בדרום אפריקה מתארגנת שיירת סיוע לרצועת עזה. השיירה אמורה לצאת מדרום אפריקה בסוף יוני 2011 ולחצות את יבשת אפריקה.

מסלול השיירה היבשתית מקיפטאון לרצועת עזה

מסלול השיירה היבשתית מקיפטאון לרצועת עזה

אתר קרן אלקדס

אתר קרן אלקדס

כרזה אנטי ישראלית המופיעה באתר האינטרנט של MJC

כרזה אנטי ישראלית המופיעה באתר האינטרנט של MJC

כרזה לקראת מסע השיירה

כרזה לקראת מסע השיירה

מלאנא אחסאן הנדריקס

מלאנא אחסאן הנדריקס

מולאנא אחסאן הנדריקס במעבר רפיח, בדרכו לרצועת עזה

מולאנא אחסאן הנדריקס במעבר רפיח, בדרכו לרצועת עזה

לוגו של קרן אלקדס

לוגו של קרן אלקדס

Muslim Judicial Council

Muslim Judicial Council

לוגו של Palestinian Solidarity Group

לוגו של Palestinian Solidarity Group

לוגו של Channel Islam International

לוגו של Channel Islam International

Voice of Cape

Voice of Cape

קריקטורה באתר האינטרנט של voice of cape

קריקטורה באתר האינטרנט של voice of cape

Jamiat Ul Ulama

Jamiat Ul Ulama

לוגו של Al Ansaar Foundation

לוגו של Al Ansaar Foundation

מבנה הארגון על פי אתר האינטרנט שלו

מבנה הארגון על פי אתר האינטרנט שלו


מסלול השיירה היבשתית מקיפטאון לרצועת עזה
מסלול השיירה היבשתית מקיפטאון לרצועת עזה (מתוך חוברת הסברה שהוציאו שני הארגונים העומדים מאחורי ארגון השיירה)

כללי

1. בסוף חודש פברואר 2011 החלה להתארגן בדרום אפריקה שיירת סיוע המיועדת להגיע לרצועת עזה. את השיירה יזמו שני ארגונים מוסלמים הפועלים בדרום אפריקה: קרן אלקדס (Al Quds Foundation) וארגון בשם Muslim Judicial Council – MJC. לארגונים אלו הצטרפו ארגונים מוסלמים נוספים, תחנות שידור, קרנות צדקה, אוניברסיטאות, קולג’ים ובתי ספר מוסלמים בדרום אפריקה.

2. השיירה אמורה להגיע לרצועת עזה דרך היבשה ומטענה צפוי להישלח דרך הים. השיירה היבשתית מתוכננת לצאת מקייפטאון במהלך השבוע האחרון של חודש יוני 2011 ולעבור בדרכה לרצועה בכמה ממדינות אפריקה: זימבבווה, זמביה, מאלאוי, טנזניה, קניה, אוגנדה, סודאן, מצרים ורצועת עזה (ראו מפה בעמוד השער). במקביל, ישלח בדרך הים סיוע הומניטארי המיועד להגיע לנמל מצרי (אל עריש?) ולחבור לשיירה.

3. מאחורי שיגור שיירת הסיוע עומדים שני ארגונים אסלאמיים המובילים את היוזמה הינם בעלי אופי אנטי-ישראלי מובהק:

א. ארגון Muslim Judicial Council MJC חבר ב"קואליציית הצדקה", שבראשות שיח’ יוסף אלקרצ’אוי (דמות בכירה באחים המוסלמים), המאגדת בתוכה עשרות ארגונים וקרנות אסלאמיות המעבירות כספים לחמאס (קואליצית הצדקה הוצאה מחוץ לחוק בישראל ובארה"ב)1.

ב. קרן אלקדס (Al Quds (Foundation , הינו הסניף הדרום אפריקאי של ארגון Al Quds International Institute ארגון ערבי מוסלמי ששם לו למטרה לפעול לקידום זהותה הערבית של ירושלים. בקרב מארגני השיירה בולט מלאנא אחסאן הנדריקס, נשיא MJC ומנהל קרן אלקדס, שקיבל את ברכת אסמאעיל הניה, ראש ממשלת חמאס ברצועה, לשיגור השיירה. מלאנא הנדריקס נפגש גם (ינואר 2011) עם בכירי IHH באיסטנבול וקיבל מהם הבטחה לסיוע.

