סבב הסלמה ברצועה (תמונת מצב עדכנית ל-13 בנובמבר שעה 1500)

תקיפות יעדים ברצועת עזה. מימין : תקיפת בית משפחת אבו חדאיד בצפון רפיח. אבו חדאיד הינו פעיל המערך הרקטי של פלוגות ירושלים וביתו שימש מחסן אמצעי לחימה (דף הפייסבוק QUDSN, 13 בנובמבר 2019, דובר צה

תקיפות יעדים ברצועת עזה. מימין : תקיפת בית משפחת אבו חדאיד בצפון רפיח. אבו חדאיד הינו פעיל המערך הרקטי של פלוגות ירושלים וביתו שימש מחסן אמצעי לחימה (דף הפייסבוק QUDSN, 13 בנובמבר 2019, דובר צה"ל, 13 בנובמבר 2019)

תקיפות יעדים ברצועת עזה. מימין : תקיפת בית משפחת אבו חדאיד בצפון רפיח. אבו חדאיד הינו פעיל המערך הרקטי של פלוגות ירושלים וביתו שימש מחסן אמצעי לחימה (דף הפייסבוק QUDSN, 13 בנובמבר 2019, דובר צה

תקיפות יעדים ברצועת עזה. מימין : תקיפת בית משפחת אבו חדאיד בצפון רפיח. אבו חדאיד הינו פעיל המערך הרקטי של פלוגות ירושלים וביתו שימש מחסן אמצעי לחימה (דף הפייסבוק QUDSN, 13 בנובמבר 2019, דובר צה"ל, 13 בנובמבר 2019)

תקיפת

תקיפת "יעד טרור" ברצועה (דף הפייסבוק QUDSN, 13 בנובמבר 2019)

כתבת ערוץ אלע'ד בעזה מדווחת הבוקר (13 בנובמבר 2019) משכונת אלרמאל בעזה (ערוץ אלע'ד ביוטיוב, 13 בנובמבר 2019)

כתבת ערוץ אלע'ד בעזה מדווחת הבוקר (13 בנובמבר 2019) משכונת אלרמאל בעזה (ערוץ אלע'ד ביוטיוב, 13 בנובמבר 2019)

כללי[1]

נמשך ירי הרקטות המאסיבי לעבר ישראל. מאז תחילת האירועים שוגרו לשטח ישראל כ-350-300 רקטות (עדכני לצהרי 13 בנובמבר 2019). רוב הרקטות שוגרו לעבר יישובי עוטף עזה ודרום ישראל. על פי דובר צה”ל 90% משיגורי הרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. כ-60% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. הג’האד האסלאמי בפלסטין הינו הארגון הכמעט יחידי הנוטל חלק בירי. צה”ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה יעדי טרור של הג’האד האסלאמי בפלסטין ובכלל זה חוליות שיגור רקטות.

  • משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה דיווח בצהרי 13 בנובמבר 2019 על 21 הרוגים. בבדיקה ראשונית שערך מרכז המידע למודיעין ולטרור של שמות עשרה הרוגים עלו הממצאים הבאים: שישה היו פעילי הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי בפלסטין; שלושה פעילי גדודי חללי אלאקצא/חטיבת נצ’אל אלעאמודי (גוף שפרש מפתח וככל הנראה נטל חלק בירי הרקטות לעבר ישראל). אחד מההרוגים היה פעיל פתח.
  • במקביל מתנהלים מאמצי תיווך בהם מעורבים מצרים וניקולאי מלדונוב, שליח האו”ם למזרח התיכון. עד כה מהלכים אלה לא צלחו. דוברי הג’האד האסלאמי בפלסטין ממשיכים לאיים על ישראל כי תגובת הג’האד האסלאמי להריגת פעיליו עדיין לא מוצתה (פלסטין אליום, 12 בנובמבר 2019).
  • סוגיית מפתח העומדת על הפרק היא האם תצטרף חמאס לסבב ההסלמה הנוכחי. תמונת המצב בהקשר לכך היא:
    • בשטח, ביום השני לסבב ההסלמה, עדיין נמנעים חמאס (וארגונים נוספים) מלהצטרף למערכה. בו בזמן חמאס אינה מונעת את המשך הירי ע”י הג’האד האסלאמי בפלסטין (להערכתנו כדי לאפשר לו “להוציא קיטור”). הג’האד האסלאמי מנהל לבדו את המערכה יחד עם כמה ארגונים קיקיוניים.
    • במישור הרטורי, טוענים חמאס (וארגונים נוספים) כי הירי לעבר ישראל מנוהל ע”י החמ”ל המשותף לכלל הארגונים, תוך תיאום ושיתוף פעולה בין הזרועות הצבאיות של כלל הארגונים. פוזי ברהום, דובר חמאס, אמר כי חמאס לעולם לא תשאיר את הג’האד האסלאמי לבדו במערכה מול ישראל (ערוץ אלאקצא, 12 בנובמבר 2019). כאמור לעיל הרטוריקה של חמאס עומדת בסתירה לאירועים בשטח.
    • גם ראשי הג’האד האסלאמי ודובריו מנסים להציג חזות של מערכה כלל-פלסטינית. מצעב אלברים, דובר הג’האד האסלאמי בפלסטין ציין כי המערכה הנוכחית אינה מערכה של הג’האד האסלאמי לבדו אלא מערכה של “ההתנגדות” הפלסטינית כולה ולכן על כלל הגורמים הפלסטינים לתמוך בה (פלסטין אליום, 12 בנובמבר 2019).
    • במקביל, מעבירה חמאס מסרי הרתעה עקיפה לישראל תוך שימוש ב”שוט” של הצטרפותה האפשרית למערכה. בכיר בחמאס מסר לכתב פוקס ניוז (טרי יינגסט), שביקר ברצועה, כי אם ימשכו התקיפות האוויריות וה”תוקפנות” של ישראל תאלץ חמאס להצטרף למערכה ולהגן על העם הפלסטיני.
ציוץ של טרי יינגסט (13 בדצמבר 2019)

ציוץ של טרי יינגסט (13 בדצמבר 2019)

מאפייני ירי רקטות לעבר ישראל
  • ב-12 בנובמבר 2019 בשעות אחר הצהריים נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל. לאחר הפוגה יחסית של כשבע שעות בשעות הלילה במהלכה לא שוגרו רקטות, חודש הירי בבוקר 13 בנובמבר 2019. בסביבות 0630 שוגר מטח רקטות לעבר שפלת יהודה. כמו כן שוגרו רקטות לאשקלון , אשדוד, שדרות, נתיבות ויישובי עוטף עזה (הסופגים את מירב הירי).
  • עד כה שוגרו להערכתנו כ-350-300 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל (עדכני לשעות הצהריים של 13 בנובמבר). על פי דובר צה”ל 90% משיגורי הרקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, כ-60% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים (דובר צה”ל, 13 בנובמבר 2019).
  • את הירי מבצעת הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי בפלסטין אשר פרסמה הודעה רשמית בה קיבלה אחריות לשיגור עשרות מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ומספר ערים בישראל. לדברי ההודעה בוצע ירי לעבר ירושלים, תל אביב חדרה אשדוד אשקלון ונתיבות (הערה: בירושלים, תל אביב וחדרה לא אותרו נפילות). עוד צוין בהודעה כי “החשבון נותר עדיין פתוח “(אתר פלוגות ירושלים, 13 בנובמבר 2019).
  • על פי מגן דוד אדום טיפלו צוותי רפואה בכמה עשרות נפגעים רובם נפגעי חרדה. כמו כן נגרם נזק לרכוש. ב-13 בנובמבר 2019 פגעה רקטה במפעל בשדרות. נזק נגרם למפעל. רקטה נוספת פגעה בקו מים ראשי בחבל אשכול.
ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי[2]

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך חודשי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך רב שנתי

ירי רקטות ופצצות מרגמה בחתך רב שנתי

תגובת ישראל

צה”ל ממשיך לתקוף מהאוויר יעדי טרור של הג’האד האסלאמי בפלסטין ברצועה. רוב המטרות שתקף צה”ל היו פעילי הארגון, שעסקו בהכנות לירי רקטות, או ששיגרו רקטות לעבר ישראל. כלי שיט של חיל הים תקף כלי שיט של הג’האד האסלאמי בפלסטין ששימש לאימונים לקראת ביצוע פיגועים במתווה ימי. צה”ל פועל ברצועה נגד מטרות טרור של הג’האד האסלאמי ונזהר מפגיעה בתשתיות אזרחיות, תשתיות של חמאס ושל ארגונים נוספים, עד כה בהצלחה.

