חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (27 ביולי – 3 באוגוסט 2010)

נזק שנגרם למכונית בעקבה

נזק שנגרם למכונית בעקבה

בור שנפער כתוצאה מהרקטה שנפלה באשקלון

בור שנפער כתוצאה מהרקטה שנפלה באשקלון

ב- 31 ביולי נפלה רקטה בסמוך למבנה חינוכי במועצה האזורית שער הנגב

ב- 31 ביולי נפלה רקטה בסמוך למבנה חינוכי במועצה האזורית שער הנגב

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

אירועי המשט מאיימים להטביע את ממשלת נתניהו (אלקדס, 25 ביולי 2010)

אירועי המשט מאיימים להטביע את ממשלת נתניהו (אלקדס, 25 ביולי 2010)

אימונים של פעילי ג'האד אסלאמי בפלסטין (צפא, 15 ביולי 2010)

אימונים של פעילי ג'האד אסלאמי בפלסטין (צפא, 15 ביולי 2010)

כינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית (אלחיאת אלג'דידה, 30 יולי 2010).

כינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית (אלחיאת אלג'דידה, 30 יולי 2010).

ביטאון חמאס, פלסטין, 29 יולי 2010

ביטאון חמאס, פלסטין, 29 יולי 2010


ירי רקטות מהרצועה ומסיני

ובאילת ועקבהנזק שנגרם למכונית בעקבה
נזק שנגרם למכונית בעקבה

(טלוויזיה מצרית, 2 באוגוסט 2010)
  באשקלוןבור שנפער כתוצאה מהרקטה שנפלה באשקלון
בור שנפער כתוצאה מהרקטה שנפלה באשקלון
(באדיבות NRG . צילום: אדי ישראל, 30 ביולי 2010)

עיקרי הדו"ח

 במוקד אירועי השבוע עמד ירי רקטות מחצי האי סיני לעבר אילת ועקבה ולעבר  אשקלון והנגב המערבי. בירי לעבר עקבה נהרג אזרח ירדני וחמישה נפצעו. כתוצאה מהירי לעבר אשקלון (רקטה תקנית 122 מ"מ) לקתה אזרחית ישראלית בהלם. בתגובה לירי לעבר הנגב המערבי תקף חיל האוויר מספר יעדי טרור ברצועת עזה.

  וועדת המעקב של הליגה הערבית נתנה "אור ירוק" לרשות הפלסטינית לפתוח במו"מ ישיר עם ישראל בכפוף לבחירת המועד לתחילת השיחות ע"י אבו מאזן. בכירים פלסטינים ובהם אבו מאזן ברכו על ההחלטה אולם הבהירו כי יסכימו לקיים את המו"מ הישיר רק כאשר יקבלו את הערבויות הדרושות לגבי גבולות 1967 והקפאת ההתנחלויות.

אירועים בולטים בשטח

סיני ורצועת עזה

ירי הרקטות לעבר אילת

 ב-2 באוגוסט בשעה 07:45  שוגרו משטח סיני לכיוון ישראל שש רקטות, יתכן מסוג גראד 122 מ"מ. שלוש מהרקטות נפלו בעיר אילת, אחת מהן בבריכת ניקוז הממוקמת בצפון העיר. לא היו נפגעים (דובר צה"ל, 2 באוגוסט 2010). שתי רקטות נוספות  נפלו  בעיר עקבה בחזית מלון אינטרקונטיננטל. אזרח ירדני נהרג וחמישה נפצעו, אחד מהם באורח קשה. רקטה נוספת נפלה לים. לפי שעה לא ברור לנו מי עמד מאחורי ירי הרקטות.

 עלי אלאיעד, שר ההסברה והתקשורת הירדני, שגינה את מתקפת הרקטות, אמר כי הרקטות נורו מחוץ לשטח ירדן וכי כוחות הביטחון חוקרים את נסיבות האירוע (סוכנות הידיעות הירדנית, 2 באוגוסט 2010).

 שלטונות מצרים מיהרו להכחיש כי הרקטות נורו משטח חצי האי סיני (אתר אלנהאר, 2 באוגוסט 2010). במקביל הכריזו המצרים על מצב חירום בסיני. במסגרת זאת נסגרו כל היציאות והכניסות, כולל מעבר רפיח, ותוגברו המחסומים.  כוחות הביטחון המצריים ערכו סריקות נרחבות באזור טאבה וראס אלנקב על מנת לבדוק האם אכן נורו הרקטות משטח מצרים (אלחקיקה אלדוליה, 2 באוגוסט 2010).

