חדשות הטרור והסכסוך הישראלי-פלסטיני (16 – 23 בדצמבר 2008)

ערוץ אלג'זירה, 18 בדצמבר

ערוץ אלג'זירה, 18 בדצמבר

צילום: זאב טרכטמן, 21 בדצמבר

צילום: זאב טרכטמן, 21 בדצמבר

רקטה פגעה ישירות בבית בשדרות ב- 21 בדצמבר

רקטה פגעה ישירות בבית בשדרות ב- 21 בדצמבר

מחמוד אלזהאר

מחמוד אלזהאר

אימונים של פלוגות ירושלים

אימונים של פלוגות ירושלים

הגעת הספינה Dignity ובה משלחת מקטאר לנמל עזה

הגעת הספינה Dignity ובה משלחת מקטאר לנמל עזה


ערוץ אלג'זירה, 18 בדצמבר

  צילום: זאב טרכטמן, 21 בדצמבר

הכנות ארגוני הטרור ברצועת עזה לקראת סיום ה”הרגעה”. רקטה מוכנה לשיגור ב- 18 בדצמבר (ערוץ אלג’זירה, 18 בדצמבר)

 

ירי אינטנסיבי לאחר סיום ה”הרגעה”: רקטה שנפלה סמוך לבית ספר יסודי בשדרות ב- 21 בדצמבר (צילום: זאב טרכטמן, 21 בדצמבר)

עיקרי הדו"ח

  הימים שלאחר הודעת ארגוני הטרור על סיום הסכם ה"הרגעה" התאפיינו בירי אינטנסיבי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר שדרות, אשקלון וישובים נוספים בנגב המערבי. את האחריות על מרבית אירועי הירי נטל הג’האד האסלאמי בפלסטין. חמאס נטלה את האחריות לירי פצצות המרגמה.

  חמאס הודיעה כי לבקשת המצרים, החליטו הארגונים הפועלים ברצועה לנצור את נשקם ל- 24 שעות, מה- 21 בדצמבר בשעות הערב ועד ה- 22 בדצמבר. זאת על מנת לאפשר הכנסת אספקה לרצועת עזה. בשטח אכן ניכרה ירידה בהיקף הירי אולם שלוש רקטות ופצצת מרגמה אחת נורו לעבר ישראל (22 בדצמבר). בשל המשך הירי נותרו המעברים סגורים (נכון ל- 23 בדצמבר בשעות הבוקר).

אירועים בולטים בשטח

רצועת עזה

ירי אינטנסיבי לעבר ישראל לאחר תום ה”הרגעה”

  השבוע החולף אופיין בירי אינטנסיבי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישובי הנגב המערבי, שהחל מספר ימים לפני סיום ה"הרגעה", ונמשך בימים שלאחריה. כמה רקטות נפלו בשדרות ובאשקלון. להלן עיקרי האירועים 1:

•  16 בדצמבר- סה"כ נפלו 8 רקטות. אחת מהן נפלה במגרש כדורגל במכללת ספיר הסמוכה לשדרות.

•  17 בדצמבר – סה"כ נפלו 18 רקטות ו- 6 פצצות מרגמה. אחת הרקטות נפלה באזור התעשייה באשקלון . רקטה אחת נפלה באזור התעשייה באשקלון. כתוצאה מכך נפצעו שלושה אזרחים באורח קל. רקטה נוספת נפלה במרכז מסחרי בשדרות. שלושה בני אדם נפצעו באורח קל ונזק רב נגרם לרכוש.

•  18 בדצמבר – סה"כ נפלו 7 רקטות ופצצת מרגמה אחת. נזק נגרם לרפת בקיבוץ נחל עוז.

•  19 בדצמבר – ביום סיום ה"הרגעה" נורו סה"כ נפלו 7 רקטות ו-6 פצצות מרגמה. כמו כן נורתה אש מנשק קל לעבר חקלאים שעבדו בשדות הקיבוץ ניר עוז. לא היו נפגעים. נזק נגרם לכלי רכב.

•  20 בדצמבר – סה"כ נפלו עשר רקטות ו- 18 פצצות מרגמה בשטח ישראל. אחת הרקטות נחתה במרכז העיר שדרות , אולם לא גרמה לנפגעים או לנזק.

