מבט לג’האד העולמי (9-3 במרץ 2022)

עיקרי אירועי השבוע
  • במרכז האירועים השבוע עמד פיגוע התאבדות רב-נפגעים שביצעו פעילי מחוז ח’ראסאן של דאעש במסגד שיעי בפשאוור שבפקיסטאן. 63 בני-אדם נהרגו ויותר מ-200 נפצעו. מחוז פקיסטאן של דאעש הודיע כי מחבל מתאבד פוצץ אפוד-נפץ בקרב אנשי צבא ושוטרים פקיסטאנים שאבטחו אירוע שנתי בו נכחו בכירים בממשלת פקיסטאן. בפיגוע נהרגו לפחות חמישה אנשי צבא.
  • בסוריה: נהרגו 13 חיילים ו-18 נפצעו לאחר שאוטובוס בו נסעו ממזרח לתדמר הותקף על-ידי חמושים, ככל הנראה פעילי דאעש.
  • עיראק: גם השבוע אותרה פעילות מועטה יחסית של דאעש עיקר פעילות הארגון היה במחוז אלאנבאר.
  • חצי האי סיני: עדי ראייה דיווחו כי חמושים, ככל הנראה פעילי דאעש, תקפו את מפקדת גדוד 101 של צבא מצרים באלעריש. מספר חיילים נהרגו ונפצעו. גורמים מצריים רשמיים הכחישו את הידיעה.
  • אפריקה: מוקד הפעילות המשיך להיות צפון מזרח ניגריה, שם בוצע מספר רב יחסית של פיגועים בעיקר נגד כוחות ביטחון. במאלי תקפו פעילים המזוהים עם דאעש או אלקאעדה בסיס צבא במרכז המדינה. עשרות חיילים נהרגו. צבא צרפת הודיע על הריגת פעיל אלקאעדה בכיר במאלי. בסומליה דווח כי ארצות-הברית ביצעה תקיפה מהאוויר נגד יעד של תנועת אלשבאב, המזוהה עם אלקאעדה. התקיפה בוצעה לאחר שורה של פיגועי התאבדות שביצעו פעילי הארגון במוגדישו.
  • משרד האוצר האמריקאי הכריז על ארבעה גורמי מימון מרכזיים של דאעש באפריקה הפועלים עבור שלוחת דאעש בסוריה ובעיראק ושלוחת הארגון במוזמביק כארגוני טרור. זוהי עדות נוספת לקשרי המימון בין ההנהגה המרכזית של דאעש בסוריה ובעיראק לבין שלוחותיה באפריקה.
  • המלחמה על התודעה: על רקע פלישת רוסיה לאוקראינה, הביעו גורמים ג’האדיסטים, המזוהים עם דאעש ואלקאעדה את שביעות רצונם מכך שהנוצרים נלחמים זה בזה. גורמים המזוהים עם דאעש אף קראו לתומכי הארגון ברוסיה ובאוקראינה לנצל את המצב כדי לתקוף את הנוצרים המקומיים. גם המאמר הראשי בשבועון דאעש, אלנבא’, הוקדש השבוע למלחמה באוקראינה. כותב המאמר קרא למוסלמים ברחבי העולם שלא לתמוך באף אחד מהצדדים, אלא לדבוק באסלאם.
פקיסטאן
  • ב-4 במרץ 2022 בוצע פיגוע התאבדות במסגד שיעי בפשאוור, כארבעים ק”מ מגבול פקיסטאן-אפגניסטאן. את הפיגוע ביצע פעיל דאעש, המכונה ג’ליבב אלכאבלי (שמוצאו מקאבול) שנשא על גופו חגורת נפץ והיה מצויד ברובה. המפגע הגיע למסגד בעת תפילת יום שישי כאשר המסגד הומה מתפללים. בתחילה הוא הרג את שני השומרים שעמדו בכניסה למסגד, ולאחר מכן פרץ למסגד, שם פוצץ עצמו בקרב קהל המתפללים. על-פי דיווח סוכנות רויטרס, את הפיגוע ביצעו שני פעילים שירו לעבר המסגד ואחד מהם נכנס למסגד ופוצץ עצמו (רויטרס, 4 במרץ 2022). נמסר כי בפיגוע נהרגו 63 בני אדם וכ-200 נפצעו (AP, 5 במרץ 2022).
