חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (29 ביוני – 5 ביולי 2011)

פעילי הספינה הקנדית

פעילי הספינה הקנדית "תחריר" מתעמתים עם כוחות הביטחון היווניים

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

נאצר אבו חדיר

נאצר אבו חדיר

וליד חבאס

וליד חבאס

פארס ברע'ותי

פארס ברע'ותי

נאא'ל טוחי

נאא'ל טוחי

סם רנתיסי

סם רנתיסי

פעילי הג'האד האסלאמי בפלסטין במהלך האימון

פעילי הג'האד האסלאמי בפלסטין במהלך האימון

הפגנת תמיכה בראא'ד צלאח שערכו הג'האד האסלאמי בפלסטין

הפגנת תמיכה בראא'ד צלאח שערכו הג'האד האסלאמי בפלסטין

משמר החופים היווני על סיפון הספינה האמריקאית

משמר החופים היווני על סיפון הספינה האמריקאית


פעילי הספינה הקנדית ”תחריר“ מתעמתים עם כוחות הביטחון היווניים
פעילי הספינה הקנדית "תחריר"  מתעמתים עם כוחות הביטחון היווניים
 (4 ביולי 2011, http://www.tahrir.ca/node/1976 )

עיקרי הדו"ח

 נמשך "טפטוף" ירי לעבר ישראל משטח רצועת עזה. השבוע נפלו בנגב המערבי רקטה ושתי פצצות מרגמה.

 מארגני המשט נתקלים בקשיים הולכים וגוברים, שבמרכזם האיסור היווני להפליג לרצועה. מארגני המשט עשו במהלך השבוע מספר נסיונות כושלים לצאת לדרכם. אולם הספינה הקנדית, האמריקנית, שניסו להפליג ללא אישור השלטונות, נעצרו על ידי משמר החופים, הוחזרו לנמל המוצא, וכמה מאנשי צוותם נעצרו. בכלי התקשורת דווח כי היאכטה הצרפתית Dignite הצליחה לחמוק ממימי יוון ונמצאת בדרכה לרצועה. מארגני המשט וגורמים ערביים ופלסטיניים (ובהם חמאס) גינו בחריפות את השלטונות היווניים.

 עשרות ארגונים ופעילים אנטי-ישראלים, רובם פלסטינים ומקצתם מערביים, נערכים לקיים "מופע תודעתי" רב משתתפים בנמל התעופה בן גוריון ב-8 ביולי.  באמצעות  מאות משתתפים שיגיעו לנמל התעופה בטיסות מסחריות. המארגנים נערכים לאפשרות כי המשתתפים יעוכבו על ידי כוחות הביטחון הישראלים, יעצרו ויגורשו. בנוסף, מתוכננת שורת אירועים ביהודה ושומרון ובישראל, בהשתתפות פעילים שיגיעו מחו"ל ופעילים מקומיים (מסמך מפורט אודות האירוע המתוכנן יצא בנפרד על ידי מרכז המידע).

אירועים בולטים בדרומה של ישראל

 השבוע אותרה נפילתה של רקטה אחת  (ב-3 ביולי). הרקטה נפלה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כמו כן  נפלו בשטח ישראל שתי פצצות מרגמה (2 ביולי). הפצצות נפלו בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הנגב המערבי 1

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי הרקטות בשנה האחרונה

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי פצצות מרגמה בשנה האחרונה

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

 

תקיפות חיל האוויר

 מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו חוליית מחבלים במרכז רצועת עזה אשר התכוננה לירות רקטה לעבר שטח ישראל. שניים מהמחבלים נהרגו אדם נוסף בחוליה נפצע (5 ביולי 2011, YNET).

יהודה ושומרון

אירועים בשטח

 גם השבוע המשיכו כוחות הביטחון הישראלים בפעילות סיכול ומנע ברחבי יהודה ושומרון. במסגרת זו בוצעו מעצרים של חשודים בפעילות טרור והוחרמו אמצעי לחימה.