•  21 בדצמבר – סה"כ נפלו 15 רקטות ו- 3 פצצות מרגמה בשטח ישראל. אדם אחד נפצע באורח קל במושב נתיב העשרה. ארבע רקטות נפלו באזור שדרות, מהן אחת פגעה ישירות בבית בעיר , וגרמה לנזק רב ופצוע באורח קל. רקטה נוספת נפלה סמוך לבית ספר יסודי בשדרות . רקטה נוספת נפלה באזור התעשייה באשקלון . לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

רקטה פגעה ישירות בבית בשדרות ב- 21 בדצמבר
רקטה פגעה ישירות בבית בשדרות ב- 21 בדצמבר
(צילום: זאב טרכטמן, 21 בדצמבר)

•  22 בדצמבר – ירידה בהיקף הירי על רקע הסכמת חמאס וארגוני טרור נוספים להפסקת אש למשך יממה, כדי לאפשר הכנסת אספקה לרצועה (פירוט ראו בהמשך). אולם הפסקת האש לא נמשכה. במהלך היום נפלו סה"כ 3 רקטות ופצצת מרגמה אחת . כולן בשטחים פתוחים 2.

  על מרבית אירועי ירי הרקטות נטל אחריות הג’האד האסלאמי בפלסטין . כמו כן, נטלו אחריות הזרוע הצבאית של פתח, החזית העממית והחזית הדמוקרטית. חמאס נטלה אחריות לירי פצצות המרגמה .

פעילות סיכול ומנע

רצועת עזה

תגובות צה"ל לירי הרקטות ופצצות המרגמה מרצועת עזה

  פעילות צה"ל בימים שלאחר סיום ה"הרגעה" התמקדה בתקיפות אוויריות נגד חוליות ירי של המחבלים. כמו כן, לראשונה מאז הסדר ה"הרגעה", תקף צה"ל אתרי יצור ומחסן של אמצעי לחימה. להלן פירוט האירועים:

•  17 בדצמבר- צה"ל תקף חוליות משגרי רקטות בצפון הרצועה. כמו כן הותקפו מחסן אמצעי לחימה במחנה הפליטים ג’באליא וסדנה ליצור אמצעי לחימה בעיר ח’אן יונס . בתקיפה בג’אבליא, נהרג צלאח אבו עכל, פעיל החזית העממית ושניים נוספים נפצעו (סוכנות מען, 17 בדצמבר). בח’אן יונס נהרס כליל המבנה שהותקף (אתר פארס, 17 בדצמבר).

•  18 בדצמבר- חיל האוויר תקף שני משגרי רקטות סמוך למחנה הפליטים ג’באליא.

•  20 בדצמבר – צה"ל תקף חוליית משגרי רקטות צפונית לעיירה בית לאהיא שבצפון רצועת עזה. בתקיפה נהרג פעיל הזרוע הצבאית של פתח ומספר פעילים נוספים נפצעו באורח קל עד בינוני (ערוץ אלאקצא, 20 בדצמבר). צה"ל תקף מהאוויר חולייה נוספת של משגרי רקטות והשמיד משגר. ככל הנראה נפצעו מספר פעילים של הזרוע הצבאית של פתח (קדסנט, פאל-טודיי, 20 בדצמבר).

•  21 בדצמבר – צה"ל תקף משגר רקטות סמוך לעיירה בית חאנון שבצפון הרצועה. מאוחר יותר תקף צה"ל 2 משגרים בשכונת שג’אעיה בעזה.

העימות הישראלי-פלסטיני

הודעת חמאס על הפסקת אש קצרה 

  אימן טה , בכיר חמאס, מסר לכתב רויטרס ברצועה כי הארגונים הפועלים ברצועת עזה החליטו לנצור את הירי לעבר ישראל למשך 24 שעות, על פי בקשת מתווכים מצריים . לדבריו נכנסה הפסקת האש לתוקפה ביום א’ (21 בדצמבר) בערב והיא צפויה הייתה להסתיים ב- 22 בדצמבר בערב. אימן טה הוסיף כי חמאס עשויה לשקול הארכה נוספת של הפסקת האש אם ישראל תגיב על כך בהפסקת כל פעולותיה הצבאיות ברצועה ובהסרת הסגר עליה (רויטרס, 22 בדצמבר). ח’אלד אלבטש , בכיר הג’האד האסלאמי בפלסטין, הודיע כי ארגונו אינו מתנגד להפוגה זמנית, לבקשת מצרים, על מנת להכניס סיוע לרצועה (ערוץ אלג’זירה, 22 בדצמבר). גם דובר ועדות ההתנגדות העממית, אבו מג’האד , אישר כי הארגונים השונים הסכימו לנצור את האש למשך יממה על מנת לאפשר הגעת הסיוע המצרי.

