סיכום האירועים בגבול רצועת עזה

פלסטינים מחבלים בגדר הביטחון במזרח ג'באליא (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באוקטובר 2018)

פלסטינים מחבלים בגדר הביטחון במזרח ג'באליא (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באוקטובר 2018)

מפגינים פלסטינים ב

מפגינים פלסטינים ב"צעדת השיבה" במזרח ג'באליא

נשים פלסטיניות נושאות במהלך

נשים פלסטיניות נושאות במהלך "צעדת השיבה" דגל ישראל עליו נכתב : "תופל ישראל. מוות לישראל" (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה לצעדת השיבה הגדולה, 26 באוקטובר 2018)

איסוף צמיגים במחנה השיבה במזרח ח'אן יונס לקראת הבערתם במהלך

איסוף צמיגים במחנה השיבה במזרח ח'אן יונס לקראת הבערתם במהלך "צעדת השיבה" (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באוקטובר 2018)

תקיפה שבוצעה בקרבת מבנה המנהל האזרחי לשעבר בג'באליא בצפון הרצועה (חשבון הטוויטר של סוכנות אלראי שהוקמה בידי ממשלת חמאס, 27 באוקטובר 2018)

תקיפה שבוצעה בקרבת מבנה המנהל האזרחי לשעבר בג'באליא בצפון הרצועה (חשבון הטוויטר של סוכנות אלראי שהוקמה בידי ממשלת חמאס, 27 באוקטובר 2018)

כללי
  • ביום שישי 26 באוקטובר 2018 נערכה ברצועת עזה צעדה נוספת במסגרת “צעדות השיבה” בה השתתפו כ-16,000 מפגינים (זאת לעומת כ-10,000 בשבוע שעבר). השבוע הייתה ההפגנה אלימה במיוחד. במהלך ההפגנה אותר מספר חריג של אירועי השלכות רימונים ומטענים לעבר כוחות צה”ל. כמו כן אותרו שני אירועים של ניסיונות מפגינים לחצות את גדר הביטחון. במהלך האירועים תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר שלוש עמדות של חמאס בצפון רצועת עזה (דובר צה”ל, 26 באוקטובר 2018). באירועים נהרגו חמישה בני אדם נהרגו וכ-170 נפצעו.
  • בשעות הערב שלאחר הצעדה החל ירי מאסיבי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה (קרוב לארבעים רקטות ופצצות מרגמה). הירי נמשך במהלך הלילה וגם למחרת. כמה בני אדם לקו בחרדה. צה”ל הגיב בתקיפה מאסיבית של יעדים צבאיים (כשמונים) של חמאס והג’האד האסלאמי ברצועת עזה.

ארגון הג’האד האסלאמי בפלסטין קיבל אחריות על הירי. לדבריו כנקמה על מות חמשת המפגינים בצעדה. הירי כמו גם ההכרזה על הפסקת האש בוצעו ככל הנראה ללא תיאום עם חמאס. ירי הרקטות היה הפעולה המשמעותית הראשונה שביצע הג’האד האסלאמי בפלסטין מאז היבחרו של זיאד אלנח’אלה כמנהיג הארגון. להערכתנו נועד הירי להעביר מסר לחמאס ולמצרים על מקומו של ארגון הג’האד האסלאמי בפלסטין בשיחות ההסדרה ולהמחיש בפני איראן את חשיבותו של הארגון תחת הנהגת אלנח’אלה כנכס עבור איראן (שיאפשר לארגון להמשיך ולקבל סיוע איראני נדיב בכספים ובאמצעי לחימה)[1].