  • מחוז ח’ראסאן של דאעש[1] קיבל אחריות על ביצוע הפיגוע ב”מקדש” בפקיסטאן. בהודעה צוין שלמרות אמצעי האבטחה הרבים שנקטו טאלבאן ומשטרת פקיסטאן מצליחים פעילי הארגון שוב ושוב לפגוע בבתי תפילה ומרכזים המשמשים את השיעים בפקיסטאן ובאפגניסטאן. לטענת דאעש, לפחות חמישים בני-אדם נהרגו ולפחות 200 נפצעו (טלגרם, 4 במרץ 2022).
המחבל המתאבד טרם יציאתו לפיגוע (טלגרם, 4 במרץ 2022).    זירת הפיגוע (ערוץ היוטיוב ג'דידהא, 4 במרץ 2022).
מימין: המחבל המתאבד טרם יציאתו לפיגוע (טלגרם, 4 במרץ 2022). משמאל: זירת הפיגוע (ערוץ היוטיוב ג’דידהא, 4 במרץ 2022).
  • מחוז פקיסטאן של דאעש הודיע כי מחבל מתאבד של הארגון, עבד אלרחמן הפקיסטאני, פוצץ אפוד-נפץ שנשא על גופו בקרב אנשי צבא ושוטרים פקיסטאנים שאבטחו אירוע שנתי, שבו נכחו בכירים בממשלת פקיסטאן בסיבי, באזור בלוצ’יסטאן, בדרום-מערב פקיסטאן. בפיגוע נהרגו לפחות חמישה אנשי צבא ומשטרה ויותר מ-25 נפצעו, חלקם באורח קשה (טלגרם, 8 במרץ 2022). לטענת משטרת פקיסטאן, לא היה מדובר במחבל מתאבד, אלא בפיצוץ מטען צד. לטענתם בפיגוע נהרגו שלושה בני-אדם ונפצעו 28, רובם שוטרים. (ABC News, 8 במרץ 2022).
המחבל המתאבד לפני צאתו לביצוע הפיגוע (טלגרם, 8 במרץ 2022).
המחבל המתאבד לפני צאתו לביצוע הפיגוע (טלגרם, 8 במרץ 2022).
הזירה הסורית
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
מפת מחוזות סוריה (Freeworldmaps)
המרחב המדברי (אלבאדיה)
  • ב-4 במרץ 2022 הותקף אוטובוס בו נסעו חיילים סוריים על-ידי חמושים, ככל הנראה פעילי דאעש, ממזרח לתדמר. 15 חיילים נהרגו ו-18 נפצעו (סאנא, מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 6 במרץ 2022). בהתקפה נוספת של חמושים, ככל הנראה, פעילי דאעש, במרחב המדברי המזרחי של תדמר נהרגו שלושה חיילי צבא סוריה (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 4 במרץ 2022).
  • בתגובה לאירועים תקפו מטוסי חיל האוויר הרוסי גם השבוע יעדי דאעש במרחב המדברי של מחוז אלרקה (מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, 5-4 במרץ 2022).
דיר אלזור-אלמיאדין
  • פעילי דאעש הניפו את דגל הארגון בשוק אלהאל בד’יבאן (כשלושה ק”מ ממזרח לאלמיאדין). על-פי מקור מקומי, הדבר יצר בהלה בקרב התושבים והם דיווחו על כך לכוחות SDF (ג’סר, 5 במרץ 2022).
מרחב אלרקה
  • הופעל מטען נגד דחפור של כוחות SDF במערב אלרקה. הדחפור הושבת ולוחם כורדי שנסע בו נפצע (טלגרם, 8 במרץ 2022).
הזירה העיראקית
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)
מחוזות עיראק (ויקיפדיה)

