“תעשיית השנאה”: סדרת תעודה בעלת אופי אנטישמי מובהק, העושה שימוש ב”פרוטוקולים של זקני ציון”, שודרה לאחרונה בערוץ טלוויזיה איראני.

דמות היהודי המרושע השואף להשתלט על העולם

דמות היהודי המרושע השואף להשתלט על העולם

פרוטוקולים של זקני ציון

פרוטוקולים של זקני ציון

הביתן האיראני ביריד הספרים בפרנקפורט

הביתן האיראני ביריד הספרים בפרנקפורט

מבחר ספרים אנטישמיים

מבחר ספרים אנטישמיים

הפרוטוקולים של זקני ציון

הפרוטוקולים של זקני ציון

הפרוטוקולים של זקני ציון

הפרוטוקולים של זקני ציון

איור מהסדרה אודות 24 הפרוטוקולים הנכללים בפרוטוקולים של זקני ציון

איור מהסדרה אודות 24 הפרוטוקולים הנכללים בפרוטוקולים של זקני ציון

תמונת פטרייה של פצצת אטום

תמונת פטרייה של פצצת אטום

עלי- רזא כארימי

עלי- רזא כארימי

שמס אלדין רחמאני

שמס אלדין רחמאני

עלי-רזא כארימי

עלי-רזא כארימי

סיד האשם מיר לוחי

סיד האשם מיר לוחי


דמות היהודי המרושע השואף להשתלט על העולם   פרוטוקולים של זקני ציון

דמות היהודי המרושע השואף להשתלט על העולם כפי שהופיעה בסדרה (באדיבות ממר"י)

 

צילום של ה"פרוטוקולים של זקני ציון", שהופיע בסדרה, כרקע לדברי הקריינות (באדיבות ממר"י)

כללי

1. במזרח התיכון ובעולם כולו בולטת איראן כמדינה היחידה אשר עושה שימוש יזום ואינטנסיבי ב"נשק האנטישמיות" בשילוב עם מדיניות ג’נוסיידית החותרת להשמיד את ישראל, מדינת העם היהודי. מאפיין זה של המדיניות האיראנית שונה באופן מהותי מאלו של מדינות ערביות ומוסלמיות אחרות הנמנעות מלהירתם לעגלת המדיניות האיראנית, ומאלו של כל מדינה אחרת בעולם. למעשה ניתן לקבוע כי איראן מהווה דוגמא יחידה ראשונה מסוגה, למדינה שאימצה באופן רשמי מדיניות אנטישמית פעילה כאמצעי לקידום יעדים לאומיים, מאז תקופת גרמניה הנאצית 1.

2. " הפרוטוקולים של זקני ציון ", פרסום שקרי המופץ ברחבי העולם במשך למעלה ממאה שנים, משמש עבור האיראנים אמצעי חשוב להפצת המיתוסים האנטישמיים באיראן גופא, והן בקרב קהלי יעד בעולם הערבי מוסלמי ובמדינות המערב. ה"פרוטוקולים" יצאו לאור במהדורות רבות ובעותקים רבים ע"י המשטר האסלאמי האיראני במשך שלושים שנות קיומו, והופצו ברחבי העולם הערבי ובמדינות המערב (כולל בתרגום מפרסית לאנגלית).

הביתן האיראני ביריד הספרים בפרנקפורט   מבחר ספרים אנטישמיים

הביתן האיראני ביריד הספרים בפרנקפורט באוקטובר 2005 (צילום: www.zombietime.com).

 

מבחר ספרים אנטישמיים שהוצגו למכירה בביתן האיראני ביריד שהתקיים בפרנקפורט באוקטובר 2005. במרכז: “הפרוטוקולים של זקני ציון” (צילום: אתר האינטרנט www.zombietime.com)

הפרוטוקולים של זקני ציון   הפרוטוקולים של זקני ציון

מימין: מהדורת "הפרוטוקולים של זקני ציון" בתרגום לאנגלית, שהוצגה בביתן. משמאל: העמוד הפנימי של הספר ובו פרטים על "ארגון התעמולה האיראני", אשר הוציא לאור מהדורה זו (צילום: אתר האינטרנט www.zombietime.com ).