“צעדת השיבה”
  • הצעדה ה-31 במספר (מאז 30 במרץ 2018) נערכה ביום שישי 26 באוקטובר 2018. בצעדה השתתפו כ-16,000 מפגינים (זאת לעומת כ-10,000 בשבוע שעבר) שהתכנסו במספר מוקדים לאורך גדר הגבול עם ישראל. כמידי שישי המפגינים שרפו צמיגים וידו אבנים. השבוע הייתה ההפגנה אלימה במיוחד במהלכה אותר מספר חריג של אירועי השלכות רימונים ומטענים לעבר כוחות צה”ל. כמו כן אותרו שני אירועים במהלכם ניסו מפגינים לחצות את גדר הביטחון (דובר צה”ל, 26 באוקטובר 2018).
 מפגינים פלסטינים ב"צעדת השיבה" במזרח ג'באליא.   פלסטינים מחבלים בגדר הביטחון במזרח ג'באליא (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באוקטובר 2018)
מימין: מפגינים פלסטינים ב”צעדת השיבה” במזרח ג’באליא. משמאל: פלסטינים מחבלים בגדר הביטחון במזרח ג’באליא (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באוקטובר 2018)
  • במהלך האירועים תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר שלוש עמדות של חמאס בצפון רצועת עזה (דובר צה”ל, 26 באוקטובר 2018). על פי כלי התקשורת הפלסטינים תקף מסוק ישראלי עמדות תצפית של “ההתנגדות” באזור אלבריג’ שבמרכז רצועת עזה (שבכה קדס, 26 באוקטובר 2018). ועמדה של מנגנון הריסון מזרחית לעיר עזה (שבכה, קדס, 26 באוקטובר 2018).
  • יום לפני הצעדה נמסר, כי מצרים הצליחה לגבש הבנות בין ישראל לחמאס. לפי ההבנות הללו יהיו הקלות בסגר על רצועת עזה בתמורה להפסקת האלימות בגבול רצועת עזה כולל במסגרת “צעדות השיבה” ותופסק הפרחת עפיפוני ובלוני התבערה. ישראל מצידה הבטיחה לאפשר הכנסת דלק לרצועה, להרחיב את אזור הדיג המותר ואת שעות אספקת החשמל. במסיבת עיתונאים שקיים שר הביטחון אביגדור ליברמן בכרם שלום הביע תקווה, כי לאור חידוש הכנסת הדלק לרצועה יעברו אירועי יום שישי בשקט יחסי (ערוץ 10, 26 באוקטובר 2018).
  • אשרף אלקדרה, דובר משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה מסר כי חמישה פלסטינים נהרגו במהלך האירועים וכ-170 נפצעו. לדבריו ארבעה נהרגו מאש כוחות צה”ל במהלך פעילויות צעדת השיבה ההרוג החמישי נהרג “באירוע מסוים” במזרח אלבריג’ (עמוד הפייסבוק של אשרף אלקדרה, 26 באוקטובר 2018).
  • בדברים שנשאו בכירי חמאס שלקחו חלק באירועי הצעדה הביעו את נחישותם להמשיך ולקיים את הצעדות :
    • בדברים שנשא אחמד בחר, סגן ראש המועצה המחוקקת, אמר כי רצועת עזה עומדת איתן וממשיכה ב”צעדות השיבה” עד להסרת המצור ולשחרור פלסטין. לדבריו מהווה “צעדת השיבה” הוכחה לכך שהעם הפלסטיני הינו הגורם הלגיטימי היחיד (אלאקצא, 26 באוקטובר 2018).
    • ח’ליל אלחיה, חבר הלשכה המדינית של חמאס, קרא לכל הגורמים המעורבים ללחוץ על ישראל כדי שתיישם את הסכם הפסקת האש שנחתם ב-2014. הוא אף איים, כי אם הסנקציות המוטלות על הרצועה לא תבוטלנה תהיה על כך תגובה בשטח (צפא, 26 באוקטובר 2018).
