חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (19– 25 בינואר 2011)

מפגינים מציתים את דגל ישראל

מפגינים מציתים את דגל ישראל

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

צפא, 21 בינואר 2011

צפא, 21 בינואר 2011

צפא, 24 בינואר 2011

צפא, 24 בינואר 2011


מפגינים מציתים את דגל ישראל
מפגינים מציתים את דגל ישראל עליו כתוב “אלג’זירה” בהפגנה מול משרדי הערוץ בראמאללה,
בעקבות פרסום מסמכים, העוסקים במו”מ הישראלי-פלסטיני, שגררו האשמות כלפי הרשות הפלסטינית בדבר נכונות לויתורים מפליגים כלפי ישראל (צפא, 24 בינואר 2011).

עיקרי הדו"ח

 חמאס ממשיכה במדיניות ריסון הירי שלה, ופועלת לאכיפתה על שאר הארגונים. השבוע אותרה נפילה של רקטה אחת בנגב המערבי.

 רשת אלג’זירה חשפה מסמכים העוסקים במו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינית, שגררו האשמות כלפי הרשות כי היא נאותה לויתורים מפליגים כלפי ישראל בנושאי הליבה (ירושלים, הפליטים). בכירים ברשות הפלסטינית טענו כי המסמכים הם "ערבוב מכוון" בין ההצעות הישראליות להצעות הפלסטיניות והאשימו את אלג’זירה בקמפיין הסתה המשרת את ישראל, שנועד להביא לדה-לגיטימציה של הרשות והעומד בראשה.

אירועים בולטים בשטח

רצועת עזה

ירי רקטות ופצצות המרגמה

 השבוע פחת היקף ירי הרקטות, להערכתנו בעקבות פעילות האכיפה של חמאס. במהלך השבוע אותרה נפילה של רקטה אחת (21 בינואר)  בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. התארגנות המכנה עצמה קבוצת ייחוד האל והג’האד  קיבלה  אחריות על הירי (פורום אנצאר אלמג’אהאדין, 22 בינואר 2011).

ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הנגב המערבי 1

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי הרקטות בשנה האחרונה

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי פצצות מרגמה בשנה האחרונה

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

* מדובר בנפילות שאותרו בשטח ישראל ולא ברצועת עזה.
**  נכון ל-25 בינואר 2011

נמשכת מדיניות הירי המרוסנת מרצועת עזה

 דאוד שהאב, דובר הג’האד האסלאמי בפלסטין, ציין כי מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה פועלים לאכוף את ההרגעה ומתמקדים בפעילות בטחון שוטף לאורך הגבול עם ישראל.  הוא הוסיף כי כי לא צפוי לפרוץ על רקע זה עימות בין חמאס לבין פעילי הארגונים אחרים. דאוד שהאב ציין כי במהלך פגישה של הארגונים ברצועה שנערכה לאחרונה, התקבלה החלטה על "הרגעה" של הירי לעבר ישראל, בעיקר מתוך החשש לתגובה ישראלית (אלג’רידה, 18 בינואר 2011). מחמד אלהנדי, חבר הלשכה המדינית של הג’האד האסלאמי בפלסטין הדגיש גם הוא כי ההסכמה בין הארגונים כוללת הפסקת ירי רקטות וכי ארגונו מחויב לכך (אלוטן, 20 בינואר 2011).  

יהודה ושומרון

פעילות סיכול ומנע

 כוחות הביטחון הישראלים המשיכו השבוע בפעולות סיכול ומנע. במסגרתן נעצרו חשודים בפעילות טרור (אתר דובר צה"ל, 25 בינואר 2011).

ההתפתחויות ברצועת עזה

המצב במעברים

 השבוע עברו בין 86 ל-183 משאיות סחורה לרצועת עזה ביום. בנוסף הועברו לרצועת עזה 568 טונות גז בישול וכמה עשרות אלפי ליטרים של בנזין וסולר. מהרצועה הועברו לישראל  31.6 טון תותי שדה, 375,900 יחידות פרחים ו-3.3 טונות פלפלים לשם ייצוא לחו"ל (אתר תיאום פעולות הממשלה בשטחים, 25 בינואר 2011).

