מבט לטרור ולסכסוך הישראלי-פלסטיני (28 במאי-4 ביוני 2024)

אמצעי לחימה שאיתרו הכוחות במרחב רפיח (דובר צה

אמצעי לחימה שאיתרו הכוחות במרחב רפיח (דובר צה"ל, 1 ביוני 2024)

הפירים והמשגרים שאותרו והושמדו על ציר פילדלפי (דובר צה

הפירים והמשגרים שאותרו והושמדו על ציר פילדלפי (דובר צה"ל, 31 במאי 2024)

אוהלים בדיר אלבלח בעקבות בריחת תושבי רפיח מאזורי הלחימה (ערוץ היוטיוב של ופא, 28 במאי 2024)

אוהלים בדיר אלבלח בעקבות בריחת תושבי רפיח מאזורי הלחימה (ערוץ היוטיוב של ופא, 28 במאי 2024)

פעילות כוחות צה

פעילות כוחות צה"ל באלצברה (אתר דובר צה"ל, 1 ביוני 2024)

אמצעי לחימה שאיתרו הכוחות במנהרות במהלך הפעילות בג'באליא (דובר צה

אמצעי לחימה שאיתרו הכוחות במנהרות במהלך הפעילות בג'באליא (דובר צה"ל, 31 במאי 2024)

חזרת תושבים למחנה הפליטים ג'באליא (ערוץ היוטיוב של ופא, 31 במאי 2024)

חזרת תושבים למחנה הפליטים ג'באליא (ערוץ היוטיוב של ופא, 31 במאי 2024)

משאיות סיוע נכנסות לרצועה (דף הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, 2 ביוני 2024)

משאיות סיוע נכנסות לרצועה (דף הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, 2 ביוני 2024)

פגישת מפקד כוח קדס עם נציג חמאס בטהראן (PALINFO, 28 במאי 2024)

פגישת מפקד כוח קדס עם נציג חמאס בטהראן (PALINFO, 28 במאי 2024)

מ

מ"מ שר החוץ האיראני עם בכירי הארגונים הפלסטיניים (PALINFO, 3 ביוני 2024)

ביקור מחמד מצטפא בג'נין (דף הפייסבוק של קלקיליה אלחדת', ופא, 1 ביוני 2024)

ביקור מחמד מצטפא בג'נין (דף הפייסבוק של קלקיליה אלחדת', ופא, 1 ביוני 2024)