    • אסמאעיל רצ’ואן, בכיר חמאס, אמר כי “צעדות השיבה” לא יפסקו עד שיוסר “המצור” המוטל על רצועת עזה ועד שהפליטים ישובו לבתיהם. הוא הביע תקווה שהציונים ייעלמו מעל פני האדמה (אלמיאדין, 26 באוקטובר 2018).
    • הרשות הלאומית העליונה לצעדת בשיבה הגדולה והסרת המצור מסרה כי ביום שישי הקרוב (2 בנובמבר 2018, יום השנה ה-101 להצהרת בלפור) תתקיים הצעדה תחת הכותרת “עמנו יסכל את ההחלטה האומללה” (חשבון הטוויטר פאל אינפו, 26 באוקטובר 2018).
עידוד להשתתפות נרחבת בצעדה
  • ערב הצעדה נשמעו קריאות לציבור הפלסטיני מצד בכירי ארגוני הטרור ברצועה ובמיוחד הג’האד האסלאמי בפלסטין לקחת חלק באירועים בהדגישם, כי הצעדות תמשכנה:
    • מחמד אלהנדי, חבר הלשכה המדינית של הג’האד האסלאמי בפלסטין, קרא לבני העם הפלסטיני, במסגרת אירוע לציון מותו של מייסד הארגון פתחי שקאקי, להשתתף באופן פעיל בפעילויות “צעדת השיבה” שכן, לדבריו, הצעדות טרם השיגו את מטרתן ולא נראות תוצאות בשטח. אלהנדי ציין כי אין המדובר בסוגית הדלק הקטרי או הרחבת שטח הדיג אלא ברצון להסיר את “המצור” מעל רצועת עזה באופן מוחלט הוא גם ציין, כי הם ימשיכו עד שהעם הפלסטיני ישיג את מטרותיו (פלסטין אליום, 25 באוקטובר 2018).
    • ח’אלד אלבטש, בכיר הג’האד האסלאמי בפלסטין, אמר כי הצעדות יכולות להימשך מספר שנים עד אשר יוסר “המצור”. הוא הוסיף שמדובר באמצעי המשפיע ביותר שנמצא בידי הפלסטינים ולכן אין זה הגיוני שהם יוותרו עליו (פאל אינפו, 25 באוקטובר 2018).
    • חצ’ר חביב, בכיר הג’האד האסלאמי בפלסטין , אמר כי “צעדות השיבה” הן יישום של השקפתו של פתחי שקאקי להתעמת עם ישראל ולמנוע ממנה להיות יציבה. לדבריו הג’האד האסלאמי בפלסטין לא יאפשר לאויב הציוני להנות מיציבות באדמת המולדת הפלסטינית. הוא הדגיש, כי “צעדות השיבה” תמשכנה עד להשגת מטרותיהן שהמטרה הקרובה היא “הסרת המצור” והמטרה הרחוקה היא מימוש “זכות השיבה” של העם הפלסטיני. הוא ציין, כי זכותו של העם הפלסטיני לנקוט בכל דרכי “ההתנגדות” ובראשן המאבק החמוש וכי כאשר יגיע הזמן שבו הפלסטינים יצטרכו להילחם באמצעות נשק נגד האויב הציוני הם ישתמשו בו (פלסטין אליום, 26 באוקטובר 2018).
הסעת מפגינים ל"מחנה השיבה" במרכז הרצועה (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה לצעדת השיבה הגדולה, 26 באוקטובר 2018).    וף צמיגים במחנה השיבה במזרח ח'אן יונס לקראת הבערתם במהלך "צעדת השיבה" (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באוקטובר 2018)
מימין: הסעת מפגינים ל”מחנה השיבה” במרכז הרצועה (דף הפייסבוק של הרשות הלאומית העליונה לצעדת השיבה הגדולה, 26 באוקטובר 2018). משמאל: איסוף צמיגים במחנה השיבה במזרח ח’אן יונס לקראת הבערתם במהלך “צעדת השיבה” (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באוקטובר 2018)

