כוחות הביטחון עצרו מחבל תושב רפיח, שחדר לישראל דרך מצרים.


1. ב- 21 ספטמבר 2008 עצרו שירות ביטחון כללי וכוחות צה"ל את ג’מאל עטאללה צבאח אבו דואבה, יליד 1987 , תושב רפיח, לאחר שניסה לחדור לישראל דרך גבול מצרים. מטרת החדירה הייתה חטיפת חיילים בשטח ישראל.

2. המחבל העצור היה חבר בחולית טרור שאומנה ומומנה ע"י גורמים בכירים בזרוע הצבאית-טרוריסטית של חמאס . מטרת החוליה הייתה לחטוף חיילי צה"ל ולהבריח אותם לרצועת עזה דרך מצרים על מנת שישמשו כ"קלפי מיקוח " במסגרת משא ומתן לשחרור אסירים פלסטינים . את הפיגוע אמור היה העצור לבצע בסיועו של חבר נוסף בחוליה, אשר המתין לו בשטח מצרים .

3. המחבל העצור עבר מרצועת עזה למצרים דרך מנהרה הממוקמת מתחת לציר "פילדלפי" . לאחר המעבר הוא שהה באזור סיני במשך מספר שבועות. במהלך שהייתו בסיני הוא ביצע תאומים אחרונים לקראת כניסתו לשטח לישראל לשם ביצוע החטיפה . במשך תקופת שהותו בסיני הוא עמד בקשר רצוף וישיר עם שולחיו מחמאס ברצועה . ג’מאל עטאללה שביקר מספר פעמים בעבר בישראל כשוהה בלתי חוקי, ועמד בקשר עם גורמים פליליים בארץ , תכנן לנצל את קשריו לצורך ביצוע הפיגוע וכחלק מפעולת הכיסוי שלו .

4. מתווה הפיגוע אמור היה להתבסס על פיתוי חיילים ישראלים להגיע לקרבת גבול ישראל-מצרים במסווה של ביצוע עסקת סמים , הרדמתם וחטיפתם. החיילים הישראלים אמורים היו להיות מוברחים לשטח הרצועה דרך מנהרה , תוך הסתייעות בג’יפ . בחיפוש אשר נערך בכליו של העצור נמצאו כדורי הרדמה, אשר לדבריו היו אמורים לסייע לו להרדים את החיילים אשר תכנן לחטוף ולאפשר הברחתם לרצועת עזה ללא התנגדות מצידם.

5. לסיכום : כוחות הביטחון הישראלים סיכלו פיגוע משטח רצועת עזה ע"י הזרוע הצבאית של חמאס. הפיגוע תוכנן ובוצע בעת תקופת ה"הרגעה", בעת שחמאס התחייבה להימנע מכל פעילות טרור נגד יעדים ישראלים.

 


1 על פי דיווח שירות ביטחון כללי.

לראש העמוד