מבט לטרור ולסכסוך הישראלי-פלסטיני (28-22 בפברואר 2023)

חלוקת מיני מתיקה בשכם .

חלוקת מיני מתיקה בשכם .

קריקטורה פלסטינית בעקבות פיגוע הירי:

קריקטורה פלסטינית בעקבות פיגוע הירי: "יריחו. המהפכה עוברת מכאן" (אתר אלח'אמסה, 27 בפברואר 2023)

הצתות בחוארה (חשבון הטוויטר של רצ'ואן אלאח'רס, 26 בפברואר 2023)

הצתות בחוארה (חשבון הטוויטר של רצ'ואן אלאח'רס, 26 בפברואר 2023)

הצתות בחוארה (חשבון הטוויטר של רצ'ואן אלאח'רס, 26 בפברואר 2023)

הצתות בחוארה (חשבון הטוויטר של רצ'ואן אלאח'רס, 26 בפברואר 2023)

נזקים לכלי רכב בחוארה. מימין מגרש לפירוק כלי רכב שנזוק (ופא, 27 בפברואר 2023)

נזקים לכלי רכב בחוארה. מימין מגרש לפירוק כלי רכב שנזוק (ופא, 27 בפברואר 2023)

העימותים בשכם (אליום24, 22 בפברואר 2023)

העימותים בשכם (אליום24, 22 בפברואר 2023)

גופתו עטופה בדגל הג'האד האסלאמי בפלסטין (אתר אמד, 23 בפברואר 2023)

גופתו עטופה בדגל הג'האד האסלאמי בפלסטין (אתר אמד, 23 בפברואר 2023)

עימותים אלימים סמוך לגדר הביטחון במזרח הרצועה

עימותים אלימים סמוך לגדר הביטחון במזרח הרצועה

עימותים אלימים סמוך לגדר הביטחון במזרח הרצועה

עימותים אלימים סמוך לגדר הביטחון במזרח הרצועה

  • השבוע בוצעו שבעה פיגועים ביהודה ושומרון. בפיגועים נהרגו שלושה בני אדם. פיגוע ירי קטלני סמוך ליריחו בו נהרג אזרח ישראלי; פיגוע ירי בחוארה (דרומית לשכם) בו נהרגו שני ישראלים; פיגוע ירי, ללא נפגעים, לעבר כלי רכב ישראלי דרומית לשכם; שלושה פיגועי ירי נוספים לעבר עמדות צה”ל באזור השומרון, וניסיון פיגוע דקירה בכניסה למעלה אדומים. מתחילת השנה נהרגו 14 ישראלים בפיגועים.
  • בעקבות פיגוע הירי בחוארה נכנסו מתיישבים ישראלים לחוארה שרפו בתים, רכוש ציבורי וכלי רכב פלסטינים. נרשמו גינויים חריפים מצד גורמים פלסטינים שקראו להתערבות בינלאומית. בפעילות כוחות הביטחון בשכם נהרגו 11 פלסטינים, מהם שישה פעילים בהתארגנות “גוב האריות”. השבוע, על רקע המתיחות הגוברת, נרשמה גם עלייה בהיקף ידויי האבנים ובקבוקי התבערה לעבר כלי רכב ישראלים.
  • בתגובה לפעילות כוחות הביטחון בשכם שוגרו שש רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. חמש רקטות יורטו ע”י מערכת “כיפת ברזל” ואחת נפלה בשטח פתוח. בעקבות כך, תקף חיל האוויר שני יעדי טרור של חמאס ברצועה. בעקבות המתיחות ביהודה ושומרון, חודשו הבערות הצמיגים והעימותים סמוך לגדר הביטחון בגבול ישראל רצועת עזה. תור ונסלנד, המתאם המיוחד של האו”ם לתהליך השלום במזרח התיכון, ביקר בעזה ונפגש עם בכיר חמאס רוחי משתהא במטרה למנוע הסלמה באזור.
  • ​​ב-26 בפברואר 2023 נערך בעקבה מפגש מדיני-בטחוני בהשתתפות נציגים ממצרים, ירדן, ארה”ב ישראל והרשות הפלסטינית, במסגרת המאמצים ולהרגעת המצב באזור. בראש המשלחת הפלסטינית עמד חסין אלשיח’, האחראי על התיאום עם ישראל, ומאג’ד פרג’, ראש המודיעין הכללי. הארגונים הפלסטינים גינו את השתתפות נציגי הרשות וראו בכך כניעה לתכתיבי ישראל וארה”ב. בהודעת הסיכום של המפגש, ישראל התחייבה לעצור את הדיון בהקמת יחידות דיור חדשות בהתנחלויות למשך ארבעה חודשים ולהפסיק להעניק אישורים לגושי התנחלות חדשים למשך שישה חודשים. סוכם על קיום מפגש נוסף עוד לפני חודש רמצ’אן.
  • מחמד אשתיה, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, המשיך בפגישות עם גורמים בינלאומיים במטרה לקדם הפעלת לחץ על ישראל ונקיטת צעדי ענישה נגדה.
פיגוע ירי באזור שכם
  • ב-27 בפברואר 2023, בשעות הלילה, בוצע ירי מכלי רכב חולף לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לקצרה (דרומית-מזרחית לשכם). לא היו נפגעים. נגרם נזק לכלי הרכב, בו נסעה משפחה עם שלושה ילדים. כוחות צה”ל פתחו בסריקות באזור (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 27 בפברואר 2023).

הנזק שנגרם לכלי הרכב (הצלה ללא גבולות יו"ש, 27 בפברואר 2023)
הנזק שנגרם לכלי הרכב (הצלה ללא גבולות יו”ש, 27 בפברואר 2023)