בדיעבד ניתן לראות בקריאות הג’האד באסלאמי בפלסטין להשתתפות נרחבת בצעדה מעין “הכשרת קרקע” לקראת הירי בהמשך. שכן ההשתתפות הנרחבת מגבירה את עוצמת האלימות (המאורגנת) המתבצעת במהלך הצעדה וגורמת לאבדות רבות יותר בקרב המתפרעים ליד הגדר ומזמנת לג’האד האסלאמי עילה לפתיחה בירי רקטות ולהצגתו כ”מגן” על הצעדות ועל תושבי הרצועה.

ירי רקטות לעבר ישראל
ירי רקטות לעבר ישראל
  • לאחר “צעדת השיבה” בשעות הערב, בסביבות 2230 החל ירי מאסיבי של רקטות לעבר ישראל. היה זה ירי הרקטות הכבד ביותר מאז אוגוסט 2018. במהלך ליל 26 ועד ל- 27 באוקטובר בשעות הצהרים שוגרו לעבר ישראל כארבעים רקטות ופצצות מרגמה. הירי בוצע לעבר שדרות, יישובי המועצה האזורית שער הנגב, חוף אשקלון ואשכול. מערכת כיפת ברזל יירטה כ-15 רקטות, כל הרקטות שכוונו לעבר שטחי בנויים בשטח ישראל. שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא יורטו על פי שיקול דעתם של מפקדי מרכז ניהול היירוטים (דובר צה”ל, 28 באוקטובר 2018). שתי רקטות נפלו בשטח רצועת עזה.
  • כתוצאה מירי הרקטות ופצצות המרגמה לקו שבעה בני אדם בחרדה. כמה בני אדם נוספים נפצעו בעת ריצה למרחבים מוגנים. כמו כן נגרם נזק קל לרכוש ב-28 באוקטובר 2018 נמצא נפל של אחת הרקטות ששוגרו לעבר ישראל בחצר בית ספר תיכון במועצה אזורית שער הנגב (ynet, 28 באוקטובר 2018).
  • יצוין, כי מספר ימים קודם לכן ב-25 באוקטובר 2018, פחות מיממה לאחר ההחלטה לחזור ולהכניס את הדלק מקטר לרצועה, שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר הנגב המערבי. הרקטה נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים של חמאס בצפון ובדרום הרצועה. בין האתרים שהותקפו מחנה אימונים ואתר לייצור ואחסון אמצעי לחימה (דובר צה”ל, 25 באוקטובר 2018). על פי הערכות גורמי ביטחון ישראליים הרקטה לא שוגרה על ידי פעילי חמאס.
ירי במהלך סבבי ההסלמה בחודשים האחרונים

רי במהלך סבבי ההסלמה בחודשים האחרונים

ירי רקטות בחתך חודשי

ירי רקטות בחתך חודשי

ירי רקטות בחתך שנתי

ירי רקטות בחתך שנתי

קבלת אחריות לירי הרקטות
  • את ירי הרקטות ביצעו פלוגות ירושלים, הזרוע הצבאית של ארגון הג’האד האסלאמי בפלסטין. הירי בוצע ככל הנראה ללא תיאום עם חמאס. לטענת הארגון הירי בוצע בתגובה לחמשת ההרוגים ב”צעדת השיבה” ביום שישי האחרון. בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית היא כינתה את שיגור הרקטות כפעולת “נקמת אוקטובר” בציינה, כי היא אינה יכולה לשבת בחיבוק ידיים לנוכח המשך “הרג החפים מפשע בדם קר” ונוכח העובדה שישראל מוצאת לנכון לשפוך את דמם של “תושבים שוחרי שלום”. לדברי ההודעה למרות ש”ההתנגדות” הזהירה פעמים רבות שלא לפגוע בתושבים לא כיבד “הכיבוש” את החוקים ואת המוסכמות והמשיך “להשתעשע בחיי אדם” כל זאת על רקע “מצור מתמשך” (אתר הזרוע הצבאית של הג’האד האסלאמי בפלסטין, 27 באוקטובר 2018).
  • בהודעה נוספת שפרסם הארגון נאמר, כי ישראל ממשיכה במדיניות ההרג והתוקפנות והיא הרגה בדם קר שבעה שהידים, חמישה מהם ברצועת עזה ושניים בגדה, וכן פצעה למעלה ממאתיים נוספים. זאת לאחר שהארגון וכוחות “ההתנגדות” הזהירו במשך השבועות האחרונים מפני כך שאם ישראל (האויב) תמשיך בפעולת ההרג והתקיפות השיטתיות כלפי אזרחים בלתי חמושים הם החליטו לקבוע “משוואה ברורה של הפגזה מול הפגזה ודם תמורת דם“. הארגון הדגיש בהודעה, כי הוא יתחייב להפסקת אש אם ישראל תתחייב לה אך אם פעולות התקיפה והתוקפנות יימשכו ההתנגדות תגיב על כל תקיפה בהתאם לעוצמתה וממדיה (סוא, 27 באוקטובר 2018).
תגובת ישראל
  • הפלסטינים ברצועת עזה הודיעו מיד על גיוס כללי ועל העלאת הכוננות (אמד, 26 באוקטובר 2018) . דווח כי בתי הספר הממשלתיים ובתי הספר של אונר”א פונו (חשבו הטווטר פאל אינפו, 27 באוקטובר 2018). בתגובה לירי הרקטות תקפו כלי טיס של חיל האוויר כשמונים יעדים של חמאס ושל הג’האד האסאלמי בפלסטין. בתקיפות לקחו חלק עשרות מטוסים ומסוקי קרב וכלי טיס נוספים. רוב היעדים שהותקפו הם יעדים צבאיים של חמאס אותה רואה ישראל אחראית על הנעשה ברצועה. בין היעדים שהותקפו (ynet, דובר צה”ל, 26, 27 באוקטובר 2018):
    • מבנה המטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס.
    • שני אתרים לייצור אמצעי לחימה מתקדמים באלעטטרה ואזור נצרים.
    • חמישה מתחמים צבאיים ביניהן מתחם אמונים משולב ברפיח.
    • פיר מנהרה בח’אן יונס.
    • עמדת תצפית בבית לאהיא.
    • שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של הג’האד האסלאמי בפלסטין בין היעדים אתרים לייצור אמצעי לחימה ואתר לייצור ציוד לדיפון מנהרות .