אתר קרן אלקדס
שיח’ יוסף אלקרצ’אוי (למטה מימין) מגורמי הסמכות הדתית העליונה של האחים המוסלמים, ומקור ההשראה הדתי של חמאס, מבקר במשרדי קרן אלקדס ביוהנסבורג ונפגש עם מלאנא הנדריקס (למטה משמאל). הפגישה התקיימה בעת ביקורו של אלקרצ’אוי בדרום אפריקה, אפריל 2010 (אתר קרן אלקדס)

4. על פי פרסומי השיירה האפריקאית מטרתה היא להעמיק את מודעות הציבור האפריקאי למצב הפלסטינים החיים בעזה, להעביר את מסר האסלאם ולספק סיוע הומניטארי לתושבי רצועת עזה. אולם בפועל, מארגני השיירה האפריקאית להוקיע את ישראל, לתרום להעמקת בידודה, להעמיק את המודעות לבעיה הפלסטינית בדרום אפריקה ובמדינות אפריקה השונות, ולהפגין תמיכה בממשל חמאס ברצועה.

כרזה אנטי ישראלית המופיעה באתר האינטרנט של MJC
כרזה אנטי ישראלית המופיעה באתר האינטרנט של MJC , ארגון אנטי- ישראלי

ופרו- חמאסי, אחד משני הארגונים המארגנים את השיירה.

5. השיירה האפריקאית הינה ראשונה מסוגה (עד כה שוגרו לרצועה שיירות/משטים ממדינות המערב ומאסיה). להערכתנו, בראיית מארגני מתקפת הדה-לגיטימציה נגד ישראל, יש לשיירה חשיבות תעמולתית מיוחדת באשר הנוכחות הדרום אפריקאית המאסיבית יכולה לתרום לקמפיין הבינלאומי החותר למתג את ישראל כ"מדינת אפרטהייד". דומה כי גם חמאס ערה לכך וככל הידוע לנו אסמאעיל הניה ראש ממשל חמאס ברצועה ואנשי IHH , עודדו את הארגונים האנטי- ישראלים בדרום אפריקה לשגר שיירה האפריקאית לרצועה.

6. ובשוליים יצוין:

א. עיתוי צאתה של השיירה: מארגני השיירה מתכננים לצאת מקייפטאון בסוף יוני 2011 ולהגיע לרצועה במהלך אוגוסט (חודש רמצ’אן). אם לא יחול שינוי בלוח הזמנים המתוכנן, עשויה השיירה לעבור דרך מדינות אפריקה בסמיכות זמנים למשט ("צי החירות 2") המתוכנן לצאת מאחת ממדינות אירופה בסוף יוני אם אכן יצא במועד זה. הדבר עלול לשמש להגברת התהודה התקשורתית של השיירה האפריקאית.

ב. המעבר דרך סודאן: השיירה צפויה לעבור דרך סודאן ומשם להמשיך למצרים ולרצועה. יש לקחת בחשבון (אף כי אין לנו מידע קונקרטי בעניין זה) כי המעבר דרך סודאן עלול להקל על הצטרפות גורמים קיצוניים לשיירה או אף היות מנוצל ע"י חמאס לניסיון הברחת אמצעי לחימה ו/או פעילים לרצועה, תוך ניצול תשתית הסייענים של חמאס בסודאן.

כרזה לקראת מסע השיירה
כרזה לקראת מסע השיירה
(אתר קרן אלקדס, אחד משני הארגונים
מארגני השיירה)

ארגון השיירה

7. בחודשים האחרונים קורא אתר האינטרנט של ארגון Al Quds Foundation להצטרף לשיירת סיוע לרצועת עזה בשם Africa 1 aid convoy . על פי האתר, השיירה היא פרי שיתוף פעולה בין שני ארגונים מוסלמים בדרום אפריקה: קרן אלקדס ( Al Quds Foundation ) וארגון בשם (MJC )Muslim Judicial  Council . השיירה אמורה לצאת מקיפטאון בסוף חודש יוני ולהגיע לעזה בדרך היבשה בחודש רמאצאן. מארגני השיירה קוראים לתושבי דרום אפריקה, ובמיוחד לקהילה המוסלמית המתגוררת בה, לתמוך בשיירה.