פיגוע ירי סמוך ליריחו
  • ב-27 בפברואר 2023 בשעות הערב, בוצע ירי מכלי רכב חולף לעבר כלי רכב שנסע בצומת נבו, סמוך ליריחו, בצפון ים המלח. צעיר ישראלי אזרח ארה”ב, נפצע פצעים אנושים ונפטר זמן קצר לאחר מכן. מתחקור ראשוני בשטח עלה כי המחבלים המשיכו בנסיעה לצומת בית הערבה וירו לעבר כלי רכב ישראלי נוסף. הם המשיכו בנסיעה וירו פעם נוספת, לא היו נפגעים. לאחר מכן שרפו המחבלים את כלי רכבם. כוח משטרה שהגיע למקום פתח לעברם באש. המחבלים השיבו באש ונמלטו .כוחות צה”ל ומשטרה הציבו מחסומים ועמדות בידוק והם מבצעים סריקות נרחבות באזור (דובר צה”ל, 27 בפברואר 2023).
זירת הפיגוע בה נהרג הישראלי בעל האזרחות האמריקאית(חשבון הטוויטר של QUDSN, 27 בפברואר 2023).      הפגיעה בכלי רכב בו נסע (הצלה ללא גבולות יו"ש, 2 בפברואר 2023)
מימין : זירת הפיגוע בה נהרג הישראלי בעל האזרחות האמריקאית(חשבון הטוויטר של QUDSN, 27 בפברואר 2023). משמאל : הפגיעה בכלי רכב בו נסע (הצלה ללא גבולות יו”ש, 2 בפברואר 2023)
  •   עם השמע דבר הפיגוע, חולקו בשכם דברי מתיקה לעוברים ושבים. באתר חדשות פלסטיני פורסמה קריקטורה המביעה שמחה שבכותרתה: “יריחו… המהפכה עוברת מכאן” (אתר אלח’אמסה, 27 בפברואר 2023).
חלוקת מיני מתיקה בשכם .     קריקטורה פלסטינית בעקבות פיגוע הירי: "יריחו. המהפכה עוברת מכאן" (אתר אלח'אמסה, 27 בפברואר 2023)
מימין : חלוקת מיני מתיקה בשכם . משמאל : קריקטורה פלסטינית בעקבות פיגוע הירי: “יריחו. המהפכה עוברת מכאן” (אתר אלח’אמסה, 27 בפברואר 2023)
  • דוברי הארגונים הפלסטינים ברצועת עזה מיהרו לשבח את הפיגוע, עבד אללטיף אלקאנוע, דובר חמאס, ציין כי הפעולה ביריחו בוצעה במסגרת תגובה על “פשעי” ישראל והמתנחלים, שהאחרון שבהם הוא “התוקפנות הברברית” בחוארה. לדברי אלקאנוע חמאס מצדיעה לגיבורי “ההתנגדות”, ולהתארגנות “גוב האריות”, אשר מבצעים פעולות גבורה נגד חיילים ומתנחלים (שהאב, 27 בפברואר 2023). בג’האד האסלאמי בפלסטין ציינו כי הם מברכים על פעולת “ההתנגדות” ביריחו, משבחים את הביצוע האמיץ וכי הפעולות נמשכות וישראל תשלם את המחיר על כל “פשעיה”. הארגון גם הזהיר כי המשך התוקפנות יוביל לפעולות התנגדות נוספות שעשויות להגיע לעומק הציוני (קרי, פיגועי טרור בשטח ישראל) (פאלטודי, 27 בפברואר 2023).
פיגוע ירי בחוארה
  • ב-26 בפברואר 2023, בשעות הצהריים, בוצע פיגוע ירי בחוארה (דרומית לשכם). פלסטיני חמוש באקדח, חסם עם כלי רכבו את כלי הרכב בו נסעו הישראלים. הוא התקרב אליהם, ביצע לעברם ירי מטווח קצר ונמלט מהמקום. שני צעירים ישראלים, אחים בני 22 ו-20 שהיו בדרכם מביתם בהר ברכה לישיבות בהן למדו, נהרגו. במקום אותרו 12 תרמילים. כוחות ביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל שזהותו ידועה. לפי שעה לא ברור האם הוא מסתתר בחוארה או שנמלט לתוך שכם (תקשורת ישראלית, 26 בפברואר 2023).
זירת פיגוע הירי בחוארה (חשבון הטוויטר של שהאב, 26 בפברואר 2023)
זירת פיגוע הירי בחוארה (חשבון הטוויטר של שהאב, 26 בפברואר 2023)
  • פיגוע הירי הביא לתגובות שמחה ברשתות החברתיות שהאדירו את מבצע/מבצעי הפיגוע. בערי יהודה ושומרון חולקו דברי מתיקה לעוברים ושבים. דוברים רבים שיבחו את הפיגוע וקשרו אותו לפסגת עקבה שהתנהלה באותן שעות. להלן תגובות בולטות:
    • מחמוד אלעאלול, סגן יו”ר פתח, הדגיש שככל ש”פשעי ישראל” נמשכים, כך נשמעת יותר התשובה להם באמצעות כדורים שמגנים על זכויות הפלסטינים. הוא הדגיש כי “הפצע” של שכם עדיין לא התקרר, ומי שרואה את “פשעי” ממשלתו הקיצונית של בנימין נתניהו מבין שהתוצאה הזו היא טבעית. אלעאלול הוסיף כי למתרחש בעקבה (ראו להלן) אין כל קשר לפעילות בשטח, אשר מתבצעת על ידי צעירים הנאבקים בשכם ובמקומות אחרים (אתר אלח’אמסה ללאנבאא’, 26 בפברואר 2023).
    • חמאס פרסמה הודעה בה בירכה על ביצוע הפיגוע אשר, לדבריה מהוה “תגובה טבעית לפשעי הכיבוש” שהאחרון שבהם היה “הטבח” בשכם. ההודעה שיבחה את מבצע הפיגוע והפלסטינים בשכם וקוראת ללוחמי “ההתנגדות” להמשיך לתקוף את כוחות הביטחון והמתנחלים ולנקום את דם השהידים (אתר חמאס, 26 בפברואר 2023). חאזם קאסם, דובר חמאס, ציין גם הוא שהפיגוע בחוארה הוא תגובה טבעית לפשעי ישראל וכי “ההתנגדות” תימשך ואף תסלים, ושום תכנית או כינוס פסגה לא יוכלו לעצור אותה (חשבון הטוויטר של חאזם קאסם, 26 בפברואר 2023).
    • טארק עז אלדין, דובר הג’האד האסלאמי בפלסטין לענייני יהודה ושומרון, בירך על הפיגוע בציינו כי זוהי תגובה ראשונית להריגתם של מחמד אבו בכר ג’נידי, מפקד גדוד שכם, חסאם אסלים וחללי “ההתנגדות”, וכתגובה ל”פשעי הכיבוש”. לדבריו הפיגוע מציין ש”ההתנגדות”, הגדודים וההתארגנויות הצבאיות ביהודה ושומרון הם מקבלי ההחלטות והם אלה אשר קובעים את גורלם של הפלסטינים (ערוץ הטלגרם Daffa_, 26 בפברואר 2023).
 חלוקת דברי מתיקה בשכם (חשבון הטוויטר פלסטין פוסט, 26 בפברואר 2023).   חלוקת כנאפה בשכם על השלט נכתב "דם תחת דם" (ערוץ הטלגרם נאבלס אלחדת', 26 בפברואר 2023)
מימן: חלוקת דברי מתיקה בשכם (חשבון הטוויטר פלסטין פוסט, 26 בפברואר 2023). משמאל: חלוקת כנאפה בשכם על השלט נכתב “דם תחת דם” (ערוץ הטלגרם נאבלס אלחדת’, 26 בפברואר 2023)
קריקטורות בשבח הפיגוע שבוצע במקביל לפסגה בעקבה      קריקטורות בשבח הפיגוע שבוצע במקביל לפסגה בעקבה
קריקטורות בשבח הפיגוע שבוצע במקביל לפסגה בעקבה (מימין: דף הפייסבוק של חסין זקות. משמאל : דף הפייסבוק של עלאא’ אללקטה, 26 בפברואר 2023)
ירי בחוות יאיר
  • ב-25 בפברואר 2023 בוצע ירי לעבר חוות יאיר (דרומית-מזרחית לקלקיליה), לא דווח על נפגעים או נזק. לוחמי צה”ל סרקו את האזור ומצאו שישה תרמילים. בהמשך עצרו כוחות הביטחון חשוד בביצוע הירי בקרואת בני חסאן ואף איתרו בביתו את כלי הנשק שככל הנראה שימש אותו (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 25 בפברואר 2023).
כלי הנשק ששימש לירי
(חשבון הטוויטר של דובר צה"ל, 25 בפברואר 2023)
כלי הנשק ששימש לירי
(חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 25 בפברואר 2023)
ירי לעבר עמדה צבאית בצומת ג’ת
  • ב-24 בפברואר 2023 בוצע ירי לעבר עמדת צה”ל בצומת ג’ת (דרומית-מערבית לשכם). לא דווח על נפגעים. זוהו פגיעות בעמדה. כוחות צה”ל פתחו בסריקות במהלכן נמצאו מספר תרמילים (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 24 בפברואר 2023).
ניסיון פיגוע דקירה סמוך למעלה אדומים
  • ב-23 בפברואר 2023, בשעות הבוקר, זיהו מאבטחים ישראלים בכניסה למעלה אדומים פלסטינית שהתקרבה אליהם כשבידה סכין. הם קראו לה לעצור אולם היא לא נענתה לקריאותיהם. אחד המאבטחים ירה לעברה. היא נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית חולים בישראל (תקשורת ישראלית, 23 בפברואר 2023). מבצעת הפיגוע היא פאטמה נעמאן עלי בדר, בת עשרים, מאבו דיס (אתר אלקסטל, 23 בפברואר 2023).
הסכין שנמצאה ברשות המחבלת (דוברות משטרת ישראל, 23 בפברואר 2023)
הסכין שנמצאה ברשות המחבלת (דוברות משטרת ישראל, 23 בפברואר 2023)
ירי לעבר עמדת צה”ל בחומש
  • ב-22 בפברואר 2023 בוצע ירי מכלי רכב חולף לעבר עמדת צה”ל בחומש (צפונית-מערבית לשכם). לא היו נפגעים. כוח צה”ל הגיב בירי לעבר כלי הרכב שנמלט מהמקום (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 22 בפברואר 2023).
פיגועים משמעתיים[1]