מחויבות ישראל כלפי רצועת עזה

 בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל הודיע, בפגישתו עם שרת החוץ של ממשלת צרפת, שביקרה באזור, כי בכוונתה של ישראל להתנתק מעזה בתחום התשתיות, בדגש על אספקת החשמל והמים. בתגובה טען דובר חמאס כי "רצועת עזה עדיין כפופה לישראל מבחינה חוקית ומנהלית" ולכן, על פי החוקים הבין לאומיים, ישראל מחויבת ב"אספקת צרכי העם". הוא קרא לקהילה הבין לאומית להתערב בסוגיה (Palestine-info , 22 בינואר 2011).

מצרים מאשימה את התארגנות "צבא האסלאם" הפועלת ברצועת עזה במעורבות בפיגוע בכנסיה הקופטית

 חביב אלעדאלי, שר הפנים המצרי, האשים את צבא האסלאם הפלסטיני, התארגנות ברצועה המזהה עצמה עם הג’האד העולמי2, בביצוע הפיגוע בכנסיה הקופטית באלכסנדריה בליל השנה החדשה (1 בינואר 2011). בפיגוע זה נהרגו 25 אזרחים ועשרות נוספים נפצעו. כמו כן, האשימה התקשורת המצרית את "צבא האסלאם" במעורבות בפיגועי טרור נוספים שאירעו במצרים בשנים האחרונות.  

 שר הפנים טען כי המידע הגיע בעקבות מעצרו של פעיל מצרי הקשור ל"צבא האסלאם". בתגובה מסר אבו ח’טאב, בכיר בארגון צבא האסלאם, כי ארגונו אינו פועל בשטח מצרים וטען כי מדובר ב"מזימה" של ישראל, שנועדה לגייס תמיכה במלחמה חדשה נגד עזה  (טלוויזיה מצרית, 23 בינואר 2011; אלרסאלה, 23 בינואר 2011).

גילויי מחאה (מאורגנים?) ברצועת עזה בעת ביקור שרת החוץ של צרפת

 שרת החוץ של ממשלת צרפת, מישל אליוט-מארי ביקרה בישראל וברצועת עזה. בעת ביקורה בישראל נפגשה עם הוריו של החייל החטוף גלעד שליט. על פי דיווחים תקשורתיים כינתה שרת החוץ, לכאורה, את חטיפתו "פשע מלחמה". בכירים בחמאס גינו בחריפות את הדברים שיוחסו לשרת החוץ: סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, כינה את ההצהרה "אוהדת לכיבוש" ומשקפת מדיניות של "איפה ואיפה" מצד צרפת (Palestine-info , 20 בינואר 2011). משרד החוץ הצרפתי טען כי שרת החוץ לא אמרה את הדברים שיוחסו לה (אתר משרד החוץ הצרפתי, 21 בינואר 2011).

 למחרת, ב-21 בינואר, כאשר הגיעה השרה לביקור ברצועת עזה התקבלה בשורה של הפגנות ומחאות (מאורגנות על ידי חמאס?). בהפגנות השתתפו בני משפחות האסירים הפלסטינים העצורים בישראל, שחסמו את דרכה והשליכו לעברה נעליים (Palestine info , 21 בינואר 2011; רדיו צות אלקדס, 21 בינואר 2011; אלמנאר, 21 בינואר 2011). צאא’ב עריקאת, ראש מחלקת המו"מ באש"ף טען מאוחר יותר, כי השרה הבהירה לאבו מאזן שדבריה בנושא סולפו וכוונתה הייתה כי יש לבצע עסקת חילופי אסירים בין הצדדים (רדיו קול פלסטין, 23 בינואר 2011).

צפא, 21 בינואר 2011
מימין: מפגינים פלסטינים חוסמים את דרכה של שרת החוץ של צרפת במחאה על התבטאות שיוחסה לה בעניין חטיפת גלעד שליט.