  • הזירה הדרומית: כוחות צה”ל התקדמו למרכז רפיח והשיגו שליטה מבצעית על ציר פילדלפי, בגבול רצועת עזה ומצרים, שם אותרו כעשרים מנהרות שחלקן חצו לשטח מצרים. כוחות צה”ל גם החלו לפעול בשכונות אלצברה וזיתון שבדרום העיר עזה, וסיימו את הפעילות במחנה הפליטים ג’באליא. שישה חיילי צה”ל נפלו בלחימה בדרום הרצועה ובצפונה.
  • סוגיית החטופים: בעקבות הודעת הנשיא ביידן על ההצעה להפסקת אש קבועה במלחמה ברצועת עזה ולשחרור החטופים, חמאס הגיבה בחשדנות ודרשה ערבויות בכתב למתווה המוצע.
  • סיוע לרצועת עזה: בשבוע האחרון נכנסו 1,858 משאיות סיוע הומניטרי דרך מעברי ארז וכרם שלום. הפעילות במזח הימי האמריקאי מול חוף עזה הושבתה בשל תקלה טכנית.
  • ישראל, יהודה ושומרון: השבוע בוצעו ארבעה פיגועים. שני לוחמי צה”ל נהרגו בפיגוע דריסה סמוך לשכם. סוכל פיגוע ירי באזור טולכרם ונחשפה תוכנית של מפקדת חמאס בתורכיה לבצע פיגוע תופת בשטח ישראל. כוחות הביטחון המשיכו בפעילות סיכול ומנע ברחבי יהודה ושומרון. מבוקש בכיר נעצר במחנה הפליטים בלאטה, שלושה לוחמים נפצעו קל מפיצוץ מטען בפעילות בטובאס.
  • הרשות הפלסטינית: ממשיכה לקרוא להפסקה מיידית של המלחמה ברצועה וליציאת כל כוחות צה”ל. בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הודיע כי הרשות הפלסטינית ביקשה להצטרף לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל.
פעילות כוחות צה”ל ברצועה
  • בשבוע האחרון, העמיקו כוחות צה”ל את פעילותם למרכז רפיח והשיגו שליטה מבצעית מלאה על ציר פילדלפי, לאורך גבול רצועת עזה עם מצרים, תוך איתור כעשרים מנהרות שחלקן חצו לשטח מצרים. בנוסף, כוחות צה”ל החלו לפעול בשכונות אלצברה וזיתון שבדרום העיר עזה מטרה לאבטח את מסדרון נצרים. כמו כן, הושלמה הפעילות במחנה הפליטים ג’באליא אחרי עשרים יום. שישה לוחמי צה”ל נפלו בלחימה בדרום הרצועה ובצפונה.
  • רפיח: כוחות צה”ל התקדמו למרכז רפיח, במקביל להמשך הפעילות במזרח העיר. כמו כן, הושלמה השגת השליטה המבצעית על כל ציר פילדלפי. הכוחות איתרו עשרות פירי מנהרות בציר פילדלפי, ודווח כי קרוב לעשרים מהמנהרות חצו לשטח מצרים. בנוסף התגלו אמצעי לחימה רבים, בהם משגרי רקטות שכוונו לשטח הארץ, ומחסן אמל”ח שהכיל עשרות רימונים, מטעני חבלה, רובים ומחסניות. במהלך הפעילות ברפיח, הכוחות השמידו עשרות תשתיות טרור, בהן עמדות מהן בוצע ירי נ”ט, עמדות צלפים ומחסני אמל”ח וניהלו קרבות נגד פעילי טרור בשטח ובתוך מנהרות. שלושה לוחמים נהרגו מפיצוץ מטען בפיר ממולכד במרפאה אזרחית ולוחם נוסף נהרג בקרב (דובר צה”ל ותקשורת ישראלית, 28 במאי-3 ביוני 2024).
 אמצעי לחימה שאיתרו הכוחות במרחב רפיח (דובר צה"ל, 1 ביוני 2024)    הפירים והמשגרים שאותרו והושמדו על ציר פילדלפי (דובר צה"ל, 31 במאי 2024)
מימין לשמאל: אמצעי לחימה שאיתרו הכוחות במרחב רפיח (דובר צה”ל, 1 ביוני 2024), הפירים והמשגרים שאותרו והושמדו על ציר פילדלפי (דובר צה”ל, 31 במאי 2024)
  • כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על המשך בריחת תושבים מרפיח לאזור דיר אלבלח בעקבות פעילות צה”ל ברפיח. תושבים טענו כי הם נאלצו להימלט מאחר שכוחות צה”ל הגיעו כבר לאזורי מגוריהם (ערוץ היוטיוב של ופא, 28 במאי 2024). לפי נתוני אונר”א, כמיליון איש התפנו מרפיח מאז תחילת פעילות צה”ל בעיר (מען, 3 ביוני 2024).
אוהלים בדיר אלבלח בעקבות בריחת תושבי רפיח מאזורי הלחימה (ערוץ היוטיוב של ופא, 28 במאי 2024)     אוהלים בדיר אלבלח בעקבות בריחת תושבי רפיח מאזורי הלחימה (ערוץ היוטיוב של ופא, 28 במאי 2024)
אוהלים בדיר אלבלח בעקבות בריחת תושבי רפיח מאזורי הלחימה (ערוץ היוטיוב של ופא, 28 במאי 2024)
  • מרכז הרצועה: ב-1 ביוני 2024, החלו כוחות צה”ל בפעילות מבצעית בשכונות אלצברה וזיתון, בדרום העיר עזה. הכוחות איתרו אמצעי לחימה רבים, בהם מחסן ובו רכיבי רקטות, השמידו תשתיות טרור וסיכלו חוליית טרור שביצעה ירי RPG לעברם (דובר צה”ל, 1 ביוני 2024). כתב אלג’זירה העריך כי פעילות צה”ל במרכז הרצועה נועדה לשמור על מסדרון נצרים, ועל כן הותקפו פעילי חמאס שירו לעבר הכוחות או תצפתו עליהם מאזורים סמוכים (ערוץ היוטיוב של אלג’זירה, 1 ביוני 2024).
 פעילות כוחות צה"ל באלצברה (אתר דובר צה"ל, 1 ביוני 2024)    כתב ערוץ אלג'זירה מסביר על פעילות צה"ל במסדרון נצרים (ערוץ היוטיוב של אלג'זירה, 1 ביוני 2024)
מימין: פעילות כוחות צה”ל באלצברה (אתר דובר צה”ל, 1 ביוני 2024); כתב ערוץ אלג’זירה מסביר על פעילות צה”ל במסדרון נצרים (ערוץ היוטיוב של אלג’זירה, 1 ביוני 2024)
סיום הפעילות במחנה הפליטים ג’באליא
  • ב-31 במאי 2024, הודיע צה”ל על סיום פעילות הכוחות במחנה הפליטים ג’באליא, שנמשכה כעשרים יום. במהלך הפעילות, סיכלו הכוחות כ-500 פעילי טרור, ביצעו מעל 200 תקיפות מהאוויר, השמידו עשרה קילומטרים של תוואי מנהרות וחילצו שבע גופות חטופים ישראלים. כמו כן, הכוחות איתרו והשמידו עשרות תשתיות טרור, מתחמי שיגור רקטות עם משגרים מוכנים להפעלה, מתחמי לחימה, מחסני אמצעי לחימה וסדנאות לייצור אמצעי לחימה. לאורך הפעילות, פעילי חמאס השתמשו במתקנים אזרחיים לצרכי טרור, ירו לעבר הכוחות ממתקני מחסה ובתי ספר והקימו תשתיות תת קרקעיות במבנים אזרחים. שני לוחמים נהרגו בקרבות (דובר צה”ל ותקשורת ישראלית, 31-30 במאי 2024).
אמצעי לחימה שאיתרו הכוחות במנהרות במהלך הפעילות בג'באליא (דובר צה"ל, 31 במאי 2024)
אמצעי לחימה שאיתרו הכוחות במנהרות במהלך הפעילות בג’באליא (דובר צה”ל, 31 במאי 2024) 
  • כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי תושבים רבים החלו לחזור לבתיהם במחנה הפליטים ג’באליא, עם תום פעילות כוחות צה”ל. עם זאת, חלקם הביעו חשש מחזרה נוספת של כוחות צה”ל למקום (אלקדס, 2 ביוני 2024). במקביל, דווח על עבודות חילוץ נפגעים והרוגים מתחת הריסות מבנים (ערוץ היוטיוב של ופא, 31 במאי 2024).
חזרת תושבים למחנה הפליטים ג'באליא (ערוץ היוטיוב של ופא, 31 במאי 2024)
חזרת תושבים למחנה הפליטים ג’באליא (ערוץ היוטיוב של ופא, 31 במאי 2024)
שיגור רקטות
  • השבוע נרשמה ירידה ניכרת בהיקף השיגורים מהרצועה לעבר שטח ישראל. לא דווח על נפגעים ועל נזק. להלן אירועים בולטים :
    • 30 במאי: בערב דווח כי רקטה, ששוגרה מאזור העיר עזה, נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב סמוך לקיבוץ סעד (תקשורת ישראלית, 30 במאי 2024). באירוע נוסף בשעות הבוקר, דווח כי רקטה שוגרה מח’אן יונס ונפלה בשטח פתוח (תקשורת ישראלית, 30 במאי 2024). הזרוע הצבאית של חמאס, עגדודי עז אלדין אלקסאם, קיבלו אחריות לירי מטח רקטות לעבר קיבוץ נירים (חשבון X של ערוץ אלג’זירה, 30 במאי 2024).
    • 28 במאי: אחר הצהריים, דווח על שיגור רקטה שנפלה בשטח פתוח (תקשורת ישראלית, 28 במאי 2024).
שיגור רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