 השבוע נרשם מספר גדול של עימותים ותקריות אלימות בין מתיישבים ישראלים לבין פלסטינים. כמו כן, התקיימו מספר הפגנות במוקדי החיכוך המסורתיים וברחבי יהודה ושומרון. המפגינים, שכללו פלסטינים, אזרחים ישראלים ומתנדבים זרים, התעמתו עם כוחות הביטחון, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

חשיפת תשתית מבצעית של החזית העממית באזור ראמאללה2

 שירות ביטחון כללי בשיתוף עם משטרה ישראל וכוחות צה"ל חשפו בחודשים האחרונים התארגנות של החזית העממית לשחרור פלסטין באזור ראמאללה. מבנה ההתארגנות, שהייתה מורכבת ממספר חוליות, הינו הירארכי. ההתארגנות  מנתה פעילים בעלי עבר טרוריסטי שישבו בבתי כלא בישראל.  כמה  מחבריה הינם תושבי מזרח ירושלים הנושאים תעודות זהות ישראליות. 

 התשתית עסקה בתכנון פיגועי טרור ובכללם: כוונות לחטיפת חייל, ירי לעבר יישובים ישראליים ו/או חיילים באזור ראמאללה וירושלים, הנחת מטענים בירושלים (במסגרת זאת תוכננה הנחת מטען במלון באזור שיח' ג'ראח), פיגוע בישוב חלמיש (במועצה האזורית מטה בנימין), השלכת בקבוקי תבערה, רצח משתף פעולה כאימון לקראת ביצוע פיגוע הרג ועוד.  לצורך פעילותה עסקה החוליה גם בהשגת אמצעי לחימה בכללם אקדחים ומשתיקי קול.

 להלן מידע על פעילים מרכזיים בהתארגנות:

נאצר אבו חדירנאצר אבו חדיר – יליד 1961 תושב שועפט (צפון ירושלים), נושא תעודת זהות ישראלית. פעיל בכיר בחזית העממית, עסק בעבר בפעילות טרור. בשנת 1981 נפצע בעת שעסק בהכנת מטען חבלה. היה כלוא והשתחרר בשנת 1986. לאחר שחרורו המשיך בפעילות טרור ואף נעצר מספר פעמים.  שימש בחוליה כאיש הקשר למפקדת החזית בחו"ל. בפברואר 2011 יצא לירדן ונפגש עם בכירי החזית העממית בסוריה. מטרת נסיעתו הייתה השגת מימון לפעילות החוליה והסדרת יציאת פעילים לאימונים בחו"ל.

וליד חבאסוליד חבאס – יליד 1980, תושב כפר עקב (צפון ירושלים) נושא תעודת זהות ישראלית. היה שותף לתקיפה של החייל אסף מיארה.3 נכלא והשתחרר מהכלא בשנת 2007. לאחר שחרורו החל בגיוס פעילים לחזית העממית. עסק גם ברכישת אמצעי לחימה עבור החוליה שגייס. אבו חדיר שוחח עימו על יציאה לאימונים באיראן.

 

פארס ברע'ותיפארס ברע'ותי – יליד 1978, תושב בית רימא, באזור ראמאללה. בין  השנים 2005-2001 היה כלוא בשל  פעילותו בחזית. לאחר שחרורו המוקדם, במסגרת מחווה לאבו מאזן, שב לפעילות מבצעית ונעצר בשנית. היה אחראי לרכישת אמצעי הלחימה עבור החוליה.

 

נאא'ל טוחינאא'ל טוחי – יליד 1980 תושב ראמאללה. במסגרת פעילותו בחוליה גייס פעילים. הוא אף הציע לייצר טילים.

 

 

סם רנתיסיסם רנתיסי – יליד 1981, תושב ראמאללה. בעברו ייצר מטענים. היה כלוא. פעל בחוליה לגיוס פעילים ותכנון פיגועי טרור.


 

ההתפתחויות ברצועת עזה

המצב במעברים

 בשבוע האחרון הועברו בין 219 ל-246 משאיות סחורה לרצועת עזה מידי יום (מתאם פעולות הממשלה בשטחים, 5  ביולי 2011).