 זוהי הפעם השנייה השנה בה נורות רקטות לעבר העיר אילת.  ב-22 באפריל 2010 נשמעו מספר פיצוצים בעיר אילת וכמו כן נפלה רקטה באזור עקבה. מקור הירי היה בחצי האי סיני.  צוללנים של חיל הים משו רקטה 122 מ"מ.

ירי רקטות מרצועת עזה

 השבוע נמשך גם ירי הרקטות לעבר יישובי הנגב המערבי. סה"כ אותרו במהלך השבוע שתי נפילות רקטות:

  • ב-30 ביולי  נפלה רקטה בעיר אשקלון אזרחית ישראלית לקתה בהלם. הייתה זו רקטה 122 מ"מ תקנית (גראד).  בתגובה לירי על אשקלון הגישה ישראל תלונה לנשיא מועצת הביטחון של האו"ם ולנציבה לזכויות האדם במועצת זכויות האדם בג’נבה (הודעת דובר משרד החוץ, 30 ביולי 2010). זוהי רקטה תקנית ראשונה המשוגרת לשטח ישראל מזה כשנה וחצי. וועדות ההתנגדות העממית קיבלו אחריות על ירי רקטת הגראד (סוכנות הידיעות הסינית, 30 ביולי 2010) לא ברור אם אכן ארגון זה ביצע את הירי .


הרס שנגרם למכונית כתוצאה מהרקטה שנפלה באשקלון
(באדיבות NRG צילום: אדי ישראל, 30 ביולי 2010)

  • ב- 31 ביולי נפלה רקטה בסמוך למבנה חינוכי במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים נגרם נזק קשה למבנה. התארגנות המכנה עצמה גדודי ייחוד האל והג’האד קיבלה אחריות על הירי (מען, 31 ביולי, 2010).

ב- 31 ביולי נפלה רקטה בסמוך למבנה חינוכי במועצה האזורית שער הנגב
מימין: חלק מהרקטה שנורתה.  משמאל: הנזק שנגרם למבנה כתוצאה מנפילת הרקטה
(צילום באדיבות זאב טרכטמן 31 ביולי 2010)

ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הנגב המערבי 1

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי הרקטות ב-2010 בחתך חודשי *

ירי הרקטות במהלך 2010 בחתך חודשי

* מדובר בנפילות שאותרו בשטח ישראל בלבד. כמות דומה של נפילות רקטות אותרה בתקופה זו בשטח רצועת עזה.
* * נכון ל- 3 באוגוסט 2010.

פעילות חיל האוויר

  בתגובה לירי הרקטות לעבר הנגב המערבי תקפו כלי טיס של חיל האוויר מספר יעדי טרור ברצועת עזה :

  • 31 ביולי – הותקפו שלושה יעדי טרור, ביניהם אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז הרצועה ומנהרה להברחת אמצעי לחימה בדרום הרצועה (דובר צה"ל 31 ביולי 2010).  בתקיפה נהרג עיסא ביטראן, המכונה אבו בלאל, פעיל בכיר בזרוע הצבאית של חמאס. שמונה פעילים נוספים נפצעו. כמו כן נפצעו שני אזרחים (פאל טודיי, צות אלאקצא, 31 ביולי 2010). בהודעה רשמית שפרסמו הבטיחו גדודי עז אלדין אלקסאם כי מותו של אבו בלאל לא יעבור ללא תגובה (אתר אלקסאם, 31 ביולי 2010).

  • 1 באוגוסט –  כלי טיס תקפו מנהרה שנועדה להברחת אמצעי לחימה ומנהרה שנועדה לתקיפה בדרום רצועת עזה (דובר צה"ל 1 באוגוסט 2010). כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו, כי כתוצאה מהתקיפה נפצע פלסטיני באורח בינוני (ופא, מען, 1 באוגוסט 2010).