שיגור רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

שיגור רקטות ופצצות מרגמה בחתך שנתי

שיגור רקטות ופצצות מרגמה בחתך שנתי

תחקיר צה”ל בעקבות סיכול פעילי חמאס ברפיח
  • ב-28 במאי 2024, הציג דובר צה”ל לתקשורת הבינלאומית את ממצאי התחקיר אודות התקיפה ברפיח נגד שני בכירי חמאס ב-26 במאי, בעקבות טענות הפלסטינים כי יותר מארבעים בני אדם נהרגו במחנה עקורים בשל התקיפה. לפי התחקיר, מטוסי הקרב שביצעו את הסיכול שיגרו טילים קטנים שכל אחד מהם נשא 17 קילוגרמים של חומר נפץ, במטרה למנוע פגיעה באזרחים ונזק סביבתי נרחב. שני הבכירים סוכלו במתחם פחונים סגורים, במרחק של כ-1.7 ק”מ ממאהל העקורים, וזאת בניגוד לטענות חמאס כי התקיפה בוצעה באזור הבטוח. עוד עלה מהתחקיר כי באזור הסיכול היו משגר רקטי ובורות שיגור, וכי לאחר התקיפה זוהו פיצוצי משנה במקום שנגרמו מאחסון תחמושת של חמאס בסביבה אזרחית. כ-1.7 קילומטרים הפרידו בין האזור הבטוח שצה”ל הגדיר לבין נקודות התקיפה (דובר צה”ל, 28 במאי 2024).
מיקום התקיפה לעומת המיקום שחמאס טען (דובר צה"ל, 28 במאי 2024)     מיקום התקיפה לעומת המיקום שחמאס טען (דובר צה"ל, 28 במאי 2024)
מיקום התקיפה לעומת המיקום שחמאס טען (דובר צה”ל, 28 במאי 2024)
סוגית החטופים והסכם הפסקת אש
  • ב-31 במאי 2024, הציג נשיא ארה”ב ביידן את עיקרי ההצעה הישראלית במסגרת המשא ומתן עם חמאס על הפסקת אש במלחמה ברצועת עזה ושחרור החטופים (תקשורת ישראלית, 31 במאי 2024). בהודעה משותפת שפרסמו שלוש המתווכות – ארה”ב, מצרים וקטר – הן קראו לחמאס ולישראל לסיים את גיבוש ההסכם על פי העקרונות שהציג הנשיא ביידן ואשר משלבים את האינטרסים של כל הצדדים (אתר מחלקת המדינה האמריקאית, 1 ביוני 2024). בחמאס ובג’האד האסלאמי בפלסטין הגיבו בספקנות ודרשו ערבויות שישראל תפסיק את המלחמה באופן מלא ותסיג את כל כוחותיה. להלן התבטאויות בולטות:
    • ההודעה הרשמית של חמאס לדברי ביידן ציינה כי התנועה מתייחסת בחיוב לקריאתו להפסקת אש קבועה, לנסיגת כוחות צה”ל מרצועת עזה, שיקום הרצועה ושחרור חטופים תמורת אסירים. ההודעה האשימה כי ישראל השתמשה במשא ומתן ככיסוי להמשך “התוקפנות ומעשי הטבח” נגד העם הפלסטיני. עוד נאמר כי חמאס הבהירה למדינות המתכוונות כי אם ישראל תפסיק את המלחמה ואת “התוקפנות” היא מוכנה להסכם מלא שכולל “הסכם חילופים מלא” (אתר חמאס, 31 במאי 2024).
    • בכיר חמאס, אסאמה חמדאן, אמר כי ההצעה להפסקת אש שהציג ביידן חיובית וכי הם לומדים אותה כדי להגיב עליה, אולם עדיין לא קיבלנו אותה בכתב. הוא הוסיף כי בחמאס מתייחסים לכל הצעה הכוללת הפסקת אש, נסיגה מרצועת עזה, שיקומה, עסקת חליפין הוגנת ומחויבות ישראלית לכך (אלג’זירה, 1 ביוני 2024)
    • נציג חמאס בלבנון, אחמד עבד אלהאדי, אמר כי אין ויתור על התנאים של חמאס בדבר השיקום, חזרת העקורים והפסקת אש כוללת. הוא גם תהה כיצד ניתן לשבת למשא ומתן, כאשר “מעשי הטבח נמשכים”. לדבריו, חמאס ממתינה שישראל תגיד שהיא מסכימה, עם חתימה בכתב ועם התחייבויות וערבויות, כך שהכדור במגרש של נתניהו ושל הממשל האמריקאי שעליו להפעיל עליו לחץ. עבד אלהאדי הוסיף כי “ההתנגדות” רוצה לשים קץ לתוקפנות נגד הפלסטינים, אבל היא דבקה בתנאים שלה (אתר 180news, 2 ביוני 2024).
    • הג’האד האסלאמי בפלסטין פרסם הודעה שבה נאמר כי הארגון מתייחס בחשדנות להצעת הנשיא ביידן, שמרמזת שהממשל האמריקאי שינה את עמדתו, בעוד הוא עדיין ברור ומצהיר על תמיכה בישראל, מחפה על פשעיה ומשתתף ב”תוקפנות” נגד הפלסטינים. הארגון הוסיף כי הוא יעריך כל הצעה המבטיחה את סיום המלחמה נגד הפלסטינים, עונה על האינטרסים שלהם, שומרת על זכויותיהם, ועונה לדרישות של כוחות “ההתנגדות”. הארגון הוסיף כי הוא ילמד את ההצעה וינקוט עמדה לאומית (ערוץ הטלגרם של לשכת ההסברה של הג’האד האסלאמי בפלסטין, 1 ביוני 2024).
  • גם מנהיגים זרים קראו לחמאס ולישראל להסכים להצעה שהציג ביידן. נשיא צרפת מקרון צייץ בעברית ובערבית כי המלחמה ברצועת עזה חייבת להיפסק. הוא הביע תמיכה בהסכם שהציג הנשיא ביידן והדגיש את הצורך בשחרור החטופים ובהפסקת אש על מנת לקדם את תהליך השלום (חשבון X, 31 במאי 2024). שר החוץ הבריטי קמרון קרא לחמאס לקבל את ההצעה לעסקה על מנת להביא לסיום הלחימה, לשחרור החטופים, לחזרת העקורים ולהגברת הסיוע ההומניטרי לתוך רצועת עזה. הוא הוסיף כי צריך לנצל את ההזדמנות על מנת להביא לסיום הסכסוך (חשבון X, 31 במאי 2024).
נפגעים פלסטינים
  • משרד הבריאות ברצועת עזה (הנשלט ע”י חמאס) עדכן (נכון ל-3 ביוני 2024 שעה 14:00) כי מאז תחילת המלחמה נהרגו 36,479 פלסטינים ונפצעו 82,777 (דף הפייסבוק של משרד הבריאות בעזה, 3 ביוני 2024).
  • כלי טיס של חיל האוויר ביצעו מספר סיכולים ממוקדים נגד פעילי חמאס בכירים:
    • ב-31 במאי 2024, נהרג וליד עבד אבו דלאל, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס שבמקביל שימש ראש מנהלת הטכנולוגיה במנגנון ביטחון הפנים של חמאס, בתקיפה במחנות המרכז (דובר צה”ל, 1 ביוני 2024).