משמאל: אחת הנעליים שהושלכה על מכוניתה של השרה במחאה (צפא, 21 בינואר 2011)

המאבק המדיני

הפעילות המדינית של הרשות הפלסטינית במועצת הביטחון

 הרשות הפלסטינית מוסיפה לקדם את הצעת ההחלטה לגינוי ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם שהגיש, ביוזמתה, הגוש הערבי באו"ם ב-18 בינואר. ריאצ’ מנצור, הנציג הפלסטיני באו"ם, מסר כי על נוסח ההצעה חתמו 122 מדינות והיא קיבלה את תמיכתן של 14 מתוך 15 החברות במועצת הביטחון. לדבריו אין בכוונת הפלסטינים לסגת מההצעה.  עם זאת אמר, כי רק כאשר הפלסטינים יהיו בטוחים שהאמריקנים לא יעשו שימוש בזכות הוטו שלהם, יעלו את ההצעה להצבעה (אלשרק אלאוסט, 22 בינואר 2011).

 "דיפלומטים באו"ם" העריכו כי הדבר לא יוכל להתבצע לפני ה-5 בפברואר (רויטרס, 19 בינואר 2011). בכירים ברשות הפלסטינית ציינו כי הרשות פועלת על מנת לשכנע את ארצות הברית לתמוך בהחלטה (אלוטן, 20 בינואר 2011; אלקדס אלערבי, 20 בינואר 2011).

הרשות הפלסטינית ממשיכה לקדם הכרה בין לאומית במדינה פלסטינית בגבולות 1967

 הרשות הפלסטינית ממשיכה בקמפיין הדיפלומטי שמטרתו לקדם הכרה בין לאומית במדינה פלסטינית בגבולות 1967. פרו הצטרפה גם היא למדינות דרום אמריקה כאשר פרסמה הצהרה לפיה  היא מכירה במדינה פלסטינית חופשית ועצמאית. הנציג הפלסטיני בארצות הברית הציב (19 בינואר) את דגל אש"ף מעל בניין נציגות הרשות הפלסטינית בוושינגטון הבירה. פיליפ קראולי, דובר מחלקת המדינה, הבהיר כי הדבר לא משנה את מעמדה החוקי של הנציגות (כלומר, אינו מהווה העלאה שלה למעמד שגרירות) (אתר מחלקת המדינה, 19 בינואר 2011).

 אבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית, טען כי הקיפאון במשא ומתן לא יוביל לאנתיפאדה אלימה חדשה או לעימות צבאי, אך עשוי להוביל ל"מחאות עממיות". הוא הוסיף כי הפלסטינים אינם שוקלים בשלב זה הכרזה על מדינה באופן חד צדדי, אך פועלים לכך שלקראת ספטמבר 2011, מועד סיום המו"מ עליו הכריז נשיא ארה"ב אובאמה, תושלם הכנת המוסדות הפלסטיניים לקראת הכרזה על מדינה, ו"פלסטין" תתקבל כחברה באו"ם (אלג’זירה, 21 בינואר 2011).

צאא’ב עריקאת ראש מחלקת המו"מ באש"ף התייחס לפרסומים לפיהם שר החוץ הישראלי אביגדור ליברמן גיבש מפה למדינה פלסטינית בגבולות זמניים.  הוא טען כי ישראל אינה רצינית בכל הנוגע לכינון שלום עם הפלסטינים והדגיש, שהפלסטינים לא יסכימו לפתרונות ביניים כמו מדינה בגבולות זמניים (רדיו קול פלסטין, 23 בינואר 2011; קדסנט, 23 בינואר 2011; הארץ, 23 בינואר 2011).  

התבטאות נשיא רוסיה בעת ביקור ברשות הפלסטינית

 נשיא רוסיה מדבדב, בעת ביקורו ברשות הפלסטינית (18 בינואר), הבהיר כי רוסיה הכירה במדינה הפלסטינית כבר בשנת 1988, ועמדתה זו נותרה ללא שינוי. בעת ביקורו בירדן, יום לאחר מכן, הבטיח כי רוסיה תדון עם ישראל על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים. הוא הוסיף, כי לא ניתן יהיה לפתור את הסוגיה הפלסטינית מבלי להיוועץ בישראל ובכל שאר הגורמים המעורבים בסכסוך, ורק לאחר התייעצויות אלה  רוסיה תחליט כיצד לסייע לפלסטינים (ריאה נובוסטי, 19 בינואר 2011; אתר משרד החוץ הרוסי, 19 בינואר 2011).