  על פי העיתון אלחיאת (22 דצמבר) ביקשה מצרים ב- 21 בדצמבר מבכירי חמאס בעזה להפסיק את מתקפת הירי לעבר ישראל למשך 24 שעות על מנת להבטיח הכנסת 80 משאיות הנושאות מצרכי יסוד, דלק לרצועה דרך מעבר כרם שלום. פנייה זו נעשתה באמצעות עוזריו של ראש המודיעין הכללי עמר סלימאן.

  בשטח אכן ניכרה ירידה בהיקף הירי לעבר ישראל, אולם עדיין נורו 3 רקטות ופצצת מרגמה אחת (22 בדצמבר). התארגנות פתח ברצועה נטלה אחריות לירי אחת הרקטות. בשל המשך הירי נותרו המעברים בין ישראל לרצועת עזה סגורים (נכון ל- 23 בדצמבר בשעות הבוקר).

חידוש התיווך המצרי בעניין ה"הרגעה"

  ביום חמישי, ה- 25 בדצמבר, צפויה שרת החוץ ציפי לבני להיפגש בקהיר עם נשיא מצרים חסני מבארכ, בעקבות הזמנת הנשיא המצרי. בפגישתם הם צפויים לדון בדרכים לבלימת ההסלמה ברצועת עזה. על פי דיווח בעיתון אלקדס אלערבי המסתמך על "מקור מהימן" הגבירו המצרים את תכיפות מגעיהם עם הארגונים הפלסטיניים ועם ישראל על מנת לגבש הסכם "הרגעה" חדש. על פי אותו מקור, הסכם ה"הרגעה" החדש יהיה משופר לעומת קודמו בכך שיאפשר פתיחה רצופה של המעברים (אלקדס אלערבי, 22 בדצמבר).

  לאחר קמפיין תקשורתי מתלהם של חמאס, שליווה את סיום ה"הרגעה", אותת מחמוד אלזהאר , בכיר חמאס, כי תנועתו מוכנה לשוב ל"הרגעה" משופרת . בראיונות לכתבי טלוויזיה ישראלים ולעיתון המצרי אלאהראם הוא ציין כי חמאס תבצע " הערכת מצב ", בתום היממה בה התחייבה להפסיק את ירי הרקטות. הוא הוסיף כי אם הרושם שיתקבל יהיה חיובי, תשקול חמאס להמשיך בהפסקת האש תוך קבלת התחייבות ישראלית להימנע מפעולה בשטח רצועת עזה ולפתוח באופן רצוף את המעברים (23 בדצמבר 2008, כתבתם של רועי נחמיאס ועלי ואקד, Ynet).

מחמוד אלזהאר
מחמוד אלזהאר, בראיון לערוץ 10
(באדיבות ערוץ 10, 22 בדצמבר)

ראש השב"כ: לחמאס רקטות היכולות להגיע עד לפאתי באר שבע

  ראש השב"כ יובל דיסקין מסר בסקירת מודיעין בישיבת ממשלה כי חמאס מחזיקה כיום ברקטות היכולות להגיע עד קריית גת, אשדוד ואפילו עד פאתי באר שבע, קרי מרחק של כ- 40 ק"מ מרצועת עזה . להערכת ראש השב"כ, חמאס יירה לטווח זה אם ישראל תפגע ב"מטרות אסטרטגיות" שלו ברצועה. לדבריו הזרוע הצבאית של חמאס ניצלה את ששת חודשי ה"הרגעה" לשיפור הרקטות שבידה לטווח בינוני וארוך (הארץ, כתבתם של ברק רביד, עמוס הראל ויניר יגנה, 22 בדצמבר).

ישראל הפנתה תלונה לאו"ם על מתקפת הירי של ארגוני הטרור

  פרופסור גבריאלה שלו, שגרירת ישראל באו"ם, שיגרה ב- 21 בדצמבר איגרת למזכ"ל האו"ם באן קי מון , בעקבות מתקפת הירי מרצועת עזה. להלן עיקריה:

•  השגרירה הדגישה כי ההסלמה ארעה בעיתוי בו מועצת הביטחון של האו"ם קיבלה את החלטה 1850 3, אשר מחזקת את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים.

•  באיגרת הבהירה השגרירה כי חמאס הינה האחראית היחידה להתדרדרות המצב, והוסיפה: "תושבי ישראל לא יהיו בני ערובה של חמאס וישראל שומרת על זכותה להגן על אזרחיה לפי אמנת האו"ם".