    • ב-31 במאי 2024, נהרג טארק דרויש, פעיל מרכזי במערך האווירי של גדוד אלנציראת בחמאס, בתקיפה באזור אלנצירת (דובר צה”ל, 1 ביוני 2024).
    • ב-30 במאי 2024, נהרג סלאמה ברכה, פעיל חמאס בגדוד מזרח ח’אן יונס שבמקביל שימש ראש מחלקת הכספים במשטרת חמאס, בתקיפה באזור ח’אן יונס (דובר צה”ל, 1 ביוני 2024).
סלאמה ברכה (חשבון X של @ozeel1987, 29 במאי 2024)
סלאמה ברכה (חשבון X של @ozeel1987, 29 במאי 2024)
    • ב-30 במאי 2024, נהרג מנצור עאדל מנצור קשלאן, שהיה מעורב בהכוונת פיגועים של חמאס בשטח ישראל, ובמיוחד ביהודה ושומרון, בתקיפה באלנצירת. מנצור עסק בתיאום ובשיתוף פעולה עם ארגוני טרור ברצועת עזה ובמדינות נוספות (דובר צה”ל, 1 ביוני 2024).
סיוע לרצועה
  • מתאם פעולות הממשלה בשטחים עדכן כי בין 26 במאי ל-1 ביוני, נכנסו לרצועת עזה 1,858 משאיות סיוע הומניטרי דרך מעברי כרם שלום וארז-מערב, בהן 764 משאיות מצריות, 124 משאיות ירדניות, 312 משאיות קמח של תכנית המזון העולמית למחסניה ברחבי הרצועה, ו-13 מכליות שהעבירו יותר מחצי מיליון ליטר דלק וסולר להפעלת מרכזים חיוניים ברצועה (דף הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, 2 ביוני 2024; חשבון X של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, 2 ביוני 2024). לפי מתאם הפעולות, בכל חודש מאי נכנסו לרצועת עזה מספר שיא של 5,258 משאיות סיוע, וזאת לעומת 4,829 משאיות באפריל ו-3,616 משאיות במרץ (חשבון X של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, 3 ביוני 2024).
משאיות סיוע נכנסות לרצועה (דף הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, 2 ביוני 2024)     משאיות סיוע נכנסות לרצועה (דף הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, 2 ביוני 2024)
משאיות סיוע נכנסות לרצועה (דף הפייסבוק בערבית של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, 2 ביוני 2024)
  • מנגד, לשכת ההסברה הממשלתית ברצועת עזה, שנשלטת ע”י חמאס, המשיכה לטעון למצוקת מזון ומחסור בציוד רפואי בבתי החולים ברצועה והאשימה את ישראל וארה”ב במצב (לשכת ההסברה הממשלתית בעזה, 31 במאי 2024).
  • בתוך כך, המזח הימי הצף, שהוקם ע”י צבא ארה”ב מול חוף הרצועה לצורך העברת סיוע הומניטרי, הפסיק את פעילותו אחרי כעשרה ימים. סגנית דובר הפנטגון מסרה כי קטע מהמזח התנתק ממקומו בשל תנאי מזג האוויר ב-28 במאי. לדבריה, המזח ייסגר וישלח לאשדוד, שם יתקן אותו פיקוד המרכז האמריקאי (CENTCOM). היא העריכה כי הבנייה מחדש והתיקון יימשכו יותר משבוע, לפחות, ולאחר מכן יהיה צורך לעגן את המזח מחדש לחוף הרצועה (The Guardian, 28 במאי 2024).
סוגיית מעבר רפיח
  • ב-2 ביוני 2024, התקיימה בקהיר פגישה משולשת מצרית-ישראלית-אמריקאית בנושא מעבר רפיח, שסגור מאז השתלטות כוחות צה”ל על הצד העזתי של המעבר לפני כחודש. “מקור מצרי רם דרג” מסר כי מצרים הדגישה את דבקותה בעמדתה העקבית לגבי הצורך בנסיגה ישראלית מהצד הפלסטיני של מעבר רפיח כדי שניתן יהיה להפעילו שוב. הוא ציין כי המשלחת המצרית הדגישה את הצורך לפעול מיידית להכנסת לפחות 350 משאיות סיוע לרצועה מדי יום עם כל הסיוע הדרוש – מוצרי מזון, ציוד רפואי או דלק (אתר ערוץ “אלקאהרה אלאח’באריה”, 2 ביוני 2024; אתר ערוץ אלע’ד, 2 ביוני 2024). שני “מקורות בטחוניים” מצריים מסרו כי הפגישה היתה חיובית, למרות שלא הושגה הסכמה על פתיחת המעבר מחדש. הנציגים המצרים ציינו כי הם פתוחים לאפשרות של נוכחות משקיפים אירופים בגבול כדי לפקח על הפעלת המעבר בידי הרשויות הפלסטיניות. לדבריהם, נציגי ישראל וארה”ב אמרו כי יפעלו במהירות להסרת המכשולים שמפריעים להפעלת המעבר (רויטרס, 2 ביוני 2024).
  • חמאס סיפקה תגובות מנוגדות לאפשרות של העברת ניהול המערב לידי הרשות הפלסטינית. “מקור” בחמאס אמר כי התנועה אינה מתנגדת לרעיון, והזכיר שחמאס כבר העבירה את ניהול המעבר לרשות הפלסטינית ב-2017, בעקבות חתימת הסכם הפיוס. הוא הדגיש שהמעבר הוא מצרי-פלסטיני ואסור שלישראל יהיה חלק בניהולו ובהפעלתו (אלערבי אלג’דיד, 2 ביוני 2024). עם זאת, לאחר סיום הפגישה המשולשת בקהיר, אמר “מקור מוסמך” בחמאס כי התנועה לא הסכימה שהרשות הפלסטינית תקבל לידיה את ניהול המעבר (אתר ערוץ אלע’ד, 2 ביוני 2024). “מקור בכיר” בחמאס הכחיש את הדיווחים על הסכמת התנועה לניהול המעבר ע”י הרשות הפלסטינית. לדבריו, חמאס לא תסכים להסדרים כלשהם בנוגע למעבר רפיח, אלא לאחר הנסיגה הישראלית וחזרת ההנהלה הקודמת למעבר (אתר ערוץ אלמיאדין, 2 ביוני 2024).
  • ג׳וזף בורל, הנציב העליון לענייני חוץ של האיחוד האירופי, אמר בתום פגישת שרי החוץ של מדינות האיחוד כי הוא קיבל מהם “אור ירוק” להפעלה מחדש של משלחת האיחוד האירופי לסיוע בגבול רפיח (EUBAM). הוא הוסיף כי הדבר צריך להעשות בתיאום עם הרשות הפלסטינית, מצרים וישראל (רויטרס, 27 במאי 2024). צברי צידם, סגן מזכיר הוועד המרכזי של פתח, אמר כי הם מסכימים לפיקוח אירופי על ניהול מעבר רפיח תחת סמכות פלסטינית-מצרית בלבד, וכי הרשות הפלסטינית תסכים לקבל לידיה את מעבר רפיח כחלק מפתרון כולל, ללא כל התערבות ישראלית (אתר ערוץ אלערביה, 29 במאי 2024).
