“תעשיית השנאה”: ערוץ אלאקצא של חמאס ממשיך בהסתה אנטישמית בוטה, העושה שימוש “בפרוטוקולים של זקני ציון” והקוראת להכחדת היהודים מעל פני האדמה.

זיאד אבו אלחאג', דרשן המזוהה עם חמאס

זיאד אבו אלחאג', דרשן המזוהה עם חמאס

ביטויים אנטישמיים בספר של חמאס אודות ”השואה הציונית“ ברצועת עזה

ביטויים אנטישמיים בספר של חמאס אודות ”השואה הציונית“ ברצועת עזה

אולמרט בדמות היטלר

אולמרט בדמות היטלר


זיאד אבו אלחאג', דרשן המזוהה עם חמאס
זיאד אבו אלחאג’, דרשן המזוהה עם חמאס חוזר על מיתוסים הלקוחים מה”פרוטוקולים של זקני ציון”
וקורא להכחדת היהודים (ערוץ אלאקצא, 3 באפריל, באדיבות PMW)

כללי

1. המלחמה על התודעה, שחמאס מנהלת באופן אינטנסיבי, כוללת גם הסתה אנטישמית בוטה , ששורשיה באנטישמיות האירופית ה"קלאסית" בשילוב מוטיבים הלקוחים מהאסלאם. לאחרונה שידר ערוץ אלאקצא של חמאס הצגה שנערכה באוניברסיטה האסלאמית בעזה ובה הועלתה הטענה כי היהודים אוהבים לשתות את דמם של ערבים ומוסלמים ולרחוץ ידיהם בדם, במשתמע לצרכי פולחן 1 (ערוץ אלאקצא, 31 במרץ). זאת ועוד, במבצע "עופרת יצוקה" נתפס ספר שיצא לאור ע"י חמאס (2008) בשם "השואה הציונית" הרווי במוטיבים אנטישמיים, כולל הכחשת השואה והטפה לשנאת העם היהודי.

2. לכך נוספה דרשה, שנשא לאחרונה זיאד אבו אלחאג’ , דרשן המזוהה עם חמאס, שהשתתף בעבר בוועידה בינלאומית בספרד למען דיאלוג דתי. הדרשה נישאה במסגד עז אלדין אלקסאם, שבמחנה הפליטים נציראת (שמדרום לעזה), כללה שילוב של מוטיבים אסלאמיים אנטישמיים עם מיתוסים הלקוחים מה"פרוטוקולים של זקני ציון" . הדרשה הסתיימה במשפט: "…תגיע השעה, ברשות אללה, שבה רכושם [של יהודים] יישמד, ובניהם יישמדו, " עד אשר לא יוותר אף יהודי או ציוני על [פני] האדמה" (ערוץ אלאקצא 3 אפריל) 2.

3. זיאד אבו אלחאג’ , נושא הדרשה, הינו אמאם ודרשן בעזה, המזוהה עם חמאס. יוזכר, כי אין זאת הפעם הראשונה שאבו אלחאג’ כולל בדרשותיו הסתה חריפה נגד ישראל והעם היהודי וקריאה לחיסולה של ישראל. בדרשת יום שישי נוספת אותה נשא במסגד בנציראת ב-23 בינואר 2009, אמר אבו אלחאג’: "לא נוריד את דגל הג’האד בעזה באופן חד משמעי. עזה כולה [מורכבת מ]לוחמי ג’האד. את מי ניצחו היהודים? את העצים והאבנים, רצחו ילדים, הרסו בתים, הרגו נשים וזקנים, השמידו שטחי חקלאות – על כל אלה ניצחה ישראל.. ישראל היא בית עכביש, ויש צורך בנפשות טהורות, שיעלימו אותה ". 3

 קטעים מתוך הדרשה שנשא אבו אלחאג’

4. "מי מוביל היום בעולם מלחמה אכזרית, משולחת רסן, נגד האסלאם והמוסלמים? התשובה לכך ברורה כשמש – האומה היהודית [קרי: היהודים]… אנו המוסלמים, מכירים היטב את אופיים של היהודים יותר מכל קבוצה אחרת בעולם, כי הקוראן הקדוש מעיד על כך. כמו כן הסונה הנבואית הטהורה [המסורת האסלאמית בשם הנביא מחמד] מאריכה ב[חשיפת] האמת אודות היהודים… מלחמתם [של היהודים] ושנאתם כלפי [הנביא] מחמד ולדתו, תפילות אללה עליו וברכתו לשלום, היא דבר הנטוע עמוק בנפשותיהם…. ישראל מתקיימת כיום בתחומי הגבולות הערביים המוסלמיים, אך היא סרטן השואף לשלוט בעולם… התפשטות היהודים היום היא התפשטות רעיונית עתיקה. הם התווכחו על נביאו של אללה, משה; הם רצו להרוג את נביא אללה ישו, ורצו להתנקש בחיי נביא אללה מחמד…