הזירה הפנים פלסטינית

רשת אלג’זירה חשפה מסמכים הנוגעים למו"מ בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית

 רשת אלג’זירה ועיתון הגארדיאן הבריטי חשפו (21 בינואר) שורה של מסמכים העוסקים במו"מ בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית. מסמכים נוספים, 1,600 בסך הכל, צפויים להיחשף בהדרגה (גארדיאן, 25 בינואר 2011; אלג’זירה, 21 בינואר 2011). פרסומם גרר האשמות כלפי הרשות כי הוא נאותה לויתורים מרחיקי לכת כלפי ישראל בנושאי הליבה, ובכלל זאת בעניין ירושלים והפליטים. הפרסום העמיד את הרשות הפלסטינית במבוכה, והחמאס וארגוני טרור נוספים עושים בו שימוש על מנת לנגח את הרשות. להלן לקט תגובות ראשוניות:

  הרשות הפלסטינית:

  • אבו מאזן, ראש הרשות הפלסטינית, טען כי המסמכים הינם "ערבוב מכוון" בין ההצעות הישראליות להצעות הפלסטיניות, וכי המידע שפורסם בהם הוצג בפני מדינות ערב בזמנו, כפי שמוצגים פרטיהם של כל מו"מ או הצעה (ופא, 24 בינואר 2011).

  • נביל שעת’, בראיון לרשת אלג’זירה,, אישר כי המסמכים שבידה הם אותנטיים, אולם לדבריו מדובר בניירות לא רשמיים שאינם מחייבים את הפלסטינים. הוא קבל כי בעת שהרשות פועלת בכל כוחה להסיר את "הלגיטימיות של הכיבוש הישראלי, מה שהישראלים מכנים דה-לגיטימציה של ישראל"3 – אלג’זירה עושה מאמץ לדה-לגיטימציה של הפלסטינים (אלג’זירה, 24 בינואר 2011).

  • יאסר עבד רבה, חבר הועד הפועל של אש"ף, נמנע מלהתייחס לאותנטיות המסכים, אך טען כי אלג’זירה עיוותה את העובדות או הוציאה אותן מהקשרן, והציגה לצופיה תמונה השונה מהמציאות. הוא האשים את אלג’זירה ואת ממשלת קטר בשיתוף פעולה עם ישראל נגד הרשות. לטענתו, זהות מדליפי המסמכים ידועה לרשות, והיא תנקוט נגדם בצעדים (הטלוויזיה הפלסטינית, 24 בינואר 2011).

  •  אבו אלעלאא’, ראש המחלקה לענייני ירושלים באש"ף, כינה את הדלפת המסמכים "קמפיין הסתה" כנגד הרשות הפלסטינית והכחיש את אמיתותם (ופא, 24 בינואר 2011).

  • ריאצ’ אלמאלכי, שר החוץ של הרשות, תמה לגבי מועד הפרסום והאשים את אלג’זירה בכך ש"בחר לשרת את ישראל" המנהלת, לטענתו, קמפיין להחלשת ראש הרשות, אבו מאזן (ופא, 24 בינואר 2011).

 בתקשורת הפלסטינית דווח כי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית נערכים לקיום תהלוכות מחאה בגדה המערבית. עוד דווח כי אבו מאזן אינו שולל אפשרות של סגירת משרדי אלג’זירה בשטחי יהודה ושומרון בעקבות הפרסום. על רקע זה ניסו עשרות פלסטינים הפגינו וניסו לפרוץ למשרדי אלג’זירה בראמאללה, הציתו דגל ישראל ועליו שם הרשת ודרכו על מגן דוד ובמרכזו שם הרשת (צפא, 24 בינואר 2011).

צפא, 24 בינואר 2011
מימין: שלט המשווה בין רשת אלג’זירה לבין ישראל, שהונף בהפגנה נגד הרשת שהתקיימה מול משרדיה בראמאללה.
משמאל: המפגינים רומסים איור של מגן דוד ובמרכזו שם הרשת (צפא, 24 בינואר 2011). הרשות הפלסטינית
האשימה את אלג’זירה ואת ממשלת קטר בשיתוף פעולה עם ישראל להחלשת אבו מאזן.