המצב ברצועה
  • ארגון הבריאות העולמי (WHO) מסר כי בית החולים המאע”מי[1], בית החולים האחרון שתפקד ברפיח, הפסיק לפעול ב-30 במאי, לאחר ששני בתי החולים הראשיים האחרים ברפיח, בית החולים הממשלתי אבו יוסף אלנג’אר ובית החולים הכויתי, הפסיקו לפעול ב-7 במאי וב-28 במאי, בהתאמה. הודעת הארגון הוסיפה כי אין כמעט שירותי בריאות זמינים בעיר רפיח, וכי רק בית חולים שדה אחד נותר מתפקד חלקית, אך הוא אינו נגיש כעת ומספק שירותים בסיסיים בלבד לחולים שבו. שני בתי חולים שדה פועלים באזור החוף של רפיח (המואצי), אך הם סובלים מעומס יתר וממחסור באספקה (חשבון X של משרד WHO בשטחים הפלסטיניים, 1 ביוני 2024; אתר OCHA, 31 במאי 2024).
  • ברשתות החברתיות דווח כי החל פינוי בית חולים שדה אמריקאי, ששייך לארגון International Medical Corps וממוקם על חוף הים ברפיח, אחרי שהתקבלה התרעת פינוי מהצד הישראלי (חשבון X של ערוץ אלקדס, 2 ביוני 2024; חשבון X של העיתונאי ואא’ל אלחלבי, 2 ביוני 2024). בתגובה, ארגון International Medical Corps הכחיש את הדיווח על קבלת התרעה, אך אישר כי הוא מעביר חלק מהציוד הרפואי וחולים מבית החולים ברפיח לבית חולים שדה בדיר אלבלח, כחלק מתוכנית ומדיניות שמטרתן להגן על הצוות והמטופלים שלו בתוך בית החולים (דף הפייסבוק של ארגון International Medical Corps , 2 ביוני 2024).
תצלומים מפינוי בית החולים (חשבון X של אתר SND, 2 ביוני 2024)     תצלומים מפינוי בית החולים (חשבון X של אתר SND, 2 ביוני 2024)
תצלומים מפינוי בית החולים (חשבון X של אתר SND, 2 ביוני 2024)
  • משרד האו”ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) עדכן כי רק 14 מ־36 בתי החולים ברצועת עזה מתפקדים, כולם באופן חלקי, ומתמודדים עם חסרים קריטיים. כמו כן, רק 11 מתוך 17 המאפיות שבהן תומכת תוכנית המזון העולמית ברצועת עזה עדיין פועלות (אתר OCHA, 31 במאי 2024).
ביקור מפקד כוח קדס במשרד חמאס בטהראן
  •  מפקד כוח קדס, אסמאעיל קאא’ני, ביקר במשרד חמאס בטהראן, בליווי מזכ”ל הוועידה לתמיכה באנתפאצ’ה הפלסטינית, מג’תבא אבטחי (Mojtaba Abtahi). השניים נועדו עם נציג חמאס בטהראן, ח’אלד קדומי. קאא’ני אמר כי ישראל נמצאת היום בשלב החלש ביותר שלה והיא על סף הכחדה, וכי מבצע “מבול אל-אקצא” קירב את סופה וגרם לה לטעום תבוסה שהיא לעולם לא תשכח ולא תוכל לפצות עליה (PALINFO, 28 במאי 2024).
פגישת מפקד כוח קדס עם נציג חמאס בטהראן (PALINFO, 28 במאי 2024)
פגישת מפקד כוח קדס עם נציג חמאס בטהראן (PALINFO, 28 במאי 2024)
  • ממלא מקום שר החוץ האיראני, עלי באקרי-כני, נועד בבירות עם משלחת מהנהגת הארגונים הפלסטיניים, שכללה את מזכ”ל הג’האד האסלאמי בפלסטין, זיאד אלנח’אלה; סגנו, מחמד אלהנדי; סגן יו”ר חמאס ברצועה, ח’ליל אלחיה; בכיר חמאס, אסאמה חמדאן; סגן מזכ”ל החזית העממית לשחרור פלסטין, ג’מיל מזהר; מזכ”ל החזית העממית לשחרור פלסטין–המפקדה הכללית, טלאל נאג’י; ומזכ”ל החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין, פהד סלימאן. הבכירים הפלסטינים מסרו תנחומים על מותם של נשיא איראן ראיסי ושר החוץ חסין-אמיר עבדאללהיאן, ושיבחו את תפקיד איראן בתמיכה ב”התנגדות” ובעם הפלסטיני. באקרי-כני הדגיש כי הוא ממשיך בדרכו של עבדאללהיאן בדיפלומטיה האיראנית. הוא הבהיר כי הנושא הפלסטיני נמצא בראש סדר העדיפויות של משרד החוץ, וכי איראן תמשיך לתמוך בהתנגדות ב’פלסטין’ ובאזור (PALINFO, 3 ביוני 2024).
מ"מ שר החוץ האיראני עם בכירי הארגונים הפלסטיניים (PALINFO, 3 ביוני 2024)
מ”מ שר החוץ האיראני עם בכירי הארגונים הפלסטיניים (PALINFO, 3 ביוני 2024)
פיגועים
פיגוע ירי סמוך לחברון
  • ב-3 ביוני 2024, בשעות הצהריים, בוצע ירי לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לקריית ארבע. זוהו פגיעות בכלי הרכב. לא דווח על נפגעים. כוחות צה”ל ביצעו סריקות באזור (תקשורת ישראלית, 3 ביוני 2024).
פיגוע דריסה סמוך לשכם
  • ב-29 במאי 2024, בשעות הערב, בוצע פיגוע דריסה סמוך לשכם. במהלך בידוק כלי רכב ע”י כוחות צה”ל באחת הכניסות לשכם, עקף מחבל פלסטיני כלי רכב שהמתינו לבידוק ודרס שני לוחמי צה”ל, אשר לאחר זמן מה נקבע מותם בבית החולים בישראל. המחבל נמלט לשכם וכוחות הביטחון החלו במרדף. בהמשך דווח כי המחבל הסגיר עצמו למנגנוני הביטחון הפלסטיניים ששחררו אותו אחרי יותר מיממה מחשש שכוחות צה”ל יפעלו נגד מתקניהם (דובר צה”ל, תקשורת ישראלית, 29 במאי, 3 ביוני 2024). בתקשורת הפלסטינית דווח כי המחבל הוא עבד אלרא’וף ח’אלד אשתיה, תושב מחנה הפליטים בלאטה שעובד במכירת ירקות עם כלי הרכב שלו (אתר Ultra Palestine, 31 במאי 2024). משפחתו של אשתיה טענה כי הוא היה עצור בתחנת המשטרה בשכם, אולם בהמשך נאמר להם כי לא ידוע היכן אשתיה. דווח כי כוחות צה”ל פשטו ב-31 במאי לפנות בוקר על בית משפחתה של אמו של אשתיה במחנה בלאטה, וכי קצין ישראלי התקשר לדודיו של וביקש מהם להסגיר אותו (אתר Ultra Palestine, 1 ביוני 2024).