8. על פי חוברת הסברה שפורסמה אודות השיירה פתוחה ההשתתפות בה לכל האפריקאים. יחד עם זאת פרסמו מארגני השיירה קריאה להצטרפות לרופאים, אנשי דת, עיתונאים, נהגים, סופרים, אנשי פרלמנט ואנשי חוק ומשפט. מארגני השיירה ציינו כי למרות שאנשים רבים הביעו רצון ליטול חלק בשיירה, ההרכב המדויק של משתתפיה יקבע על פי דרישות הפלסטינים. כמו כן הופנתה קריאה לקהילות במדינות אפריקאיות שונות לארח את אנשי השיירה במהלך מסעם במדינות אפריקה.

9. מארגני השיירה הציגו באתר האינטרנט שלהם שלושה שלבים בארגון השיירה:

א. שלב ראשון : עריכת קמפיין תקשורתי בדרום אפריקה, שמטרתו ליצור מודעות לשיירה ולמטרותיה.

ב. שלב שני: קיום מסע של השיירה ברחבי דרום אפריקה, לפני מעברה למדינות אפריקה האחרות.

ג. שלב שלישי: התנהלות השיירה דרך מדינות אפריקה השונות בדרכה לרצועת עזה.

10.  ובאשר לסיוע ההומניטארי לרצועה – עד כה דובר על אמבולנסים, גנראטורים, אספקה רפואית, מטהרי מים,, מכוניות, כלי כתיבה, אמצעים חינוכיים, ילקוטים לידי בתי הספר. מארגני השיירה מציינים כי הם מודעים לקשיים לוגיסטיים בהובלת הסיוע מדרום אפריקה לרצועת עזה. לפיכך הכוונה היא שהשיירה היבשתית לא תישא עימה את הסיוע לרצועת עזה. הסיוע ישלח בדרך הים לנמל הקרוב ביותר לעזה (אל עריש?) בעוד השיירה תגיע דרך מדינות אפריקה באמצעות כלי רכב. השיירה היבשתית והסיוע יתאחדו במצרים ומשם יכנסו לרצועת עזה.

מארגן השיירה מולאנא אחסן הנדריקס עם חמאס

מלאנא אחסאן הנדריקס
מלאנא אחסאן הנדריקס

11. הדמות הבולטת בקרב מארגני השיירה הינו מולנא אחסאן הנדריקס (IHSAAN HENDRICKS) , נשיא MJC המשמש גם כמנהל קרן אלקדס. ברשימת אנשי הקשר של השיירה מופיע שמו של הנדריקס בראש הרשימה. לאחריו מולנא אחמד מחמד, הפועל בפרברים של יוהנסבורג ומשמש כנראה האיש "מספר 2" בארגון.

12.  רעיון שיגור השיירה התגבש במהלך 2010. ההבטחה לשלוח סיוע לעזה ניתנה לראשונה על ידי שיח’ אבראהים גבריאלס, מי שעמד בעבר בראש קרן אלקדס, במהלך תהלוכת סולידריות עם הפלסטינים, שנערכה בקיפטאון ב-2010. ההבטחה קיבלה משנה תוקף כאשר משלחת בכירה מרצועת עזה ביקרה בדרום אפריקה והביאה מכתב מאסמאעיל הניה, ראש ממשל חמאס. במכתב נאמר כי לרצועת עזה כבר הגיעו שיירות מרחבי העולם אבל ממדינות אפריקה טרם הגיעה שיירה.

13.  ביולי 2010 ביקרה משלחת דרום אפריקאית בראשות מולאנא אחסאן הנדריקס ברצועת עזה. הביקור התקיים במסגרת שיירת Miles of Smiles2 . במהלך שהותו ברצועה פגש הנדריקס את אסמאעיל הניה, ראש ממשל חמאס ברצועה. אסמאעיל הניה ברך על הרעיון לשגר שיירה אפריקאית כהפגנת סולידריות עם העם הפלסטיני (Africa 1 convoy za.net) ב-26 בינואר 2011 נפגשה משלחת בראשות מלאנא הנדריקס עם סגן שר החוץ של דרום אפריקה, שאישר את היוזמה והציע לקיים פגישה מיוחד עת מנת לדון בנושא במרץ 2011.