פיגועים משמעתיים

פעולת נקם של מתיישבים ישראלים
  • לאחר הפיגוע בחוארה, בשעות הערב (26 בפברואר 2023) ביצעו עשרות מתיישבים יהודים שורה של תקיפות נגד פלסטינים באזור שכם כנקמה. הם נכנסו לעיירה, תקפו פלסטינים ורכוש פלסטיני. לפי גורמים מקומיים, למעלה ממאה פלסטינים נפצעו, עשרות בתים הוצתו ולמעלה ממאה כלי רכב ניזוקו. עשרות משפחות פלסטיניות פונו מבתיהן בשל ההצתות. כעבור כמה שעות, ולאחר מעצרים של מתפרעים, על ידי כוחות הסתיים האירוע בחוארה(תקשורת ישראלית, 26 בפברואר 2023). יצוין כי במהלך האירוע כרזו המסגדים בחוארה לתושבים לצאת ולהתעמת עם המתפרעים (חשבון הטוויטר של שהאב, 26 בפברואר 2023).
הצתות בחוארה (חשבון הטוויטר של רצ'ואן אלאח'רס, 26 בפברואר 2023)     הצתות בחוארה (חשבון הטוויטר של רצ'ואן אלאח'רס, 26 בפברואר 2023)
הצתות בחוארה (חשבון הטוויטר של רצ’ואן אלאח’רס, 26 בפברואר 2023)
נזקים לכלי רכב בחוארה. מימין מגרש לפירוק כלי רכב שנזוק (ופא, 27 בפברואר 2023)    נזקים לכלי רכב בחוארה. מימין מגרש לפירוק כלי רכב שנזוק (ופא, 27 בפברואר 2023)
נזקים לכלי רכב בחוארה. מימין מגרש לפירוק כלי רכב שנזוק (ופא, 27 בפברואר 2023)
  • משרד הבריאות ברשות דיווח על מותו של סאמח חמדאללה מחמוד אקטש, בן 37, לאחר שנפצע במהלך התפרעות מתיישבים יהודים בכפר זעתרה מדרום לשכם (ופא, 26 בפברואר 2023). אקטש, תושב העיירה ביתא, שב לפני מספר ימים מתורכיה שם השתתף בפעולות החילוץ והסיוע לנפגעי רעש האדמה. חמאס פרסמה הודעת אבל על מותו (דף הפייסבוק של Rakan Dawood, 26 בפברואר 2023).
סאמח אקטש (דף הפייסבוק של Rakan Dawood, 26 בפברואר 2023)
סאמח אקטש (דף הפייסבוק של Rakan Dawood, 26 בפברואר 2023)
  • בכירי הרשות הפלסטינית והארגונים הגיבו בחריפות רבה לאירועים וקראו להתערבות בינלאומית:
    • לשכת אבו מאזן פרסמה הודעה בה ציינה שמטרת הטרור, שנעשה בהגנת ישראל (“הכיבוש”), היא להרוס את המאמצים הבינלאומיים המושקעים כדי להיחלץ מהמשבר. עוד נמסר כי על הקהילה הבינלאומית, ובפרט ארה”ב, לחייב את ישראל להפסיק את תוקפנותה נגד העם הפלסטיני (ופא, 26 בפברואר 2023).
    • מחמד אשתיה, ראש ממשלת הרשות, הטיל את האחריות על שלטונות ישראל בציינו כי ההתפרעות בוצעה תחת ההגנה של חיילי צה”ל. הוא קרא להתערבות בינלאומית. אשתיה גם הודיע על הקמת ועדה ממשלתית שתאמוד את הנזקים לצורך תשלום פיצויים (ופא, 26, 27 בפברואר 2023). במקביל, הודיע השר לשלטון מקומי ברשות על העברת סיוע חירום ראשוני בשווי של 350,000 לעירית חוארה וציין כי הוועדה להערכת היקף הנזקים תגיש בקרוב את ממצאיה (מען, 28 בפברואר 2023).
    • חסין אלשיח’, מזכ”ל הוועד הפועל של אש”ף, אמר כי מעשי “הכנופיות” בחוארה הם הסלמה חסרת תקדים שפותחת את כל האופציות כדי להתמודד עם “הפאשיזם החדש של ישראל”. הוא ציין כי הם קוראים פעם נוספת לקהילה הבינלאומית לספק להם הגנה (חשבון הטוויטר של חסין אלשיח’, 27 בפברואר 2023).
    • ריאצ’ אלמאלכי, שר החוץ ברשות הפלסטינית, קרא, בנאום שנשא במועצת זכויות האדם בז’נבה, להגנה בינלאומית על העם הפלסטיני מהאלימות הישראלית. לדבריו התקפות הטרור של המתנחלים תחת חסותם של חיילי צה”ל עלו לפלסטינים בחייהם ובפרנסתם (אלג’זירה, 23 בפברואר 2023).
    • חמאס פרסמה הודעת גינוי המזהירה את ממשלת ישראל מפני השלכות פעולות מתיישביה (פאלטודי, 26 בפברואר 2023). צאלח אלעארורי, סגן יו”ר הלשכה המדינית של חמאס, קרא לפלסטינים להתגייסות דחופה להתעמת עם “הכיבוש ומתנחליו הפושעים” ולתמיכה בעיירה חוארה וסביבתה. הוא גם ציין ש”ההתנגדות” היא הדרך להדוף את התוקפנות הציונית ולהגן על זכויות הפלסטינים (אתר חמאס, 26 בפברואר 2023).
    • דאוד שהאב דובר הג’האד האסלאמי בפלסטין, ציין שהתוקפנות בחוארה היא למעשה תרגום העמדה הרשמית של ממשלת ישראל שמזלזלת בכל ההבנות שהושגו בפסגת עקבה במי שהשתתפו בו. הוא גם ציין ש”ההתנגדות” תימשך ללא קשר לכל הבנות שיושגו (פאל טודיי 26 בפברואר 2023).
  • במהלך שעות הלילה (27-26 בפברואר 2023) נענו תושבים רבים לקריאות ויצאו לרחובות. הפגנות מחאה התקיימו ברחבי יהודה ושומרון ורצועת עזה. במזרח ח’אן יונס דווח על הבערת צמיגים סמוך לגדר הביטחון ועל חידוש פעילות יחידת ההטרדה הלילית (חשבון הטוויטר של שהאב, 26 בפברואר 2023).
פעילויות סיכול ומנע