מבצע פיגוע הדריסה (חשבון X של @DrEsamBaraka, 29 במאי 2024)
מבצע פיגוע הדריסה (חשבון X של @DrEsamBaraka, 29 במאי 2024)
  • חמאס בירכה על הפיגוע ותיארה אותו כ”תגובה טבעית נגד אויב נפשע”. התנועה קראה לפלסטינים ביהודה ושומרון ולערביי ישראל להמשיך בפעילות “ההתנגדות” על כל צורותיה (אתר חמאס, 29 במאי 2024). גם הג’האד האסלאמי בפלסטין בירך על הפיגוע וציין כי הוא הגיע במסגרת התגובה על “מלחמת ההשמד” נגד הפלסטינים ברצועת עזה ועל מעשי התוקפנות נגד הפלסטינים ביהודה ושומרון (ערוץ הטלגרם של לשכת ההסברה של הג’האד האסלאמי בפלסטין, 29 במאי 2024).
פעילות באזור טולכרם
  • ירי לעבר בת חפר: התארגנות של גדודי עז אלדין אלקסאם במחנה הפליטים טולכרם פרסמה סרטון שתיעד ירי שביצעו שלושה מפעיליה לעבר היישוב בת חפר, בתגובה לפעולות צה”ל ברצועת עזה (ערוץ הטלגרם של גדודי עז אלין אלקסאם במחנה הפליטים טולכרם, 29 במאי 2024).
תצלומים מהסרטון (ערוץ הטלגרם של גדודי אלקסאם במחנה הפליטים טולכרם, 29 במאי 2024)      תצלומים מהסרטון (ערוץ הטלגרם של גדודי אלקסאם במחנה הפליטים טולכרם, 29 במאי 2024)
תצלומים מהסרטון (ערוץ הטלגרם של גדודי אלקסאם במחנה הפליטים טולכרם, 29 במאי 2024)
  • ירי לעבר היישוב גן נר: ב-29 במאי 2024, בשעות אחר הצהריים, בוצע ירי לעבר היישוב גן נר (צפונית-מזרחית לג’נין). כוחות צה”ל איתרו קליעים באזור וביצעו סריקות אחר חשודים. לא דווח על נפגעים (אתר צה”ל, 29 במאי 2024).
  • סיכול פיגוע ירי סמוך לטולכרם: בלילה שבין 4-3 ביוני, זוהו שני חמושים מתקרבים לגדר התפר באזור טולכרם במטרה לבצע פיגוע ירי לעבר יישובים ישראליים. לוחמי צה”ל ירו לעברם והרגו אותם (אתר דובר צה”ל, 4 ביוני 2024). משרד הבריאות ברשות הפלסטינית מסר כי ההרוגים הם עבד אלפתאח צלאח אלדין ג’בארה, ואחמד מצטפא מחמד רג’ב. גופותיהם מוחזקות בישראל (ערוץ הטלגרם של משרד הבריאות ברשות, 4 ביוני 2024). בהודעה שפרסמה התארגנות גדודי חללי אלאקצא – צעירי הנקמה והשחרור בטולכרם פירסמה נאמר כי רג’ב, שכינויו “בלבש”, וג’בארה, שכינויו “אלג’ן”, נהרגו בעת שביצעו פיגוע ירי נגד מחסום ניצני עוז (ערוץ הטלגרם של גדודי חללי אלאקצא – צעירי הנקמה והשחרור בטולכרם, 4 ביוני 2024). בהודעה קודמת נטען כי חלק מחברי החוליה שביצעה את פיגוע הירי שבו בשלום (ערוץ הטלגרם של “גדודי חללי אלאקצא – צעירי הנקמה והשחרור” בטולכרם, 4 ביוני 2024).
כלי הנשק שהיה ברשות המחבלים (ערוץ הטלגרם של צה"ל, 4 ביוני 2024)    מודעת אבל של גדודי חללי אלאקצא – צעירי הנקמה והשחרור בטולכרם (ערוץ הטלגרם של גדודי חללי אלאקצא – צעירי הנקמה והשחרור בטולכרם, 4 ביוני 2024)
מימין: כלי הנשק שהיה ברשות המחבלים (ערוץ הטלגרם של צה”ל, 4 ביוני 2024); משמאל: מודעת אבל של גדודי חללי אלאקצא – צעירי הנקמה והשחרור בטולכרם (ערוץ הטלגרם של גדודי חללי אלאקצא – צעירי הנקמה והשחרור בטולכרם, 4 ביוני 2024)
סיכול פיגוע תופת בישראל בהכוונת חמאס-תורכיה
  • ב-3 ביוני 2024, דווח כי כוחות הביטחון סיכלו בחודשים האחרונים פיגוע תופת של חמאס במרכז ישראל, וזאת בהכוונת מפקדות הארגון בתורכיה. ב-15 במרץ 2024, נעצר בשכם אנס שורמאן, פלסטיני המתגורר בירדן, בחשד למעורבות בתכנון פיגוע בישראל. בחקירה עלה כי שורמאן גויס לחמאס בדצמבר 2023 ע”י עמאד עביד, פעיל חמאס פלסטיני בתורכיה, והסכים לבצע פיגוע התאבדות בישראל בשם חמאס. במסגרת ההכנות, שורמאן הכין צוואה מצולמת, עבר הכשרה בנהיגה על אופנוע שהיה אמור לשמש אותו לביצוע הפיגוע וקיבל כספים והוראות לביצוע הפיגוע ולאיסוף מטען חבלה שהוסתר ביהודה ושומרון. במהלך החקירה, התגלו מטען רסס רב עוצמה במשקל 12 קילוגרמים שהוסתר בסמוך למעיין באזור השומרון, ומכתב עם הנחיות לביצוע הפיגוע. מספר פעילי חמאס ביהודה ושומרון, שהיו חלק מתשתית חמאס צבאית בשכם, נעצרו, ובחקירותיהם נחשפה מעורבות חלקם בהכנת המטען והסתרתו בשטח, לפי הנחיות של חודיפה סלאימה, פעיל מפקדת החמאס בתורכיה (תקשורת שירות ביטחון כללי, 4 ביוני 2024).
סיכול פיגוע דקירה בעיר העתיקה
  • ב-2 ביוני, עדכנה משטרת ישראל כי פלסטיני בן 31 מיהודה ושומרון נעצר באמצע חודש מאי בעיר העתיקה בירושלים בחשד שתכנן לבצע פיגוע דקירה. לפי המשטרה, החשוד גנב סכין מדוכן פירות במטרה לפגוע באזרחים יהודים או בשוטרים, אולם התחרט והסגיר עצמו לשוטרים. בחקירה התברר כי החשוד ומחבל נוסף תכננו לרכוש רובה לצורך פיגוע ירי באזור היישוב בית אל. החשוד השני נעצר באזור רמאללה בפעילות משותפת עם צה”ל ושירות הביטחון הכללי (חשבון X של משטרת ישראל, 2 ביוני 2024).
פיגועים משמעתיים בשנת 2024[2]

