מלחמת “חרבות ברזל” (תמונת מצב נכון ל- 12 בפברואר 2024, 13:00)

תיעוד הגעת החטופים לבית החולים סורוקה בישראל (דובר צה

תיעוד הגעת החטופים לבית החולים סורוקה בישראל (דובר צה"ל, 12 בפברואר 2024)

הבית בו הוחזקו שני החטופים הישראלים בשכונת שאבורה ברפיח (חשבון X של חסן אצליח, 12 בפברואר 2024).

הבית בו הוחזקו שני החטופים הישראלים בשכונת שאבורה ברפיח (חשבון X של חסן אצליח, 12 בפברואר 2024).

תקיפות צה

תקיפות צה"ל ברפיח (ערוץ היוטיוב של ופא,12 בפברואר 2024).

בלוני החמצן שהוכנסו לבית החולים (דובר צה

בלוני החמצן שהוכנסו לבית החולים (דובר צה"ל 11 בפברואר 2024)

תקיפות צה

תקיפות צה"ל סמוך לבית החולים נאצר בח'אן יונס (ערוץ היוטיוב של אלג'זירה, 11 בפברואר 2024)

תושבים פלסטינים מפונים ברפיח ממתינים בתור במאפייה (ופא, 11 בפברואר 2024)

תושבים פלסטינים מפונים ברפיח ממתינים בתור במאפייה (ופא, 11 בפברואר 2024)

בולנט ילדרים (המזוקן במרכז) בכינוס IHH לקראת המשט המתוכנן (אתר ארגון IHH, 10 בפברואר 2024)

בולנט ילדרים (המזוקן במרכז) בכינוס IHH לקראת המשט המתוכנן (אתר ארגון IHH, 10 בפברואר 2024)

פגישת נצראללה עם אלנח'אלה (אלמנאר, 12 בפברואר 2024)

פגישת נצראללה עם אלנח'אלה (אלמנאר, 12 בפברואר 2024)

פגישת אבו מאזן עם שליט קטר (ופא, 12 בפברואר 2024)

פגישת אבו מאזן עם שליט קטר (ופא, 12 בפברואר 2024)

פגישת שר החוץ האיראני בסוריה (ערוץ הטלגרם של משרד החוץ האיראני, 11 בפברואר 2024)

פגישת שר החוץ האיראני בסוריה (ערוץ הטלגרם של משרד החוץ האיראני, 11 בפברואר 2024)