•  במקביל לנחישותה להגן על אזרחיה, תמשיך ישראל לספק לתושבי עזה את הצרכים ההומניטאריים הבסיסיים שלהם. חמאס לעומת זאת, הינה האחראית היחידה למצבם של האזרחים ברצועת עזה, כאשר היא ממשיכה בירי מתוך ריכוזי אוכלוסייה.

תגובות נוספות לסיום הסדר ה"הרגעה" 4

 חמאס

  דוברי חמאס המשיכו בקמפיין השקרי שלהם המטיל על ישראל את האחריות לסיום הסדר ה"הרגעה" והכחישו דבר קיומם של מגעים לחידושה. מקצתם אף איימו לבצע גם פעולות התאבדות, בנוסף לירי הרקטות. להלן כמה התבטאויות של בכירים בחמאס:

•  אימן טה , ציין כי ישראל היא זו ששמה קץ ל"הרגעה" כשסגרה את המעברים למשך יותר מחודש. הוא הוסיף כי העניינים "ישובו לקדמותם אל המאבק וההתנגדות" כפי שהיו לפני הסכם ה"הרגעה" (ערוץ אלערביה, 20 דצמבר). בראיון אחר ציין אימן טה כי "זכותה" של ה"התנגדות" (קרי, ארגוני הטרור) להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם במאבק עם ישראל, כולל חזרה לפיגועי התאבדות בעורף הישראלי (אלשרק אלאוסט, 22 בדצמבר).

•  פוזי ברהום, האשים את ישראל כי היא זו שטרפדה את ה"הרגעה" באמצעות הסלמה של המצב בגדה וברצועה. הוא הוסיף כי בראיית חמאס "ההרגעה מתה ותמה באשמתו של הכיבוש". בתשובה לשאלה האם אפשרי שתושג ה"רגעה" בתיווך אירופי השיב ברהום כי על הפרק עומדת עתה אך ורק "הגנה על העם הפלסטיני" לנוכח "ההסלמה הציונית" (ערוץ אלערביה, 20 דצמבר).

•  מנא מנצור, חברת המועצה המחוקקת, האשימה את מצרים כי זו "לא מלאה את תפקידה האמיתי בהסכם ה’הרגעה’ משום, שלא פעלה לחשוף את הפעולות הישראליות ברצועה בחודשים האחרונים". היא הוסיפה, שהסלמת הפעולות הישראליות נגד רצועת עזה תביא בהכרח להסלמת ה"התנגדות", קרי- הטרור (פלסטין, 21 דצמבר) .

•  צלאח אלברדויל, דובר סיעת חמאס במועצה המחוקקת, הכחיש שמתקיימים מגעים ערביים או בינלאומיים לחידוש ה"הרגעה". הוא התנה את הסכמת חמאס ל"הרגעה" חדשה בהשגת קונצנזוס בין כל הארגונים (ארגוני הטרור), בהפסקה מוחלטת של "התוקפנות הישראלית" (הפסקת הירי הפלסטיני?, הס מלהזכיר), והפסקת ה"מצור" והעתקת ה"הרגעה" לגדה (פלסטין, 21 דצמבר).

•  סאמי אבו זהרי, דובר חמאס בעזה, ציין כי לוחמי ה"התנגדות" (קרי, פעילי הטרור) רשאים להשתמש בכל האמצעים העמודים לרשותם כולל פעולות התאבדות . זאת משום שהקהילה הבינלאומית וישראל לא השאירו להם ברירה אחרת (העיתון הטוניסאי אלשרוק, 23 בדצמבר).

אימונים של פלוגות ירושלים 
אימונים של פלוגות ירושלים (הג’האד האסלאמי בפלסטין) ערב פקיעתו של הסדר ה"הרגעה"
(ערוץ אלג’זירה, 18 בדצמבר)

הג’האד האסלאמי בפלסטין

  ח’לאד אלבטש , בכיר בג’האד האסלאמי בפלסטיו, טען כי ישראל אינה מעוניינת בהרגעה אלא בהסלמה. הוא קרא לשוב ל"התנגדות" (הטרור) ואף להחריפה. הוא ציין כי לפלסטינים אין צבא ואמצעים כמו שיש לחזבאללה אלא יכולות מוגבלות לנהל מלחמה א-סימטרית, ועליהם להביא לידי ביטוי יכולות אלו. הוא קרא לפתח ולחמאס לסיים את "הפילוג השטותי" ביניהם והוסיף כי לפני שמגיעים ל"הרגעה" עם ישראל יש להגיע לפיוס לאומי בין פתח לחמאס (הטלוויזיה המצרית, 20 דצמבר).