פיגועים משמעתיים בשנת 2024

פיגועים משמעותיים בחתך רב שנתי

שיגור רקטות ופצצות מרגמה בחתך שנתי

פעילות סיכול ומנע
  • כוחות הביטחון המשיכו בפעילות סיכול ומנע ברחבי יהודה ושומרון. מוקדי הפעילות המרכזיים היו שכם, טולכרם, בית לחם וחברון. מאז תחילת המלחמה נעצרו כ-4,000 מבוקשים, מתוכם יותר מ-1,700 פעילי חמאס (ערוץ הטלגרם של דובר צה”ל, 2 ביוני 2024). להלן אירועים בולטים:
    • מחנה הפליטים בלאטה בשכם: ב-3 ביוני, פעלו כוחות ביטחון ישראליים במחנה בלאטה למעצר מבוקש. הכוחות הגיעו לאולם אירועים שבו שהה המבוקש, וכאשר הוא ניסה להימלט כשברשותו כלי נשק, הכוחות ירו והרגו אותו. בהמשך הפעילות התנהלו חילופי אש עם פעילי טרור חמושים, שגם השליכו מטענים. זוהו פגיעות בקרב פעילי הטרור (חשבונות X של משטרת ישראל בעברית ובערבית, 3 ביוני 2024). משרד הבריאות ברשות הפלסטינית מסר כי המבוקש שנהרג הוא אדם צלאח אלדין מנצור פראג’, בן 23 שבעבר ריצה חצי שנת מאסר בישראל וכי גופתו מוחזקת בישראל. כמו כן נמסר על שני הרוגים נוספים: מעתז ח’אלד צאדק אלנאבלסי, בן 28, ואחמד עמר אלח’צ’רי, בן 30 (ופא, 3 ביוני 2024). גדודי חללי אלאקצא – צעירי הנקמה והשחרור במחנה הפליטים בלאטה אישרו את דבר מותו של פראג’ וציינו כי הוא היה ממפקדי ההתארגנות (ערוץ הטלגרם של גדודי חללי אלאקצא – צעירי הנקמה והשחרור במחנה הפליטים בלאטה, 3 ביוני 2024). חמאס פרסמה מודעת אבל שבה נכתב כי הוא היה פעיל בגדודי עז אלדין אלקסאם (ערוץ הטלגרם של חמאס באיו”ש, 3 ביוני 2024).
 מודעת האבל של חמאס (ערוץ הטלגרם של חמאס באיו"ש, 3 ביוני 2024)    מודעת אבל של גדודי חללי אלאקצא-צעירי הנקמה והשחרור (ערוץ הטלגרם elaqsa_1965 של גדודי חללי אלאקצא, 3 ביוני 2024)
מימין: מודעת האבל של חמאס (ערוץ הטלגרם של חמאס באיו”ש, 3 ביוני 2024); משמאל: מודעת אבל של גדודי חללי אלאקצא-צעירי הנקמה והשחרור (ערוץ הטלגרם elaqsa_1965 של גדודי חללי אלאקצא, 3 ביוני 2024)
    • בלילה שבין 29-28 במאי, פעלו כוחות הביטחון למעצר מבוקשים בעיירה טובאס. במהלך הפעילות, נפצעו שלושה לוחמי צה”ל באורח קל מפיצוץ מטען (אתר דובר צה”ל, 29 במאי 2024). גדודי אלאקצא בטובאס קיבלו אחריות על ירי והפעלת מטעני חבלה לעבר כוחות צה”ל (חשבון X של המרכז הפלסטיני לתקשורת, 29 במאי 2024).
מאמצים להפסקת המלחמה ברצועת עזה
  • לשכת אבו מאזן פרסמה הודעה רשמית, בה קראה להפסקה מיידית של המלחמה ברצועת עזה וליציאת כל כוחות צה”ל. ההודעה גם קראה להעביר את כל מעברי הגבול ברצועה לידי הרשות הפלסטינית, בהתאם למתכונת של הסכם המעברים בשנת 2005, כדי לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה (ופא, 1 ביוני 2024).
  • דובר לשכת אבו מאזן, נביל אבו רדינה, קרא ליישם מיד את ההחלטה האחרונה של בית הדין לצדק בהאג ולהפסיק את פעולת צה”ל ברפיח. אבו רדינה הטיל על הממשל האמריקאי את האחריות לכל מה שקורה ברפיח וברצועה בכלל, והאשים את הממשל בשתיקה אשר מתפרשת כהסכמה להמשך פעולות צה”ל ברצועה (ופא, 28 במאי 2024).
הצטרפות הרשות לתביעת דרום אפריקה בבית הדין בהאג
  • בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הודיע כי הרשות הפלסטינית הגישה ב-31 במאי בקשה להצטרף כצד בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל, בגין הפרת האמנה למניעת פשעי רצח עם (אתר בית הדין הבינלאומי לצדק, 2 ביוני 2024).
הכרת סלובניה במדינה פלסטינית
  • לשכת אבו מאזן בירכה על החלטת ממשלת סלובניה להכיר במדינה פלסטינית עצמאית. הודעת הלשכה ציינה כי הכרה זו מדגישה את קשרי הידידות בין שני העמים, וקראה למדינות נוספות, ובפרט מדינות באירופה, להכיר במדינה פלסטינית (ופא, 30 במאי 2024). בשיחה שקיים אבו מאזן עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הוא הדגיש את חשיבות הכרתן של מדינות אירופה במדינה פלסטינית. בנוסף, קרא אבו מאזן למדינות אירופה לתמוך במהלך הפלסטיני לשדרוג מעמדם באו”ם וקבלת מעמד של מדינה-חברה מן המניין (ופא, 29 במאי 2024).
קריקטורה בעקבות הכרת סלובניה במדינה פלסטינית (אלקדס, 31 במאי 2024)
קריקטורה בעקבות הכרת סלובניה במדינה פלסטינית (אלקדס, 31 במאי 2024)
תגובת לשכת אבו מאזן לדברי מנהיג איראן
  • לשכת אבו מאזן התייחסה להצהרות המנהיג העליון של איראן ח’אמנהאי שאמר כי המלחמה הייתה הכרחית לאזור, וכי אין לתלות תקוות בהסכם הפסקת אש ברצועת עזה. בהודעת הלשכה נאמר כי מי שמשלם את מחיר המלחמה הם הפלסטינים. עוד הדגישה ההודעה כי הפלסטינים אינם זקוקים למלחמות מיותרות ומעוניינים במדיניות שתשרת את המטרות הלאומיות שלהם ולא תשמיד אותם (ופא, 3 ביוני 2024).