מולאנא אחסאן הנדריקס במעבר רפיח, בדרכו לרצועת עזה
מולאנא אחסאן הנדריקס במעבר רפיח, בדרכו לרצועת עזה (אתר הארגון)

14. תפקידו הבכיר של מלאנא הנדריקס בקרן אלקדס מאפשר לו להשתתף בכינוסים של מוסד אלקדס הבינלאומי במדינות ערביות/מוסלמיות, ולהיפגש עם גופים ואישים השותפים לפרוייקט המשטים והשיירות. כך, בינואר 2011 השתתף הנדריקס בכינוס בתורכיה וקיבל את ברכת ארגון IHH התורכי ליוזמת השיירה ואלי גם הבטחות לסיוע מעשי (ראו להלן). במרץ 2011 הוא השתתף בראש משלחת של קרן ירושלים מדרום אפריקה בכינוס בסודאן וזכה לתמיכה נוספת ברעיון. בסודאן קיימה המשלחת סידורים מנהליים ולוגיסטיים לגבי מעבר השיירה מסודאן למצרים ושיגור הסיוע ההומניטארי דרך הים.

פגישה של מארגני השיירה עם IHH

15. בינואר 2011 השתתפה משלחת של קרן ירושלים מדרום אפריקה בוועידה השנתית של מוסד ירושלים הבינלאומי, שהתקיימה אותה שנה באיסטנבול. שני בכירי קרן ירושלים, מלאנא אחסאן הנדריקס ומלאנא אחמד מחמד, ניצלו את שהותם באיסטנבול ע"מ להיפגש עם בכירי IHH , הארגון התורכי הממלא תפקיד מרכזי בשיגור המשטים לרצועה. שניהם ביקרו במפקדת  IHH , והציגו בפני אנשיו את נושא השיירה האפריקאית. במהלך אותו ביקור, שהוגדר באתר קרן אלקדס בדרום אפריקה כ"ביקור אסטרטגי", הובטח3 לשיירה האפריקאית "סיוע מלא"(Full support ) (אתר Al-quds.za.net ).


מלאנא אחסאן הנדריקס (מימין) ומלאנא אחמד מחמד (משמאל) בעת הביקור

במטה ה- IHH כשבמרכז צילום האוניה מאוי מרמרה  al –quds.za.net) )

הכנות בדרום אפריקה לקראת צאת השיירה

16.  בחודשים האחרונים קיימו המארגנים שורה של הכנות לקראת צאת השיירה. הם פרסמו באתר האינטרנט של השיירה רשימה של אנשי קשר ומספרי טלפון ובתוכם שני ראשי השיירה, אנשי מנהלה, קבוצה רפואית, קבוצה תקשורתית, קבוצת לוגיסטיקה, פורום נשים ואנשי  קשר במדינות אפריקה השונות.

17.  להלן כמה מהפעולות שנעשו ע"י המארגנים:

א. פתיחת דף פייסבוק– בנוסף לפרטים ודף הרשמה באתר Al Quds Foundation , נפתח בסוף חודש פברואר גם דף פייסבוק בו עדכונים למעוניינים. בדף הפייסבוק נמסרו גם פרטי חשבונות בנק לתרומות. התרומות הן עבור Al Quds Foundation בנק ABSA חשבון בנק מספר 4072902123. התורמים מתבקשים להדגיש כי העברת הכספים היא תרומה.

ב. פתיחת ערוץ שידורים מיוחד– החל מ-9 בפברואר 2011 מתקיימים שידורי רדיו מיוחדים בתחנת הרדיו Islam International וערוץ אלאנצאר בדרבן. בשידורים אלה קראו הדוברים להצטרף לשיירה. אחד הדוברים המרכזיים בשידורים אלה הינו מולנא אחסאן הנדריקס, העומד בראש השיירה.

ג. עדכונים באינטרנט – עדכונים אודות השיירה מתפרסמים באתר האינטרנט של Al Quds Foundation . חלק מהעדכונים סגורים לנרשמים בלבד חלקם פתוחים לציבור הרחב.

ד. סדנא לנשים – ב-5 בפברואר 2011 התקיימה סדנא עבור נשים שנועדה לסייע בארגון השיירה. באותה סדנא גם נאספו תרומות עבור השיירה. הנשים שהיו מעוניינות בסדנא התבקשו לפנות לפעילה בשם שנאז פארד. כמו כן נערכה ארוחת בוקר בה השתתפו     כ-500 נשים בתמיכה לשיירה. מארגני השיירה גם ארחו (28 במרץ) שני חוקרים אנטי-ציוניים שהגיעו לדרום אפריקה Dr Hajo Meyer ו-Alan Hart .

ה. איסוף תרומות וציוד – פעילי השיירה אוספים תרומות וציוד ברחבי דרום אפריקה.