התבטאות של אסמאעיל הניה כי אין צורך בחומרי בניה נוספים ברצועת עזה

 אסמאעיל הניה, ראש ממשל חמאס, הדגיש, כי רצועת עזה נמצאת כעת "בשלב שלאחר המצור" וכעת החלה בשלב "השיקום והפרויקטים". לדבריו, נסתם הגולל על "חמש שנות מצור". לדבריו, הפרויקטים יתבצעו באמצעות "אלפי טונות של חומרי בניה [ש]ממלאים את ערי הרצועה" ולכן אין צורך בהכנסת חומרי בניה דרך מעברי הגבול (צפא, 3 בעולי 2011). התבטאות זאת עומדת בסתירה לתמונת מצב (כוזבת) אותה מנסים להטמיע מארגני המשטים והשיירות לפיה ברצועה קיים משבר הומניטארי ומחסור במצרכים עקב "המצור" הישראלי.

אימונים של הג'האד האסלאמי בפלסטין

 פעילי הג'האד האסלאמי בפלסטין קיימו ב-29 ביוני בשכונת זייתון בעיר עזה מצעד צבאי לרגל סיום קורסים. במצעד השתתפו עשרות פעילים שנשאו מגוון אמצעי לחימה, ובכללם טילים נגד טנקים (אתר פלוגות ירושלים, 29 ביוני 2011).

 פעילי הג'האד האסלאמי בפלסטין במהלך האימון
פעילי הג'האד האסלאמי בפלסטין במהלך האימון (אתר הזרוע הצבאית של הג'האד האסלאמי בפלסטין, 29 ביוני 2011)

הזירה הפנים-פלסטינית

ראא'ד צלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, נעצר בבריטניה

 ראא'ד צלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, נעצר בלונדון, לאחר שנכנס לבריטניה בניגוד לצו האוסר את כניסתו למדינה. לא ברור כיצד עבר את ביקורת הגבולות הבריטית. צלאח הגיע לבריטניה על מנת להשתתף באירועי "יום פלסטין" שהתקיימו במדינה ב-2 ביולי (ערוץ 10, 29 ביוני 2011).

 מעצרו גרר תגובות חריפות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה: מאמר ביומון חמאס פלסטין, טען כי המעצר חשף את "פרצופה האמיתי" של בריטניה ואת העובדה שאינה, לטענתו, דמוקרטית באמת. לטענת כותב המאמר, כי ראש ממשלת בריטניה הנוכחי "מצטיין במידה רבה של שנאה וגזענות…יותר מקודמו…אשר גרם להרג מאות אלפי עראקים". המאמר האשים את בריטניה ברדיפת "העשוקים", במקום "לכפר" על כך שהביאה ל"נטיעת ישות סרטנית" (קרי, ישראל) בלב העולם האסלאמי (פלסטין, 4 ביולי 2011).   

 עשרות פעילים של הג'האד האסלאמי בפלסטין קיימו הפגנה סמוך למרכז התרבות הבריטי  בעיר עזה, לשם הבעת תמיכה בראא'ד צלאח על רקע מעצרו. ח'צ'ר חביב, בכיר בארגון, האשים את ממשלת בריטניה שנכנעה ללחצי "השדולה היהודית" והבהיר, כי בריטניה פשעה פעם נוספת בעוצרה את ראא'ד צלאח, לאחר ש"נתנה ליהודים מולדת לאומית בפלסטין". הוא הבהיר כי ההפגנה היא רק הצעד הראשון וכי הארגון ינקוט צעדי תגובה נוספים (צפא, 30 ביוני 2011).

הפגנת תמיכה בראא'ד צלאח שערכו הג'האד האסלאמי בפלסטין
הפגנת תמיכה בראא'ד צלאח שערכו הג'האד האסלאמי בפלסטין
(צפא, 30 ביוני 2011)

  ראא'ד צלאח הוזמן לבריטניה על ידי ארגונים אנטי-ישראלים, בין השאר ה-PSC ׁPalestine Solidarity Campaign. זהו ארגון אנטי-ישראלי דה-לגיטימטורי העומד בראש הקמפיין בבריטניה להחרמת ישראל ותוצרתה. להזמנתו קשורים גם גופים אסלאמיים-קיצוניים  כגון Memo Middle East Monitor, שבראשו עומד דאוד עבדאללה, מראשי ה-PRC Palestinian Return Center , מרכז תעמולה אנטי-ישראלי בלונדון, המזוהה עם חמאס ועם האחים המוסלמים, שהוצא מחוץ לחוק בישראל4.   