פיגועים בחלוקה למחוזות[2]

מחוז אלאנבאר
  • 4 במרץ 2022: הופעל מטען נגד סיור רגלי של צבא עיראק מזרחית לראוה. חייל נהרג ושלושה נפצעו.
  • 3 במרץ 2022: בוצעו מספר תקיפות על הכביש הבינלאומי המוביל לירדן ולסוריה כמאה ק”מ מזרחית לרטבה. בממסגרת התקיפות נורה ממארב כלי רכב של צבא עיראק, נוסעי כלי הרכב נפצעו; בוצעה תקיפה נגד מחנה של צבא עיראק, נמסר שהחיילים נמלטו מהמחנה; תקיפה נוספת בוצעה נגד כלי רכב אשר ניזוק.
מחוז צלאח אלדין
  • 4 במרץ 2022: בוצע ירי לעבר עמדה של צבא עיראק בצפון תכרית. חייל נהרג.

סיכול טרור

מחוז צלאח אלדין
  • כלי טייס של חיל האוויר העיראקי הרג שני פעילי דאעש באזור סאמראא’ (אלסומריה, 8 במרץ 2022).
מחוז כרכוכ
  • כוחות הביטחון העיראקיים איתרו באזור אלחויג’ה, כשישים ק”מ דרומית-מערבית לכרכוכ, כמות גדולה של אמצעי לחימה של דאעש. בין אמצעי הלחימה פצצות מרגמה, רקטה מיצור מקומי, כמות גדולה של מחסניות וכדורי רובה (חשבון הפייסבוק של ח’לית אלאעלאם אלאמני, 4 במרץ 2022).
חצי האי סיני
פעילות דאעש
  • 7 במרץ 2022: דווח, כי חמושים לבושים במדי צבא מצרים, ככל הנראה פעילי דאעש, תקפו את מפקדת גדוד 101 של צבא מצרים באלעריש (צפון חצי האי). מספר חיילים נהרגו ונפצעו. גורמים רשמיים מצריים הכחישו את הידיעה, אך אישרו כי נשמעו שני פיצוצים באזור אלעריש, מבלי לציין את סיבת הפיצוצים (דף הפייסבוק שאהד סינאא’ אלרסמיה, 7 במרץ 2022).
  • 27 בפברואר 2022: הופעל מטען נגד דחפור של צבא מצרים סמוך לתפאחה, דרומית לביר אלעבד. הדחפור הושמד ונוסעיו נהרגו או נפצעו (טלגרם, 2 במרץ 2022).
סיכול ומנע
  • שני פעילי מחוז סיני של דאעש נהרגו ופעיל שלישי נפצע בחילופי אש עם כוח משולב של צבא מצרים ואיחוד שבטי סיני דרומית לרפיח (דף הפייסבוק אח’באר סינאא’ אלאא’ן, 8 במרץ 2022).
סיכום פעילות דאעש במחוזות השונים
  • מנתוני אינפוגרף, שפרסם דאעש, המסכם את פעילות הארגון ברחבי העולם בתקופה שבין 24 בפברואר עד 2 במרץ 2022 עולה כי במהלך תקופה זו ביצעו פעילי הארגון 34 התקפות במחוזות השונים באסיה ובאפריקה, לעומת 35 התקפות בשבוע שעבר. מספר ההתקפות הגדול ביותר בוצע במחוז מערב אפריקה (16 התקפות). בשאר המחוזות: סוריה (7); עיראק (5); ח’ראסאן (קרי: אפגניסטאן) (2); סומליה (2); סיני (1); מרכז אפריקה (6); (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022). בפיגועים נהרגו ונפצעו 78 בני אדם, לעומת 108 בני אדם בשבוע שקדם. מספר ההרוגים והפצועים הגדול ביותר היה במחוז מערב אפריקה (51). שאר ההרוגים והפצועים: סוריה (14); עיראק (7); סומליה (3); סיני (2); ח’ראסאן (1) (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
פעילות דאעש ברחבי העולם
 (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
פעילות דאעש ברחבי העולם (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
פיגועים בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