  • כוחות ביטחון ישראליים המשיכו השבוע בפעילות סיכול ומנע אינטנסיבית במספר מוקדים ביהודה ושומרון. במסגרת הפעילות נעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור ונתפסו אמצעי לחימה. מוקד הפעילות היה בשכם כאשר ב-22 בפברואר 2023 בשעות הצהרים, נכנסו כוחות ביטחון ישראלים, בעקבות מידע מוקדם, לעיר כדי לעצור מספר מבוקשים שהיו מעורבים בעבר בביצוע פיגועי ירי ותכננו לבצע פיגועי ירי נוספים בטווח הזמן המיידי. הכוחות כיתרו את הבית בו התבצרו השלושה והציעו להם להסגיר עצמם אולם הם סרבו. אחד המבוקשים ניסה להימלט והוא נהרג על ידי הכוחות. שני המבוקשים הנותרים נשארו בבית. הכוחות שיגרו לעבר הבית טילים וגרמו לקריסתו. שני המתבצרים בו נהרגו. במקביל החלו עימותים בין הכוחות לבין פלסטינים חמושים שהתאספו במקום ובמוקדים נוספים בעיר. באירועים נהרגו עוד תשעה פלסטינים ורבים נפצעו (דובר צה”ל, תקשורת ישראלית, 22 בפברואר 2023).[2]
העימותים בשכם (אליום24, 22 בפברואר 2023)
העימותים בשכם (אליום24, 22 בפברואר 2023)
  • בתגובה לאירועים פרסמה התארגנות “גוב האריות” שני כרוזים. בראשון הוא מנסה להוכיח את המשכיותו למרות המכות שחטף ומדגיש כי מאז מות “השהידים” אתמול הצטרפו לשורותיו חמישים פעילים חדשים. בכרוז השני קורא הפלג לפלסטינים ביהודה שומרון רצועת עזה וירושלים לצאת לרחובות בחצות בדיוק ולקרוא בשבח האל, בשעה שאנשי “גוב האריות” מכינים את הנקמה על השהידים של שכם (מען, 23 בפברואר 2023).
  • ב-24 בפברואר 2023, בשעות הלילה, לאחר שנשמעו קולות ירי בסמוך למוצב הרודיון (דרומית-מזרחית לבית לחם), פתחו כוחות צה”ל בסריקות במהלכן עצרו חשוד והחרימו אקדח ומחסניות שהיו ברשותו. החשוד ואמצעי הלחימה הועברו להמשך טיפול משטרת ישראל (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 24 בפברואר 2023).
האקדח והתחמושת שנתפסו אצל החשוד (חשבון הטוויטר של דובר צה"ל, 24 בפברואר 2023)
האקדח והתחמושת שנתפסו אצל החשוד (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 24 בפברואר 2023)
הרוג פלסטיני במחנה הפליטים אלערוב
  • מבית החולים אלאהלי בחברון נמסר ​​ב-24 בפברואר 2023 על מותו של מחמד אסמאעיל ג’ואברה, בן 22 ממחנה הפליטים אלערוב, שנפצע ב-23 בפברואר 2023 במהלך עימותים עם כוחות הביטחון במחנה הפליטים אלערוב שמצפון לחברון. ג’ואברה הוא קצין בדרגת מלאזם (סג”מ) במשטרה הפלסטינית ושירת בבית לחם (ופא, 24 בפברואר 2023). יוסף אלחלו, מפקד המשטרה הפלסטינית, פרסם הודעת אבל על מותו (דף הפייסבוק של המשטרה הפלסטינית, 24 בפברואר 2023), סניף פתח בצוריף פרסם גם הוא הודעת אבל (דף הפייסבוק של אבו יחיא אבו קביטה, 24 בפברואר 2023). הרשות ערכה לו הלוויה צבאית רשמית (דף הפייסבוק של ופא, 24 בפברואר 2023).
 כרזת אבל מטעם המשטרה הפלסטינית (דף הפייסבוק של המשטרה הפלסטינית, 24 בפברואר 2023).     כרזת אבל מטעם סניף פתח בצוריף (דף הפייסבוק של אבו יחיא אבו קביטה, 24 בפברואר 2023)
מימין: כרזת אבל מטעם המשטרה הפלסטינית (דף הפייסבוק של המשטרה הפלסטינית, 24 בפברואר 2023). משמאל: כרזת אבל מטעם סניף פתח בצוריף (דף הפייסבוק של אבו יחיא אבו קביטה, 24 בפברואר 2023)
פעיל ג’האד אסלאמי ממחנה הפליטים ג’נין מת מפצעיו
  • ​​משרד הבריאות ברשות הפלסטינית הודיע (23 בפברואר 2023) על מותו של מחמד נביל פוזי אבו צבאח, בן 29 ממחנה הפליטים ג’נין, שנפצע במהלך עימותים עם כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג’נין ב-12 בפברואר 2023 (ופא, 23 בפברואר 2023). הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי בפלסטין פרסמה הודעת אבל בה צוין כי אבו צבאח היה אחד ממפקדי השטח שלה בגדוד ג’נין (אתר פלוגות ירושלים, 23 בפברואר 2023).
מחמד אבו צבאח חמוש ברובה ועוטה על מצחו סרט של פלוגות ירושלים (אתר פלוגות ירושלים, 23 בפברואר 2023).     גופתו עטופה בדגל הג'האד האסלאמי בפלסטין (אתר אמד, 23 בפברואר 2023)
מימין : מחמד אבו צבאח חמוש ברובה ועוטה על מצחו סרט של פלוגות ירושלים (אתר פלוגות ירושלים, 23 בפברואר 2023). משמאל: גופתו עטופה בדגל הג’האד האסלאמי בפלסטין (אתר אמד, 23 בפברואר 2023)
שיגור רקטות
  • ב-23 בפברואר 2023, בשעה 04:00, שוגרו שש רקטות לעבר ישראל בתגובה לאירועים בשכם. הופעלה התרעה באשקלון, שדרות ויישובי עוטף עזה. חמש רקטות יורטו על ידי מערכת “כיפת ברזל”, רקטה אחת נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים (דובר צה”ל, 23 בפברואר 2023). בניגוד לאירועי שיגור הרקטות לאחרונה בהם לא קיבל ארגון כלשהו אחריות על הירי ונשמרה שתיקה תקשורתית, הפעם פורסמו בתקשורת הצהרות, כולל מטעם חמאס, המתפארות בשיגור הרקטות ובתפקיד שממלאת רצועת עזה בתמיכה ביהודה ושומרון.
  • מקורות שהוגדרו “בקיאים בתיווך המצרי” מסרו כי במהלך היומיים האחרונים, ניהלו המצרים מגעים אינטנסיביים עם הארגונים ברצועה כדי למנוע הסלמה. על פי “המקורות”, ראשי הארגונים מסרו למצרים כי לא ניתן לוותר על עקרון אחדות הזירות וכי שיגור הרקטות יימשך והוא אף עשוי להתפתח למבצעים איכותיים נוספים (אלערבי אלג’דיד, 23 בפברואר 2023)
שיגור רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