המעברים בין ישראל ומצרים לרצועת עזה

  בשבוע החולף נשארו המעברים בין ישראל לרצועת עזה סגורים בעקבות הירי הבלתי פוסק של רקטות ופצצות מרגמה . כבעבר, נמשך מעבר אזרחים בעלי מקרים הומאניטאריים דרך מעבר ארז. בחמאס ממשיכים לראות במצרים אחד הגורמים האשמים במחסור ברצועה. ב- 20 בדצמבר הפגינו עשרות פלסטינים מול בניין שגרירות מצרים בעזה בדרישה לפתוח את מעבר רפיח ליציאת מאות תושבים ובתוכם סטודנטים ובעלי ויזות לסעודיה (פאל-מדיה, 20 בדצמבר).

"תעשיית המנהרות"

  הפלסטינים ממשיכים בהברחות שיטתיות של דלקים וגז לבישול ממצרים לרצועת עזה. אתר קדסנט של חמאס דיווח (19 בדצמבר) על בעל מנהרה פלסטיני בגבול עם רצועת עזה, שהצליח להניח קו להזרמת גז בישול. עלותו הכוללת של הקו היא כ- 45,000 דולר והיא כללה חפירת מנהרה ייעודית ופריסת קו צינורות מיוחדים לאורך 500 מטרים .

  בו בזמן, ממשיכה "תעשיית המנהרות" לגבות קורבנות בנפש ולגרום לנזקים כבדים ברכוש. ב- 19 בדצמבר נהרג צעיר בן 23 בהתמוטטות מנהרה באזור רפיח (סוכנות מען, 19 בדצמבר). ב- 20 בדצמבר התפוצצה באזור אלעריש מיכלית שנועדה להברחת דלק לרצועת עזה, וגרמה להרס ארבעה בתים ולשריפה גדולה באזור (סוכנות הידיעות הצרפתית, 20 בדצמבר). כמו כן, פרצה דלקה באותו יום במנהרה, שנועדה להעברת דלק ממצרים לרצועה. לטענת גורמים פלסטינים, כוחות הביטחון המצריים שחשפו את המנהרה אחראים לשריפה (20 בדצמבר, סוכנות הידיעות הגרמנית DPA).

  כלי התקשורת שבפיקוח חמאס או כאלו הניזונים ממקורות חמאס שמים את הדגש על השימוש שנעשה במנהרות לשם העברת סחורות אזרחיות, כמענה לצרכי האוכלוסייה. אולם כלי התקשורת הפלסטיניים מפרסמים מידי פעם גם דוגמאות אחרות. כך למשל, גוף אסלאמי קיצוני המתקרא ג’נד אנצאראללה פרסם הודעה על מותו של פעיל הארגון בהתמוטטות מנהרה באזור רפיח ב- 15 בדצמבר. בפורום חמאס (17 בדצמבר, PALDF) פורסמה ידיעה לפיה המנהרה לא נועדה לשימוש מסחרי אלא ג’האדי (קרי, הברחת אמצעי לחימה ופעילי טרור). באירוע אחר דווח פורום של הג’האד האסלאמי בפלסטין (ב-19 בדצמבר) על עימות בין כוח השיטור של חמאס לבין פעילים בזרוע הצבאית של התנועה, אשר אחד מהם הפעיל מנהרה ששימשה להברחת סמים .

מהומות אסירים ביטחוניים בכלא עופר

  ב- 20 בדצמבר פרצו עימותים בין עשרות אסירים ביטחוניים פלסטיניים לסוהרים בכלא עופר שמדרום לראמאללה. העימותים החלו כאשר הסוהרים נכנסו לחיפוש שגרתי באחד האגפים בכלא. האסירים החלו בהשלכת חפצים לעברם והצתת מזרונים, תוך עימותים עם הסוהרים במקום. כתוצאה מכך נפצעו קל 10 סוהרים ו-6 אסירים. סוכנות מען פרסמה ידיעה לפיה, האסירים בכלא עופר פתחו בשביתה בעקבות העימותים ובדרישה לשפר את תנאיהם ולהפסיק את החיפושים (21 בדצמבר).

