמות מוסלמיים (DW, 29 באוגוסט 2023, JURIST, 31 באוגוסט 2023).
אוסטריה
  • גורמי הביטחון אוסטריים דיווחו כי הם איתרו חוליית טרור, בעלת קשרים לדאעש, המונה תשעה גברים ואישה. מבין חברי החוליה נעצר אדם אחד. על פי שירותי המודיעין האוסטרים (DSN) בחקירה עלה, כי חברי החוליה בני 15 עד 23 מתגוררים בצפון אוסטריה וכי הם מקיימים אורח חיים מוסלמי פונדמנטליסטי. על פי החשד הם פעלו לגיוס פעילים עבור דאעש ופעילותם בארגון נמשכו תקופה ארוכה. במהלך פשיטה על בתיהם, ביולי 2023, נמצאו עשרות טלפונים, מחשבים וחומרי תעמולה (Alarabiya News, 5 בספטמבר 2023).
ארצות הברית
  • אדריאן ווטסון (Adrienne Watson), דוברת המועצה לביטחון לאומי (הגוף המייעץ לנשיא ארצות-הברית בנושאי מדיניות חוץ וביטחון), הודיעה כי נחשפה רשת של “קבוצת טרור זרה”, שניסתה להבריח מהגרים בלתי חוקיים מאוזבקיסטן לארצות-הברית וכי לפחות לחבר אחד ברשת היו קשרים עם דאעש. למרות שלא צוין שם הארגון, הדליף “גורם רשמי”, בעילום שם, לתקשורת כי מדובר בדאעש. יחד עם זאת גורמי מודיעין רשמיים בארה”ב מעריכים ש-120 האזרחים האוזבקים, שהגיעו לארה”ב באמצעות רשת ההברחות, שבסיסה בתורכיה, לא היו קשורים לפעילות טרור (AP, ,NBC30 באוגוסט 2023).
המאבק על התודעה
  • מאמר המערכת באלנבא’, שבועון דאעש, התפרסם השבוע תחת הכותרת “הסדר העולמי מאבד את היכולת לפעול בתיאום”.[2] כותב המאמר מציין כי הסדר העולמי החילוני הנוכחי, הנשען על בריתות, בעלי ברית וגרורות, הוביל בסופו של דבר לפיצול, התפוררות וחוסר תאום, שסופם יהיה חורבן הסדר ה”כופר” ועליית המשטר האסלאמי הג’האדי.
  • לטענתו, הפיצול תהליכי ההתפוררות באים לידי ביטוי במלחמה באוקראינה; ההפיכות באפריקה נגד צרפת; מאבק ארצות-הברית ואיראן; העימות בין כוח ואגנר לבין המשטר הרוסי; המאבקים הפוליטיים בישראל (“מדינונת היהודים”), “המכרסמים בה באופן חסר תקדים”; בפיגועי היחידים בקרב הפלסטינים, “המתנערים מהארגונים הפלסטינים הממומנים על-ידי איראן” (קרי: חמאס והג’האד האסלאמי); ובמאבקים פנימיים בין כוחות SDF הכורדים במזרח הפרת בין האוכלוסייה הערבית באזור.
  • נוכח כל זאת, קרא כותב המאמר למוסלמים במזרח הפרת ובמקומות בהם פעילי דאעש אינם נוכחים, להצטרף לדאעש. הוא ציין כי אם הם ימשיכו בדרכם ה”כופרת”, הם לא יזכו לביטחון וכי הכרסום בקרב ה”כופרים” רק ילך ויחריף והוא אף יחרוג מגבולות אסיה ואפריקה ויגיע במוקדם או במאוחר גם לאירופה. לדבריו, את המשטר ה”כופר” בעולם יחליף משטר אסלאמי-ג’האדי, בו דוגל דאעש, ולכן על המוסלמים ברחבי עולם להצטרף לארגון, המממש, את עקרונות המשטר הזה (שבועון אלנבא’, טלגרם, 31 באוגוסט 2023).
המאמר "הסדר העולמי מאבד את היכולת לפעול בתיאום"
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 31 באוגוסט 2023)
המאמר “הסדר העולמי מאבד את היכולת לפעול בתיאום”
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 31 באוגוסט 2023)

[1] לדו"ח המלא ראו: https://www.europol.europa.eu/publication-events/main-reports/european-union-terrorism-situation-and-trend-report-2023-te-sat#downloads
[2] מילולית: הסדר העולמי מאבד את היכולת לפעול בתיאום, כמו גוף המאבד את יכולת הקואורדינציה שלו.