…אולי ספרם המפורסם [ביותר הוא] ‘הפרוטוקולים של זקני ציון’ , אשר [את האוטנטיות שלו] מנהיגיהם והמשכילים שבהם מכחישים. אנו מכנים אותו [את הספר ‘הפרוטוקולים של זקני ציון’] ‘הפרוטוקולים של טיפשי ציון’. על-פי ספר זה, אחיי, היהודים תכננו להשתלט על העולם ולשלוט באדמה, באוויר ובים, וכן במישור הרעיוני, הכלכלי והתקשורתי, כפי שקורה היום… היהודים טווים היום את קורי העכביש שלהם כדי להקיף [קרי: לכתר] את אומתנו [האסלאמית], כפי שצמיד מקיף את פרק היד. הם מפיצים את השחיתות בכל מקום בעולם…

…גדולת היהודים היום ועלייתם על כס המלוכה כיום, היא בגלל אמריקה, שעם כל עוצמתה, נשלטת על-ידי הסנאט, אותו אני מכנה ‘היהודי’ ולא ‘האמריקאי’ תגיע השעה, ברשות אללה, שבה רכושם [של היהודים] יישמד, ובניהם יישמדו, עד אשר לא יוותר אף יהודי או ציוני על האדמה…

…היה כלב בשכונה [מסוימת], שנביחותיו הטרידו את תושבי השכונה כולה. לכלב נולד כלבלב שנביחותיו הפחידו את תושבי השכונה אף יותר מנביחות אביו. היהודים הם [אותם] היהודים [מאז ומתמיד]. הן כלבים והן כלבלבים נובחים ונושכים, ושניהם טמאים [נג’ס – קרי מטונפים, טמאים]. זוהי האמת על היהודים".

5. קהל היעד של דרשה זאת, ושל שידורים אחרים בעלי אופי אנטישמי מובהק, אינו מצטמצם רק לגבולות רצועת עזה. שכן שידורי ערוץ אלאקצא המפיצים את ההסתה האנטישמית מועברים באמצעות הלוויין הערבי ערבסט (שסעודיה היא בעלת המניות העיקרית שבו) ונילסט (שבשליטה מצרית) לקהלים נרחבים במזרח התיכון, צפון אפריקה ואף דרום אירופה. בכך מסייעים הלוויינים הערביים הללו להפצת האנטישמיות, השנאה וההטפה לטרור של חמאס (כמו גם של ערוץ אלמנאר של חזבאללה).

ביטויים אנטישמיים בספר של חמאס אודות "השואה הציונית" ברצועת עזה

ביטויים אנטישמיים בספר של חמאס אודות ”השואה הציונית“ ברצועת עזה
ספר בשם "השואה הציונית" (212 עמודים) שיצא לאור ע"י חמאס , נתפס ע"י צה"ל במבצע "עופרת יצוקה" 4.

הספר רווי בביטויי שינאה נגד מדינת ישראל והעם היהודי.

6. פעילות צה"ל בה עוסק הספר הינה מבצע "חורף חם" בצפון הרצועה, שהתבצע על רקע הסלמה משמעותית בהיקף ירי הרקטות של חמאס מהרצועה לעבר דרום ישראל (כ-2,000 נפילות רקטות, מהן 23 רקטות גראד שנפלו באשקלון, במהלך ההסלמה שהחלה ב-27 בפברואר ודעכה ב-3 במרץ 2009). במהלך סבב הסלמה זה נהרגו כ-120 פלסטינים, מרביתם פעילי טרור , בעיקר פעילי גדודי עז אלאדין אלקסאם של חמאס. בלחימה נהרגו בשוגג כמה עשרות אזרחים, שממקומות מגוריהם ניהלו חמאס ושאר ארגוני הטרור את הלחימה תוך שימוש בהם כ"מגן אנושי".

7. פעולות הסיכול והמנע של צה"ל בצפון הרצועה ואירועי אותה תקופה מוצגים בספר שהוציא חמאס כעימות דתי שבין האסלאם לעם היהודי . תפיסה זאת באה לידי ביטוי באמנת חמאס מ-1988 5, הרואה ב"בעיית פלסטין" בעיה מוסלמית דתית, ובסכסוך עם ישראל סכסוך בין האסלאם לבין היהודים "הכופרים". בשמו של הספר " השואה הציונית " יש ביטוי לתעמולת חמאס, השותפה להכחשת השואה, והמעלה את הטענה השקרית כי פעולות צה"ל סיכול ומנע שביצע צה"ל בצפון הרצועה הן בגדר "שואה" נגד העם הפלסטיני (בעמוד השער של הספר מופיעה בתחתית העמוד גם המילה אלהולוכוסט , ה"שואה" באנגלית, בתעתיק לערבית). להפצת התעמולה השקרית של חמאס במהלך מבצע "חורף חם" באותה עת נרתם גם הערוץ הקטרי הפופולארי אלג’זירה , שהפיץ ברחבי העולם הערבי והאסלאמי (וגם בקרב ערביי ישראל) את הטרמינולוגיה השקרית המתארת את פעילות צה"ל כ"שואה" תוך עשיית שימוש במוטיבים אנטישמיים העושים השוואה בין ישראל לנאצים 6.