שיגור רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

שיגור רקטות ופצצות מרגמה בחתך שנתי

שיגור רקטות ופצצות מרגמה בחתך שנתי

תקיפות חיל האוויר ברצועה
  • בתגובה לשיגור הרקטות תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס במרכז רצועת עזה. דובר צה”ל ציין כי המתחם היה ממוקם בסמוך למסגד, מרפאה בית מלון ותחנת משטרה (דובר צה”ל, 23 בפברואר 2023).
ניסוי שיגור רקטות בעזה
  • ברשתות החברתיות פורסם ב-25 בפברואר 2023 תיעוד שיגור רקטה מרצועת עזה לעבר הים במסגרת מה שכינו “שיפור היכולות הרקטיות של ההתנגדות” (חשבון הטוויטר של ע’זה אלא’ן, 25 בפברואר 2023).
פצועים בעימותים סמוך לגדר המערכת במזרח הרצועה
  • ​​ב-24 בפברואר 2023 התאספו כמה מאות פלסטינים סמוך לגדר הביטחון על גבול ישראל, הבעירו צמיגים והניפו דגלי פלסטין במחאה על “פשעי” ישראל ביהודה ושומרון, ובפרט בשכם. כוחות צה”ל הגיבו בירי של כדורי גומי, גז מדמיע ואף כדורים חיים. משרד הבריאות ברצועת עזה דיווח על מספר פצועים: שניים במזרח ג’באליא, אחד מהם באורח קשה, הם הועברו לבית החולים האינדונזי (אנטוליה, 24 בפברואר 2023); מבוגר וילד שנפצעו באזור אבו צפיה במזרח ג’באליא; פצוע נוסף נפגע במזרח ח’אן יונס מרימון גז מדמיע. עשרות נוספים נפגעו משאיפת גז מדמיע (צפא, 24 בפברואר 2023; שהאב, 24 בפברואר 2023).
עימותים אלימים סמוך לגדר הביטחון במזרח הרצועה     עימותים אלימים סמוך לגדר הביטחון במזרח הרצועה
עימותים אלימים סמוך לגדר הביטחון במזרח הרצועה
(מימין: אנטוליה, 24 בפברואר 2023; משמאל: חשבון הטוויטרPalestinienpic, 24 בפבראור 2023).
הרוג פלסטיני מ”צעדות השיבה”
  • ב-22 בפברואר 2023 דווח על מותו של מחמד סאמי אלעבד אבו אלעמרין, בן 33,[3] ממחנה הפליטים ג’באליא, שמת מפצעים בהם נפצע במהלך “צעדות השיבה” במזרח ג’באליא לפני כשנתיים (ופא, 23 בפברואר 2023; דף הפייסבוק של מחמד אבו אלעמרין, 22 בפברואר 2023).
מחמד סאמי אבו אלעמרין (חשבון הטוויטר @Pal_Shaheed, 23 בפברואר 2023)
מחמד סאמי אבו אלעמרין (חשבון הטוויטר @Pal_Shaheed, 23 בפברואר 2023)
ניסיון חדירה מרצועת עזה
  • תצפיות צה״ל זיהו ארבעה נערים שחצו את גדר הביטחון מצפון רצועת עזה סמוך למעבר ארז. לוחמי צה״ל עצרו את החשודים סמוך לגדר. על החשודים לא נתפס נשק והם הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, 25 בפברואר 2023).
ביקור מתאם האו”ם לתהליך השלום ברצועה
  • ​​תור ונסלנד (Tor Wennesland), המתאם המיוחד של האו”ם לתהליך השלום במזרח התיכון, הגיע ב-23 בפברואר 2023 לרצועת עזה, דרך מעבר ארז (אנטוליה, 23 בפברואר 2023). על פי “מקורות פלסטינים יודעי דבר” נפגש ונסלנד עם הנהגת חמאס בעזה ודן עמם בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית (palsawa, 23 בפברואר 2023). יצוין כי באתר חמאס לא דווח על הפגישה. ברשתות החברתיות דיווחו גולשים, שחלקם ציטטו אמצעי תקשורת ישראליים, כי ונסלנד ביקש להיפגש עם יחיא אלסנואר ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועה, אך זה דחה את בקשתו, ולכן הוא נועד עם רוחי משתהא, חבר הלשכה המדינית (חשבון הטוויטר @ajalgaza2023, 23 בפברואר 2023).
פגישת תור ונסלנד עם רוחי משתהא (palsawa, 23 בפברואר 2023)
פגישת תור ונסלנד עם רוחי משתהא (palsawa, 23 בפברואר 2023)
  • בהתייחסו לאירועים בשכם, אמר תור ונסלנד, כי הוא מוטרד ממעגל האלימות המתמשך ואובדן חייהם של אזרחים וקרא לכל הצדדים להימנע מלנקוט בצעדים העלולים להסלים את המצב. דאוד שהאב, האחראי על לשכת ההסברה של הג’האד האסלאמי בפלסטין, הגיב על דבריו באומרו, כי עמדות מתווכי האו”ם הן “נזילות”, אינן תואמות את תפקידם ומשימותיהם, מתעלמות מהעובדות בשטח ואינן כוללות גינוי מפורש של ישראל (אתר הג’האד האסלאמי, 23 בפברואר 2023).
פסגת עקבה
  • ב-26 בפברואר 2023 התקיים בעקבה שבירדן מפגש פסגה של נציגים מארה”ב מצרים, ירדן, הרשות הפלסטינית וישראל. הפגישה נועדה להפחית את המתח בשטח ולקדם את ההבנות הביטחוניות והמדיניות, שנדונו בשבועיים האחרונים עם המתאם האמריקאי. בצד הפלסטיני השתתפו חסין אלשיח’, הממונה על התיאום עם ישראל, מאג’ד פרג’, ראש המודיעין ברשות, נביל אבו רדינה, דובר אבו מאזן, ומג’די אלח’אלדי, היועץ הדיפלומטי של אבו-מאזן.[4]
  • בסיום המפגש (במהלכו התבצע פיגוע קטלני בו נהרגו שני ישראלים), דיווחו כלי תקשורת ירדנים ובינערביים כי בהצהרת הסיכום של המפגש, הודיעו המשתתפים שישראל והרשות הפלסטינית הגיעו להסכמה לקיים את כל ההסכמים הקודמים החתומים ביניהן. כמו כן, הדגישו המשתתפים את הצורך בהפחתת ההסלמה בשטח, במניעת אלימות ובשימור הסטטוס קוו ההיסטורי במקומות הקדושים בירושלים ללא שינוי, תוך הדגשת חשיבות האפוטרופסות ההאשמית הירדנית. עוד צוין, כי ישראל והרשות הסכימו לפעול באופן מיידי להפסקת הצעדים החד-צדדיים למשך שלושה עד שישה חודשים. על פי הדיווח, ישראל התחייבה לעצור את הדיון בהקמת יחידות דיור חדשות בהתנחלויות למשך ארבעה חודשים ולהפסיק להעניק אישורים לגושי התנחלות חדשים למשך שישה חודשים (פטרה, 26 בפברואר 2023). הצדדים גם הסכימו להיפגש שוב בשרם אלשיח’ שבמצרים במהלך מרץ 2023 עוד לפני חודש רמצ’אן כדי לקדם את מימוש היעדים הללו (סוכנות הידיעות הירדנית, 26 בפברואר 2023; ופא, 26 בפברואר 2023)
  • חסין אלשיח’, אמר כי פגישת עקבה מדגישה את חשיבות ההגעה לתהליך מדיני מקיף יותר שיוביל להשגת שלום. לדבריו, הם לא ויתרו עקרונותיהם אלא רק הגנו על הנרטיב שלהם. עוד ציין אלשיח’, כי הפסקת התיאום הביטחוני עדיין נמשכת וכי הם משנים את החלטותיהם כדי שיתאימו לעוצמת ההתקפה הישראלית. לדבריו הם גם לא חזרו בהם מההחלטה לפנות למועצת הביטחון של האו”ם (דניא אלוטן, 27 בפברואר 2023).
  • עבד אללטיף אלקאנוע, דובר חמאס, אמר כי פגישת עקבה העניקה לישראל “אור ירוק” לבצע פשעים נוספים וכי מנגנוני הביטחון בשכם צריכים להצטרף ולהתעמת עם “כוחות הכיבוש ועם המתנחלים”. עוד ציין כי הם לא יאפשרו לממשלת ישראל להפריד זירה אחת מזירות העם הפלסטיני ומשוואת אחדות הזירות שנקבעה במבצע “שומר חומות” עודנה קיימת (אלמיאדין, 27 בפברואר 2023).
קריקטורה בגנות פסגת עקבה, המתקיימת כאשר העיר שכם שותתת דם. 
בערבית : הפסגה הביטחונית בעקבה, שכם (חשבון טוויטר של שהאב, 26 בפברואר 2023)
קריקטורה בגנות פסגת עקבה, המתקיימת כאשר העיר שכם שותתת דם.
בערבית : הפסגה הביטחונית בעקבה, שכם (חשבון טוויטר של שהאב, 26 בפברואר 2023)
קריקטורות של הקריקטוריסט העזתי בהאא' יאסין המציגות את הרשות מתרפסת בפני ישראל בעוד הדם מפעילותה של ישראל בשכם עוד לא יבש     קריקטורות של הקריקטוריסט העזתי בהאא' יאסין המציגות את הרשות מתרפסת בפני ישראל בעוד הדם מפעילותה של ישראל בשכם עוד לא יבש
קריקטורות של הקריקטוריסט העזתי בהאא’ יאסין המציגות את הרשות מתרפסת בפני ישראל בעוד הדם מפעילותה של ישראל בשכם עוד לא יבש (מימין: חשבון הטוויטר של ח’אלד אלסלטאן, 25 בפברואר 2023; משמאל: חשבון הטוויטר של @Omar_Gaza2, 25 בפברואר 2023)

