מסמכי שלל וחקירת עצורי מבצע “חומת מגן” שבים וממחישים את מעורבותו של “המודיעין הכללי” בסיוע ישיר ועקיף לפעולות טרור

המסר המרכזי
  1. ב-27 בינואר 2002 ביצעה מחבלת מתאבדת, ופאא’ אדריס, פיגוע הרג קטלני ברחוב יפו בירושלים. היתה זאת פעולת טרור יוצאת דופן: פיגוע ההתאבדות הראשון שבוצע ע”י אישה, ותקדים לפיגועי התאבדות נוספים ע”י נשים. כתוצאה מהפיגוע נהרג אזרח ו131- נפצעו.
  2. מסמך שלל של הביטחון המסכל מרמאללה מציין, כי “המודיעין הכללי” היה מעורב בפיגוע. עפ”י אותו מסמך ראש “המודיעין הכללי” ב-יהו”ש, אל”מ תופיק טיראוי, ניסה מייד לאחר הפיגוע למנוע פרסום העובדה שופאא אדריס (המזוהה עם ה-“פת”ח”) ביצעה את הפיגוע. זאת להערכתנו במטרה לטשטש “פת”ח” ו”גדודי חללי אל-אקצא” השייכים לו היו מעורבים בפיגוע ההרג בלב ירושלים.
  3. לשם כך הציע טיראוי “עיסקה” לאחיה של ופאא’, שהינו מבוקש בשל פיגועים שביצע בעצמו: טיראוי יבריח אותו לירדן ובתמורה תימנע משפחת אדריס מלהודיע שופאא’ ביצעה את הפיגוע. האח סרב והשיב לטיראוי שאין הוא מוכן “למכור” את דם אחותו בדרך זאת. שלושה ימים לאחר הפיגוע (30 בינואר), רק לאחר שניסיון הטשטוש נכשל, נטלו על עצמם “גדודי חללי אל-אקצא” את האחריות לפעולה.
  4. מבוקשים אשר נעצרו בעת מבצע “חומת מגן” מסרו בחקירותיהם על מעורבות ישירה של טיראוי ואנשיו בגיוס טרוריסטים, הכנתם ואספקת תחמושת עבור פעילותם. זאת ועוד, ברשות איש “המודיעין הכללי”, מחמד עארג’, תושב מחנה הפליטים קלנדיה, נמצאו בין השאר (16 אפריל), 2 חגורות נפץ (אחת מוכנה לשימוש) ו2- מכתבי התאבדות.

מסמכי השלל וחקירות העצורים מוכיחים איפוא באופן חד-משמעי, כי “המודיעין הכללי” ומנגנוני הביטחון נוספים, הכפופים ישירות לערפאת, ש-עפ”י ההסכמים בין ישראל לפלסטינים היו אמורים לדאוג לסיכול הטרור משטחי “הרשות הפלסטינית”, הפכו לגורם מרכזי המעורב באכוונת הטרור, בעידודו ובסיוע לחוליות טרור שביצעו פיגועי הרג בישראל.