אירועי יום ירושלים בטורונטו, קנדה נערכו ביוזמת ארגון שיעי מקומי והושמעו בו קריאות אנטי ישראליות, אנטי-ציוניות ואנטי-אמריקאיות חריפות

אירועי יום ירושלים בטורונטו

אירועי יום ירושלים בטורונטו

Zafar Bangash

Zafar Bangash

Maulana Asad Jafri

Maulana Asad Jafri

כרזות בגנות ישראל

כרזות בגנות ישראל

כרזות בגנות ישראל

כרזות בגנות ישראל


אירועי יום ירושלים בטורונטו
אירועי יום ירושלים בטורונטו, קנדה. מימין: המפגינים אוחזים בתמונה של ח’מנאי
משמאל: דגלי חזבאללה (youtube)

כללי

1. ב-28 באוגוסט צוין, בטורונטו, קנדה "יום ירושלים" בהפגנה שהתקיימה ב-Queen’s Park. במהלך ההפגנה, בה נטלו חלק כמה עשרות אנשים, צעדו המפגינים מ-Queen’s park לבניין הקונסוליה של ארה"ב בטורונטו (בהמשך הרחוב). מאחורי ארגון האירוע עמד CASMO ("Canadian Shia Muslims Organization), ארגון שהוקם במטרה לקשר בין המוסלמים השיעים ברחבי קנדה. לארגון מספר סניפים ברחבי קנדה (אתר הארגון, 5 בספטמבר 2011).  

2. במהלך ההפגנה נראו דגלי חזבאללה, ותמונות של מנהיגים איראניים וכן כרזות עליהן נכתבו סיסמאות בגנות ישראל כמו "Zionism is Racism " "Down with Zionism ", "From Iraq to Palestine, occupation is a crime" . כמו כן הונפו דגלים רבים של בחריין ועליהם הכיתוב "No Shia Suni  Yes Bahareini ". המפגינים עצמם השמיעו קריאות בגנות ישראל והציונות וארה"ב כגון: "Shame, shame, USA" , "Free, free, Palestine" , ועוד

3. בעצרת שהתקיימה הושמעו מספר נאומי שטנה נגד ישראל, העם היהודי וארה"ב:

א. Zafar Bangash , אימאם, עיתונאי, מנהיג הקהילה המוסלמית בטורונטו ומנהל " "Institute of Contemporary Islamic Thought . נשא נאום בו תקף את ישראל (" "Zionist parasitical state ), ואת ארה"ב (כינה את הנשיא אובמה "This black man in the white (house" . בהמשך הנאום הציג את חזונו ליום שבו "הפלסטינים יצעדו בפלסטין וישחררו אותה למען היהודים, הנוצרים והמוסלמים, וכולם יחיו בשוויון תחת חוקים אסלאמיים". Zafar התייחס בנאומו גם לאירוע ה"מרמרה": "…הם הרגו תשעה פעילי שלום על המאוי מרמרה… זה מה שהופך אותם לגזענים, ללא אנושיים, ברבריים. וזוהי הסיבה למה אנחנו מתנגדים לציונות".

Zafar Bangash
Zafar Bangash נואם בעצרת. משמאל: אדם מניף תמונת ח’מיני (youtube)

ב. Maulana Asad Jafri, סטודנט מקם, שבאיראן אמר בנאומו בין היתר: "…היכן שרואים אי צדק מתרחש, יש התערבות של אחוז אחד… שני אחוזים… מאה אחוזים מצד המשטר הציוני. אותו משטר ציוני שמוצץ את המשאבים, את הדם, ואת כל ששייך לאנשים מכל רחבי העולם, והם משתמשים בו עבור עצמם" בסוף הנאום הוא קרא "Zionism is racism ", והקהל החרה אחריו.

Maulana Asad Jafri
הנואם הוא Maulana Asad Jafri סטודנט איראני מקם שבאיראן. מימין נראית כרזה בגנות ישראל
"Israel is a terrorist regime. Israel terrorizes children " (youtube )

ג. מנחה העצרת (ששמו לא הוזכר), השווה את ישראל ל"סרטן". לדבריו: "…הדבר הראשון שהוא עושה הוא לקחת את המשאבים של כל התאים הבריאים מסביבו. הדבר השני זה להתרבות. וכשהוא מתרבה, הוא מתיישב (occupies) בכל האיברים האחרים שמחזיקים את הגוף בחיים. אחים ואחיות, המצב כאן לא שונה כלל. העולם הזה הוא גוף, ולגוף זה יש סרטן, והסרטן הזה מתפשט… הפלסטינים הם לא היחידים שסובלים…".

ד. נואם נוסף ששמו לא הוזכר קרא בשם משתתפי העצרת לסיום מיידי של "כיבוש פלסטין ללא תנאים על ידי המדינה הלא חוקית, ישראל". הוא גם דרש  יציאה מיידית של כוחות זרים מעיראק, אפגניסטן, לוב ובחריין". כמו כן הוא קרא לממשלת קנדה להוציא את חזבאללה מרשימת ארגוני הטרור, כינה את ארה"ב ומדינות אירופה "כנופיה של פושעים" תמך בהתנגדות העממית בעולם הערבי אך גינה את קריאת המעצמות לנשיא אסד לפרוש מתפקידו.

תמונות מההפגנה (youtube)

כרזות בגנות ישראל

כרזות בגנות ישראל
כרזות בגנות ישראל. בתמונה התחתונה: אזכור ל"מאוי מרמרה":
"Now featuring: Commando Raid on Humanitarian Aid. Only in Apartheid Israel"


דגל בחריין שנישא במהלך ההפגנה עליו הסיסמא "לא לשיעה לא לסנה רק בחריין"


1 השלמה לפרסום מרכז המידע מ-1 בספטמבר 2011: "אירועי ‘יום ירושלים’, שאורגנו ברחבי העולם הערבימוסלמי ובמדינות המערב ע"י איראן ומשתפי הפעולה עימה, התאפיינו גם השנה במפגן של שנאה כלפי ישראל וארה"ב ותמיכה בחזבאללה ובחמאס. במדינות ערב (למעט לבנון) ובמדינות המערב הייתה ההשתתפות דלה והכיסוי התקשורתי מועט, בניגוד לציפיות האיראניות. במדינות המערב (בדגש על בריטניה) חברו האיראנים לארגונים אנטי-ישראלים המעורבים במתקפת הדה-לגיטימציה נגד ישראל". הצילומים באדיבות  The Center for Israel and Jewish Affairs in Canada

לראש העמוד