פעילות דיפלומטית

  • במקביל לאירועים המשיך מחמד אשתיה, ראש ממשלת הרשות, בפגישות עם גורמים בינלאומיים שנועדו בעיקר לקדם הפעלת לחץ בינלאומי על ישראל ונקיטת צעדי ענישה נגדה. להלן עיקרי פגישותיו:
    • ב-24 בפברואר 2023 נפגש אשתיה עם משלחת סנאטורים אמריקנים, בראשות הסנאטור צ’אק שומר (Chuck Schumer), מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט. אשתיה דרש מחברי המשלחת להפעיל לחץ על ישראל במטרה להביא להפסקת העונשים הקולקטיביים שהיא מטילה על הפלסטינים, השבת גופות ההרוגים הפלסטינים המוחזקות בידי ישראל, הפסקת הקיזוזים מכספי הרשות והפעלת לחץ על ישראל, כדי שתתיר עריכת בחירות, כולל בירושלים, בהתאם להסכמים החתומים (דף הפייסבוק של מחמד אשתיה, 24 בפברואר 2023).
    • ב-23 בפברואר 2023 נפגש מחמד אשתיה עם ניקולה ביר (Nicola Beer), סגנית יו”ר הפרלמנט האירופי. בפגישה ציין אשתיה כי המצב בשטחים הפלסטיניים מסוכן מאוד ופניו להסלמה בצל ממשלה ישראלית קיצונית, המאמינה רק בהתנחלויות נוספות, הרג, כניסה בכוח וייהוד המקומות הקדושים. אשתיה קרא לאיחוד האירופי לנקוט בצעדים לשמירה על פתרון שתי המדינות, באמצעות הפעלת לחץ על ישראל להפסקת כל הצעדים החד-צדדיים וההפרות שהיא מבצעת, לטענתו, לגבי זכויות הפלסטינים ולחייב אותה לדבוק בכל ההסכמים שנחתמו עמה. אשתיה גם ביקש מהאיחוד האירופי להכיר במדינת  פלסטין (דף הפייסבוק של מחמד אשתיה, 23 בפברואר 2023).
פגישת אשתיה עם משלחת הסנאט (ופא, 24 בפברואר 2023).   פגישה עם סגנית יו"ר הפרלמנט האירופי (דף הפייסבוק של מחמד אשתיה, 23 בפברואר 2023)
מימין: פגישת אשתיה עם משלחת הסנאט (ופא, 24 בפברואר 2023).
משמאל: פגישה עם סגנית יו”ר הפרלמנט האירופי (דף הפייסבוק של מחמד אשתיה, 23 בפברואר 2023)
    • ב-22 בפברואר 2023 נפגש אשתיה עם משלחת חברי פרלמנט מהאיחוד האירופי בראשה מרגרט אוקין, חברת הפרלמנט האירופי לקשרים עם הרשות הפלסטינית. בפגישה נכח גם סוון קוהן פון-בורגסדורף, נציג האיחוד האירופי ברשות הפלסטינית. אשתיה סקר בפני חברי המשלחת את ההפרות, שמבצעת ישראל של זכויות הפלסטינים, שהאחרונה בהם הינה הפעולה בשכם אותה כינה “טרור מאורגן”. הוא דרש מהאיחוד האירופי לחדול ממדיניות המוסר הכפול, המעודדת את ישראל להמשיך בתוקפנות כלפי הפלסטינים. אשתיה גם קרא לאיחוד האירופי להכיר במדינת פלסטין, בפרט לאור העובדה שלא קיים פרטנר בישראל בשל הממשלה הקיצונית שלה (ופא, 22 בפברואר 2023).
  • ב-28 בפברואר 2023 נפגש חסין אלשיח’, עם משלחת אמריקנית בראשות האדי עמר, השליח המיוחד של ארה”ב לרשות הפלסטינית. אלשיח’ התייחס בפגישה להתקפות ישראל נגד העם הפלסטיני הכוללות הרג ושריפת בתים. הוא דרש מארה”ב ומהקהילה הבינלאומית להגן על העם הפלסטיני מפני צעדיה של ישראל (חשבון הטוויטר של חסין אלשיח’, 28 בפברואר 2023).
אישור תקציב איגוד משפחות השהידים לשנת 2023 והכללתו בתקציב הרשות
  • בישיבה השבועית של ממשלת הרשות ב-20 בפברואר 2023 אושר התקציב השנתי עבור איגוד משפחות השהידים והוחלט על הכללתו בתקציב הכללי של הרשות הפלסטינית לשנת 2023 (דף הפייסבוק של מחמד אשתיה, 20 בפברואר 2023). יצוין, כי בשנים האחרונות “הבליעה” הרשות את תקציב משפחות השהידים בתקציב אש”פ כדי לחמוק מסנקציות וקיזוזים מצד ישראל. לא צוין היקף התקציב שאושר. יצוין שבדרך כלל מגובש התקציב השנתי של הרשות ע”י הממשלה הפלסטינית והוא מועבר, לקראת חודש מרץ, לאישור סופי של אבו מאזן.
הסתה ברשות הפלסטינית
  • אלחיאת אלג’דידה, ביטאונה הרשמי של הרשות הפלסטינית, פרסם ב-26 בפברואר 2023 קריקטורה המעודדת ומסיתה לאלימות ופיגועים נגד כוחות צה”ל. בקריקטורה נראה “תזאוס[5] הפלסטיני” המכה ותוקף חייל צה”ל (אלחיאת אלג’דידה, 26 בפברואר 2023). יצוין, כי הפלסטינים עושים שימוש ציני בדמות גיבור המיתולוגיה היונית תזאוס, ומאמצים אותה לטובת מאבקם נגד ישראל.
"תזאוס הפלסטיני", קריקטורה בביטאון הרשות הפלסטינית 
 (אלחיאת אלג'דידה, 26 בפברואר 2023)
“תזאוס הפלסטיני”, קריקטורה בביטאון הרשות הפלסטינית
(אלחיאת אלג’דידה, 26 בפברואר 2023)
יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ואירועים נוספים
  • השבוע נרשמה עלייה ניכרת באירועי יידוי האבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראליים הנעים בכבישים ברחבי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. אירועים רבים היו באזור שכם בכלל ובאזור חוארה (דרומית לשכם), בפרט. להלן אירועים בולטים:
    • 28 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בין אבני חפץ לעינב (דרומית-מזרחית לטולכרם). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 28 בפברואר 2023).
    • 28 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בחוארה (דרומית לשכם). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 28 בפברואר 2023)
    • 27 בפברואר 2023: פלסטינים דיווחו על כלי רכב ישראלי שנכנס לסלואד (מזרחית לראמאללה) ואשר הוצת על ידי פלסטינים. נוסעי כלי הרכב הצליחו להימלט מהמקום ללא פגע (חשבון הטוויטר של QUDSN, 27 בפברואר 2023). בעקבות כך, דווח כי כוח צה”ל נכנס לסלואד כדי לעצור את מציתי כלי הרכב (תקשורת ישראלית, 27 בפברואר 2023).
כלי הרכב השרוף בסלואד (חשבון הטוויטר של QUDSN, 27 בפברואר 2023)
כלי הרכב השרוף בסלואד
(חשבון הטוויטר של QUDSN, 27 בפברואר 2023)
    • 27 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס סמוך לצומת זיף (דרומית לחברון). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 27 בפברואר 2023).
    • 27 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס בפנדק סמוך לקדומים (מזרחית לקלקיליה). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 27 בפברואר 2023).
    • 27 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בואדי חרמיה (צפונית-מזרחית לראמאללה). דווח על שני חיילים שנפצעו באורח קל. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 27 בפברואר 2023).