  • יעדים שהותקפו (דובר צה”ל, 13 בנובמבר 2019):
  • פעילי טרור שעסקו בהכנות לשיגור רקטות או חוליות ששיגרו רקטות לישראל, עמדות שיגור רקטות תת קרקעיות.
  • חמ”לים, עמדות תצפית ומתחמי אימונים, כולל מתחם אימונים של הכוח הימי של הג’האד האסלאמי בפלסטין.
  •   אתר תת קרקעי לאחסון ולייצור אמצעי לחימה, מפעל לייצור רקטות ארוכות טווח, פיר “מנהרת טרור”.

תצלום אוויר של מפעל לייצור רקטות של הג'האד האסלאמי בפלסטין צפונית לרפיח, שהותקף ע"י חיל האוויר
(דובר צה"ל, 13 בנובמבר 2019).
תצלום אוויר של מפעל לייצור רקטות של הג’האד האסלאמי בפלסטין צפונית לרפיח, שהותקף ע”י חיל האוויר
(דובר צה”ל, 13 בנובמבר 2019).

  • כלי תקשורת פלסטינים דיווחו על תקיפת, מוצבים, עמדות תצפית ומתקנים נוספים של הג’האד האסלאמי בפלסטין (חשבון הטוויטר שהאב, אלרסאלה, דניא אלוטן, 12 בנובמבר 2019). משרד הבריאות ברצועה דיווח על 21 הרוגים (כולל אבו אלעטע ואשתו) ועל 69 פצועים בדרגות פציעה שונות (חשבון הטוויטר של אשרף אלקדרה, 13 בנובמבר 2019).
הלכי רוח ברצועת עזה
  • כתבת הערוץ הירדני אלע’ד בעזה דיווחה על אווירה מתוחה, פחד וחוסר וודאות לגבי המשך ההסלמה ברצועה בקרב התושבים. לדבריה, ברחובות ניכרת תנועה דלילה של כלי רכב ורוב התושבים שוהים בבתיהם. בתי הספר והאוניברסיטאות וכן משרדי הממשלה סגורים. כמו כן נסגרו חנויות, מרכזים מסחריים, ובנקים (ערוץ אלע’ד ביוטיוב, 13 בנובמבר 2019).
  • משרד הפנים של חמאס ברצועת עזה פרסם הנחיות לתושבים. הוא קרא להם שלא להתקהל ולהתרחק מאזורים בהם צה”ל תקף מחשש לתקיפות נוספות. כמו כן נקראו התושבים שלא להתקהל סמוך לבתי החולים וחדרי המיון כדי לאפשר לצוותים הרפואיים לבצע את עבודתם (חשבון הטוויטר PALINFO, 13 בנובמבר 2019). חמאס פרסמה באמצעות העיתון אלרסאלה המזוהה עמה מידעון הכולל עצות להורים כיצד להתמודד ולהרגיע את הילדים במהלך ההסלמה (אלרסאלה, 13 בנובמבר 2019).
 הנחיות משרד הפנים ברצועה לתושבים בצל ההסלמה (חשבון הטוויטר PALINFO, 13 בנובמבר 2019).     מידעון עם עצות להורים כיצד להרגיע את הילדים במהלך ההסלמה (אלרסאלה, 13 בנובמבר 2019)
מימין: הנחיות משרד הפנים ברצועה לתושבים בצל ההסלמה (חשבון הטוויטר PALINFO, 13 בנובמבר 2019). משמאל: מידעון עם עצות להורים כיצד להרגיע את הילדים במהלך ההסלמה (אלרסאלה, 13 בנובמבר 2019)
ניסיונות תיווך לסיום סבב ההסלמה
  • כמעט למן תחילת ההסלמה החלו מגעים ותיווכים במגמה להביא סיומה. על פי אלאח’באר הלבנוני (המזוהה עם חזבאללה) כבר ב-12 בנובמבר 2019 בשעות הבוקר המוקדמות ערכו גורמי המודיעין הכללי המצרי שיחות עם נציגי הארגונים ובמיוחד עם חמאס והג’האד האסלאמי בפלסטין. אולם אלה הודיעו להם, כי מוקדם לדבר על הרגעה וכי לא תושג הרגעה לפני שתהיה “תגובה נרחבת וגדולה” על הריגתו של אבו אלעטא (אלאח’באר, 13 בנובמבר 2019) בהקשר זה מסר מצעב אלברים, דובר הג’האד האסלאמי בפלסטין, כי למרות שהארגון מכבד כל מאמץ ערבי אין טעם לדבר על תיווכים. הוא ציין כי רק לאחר שיסתיים “מסר התגובה” של הארגון ניתן יהיה לדבר על הרגעה (חשבון הטוויטר של שהאב, 13 בנובמבר 2019)
  • ב-13 בנובמבר 2019 בשעות הבוקר עדכנו גורמי המודיעין הכללי המצרי בכירים ברשות הפלסטינית כי הם כשלו בניסיון להגיע להסכם לעצירת הירי (עמוד הפייסבוק אנבאא’ בינאא’, 13 בנובמבר 2019). יחד עם זאת המאמצים המצרים נמשכים . נמסר כי ניקולאי מלדונוב, שליח האו”ם למזרח התיכון הגיע לביקור דחוף בקהיר במאמץ להביא לרגיעה יחד עם המתווכים המצריים.
נספח א’
הרוגים פלסטינים בסבב ההסלמה