המאבק המדיני

אבו מאזן קורא לישראל להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967

 אבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית, בנאום שנשא בפני הפרלמנט ההולנדי, קרא לישראל "להכיר במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967" וזאת משום שלטענתו, העם הפלסטיני הכיר  בזכותה להתקיים. הוא קרא לישראל לקבל את עיקרי נאומו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה כבסיס למו"מ ולחתור לפתרון של שתי מדינות המבוססות על גבולות 1967 תוך ביצוע חילופי שטחים מוסכמים. כמו כן קרא לישראל לחדול מהבניה בהתנחלויות. הוא הדגיש כי הפתרון לסכסוך הינו מו"מ ויש להימנע מאלימות והבהיר כי פתרון שתי המדינות אינו שולל את הלגיטימציה של ישראל להתקיים (ופא, 30 ביוני 2011).

סלאם פיאצ', ראש ממשלת הרשות, קורא לפלסטינים שלא לפתח ציפיות מהפניה הצפויה לאו"ם

 סלאם פיאצ', ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, הביע פסימיות בנוגע להצלחת הפניה הפלסטינית לאו"ם, הצפויה בספטמבר, בטענה כי המהלך לא יוביל ל"תוצאה דרמטית" וקרא לפלסטינים שלא לפתח ציפיות מהמהלך. הוא הטיל ספק בנכונות המהלך, שכן לפלסטינים אין צורך, לשיטתו, ב"ניצחון סמלי" אלא בשינוי של ממש במציאות "הכיבוש", דבר שלטענתו הפניה לאו"ם לא תשיג (AP , 28 ביוני 2011).  נביל שעת', חבר הועד המרכזי של פת"ח, הבהיר, בתגובה לדברי פיאצ', כי הפניה לאו"ם היא צעד חשוב שכן זו תפעיל לחץ על ישראל (אלג'זירה, 30 ביוני 2011).

ישראל והרשות

מגעים בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית בנושא העברת גופות מחבלים הנמצאות בישראל

 חסין אלשיח', השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, הודיע כי הרשות הפלסטינית הגיעה להסכמה עם ישראל לגבי העברת 84 גופות של פלסטינים הנמצאים ברשות ישראל, אשר היו מעורבים בפעילות טרור מאז 1967. לדברי חסין אלשיח' בכוונת הפלסטינים  לקיים להרוגים הלוויות לאומיות בהשתתפות בכירי הרשות.

  גורמים ישראליים אישרו כי התקיימו מגעים בנושא אולם טענו, כי טרם הושגה הסכמה בנושא. על רקע זה הודיע אהוד ברק, שר הביטחון הישראלי  (ב-5 ביולי) על עצירת המהלך, על מנת לבצע בדיקות מעמיקות לגבי זהות הגופות, שכן "יש מקום לבדוק מי אלה שאנחנו מעבירים", בין היתר משיקולים שקשורים להשבת החייל החטוף גלעד שליט. השר הודיע כי בשלב זה השיחות בנושא מעוכבות, על מנת לביצוע הבדיקה (הודעת משרד הביטחון, 5 ביולי 2011). 

סלאם פיאצ' הבהיר כי ה"התנגדות" הלא-אלימה בבלעין תמשך

 בעקבות שינוי תוואי גדר ההפרדה הסמוכה לכפר בלעין, בירך סלאם פיאצ', ראש ממשלת הרשות, על המהלך והגדירו "תחילת הניצחון וסיום הכיבוש". הוא פיאר את "ההתנגדות הלא אלימה" אשר הצליחה להתגבר על "הכוח הצבאי החזק ביותר באזור". אולם עם זאת הוסיף כי "תושבי בלעין ימשיכו במאבק הלא אלים" כדי להשיב את "שאר אדמותיהם" (ופא, 29 ביוני 2011).

 בתקשורת הישראלית דווח כי תושבי בלעין מתכננים לבנות, מדי יום שישי, מבני קבע בקרקעות שהושבו לכפר על מנת לקבוע עובדות בשטח. הבניה תחליף את ההפגנות. גם בפעילות זו ייטלו חלק  אזרחים ישראלים ומתנדבים זרים. הערכת הפלסטינים היא שישראל תנקוט בצעדים נגד הבניה, שכן מדובר בבניה המחייבת אישור ישראלי (YNET , 28 ביוני 2011).