נספח


ארגונים וגופים השותפים לארגון השיירה

שני הארגונים המרכזיים

קרן אלקדס (Al Quds Foundation)

לוגו של קרן אלקדס
לוגו של קרן אלקדס

1. קרן אלקדס ( (Al Quds Foundation הוקמה בדרום אפריקה לפני כחמש שנים. המנהל (Director) הסניף הדרום אפריקאי של הקרן הינו מלאנא אחסן הנדריקס. זהו מוסד אזרחי, אחד הסניפים של מוסד בשם Al Quds International Institute , ארגון אזרחי עצמאי של מוסלמים ערביים שהוקם לפני כעשר שנים. המטרה המרכזית של הארגון, על פי אתר האינטרנט שלו, הינה לפעול להגנה על ירושלים על ידי שמירת זהותה הערבית ואתריה הקדושים, המוסלמים והנוצריים. המוסד מבצע מדי שנה פרויקטים, שנועדו להשיג מטרתו זאת ובכלל זה ארגון כנסים, סימפוזיונים, פרסום מחקרים, עריכת קורסים על העיר ירושלים ועל פלסטין הפצת עלונים וכרוזים המספקים מידע על האתגרים העומדים בפני ירושלים בעבר בהווה ובעתיד.

2. בראש מוסד אלקדס הבינלאומי עומד חבר מנהלים מורחב הכולל 150 איש ערבים ומוסלמים ממדינות שונות. המועצה המחוקקת היא הגוף המרכזי והיא זאת אשר מנסחת את המדיניות ומקבלת החלטות. חבר נאמנים מצומצם נבחר על ידי חבר המנהלים המורחב והוא האחראי על קידום המטרות של המוסד ותיאום הפעילויות המאורגנות על ידו. יו"ר חבר הנאמנים העולמית הינו ד"ר קטאבי אלמהדי. המזכירות הכללית מנהלת את הפעילות יום- יומית של הארגון והיא כוללת מספר מחלקות : משאבי אנוש, תרומות, תקשורת ומחקר ויחסי ציבור.

3.  ב-7-6 במרץ 2011 התקיימה בח’רטום בירת סודאן הועידה השנתית השמינית של מוסד אלקדס הבינלאומי בהשתתפות נשיא סודאן עומר אלבשיר. בוועידה השתתפו משלחות של הארגון מ-28 מדינות מרחבי העולם כמו גם נציגים של ארגונים אזרחיים. בכינוס השתתפו גם ח’אלד משעל , ראש הלשכה המדינית של חמאס, מחמוד אלזהאר בכיר חמאס ברצועה ונציג חזבאללה (Alquds-online.org ). יתכן ובכינוס נטל חלק גם שיח’ יוסף אלקרצ’אוי.

Muslim Judicial Council (MJC)

Muslim Judicial Council
הלוגו של הארגון

4. אחד הארגונים המוסלמים הותיקים בדרום אפריקה. הוקם בשנת 1945 בקיפטאון על ידי 62 מייסדים. הנשיא שלו הינו מלאנא אחסן הנדריקס. קודמו בתפקיד היה שיח’ אבראהים גבריאלס, ששימש גם חבר מועצת הנאמנים של "קואליציית הצדקה". כיום הוא מכהן כראש , UUCSA ארגון גג של כל הארגונים המוסלמים בדרום אפריקה.

5. הארגון שם לו למטרה להכשיר אנשי דת, להגן ועל דרך החיים המוסלמית ולשמור על זהות המוסלמים ועל זכויותיהם כמיעוטים. הוא גם פועל לקדם ערכים אסלאמיים בעיקר בכל מה שקשור לערכי נישואים, משפחה, ילדים נשים ונוער. כמה מחברי הארגון שימשו שרים וחברי פרלמנט בדרום אפריקה. המשרד הראשי של הארגון ממוקם בקיפטאון. הארגון חבר ב"קואליציית הצדקה" ושיח’ אבראהים גבריאל היה חבר בחבר הנאמנים של ה"קואליציה".

ארגונים נוספים השותפים לארגון השיירה

6. המידע שבידנו על ארגונים וגופים נוספים השותפים לשיירה הינו מועט. מבדיקה של רשימת הארגונים, שהופיעה באתר האינטרנט, עולה כי חלק מהארגונים שהוזכרו הם תחנות רדיו המשרתות את הקהילה המוסלמית בדרום אפריקה. כמו הוזכרה תמיכה של אוניברסיטאות, קולג’ים ובתי ספר אסלאמיים ברחבי דרום אפריקה.