בבדיקה ראשונית שערך מרכז המידע למודיעין ולטרור של שמות עשרה הרוגים, שנהרגו במהלך תקיפות צה”ל לאחר הירי של הג’האד האסלאמי בפלסטין, עולים הממצאים הבאים: מתוך עשרת ההרוגים שישה היו פעילי הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי בפלסטין; שלושה היו פעילי גדודי חללי אלאקצא /חטיבת נצ’אל אלעאמודי (גוף שפרש מפתח) שלקחו ככל הנראה חלק בירי הרקטות לעבר ישראל; אחד מההרוגים היה פעיל פתח (לא ברור אם היה פעיל צבאי).

  • להלן ממצאי ביניים של בדיקת שמות ההרוגים ושיוכם הארגוני (שאר שמות ההרוגים נמצאים עדיין בבדיקה).
  • מחמד עטיה מצלח חמודה:
    • פרטים אישיים : בן עשרים, תושב ג’באליא.
    • נסיבות מותו: נהרג בתקיפה שביצע צה”ל ב-12 בנובמבר 2019 נגד שני פעילים שרכבו על אופנוע במערב בית לאהיא (פאלטודיי, 12 בנובמבר 2019; אתר ערוץ i24NEWS, 12 בנובמבר 2019) .
    • שיוך ארגוני: סניף פתח בצפון הרצועה פרסם מודעת אבל על מותו שבה מסר, כי חמודה היה פעיל הארגון (דף הפייסבוק fateh.m.n.north.gaza, 12 בנובמבר 2019) .
 כרזת אבל של פתח על מותו של חמודה (דף הפייסבוק של אסאמה אלשאויש, 12 בנובמבר 2019).    גופתו של חמודה עטופה בדגל פתח בהלווייתו שנערכה בג'באליא (דף הפייסבוק של אחמד בן מחמוד, 12 בנובמבר 2019)
מימין: כרזת אבל של פתח על מותו של חמודה (דף הפייסבוק של אסאמה אלשאויש, 12 בנובמבר 2019). משמאל: גופתו של חמודה עטופה בדגל פתח בהלווייתו שנערכה בג’באליא (דף הפייסבוק של אחמד בן מחמוד, 12 בנובמבר 2019)
  • אבראהים אחמד עבד אללטיף אלצ’אבוס:
    • פרטים אישיים: בן 26.
    • נסיבות מותו : מת מפציעה שנפצע בתקיפה שביצע צה”ל ב-12 בנובמבר 2019 נגד שני פעילים שרכבו על אופנוע במערב בית לאהיא
    • שיוך ארגוני: הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי, פלוגות ירושלים, הודיעה כי אבראהים אחמד אלצ’אבוס, היה פעיל ביחידת הרקטות של חטיבת צפון הרצועה (אתר פלוגות ירושלים, 12 בנובמבר 2019) .

