אינטרנט וטרור: אתר שיתוף קבצים חדש של חמאס בשם palutube החל לפעול לאחרונה.

אתר שיתוף הקבצים החדש palutube

אתר שיתוף הקבצים החדש palutube

אתר האינטרנט palutube

אתר האינטרנט palutube

עמוד הבית של אתר אקצא טיוב במתכונתו החדשה

עמוד הבית של אתר אקצא טיוב במתכונתו החדשה

סרטון הסתה של חמאס

סרטון הסתה של חמאס


אתר שיתוף הקבצים החדש palutube
(26 בינואר) אתר שיתוף הקבצים החדש palutube

כללי

1. לאחרונה עלה לאוויר אתר אינטרנט חדש של חמאס בשם palutube . כמו כן עלה אתר נוסף בשם tubezik , שהינו גרסה חדשה של אתר aqsatube שהורד פעמיים מהרשת בעקבות הפסקת מתן השירותים הטכניים ע"י חברה צרפתית וחברה רוסית.

2. שני אתרים אלה הם אתרי שיתוף קבצים, דוגמת אתר youtube , שבהם יכולים המשתמשים להעלות סרטונים לרשת. תכני האתרים החדשים כוללים סרטי הסתה נגד ישראל, הטפה לטרור והאדרת חמאס וטרור. באתרים מצויים עתה כרזות וסרטים הקשורים בעיקר למבצע "עופרת יצוקה" המוצג כ"שואה" המכוונת נגד תושבי רצועת עזה. כמו באתרים האחרים של חמאס, תואם החומר המתפרסם את האידיאולוגיה והמדיניות של תנועת חמאס. אתרים אלה מהווים נדבך נוסף בתשתית האינטרנט הרחבה של חמאס שהמשיכה לפתח את אתריה גם במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ובתקופה שאחריו.

אתר האינטרנט palutube

אתר האינטרנט palutube

דוגמא לפוסטר המופיע באתר בו מתוארת פעילות צה"ל ברצועה כ"שואה"
המתבצעת נגד תושבים חפים מפשע (16 בינואר)

3. להלן נתונים טכניים אודות אתר palutube :
כתובת IP – 213.167.40.131 על פי הפרטים המצויים בידינו כתובת זו משרתת עוד חמישה אתרים ביניהם : 4gaza.info (אתר חדשות מעזה), al-fateh.net , אתר של עיתון הילדים המקוון של חמאס, fm-m.com (אתר של פלסטין אלמסלימה, ביטאון חמאס, המופץ מבריטניה) ועוד שלושה אתרים נוספים שזהותם אינה ידועה.
שירותי חיסיון ברשת – DomainsByProxy.com , אריזונה ארה"ב 1.
החברה ספקית הגישה לרשת – MASTAK , מוסקבה, רוסיה.
ספקית השרתים – חמאס בעזה

אתר האינטרנט tubezik

עמוד הבית של אתר אקצא טיוב במתכונתו החדשה
עמוד הבית של אתר אקצא טיוב במתכונתו החדשה (26 בינואר)

סרטון הסתה של חמאס
תמונה מתוך סרטון הסתה של חמאס המופיע בעמוד הבית של
אתר אקצא טיוב במתכונתו החדשה (26 בינואר)

4. אתר האינטרנט tubezik הוא למעשה גלגולו החדש של אתר האינטרנט אקצא טיוב של חמאס שהורד פעמיים מהרשת. האתר נראה ממבט ראשון כאתר בידור תמים הכולל מוסיקה וסרטים עם זאת בצד המסך מופיע בקביעות סרט הסתה ותכניו של האתר כוללים סרטי הסתה, סרטי ארכיון של אודות ראשי חמאס וסרטים המעודדים טרור.

5. להלן נתונים טכניים אודות האתר :
כתובת IP – 87.98.226.7
ספקית הגישה לאינטרנט חברת OVH הנמצאת בספרד (הסניף של חברת OVH בצרפת העניק שירותי אינטרנט לאתר אקצא טיוב, אך הפסיק זאת לאחר חשיפת העניין ע"י מרכז המידע ופניות של כלי התקשורת).
האתר רשום – על שם סקנדר אבו נאצר מדובאי 2.

