אינטרנט וטרור: בעקבות הדיווח של מרכז המידע למודיעין ולטרור אודות אתר אקצא טיוב של חמאס הורד האתר מהרשת ע”י חברה צרפתית, שסיפקה לו שירותים טכניים.


ضغوط صهيو أمريكية تغلق موقع أقصى تيوب على الانترنت

فلسطين المحتلة (غزة
يا جماهير امتنا العربية والإسلامية.. يا جماهير شعبنا الفلسطيني المجاهد :

لم يكتف العدو الصهيوني والأمريكي بشن حرب بلا هوادة على امتنا العربية والإسلامية مستخدما أحدث الآليات والمدرعات والطائرات على الشعب الفلسطيني وأبطال المقاومة في العراق ولبنان وإنما لجا ما يسمى بمكتب التحقيقات الفدرالية (F.B.I) الى الضغط على الشركة المستضيفة لموقعنا على الانترنت لاغلاقة في تمام الساعة لثانية من مساء الأربعاء 15 شوال 1429هـ الموافق 15-10-2008م في إطار الحملة الإرهابية التي تشنها أمريكا والصهاينة لمنع وسائل الإعلام من فضح ممارساتهم اليومية بحق شعوبنا .
و هذه بعض المصادر من الصحف الأجنبية :

הפתיח של הודעת אתר אקצא טיוב בעקבות הורדתו מהרשת, שהתפרסמה באתרי חמאס. בהודעה נאמר כי

"מהנדסי האתר עוסקים בביצוע הסידורים הדרושים להחזרתו לאינטרנט…"

כללי

1. לקט המידע של מרכז המידע למודיעין ולטרור אודות אתר אקצא טיוב זכה לתהודה תקשורתית רבה בכלי התקשורת בישראל, במדינות המערב ובעולם הערבימוסלמי. בין השאר פורסמו כתבות אודות האתר והסיוע שהוא מקבל מחברות מערביות בעיתונות הישראלית (הארץ, ג’רוסלם פוסט), בכלי תקשורת מערביים ( Sky News , BBC News ) ובכלי תקשורת פלסטיניים (העיתון אלקדס, אתרי אינטרנט של חמאס).

2. בעקבות פרסום הלקט פנו עיתונאים לחברות המערביות בהן הסתייע האתר וביקשו תגובתן. הדבר הניב תוצאות מיידיות. לאחר פנייה של כתב הג’רוסלם פוסט הפסיקה חברת גוגל את השימוש של אקצא טיוב בתוכנת הפרסום שלה החל מה-14 באוקטובר. בעקבות פניה של כתב ה- BBC News הודיעה החברה הצרפתית OVH כי היא הורידה את האתר מהרשת החל מה-15 באוקטובר בבדיקה שקיים מרכז המידע הסתבר כי האתר אכן ירד מהרשת (נכון ל-20 באוקטובר).

תגובת חמאס להורדת אתר אקצא טיוב

3. מרבית התגובות להורדת אתר אקצא טיוב מהרשת הופיעו באתר הפורומים של חמאס "שבכת פלסטין ללחואר" 2 (רשת פלסטין לדיאלוג). מאחורי התגובות עמד כותב שהציג עצמו כ" פג’ר אליאסין " (מילולית, הבוקר של אליאסין, קרי- השיח’ אחמד יאסין, מנהיג חמאס שנהרג ע"י ישראל). להערכתנו יתכן כי המכונה "פג’ר אליאסין" הינו המפעיל או אחד ממפעילי אתר אקצא טיוב. בנוסף לכך הופיעו תגובות באתרי חמאס נוספים (אתר ערוץ הטלוויזיה אלאקצא ואתר פלסטין אלאן).

4. ב-14 באוקטובר פרסם "פג’ר אליאסין" תרגום משלו לערבית של כתבת מרכז המידע אודות אתר אקצא טיוב, יצר קישורית (לינק) לאתר האינטרנט של מרכז המידע ( Terrorism-info.org.il ), ופרסם הודעה מטעם אקצא טיוב. בהודעה נאמר כי אויבי העם הפלסטיני המוסלמי מכנים את הפלסטינים "מחבלים" אולם, "זהו כבוד לנו שאנו מחבלים, מפני שאנו אוהבים מאוד את פלסטין, ואוהבים את הג’האד…" . "ההמולה [התקשורתית] החדשה חושפת את כוחה יוצא הדופן של חמאס בתקשורת ובאינטרנט…" . באותו יום הוסיף "פג’ר אליאסין" הודעה לפיה נחשף אקצא טיוב להסתה מצד סוכנויות הידיעות השונות, כולל סוכנויות הידיעות האיטלקיות.