שיגור רקטות, נפגעים בישראל, זירה צפונית

עיקרים
  • הזירה הדרומית: במבצע משותף של צה”ל, שירות ביטחון כללי וימ”מ בלב רפיח חולצו שני חטופים ישראלים. פעולת חילוץ השניים ממבנה בו שהו התבצעה במהלך קרב וחילופי אש כבדים, בכמה מוקדים במקביל. גורמים פלסטינים דיווחו על פעילות ערה ברפיח ועל הרוגים רבים אך מיעטו להתייחס לפעולת השחרור. במערב ח’אן יונס נמשכה לחימה עצימה תוך הגברת הפעולה הקרקעית. הכוחות גם פעלו, בהכוונה מודיעינית, בבית החולים אמל שבמערב ח’אן יונס תוך תיאום מוקדם עם בית החולים ומבלי לפגוע בחולים או בצוות הרפואי. במקביל, נמשכות האזהרות נגד הרחבת פעילות צה”ל לאזור רפיח.
  • על פי נתונים לא רשמיים, מאז 7 באוקטובר נהרגו כ-1,450 אזרחים ואנשי כוחות ביטחון, מהם 566 חיילים וקצינים. 130 אזרחים וחיילים נותרו חטופים ברצועת עזה. 123 הוחזרו לישראל.
  • עסקת החטופים: “גורם בכיר בחמאס” ציין, שחמאס הודיעה למתווכים שאם ממשלת ישראל תחליט על כניסת כוחות לרפיח, הם יחדלו מכל משא ומתן בעניין החטופים לתקופה בלתי מוגבלת.
  • המצב ברצועה: ארגון IHH התורכי הודיע על כוונתו לרכוש ספינות כדי להעביר סיוע לרצועת עזה בדרך הים.
  • הזירה הצפונית: נמשכו תקיפות חזבאללה אשר קיבל אחריות על ביצוע ארבע תקיפות ביממה האחרונה. תנועת אמל דיווחה על שמונה הרוגים בשורותיה מאז תחילת המלחמה. בתקיפה שבוצעה נגד מכונית בבנת ג’ביל נפצע באורח קשה אחראי חזבאללה במארון אלראס. חסן נצראללה, מזכ”ל חזבאללה, נועד בבירות עם זיאד אלנח’אלה, מזכ”ל הג’האד האסלאמי בפלסטין.
  • יהודה ושומרון: ביממה האחרונה בוצעו שני פיגוע דקירה, האחד בעיר העתיקה בירושלים והשני בין חוסאן לביתר עילית (מערבית לבית לחם). שני מבצעי הפיגועים נהרגו בידי כוחות צה”ל. כוחות צה”ל המשיכו בפעילות סיכול ומנע.
  • הרשות הפלסטינית: אבו מאזן נפגש בדוחה עם תמים בן חמד, שליט קטר. אבו מאזן הזהיר מפני הסכנות הכרוכות בפעולה צבאית ישראלית ברפיח וקרא להתערבות הקהילה הבינלאומית.
  • איראן: לאחר ביקור בלבנון, ערך שר החוץ האיראני ביקור בסוריה שם נפגש עם נשיא סוריה, שר החוץ ועם נציגי הארגונים הפלסטינים.
  • מיליציות פרו אירניות: החות’ים דיווחו על תקיפת ספינה אמריקאית בים האדום.
הזירה הדרומית
שחרור שני חטופים ישראלים
  • במבצע משותף של צה”ל, שירות ביטחון כללי וימ”מ בלב רפיח חולצו שני חטופים ישראלים. פעולת החילוץ התבצעה על בְּסיס מודיעין מדויק. הכוחות, שפעלו תחת אש, פרצו לְמבנה בלב רפיח. שם בקומה השנייה, הוחזקו שני החטופים, בידי חמושים של חמאס, ששהו במבנה. לאחר קרב וחילופי אש כבדים, בכמה מוקדים במקביל, עם מחבלים רבים הצליחו הכוחות לחלץ את השניים (דובר צה”ל, 12 בפברואר 2024). מקורות פלסטינים ברפיח דיווחו כי יותר ממאה בני אדם נהרגו, ביניהם ילדים ונשים, וכמה מאות נפצעו בעקבות תקיפות ישראליות אינטנסיביות על העיר (ופא, 12 בפברואר 2024). החטופים הוחזקו בבית משפחה, כשפעילי חמאס שומרים עליהם. זו עדות נוספת לשימוש שעושה חמאס בתשתית האזרחית ברצועת עזה לצרכים צבאיים ולשיתוף הפעולה בין האוכלוסייה האזרחית לפעילי חמאס. יצוין ששחרור חטופים מרפיח יכול להעיד על כך שחטופים נוספים נמצאים במקום כמו גם פעילי חמאס, יתכן ביניהם גם בכירים.
תיעוד הגעת החטופים לבית החולים סורוקה בישראל (דובר צה"ל, 12 בפברואר 2024)
תיעוד הגעת החטופים לבית החולים סורוקה בישראל (דובר צה”ל, 12 בפברואר 2024)
 הבית בו הוחזקו שני החטופים הישראלים בשכונת שאבורה ברפיח (חשבון X   של חסן אצליח, 12 בפברואר 2024).      תיעוד ההריסות ברפיח לאחר תקיפות צה"ל במהלך הלילה (חשבון X   של QUDSN, 12 בפברואר 2024)
מימין: הבית בו הוחזקו שני החטופים הישראלים בשכונת שאבורה ברפיח (חשבון X של חסן אצליח, 12 בפברואר 2024). משמאל: תיעוד ההריסות ברפיח לאחר תקיפות צה”ל במהלך הלילה (חשבון X של QUDSN, 12 בפברואר 2024)
  • גורמים פלסטינים, ובעיקר חמאס, מיעטו להגיב למעט דיווחים אודות תקיפות מאסיביות מהאוויר והרוגים רבים. אסמאעיל אלת’ואבתה, מנכ”ל לשכת ההסברה הממשלתית ברצועת עזה, כתב כי זהו כישלון חדש של צה”ל (“צבא הכיבוש הישראלי”). הם הרגו יותר ממאה אזרחים, ילדים ונשים כדי לשחרר שניים מתוך 136 חטופים שבידי ההתנגדות הפלסטינית לאחר 129 ימים של מלחמת רצח עם (חשבון X של אסמאעיל אלת’ואבתה, 12 בפברואר 2024). בערוצי הטלגרם של האתרים מזוהי חמאס צוטט העיתונאי אחמד דראושה, כתב ערוץ אלערבי בירושלים, שמסר שהחטופים שישראל טענה ששיחררה ברפיח לא הוחזקו על ידי חמאס, אלא על ידי משפחה בדירה אזרחית, ולא התרחשו עימותים במקום, בניגוד למה שהודיע ​​צה”ל (ערוצי הטלגרם של שהאב ואלרסאלה.נט, 12 בפברואר 2024).