 חמאס ושאר ארגוני הטרור:

  • סאמי אבו זהרי, דובר חמאס, טען כי המסמכים מעידים על "מזימה" של הרשות הפלסטינית עם ישראל, שנועדה "לחסל את העניין הפלסטיני" (Palestine-info , 23 בינואר 2011).

  • אסאמה חמדאן, בכיר חמאס,  טען כי המסמכים שהודלפו מוכיחים שדאגותיהם של הפלסטינים ושל ה"התנגדות" (קרי, ארגוני הטרור) הינן נכונות ומנהלי המו"מ אכן אינם אמינים, ולפיכך ולכן אינם מורשים לנהל מו"מ עם ישראל בשם הפלסטינים. הוא הדגיש כי בכירי הרשות לא הכחישו את אמיתותם של המסמכים (CNN , 24 בינואר 2011).

  • ועדות ההתנגדות העממית הודיעו כי "מי שמוותר על גרגיר מעפרה [של פלסטין]" נמצא מחוץ ל"מחנה הלאומי", שכן פלסטין כולה שייכת לפלסטינים. לטענתם אבו מאזן ואנשיו "מייצגים רק את עצמם" (אתר קאום, 23 בינואר 2011).

  • נאפד’ עזאם, חבר הלשכה המדינית של הג’האד האסלאמי בפלסטין, הדגיש בעקבות הפרשה כי ה"התנגדות" היא הדרך היחידה להחזיר את "זכויות" הפלסטינים (pal-today , 24 בינואר 2011).   

המשטים לרצועת עזה – תמונת מצב

דו”ח ועדת טירקל ותגובות ראשוניות עליו 4

 ב-23 בינואר פורסם דו"ח ועדת טירקל, ועדת החקירה הישראלית בסוגיית ההשתלטות על המשט במהלכו הותקפו כוחות צה"ל בידי הארגון התורכי IHH . הועדה התייחסה לסגר המוטל על רצועת עזה וקבעה כי הוא עומד בכללי המשפט הבין לאומי. בכל הנוגע למשט הועדה קבעה כי מהלך ההשתלטות על הספינה תאם את המשפט הבין לאומי שכן אם בכוונתו של כלי שיט  להפר סגר ימי, ניתן להשתלט עליו גם במים בין לאומיים. הועדה טענה כי צה"ל לא לקח בחשבון תרחיש של "כוח מאורגן חמוש בכלי נשק קטלניים", שיתנגד באופן פעיל לניסיון העלייה על הסיפון.

 הדו"ח הטיל את האחריות לאירועים האלימים על סיפון המרמרה על חברי ארגון IHH הטורקי וטען כי פעילי הארגון לא פעלו מתוך הגנה עצמית אלא "התנגדותם לעליית החיילים לסיפון הייתה מתוכננת ואלימה באופן קיצוני ואינה אופיינית לאי ציות אזרחי". בעשותם כך, טען הדו"ח, איבדו הפעילים את מעמדם המיוחד כאזרחים למשך הזמן בו התנגדו. הועדה ציטטה מעדויות לוחמי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על הספינה. אחד מהם, הראשון שגלש מהמסוק אל הסיפון, סיפר כי ההמון התנפל עליו וניסה לבצע בו מעשה לינץ’. הוא סיפר כי פעילי IHH חנקו אותו ואף ניסו לעקור את עיניו והוא חשש לחייו (הארץ, 24 בינואר 2011; YNET , 23 בינואר 2011).

 תגובת תורכיה: ארדואן, ראש ממשלת תורכיה, הודיע כי הוא "נדהם ומאוכזב" מהדו"ח. הוא שלל את אמינותו וכינה אותו "חסר ערך". בכירים תורכים אחרים נמנעו מהבעת דעה על הדו"ח שכן לטענתם טרם עיינו בו, אך אמרו כי תגובת ראש הממשלה מייצגת את דעת הקהל התורכית וכי ממשלת תורכיה מקבלת את מסקנות הדו"ח התורכי שקבע כי ישראל פעלה בניגוד לחוק הבין לאומי והפעילה כוח רב מהדרוש (הארץ, 24 בינואר 2011; אלמנאר, 24 בינואר 2011). ועדת החקירה התורכית לעניין המשט ציינה כי היא "מופתעת, מזועזעת וחרדה" ממסקנות הדו"ח אשר "מטהר" את שמה של ישראל.