חיל האוויר תוקף יעדי טרור בעזה (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באוקטובר 2018)
חיל האוויר תוקף יעדי טרור בעזה (חשבון הטוויטר PALINFO, 26 באוקטובר 2018)

  • לדברי התקשורת הפלסטינית בתקיפות לא היו נפגעים אולם נגרמו נזקים כבדים למבנים ולרכוש. על פי כלי התקשורת במסגרת התקיפות נפגעו, בין היתר, מוצבי “ההתנגדות” בצפון רצועת עזה, מוצב סמוך לבית הספר האמריקאי בבית לאהיא, מוצב של המשטרה הימית במערב ח’אן יונס, ו”מוצב אלג’דאר” ( שתקיפתו גרמה לדבריהם לנזקים לבית החולים האינדונזי שבקרבתו ולהפסקת חשמל בבנייני מגורים בבית לאהיא). כמו כן נפגע בניין בן ארבע קומות, שפונה מיושביו בקרבת מגרש אלירמוכ במרכז העיר עזה (מבנה המטה החדש של מנגנון הביטחון הכללי של חמאס) (חשבון הטוויטר שבכה קדס, פאל אינפו, פאל דיאף, 27 באוקטובר 2018).
תקיפה שבוצעה בקרבת מבנה המנהל האזרחי לשעבר בג'באליא בצפון הרצועה (חשבון הטוויטר של סוכנות אלראי שהוקמה בידי ממשלת חמאס, 27 באוקטובר 2018)    תקיפה שבוצעה בקרבת מבנה המנהל האזרחי לשעבר בג'באליא בצפון הרצועה (חשבון הטוויטר של סוכנות אלראי שהוקמה בידי ממשלת חמאס, 27 באוקטובר 2018)
תקיפה שבוצעה בקרבת מבנה המנהל האזרחי לשעבר בג’באליא בצפון הרצועה (חשבון הטוויטר של סוכנות אלראי שהוקמה בידי ממשלת חמאס, 27 באוקטובר 2018)
הסכמה על הפסקת אש
  • מקורות פלסטינים מסרו כי מצרים יצרה קשר עם הנהגת הג’האד האסלאמי בפלסטין כדי לחדש את הרגיעה. הם דיווחו כי הג’האד האסלאמי מסר למצרים שהוא מתחייב להפסקת אש אם ישראל תתחייב לכך (פלסטין אליום, 27 באוקטובר 2018). להלן מספר התבטאויות בכירי הג’האד האסלאמי בנוגע להפסקת האש:
    • דאוד שהאב, דובר הג’האד האסלאמי בפלסטין, אמר כי הם הסכימו להפסקת אש ולחזרה לרגיעה זאת, לאחר שמצרים ניהלה מגעים עם הנהגת הארגון. הוא ציין כי הסכמה זו תלויה במחויבות ישראל להסכם הפסקת אש (אלע’ד, 27 באוקטובר 2018).
    • אחמד אלמדלל, בכיר הארגון, אמר כי העובדה שפלוגות ירושלים אפשרו למצרים להוביל להפסקת אש עם ישראל שהג’האד האסלאמי לא מאפשרת לישראל “להתפרע” בפעולותיה נגד העם הפלסטיני. עוד ציין, כי ברשות תנועות “ההתנגדות” יכולות רבות השפעה שמסוגלות לגרום סבל רב לישראל (פלסטין אליום, 27 באוקטובר 2018).
