מיצג תעמולתי ברצועת עזה של “תנועת האצילים”, מיליציה שיעית-עיראקית המופעלת ע”י כוח קדס האיראני

כללי

“תנועת האצילים” (חרכת אלנג’באא’), מיליציה שיעית-עיראקית המופעלת ע”י כוח קדס האיראני, יזמה לאחרונה מיצג תעמולתי, שמטרתו להאדיר את איראן, את הסיוע שהיא מגישה לפלסטינים ואת “ציר ההתנגדות”.

  • כחודש לאחר מבצע חלוקת הכספים למשפחות שהידים ואסירים[1], שיגרו פעילי שלוחת אלנג’באא’ ברצועת עזה בלונים לעבר ישראל, שאליהם הוצמדו תמונות של מפקד כוח קדס האיראני ושל שהידים בכירים בארגוני טרור או במיליציות הפועלים בחסות איראן. התמונות ששוגרו היו של קאסם סלימאני (כוח קדס); עמאד מע’אניה (חזבאללה); אבו מהדי אלמהנדס (“הגיוס העממי” בעיראק); בהאא’ אבו אלעטא (הג’האד האסלאמי בפלסטין) ואחמד אלג’עברי (חמאס). “תנועת האצילים” הודיעה כי שיגור התמונות התבצע בעקבות הכרזת ישראל (“הישות הציונית”) על כוונתה לספח שטחים. על פי ההודעה נועד שיגור התמונות להדגיש את דרכם של חללי “ההתנגדות” עד לשחרור ירושלים ולהוות אות אזהרה לישראל (אתר מרכז ההסברה והקשרים של “תנועת האצילים” באיראן, 6 ביוני 2020).
תמונות השהידים הבכירים, שהוצמדו לבלונים. למטה נכתב: "לשכת ההסברה של תנועת האצילים בפלסטין" (אתר מרכז ההסברה והקשרים באיראן של "תנועת האצילים", 6 ביוני 2020)     תמונות השהידים הבכירים, שהוצמדו לבלונים. למטה נכתב: "לשכת ההסברה של תנועת האצילים בפלסטין" (אתר מרכז ההסברה והקשרים באיראן של "תנועת האצילים", 6 ביוני 2020)
תמונות השהידים הבכירים, שהוצמדו לבלונים. למטה נכתב: “לשכת ההסברה של תנועת האצילים בפלסטין” (אתר מרכז ההסברה והקשרים באיראן של “תנועת האצילים”, 6 ביוני 2020)
  • לאחרונה (21 במאי 2020) דווח מרכז המידע אודות פעילות “תנועת האצילים” ברצועת עזה ובכלל זה קיומו של משרד מטעם התנועה ברצועה. הדיווח של מרכז המידע בנושא זכה לתגובה מצד מרכז ההסברה והקשרים של “תנועת האצילים” באיראן . באתר מרכז ההסברה צוטט דו”ח המרכז בפירוט, כולל התמונות שהתפרסמו בו, בשלוש שפות. באתר נכתב כי פרסום הדו”ח משקף את הרגישות הרבה של ישראל כלפי פעילות “תנועת האצילים” ברצועת עזה (ראו נספח).
נספח
תגובת “תנועת האצילים” לפרסום של מרכז המידע על פעילותה ברצועת עזה
  • אתר מרכז ההסברה והקשרים של “תנועת האצילים” באיראן פרסם לאחרונה תגובה על דו”ח שפרסם מרכז המידע למודיעין ולטרור על פעילות “תנועת האצילים” ברצועת עזה. התגובה פורסמה בערבית, אנגלית ופרסית (אתר מרכז ההסברה והקשרים של “תנועת האצילים”, 30 במאי 2020).
  • בכותרת התגובה נכתב, כי פרסום הדו”ח משקף את הרגישות הרבה של הציונים כלפי פעילות “תנועת האצילים” ברצועת עזה. בהמשך מובאים תמצית קצרה של המסמך ושתי תמונות שפורמו במסמך המקורי: תמונה מחבילת הסיוע, שחילקה “תנועת האצילים”, ותמונה של כנס שערכה “תנועת האצילים” ברצועה שכותרתנו: “אמריקה השטן הגדול, התפקיד האמריקאי מול ציר ההתנגדות ומדיניות ההתפשטות של ישראל”. בפרשנות של מרכז ההסברה של “תנועת האצילים” נאמר, כי דו”ח מרכז המידע נועד להזהיר את הצמרת המדינית והביטחונית בישראל (במשתמע מפני פעילות “תנועת האצילים” ברצועת עזה).

תמונות של חבילות הסיוע שחילקה "תנועת האצילים" והכנס שערכה ברצועה, המופיעות בפרסום של מרכז המידע (אתר מרכז ההסברה והקשרים באיראן של "תנועת האצילים", 30 במאי 2020).
תמונות של חבילות הסיוע שחילקה “תנועת האצילים” והכנס שערכה ברצועה, המופיעות בפרסום של מרכז המידע (אתר מרכז ההסברה והקשרים באיראן של “תנועת האצילים”, 30 במאי 2020).

[1] ראו פרסום מרכז המידע מ-21 במאי 2020: "תנועת האצילים", מיליציה שיעית המופעלת בעיראק ע"י איראן, פועלת גם ברצועת עזה ועוסקת בחלוקת כספים למשפחות שהידים ואסירים".