המשט לרצועת עזה – תמונת מצב

כללי

 לאחר עיכובים טכניים ובירוקראטיים, שמנעו מהספינות לצאת לדרכן במועד שנקבע, החליטה ממשלת יוון לנקוט בצעדים נוספים על מנת למנוע יציאתן של ספינות לרצועת עזה. במסגרת זאת הודיע השר היווני באופן רשמי ב-1 ביולי, כי נאסרה כל הפלגה משטח יוון של ספינות הנושאות דגל יווני או דגל אחר לכיוון המרחב הימי של רצועת עזה. בעקבות ההודעה קיבל משמר החופים הוראה לנקוט בכל האמצעים על מנת ליישם את ההחלטה (palestinesolidarity.org , 2 ביולי 2011).

 במקביל, הציע שר החוץ היווני כי המשט יבוטל והסיוע ההומניטארי הנמצא על סיפון הספינות יועבר לרצועת עזה דרך נמל אשדוד או נמל אלעריש,  בתיאום עם גורמי או"ם (אתר משרד החוץ היווני, 4 ביולי). לדבריו הוא שוחח עם אבו מאזן בעניין זה. פעילי המשט דחו נמרצות הצעה זו שכן לטענתם עמדתו של אבו מאזן מהווה "סכין בגב" (צפא, 4 ביולי 2011).  עוד הוסיפו, כי העברת הסיוע בדרך זו תסב את תשומת לב דעת הקהל מנושא ה"מצור" על רצועת עזה. פעילי המשט שבו ודרשו שהוא יצא ישירות בנתיב ימי לרצועת עזה מיוון או קפריסין (5 ביולי 2011, Freegaza.org).

 מארגני המשט אשר, למרות הקשיים, טרם זנחו התוכניות לצאת לרצועת עזה (freegaza.org , 3 ביולי 2011). עשו במהלך השבוע מספר ניסיונות (כושלים) לצאת לדרך. בראיון שנתן מצטפא אלברע'ות'י, אחד ממארגני המשט, אמר כי למרות התקלות והקשיים יעשה ניסיון להפליג גם ב-5 ביולי (פאל טודיי, 4 ביולי 2011). קודם לכן, ניסו הספינה האמריקנית, הקנדית והצרפתית לצאת לדרכן ללא אישור השלטונות היוונים, אך נעצרו על ידי משמר החופים היווני.

 להלן פירוט אודות הספינות, שניסו לצאת לדרכן ללא היתר:

הספינה האמריקאית

 ב-1 ביולי, ניסתה הספינה האמריקאית "תעוזת התקווה" להפליג לרצועת עזה ללא אישור השלטונות. משמר החופים היווני עצר את הספינה העביר אותה חזרה למעגן ועצר את קברניט הספינה באשמת הפרעה לתנועה הימית, סיכון חיי הנוסעים על גבי הספינה ואי ציות להוראות המשטרה. צוות הספינה התבקש אף הוא להישאר על גבי הספינה. 36 הנוסעים נשארו עליה אף הם לאות סולידריות עם קברניט הספינה וצוותו. (ustogaza.org , 2 ביוני 2011).

 יום למחרת הכריזו שמונה מהפעילים על שביתת רעב סמוך לשגרירות ארה"ב באתונה. שובתי הרעב נעצרו בידי השלטונות היווניים ושוחררו זמן קצר לאחר מכן (ustogaza.org , 3 ביולי 2011).

משמר החופים היווני על סיפון הספינה האמריקאית
משמר החופים היווני על סיפון הספינה האמריקאית (http://irishshiptogaza.org )

הספינה הקנדית

 הספינה הקנדית "תחריר", העוגנת בנמל Agios Nikolaos בכרתים, ניסתה לצאת ב-4 ביולי בשעות הערב ללא אישור רשמי.  זמן קצר לאחר יציאתה נעצרה הספינה על ידי ספינת משמר חופים יוונית והוחזרה לנמל ממנו יצאה. לדברי אחד הפעילים על גבי הספינה אנשי משמר החופים היווני עשו שימוש בתותחי מים. כאשר נגררה הספינה חזרה פגעה בקיר בטון ומיכל הדלק שלה נפגע (דף טוויטר של אחד מפעילי הספינה, 4 ביולי 2011).