גלגוליו של אתר שיתוף הקבצים של חמאס אקצא טיוב

6. אתר אקצא טיוב , שהיה דומה בשמו ובפורמט העיצובי שלו לאתר האמריקאי הפופולארי יוטיוב עלה לרשת בתחילת אוקטובר 2008. האתר קיבל את שירותי אינטרנט שלו מחברת OVH בצרפת . 3 בעקבות פרסום של מרכז המידע למודיעין ולטרור, פנו עיתונאים לחברה וביקשו תגובתה. בעקבות פניית כתב ה- BBC News הודיעה החברה כי הורידה את האתר מהרשת החל מה-15 באוקטובר 2008. בעקבות הירידה מהרשת פרסמה חמאס גילוי דעת רשמי (שמקורו בעזה) וכותרתו: "לחצים ציוניים- אמריקאים הביאו לסגירת האתר אקצא טיוב באינטרנט". גילוי הדעת הסתיים בהבעת מחויבות לפתוח את האתר מחדש 4.

7. כשבוע לאחר פרסום גילוי הדעת שב אתר אקצא טיוב ועלה לרשת והפעם בסיועה של חברה ספקית שירותי אינטרנט מרוסיה בשם RU network . במתכונת החדשה הוחלף הלוגו של האתר והלוגו החדש דמה קצת פחות ללוגו של יו טיוב המקורי. בעקבות פניה לשלטונות רוסיה, הורו הרשויות לחברה להוריד את האתר מהרשת משום שלדבריהם האתר כולל תכנים בעלי אופי קיצוני המהווים עבירה על החוק הרוסי. בעקבות זאת נחסמה הגישה לאתר.

8. באמצע ינואר 2009 עלה תחת אותה כתובת אתר חדש בשם tubezik . אל האתר ניתן להגיע גם דרך אתר Palestine-info , פורטל האתרים המרכזי של חמאס. בפועל פועלים איפוא כיום לפחות שני אתרי שיתוף קבצים של חמאס הגם שבמתכונת שונה מזו של אקצא טיוב.

9. חשיפה פומבית של העובדה כי חברות ותאגידים ספקי שירותי אינטרנט ברחבי העולם, מעניקים שירותים טכניים לאתרי האינטרנט של ארגוני טרור הניבה בחלק מהמקרים תוצאות ובעקבות החשיפה ופניות פרטניות לחברות הפסיקו חלקן להעניק סיוע טכני לאותם אתרים. זהו מאבק מתמשך הדורש התמדה. אולם, אין זה מאבק אבוד, שכן ניתן מפעם לפעם להשיג בו ניצחונות טקטיים ולהקשות בכך על התנהלות מערכות ההסתה של ארגוני הטרור באמצעות האינטרנט.


1 חברה בבעלות חברת Go Daddy המציעה תמורת תשלום שירותי פרטיות ואנונימיות לגבי הבעלות על אתרי אינטרנט באמצעות רישום האתר תחת שם החברה ולא תחת שמו של בעל האתר (אנונימיות בה מעוניינת חמאס). החברה רושמת את האתר תחת שמה באתרי Whois והיא זו המזוהה עם האתר. אולם יחד עם זאת האנונימיות אינה מלאה שכן ברוב המדינות קיימת חובה גם לדווח מי הם בעלי האתר , הגם שברוב המקרים מספיק רק מספר טלפון.

2 אסקנדר אבו נאצר היה גם רשום כבעלים של אתר אקצא טיוב בחברת OHV בצרפת.

3 ראו לקט : "אינטרנט וטרור: לאחרונה השיקה חמאס אתר חדש בשם אקצא טיוב, המהווה נדבך נוסף בתשתית האינטרנט הענפה של התנועה. חמאס עושה שימוש נרחב באתרי האינטרנט שלה לצורכי המלחמה על התודעה מול קהלי יעד מגוונים" (7 באוקטובר, 2008).

4 ראו לקט: "אינטרנט וטרור: בעקבות הדיווח של מרכז המידע למודיעין ולטרור אודות אתר אקצא טיוב של חמאס הורד האתר מהרשת ע"י חברה צרפתית, שסיפקה לו שירותים טכניים. בעקבות זאת פרסם האתר הודעה לפיה הוא נפל קורבן ל"לחצים ציונים-אמריקאים" וטען כי נעשים עתה הסידורים הדרושים להחזרתו לאינטרנט" (20 באוקטובר, 2008).

לראש העמוד