אולמרט בדמות היטלר
אולמרט בדמות היטלר
(עמוד הבית של אתר אלג’זירה, 4 במרץ 2008).

8. בתחילת הספר הקדמה (עמודים 6-5) פרי עטו של ראש ממשל חמאס אסמאעיל הניה . בהקדמה הוא מדגיש את גבורתם של לוחמי הג’האד הפלסטינים, שמנעה מישראל מלממש את ה"שואה" נגד העם הפלסטיני. אסמאעיל הניה מציין כי הקרב שבין שני הצדדים הינו בעצם "ציון דרך מכריע במאבק שבין האמת [כינוי לאסלאם] לבין השקר [כינוי לדתות האחרות, לרבות היהדות]". הוא מוסיף (עמוד 5) כי קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרה בישראל ("מדינת הישות") ובמהלך ביקורה "קידמה בברכה את השואה נגד עמנו [העם הפלסטיני]", אולם "בה בעת היא הביעה צערה על השואה המדומה שפקדה את היהודים " (במקור, אלמחרקה אלמזעומה , ביטוי מובהק להכחשת השואה היהודית).

9. דוגמאות נוספות לביטויים אנטישמיים ניתן למצוא בדברי ההקדמה, שנכתבו ע"י משרד ההסברה של חמאס, שהוציא לאור את הספר. בעמוד 10 נכתב בין השאר: "מדינה זו, הקרויה ‘ישראל’ (גרשיים במקור)… אינה מאמינה אלא בהרג ובהרס… עם עקרונותיה נמנים לחימה בלתי פוסקת, שפיכות דמים והשחתת מידות. עבור היהודים, כל בני האדם הנם עדרי כבשים צעירים [במשתמע, הראויים לשחיטה] , בעוד אשר [רק] הם [היהודים] ראויים לחיות…". בפרק הסיום של הספר (עמוד 211) מוצגות שתי חלופות העומדות בפני הפלסטינים: הראשונה, "להרים דגל לבן" (קרי, להכנע) ואילו השנייה: "הרי היא זו המובנת ליהודים, נוכח האופי שלהם, המבוסס על גזענות, היבדלות והשלכת האחר לקרן זווית" .


1 פרוט ראו: "לקט מידע (8 באפריל, 2009): "תעשיית השנאה": תנועת חמאס ממשיכה לשלב מוטיבים אנטישמיים מובהקים במסגרת המלחמה על התודעה שהיא מנהלת. ביטוי לכך ניתן למצוא בהצגה שהועלתה לאחרונה ברצועת עזה בה נטען כי היהודים אוהבים לשתות את דמם של ערבים ומוסלמים ולרחוץ ידיהם בדמם, במשתמע לצרכי פולחן.

2 אחת המסורות האסלאמיות המפורסמות הנחשבת מהימנה ביותר, ביום הדין העצים והאבנים יספרו למוסלמים אודות היהודים המסתתרים בצלם, כדי שהמוסלמים יהרגו אותם.

3 סרטון של ממר"י, 3 באפריל 2009. על פי דיווח של PMW מדובר במטיף אשר השתתף במרץ 2006 בוועידה בינלאומית בסיביליה שבספרד למען דיאלוג בין-דתי תחת הכותרת : "Imams and Rabbis for Peace" .

4 שמו המלא של הספר: "השואה הציונית שביצעו כוחות הבוגדנות הציונית בגבולות ג’באליה ושכונת אלתפאח, שבצפון רצועת עזה, בתקופה שבין ה-27 בפברואר ל-5 במרץ 2008". הספר הוצא לאור ביוני 2008 ע"י משרד ההסברה של חמאס בצפון הרצועה.

5 ראו לקט אודות אמנת חמאס (1988) מה-29 בינואר 2006 .

6 לתעמולת הזוועה השקרית המופצת ע"י חמאס וערוץ אלג’זירה עלולות להיות גם השפעות מעשיות . כך למשל, נערה בדואית שביצעה פיגוע סמוך לבסיס משמר הגבול בצומת שוקת (4 באפריל 2009).כתבה במחברותיה כי היא רצתה להיות שהידית בגלל מעשי ישראל ברצועה במבצע "עופרת יצוקה" (4 באפריל 2009).

לראש העמוד