שלהוב היצרים על גבי הספינה Mavi Marmara על ידי מנהיג IHH ופעילים נוספים

מחמד בלתאג'י נואם בפרלמנט המצרי

מחמד בלתאג'י נואם בפרלמנט המצרי


רקע

1. בסרט שנמצא על גבי הספינה Mavi Marmara, שצולם ככל הנראה על ידי אחד הצלמים שתיעדו את הנעשה על הסיפון העליון, נראה כינוס של הפעילים על גבי סיפון הספינה (ככל הנראה פעילי ה"גרעין הקשה" של  פעילי IHH). בכינוס שהתקיים, באור יום, ככל הנראה במועד סמוך לעימות, מדבר בולנט ילדרים, מנהיג IHH, בלהט בפני קהל השומעים ומשלהב אותם לקראת העימות האפשרי עם כוחות צה"ל. בשורה הראשונה של קהל השומעים נראה יושב שיח’ ראא’ד צלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל.

2. בולנט ילדרים מדבר בתורכית ואת רוח הדברים (תוך שימוש במונחים אסלאמיים) מתרגם לערבית אחד הפעילים (לבוש בבגד מסורתי וכפיה עליה דגל פלסטין). כמו כן נושא מספר דברים ד"ר מחמד אלבלתאג’י, חבר פרלמנט מצרי מטעם תנועת האחים המוסלמים המשמש כמזכיר כללי של סיעת האחים המוסלמים בפרלמנט1.

מחמד בלתאג'י נואם בפרלמנט המצרי
מחמד בלתאג’י נואם בפרלמנט המצרי
 (אתר סיעת האחים המוסלמים בפרלמנט המצרי, 5 ביוני 2010)

3. ידוע לנו כי במהלך ימי המסע עברו פעילי "הגרעין הקשה" של IHH שעל גבי מרמרה שעורי דת/אינדוקטרינציה מפי בכירים כגון יו"ר הארגון בולנט ילדרים ושיח’ ראא’ד צלאח. מספר שעות לפני השתלטות צה"ל על הספינה, ובמקביל לארגון הפעילים ולהכנת אמצעי הלחימה החלו הפעילים על הסיפון העליון להשמיע קריאות קרב ולשלהב את אלה אמורים לקחת חלק בעימות אלים (ראו קובץ סרטונים מס’ 2 ).

תוכן סרט הוידאו

4. להלן עיקרי הדברים שאמר בולנט ילדרים: "אחיי היקרים בעזרת אללה יצאנו לדרך ואנחנו נוסעים, אללה נתן לנו משאבים גדולים מאד וגם ברכה גדולה מאד. אנחנו (הולכים) בדרכם של השהידים, ההגונים והצדיקים. לא לכל אחד הזדמנות לנסוע על הספינה הזו, אללה נתן [את ההזדמנות הזו] למי שרצה [אותה] יותר מכולם … אנחנו ללא ספק נביא אחד משני ניצחונות עבור אללה לא משנה מה תהיה התוצאה הם מצפים לנו בפלסטין. אם נראה פחד הם ינצחו פעם נוספת. אנחנו לא רוצים להירשם בספרו של אללה כפחדנים תוך יומיים אנחנו עלולים להיתקל בהתפתחויות שליליות. אל תהיו כמו אלה שחזרו על עקבותיהם ואל תחזרו,  ברצון אללה אנחנו ניכנס לעזה ונפגוש את אחינו".

5. בהתייחסו לישראל:" הם כל כך חלשים, שכבר 4-5 ימים הם [ישראל] מתייחסים למשט שלנו ועושים הסברה נגדנו. הם רואים את עצמם בתור ממשלה, אבל בעצם הם לא. עכשיו הם אומרים שהם יוציאו צי [נגדנו], שהם יורידו לפה [לספינה] את הקומנדו ואנחנו מסבירים, אם תורידו את הקומנדו, אנחנו נזרוק אתכם למטה מפה ואתם תושפלו מול כל העולם…"2

6. לאורך כל הנאומים מלוות את הדוברים קריאות מצד הקהל: תכביר! [קריאה להאדרת האל] אללה אכבר!


לצפייה בסרטון לחצו כאן


1 ד"ר מחמד אלבלתאג’י הוא רופא במקצועו. היה בעבר פעיל בקרב בארגון הסטודנטים של האחים המוסלמים. מעורה מאד במערכת הדעוה החברתית של התנועה. ב-15 במרץ 2010 קרא לתמיכה ב"התנגדות" הפלסטינית, והוסיף כי "תנועת האחים המוסלמים לעולם לא תכיר בישראל ולא תזנח את ההתנגדות ותמיכתה למען מסגד אלאקצא, יהיו הלחצים אשר יהיו" הוא קרא לשליטי מדינות ערב להודות שטעו בתמיכתם ב"שלום הפיקטיבי" עם ישראל. הוא ציין כי "האחדות, הלחץ על הממשלות [הערביות] והתמיכה בהתנגדות הם בבחינת מפת הדרכים היחידה שיכולה להציל את ירושלים, להשיב את הכבוד הערבי ולמנוע את הפיכתה של פלסטין לאנדלוסיה נוספת… " (אתר האחים המוסלמים) .

2 על פי עדויות נוסעי הספינה ההנחיות שניתנו לקבוצת פעילי IHH היו, שלא לאפשר לחיילי צה"ל לעלות על גבי הספינה ולהשליך את החיילים שהצליחו לעלות עליה אל הים. בולנט ירדרים, ראש ארגון IHH , נתן הוראה בסמוך להשתלטות ליצור שרשרת אנושית ולהפיל את לוחמי צה"ל חזרה לים באמצעות כסאות ומקלות. ואכן בפועל נעשה ניסיון במהלך העימות להשליך חיילים מעל גבי הסיפון העליון.
 

לראש העמוד