  • ד”ר אשרף אלקדרה , דובר משרד הבריאות ברצועה, עדכן על 67 הרוגים עקבות תקיפות צה”ל במהלך הלילה. לדבריו, מצב בתי החולים ברפיח קשה מאד והם אינם מסוגלים להתמודד עם כמות גדולה כזו של נפגעים. הוא שב והזהיר מפני פעולה צבאית ישראלית בעיר אשר עלולה להביא למספר נפגעים גבוה מאד (ערוץ היוטיוב של אלג’זירה, 12 בפברואר 2024).
תקיפות צה"ל ברפיח (ערוץ היוטיוב של ופא,12  בפברואר 2024).    
מימין: תקיפות צה”ל ברפיח (ערוץ היוטיוב של ופא,12 בפברואר 2024). משמאל: פינוי נפגעים לבית החולים הכויתי ברפיח (ערוץ היוטיוב של אלג’זירה, 12 בפברואר 2024)
  • הזירה הדרומית: כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על מספר מוקדי תקיפות של צה”ל ברצועה ביממה האחרונה. רפיח: בוצעו תקיפות מאסיביות של חיל האוויר במהלך פעולת חילוץ החטופים הישראליים. דווח על הרס 14 בתים ועל עשרות הרוגים. נטען, כי הלילה האחרון היה אחד הלילות הקשים ביותר במקום. ח’אן יונס: כוחות צה”ל המשיכו לכתר את בית החולים נאצר במערב העיר. מרכז הרצועה: בוצעה תקיפה במחנה הפליטים אלמע’אזי ובכפר אלמצדר. העיר עזה: בוצעו תקיפות מהאוויר בצפון מערב העיר (ופא, מען, 11 בפברואר 2024).
כתב ערוץ אלג'זירה מסביר באולפן אודות פעילות צה"ל במזרח העיר ובמערב העיר.      פעילות כוחות צה"ל במערב ח'אן יונס (ערוץ היוטיוב של אלג'זירה, 11 בפברואר 2024)
מימין: כתב ערוץ אלג’זירה מסביר באולפן אודות פעילות צה”ל במזרח העיר ובמערב העיר. משמאל: פעילות כוחות צה”ל במערב ח’אן יונס (ערוץ היוטיוב של אלג’זירה, 11 בפברואר 2024)
  • דרום הרצועה: נמשכה לחימה עצימה במערב ח’אן יונס תוך הגברת הפעולה הקרקעית של כוחות צה״ל. הכוחות עברו בין עשרות תשתיות טרור וסרקו אותן באופן יסודי. במהלך הפעילות איתרו הכוחות אמצעי לחימה רבים, מטענים, בתים ממולכדים ומסמכים מהם ניתן להפיק מודיעין (דובר צה”ל, 12 בפברואר 2024). הכוחות גם פעלו, בהכוונה מודיעינית, בבית החולים אמל שבמערב ח’אן יונס. במהלך הפעילות תפסו הכוחות כעשרים מחבלים, שהסתתרו בבית החולים. העצורים הובאו להמשך חקירת כוחות הביטחון בישראל. יש לציין שהפעילות התבצעה תוך תיאום מוקדם עם בית החולים. הכוחות סרקו את בית החולים ללא הפעלת אש וללא פגיעה בחולים או בצוות הרפואי. לאחר הפעילות, איפשר צה״ל הכנסה של עשרות בלוני חמצן שנתרמו מארגונים בינלאומיים עבור מטופלי בית החולים. במקביל, ללחימה הרגלית ביצע, חיל האוויר, בשיתוף הכוחות הרגליים, תקיפות נגד מחסני אמצעי לחימה (דובר צה”ל, 11 בפברואר 2024).
בלוני החמצן שהוכנסו לבית החולים (דובר צה"ל 11 בפברואר 2024)      בלוני החמצן שהוכנסו לבית החולים (דובר צה"ל 11 בפברואר 2024)
בלוני החמצן שהוכנסו לבית החולים (דובר צה”ל 11 בפברואר 2024)
תקיפות צה"ל סמוך לבית החולים נאצר בח'אן יונס 
(ערוץ היוטיוב של אלג'זירה, 11 בפברואר 2024)
תקיפות צה”ל סמוך לבית החולים נאצר בח’אן יונס
(ערוץ היוטיוב של אלג’זירה, 11 בפברואר 2024)
נפגעים ישראלים
  • על פי נתונים לא רשמיים, מאז 7 באוקטובר 2023 נהרגו כ- 1,450 בני אדם. על פי דובר צה”ל, 566 מהם חיילים וקצינים (מתוכם נהרגו 229 מתחילת התמרון הקרקעי ב – 27 באוקטובר 2023). 130 אזרחים וחיילים חטופים נמצאים עדיין בשטח רצועת עזה. 123 הוחזרו לישראל.
הרחבת המערכה לרפיח
  • נמשכו הבעת החששות והאזהרות לישראל מפני הרחבת המערכה לאזור רפיח:
    • “מקור בארגונים הפלסטיניים” מסר כי מול איומי ישראל בפעולה צבאית ברפיח, תפקידה של מצרים הוא החשוב יותר לעצירת התוקפנות, במיוחד כיוון שהמבצע משפיע על הביטחון הלאומי שלה. הוא קרא להנהגת מצרים לבוא ולבקר בגבול כדי להעריך באופן ישיר את הסיכונים המשפיעים על הביטחון הלאומי הערבי, ולפעול לסיכול המבצע (שהאב, 11 בפברואר 2024).
    • הארון נאצר אלדין, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר כי ממשלת נתניהו מנסה ללחוץ על חמאס לוותר על זכויות העם הפלסטיני. היא ניסתה לעקור את הפלסטינים בצפון רצועת עזה אך לא הצליחה, וכעת נתניהו מנסה להשיג תמונת ניצחון בכניסה לרפיח. לדבריו, חמאס לא תתייחס לכל איומי נתניהו והיא תמשיך במערכה (סוכנות הידיעות של העולם הערבי, 12 בפברואר 2024).