  דוברי חמאס ברצועת עזה גינו את פעילות חיל האוויר וקשרו אותה להחלטת וועדת המעקב הערבית לאפשר לאבו מאזן לקיים מו"מ ישיר עם ישראל:

  • טאהר אלנונו, דובר ממשל חמאס הביע ספק בעובדה, כי רקטת גראד שוגרה לעבר  אשקלון  הוא טען כי התקפות חיל האוויר הם תגובת ישראל להחלטת וועדת המעקב הערבית לאפשר לאבו מאזן מו"מ ישיר עם ישראל (אלג’זירה, 31 ביולי 2010).

  • אסמאעיל רצ’ואן דובר חמאס אמר, כי ההתקפה מהווה "סטירת לחי" לעמדה הבינערבית וקרא לזנוח את יוזמת השלום הערבית (צות אלאקצא, 31 ביולי 2010).

  • סאמי אבו זהרי, דובר חמאס אמר כי התקיפה הייתה בתגובה להחלטת הליגה הערבית על מנת להפר את השקט ו"לזרוע בלבול" (Palestine-info , 31 ביולי 2010).

שני פעילי טרור נפצעו ברצועה

  כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו כי ב-28 ביולי לפנות בוקר נפצעו שני פלסטינים באורח קשה בפיצוץ במחנה הפליטים אלמע’זי. על פי הדיווחים שני הפלסטינים נפצעו במהלך "משימת ג’האד" (צפא, מען, פאל פרס, 28 ביולי 2010). המדובר ככל הנראה ב"תאונת עבודה".

יהודה ושומרון

פעילות סיכול ומנע

  כוחות הביטחון הישראליים המשיכו בפעילות הסיכול והמנע במסגרתה נעצרו חשודים בפעילות טרור והוחרמו אמצעי לחימה. כמו כן  נמשכו הפגנות אלימות במוקדים שונים ביהודה ושומרון.

  ב-2 באוגוסט נדקר נהג מונית ישראלי על ידי שני פלסטינים שעלו לנסיעה סמוך לחוארה (דרומית לשכם). הנהג פונה לבית החולים (דובר צה"ל 2 באוגוסט 2010). בו ביום נפצע מאבטח ישראלי בידו בעת שעמד בעמדת תצפית במחסום קלנדיה. האירוע נבדק. מקורות פלסטינים מדווחים כי המאבטח נפצע מירי שבוצע ממכונית פרטית אשר נמלטה מהמקום (סוכנות ופא, 2 באוגוסט 2010). 

  כמו כן נמשכו  ידויי האבנים לעבר כלי רכב. אזרחית ישראלית נפצעה. להלן אירועים בולטים:

  • 30 ביולי –  אבנים יודו לעבר כלי רכב סמוך לאלערוב (דרומית מערבית לבית לחם) לא היו נפגעים. נגרם נזק לכלי הרכב (דובר צה"ל, 30 ביולי 2010).

  • 29 ביולי – אבנים יודו לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לכפר עזון (מזרחית לקלקיליה) אזרחית ישראלית נפצעה באורח קל (דובר צה"ל, 29 ביולי 2010).

המשט לרצועת עזה

כוונות ליציאת משטים ושיירות סיוע נוספים לרצועת עזה תמונת מצב

לבנון

  מארגני הספינות מלבנון מוסיפים להדגיש, כי לא יירתעו מ"האיומים הישראליים" וכי המשט צפוי לצאת בקרוב. במסגרת זו:

  •  ת’אא’ר ע’נדור, חבר הוועדה המפקחת על הספינה נאג’י אלעלי וכתב בעיתון אלאח’באר, ציין, כי "המארגנים התגברו על מספר קשיים" אך "טרם נקבע מועד סופי ליציאה". הוא ציין גם כי "האיומים הישראליים על הספינה הולכים ומתגברים מזה עשרה ימים" (ערוץ אלאקצא, 27 ביולי 2010).

  •  רימא פרח, דוברת ספינת הנשים מרים הצהירה, כי הספינה נמצאת על סף יציאה ומחכה לאישור משלטונות לבנון. לדבריה, המסמכים הדרושים לקבלת אישורי היציאה אמורים היו להיות מוגשים ב-28 ביולי. היא טענה כי "הם לא חוששים מהאיומים הישראליים" וכי "זו אינה נסיעת תיירות אלא נסיעת אתגר על מנת לשבור את המצור מעל הרצועה". עוד הוסיפה הוסיפה, כי הם "יתנגדו לכל ניסיון להעביר את הספינה לנמל אשדוד או אלעריש" (ערוץ אלאקצא, 27 ביולי 2010).