פיגועים בחודשים האחרונים (על פי נתוני דאעש)

פעילות דאעש באפריקה[3]

משרד האוצר האמריקאי הכריז על ארבעה גורמי מימון של דאעש באפריקה
  • משרד האוצר האמריקאי הכריז על ארבעה גורמי מימון מרכזיים של דאעש באפריקה כגורמי טרור. הגורמים, שניים מהם מדרום אפריקה, פעלו עבור שלוחת דאעש בסוריה ובעיראק (מרכז הנהגת הארגון) ועבור שלוחת הארגון במוזמביק. הארבעה, שמרכז פעילותם בדרום אפריקה, הינם גורמים מרכזיים ברשת קשרי המימון בין דאעש בסוריה ובעיראק לבין שלוחות הארגון באפריקה. על-פי משרד האוצר הארבעה פרהאד הומר (Farhad Hoomer), סראג’ מילר (Siraj Miller), עבדאללה חסין עבאדיגה (Abdella Hussein Abadigga) ופטר צ’רלס מבאגה (Peter Charles Mbaga) ניצלו את המערכת הבנקאית של דרום אפריקה למימון הארגון, על שלוחותיו באפריקה. (www.longwarjournal.org , 7 במרץ 2022). מדובר בעדות נוספת לקשרי המימון בין ההנהגה המרכזית של דאעש בסוריה ובעיראק לבין שלוחותיה באפריקה.
סיכום פעילות מחוז מערב אפריקה של דאעש
  • דאעש פרסם אינפוגרף בו סיכם את פעילות מחוז מערב אפריקה בתקופה שבין 19 בפברואר ל-2 במרץ 2022. על-פי האינפוגרף, ביצעו פעילי המחוז בתקופה הנדונה 16 פעולות טרור. רוב הפעולות היו במתווה של הפעלת מטעני חבלה (10), שלוש פעולות במתווה של הסתערות וחילופי-אש, שתיים תקיפה ממארב והתנקשות אחת. בפעולות נהרגו ונפצעו 51 בני-אדם, 47 חיילים מצבא ניגריה וארבעה לוחמי מיליציות נוצריות (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
סיכום פעילות דאעש במחוז מערב אפריקה (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
סיכום פעילות דאעש במחוז מערב אפריקה (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
סיכום הפעילות באזור אלסאחל
  • דאעש פרסם אינפוגרף נוסף המסכם את פעילות הארגון באזור אלסאחל (פעילות המתנהלת תחת הנהגת מחוז מערב אפריקה של הארגון) בתקופה שבין 19 באוקטובר 2021 ל-17בפברואר 2022. על-פי נתוני האינפוגרף, בתקופה הנדונה התבצעו באזור הסאחל 11 פעולות טרור, שבהן נהרגו ונפצעו 204 בני-אדם: 151 חיילי צבא ניז’ר, 36 פעילי אלקאעדה, 7 שוטרים במשטרת בורקינה פאסו ועשרה חיילים מצבא מאלי. מתווי הפעולות היו: חמש תקיפות הסתערות וחילופי-אש, חמש תקיפות ממארבים והתנקשות אחת. במהלך הפעולות הללו, השמידו פעילי דאעש 13 כלי רכב ולקחו שלל יותר ממאה רובים, שני כלי ו-24 אופנועים (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
פעילות הארגון באזור הסאחל
 (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
ניגריה
פעילות הארגון באזור הסאחל
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).