Palestinian Solidarity Group

לוגו של Palestinian Solidarity Group

לוגו של Palestinian Solidarity Group

7.קבוצה אנטי ישראלית שקמה בקיפטאון בשנת 2000 על מנת לקדם את העניין הפלסטיני בדרום אפריקה ולמתג את ישראל כמדינת האפרטהייד, חברי הארגון הם בעיקר פוליטיקאים ופעילי איגודי עובדים, אנשי תרבות ופעילים לשעבר נגד האפרטהייד בדרום אפריקה. הארגון עושה הקבלה בין משטר האפרטהייד שהיה בדרום אפריקה לבין ישראל, הוא קורא לסיום "הכיבוש הישראלי", לשיבת הפליטים הפלסטינים ולהקמה של מדינה פלסטינית דמוקרטית חילונית. (קרות חיסולה של מדינת ישראל).

Channel Islam International

לוגו של Channel Islam International

לוגו של Channel Islam International

8. ערוץ תקשורת בעל אופי אסלאמי הפועל בדרום אפריקה ומשדר בשפה האנגלית למאזינים מוסלמים ברחבי העולם. הערוץ פועל יחד עם חכמי דת מוסלמים ברחבי העולם הערבי על מנת לגבש לוח שידורים בעלי תוכן אסלאמי רלבנטי עבור השוק האפריקאי. הערוץ ידוע כחלוץ בתחום שידורי הרדיו הלווייניים. לערוץ גם סניף בבריטניה. באתר האינטרנט של הערוץ מידע אודות השיירה. ערוץ זה הוא שותף התקשורת הרשמי של השיירה על פי הסכם, שנחתם עימו.

Voice of Cape

Voice of Cape

לוגו של תחנת השידור

9. ערוץ תקשורת מוסלמי נוסף המשדר מקיפטאון.

קריקטורה באתר האינטרנט של voice of cape
קריקטורה באתר האינטרנט של voice of cape

Jamiat Ul Ulama

Jamiat Ul Ulama
לוגו של Jamiat Ul Ulama

10.  מועצת תיאולוגים מוסלמים בדרום אפריקה. הארגון הוקם ב-1923 על מנת לענות על הצרכים הדתיים של המוסלמים. כיום יש לארגון שישה סניפים פעילים ושישה נציגים אזוריים הפועלים בשש פרובינציות של דרום אפריקה.

Radio Islam


לוגו של Radio Islam

11. הוקם ב-1993 וקיבל רישיון ב-1997. מטרת התחנה היא לקדם את ערכי האסלאם בדרום אפריקה ומחוצה לה. עיקר השידורים בשפה האנגלית. לדברי אתר התחנה יש להם כ-100,000 מאזינים.

Al Ansaar Foundation

לוגו של Al Ansaar Foundation
לוגו של Al Ansaar Foundation

12.  הארגון הוקם בשנת 1993 על ידי קבוצה של אנשי עסקים מוסלמים במטרה לקדם את ערכי האסלאם. לארגון יש תחנת רדיו, מרכז תקשורת והוצאת ספרים.

מבנה הארגון על פי אתר האינטרנט שלו
מבנה הארגון על פי אתר האינטרנט שלו

Central Islamic Trust

13.  ארגון שהוקם בשנת 1958. נחשב לאחד הארגונים הותיקים המשרתים את הקהילה המוסלמית בדרום אפריקה. הארגון נועד לספק שירותים חברתיים למוסלמים במדינה ובכלל זה שירותי קבורה, חינוך אסלאמי, צדקה, דת ומלגות.


1 רשימת הארגונים בדרום אפריקה החברים בקואליציית הצדקה ראו מסמך מרכז המידע למודיעין ולטרור מה-6 בדצמבר 2004 : "קואליציית הצדקה ארגון גג של למעלה מ-50 קרנות אסלאמיות ברחבי העולם המנתב כספים למוסדות חמאס בשטחים".

2 שיירת סיוע אירופאית שהגיעה לרצועת עזה דרך מעבר רפיח לאחר שספינותיה נפרקו בנמל אלעריש. בשיירה נטלו חלק 43 פעילים שהביאו עימם אמבולנסים וציוד הומניטארי (אלקדס אלערבי, 6 באוגוסט 2010)

3 Pledge  במקור. ניתן לתרגם זאת גם כהתחייבות ל"סיוע מלא".

 

לראש העמוד