יוזמות נוספות

  במקביל, נמשכים דיווחים אודות כוונות להוצאת משטים ושיירות סיוע  נוספים לרצועת עזה. במסגרת זו יצוינו:

  • ארצות הברית: דווח, כי אחד המשתתפים בארגון הספינה "תעוזת התקווה", הצפויה להצטרף למשט "צי החירות 2" הינו פרופסור רשיד אלח’אלידי, דובר אש"ף לשעבר המשמש כפרופסור באוניברסיטת קולומביה ומתואר בתקשורת כ"ידיד אישי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה" (גלובס, 25 ביולי 2010).

  • אירופה:

    ג’ורג’ גאלוויי, חבר הפרלמנט הבריטי לשעבר, בעל עמדות הפרו-חמאסיות, שב והצהיר כי ב-18 בספטמבר, "יום השנה ל[ארועי] צברא ושתילא", תגענה שיירות יבשתיות "לשבירת המצור" מאירופה, דוחא ומרוקו, וכמו כן תצא ספינה מנמל לאד’קיה (שבסוריה) (אללואא, 27 ביולי 2010).

    דוקטור עצאם יוסף, המתאם הכללי של השיירה "מיילים של חיוכים 2" מסר שהשיירה צפויה להגיע לחופי אלכסנדריה ב-2 באוגוסט, לאלעריש ב-5 באוגוסט ולהיכנס יבשתית לרצועת עזה ב-7 באוגוסט. לדבריו קיים תיאום בעניין עם שלטונות מצרים. הוא ציין, כי השיירה תוביל חמישים אמבולנסים, תרופות ומכשור וציוד רפואי (אלרסאלה.נט, 26 ביולי 2010).

  • ירדן: פתחי אבו-נצאר, דובר שיירת "עורק החיים" הירדנית, טען כי הציע להגיש, בשם המשתתפים הירדנים ב"צי החירות" ובסיוע הממשלה הירדנית, תביעה נגד ישראל בבית הדין הבין לאומי לפלילים, כחלק ממהלך בין לאומי של הגשת תביעות על ידי משתתפי המשט (אלדסתור, 31 ביולי 2010). 

  • איראן: מחמוד אחמדי ביע’אש, חבר פרלמנט איראני, טען כי מצרים הסכימה להנפיק אשרות כניסה לו ולשלושה חברי פרלמנט איראנים נוספים המתכננים לבקר ברצועת עזה. קיים גם מידע לפיו שמצרים סירבה להנפיק אשרות אלו (צפא, 28 ביולי 2010).

  • לוב: על פי עוזר מזכ"ל ההתאחדות הכללית של אגודות הצדקה הציבוריות בלוב, שתי ספינות סיוע נוספות צפויות להגיע מלוב. הספינה אלקדס 4 אשר כבר נמצאת בדרכה ואמורה לחצות את גבול לוב-מצרים ב-8 באוגוסט, הספינה השנייה, אלקדס 5, תחל במסעה במהלך חודש רמצ’אן (המתחיל ב-11 באוגוסט) (אלמסלם, 2 באוגוסט 2010).

אירועי המשט מאיימים להטביע את ממשלת נתניהו (אלקדס, 25 ביולי 2010)
אירועי המשט מאיימים להטביע את ממשלת נתניהו (אלקדס, 25 ביולי 2010)

עמדת אלקאעדה לגבי המשטים

 בקלטת שמע חדשה שפרסם, ביטל אימן אלט’ואהרי, סגנו של בן לאדן, את חשיבותן של ספינות  הסיוע לעזה בטענה כי הן לא יביאו את השינוי שכן "כמוהן ככבשים בים של זאבים". לדבריו יבוא השינוי רק אם מצרים תחליט להסיר את "המצור" מעל עזה ולאפשר גישה חופשית אליה, ואם התורכים ידרשו ממשלתם להפסיק את שיתוף הפעולה עם ישראל ולשלוח כוחות לאפגניסטן. הוא גם קרא לעם התורכי לחדש את התפקיד שנשאה האימפריה העת’מאנית כמגינת מדינות האסלאם ופלסטין (פורום אלפלוג’ה, 28 ביולי 2010).