    • 27 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בין בית ענון לקריית ארבע (מזרחית לחברון). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 27 בפברואר 2023).
    • 27 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בכניסה לתפוח (מערבית לחברון). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 27 בפברואר 2023).
    • 27 בפברואר 2023: בקבוק צבע הושלך לעבר כלי רכב בחוארה (דרומית לשכם). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 27 בפברואר 2023).
    • 26 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס באזור ארגמן (בקעת הירדן). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 26 בפברואר 2023).
    • 26 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב באזור לבן אלשרקיה (צפונית-מזרחית לראמאללה). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 26 בפברואר 2023).
    • 26 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בחוארה. דווח על פצוע באורח קל (הצלה ללא גבולות יו”ש, 26 בפברואר 2023).
    • 26 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב סמוך לצומת מעלה לבונה (דרומית-מזרחית לראמאללה). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 26 בפברואר 2023).
    • 26 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב דרומית לצומת גוש עציון. לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 26 בפברואר 2023).
    • 26 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב סמוך לאם צפא לכיוון עטרת (צפונית לראמאללה). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 26 בפברואר 2023).
    • 26 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בין תפוח למגדלים (דרומית לשכם). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 26 בפברואר 2023).
    • 26 בפברואר 2023: אבנים יודו וזיקוקים שוגרו לעבר מתיישבים ישראלים שעברו בחוארה. דווח על פצוע ראש באורח קל (הצלה ללא גבולות יו”ש, 26 בפברואר 2023).
    • 26 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בין תפוח לאריאל (צפונית-מזרחית לסלפית). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 26 בפברואר 2023).
    • 26 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס בין אלערוב לבית אמר (צפונית לחברון). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 26 בפברואר 2023).
    • 25 בפברואר 2023: בקבוקי תבערה הושלכו סמוך לבית סירא (מערבית לראמאללה). כוח צה”ל שהיה במקום עצר שני פלסטינים שיידו את בקבוקי התבערה. אחד מהם נפצע ופונה לבית חולים השני נמלט (חשבון הטוויטר של דובר צה”ל, הצלה ללא גבולות יו”ש, 25 בפברואר 2023).
    • 25 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס בחוארה. לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 25 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בחוארה. לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב באזור סנג’יל (צפונית-מזרחית לראמאללה). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו מכלי רכב חולף לעבר כלי רכב ישראלי באזור תרמסעיא (צפונית-מזרחית לראמאללה). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס דרומית לגבעת אסף (מזרחית לראמאללה). נהג האוטובוס נפצע באורח קל. לאוטובוס נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס סמוך לצומת מכמש (מזרחית לראמאללה). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס שהסיע חיילים בין חומש לשבי שומרון (צפונית-מערבית לשכם). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בחוארה. נהגת ושלושה ילדים נפצעו באורח קל ופונו נגרם נזק לכלי הרכב (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב סמוך לעזון (מזרחית לקלקיליה). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בחוארה. לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב סמוך לקריית ארבע (מזרחית לחברון). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 23 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בכביש עוקף נבי אליאס (מזרחית לקלקיליה). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 23 בפברואר 2023).
    • 22 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב סמוך לכביש הגישה למגדלים (דרומית-מזרחית לשכם). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 22 בפברואר 2023).
    • 22 בפברואר 2023: אבנים ובקבוק תבערה הושלכו לעבר אוטובוס שנסע לכיוון מעבר ריחן (מערבית לג’נין). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 22 בפברואר 2023).
    • 22 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס דרומית-מזרחית לבית לחם. לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 22 בפברואר 2023).
    • 22 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס בצומת מעלה לבונה. לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 22 בפברואר 2023).
    • 22 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר ניידת משטרה סמוך לקריית ארבע. לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 22 בפברואר 2023).
    • 22 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב סמוך לאלערוב. לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 22 בפברואר 2023).
    • 22 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר אוטובוס וכלי רכב צפונית לקריית ארבע. לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 22 בפ
    • ברואר 2023).
    • 22 בפברואר 2023: אבנים יודו לעבר כלי רכב בין אריאל לתפוח (צפונית-מזרחית לסלפית). לא היו נפגעים. נגרם נזק (הצלה ללא גבולות יו”ש, 22 בפברואר 2023).