    • אחמד עבד אלהאדי, נציג חמאס בלבנון, אמר כי מטרת איומיו של ראש הממשלה נתניהו בנוגע לרפיח, בין השאר, היא לגרום ל”התנגדות” לוותר על תנאיה. הוא הוסיף כי הכניסה לרפיח תביא לתגובות באזור ותרחיב את המלחמה באופן שארה”ב לא רוצה, וציין כי נתניהו מהמר כי אין לו שום סיכוי אחר מאשר לערב את ארה”ב במלחמה שהיא לא רוצה (אתר ערוץ אלמיאדין, 11 בפברואר 2024).
    • וליד אלכילאני, האחראי על ההסברה בחמאס בלבנון, אמר כי ברפיח שוהים כעת מיליון וחצי בני אדם, שרובם נעקרו מצפון הרצועה, ממרכז הרצועה ומח’אן יונס. רובם לא גרים בבתים אלא באוהלים, ומשמעות הדבר היא שהפגזים יובילו לרצח עם ומעשי טבח נוראיים. הוא תהה לאן יכולים העקורים ברפיח ללכת, שכן נתניהו הרס את צפון הרצועה, ומנע הכנסת מזון, שתייה ואספקה ​​לצפון (סוכנות הידיעות של העולם הערבי (AWP), 12 בפברואר 2024).
    • כאט’ם אבו ח’לף, דובר אונר”א בירושלים, הזהיר מפני פעולה צבאית ברפיח. הוא ציין כי הוא לא מבין כיצד ניתן יהיה לבצע פעולה שכזאת ובמקביל לפנות תושבים מהעיר. שכן, אין כל תכנית ישראלית למעבר בטוח של תושבים לצפון הרצועה. הוא ציין שלתושבים המפונים השוהים כיום ברפיח אין לאן לחזור משום שכל בתיהם נהרסו (ערוץ היוטיוב של אלג’זירה, 11 בפברואר 2024).
דובר אונר"א בירושלים בראיון (ערוץ היוטיוב של אלג'זירה, 11 בפברואר 2024)
דובר אונר”א בירושלים בראיון (ערוץ היוטיוב של אלג’זירה, 11 בפברואר 2024)
  • דובר משרד החוץ המצרי הודיע כי מצרים מזהירה מפני ההשלכות הקשות של מבצע צבאי ברפיח. הוא קרא לאחד את כל המאמצים הבינלאומיים כדי למנוע פגיעה ברפיח. עוד נמסר כי מצרים תמשיך במאמציה להגיע להפסקת אש ולעסקת חטופים. הדובר קרא לקהילה הבינלאומית להגביר את הלחץ על ישראל (חשבון X של דובר משרד החוץ, 11 בפברואר 2024).
  • מחלקת המדינה של ארה”ב מסרה כי הם מודאגים מאוד מכל פעולה צבאית ישראלית ברפיח וכי הם עומדים, לצידם של המתווכים, במטרה להגיע לרגיעה ברצועת עזה ולעסקת חטופים (אלערביה, 11 בפברואר 2024).
  • ביומון האמריקני וול סטריט ג’ורנל צוין כי נושא הכניסה הצבאית לרפיח מאיים להעמיק את הקרע בין ישראל לבין ממשל ארה”ב העומד בפני לחץ גובר למתן את תמיכתו במלחמה במהלך שנת בחירות. לדברי היומון, מצרים הזהירה את חמאס שעליה להגיע להסכם עם ישראל בתוך כשבועיים או שכוחות צה”ל ייכנסו לרפיח. עוד צוין כי תוכניתה של ישראל לתקוף ברפיח מאיימת גם על היחסים עם מצרים, שם גורמים רשמיים הביעו חשש שפלסטינים רבים יימלטו מרצועת עזה לחצי האי סיני (וול סטריט ג’ורנל, 11 בפברואר 2024).
סוגית החטופים והסכם הפסקת אש
  • גורם שהוגדר ״בכיר״ בחמאס ציין כי בפגישות משלחת חמאס במצרים עם הצד המצרי, בראשות עבאס כאמל, ראש המודיעין הכללי המצרי, שררה אווירה חיובית וכי ומצרים הביעה הבנה לעמדת חמאס. הוא הכחיש את הדיווח לפיו איימה מצרים על חמאס לעשות ויתורים ולקיים עסקת חטופים תוך שבועיים ולא כוחות צה”ל יכנסו לרפיח. הוא הוסיף כי חמאס הודיעה למתווכים שאם ממשלת ישראל תחליט על כניסת כוחות לרפיח, הם “יסגרו את הדלת” לכל משא ומתן בעניין החטופים לתקופה בלתי מוגבלת (אלערבי אלג’דיד, 12 בפברואר 2024).
  • לדברי וליד אלכילאני, האחראי על ההסברה בחמאס בלבנון, צפויה פגישה בקהיר ב-13 בפברואר 2024, שתפגיש את הישראלים עם האמריקנים, המצרים, והקטרים, כדי לדון בתשובות ישראל וחמאס, ועל בסיס זה ינסו לקרב בין ההשקפות. אלכילאני הדגיש כי ישראל חוזרת על אותו ניסיון כמו עם גלעד שליט, ובסופו של דבר היא תיכנע, האסירים ישוחררו, היא תיסוג מתוך הערים, תהיה הפסקת אש, יוכנס סיוע לרצועה, ותושבי רצועת עזה ישובו לצפון ולבתיהם. לדבריו, ישראל רוצה לקחת את הקלף החזק מההתנגדות, שהוא החטופים ולאחר שחרורם, היא תחדש את התקפותיה על כל הערים ברצועת עזה שהיא לא נכנסה אליהן. זאת הסיבה לדבריו, שהם נחושים לקבל ערבויות להפסקת אש מהמדינות הערבות תורכיה, רוסיה, קטר ומצרים, וכן מהאו”ם, וישראל. לדבריו נתניהו לא מעוניין בשלב הראשון של ההסכם, אלא רוצה להתחיל בשלב השני, שהוא שחרור החטופים, אבל הם מתעקשים על הפסקת אש תחילה (סוכנות הידיעות של העולם הערבי , 12 בפברואר 2024).