התפתחויות ברצועת עזה

המצב במעברים

 בשבוע שבין ה-18 וה-24 ביולי נכנסו לרצועת עזה 995 משאיות. 653 מתוכן נשאו מוצרי מזון שונים, כולל 73 משאיות שנשאו מזון, אשר הובא על ידי המשט שהגיע מלוב. בין המוצרים שהועברו בקר וצאן, מוצרי חשמל, גז בישול ודיזל (מתאם הפעולות בשטחים, 18-24 ביולי; 27 ביולי; 29 ביולי 2010). 

 במקביל ממשיכה ישראל לפעול להרחבת המעברים היבשתיים לרצועת עזה על מנת להגדיל את קיבולת העברת הסחורות. כמו כן הורחבו שעות פעילות ותוגברו האנשים המפעילים את המעברים. על מנת לבחון את הדרכים להרחבת פעילות מעבר כרם שלום הוקם צוות ישראלי-פלסטיני, שנפגש מספר פעמים, והחליט על עקרונות תוכנית עבודה משותפת (דובר צה"ל, 3 באוגוסט 2010).

עיתון מצרי מדווח על שפע  סחורות ברצועת עזה

 כתב העיתון המצרי אלאהראם דיווח לאחרונה אודות שפע של סחורות המצוי ברצועת עזה. לדבריו המצור על הרצועה נשבר "אפילו לפני פשע משט החירות", הודות לכניסת סחורות  ממצרים לרצועת עזה. בכתבתו הוא מציין, כי שוק רפיח "עמוס בכמויות גדולות של מוצרים וסחורות מסוגים שונים, במחירים…זולים מאלו שבמצרים" וכי "בתי המרגוע והשווקים הפכו סמל לרווחה ומוכיחים כי המצור הוא פוליטי ולא כלכלי". עוד הוא מציין כי "מי שהמתהלך ברחובות עזה מגלה בנקל מאות, אם לא אלפי מכוניות, שהגיעו לעזה ממצרים דרך המנהרות, ומקצתן גנובות. בבתי העסק למכירת מוצרי חשמל וכלי בישול קיים היצע מפתה של כל סוגי המכשירים…" נראה כי מדובר בסממני רווחה, שמהם נהנים בעיקר מקורבי חמאס, "מתעשרי המצור" (בעלי מנהרות) או עובדי הארגונים הבין לאומיים ברצועה, בדגש על אונר"א. בכתבה דווח גם, כי בתי הנופש החדשים הינם בעיקר בבעלות אישים המקורבים לחמאס ומשמשים בין היתר כאמצעי להלבנת הון (אתר memri , 1 באוגוסט 2010).

נמשך תהליך האסלאמיזציה של רצועת עזה

 נמשך תהליך האסלאמיזציה ברצועת עזה אותו מקדם ממשל חמאס בהדרגה.  אמצעי חשוב לכך הינו חקיקת חוקים וקביעת תקנות וכללי התנהגות שונים ברוח האסלאם. במסגרת זו, הכריזה משטרת חמאס על הטלת הגבלות חדשות על חנויות לממכר בגדי נשים ברצועה, במסגרתן ייאסר עליהן להציב בובות תצוגה בחלונות הראווה או לתלות כרזות או בגדים חושפניים. בנוסף לכך משרד ההקדשים של ממשל חמאס הודיע כי בכוונתו לקיים שורה של פעולות הסברה לקראת צום הרמצ’אן, בכללן קיום תחרות דת נושאת פרסים באתר האינטרנט של המשרד, עריכת כנסים דתיים והרצאות במסגדים (צפא, 28 יולי 2010; פלסטין אלאן 28 ביולי 2010).

מאמר בביטאון חמאס הקורא לאחים המוסלמים לשנות את המשטר במצרים

 מצטפא אלצואף, לשעבר העורך הראשי של ביטאון חמאס פלסטין, קרא במאמר שכתב לאחים המוסלמים במצרים לפעול בשיתוף פעולה עם האופוזיציה על מנת לשנות את השלטון הקיים [במצרים], בעידן מבארכ ולאחריו.  לדבריו תנועת האחים המוסלמים זקוקה ל"תקופת מעבר" במסגרתה תשתתף במהלך שינוי שתוביל האופוזיציה, שיהווה תקופת הכנה והבשלה של "המפעל האסלאמי באזור". רק לאחר תקופת ביניים זאת יהיה על האחים המוסלמים לתפוס את השלטון בפועל (פלסטין, 28-29 ביולי 2010).