  כלי התקשורת הפלסטיניים סיקרו באופן מגמתי את האירועים בכלא, תוך התעלמות מהתפרעות האסירים והתמקדות במה שכונה על ידם "התקפה" של הסוהרים על האסירים. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר כי ה"התקפות" הללו אינן משרתות את תהליך השלום וקישר אותן לעימותים בין הפלסטינים למתיישבים ביהודה ושומרון ואף ל"מצור" על רצועת עזה (סוכנות ופא, 20 בדצמבר). דובר חמאס, פוזי ברהום , ציין כי כלא עופר ידוע כסמל ל"טרור הציוני". לדבריו, רוב האסירים בכלא משתייכים לחמאס, וכינה את המהומות "נקמה גזענית וטרוריסטית" (ערוץ אלאקצא, 20 בדצמבר). הוא גם הפנה אצבע מאשימה לרשות הפלסטינית ולתאום הביטחוני המתקיים בינה לבין ישראל (20 בדצמבר, Palestine-info).

הספינה Dignity הגיע פעם נוספת לעזה

  ב- 20 בדצמבר הגיע הספינה Dignity לנמל עזה, בפעם השנייה בתוך עשרה ימים. על סיפונה הייתה משלחת אגודת צדקה קטארית בשם השיח’ עיד, אשר הביאה עימה תרופות ומצרכים לילדים. כמו כן, הגיע על סיפונה של האונייה כתב ערוץ 10 שלומי אלדר (ערוץ אלג’זירה, 20 בדצמבר). הספינה עזבה את נמל עזה ב- 21 בדצמבר כאשר על סיפונה מספר פלסטינים (אתר הועדה העממית למאבק במצור, 21 בדצמבר).

  הגעת ספינה זו מצטרפת לפעילות חמאס ליצירת קו תחבורה ימי רציף לרצועת עזה. שר התחבורה בממשל חמאס, אסאמה אלעיסוי, אמר כי נמל עזה יוכשר לקבל את פניהן של ספינות הדורשות נמל עמוק, כאשר יתאפשר הדבר מבחינת אמצעי בנייה. לדבריו, על סיפון האונייה היו אמורים להגיע מומחים קטרים לסייע בבדיקת הנמל, אולם הם לא השיגו אשרות כניסה לקפריסין (פלסטין אלא’ן, 20 בדצמבר).

  ועדת היוזמה הלאומית לשבירת המצור הודיעה כי הספינה הלבנונית "סולידריות" , צפויה לצאת מלבנון לעזה דרך קפריסין ב- 3 בינואר. על הספינה צפויים להשלח מוצרי מזון ומוצרים רפואיים וכן פעילים פרו-פלסטיניים (אלמסתקבל, 18 בדצמבר). ספינה כוויתית צפויה לצאת בסוף חודש דצמבר, כשעל סיפונה משלוח תרופות, עיתונאים, סטודנטים ופעילים פרו-פלסטיניים מכווית (אלראי, 21 בדצמבר). שר החוץ האיראני הודיע כי איראן תשלח בקרוב ספינה ובה 2,000 טון של סיוע הומניטארי לרצועת עזה, והביע תקווה כי האו"ם ומצרים יוודאו את הגעתה בשלום לעזה (איסנא, 16 בדצמבר).

הגעת הספינה Dignity ובה משלחת מקטאר לנמל עזה
הגעת הספינה Dignity ובה משלחת מקטאר לנמל עזה (אלג’זירה, 20 בדצמבר)


1 פירוט נוסף על הירי בימים שקדמו לסיום הסדר ה"הרגעה" ובימים הראשונים לאחר סיומה ראו לקטי מידע:
"הסלמה מחודשת בשטח בצל הודעת חמאס על סיום ה"הרגעה" "
"ירי אינטנסיבי על יישובי הנגב המערבי ואזור אשקלון לאחר ההכרזה על תום ה"הרגעה" "

2 נכון ל- 23 בדצמבר 12:00 לא נורו רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל.

3 החלטה 1850 של מועצת הביטחון של האו"ם קובעת כי שלום חייב להיות מבוסס על הכרה הדדית, התנערות מטרור והסתה, ומחויבות לפתרון שתי המדינות – ובכך מאמצת עקרונות יסוד של ישראל לתהליך אנאפוליס (אתר משרד החוץ, 16 בדצמבר) .

4 בהמשך לתגובות חמאס כפי שפורטו בלקט המידע: "ירי אינטנסיבי על ישובי הנגב המערבי ואזור אשקלון לאחר ההכרזה על תום ה"הרגעה" (21 בדצמבר 2008).

לראש העמוד