ביקור ראש ממשלת הרשות הפלסטינית בג’נין

  •   ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מחמד מצטפא, ביקר בעיר ג’נין ובמחנה הפליטים שלה. הוא נפגש עם פעילים בולטים בג’נין וביקר בבית החולים הממשלתי. הוא הבטיח כי ממשלתו תסייע בפעולות השיקום, בהתאם להנחיית אבו מאזן. מצטפא אמר כי הפלסטינים ימשיכו לעמוד איתן על אדמתם למרות פעולות ישראל, וכי מחנה הפליטים ג’נין ושאר מחנות הפליטים יהיו אור וסמל להקרבה ולנתינה. הוא האשים כי פעולות ישראל במחנות הפליטים וברצועת עזה הינן “פשע מאורגן ומתמשך” שמטרתו לסכל את החלום הפלסטיני לחירות ועצמאות. (ופא, 1 ביוני 2024).
ביקור מחמד מצטפא בג'נין (דף הפייסבוק של קלקיליה אלחדת', ופא, 1 ביוני 2024)    ביקור מחמד מצטפא בג'נין (דף הפייסבוק של קלקיליה אלחדת', ופא, 1 ביוני 2024)
ביקור מחמד מצטפא בג’נין (דף הפייסבוק של קלקיליה אלחדת’, ופא, 1 ביוני 2024)
פעילות מנגנוני הרשות הפלסטינית
  • ב-31 במאי 2024, דווח שמנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עצרו את בכר עבאס, שמבוקש ע”י ישראל, בתום חילופי ירי עם קבוצה של פעילי “התנגדות” ביערות סמוך לטובאס. דווח כי צעירים חסמו רחובות ראשיים בעיירה והבעירו צמיגים במחאה על המעצר (אתר Ultra Palestine, 31 במאי 2024; ערוץ הטלגרם של QUDSN, 31 במאי 2024).
מימין לשמאל : בכר אלעבאס (חשבון X של שהאב, 31 במאי 2024), מחאות בטובאס (מימין: אתר Ultra Palestine, 31 במאי 2024; ערוץ הטלגרם של QUDSN, 31 במאי 2024)
מימין לשמאל : בכר אלעבאס (חשבון X של שהאב, 31 במאי 2024), מחאות בטובאס (מימין: אתר Ultra Palestine, 31 במאי 2024; ערוץ הטלגרם של QUDSN, 31 במאי 2024)
  • ב-28 במאי, דווח כי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית פירקו מטענים שהטמינו “פעילי התנגדות” בסמוך לכפר אכתאבא, צפונית-מזרחית לטולכרם (אתר אלשאהד, 28 במאי 2024).
השמדת המטענים סמוך לאכתאבא (חשבון X של פלסטין און ליין, 28 במאי 2024)
השמדת המטענים סמוך לאכתאבא (חשבון X של פלסטין און ליין, 28 במאי 2024)
  • דווח כי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינים פירקו מטענים שהטמינו “לוחמי התנגדות” בקלקיליה (אתר אלשאהד, 2 ביוני 2024).
נטרול המטענים בקלקיליה 
(ערוץ ה-YOUTUBE של אתר אלשאהד, 2 ביוני 2024)
נטרול המטענים בקלקיליה
(ערוץ ה-YOUTUBE של אתר אלשאהד, 2 ביוני 2024)

[1] במקור, באנגלית, Al-Helal Al-Emirati hospital. המדובר בבית חולים ליולדות בשכונת תל אלסלטאן ברפיח. 
[2] "פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידי מרכז המידע כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה. הנתונים גם אינם כוללים אירועי ירי נגד כוחות צה"ל בעת פעילות סיכול ומנע ביהודה ושומרון.