קריאה לגיוס חובה למנגנוני הביטחון של חמאס

 במסגרת המשך מיסוד שלטונו ברצועת עזה והתעצמותו הצבאית ברצועה. פועל ממשל חמאס להנהגת גיוס חובה למנגנוני הביטחון. פתחי חמאד, שר הפנים בממשל חמאס הודיע, כי משרד הפנים בממשל חמאס "עומד להתחיל בתהליך גיוס מבחירה [למנגנוני הביטחון] ולאחר מכן גיוס חובה" (אתר משרד הפנים של ממשל חמאס, 27 ביולי 2010). איהאב אלע’צין, דובר משרד הפנים, אמר כי משרדו הקים וועדה ממשלתית שתכין סקר בנושא גיוס החובה. יצוין כי עד לאחרונה העדיפה חמאס כי מנגנוני הביטחון יתבססו  בעיקר על מתנדבים מקרב פעילי חמאס. אחת המשמעויות של גיוס החובה היא פתיחת השירות במנגנונים גם לפעילי ארגונים נוספים.

אימונים של פעילי ג'האד אסלאמי בפלסטין (צפא, 15 ביולי 2010)
אימונים של פעילי ג’האד אסלאמי בפלסטין (צפא, 15 ביולי 2010)

התהליך המדיני

ועדת המעקב הערבית החליטה לאשר לרשות הפלסטינית לפתוח במו”מ
ישיר עם ישראל, בכפוף להחלטת אבו-מאזן

 ועדת המעקב של הליגה הערבית החליטה בכינוסה האחרון, שנערך בקהיר ב-29 ביולי, לאשר לרשות הפלסטינית לפתוח מו"מ ישיר עם ישראל, תוך שהיא מותירה בידי אבו מאזן את זכות ההחלטה לקבוע את המועד ואת הנסיבות המתאימים לתחילת השיחות. במקביל שיגרה הועדה איגרת לארצות הברית בה דרשה הבהרות נוספות וערבויות בכל הקשור לבניה בהתנחלויות והגדרת מקור סמכות למו"מ (אלג’זירה, 30 ביולי 2010; הארץ, 29 ביולי 2010).

כינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית (אלחיאת אלג'דידה, 30 יולי 2010).
כינוס ועדת המעקב של הליגה הערבית (אלחיאת אלג’דידה, 30 יולי 2010).

 בכירים פלסטינים הדגישו בהתבטאויותיהם כי הגם שהם מקבלים בברכה את ההחלטה הערבית נותרו בעינם תנאי היסוד הפלסטינים לפתיחה במו"מ:

  • אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, טען, כי רק כאשר יקבל במישרין את הערבויות הדרושות לגבי גבולות 1967 ולהקפאת ההתנחלויות מראש ממשלת ישראל או באמצעות הנשיא מבארק, עבדאללה מלך ירדן או הממשל האמריקני, הוא יסכים לקיים מו"מ ישיר (פאנא-ניוז, 29 ביולי 2010).

  • יאסר עבד רבה, מזכיר הועד הפועל של אש"פ, מסר, כי הם מקבלים בברכה את החלטת ועדת המעקב הערבית. לדבריו קיימת חפיפה בין העמדה הבין-ערבית ולבין זו הפלסטינית בכך שהמו"מ חייב להתבסס על נקודת מוצא ברורה, שעיקרה הסכמה לגבולות 1967 כגבולות פלסטין וישראל וכן הפסקה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות, ובמיוחד בירושלים (אלג’זירה, 2 באוגוסט 2010). 

ביטאון חמאס, פלסטין, 29 יולי 2010
קריקטורה המלגלגת על חילוקי הדעות בין ישראל לרשות בעניין אופי המו”מ

(ביטאון חמאס, פלסטין, 29 יולי 2010).


1 בסטטיסטיקה זו לא נכלל ירי פצצות מרגמה לעבר סיורי צה"ל בקרבת גדר הגבול, שנפלו בשטח רצועת עזה.

 

לראש העמוד