אבראהים אלצ'אבוס במדי פלוגות ירושלים. צוין, כי היה פעיל ביחידה הרקטות
(חשבון הטוויטר של העיתונאי חסן אצליח, 12 בנובמבר 2019)
אבראהים אלצ’אבוס במדי פלוגות ירושלים. צוין, כי היה פעיל ביחידה הרקטות
(חשבון הטוויטר של העיתונאי חסן אצליח, 12 בנובמבר 2019)

  • זכי מחמד עדנאן ע’נאם:
    • פרטים אישיים: בן 25
    • נסיבות מותו: ב-12 בנובמבר 2019 תקף כלי טיס של צה״ל מספר פעילים המשתייכים למערך ירי הרקטות של הג’האד האסלאמי בצפון רצועת עזה. הפעילים היו במהלך הכנות לשיגור רקטות (חשבון הטוויטר של צה”ל, 12 בנובמבר 2019) . בתקשורת הפלסטינית דווח כי התקיפה כוונה לעבר קבוצה של פעילי “התנגדות” בבית לאהיא (מען, 12 בנובמבר 2019) .
    • שיוך ארגוני: הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי הודיעה כי זכי עדנאן מחמד ע’נאם היה פעיל ביחידת הרקטות של חטיבת צפון הרצועה (אתר פלוגות ירושלים, 12 בנובמבר 2019) .

זכי ע'נאם במדי פלוגות ירושלים. צוין,  כי הוא היה פעיל ביחידה הרקטית
 (חשבון הטוויטר של פלסטין אלא'ן, 12 בנובמבר 2019)
זכי ע’נאם במדי פלוגות ירושלים. צוין, כי הוא היה פעיל ביחידה הרקטית
(חשבון הטוויטר של פלסטין אלא’ן, 12 בנובמבר 2019)

  • עבדאללה עוץ’ סאכב אלבלביסי:
    • פרטים אישיים: בן 26
    • נסיבות מותו : כלי טיס של צה”ל תקף שני פעילי טרור של הג’האד האסלאמי בפלסטין בצפון רצועת עזה שעסקו בהכנות לשיגור רקטות (חשבון הטוויטר של צה”ל, 12 בנובמבר 2019) . משרד הבריאות ברצועה מסר על מותו כתוצאה מתקיפת כלי טיס בלתי מאויש בבית חאנון (QUDSN, 12 בנובמבר 2019) .
    • שיוך ארגוני: הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי, הודיעה כי היה פעיל בחטיבת צפון הרצועה (אתר פלוגות ירושלים, 12 בנובמבר 2019) .

עבדאללה אלבלביסי, פעיל פלוגות ירושלים
 (אתר פלוגות ירושלים, 12 בנובמבר 2019)
עבדאללה אלבלביסי, פעיל פלוגות ירושלים
(אתר פלוגות ירושלים, 12 בנובמבר 2019)

  • עבד אלסלאם רמצ’אן אחמד אחמד:
    • פרטים אישיים: בן 28
    • נסיבות מותו : כלי טיס של צה”ל תקף שני פעילי טרור של הג’האד האסלאמי בפלסטין בצפון רצועת עזה, שעסקו בהכנות לשיגור רקטות (חשבון הטוויטר של צה”ל, 12 בנובמבר 2019) . משרד הבריאות ברצועה מסר על מותו כתוצאה מתקיפת כלי טיס בלתי מאויש בבית חאנון (QUDSN, 12 בנובמבר 2019) .
    • שיוך ארגוני: הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי, הודיעה כי היה פעיל בחטיבת צפון הרצועה (אתר פלוגות ירושלים, 12 בנובמבר 2019) .

עבד אלסלאם רמצ'אן אחמד אחמד, פעיל פלוגות ירושלים
 (אתר פלוגות ירושלים, 12 בנובמבר 2019)
עבד אלסלאם רמצ’אן אחמד אחמד, פעיל פלוגות ירושלים
(אתר פלוגות ירושלים, 12 בנובמבר 2019)