ניגריה

פיגועים
  • 7 במרץ 2022: בוצע ירי לעבר מחסום של צבא ניגריה בדמבואה (Damboa), כשמונים ק”מ דרום-מערב למידוגורי, בצפון-מזרח ניגריה. חיילי המחסום נמלטו ופעילי דאעש העלו אותו באש.
מחסום צבא ניגריה עולה באש (טלגרם, 8 במרץ 2022).
מחסום צבא ניגריה עולה באש (טלגרם, 8 במרץ 2022).
  • 6 במרץ 2022: פצצות מרגמה שוגרו לעבר שיירה שבה נסעו בכירים בממשלת ניגריה ליד מלאם פאטורי (Malam Fatori), באזור גבול ניגריה-ניז’ר, בצפון-מזרח ניגריה. לטענת הארגון, זוהו פגיעות וודאיות.
  • 5 במרץ 2022: פצצות מגרמה שוגרו לעבר מחנה של צבא ניגריה בוולגו (Wulgo), על גבול ניגריה-קמרון, בצפון-מזרח ניגריה. זוהו פגיעות וודאיות במקום.
  • 2 במרץ 2022: מטען הופעל נגד סיור רגלי של צבא ניגריה על כביש באמה-מרארבא, בקרבת גבול ניגריה-קמרון בצפון-מזרח ניגריה. מספר חיילי סיור נהרגו ונפצעו.
  • 2 במרץ 2022: בוצעה תקיפה נגד מחנה של צבא ניגריה בבאנקי, בצפון-מזרח ניגריה. מספר חיילים נפצעו.
  • 2 במרץ 2022: בוצע ירי לעבר מחסום של צבא ניגריה בדיקוה (Dikwa), כחמישים ק”מ מגבול ניגריה-קמרון. לאחר שהחיילים נמלטו מהמקום העלו פעילי דאעש באש כלי רכב משוריין שנותר במקום ולקחו שני רובים ותחמושת.
  • 2 במרץ 2022: מטען הופעל נגד כלי רכב משוריין של צבא ניגריה על כביש דמבואה-ווג’ירוקו בצפון-מזרח ניגריה. כלי הרכב הושבת ונוסעיו נפצעו.
  • 27 בפברואר 2022: הופעל מטען נגד שיירה של צבא ניגריה על כביש גודומבאלי-קוקאווה בצפון-מזרח ניגריה. כלי רכב משוריין הושמד ונוסעיו נהרגו או נפצעו.
סומליה
  • דווח כי ב-22 בפברואר 2022 ביצעה ארצות-הברית תקיפה מהאוויר, לראשונה מאז אוגוסט 2021, נגד יעד של תנועת אלשבאב, המזוהה עם ארגון אלקאעדה. תקיפת היעד הממוקם כשישים ק”מ צפונית מערבית למוגדישו, בוצעה בתיאום עם שלטונות סומליה (www.longwarjournal.org, 1 במרץ 2022). התקיפה בוצעה לאחר שורה של פיגועי התאבדות שביצעו פעילי הארגון במוגדישו בניסיון לשבש את מערכת הבחירות לפרלמנט המתנהלת במדינה.