5. ב-15 באוקטובר (היום בו הורד אקצא טיוב מהרשת) פרסם אתר הפורומים של חמאס "רשת פלסטין לדיאלוג" גילוי דעת רשמי , שמקורו בעזה, וכותרתו: " לחצים ציוניים-אמריקאיים הביאו לסגירת האתר אקצא טיוב באינטרנט ". בגילוי הדעת נאמר כי האויב הציוני והאמריקאי אינו מסתפק במלחמה בלתי פוסקת בפלסטין, בעיראק ובלבנון אלא אף החל להפעיל לחצים נגד החברה שאירחה את אתר אקצא טיוב. הדבר הביא לסגירת האתר ביום רביעי, 15 באוקטובר, בשעה 1400 (וכאן באו קישוריות לדיווחים בתקשורת הערבית והזרה אודות אקצא טיוב). גילוי הדעת מסתיים בהבעת מחויבות לפתוח את האתר מחדש ובהודעה כי "מהנדסי האתר עוסקים בביצוע הסידורים הדרושים להחזרתו לאינטרנט" .

6. ב-16 באוקטובר פרסם אתר ערוץ הטלוויזיה אלאקצא של חמאס כתבה בה נטען כי ה- F.B.I הפעיל לחצים על החברה המארחת של אקצא טיוב [קרי, החברה הצרפתית] כדי לסגור את האתר. בנוסף, הוצג גלוי הדעת שפרסם אקצא טיוב, כפי שתואר לעיל. אתר נוסף המזוהה עם חמאס (פלסטין אלאן) פרסם תגובה דומה.

סיכום

7. פרשת האתר אקצא טיוב המחישה היטב את השימוש הנרחב הנעשה באינטרנט ע"י חמאס (וארגוני טרור אחרים כגון אלקאעדה וחזבאללה) . שימוש זה נעשה לצרכי המלחמה על התודעה, לצרכים מבצעיים ולשם איסוף תרומות. באמצעות האינטרנט יכולים ארגוני הטרור לחמוק בקלות יחסית מהקשיים שעורמות בפניהם הממשלות השונות תוך היתלות בחופש הביטוי ובעיקרון המקובל בקרב דעת הקהל העולמית, שאין להטיל צנזורה על האינטרנט 3.

8. למרות שפרסומי ארגוני הטרור האסלאמיים תוקפים בחריפות את המערב ותרבותו הם מרבים להסתייע בטכנולוגיה המערבית לקידום יעדיהם במסגרת המלחמה על התודעה. הדבר בא לידי ביטוי בהסתייעות חמאס, חזבאללה ואלקאעדה בחברות זרות המעניקות שירותי אינטרנט, כולל חברות מארה"ב, מזרח ומערב אירופה וקנדה. לעיתים, כברירת מחדל, נעזרים הארגונים הללו גם בחברות ערביותמוסלמיות ממדינות כמו איראן, סוריה, מלזיה. על רקע זה סביר להניח כי לאחר שאתר אקצא טיוב הורד מהרשת הוא ימצא לעצמו חברה חדשה, שתסכים להעניק לו שירותי אינטרנט. בנוסף לכך מנסים ארגוני הטרור לקדם את השימוש בפרסומות מסחריות באתרי האינטרנט שלהם ולהשתמש בחברות לוויין בינלאומיות להפצת שידורי ערוצי הטלוויזיה שלהם.

9. לפיכך, מדינות המערב חייבות להיות מודעות לתופעת ניצול כלי התקשורת האלקטרוניים לצרכי ארגוני הטרור, ובכלל זה ניצול האינטרנט, ולהיאבק נגדה. במסגרת מאבק זה יש למנוע הענקת סיוע של חברות שירותי אינטרנט וחברות לוויין בינלאומיות לארגוני הטרור ולאסור על פרסומות בכלי התקשורת של הארגונים הללו. הדבר מחייב שיתוף פעולה בינלאומי מפני שהטרור, במהותו, חוצה גבולות והשימוש שעושים ארגוני הטרור באינטרנט ובכלי תקשורת אחרים מכוון כלפי מדינות רבות ברחבי העולם.


1 בהמשך ללקט המידע: "אינטרנט וטרור: לאחרונה השיקה חמאס אתר חדש בשם אקצא טיוב, המהווה נדבך נוסף בתשתית האינטרנט הענפה של התנועה. חמאס עושה שימוש נרחב באתרי האינטרנט שלה לצורכי המלחמה על התודעה מול קהלי יעד מגוונים" (7 באוקטובר 2008).

2 http://www.paldf.net/forum/showthread.php?t=309880 .

3 מידע נוסף על ניצולו של האינטרנט ע"י חמאס וחזבאללה ראה: "האינטרנט כזירת מאבק עם ארגוני הטרור: השימוש שעושים חזבאללה וחמאס באינטרנט במלחמה על התודעה ודרכי ההתמודדות עם התופעה" (29 ביולי 2007).

לראש העמוד