חזרה לעיקרים

רצועת עזה
נפגעים פלסטינים
  • משרד הבריאות ברצועת עזה (הנשלט ע”י חמאס) עדכן ב-12 בפברואר 2024 נכון ל- 11:00, כי ביממה האחרונה נהרגו ברצועה בתקיפות צה”ל 164 פלסטינים ונפצעו 200 נוספים. מאז תחילת המלחמה נהרגו 28,340 פלסטינים ונפצעו 67,984 נוספים (דף הפייסבוק של משרד הבריאות בעזה, 12 בפברואר 2024).
עיתונאים בשירות ארגוני הטרור
  • ב-11 בפברואר 2024 דווח על מותו של יאסר ממדוח אלפאצ’י. עיתונאי בסוכנות הידיעות כנעאן. מבדיקת אתר הסוכנות בכתובת https://www.kanannews.net, נראה כי היא מקורבת לג’האד האסלאמי בפלסטין. הסוכנות פרסמה הודעת אבל בה מסרה כי הוא היה אחד מעובדיה, וכי הוא נהרג במהלך ביצוע עבודתו העיתונאית במרכז הרפואי נאצר בח’אן יונס מירי צלפים ישראלים ברחבת בית החולים. צוין כי הוא נפצע בעבר במהלך סיקור “צעדות השיבה” והאינתפאדה השנייה (ערוץ הטלגרם של פאלטודיי, 11 בפברואר 2024).
יאסר ממדוח אלפאצ'י (ערוץ הטלגרם של פאלטודיי, 11 בפברואר 2024)        יאסר ממדוח אלפאצ'י (ערוץ הטלגרם של פאלטודיי, 11 בפברואר 2024)
יאסר ממדוח אלפאצ’י (ערוץ הטלגרם של פאלטודיי, 11 בפברואר 2024)
  • דובר צה”ל לתקשורת הערבית, אביחי אדרעי, פרסם שבפעילות כוחות צה”ל לפני מספר שבועות בתוך אחד מבסיסי חמאס בצפון רצועת עזה, נתפס המחשב הנייד של מחמד סמיר מחמד ושאח, יליד 1986 מאלבריג’, ששימש כתב ערוץ אלג’זירה מבאשר ורשת אלג’זירה ברצועת עזה. מבדיקת המסמכים במחשבו עלה כי מחמד ושאח הוא מפקד בולט במערך טילי הנ”ט בזרוע הצבאית של חמאס. בסוף 2022 הוא עבר לעבוד בתחום המחקר והפיתוח בכוח האווירי של חמאס. במחשב נמצאו גם תמונות הקושרות את מחמד ושאח לפעילות במסגרת הזרוע הצבאית של חמאס (חשבון X של אביחי אדרעי, 11 בפברואר 2024). בעקבות ציוץ דובר צה”ל, פרסמו גולשים תמונה של ושאח עם יחיא אלסנואר מתוך חשבון האינסטגרם שלו.
מחמד ושאח בפעילותו בזרוע הצבאית של חמאס (חשבון X של אביחי אדרעי, 11 בפברואר 2024)     מחמד ושאח בפעילותו בזרוע הצבאית של חמאס (חשבון X של אביחי אדרעי, 11 בפברואר 2024)
מחמד ושאח בפעילותו בזרוע הצבאית של חמאס (חשבון X של אביחי אדרעי, 11 בפברואר 2024)
מחמד ושאח, כתב ערוץ אלג'זירה מבאשר (חשבון X של אלג'זירה מבאשר, 12 בדצמבר 2023).      ושאח עם יחיא אלסנואר בתמונה משנת 2021 (חשבון X של hatem abdulwahid, 12 בפברואר 2024)
מימין: מחמד ושאח, כתב ערוץ אלג’זירה מבאשר (חשבון X של אלג’זירה מבאשר, 12 בדצמבר 2023). משמאל: ושאח עם יחיא אלסנואר בתמונה משנת 2021 (חשבון X של hatem abdulwahid, 12 בפברואר 2024)
  • לשכת ההסברה הממשלתית ברצועת עזה פירסמה בתגובה הודעה, בה צוין שצה”ל יוצא מדי פעם ב”פרסומי הסתה” נגד אמצעי תקשורת שונים ונגד עיתונאים פלסטינים ומנסה לשווק נרטיבים כוזבים כהכנה לחיסולם. מאז תחילת המלחמה, מפרסמת ישראל תמונות וסרטונים של עיתונאים וצלמים כאילו זו הרשעה שלהם, אבל היא שואבת אותם מדיווחים חדשותיים שהם הכינו ואשר שודרו בעבר בערוצי הטלוויזיה ורשתות החברתית, והם מהווים חלק מהעבודה העיתונאית היומיומית שלהם בשטח. הלשכה הטילה על ישראל את מלוא האחריות לחייהם של הפלסטינים, והזהירה את העולם מפני הפגיעה בעיתונאים, ובשאר קבוצות החברה הפלסטינית כגון רופאים, מורים, ואנשי הג”א. היא קראה לכל מדינות העולם החופשי ללחוץ על ישראל להפסיק את “מלחמת ההשמד” שהיא מנהלת נגד כל קבוצות החברה הפלסטינית (ערוץ הטלגרם של לשכת ההסברה הממשלתית ברצועה, 11 בפברואר 2024).
המצב ברצועה
  • ד”ר אשרף אלקדרה, דובר משרד הבריאות ברצועת עזה עדכן, כי מלאי המזון בבית החולים נאצר בח’אן יונס אזל, וכי לא ניתן לנוע כלל במתחם בית החולים לאחר שצלפים של צה”ל הרגו עד כה שבעים תושבים ופצעו 14 אנשי צוות במקום (דף הפייסבוק של משרד הבריאות בעזה, 12 בפברואר 2024).
תושבים פלסטינים מפונים ברפיח ממתינים בתור במאפייה (ופא, 11 בפברואר 2024)
תושבים פלסטינים מפונים ברפיח ממתינים בתור במאפייה (ופא, 11 בפברואר 2024)
משט לרצועת עזה
  •  ארגון IHH התורכי, שעמד מאחורי משט המרמרה ב-2010 ערך כינוס לקראת המשט המתוכנן לרצועת עזה. יו”ר הארגון, בולנט ילדרים (Bülent Yıldırım), ציין בכינוס כי הארגון פועל לרכישת ספינות עבור המשט. הוא ציין כי מספר כלי השייט לא יהיה פחות ממספר כלי השיט שהשתתפו במשט המרמרה. לדבריו, תאריך היעד ליציאת המשט, נכון לרגע זה, הוא סוף מרץ 2024 (אתר ארגון IHH, 10 בפברואר 2024).
בולנט ילדרים (המזוקן במרכז) בכינוס IHH לקראת המשט המתוכנן
(אתר ארגון IHH, 10 בפברואר 2024)
בולנט ילדרים (המזוקן במרכז) בכינוס IHH לקראת המשט המתוכנן
(אתר ארגון IHH, 10 בפברואר 2024)