 נוסעי הספינה הציבו מבעוד מועד שני לוחות עץ בדרך לחדר ההגאים של הספינה על מנת להקשות על כל ניסיון השתלטות עליה. כאשר נשאלו הנוסעים מיהו קברניט הספינה כל אחד השיב שהוא הקברניט. כאשר הגיעה הספינה חזרה לנמל סרבו הנוסעים להתפנות ממנה. על סיפון הספינה נמצאים מספר עיתונאים, ביניהם כתב של הטלוויזיה האיראנית באנגלית, כתב סוכנות הידיעות התורכית ועוד (עמירה הס, הארץ, 5 ביולי 2011).

יאכטה צרפתית

  היאכטה Dignite  (כראמה), שיצאה מקורסיקה הגיעה לאתונה ב-2 ביולי (סוכנות הידיעות הצרפתית, 2 ביולי 2011). ב-4 ביולי ניסתה הספינה להפליג לרצועת עזה מנמל סלאמינה, נמל קטן בו הסתתרה במשך שלושה ימים.  על סיפונה של היאכטה כמה פעילים, בכללם כמה פעילים מתוניסיה. אחד הנוסעים הוא הפעיל הפלסטיני מצטפא אלברע'ות'י (רדיו קול פלסטין, 4 ביולי 2011). לאחר מספר שעות בים חזרה הספינה לנמל המוצא שלה משום שלטענת משתתפיה הם לא רצו לשוט לבדם לרצועת עזה (ynet , 5 ביולי 2011). בכלי התקשורת דווח כי הצליחה לחמוק מהמים הטריטוריאלים של יוון כשעל סיפונה 9 פעילים ולעבור למים הבינלאומיים בדרכה לרצועת עזה. (ידיעות אחרונות, 6 ביולי)

תגובות לעמדה היוונית

 עמדת יוון זכתה לגינויים מפי גורמים פלסטינים וערבים:

  • אסמאעיל רצ'ואן, בכיר חמאס, גינה את עמדת יוון, שמנעה מספינות המשט לצאת לכיוון הרצועה והאשים אותה כי בעשותה כן היא לוקחת חלק ב"פיראטיות הנפשעת הציונית" מגינה על "האויב הציוני" ולמעשה לוקחת חלק ב"מצור" על עזה (Palestine-info , 1 ביולי 2011). דוברים נוספים של חמאס קראו לארגונים בין לאומיים ללחוץ על ממשלת יוון לאפשר למשט לצאת לדרכו (אתר לשכת ההסברה של חמאס, 1 ביולי 2011).

  • רשת ה-NGO  הפלסטינים (PNGO ) גינתה את החלטת ממשלת יוון באומרה כי זוהי "החלטה אומללה" וכניעה ללחץ ישראל וקמפיין הסתה נגד המשט הכולל "מאות פעילי שלום הנמצאים במשימה הומניטארית". הרשת דרשה משלטונות יוון לחזור בהם מהחלטתם ולהתיר לספינות לצאת לדרכן (shiptogaza.no , 2 ביולי 2011).

  • ועדת "עורק חיים" הירדנית גינתה את החלטתה של ממשלת יוון. ואא'ל סקא, יו"ר הועדה אמר  שהדבר מוכיח את עוצמת הלחצים הישראליים-אמריקאיים על ממשלת יוון (אלע'ד, סוכנות הידיעות הכוויתית, 2 ביולי 2011).


1 בסטטיסטיקה לא נכללו נפילות של רקטות ופצצות מרגמה  שנפלו בשטח רצועת עזה. נכון ל-5 ביולי 2011

2 על פי אתר שירות הביטחון הכללי.

3 ב-2 בדצמבר 1998 עמד אסף מיארה בצומת איו"ש ועשרות פלסטינים שהיו באותה שעה בצומת החלו להכותו בראשו וחטפו את נשקו . הוא ניסה להגן על עצמו ורק בהתערבותו של סטודנט פלסטיני הצליח להשתחרר ולברוח.

4 ראו Darulisra.org.uk, 30 ביוני 2011; Hurryupharry.org, 1 ביולי 2011; Middleeastmonitor.org.uk, 24 ביוני 2011. על ה-PRC, ראו לקט מרכז המידע מה-2 במרס 2010.

לראש העמוד