    • ח’אלד אלבטש, בכיר הג’האד האסלאמי, אמר כי התגובות של פלוגות ירושלים ו”ההתנגדות הפלסטינית” הן קיום הבטחה שהן הבטיחו לעצמן ולפיה הן יגנו על “צעדות השיבה” באמצעות הרובים. לדבריו הרג המשתתפים בצעדות השיבה הבלתי אלימות שאותו ביצעה ישראל הוא פשע שישראל התכוונה לנצל כדי לכפות משוואות צבאיות חדשות בשטח. עוד ציין, כי הם ימשיכו להיות מחויבים להפסקת האש כל עוד ישראל תעשה כן (פלסטין אליום, 27 באוקטובר 2018).
    • וליד אלקטטי, חבר הלשכה המדינית של הג’האד האסלאמי בפלסטין, אמר ש”ההתנגדות הפלסטינית” ובראשה פלוגות ירושלים רצו להעביר מסר לפיו הדם הפלסטיני אינו הפקר. לדבריו להתנגדות יכולת להעניש את ישראל ולהפוך את עוטף עזה למקום בו לא ניתן לחיות או להתגורר ולמקום שישלם את מחיר הפשעים שצה”ל מבצע נגד העם הפלסטיני. לדבריו ישראל מעוניינת לייצר משוואה של הרג תמורת שתיקה והבהיר, כי “ההתנגדות” לא תקבל משוואה שכזו ולא תיתן לה להתרחש בפועל. יחד עם זאת ציין כי הארגונים ברצועה מעוניינים בהרגעה ולא במלחמה במיוחד על רקע המצב הקשה בו נמצא העם הפלסטיני (פלסטין אליום, 28 באוקטובר 2018).
תגובות חמאס
  • הירי כמו גם ההכרזה על הפסקת האש בוצעו ככל הנראה ללא תיאום עם חמאס. בהתייחסם לאירועים ציינו בכירי חמאס בעיקר את הפגיעה שספגו כתוצאה מתקיפות חיל האוויר ברצועה:
  • פוזי ברהום, דובר חמאס, אמר כי האירועים שהתרחשו ברצועה הם מעשי “תוקפנות” שפלים וכי ישראל ניסתה לנצלם כדי להתחמק ממחויבויותיה בנוגע למצור ולהרגעה (חשבון הטוויטר פאל אינפו, 27 באוקטובר 2018). בהתבטאות נוספת אמר ברהום כי התקיפות וההרס שהתרחשו ברצועה הם בגדר “תוקפנות” חמורה מצד ישראל והוסיף, כי מדובר באירועים שהתרחשו במסגרת המאבקים הפוליטיים בישראל ובמסגרת העובדה כי היא משליכה את המשברים הפנימיים שלה על תושבי הרצועה. עוד ציין ברהום כי ההסלמה היא ניסיון של ישראל להתחמק ממחויבויותיה כלפי קביעת הסכם הפסקת אש אשר נחתם בשנת 2014 אשר לפיו יש להפסיק את “המצור” מעל רצועת עזה (אתר חמאס, 27 באוקטובר 2018).
  • חאזם קאסם, דובר חמאס, אמר כי ישראל מנסה לדכא את המשתתפים ב”צעדות השיבה” באמצעות תקיפות שיטתיות ברצועה ובאמצעות הריגת שישה פלסטינים בגדה וברצועה (חשבון הטוויטר שבכה קדס, 27 באוקטובר 2018).

[1] להרחבה ראו פרסום מרכז המידע מ-28 באוקטובר 2018: "קווים לדמותו של זיאד אלנח'אלה, המנהיג החדש של הג'האד האסלמי בפלסטין"