[1]פיגועים משמעותיים" מוגדרים על-ידי מרכז המידע כפיגועי ירי, דקירה, דריסה והטמנת מטענים או פיגועים משולבים. לא נכללים בהם יידויי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה. הנתונים גם אינם כוללים אירועי ירי נגד כוחות צה"ל בעת פעילות סיכול ומנע ביהודה ושומרון.
[2] להרחבה ראו פרסום מרכז המידע מ-23 בפברואר 2023: "תגובות לפעילות צה"ל בשכם, 22 בפברואר 2023".
[3] עפ חשבון הטוויטר @Pal_Shaheed, היה בן 24 במותו.
[4] יצוין, כי על השתתפות המשלחת הפלסטינית בכינוס נמתחה ביקורת בטענה שבעצם ההשתתפות היא מקלה על המשבר. התארגנות "גוב האריות", קראה לקיום הפגנות בקריאה לדבוק ב"התנגדות" ולסרב להבנות ביטחוניות. במאמר שהתפרסם בביטאון חמאס אלרסאלה תחת הכותרת "פסגת עקבה... הרשות שוקעת עמוק יותר בבוץ הבגידה" מואשמת הרשות בהיותה כלי בידי ארה"ב וישראל ואין לה כל כוונה לייצג את עמדת הפלסטינים. עוד צוין כי הרשות שואפת בכל מחיר לחסל את "ההתנגדות" כדי להבטיח את מעמדה והמשכיותה (אלרסאלה, 25 בפברואר 2023).
[5] גיבור במיתולוגיה היוונית, מלך אתונה שנחשב לגדול המחוקקים, מושווה בכוחו להרקולס.