  • ואא’ל עבד אלעזיז עבדאללה עבד אלנבי (אבו אלעבד):
    • פרטים אישיים: בן 43 .
    • נסיבות מותו: נהרג מתקיפת כלי טיס של צה”ל בצפון רצועת עזה היה חבר בחוליה ששיגרה רקטות לשטח ישראל (חשבון הטוויטר של צה”ל, 12 בנומבר 2019) . בתקשורת הפלסטינית דווח כי נהרג בתקיפה נגד עמדת “התנגדות” בצפון בית לאהיא (דניא אלוטן, 12 בנובמבר 2019)
    • שיוך ארגוני: גדודי חללי אלאקצא /חטיבת נצ’אל אלעאמודי (גוף שפרש מפתח) הודיעו כי הוא היה מפקד יחידת הרקטות (אתר גדודי חללי אלאקצא – חטיבת נצ’אל אלעאמודי, 12 בנובמבר 2019).
  • ראני פאיז רג’ב אבו אלנצר (אבו אסאמה):
    • פרטים אישיים: בן 35 (חשבון הטוויטר של ד”ר אשרף אלקדרה, 12 בנובמבר 2019) .
    • נסיבות מותו : נהרג מתקיפת כלי טיס של צה”ל בצפון רצועת עזה לאחר שהיה חבר בחוליה ששיגרה רקטות לשטח ישראל (חשבון הטוויטר של צה”ל, 12 בנומבר 2019) . בתקשורת הפלסטינית דווח כי נהרג בתקיפה נגד עמדת ה”התנגדות” בצפון בית לאהיא (דניא אלוטן, 12 בנובמבר 2019) .
    • שיוך ארגוני: גדודי חללי אלאקצא /חטיבת נצ’אל אלעאמודי (גוף שפרש מפתח) הודיעו כי היה השתייך ליחידת הרקטות (אתר גדודי חללי אלאקצא/חטיבת נצ’אל אלעאמודי, 12 בנובמבר 2019) .
  • ג’האד אימן אחמד אבו ח’אטר (אבו אליאס):
    • פרטים אישיים: בן 22
    • נסיבות מותו : נהרג מתקיפת כלי טיס של צה”ל בצפון רצועת עזה היה חבר בחוליה ששיגרה רקטות לשטח ישראל (חשבון הטוויטר של צה”ל, 12 בנומבר 2019) . בתקשורת הפלסטינית דווח כי נהרג בתקיפה נגד עמדת ה”התנגדות” בצפון בית לאהיא (דניא אלוטן, 12 בנובמבר 2019) .
    • שיוך ארגוני: גדודי חללי אלאקצא /חטיבת נצ’אל אלעאמודי (גוף שפרש מפתח) הודיעו, כי הוא השתייך ליחידת הרקטות (אתר גדודי חללי אלאקצא/ חטיבת נצ’אל אלעאמודי, 12 בנובמבר 2019) .

ג'האד אבו ח'אטר (אבו אליאס), ואא'ל עבד אלנבי (אבו אלעבד), וראני אבו נצר (אבו אסאמה) (אתר גדודי חללי אלאקצא – חטיבת נצ'אל אלעאמודי, 12 בנובמבר 2019)
מימין: ג’האד אבו ח’אטר (אבו אליאס), ואא’ל עבד אלנבי (אבו אלעבד), וראני אבו נצר (אבו אסאמה) (אתר גדודי חללי אלאקצא – חטיבת נצ’אל אלעאמודי, 12 בנובמבר 2019)

  • ח’אלד מעוץ’ סאלם פראג’
    • פרטים אישיים: בן 38
    • נסיבות מותו: נהרג בתקיפה ב-13 בנובמבר 2019 באזור אלמע’ראקה (דרומית לעזה) (אתר פלוגות ירושלים, 13 בנובמבר 2019) .
    • שיוך ארגוני: הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי הודיעה כי היה אחד ממפקדיה בחטיבת מרכז הרצועה (אתר פלוגות ירושלים, 13 בנובמבר 2019)

ח'אלד פראג' 
(חשבון הטוויטר של העיתונאי חסן אצליח, 13 בנובמבר 2019)
ח’אלד פראג’
(חשבון הטוויטר של העיתונאי חסן אצליח, 13 בנובמבר 2019)

  • עלאא’ ג’בר אשתיוי
    • פרטים אישיים: בן 32.
    • נסיבות מותו: נהרג בתקיפה ב-13 בנובמבר 2019 בשכונת אלזיתון במזרח העיר עזה (אתר פלוגות ירושלים, 13 בנובמבר 2019) .
    • שיוך ארגוני: פעיל בחטיבת עזה של הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי (אתר פלוגות ירושלים, 13 בנובמבר 2019) .

עלאא' אשתיוי (אתר פלוגות ירושלים, 12 בנובמבר 2019)
עלאא’ אשתיוי (אתר פלוגות ירושלים, 13 בנובמבר 2019)

[1] פרסום זה מחליף השבוע את הפרסום השבועי של מרכז המידע. מסמך זה הינו המשך לפרסום מרכז המידע מה-12 בנובמבר 2019.
[2]
הגרף מבוסס על ירי של 250 רקטות במהלך סבב ההסלמה האחרון. במהלך 13 בנובמבר 20019 שוגרו עוד עשרות רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל.