חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני(8- 15 בספטמבר 2009)

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השליח האמריקני המיוחד גו'רג' מיטשל

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השליח האמריקני המיוחד גו'רג' מיטשל

ירי רקטות ופצצות מרגמה

ירי רקטות ופצצות מרגמה

רויטרס, 11 בספטמבר, צלם: חידר חוילה

רויטרס, 11 בספטמבר, צלם: חידר חוילה

צלאח עלי צלאח נבחאן (אלג'זירה, 14 בספטמבר)

צלאח עלי צלאח נבחאן (אלג'זירה, 14 בספטמבר)

ח'אלד משעל נפגש עם נשיא סודאן

ח'אלד משעל נפגש עם נשיא סודאן


ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השליח האמריקני המיוחד גו'רג' מיטשל
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השליח האמריקני המיוחד גו'רג' מיטשל
(לשכת העיתונות הממשלתית, 15 בספטמבר)

 

עיקרי הדו"ח

  בנגב המערבי נשמר השקט. עם זאת נמשכות אירועי תקיפת על סיורי צה"ל ואזרחים ישראליים הפועלים בסמוך לגדר הביטחון עם הרצועה. משטח לבנון נורו ב-11 בספטמבר 2-3 רקטות 122 מ"מ לעבר הגליל המערבי על ידי התארגנות המזוהה עם הג'האד העולמי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

  ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו צפוי להיפגש ב-15 בספטמבר עם השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. זאת בניסיון להגיע לסיכום, שיאפשר קיומה של פסגה משולשת, בשולי עצרת האו"ם, בהשתתפות נשיא ארצות הברית, ראש ממשלת ישראל ויו"ר הרשות הפלסטינית. אבו מאזן טרם הביע הסכמה לפגישה.

 

 

אירועים בולטים בשטח

 

רצועת עזה

ירי רקטות ופצצות מרגמה

  במהלך השבוע לא נורו רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הנגב המערבי. עם זאת, מתבצעות תקיפות (בעיקר ירי מנשק קל) לעבר סיורים של צה"ל ואזרחים ישראלים, שביצעו עבודות בסמוך לגדר הביטחון עם הרצועה.

  להלן פירוט אירועים עיקריים:

  • 9 בספטמבר –  טיל נ"ט נורה לעבר כוח צה"ל סמוך למעבר ארז. הזרוע הצבאית של החזית העממית נטלה אחריות על הירי (אתר הזרוע הצבאית, 9 בספטמבר). במקביל נטלה אחריות גם הזרוע הצבאית של וועדות ההתנגדות העממית (אתר הארגון, 9 בספטמבר). כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי פלסטיני נפצע באורח קל צפונית מזרחית לבית חאנון מירי של צה"ל  (סוכנות מען, 9 בספטמבר).

  • 10 בספטמבר – בוצע ירי מנשק קל לעבר כוח צה"ל סמוך למעבר קרני. הזרוע הצבאית של החזית העממית נטלה אחריות על האירוע (אתר הזרוע הצבאית, 10 בספטמבר).

ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי הנגב המערבי 1

ירי רקטות ופצצות מרגמה

יהודה ושומרון

  כוחות הביטחון המשיכו בפעילות הסיכול והמנע ביהודה ושומרון במסגרתה נעצרו חשודים בפעילות טרור.

  במהלך השבוע אירעו תקריות, שכללו בעיקר יידוי אבנים לעבר כלי רכב ישראליים. להלן פירוט התקריות (דובר צה"ל):

  • 13 בספטמבר – אבנים יודו לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לעזון (מזרחית לקלקיליה). לא היו נפגעים. נגרם נזק לכלי הרכב.

  • 11 בספטמבר – אבנים יודו לעבר אוטובוס סמוך לג'בע (דרומית מזרחית לראמאללה), לא היו נפגעים אך נגרם נזק לכלי הרכב. באותו יום יודו אבנים לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לסינג'יל (צפונית מזרחית לראמאללה). לא היו נפגעים. נגרם נזק לכלי הרכב.

  • 10 בספטמבר – פלסטיני ניסה לדקור חייל בעמדת בידוק בחוארה (דרומית לשכם). יצוין כי במהלך השבוע החולף חשפו כוחות צה"ל בארבעה אירועים שונים סכינים שהוחבאו בכליהם של פלסטינים, אשר עברו במחסומי צה"ל.

  • 10 בספטמבר – אבנים יודו לעבר כלי רכב ישראלי סמוך לנחלין (דרומית מערבית לבית לחם) אזרחית ישראלית נפצעה באורח קל ונגרם נזק לשני כלי רכב.

הזירה הלבנונית

ירי רקטות בגבול הצפון

  ב-11 בספטמבר 2009, בשעות הצהרים, נורו שתים או שלוש רקטות 122 מ"מ מאזור העיירה קלילה, שבגזרה המערבית של דרום לבנון לעבר הגליל המערבי. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה ירה צה"ל כעשרה פגזים לעבר מקור השיגור באזור העיירה קלילה. (דובר צה"ל, 11 בספטמבר).

רויטרס, 11 בספטמבר, צלם: חידר חוילה
חיילי הגדוד האיטלקי של יוניפי"ל בודקים את האתר ממנו שוגרו הרקטות לעבר ישראל סמוך
לעיירה קלילה בדרום לבנון (רויטרס, 11 בספטמבר, צלם: חידר חוילה)

 מיד לאחר הירי החלו כוחות יוניפי"ל (הגדוד האיטלקי) וצבא לבנון לבצע חיפושים באזור השיגור (ממנו נוהגים באופן מסורתי גורמי טרור לירות לעבר ישראל), על מנת לנסות ולאתר משגרי רקטות נוספים. כמו כן הוצבו מחסומים בדרכים ונערכו חיפושים במכוניות (סוכנות הידיעות הלבנונית, 11 בספטמבר). על פי סוכנות הידיעות הצרפתית דיווח אזרחים, כי הבחינו בטנדר אזרחי שהעביר שלוש רקטות מחוץ לעיירה קלילה ולאחר מכן נראו ארבעה בני אדם מציבים את הרקטות ונמלטים מהמקום (11 בספטמבר, סוכנות הידיעות הצרפתית). דוברת יוניפי"ל קראה לצדדים לנהוג באיפוק והודיעה כי יוניפי"ל פתח בחקירה אודות נסיבות הירי (Press TV , 11 בספטמבר) 2 .

  בפורום אינטרנט המזוהה עם אלקאעדה פורסם (14 ספטמבר) כי גוף המתקרא גדודי עבדאללה עזאם נטל על עצמו את האחריות לביצוע הירי (פורום אלפלוג'ה, 14 בספטמבר). זהו אירוע ירי החמישי מסוגו מאז מלחמת לבנון השנייה. כל אירועי הירי בוצעו ככל הנראה על ידי ארגונים המזוהים עם הג'האד העולמי ולא על ידי חזבאללה המנצל את השקט בדרום לבנון לשיקום ושיפור תשתיתו הצבאית.

ג'האד עולמי

פעיל בכיר בג'האד העולמי, חוסל בפעולת קומדו בסומליה

  צלאח עלי צלאח נאבחן, פעיל בכיר בג'האד העולמי, נהרג בפעולת קומנדו בסומליה. המכונית בה נסע צלאח נבחאן וארבעה פעילים בכירים נוספים הותקפה מהאוויר בידי מסוקים [כנראה אמריקניים]. כל נוסעי המכונית נהרגו (רויטרס, 14 בספטמבר). צלאח נבחאן, שהיה ברשימת המבוקשים של האף.בי.אי בארה"ב, היה אחד ממתכנני ומבצעי הפיגוע נגד יעדים בהם נהרגו גם ישראלים בקניה בנובמבר 20023 .כמו כן היה מבוקש על מעורבותו בשני הפיגועים בשגרירויות ארה"ב בניירובי, בירת קניה ובדאר אלסלאם, בירת טנזניה4.

  נראה כי לאחר ביצוע הפיגועים נמלט צלאח נבחאן לסומליה. במדינה זו, בה השלטון המרכזי רופף, הוא הפך לאחד ממנהיגי תנועת שבאב אלמג'אהידין, ארגון אופוזיציה אסלאמי רדיקאלי המזוהה עם הג'האד העולמי ומהווה איום רציני על הממשל המרכזי.

צלאח עלי צלאח נבחאן (אלג'זירה, 14 בספטמבר)
צלאח עלי צלאח נבחאן (אלג'זירה, 14 בספטמבר)

פרסום קלטת שמע של בן לאדן לרגל יום השנה לאסון התאומים

  לרגל יום השנה השמיני למתקפה על מגדלי התאומים פורסמה קלטת שמע חדשה של אסאמה בן לאדן המכוונת להנהגת ארה"ב ובה הוא מפרט את הסיבות לביצוע הפיגוע. הסיבה העיקרית למחלוקת שבין אלקאעדה וארה"ב מוצגת על ידו כתמיכתה של ארה"ב בישראל. לדבריו על הבית הלבן לפעול לשחרורו מהלחצים המופעלים עליו מצד קבוצות שונות כמו "השמרנים החדשים והלובי הישראלי". בן לאדן גם מאיים, כי אם לא תפסיק ארה"ב את המלחמה שהיא מנהלת (במשתמע באפגניסטן ובעיראק) ינקוט ארגון אלקאעדה בשיטות של מלחמת התשה כפי שנקט נגד ברה"מ באפגניסטן עד שזו התפרקה (פורום אלפלוג'ה, 14 בספטמבר).

התפתחויות ברצועת עזה

תהליך האסלאמיזציה

  על רקע ביקורת, שנשמעה כלפי חמאס בשל כפיית תהליך האסלאמיזציה ברצועה, הדגישו חכמי דת המזוהים עם חמאס כי תהליך זה חייב להתנהל בהדרגה, ולא בבת אחת, תוך הפעלת שיקול דעת מירבי על והתחשבות בנסיבות הקיימות.

  להלן שתי התבטאויות בעניין זה (פלסטין, 21 באוגוסט):

  • ד"ר זיאד מקדאד, מרצה להלכה אסלאמית ודיקן המחלקה ללימודים מתקדמים באוניברסיטה האסלאמית: "ההדרגתיות היא אחת מתכונות ההלכה האסלאמית, באשר הדבר תואם את טבע האדם, שאינו מוכן לקבל את הדברים בבת אחת". לדבריו "הממשלה הפלסטינית [של חמאס] פועלת בשני קווים מקבילים: היא ממלאת בהדרגה את חובותיה כלפי העם, ובו בזמן היא מיישמת בהדרגה את חוקי ההלכה האסלאמית… כאשר הממשלה והעם נמצאים במצור, הרי שהתנאים אינם מתאימים ליישום ההלכה בצורה מלאה… הממשלה פועלת להפריד בין התלמידים לבין התלמידות באוניברסיטאות ובבתי הספר. האסלום נעשה באופן הדרגתי ושקט, על מנת שלא לעורר את האנשים נגדו…".

  • ד"ר חסן אלג'וג'ו, יו"ר המועצה העליונה למשפט הלכתי: "יישום ההלכה באופן מלא נעשה כאשר המצב מאפשר זאת… ברצועת עזה, בשל המעברים והמצור, איננו יכולים ליישמה באופן מלא, אלא כמידת יכולתנו… יישום ההלכה נדחה אם יש מכשולים…אם לא קיימות נסיבות מתאימות, ניתן ליישם ככל שלאל ידנו… כפי שפעל משרד החינוך, כאשר כפה את הרעלה על התלמידות. שכן הוא צועד בשני קווים מקבילים: הראשון כפיית הרעלה והשני, הגברת המודעות אצל הנערות לגבי הצורך לנהוג בצניעות ולהקפיד על הלבוש… אנו מיישמים את ההלכה ככל יכולתנו, ובהתאם לתוכניות שהוכנו מראש… בצורת בדוקה ולא אקראית…"

ארגונים ואישים ג'האדיים-סלפיים המזוהים עם אלקאעדה והג'האד העולמי תוקפים בחריפות את חמאס

  ארגונים ג'האדיים-סלפיים המזוהים עם אלקאעדה והג'האד העולמי, ואישי דת סלפיים במדינות ערביות, ממשיכים לתקוף בחריפות את חמאס בשל הדיכוי האלים של פעילי הג'האד במסגד אבן תימיה ברפיח. במסגרת זאת:

  • ארגון אלקאעדה בעיראק פרסם ב-5 בספטמבר הודעת גינוי חריפה לחמאס באתר הסברה מרכזי של אלקאעדה (אלפג'ר מדיה סנטר). ההודעה שבה ומגנה את "הכנופיה השולטת בעזה" על הפגיעה במסגד אבן תימיה והוצאתם להורג של מוסלמים-סלפיים כשירות לצלבנים (ארה"ב והמערב), ליהודים ולשליטים הערביים הכופרים, ובמיוחד משטרו של הנשיא מבארכ. ההודעה קוראת לאללה לנקום את דם הנרצחים ולחסל את מדינת חמאס ותובעת מהסלפיים ברצועה שלא לשאת ולתת עם "הפושעים".

  • השיח' המצרי הסלפי הידוע, סיד חסין אלעפאני הוקיע את הריגתו של שיח' עבד אללטיף מוסא ותומכיו בידי חמאס והפגזת מסגד אבן תימיה. בראיון שהעניק לערוץ אל-ח'ליג'יה, ב-17 באוגוסט 2009, שיבח אלעפאני את שיח' מוסא וציין כי מדובר בדמות מוכרת היטב בחוגי הזרם הסלפי במצריים וכי הוא זוכה לכבוד רב (שיח' אלעפאני כתב הקדמה בספר שחיבר שיח' עבד אללטיף מוסא בתחום הדוקטרינה המוסלמית. הוא גם כתב ספר ביוגראפי על אחמד יאסין וחיבר שיר הספד לנזאר ריאן, מבכירי חמאס, שחוסל במהלך מבצע עופרת יצוקה5).

  • הפורום של הסלפים בתימן, גוף המאגד בתוכו עשרות אנשי דת אסלאמיים בכירים, פרסם ב-31 באוגוסט 2009 הודעה חתומה בידי עשרות אנשי דת, שבה מתח ביקורת נוקבת על ניהול המשבר והפגיעה בשיח' עבד אללטיף מוסא ובמסגד אבן תימיה. בהודעה נאמר כי ההתנהגות של חמאס הייתה מוטעית ואיננה ניתנת להצדקה. בהודעה נאמר כי בפעילות חמאס יש כדי לפגוע ברגשות של אחיהם הסלפים, הנחשבים עומק אסטרטגי עבורם בכל העולם"6

  • אסעד ביוצ' אלתמימי, פעיל אסלאמי קיצוני ממוצא פלסטיני, מתח ביקורת נוקבת ביותר על החמאס, וציין כי מעשי הארגון הינם פשע בלתי נסלח ובלתי ניתן להצדקה. הוא האשים את חמאס באמונה "בדמוקרטיה ובאחדות לאומית עם אויביו של אללה" [במשתמע הרשות הפלסטינית]. אלתמימי תהה האם חמאס "קיבלה כסף מהשיעים הפרסים כדי ללחום בפעילים הסלפים בעזה וכדי להרוס מסגד הנושא את שמו של השיח' אבן תימיה, המזוהה עם הדוקטרינה הסלפית"7

התהליך המדיני

פסגה משולשת בניו-יורק?

  ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נפגש ב-15 בספטמבר עם השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. זאת בניסיון להגיע לסיכום שיאפשר קיומה של פסגה משולשת, בשולי עצרת האו"ם, בהשתתפות נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ויושב ראש הרשות הפלסטינית חמוד עבאס. יאסר עבד רבה, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף אמר לכתב הארץ כי אבו מאזן טרם החליט האם להיפגש עם נתניהו – "אבו מאזן  ישמע מה יש למיטשל לומר ועל פי זה תתקבל ההחלטה" (הארץ, 15 בספטמבר).

לוחמה מדינית והסברתית של הרשות הפלסטינית נגד ישראל

  הרשות הפלסטינית ממשיכה בפעלתנות מדינית והסברתית נגד ישראלי במישורים שונים:

  •  ממשלת סלאם פיאצ' בירכה בישיבתה השבועית את החלטתה של ממשלת נורווגיה למשוך את השקעותיה מחברת אלביט, בשל מעורבותה בניית גדר הביטחון. הממשלה אף טענה כי החלטה זו נבעה, בין היתר, מהצלחת "ההתנגדות העממית", שמקיימים הפלסטינים נגד הגדר במוקדי החיכוך השונים. הממשלה הפלסטינית קראה לממשלות ולארגונים בלתי ממשלתיים להחריף את בידודן והחרמתן של חברות בינלאומיות המעורבות בבנייתה של הגדר או ההתנחלויות (אלחיאת אלג'דידה, 8 בספטמבר, 2009).

  • בניסיון למחזר את עלילת הכזב שפורסמה בעיתון השוודי Aftonbladet ערכה ממשלת פיאצ'  שימוע לדו"ח הראשון של וועדה מטעם משרדי החוץ, הבריאות והפנים, שהוקמה בתחילת ספטמבר. וועדה זו אוספת מידע אודות סחר בלתי חוקי שביצעה ישראל, לכאורה, באיברי המחבלים  (אלחיאת אלג'דידה, 8 בספטמבר, 2009).

הרשות הפלסטינית פועלת לחיזוק מעמדה והשפעתה בירושלים המזרחית

  הרשות הפלסטינית ממשיכה לפעול לחיזוק מעמדה בירושלים ולהעלאת הנושא לתודעת דעת הקהל העולמית:

  • ד"ר נאצר אלקדוה, יו"ר מועצת המנהלים של מוסד השהיד יאסר ערפאת, מסר כי ארגונו פועל לכינוסו של סימפוזיון בינלאומי בנושא ירושלים ברבאט, בירת מרוקו. הכינוס יתקיים בסוף חודש אוקטובר בשיתוף פעולה עם ממשלת מרוקו ובהשתתפות אישים מארצות הברית, אירופה ומדינות ערב. הכינוס נועד להעלות את מצוקתם של תושבי ירושלים הפלסטינים לסדר היום  של דעת הקהל העולמית לנוכח המדיניות הישראלית נגדם (אלחיאת אלג'דידה, 08 בספטמבר, 2009).

  •  ג'מאל ג'ואריש, בכיר בפתח, מסר כי סלאם פיאצ' הקצה סכומי כסף גדולים לתמיכה במשפחות השהידים, האסירים והפצועים בירושלים ובכפרי המחוז ירושלים. הרשות הייתה אמורה לחלק עשרת אלפי ילקוטים ומכשירי כתיבה לעשרת אלפי תלמידים ותלמידות ממשפחות נזקקות. הרשות הפלסטינית מממנת גם ארוחות לשבירת הצום במהלך חודש רמ'צאן לחולים פלסטינים בשישה בתי חולים במזרח העיר ובמסגד אלאקצא (אלקדס, 7 בספטמבר, 2009)כמו כן דווח, כי לשכת יו"ר הרשות מפקחת על חלוקת מנות מזון לשבירת הצום למשפחות נזקקות באמצעות אגודת הצדקה במזרח ירושלים הממומנות על ידי הצלב האדום של  האמירויות המאוחדות (אלחיאת אלג'דידה, 8 בספטמבר, 2009)