חזרה לעיקרים

הזירה הצפונית
פעילות חזבאללה
  •  ביממה האחרונה קיבל חזבאללה אחריות על ביצוע ארבע תקיפות באמצעות שיגור טילי נ”ט ורקטות (ערוץ הטלגרם של ההסברה הקרבית, 11 בפברואר 2024). בתגובה, מטוסי קרב תקפו יעדי טרור של חזבאללה בשטח לבנון. בין היעדים עמדת שיגור של הארגון (דובר צה”ל, 11 בפברואר 2024).
תיעוד התקיפה במרחב יארון.      תיעוד התקיפה במרחב מרוחין (דובר צה"ל, 11 בפברואר 2024)
מימין: תיעוד התקיפה במרחב יארון. משמאל: תיעוד התקיפה במרחב מרוחין (דובר צה”ל, 11 בפברואר 2024)
  • ברשתות החברתיות בלבנון, דווח על תקיפה אווירית נגד מבנה במרכבא (חשבון X של Fouad Khreiss, 12 בפברואר 2024).
תקיפה במרכבא (חשבון X של Fouad Khreiss, 12 בפברואר 2024)
תקיפה במרכבא (חשבון X של Fouad Khreiss, 12 בפברואר 2024)
  • ב-12 בפברואר 2024 בשעות הבוקר דווח, על תקיפה שבוצעה נגד מכונית בקרבת בית החולים הממשלתי בבנת ג’ביל (חשבון X של Fouad Khreiss, 12 בפברואר 2024). דווח כי היעד לתקיפה היה מחמד עלויה, אחראי חזבאללה במארון אלראס וכי א הוא נפצע באורח קשה (חשבון X של Hadi S. Machmouchi; פהד 12 בפברואר 2024).
תקיפת מכונית בבנת ג'ביל (חשבון X של Fouad Khreiss, 12 בפברואר 2024)     תקיפת מכונית בבנת ג'ביל (חשבון X של Fouad Khreiss, 12 בפברואר 2024)
תקיפת מכונית בבנת ג’ביל (חשבון X של Fouad Khreiss, 12 בפברואר 2024)
  • חזבאללה דיווח, כי ישראל העלתה לאוויר בלוני תצפית מול עיתא אלשעב (כקילומטר וחצי מצפון-מזרח לשתולה) ומארון אלראס (כשלושה ק”מ מצפון ליראון). לדבריהם העלאת הבלונים נועדה לפצות על השמדת ציוד התצפית על-ידי חזבאללה, לאורך קו הגבול בגזרה המערבית של גבול ישראל-לבנון. חזבאללה פרסם סרטון המתעד את אחד מבלוני התצפית (אלמנאר, 11 בפברואר 2024).
תיעוד בלון התצפית של צה"ל בגזרה המערבית של גבול ישראל-לבנון (אלמנאר, 11 בפברואר 2024)     תיעוד בלון התצפית של צה"ל בגזרה המערבית של גבול ישראל-לבנון (אלמנאר, 11 בפברואר 2024)
תיעוד בלון התצפית של צה”ל בגזרה המערבית של גבול ישראל-לבנון (אלמנאר, 11 בפברואר 2024)
הרוגים באירועים
  • רשת NBN דיווחה כי בעת תקיפה הישראלית בעיירה שיחין נהרגו שני בני אדם ואחד נפצע. דווח, כי צוותים פועלים לפינוי הריסות המבנה שהותקף (NBN, 11 בפברואר 2024).
המבנה שהותקף בשיחין (חשבון X של עלי שעיב, 11 בפברואר 2024)     המבנה שהותקף בשיחין (חשבון X של עלי שעיב, 11 בפברואר 2024)
המבנה שהותקף בשיחין (חשבון X של עלי שעיב, 11 בפברואר 2024)
  • תנועת אמל הודיעה על מות שני פעיליה מחמד רביע אלמצרי, המכונה מלאכ, יליד שנת 2003, מאלמנצורי (Al-Mansouri), כתשעה ק”מ מדרום לצור, וחסן עלי פרוח’, המכונה סאג’ד, יליד שנת 1996, מענקון (‘Anqoun), כשבעה ק”מ מדרום-מזרח לצידון. צוין שהשניים נהרגו בעת שמילאו את חובתם הלאומית והג’האדית בהגנה על לבנון ודרום לבנון.
הרוגי אמל (חשבון X של תנועת אמל, 11 בפברואר 2024)     הרוגי אמל (חשבון X של תנועת אמל, 11 בפברואר 2024)
הרוגי אמל (חשבון X של תנועת אמל, 11 בפברואר 2024)
מחמד רביע אלמצרי (חשבון X של Fouad Khreiss, 12-11 בפברואר 2024)      מחמד רביע אלמצרי (חשבון X של Fouad Khreiss, 12-11 בפברואר 2024)
מחמד רביע אלמצרי (חשבון X של Fouad Khreiss, 12-11 בפברואר 2024)
  • דווח כי שני הפעילים שנהרגו השתייכו לחדר המבצעים של “יחידת דאווד”. צוין, כי יחידה זו ביצעה עשרות פעולות נגד ישראל במסגרת הגנה על לבנון ודרום לבנון (חשבון X של Jamal Chaiito, 12 בפברואר 2024). יתכן והיחידה קרויה על שמו של דאווד דאווד המכונה מחסן, יליד 1944, אשר נהרג בהתנקשות בחייו ובחיי שני   פעילים נוספים של הארגון בבירות, ב-22 בספטמבר 1988 (אתר תנועת אמל).
מימין: מדים ותג "יחידת דאווד" (חשבון X של Jamal Chaiito, 12 בפברואר 2024). במרכז: דאווד דאווד, שנהרג בהתנקשות (חשבון X של השאם, 12 בפברואר 2024). משמאל: דאווד דאווד עם דגלי אמל ולבנון לצד תמונתו (אתר תנועת אמל)
מימין: מדים ותג “יחידת דאווד” (חשבון X של Jamal Chaiito, 12 בפברואר 2024). במרכז: דאווד דאווד, שנהרג בהתנקשות (חשבון X של השאם, 12 בפברואר 2024). משמאל: דאווד דאווד עם דגלי אמל ולבנון לצד תמונתו (אתר תנועת אמל)
  •  תנועת אמל פרסמה כרזה בה תמונות ושמות של שמונה פעילי התנועה שנהרגו מאז החלה מלחמת “חרבות ברזל” (חשבון X של תנועת אמל, 11 בפברואר 2024).
הכרזה שפרסמה אמל (חשבון X של תנועת אמל, 11 בפברואר 2024)
הכרזה שפרסמה אמל (חשבון X של תנועת אמל, 11 בפברואר 2024)
פלסטינים בלבנון
  • חסן נצראללה, מזכ”ל חזבאללה, נועד בבירות עם זיאד אלנח’אלה, מזכ”ל הג’האד האסלאמי בפלסטין. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות ברצועת עזה וביהודה ושומרון, במצב חזיתות התמיכה והסיוע שמעניק ציר ההתנגדות בזירות השונות, ובאפשרויות הקיימות וההתפתחויות הצפויות, בין אם ברמת השטח ובין אם במגעים המדיניים. במהלך הפגישה, השניים הדגישו את הצורך להמשיך לפעול בעוצמה כדי להשיג את הניצחון המובטח (ערוץ הטלגרם של זרוע ההסברה הקרבית של חזבאללה, 12 בפברואר 2024).
פגישת נצראללה עם אלנח'אלה (אלמנאר, 12 בפברואר 2024)
פגישת נצראללה עם אלנח’אלה (אלמנאר, 12 בפברואר 2024)
  • היומון הלבנוני נדאא’ אלוטן דיווח כי משלחת בכירי חמאס ביקרה בבירות ונפגשה עם חסן נצראללה, מזכ”ל חזבאללה. ביקור המשלחת נועד לקיים התייעצויות עם נצראללה בנוגע לעסקת הפסקת האש ברצועת עזה. על פי הדיווח, יעץ להם נצראללה לקבל החלטה שבראייתם תהיה תואמת לאינטרס שלהם וציין שחזבאללה יגבה אותם בכל החלטה שתתקבל. על פי הדיווח, קיימת חפיפה בין הצדדים לגבי העדפה של הפסקת אש, גם אם הדבר יעלה במספר ויתורים. עוד נמסר, כי המטרה העיקרית של ביקור חסין אמיר עבדאללהיאן, שר החוץ האיראני, בבירות, היה קיום פגישה עם נצראללה, כדי להעביר לו מסר איראני שעיקרו שהם מסכימים עם ממשל ארה”ב שלא להרחיב את המלחמה, וכי על חזבאללה להמשיך לספוג את המכות הישראליות (נדאא’ אלוטן, 12 בפברואר 2024).
  • דווח, כי זה למעלה מחודש שחמאס והג’האד האסלאמי בפלסטין לא ביצעו פעילות צבאית נגד עמדות צה”ל וישובים בגבול לבנון-ישראל. צוין, כי בשלושת החודשים הראשונים הם ביצעו 35 פעולות. וליד כילאני, האחראי על ההסברה בחמאס בלבנון, ציין שהקפאת הפעילות איננה קשורה להחלטה מדינית כלשהי (לבנון 24 המצטט את אלנהאר, 7 בפברואר 2024).
הפגנת תמיכה ברצועת עזה בבירות
  • מאות פלסטינים ולבנונים השתתפו בתהלוכה בבירות לתמיכה ברצועת עזה תחת הסיסמה “המבול של לבנון לתמיכה בעזה ופלסטין”. אחמד עבד אלהאדי, נציג חמאס בלבנון, אמר במהלך התהלוכה כי ישראל מנסה במערכה ברפיח לעקור את העם הפלסטיני מאדמתו, אך העם הפלסטיני לא יאפשר זאת. הוא קרא למדינות העולם ולאו”ם להתערב לפני שיתחיל המבצע הצבאי ברפיח (אתר refugeesps.net, 11 בפברואר 2024).
התהלוכה בבירות (חשבון X של PALINFO, 11 בפברואר 2024)      התהלוכה בבירות (חשבון X של QUDSN, 11 בפברואר 2024)
התהלוכה בבירות (מימין: חשבון X של PALINFO, 11 בפברואר 2024; משמאל: חשבון X של QUDSN, 11 בפברואר 2024)