מאלי
  • 4 במרץ 2022: מאות פעילי ג’האד, מזוהים ככל הנראה עם דאעש או אלקאעדה, תקפו בסיס של צבא מאלי במרכז המדינה. בתקיפה נהרגו 27 חיילים ונפצעו 33, 21 מהם באורח קשה. שבעה חיילים נעדרים. כמו כן נהרגו בתקיפה 47 פעילי טרור. מאוחר יותר נוטרלו 23 פעילי טרור נוספים. מקור צבאי צרפתי ציין כי באירוע נהרגו בין ארבעים לחמישים חיילים (פרנס24, 4 במרץ 2022).
  • 17 בפברואר 2022: מחוז מערב אפריקה של דאעש קיבל, באיחור ניכר, אחריות על פעילות במזרח מאלי. על-פי הודעת הארגון תקפו פעילים ממארב שיירת כלי רכב של צבא מאלי בארסם, שבאזור טיסי, במזרח המדינה. שמונה חיילים נהרגו וכמה נוספים נפצעו. שני כלי רכב הועלו באש. פעילי דאעש לקחו כלי רכב נושא מקלע כבד, אמצעי לחימה ותחמושת מגוונים (טלגרם, 2 במרץ 2022).
  • צבא צרפת הודיע כי כוח קרקעי של הצבא, בסיוע מהאוויר, הרג את יחיא ג’ואדי (Yahia Djouadi), המכונה אבו עמאר האלג’יראי, פעיל בכיר בארגון אלקאעדה במאלי. לדבריהם הוא השתייך לשלוחת אלקאעדה במגרב האסלאמי והגיע ב-2019 מלוב למרכז מאלי שם שימש כמפקד (אמיר). נמסר כי הסיכול בוצע בין 26-25 בפברואר 2022 במרכז המדינה, כ-160 ק”מ מצפון לטימבוקטו (סוכנות הידיעות הצרפתית, 7 במרץ 2022).
מוזמביק
  • ב-7 במרץ 2022 בוצע ירי לעבר מחנה של צבא מוזמביק בעיירה הנוצרית נובה זמביזיה שבאזור מאקומיה (Macomia), בצפון-מזרח מוזמביק. חייל אחד נהרג. פעילי דאעש גם העלו באש בתים של תושבים נוצריים בעיירה.
אחד מבתי העיירה עולה באש  (טלגרם, 8 במרץ 2022).
אחד מבתי העיירה עולה באש (טלגרם, 8 במרץ 2022).
מרוקו
  • כוחות הביטחון של מרוקו עצרו פעיל דאעש שעל-פי החשד תכנן לבצע פיגועים במדינה בתאום עם גורמי טרור מחוץ למדינה. נמסר שהעצור עסק בהכנת חומרי חבלה מתוך כוונה להשתמש בהם בביצוע פיגועים באמצעות פיצוץ מכוניות תופת (אלערבי אלג’דיד, 2 במרץ 2022).