הזירה הפנים-פלסטינית

ח'אלד משעל נפגש עם נשיא סודאן
ח'אלד משעל נפגש עם נשיא סודאן  (אלג'זירה, 9 בספטמבר, 2009)

ח'לאד משעל חזר על יסודות האסטרטגיה של חמאס בעת ביקורו בסודאן

  ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, ערך ביקור בסודאן, במהלכו נפגש עם נשיא סודאן עמר אלבשיר ועם סגנו עת'מאן מחמד טה.  במהלך ביקורו נשא נאום בו חזר על יסודות האסטרטגיה של חמאס החותרת "לשחרר" את כל פלסטין  "מהנהר ועד הים"  באמצעות הג'האד ו"אופציית  ההתנגדות" (קרי הטרור). להלן עיקרי דבריו בפני סטודנטים בח'רטום (בערוץ אלג'זירה, 9 בספטמבר, 2009):

  • הרצון לג'האד, למאבק ועמידה איתנה והדבקות בהשגת ה"זכויות" ובהחזרת השטחים נמצאים בראש סדר העדיפויות של הפלסטינים. דגל הג'האד וההתנגדות אותו מניפים  הפלסטינים לא ייפול.

  • פלסטין תישאר מהנהר עד הים ומהצפון עד הדרום. [הפלסטינים] לא יזניחו את האדמה, ירושלים, זכות השיבה ואופציית ההתנגדות. דרכם של הפלסטינים היא דרך שמירה על הג'האד, העמידה האיתנה ודבקות בעקרונותיהם.

  • על הפלסטינים לחזקת יכולותיהם ולצמצם את הפער בינם לבין אויביהם באמצעות השגת אמצעי לחימה: "אחיכם בפלסטין, למרות המצור, הגברת לחץ, סגירת המעברים, המזימה הגדולה, הציים של המזרח והמערב שמונעים מאיתנו נשק, אנחנו השבח לאללה, קונים נשק, מייצרים נשק ומבריחים נשק לעיני העולם כולו".

תגובות בפתח להצעת הפשרה המצרית בנודע לדיאלוג הפנים-פלסטיני

  ב-9 בספטמבר שלחה מצריים לארגונים הפלסטיניים טיוטת הצעת פשרה בנוגע לחידוש הדיאלוג הפנים-פלסטיני.  בעקבות זאת הגיעו לקהיר ב-12 בספטמבר שתי משלחות, מטעם פתח וחמאס, כדי למסור לעמר סלימאן, ראש המודיעין הכללי המצרי את תשובות שני הארגונים להצעה המצרית (אתר פאלפרס, 13 בספטמבר, 2009). לפי דיווח העיתון אלאיאם, תשובתו של אבו מאזן להצעה המצרית כוללת כמה הסתייגויות כאשר המרכזית שבהן נוגעת להצעה לדחות את מועד הבחירות הכלליות לרשות אשר אמורות להתקיים ב-25 בינואר 2010.

  אישים בכירים בפתח הביעו הסתייגותם מהסעיף הקורא לדחיית הבחירות:

  • עזאם אלאחמד, יו"ר סיעת פתח במועצה המחוקקת אמר שפתח מופתעת מהמסמך הפיוס המצרי, בייחוד מהסעיפים הנוגעים לדחיית הבחירות, וזאת משום שכולם כבר הסכימו לערוך את הבחירות ב-25 בינואר 2010 (מען, 10 בספטמבר, 2009).
  • נביל שעת', חבר הוועד המרכזי של פתח, מסר שבפתח מקווים לקרב את הבחירות ולא להרחיקן. חמאס רוצה לדחות את הבחירות בשנתיים אך בפתח סבורים שההצעה הזאת אינה מתקבלת על הדעת (BBC  בערבית, 10 בספטמבר, 2009).
  • יאסר עבד רבה, מזכיר הוועד הפועל אמר כי "הוחלט להתייחס באופן חיובי למסמך הפשרה המצרי, אך פתח אינה שבעת רצון מההצעה בנושא הבחירות".

הרשות הפלסטינית ממשיכה לפעול נגד תשתיות חמאס ביהודה ושומרון

  יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פרסם צוו המורה על פיזור עיריית קלקיליה הנשלטת על ידי חמאס בשל אי ציות העירייה להוראות המשרד לשלטון המקומי, לצד חובות גדולים שצברה העירייה (אלחיאת אלג'דידה, 13 בספטמבר).

  מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ממשיכים בפעילות השוטפת נגד פעילי חמאס ביהודה ושומרון:

  • ב-10 בספטמבר עצרו מנגנוני הביטחון 19 פעילי חמאס בג'נין, בטולכרם ובשכם (אתר חמאס, 11 בספטמבר, 2009) בין השאר נעצר מהדי אלמלאח, אמאם מסגד שכונת אלאקצא בעיר טולכרם בעת שנשא נאום במהלך סעודה לשבירת הצום (אתר חמאס, 13 בספטמבר, 2009)
  • ממשלת הרשות הפלסטינית הודיעה על פיטוריהם של 39 מורי המזוהים עם חמאס בסלפית ובחברון (אתר חמאס, 11 בספטמבר, 2009)

 


1 בסטטיסטיקה זו לא נכלל ירי פצצות מרגמה לעבר סיורי צה"ל בקרבת גדר הגבול, שנפלו בשטח רצועת עזה.

2 ראו לקט מידע : "ירי רקטות בגבול הצפון: ב-11 בספטמבר נורו שלוש רקטות  מדרום לבנון לעבר שטח ישראל. אירוע הירי הנוכחי, כמו אירועים קודמים מסוגו, בוצע להערכתנו על ידי גורמים המזוהים עם הג'האד  העולמי ולא על ידי חזבאללה" (13 בספטמבר, 2009).

3 ב-28 בנובמבר 2002 פוצצו עצמם שלושה מחבלים מתאבדים כלי רכב סמוך למלון פרדייס  במומבסה שבקניה. 15 בני אדם (ביניהם שלושה ישראלים שהתאכסנו במלון) נהרגו וכ-80 נפצעו. בה בעת נורו שני טילי כתף לעבר מטוס ארקיע שהמריא מנמל התעופה במומבסה. הטילים החטיאו את מטרתם ובכך נמנע אסון כבד. את הפיגועים ביצעו פעילי טרור המזוהים עם הג'האד העולמי ועם אלקאעדה.

4 ב- 7 באוגוסט 1998 התפוצצה מכונית תופת עמוסה במאות ק"ג חומרי נפץ ובה שני מתאבדים ליד בניין שגרירות ארה"ב בניירובי. בפיצוץ נהרגו 213 בני אדם ונפצעו למעלה מ-4,000 . אחד המחבלים שרד והצליח להימלט מהמקום. בהפרש של דקות ספורות בוצע פיגוע דומה סמוך לשגרירות ארה"ב בדאר א סלאם בירת טנזניה באמצעות מחבל מתאבד שנהג במיכלית עמוסה חומרי נפץ .

5 http://mdarik.islamonline.net/servlet/Satellite?c=ArticleA_C&cid=1248188005121&pagename=Islamyoun%2FIYALayout .

6 http://mdarik.islamonline.net/servlet/Satellite?c=ArticleA_C&cid=1251021323143&pagename=Islamyoun%2FIYALayout

7  http://www.almitro.com/09/3547.html

 

 

לראש העמוד