חזרה לעיקרים

יהודה ושומרון
פיגועים
  • ב-11 בפברואר 2024, בשעות הערב, הגיע פלסטיני לעמדת בידוק של המשטרה בעיר העתיקה בירושלים. עם הגיעו למתחם, הוא שלף סכין וניסה לדקור את השוטרים במקום. השוטרים ביצעו ירי לעברו והוא נהרג. עובר אורח נפצע (דף הפייסבוק של משטרת ישראל, 11 בפברואר 2024). בכלי תקשורת פלסטינים דווח כי מבצע הפיגוע הוא מחמד טארק אבו סנינה, בן 15 מאלעיזריה, במזרח ירושלים.
  • ב-11 בפברואר 2024, בשעות הערב, הגיע פלסטיני חמוש בסכין וניסה לדקור חייל צה”ל שעסק באבטחת ציר התנועה בין הכפר חוסאן לבין ביתר עילית (מערבית לבית לחם). כוח צה”ל שהיה במקום ביצע ירי והוא נהרג (תקשורת ישראלית, 11 בפברואר 2024). בכלי תקשורת פלסטינים דווח, כי ההרוג הוא ראמי ראשד אלבטחה, בן 35 תושב בתיר (מערבית לבית לחם) (אתר ערביי 48, 11 בפברואר 2024).
מחמד טארק אבו סנינה, מבצע הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים.      ראמי ראשד אלבטחה, מבצע הפיגוע סמוך לביתר עילית (אתר ערביי 48, 11 בפברואר 2024)
מימין: מחמד טארק אבו סנינה, מבצע הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. משמאל: ראמי ראשד אלבטחה, מבצע הפיגוע סמוך לביתר עילית (אתר ערביי 48, 11 בפברואר 2024)
פעילות סיכול ומנע
  • כוחות הביטחון המשיכו בפעילות סיכול ומנע ברחבי יהודה ושומרון. ביממה האחרונה עצרו כוחות הביטחון 17 מבוקשים. מאז תחילת המלחמה נעצרו מעל ל-3,080 מבוקשים מהם מעל ל-1,350 הינם פעילי חמאס (ערוץ הטלגרם של דובר צה”ל, 12 בפברואר 2024).
  • בליל 12-11 בפברואר 2024 פעלו כוחות הביטחון בכפר תל (דרומית-מזרחית לשכם). בפעילות עצרו הכוחות שבעה מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה (ערוץ הטלגרם של דובר צה”ל, 12 בפברואר 2024).
הרשות הפלסטינית
  • אבו מאזן נפגש בדוחה עם תמים בן חמד, שליט קטר. בפגישה עדכן אותו אבו מאזן אודות תמונת המצב בזירה הפלסטינית והמאמצים להפסקת המלחמה ברצועת עזה. אבו מאזן הזהיר מפני הסכנות הכרוכות בפעולה צבאית ישראלית ברפיח וקרא להתערבות הקהילה הבינלאומית ובמיוחד ממשל ארה”ב כדי להפסיק את המלחמה ברצועה והמתקפה נגד רפיח, שכדי שלא להביא לאסון הומניטארי, למעשי טבח ולהישנות אירועי הנכבה של שנת 1948 ו-1967. אבו מאזן גם ביקש את שחרור כספי הסילוקין שבידי ישראל. שליט קטר עדכן אותו אודות המאמצים להפסקת המלחמה ועל המהלכים להקמת מדינה פלסטינית והכרה בפלסטין כחברה מן המניין באו”ם (ופא, 12 בפברואר 2024).
פגישת אבו מאזן עם שליט קטר (ופא, 12 בפברואר 2024)
פגישת אבו מאזן עם שליט קטר (ופא, 12 בפברואר 2024)
  • נביל אבו רדינה, דובר לשכת אבו מאזן, אמר, כי אל לממשל בארה”ב להיות בן ערובה של מדיניות ישראל במיוחד כאשר האזור נמצא בפני צומת דרכים והמשך המלחמה ברצועת עזה עלול להביא להרחבתה באזור. הוא גם קרא לקהילה הבינלאומית ולארה”ב לפעול למניעת פעולה צבאית ברפיח, אשר עלולה להביא למותם של אלפי קורבנות. הוא גם ציין שדבריו של ראש ממשלת ישראל בנוגע למעבר בטוח הינם בגדר הונאה משום שאין כיום מקום בטוח ברצועה (ופא, 12 בפברואר 2024).
  • אבו מאזן, יו”ר הרשות הפלסטינית, פרסם צו נשיאותי הממנה את סלימאן אחמד אבו מחימיד ממלא מקום ראש שירות הביטחון המסכל, לראש שירות הביטחון המסכל ואת איאד טאהר מחמד אקרע לסגן ראש שירות הביטחון המסכל (ופא, 11 בפברואר 2024). נראה שמינוי השניים הוא במסגרת הרפורמות הכוללת בין היתר שינויים בגופי הביטחון, עליהן הכריז יו”ר הרשות.
  • עבד סלימאן אחמד אבו מחימיד, המוכר בשמו עבד אלקאדר אלתעמרי. יליד בית לחם, הצטרף לשורות פתח בשנות השבעים של המאה ה-20. עם הקמת הרשות הצטרף למנגנוני הביטחון, מילא מספר תפקידים עד שבפברואר 2023 מונה לתפקיד סגן ראש מנגנון הביטחון המסכל. עם מינויו של זיאד הב אלריח לתפקיד שר הפנים הוא שימש כממלא מקום ראש המנגנון. אלתעמרי נהנה מקשרים הדוקים עם מאג’ד פרג’ ראש המודיעין הכללי הפלסטיני. בתקשורת הפלסטינית נטען, כי אלתעמרי עומד מאחורי מעצרם ורדיפתם של פעילי התנגדות ברחבי יהודה ושומרון (אתר אלשהאד, 30 באוגוסט 2023).
  • איאד טאהר מחמד אקרע. בשנת 2005 שימש כמפקד מנגנון הביטחון המסכל בקלקיליה. באוקטובר 2022 פורסמו ידיעות שלא היו נכונות לפיהן הוא מונה לתפקיד מושל מחוז שכם במקום אבראהים רמצ’אן (אתר תחקק, 7 באוקטובר 2022).
 עבד אלקאדר אלתעמרי (אתר אלשהאד, 30 באוגוסט 2023).    איאד אקרע (אתר תחקק, 7 באוקטובר 2022)
מימין: עבד אלקאדר אלתעמרי (אתר אלשהאד, 30 באוגוסט 2023).
משמאל: איאד אקרע (אתר תחקק, 7 באוקטובר 2022)