אסיה

אפגניסטאן
  • 5 במרץ 2022: בוצעה תקיפה ממארב נגד כלי רכב של טאלבאן באזור ע’ני ח’יל במחוז ננגרהאר, במזרח אפגניסטאן. מפקד בטאלבאן ואדם נוסף נהרגו ושניים נוספים נפצעו (טלגרם, 6 במרץ 2022).
  • 5 במרץ 2022: בוצעה התנקשות בחיי איש טאלבאן באזור סוכי במחוז קונאר, במזרח אפגניסטאן (טלגרם, 6 במרץ 2022).
  • 4 במרץ 2022:בוצעה תקיפה נגד בית בו שהו אנשי טאלבאן באזור נאדעלי במחוז הלמנד, בדרום אפגניסטאן. שני אנשי טאלבאן נהרגו ואחד נוסף נפצע (טלגרם, 6 במרץ 2022).
הערכת כוחם של דאעש ואלקאעדה באפגניסטאן
  • ולדימיר ורונקוב, תת מזכ”ל האו”ם לנושאי לוחמה בטרור, ציין בדברים שנשא בוועידה בינלאומית לשיתוף פעולה אזורי של מדינות מרכז אסיה ליישום אסטרטגית האו”ם ללוחמה בטרור, שנערכה בטשקנט, אוזבקיסטאן, כי ארגון אלקאעדה באפגניסטאן עדיין אינו תחת שליטה מלאה של טאלבאן וכי כוחו של דאעש במדינה הוכפל. לטענת וורונקוב, כדי להילחם בארגונים אלה יש צורך בשיתוף פעולה אזורי בנושא (ספוטניק, 3 במרץ 2022).
הפיליפינים
  • במבצע של כוחות הביטחון של הפיליפינים, בסיוע חיל האוויר, פשטו הכוחות על מחנה של פעילי טרור המזוהים עם דאעש, בלנאו דל סור (LANAU DEL SUR) בדרום הפיליפינים. בפשיטה נהרגו לפחות שבעה פעילי טרור. כמו כן נתפסו אמצעי לחימה, מטעני חבלה ומוקשים (ABC News, 3 במרץ 2022).
המלחמה על התודעה
התייחסויות לפלישת רוסיה לאקראינה
  • על רקע פלישת רוסיה לאוקראינה, הביעו גורמים ג’האדיסטים, המזוהים עם דאעש ועם אלקאעדה, ברשתות החברתיות, את שביעות רצונם מכך שהנוצרים (“הצלבנים”) נלחמים זה בזה והביעו תקווה שהצדדים יהרסו אחד את השני. גורמים המזוהים עם דאעש אף קראו לתומכי הארגון ברוסיה ובאוקראינה לנצל את המצב כדי לתקוף את הנוצרים המקומיים (“לבצע ג’האד נגד הצלבנים”), שכן מדינות אלה הן חלק מהקואליציה הבינלאומית הנלחמת נגד הארגון (ממר”י, 28 בפברואר 2022).
  • גם המאמר המרכזי בשבועון דאעש, אלנבא’, הוקדש למלחמה באוקראינה. והוא התפרסם תחת הכותרת “מלחמות צלבניות – צלבניות”, כלומר המלחמות שבין המדינות הנוצריות לבין עצמן. כותב המאמר קרא למוסלמים ברחבי העולם שלא לתמוך בצד כלשהו בסכסוך אלא לדבוק באסלאם, להתנער מהכופרים ולהבין כי המלחמות האלה הן רק בתחילתן. בסיום המאמר נשא הכותב תפילה שאללה יגרום למלחמות בין הנוצרים להימשך, יכה בהם ויענה אותם.
  • להלן מספר נקודות שהעלה כותב המאמר (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
  • בעקבות ההרס הרב שנגרם למדינות המערב (“הנוצרים הכופרים”) במלחמת העולם הם הקימו ארגונים וצוותים משותפים כדי להימנע מעימותים פנימיים נוספים. הם ייצאו את המאבקים החוצה וכיוונו אותם נגד אומות האסלאם.
  • המלחמה באוקראינה אינה מפתיעה, והיא משקפת את מאבקי השליטה בין רוסיה לארצות-הברית על מדינות מזרח אירופה. המלחמה באוקראינה מהווה רק הקדמה למלחמות בין הנוצרים לבין עצמם, והן רק תלכנה ותתגברנה.
  • הביע פליאה מכך שמוסלמים צ’צ’נים נלחמים לצד רוסיה, אך מציין כי עוד יתברר לכל כי רמזאן קדירוב, נשיא צ’צ’ניה, אינו אלא משומד שנלחם למען נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.
  • יהיו התוצאות וההשלכות של המלחמה אשר יהיו, הן תשנינה את חוקי השלום והמלחמה באירופה.
מאמר העוסק במלחמה באוקראינה
 (שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
מאמר העוסק במלחמה באוקראינה
(שבועון אלנבא’, טלגרם, 3 במרץ 2022).
  • ערוצי טלגרם המזוהים עם המטה לשחרור אלשאם, הארגון המרכזי במובלעת המורדים באדלב, שיתפו סרטון של איש עסקים אוקראיני ממוצא סורי, שהודיע על הקמת ארגון צבאי להגנה על אוקראינה מפני רוסיה (ממר”י, 1 במרץ 2022).

[1] יש לציין שמחוז ח'ראסאן של דאעש פועל באפגניסטאן ובאזור גבול אפגניסטאן פקיסטאן בעוד מחוז פקיסטאן של דאעש פעיל בעיקר אזור אסלאמאבאד.
[2] על פי הודעות קבלת אחריות של דאעש בערוץ הטלגרם.
[3] רובם על פי הודעות קבלת האחריות של דאעש שפורסמו בטלגרם.