 תגובת IHH : בולנט ילדרים, מנהיג IHH , דחה את מסקנות ועדת טירקל וקרא לחבריה "טיפשים". הוא טען כי על פי החוק הבין לאומי הישראלים הינם פושעים. לדבריו, רובם הגדול של התורכים חושבים שמאבקו של IHH נגד ישראל צודק. לטענתו, אפילו הקהילה היהודית בתורכיה חושבת שדו"ח טירקל "מכיל שטויות ודברי הבל" (אלג’זירה, 24 בינואר 2011).

 תגובת חמאס: פוזי ברהום, דובר חמאס, הדגיש כי חמאס מתנגדת באופן מוחלט לועדת חקירה כלשהי אשר תחקור את אירוע ה"מרמרה". הוא כינה את הועדה "מזויפת" וציין כי לא הגיוני ש"הפושע" הוא שישפוט. הוא הביע את תמיכתה של חמאס בממשלת תורכיה וב"דבקותה בעמדותיה" כלפי ישראל וקרא למערכת המשפט הבין-לאומית להתערב ולהעמיד לדין את "מבצעי הפשע" (אלרסאלה, 23 בינואר 2011).

עדכונים נוספים לגבי שיירות ומשטים

 פעילי השיירה הלובית "אלקדס 5" (שחלק מפעיליה הגיעו לרצועת עזה בדרך האוויר בראשית ינואר) נכנסו לרצועת עזה ב-22 בינואר, לאחר שהספינה בה הפליגו התעכבה בלב ים במשך כעשרה ימים. פעילי השיירה, 17 במספר, התקבלו בידי בכירי חמאס, וביניהם ראש ממשל חמאס אסמאעיל הניה ובכיר חמאס מחמוד אלזהאר. מטענה של השיירה כלל תרופות, אמבולנסים, כסאות גלגלים ומזון לתינוקות (Palestine-info , 22 בינואר 2011; מען, 19 בינואר 2011).

 המשט המשודרג – "צי החירות 2": אמין אבו ראשד, המזוהה עם האחים המוסלמים ומשמש כמתאם ארגון הקמפיין האירופי להסרת המצור, הודיע כי המשט המשודרג המאורגן בידי קואליציה אנטי ישראלית ומכונה "צי החירות 2" צפוי לצאת לדרכו במהלך חודש אפריל 2011, והוא יכלול כ-1,500 פעילים ומעל ל-20 ספינות, ובהן גם ה-Mavi Marmara. לדבריו, הספינות צפויות לצאת ממדינות אירופה וכן מקנדה ומארצות הברית.      


1 בסטטיסטיקה זו לא נכלל ירי פצצות מרגמה לעבר סיורי צה"ל בקרבת גדר הגבול, שנפלו בשטח רצועת עזה.

2 התארגנות צבא האסלאם (ג’יש אלאסלאם), הוקמה ברצועת עזה בשנת 2006 ע"י ממתאז דע’מש, בן לחמולה רבת כוח בשכונת אלצאברא, שבעזה. ממתאז דרמש, פרש עם תומכיו מוועדות ההתנגדות העממית והקים  את התארגנות "צבא האסלאם" אליה הצטרפו ככל הנראה גם פעילים פורשים של גדודי עז אלדין אלקסאם של חמאס. מאז מבצע "עופרת יצוקה" ניסה "צבא האסלאם" לבצע מספר "פיגועי איכות" נגד ישראל ונגד יעדים זרים כולל בחצי האי סיני.

3  נביל שעת’ השתמש במונח האנגלי "Delegitimization of Israel"

4 את הדו"ח ניתן למצוא, בין השאר ב: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1211110.html . להרחבה ראו גם לקט מרכז המידע מיום 23 בינואר 2011 בנושא: "עדויות מפורטות של קציני וחיילי צה"ל, הנחשפות לראשונה ונתמכות על ידי תיעוד רב, ממחישות את אופיה ההתקפי והברוטאלי של לחימת פעילי ה-IHH ושותפיהם על גבי ה"מרמרה".

 

לראש העמוד