חזרה לעיקרים

איראן
  • חסין אמיר עבדאללהיאן, שר החוץ האיראני, נועד עם נשיא סוריה, בשאר אסד, ועם שר החוץ הסורי, פיצל אלמקדאד. בשיחתו עם אסד דנו השניים ביחסים בין שתי המדינות ובהתפתחויות האחרונות בזירה האזורית ובזירה הבינלאומית (תסנים, 11 בפברואר 2024). בשאר אלאסד, נשיא סוריה, אמר במהלך הפגישה, כי התנהגות ארה”ב בנוגע לתוקפנות הישראלית ברצועת עזה מאיימת להרחיב את ההיקף. אלאסד הוסיף כי ישראל מתכננת להמשיך בפשעיה ברפיח וכי המוסדות הבינלאומיים ובראשם מועצת הביטחון של האו”ם אינם מסוגלים לעצור את מעשי הטבח. הוא ציין כי חובתם לעמוד, כמיטב יכולתם, לצד העם הפלסטיני (אלוטן, 11 בפברואר 2024).
פגישת שר החוץ האיראני בסוריה (ערוץ הטלגרם של משרד החוץ האיראני, 11 בפברואר 2024)
פגישת שר החוץ האיראני בסוריה (ערוץ הטלגרם של משרד החוץ האיראני, 11 בפברואר 2024)
  • במסיבת עיתונאים שערך עם מקבילו הסורי אמר עבדאללהיאן, כי כל פעולה של ישראל באזור תקבל מענה. הוא ציין, כי רצועת עזה הפכה ל”בית הקברות של הציונים” וכי אין כל אפשרות אחרת למעט פתרון מדיני והפסקת “פשעי המלחמה” מצד ישראל וארה”ב (פארס, 11 בפברואר 2024). פיצל אלמקדאד, שר החוץ הסורי, אמר במהלך מסיבת העיתונאים, כי התקיפות הישראליות על אדמות סוריה נובעות מההתנגדות הסורית לישראל מאז הקמתה. עבדאללהיאן אמר כי הוא העביר הזמנה רשמית מנשיא איראן, אבראהים רא’יסי, לאלאסד לביקור באיראן. עבדאללהיאן גינה את תוכניות ישראל לעקור בכוח את העם הפלסטיני ואמר כי התקפותיה של ישראל באזור לא יישארו ללא מענה (אלאח’באריה, 11 בפברואר 2024).
  • במהלך ביקורו בדמשק נועד עבדאללהיאן גם עם נציגי הארגונים הפלסטיניים בסוריה (איסנ”א, 12 בפברואר 2024). בפגישה עמם אמר, כי מאבק “קבוצות ההתנגדות” ועמידתם האיתנה של תושבי רצועת עזה והגדה המערבית סייעו לעם הפלסטיני להביס את ישראל. הוא שיבח את תמיכת “ההתנגדות” בלבנון, בתימן, בעיראק ובסוריה בעם הפלסטיני ואמר, כי מבול אלאקצא הוכיח, כי פלסטין לא תיכנע בפני ישראל וארה”ב. הוא הוסיף, כי המנהיגים הפלסטינים הם אלה שצריכים להחליט בנוגע לעתידם בהתאם לאינטרסים שלהם. כמו כן, הדגיש עבדאללהיאן את הצורך באחדות בין כלל הקבוצות הפלסטיניות (תסנים, 12 בפברואר 2024). 
מיליציות פרו איראניות
עיראק
  • מקורות סורים דיווחו על תקיפה של כלי טיס בלתי מאוישים בסביבת הבסיס האמריקני בשדה הנפט אלעמר שבסוריה (אלג’זירה מבאשר, 12 בפברואר 2024).
  • “גורמים ביטחוניים ופוליטיים בעיראק” מסרו כי מתנהלת חקירה סודית בחיפוש אחר משתפי פעולה עם ארה”ב שסייעו לה להתחקות אחר תנועותיהם של מנהיגי המיליציות הפרו איראניות שנהרגו בתקיפה האמריקנית. לטענתם, הדיוק בבחירת מטרות התקיפה והתקיפה עצמה מצביעים על כך שכנראה הם הצליחו לחדור לסביבה הקרובה של ראשי המיליציות. עוד הוסיפו הגורמים, כי למרות החקירה הממשלתית, הקים הגיוס העממי ועדת חקירה נפרדת משלו שמטרתה לעקוב אחר החיסולים והמטרות האמריקניות וכי החקירה מתנהלת בחשאיות בשיתוף פעולה עם גורמים במיליציות. צוין כי ראשי המיליציות חושדים במיליציות אשר לא הצטרפו להתנגדות האסלאמית בעיראק (אלערבי, 11 בפברואר 2024).
תימן
  • ארגון הספנות של הצבא הבריטי (UKMTO) על תקיפת כלי השיט באמצעות שני טילים וכי הצוות דיווח כי לא אותרה פגיעה וכלי השיט ממשיך לנמל הבא שלו (חשבון X של ארגון הספנות, 12 בפברואר 2024).
  • יחיא סריע, דובר הכוחות המזוינים של החות’ים, מסר כי כוחות חיל הים שלהם תקפו את הספינה האמריקנית Star Iris בים האדום באמצעות מספר טילים שפגעו בה ישירות (ערוץ הטלגרם של יחיא סריע, 12 בפברואר 2024).
  • פיקוד מרכז של צבא ארה”ב (CENTCOM) הודיע כי ב-10 בפברואר 2024 בין 16:00 -17:00 (שעון צנעאא’) ביצעו כוחות הפיקוד מספר תקיפות נגד שני כלי שיט בלתי מאוישים ונגד שלושה טילי שיוט נגד ספינות מצפון לאלחדידה שהיו ערוכים לשיגור באזורים שבשליטת החות’ים (חשבון X של CENTCOM, 11 בפברואר 2024).
  • החות’ים פרסמו כרזה לזכר 13 פעילים שנהרגו בתקיפות של ארה”ב ובריטניה בתימן. בפרסום לא צוין מתי הם נהרגו (ערוץ הטלגרם של חללי החות’ים, 11 בפברואר 2024).

כרזת חללי החות'ים ((ערוץ הטלגרם של חללי החות'ים, 11 בפברואר 2024)
כרזת חללי החות’ים (ערוץ הטלגרם של חללי החות’ים, 11 בפברואר 2024)

ג’האד עולמי
אלשבאב מביעים הזדהות עם עזה
  • ארגון אלשבאב, המזוהה עם אלקאעדה, פרסם הודעה בה קיבל אחריות לביצוע תקיפה ב-10 בפברואר 2024 נגד בסיס של מאע”מ במוגדישו. על-פי ההודעה, בתקיפה נהרג 17 קצינים מאיחוד האמירויות וכמה שכירי חרב (ככל הנראה מקומיים). לטענת אלשבאב, מדובר בתקיפה שבוצעה כתמיכה בעם בפלסטין ובשל הסכמי אברהם, שמאע”מ חתומה עליהם (שהאדה ניוז, 11 בפברואר 2024). יתכן ומדובר בניסיון של אלשבאב לנצל את הנושא הפלסטיני, כדי לגייס תמיכה במרחב האסלאמי. עם זאת יש לציין שהלחימה של הארגון בממשלה הסומלית נמשכת מזה זמן והיא אף התעצמה בשנתיים האחרונות, עוד לפני המלחמה ברצועת עזה.