3. כלי התקשורת האיראניים נוהגים לפרסם באופן שוטף דברי הסתה בעלי אופי אנטישמי מובהק יחד עם קריאות לחיסולה של מדינת ישראל. אחד מערוצי הטלוויזיה האיראניים, אשר שידר מספר פעמים תוכניות בעלות אופי אנטישמי הינו ערוץ החדשות הממלכתי 2IRINN . בתוכניות אלו נטען כי מדינת ישראל הוקמה על בסיס "הפרוטוקולים של זקני ציון", החושפים את מזימות היהודים להשתלט על העולם. בתוכניות הללו תוארו היהודים כרוצחים, שטנים, צמאי דם ובעלי אופי קרימינאלי. 3 במהלך מאי ויוני 2008 שודרה ב- IRNN סידרה אנטישמית, המבוססת על "הפרוטוקולים של זקני ציון", כפי שתתואר להלן.

הסדרה האנטישמית "סוד הארמגדון" 4

4. במאי-יוני 2008 שידר ערוץ IRNN סדרה בשם " סוד הארמגדון " 5, העוסקת במלחמת כוחות הצדק נגד כוחות הרשע ביום הדין סידרה זאת הינה בעלת אופי אנטישמי, אנטי-נוצרי ואנטי-אמריקאי . בסדרה רואיינו "מומחים" איראניים, אנשי אקדמיה, שהביעו דעותיהם בנושא יום הדין. ה"מומחים" הללו עשו שימוש רב ב"פרוטוקולים של זקני ציון" והתייחסו לפרסום שקרי זה, המבוסס על זיוף, כאל אמת לאמיתה וכבסיס לדברי הבל שונים, באצטלה אקדמית, בעיקר לשם ביסוס הטענה שהיהודים המסמלים את כוחות הרשע חותרים לשלוט על העולם.

איור מהסדרה אודות 24 הפרוטוקולים הנכללים בפרוטוקולים של זקני ציון   תמונת פטרייה של פצצת אטום

איור מהסדרה אודות 24 הפרוטוקולים הנכללים ב”פרוטוקולים של זקני ציון”

 

תמונת פטרייה של פצצת אטום על רקע דברים שנאמרו ע”י משתתפי הסדרה אודות יום הדין

5. להלן דוגמאות לכמה התבטאויות בעלות אופי אנטישמי בפרקים השונים של הסדרה:

א. בפרק ששודר ב-10 במאי 2008 אמר ההיסטוריון האיראני, מחמד-תקי תאקיפור , כי הנוצרים האוונגליסטים והיהודים מאמינים שאחרית הימים תחל בהר מגידו, ישו יקום לתחייה, ואז במשך אלף שנים היהודים ישלטו בעולם תחת הנהגת ישו. עלי-רזא כארימי , שהוצג בסדרה כמרצה באוניברסיטה, אמר כי הנוצרים האוונגליסטים מסיתים למלחמה הרסנית לצד הציונים, השואפים לשליטה בעולם, כפי שהדבר עולה מ"הפרוטוקולים של זקני ציון". הוא הוסיף כי היהודים הציוניים אינם מסתפקים בחתירה לשליטה מהפרת עד הנילוס, אלא שואפים לשלוט בעולם כולו.

ב. בפרק ששודר ב-11 במאי 2008, אמר המרצה האיראני עלי-רזא כארימי , כי "ידוע כיום בעולם כי ‘הפרוטוקולים של זקני ציון’ מכילים תוכניות ומדיניות של זקני הכת הזו כדי לכבוש את העולם ולהקים ממשלה יהודית גלובלית, אשר נדונה בקונגרס הציוני הראשון בבאזל, שווייץ, בשנת 1897". שמס אלדין רחמאני 6, שהוגדר בתוכנית כחוקר איראני, אמר כי "המטרה של הציונים היא להשמיד כליל את האסלאם. הם יודעים שזה לא יושג בקלות, לכן הם מנסים ליצור "אמריקניזציה" של האסלאם".

עלי- רזא כארימי   שמס אלדין רחמאני

עלי- רזא כארימי: היהודים שואפים לכבוש את העולם ולהקים ממשלה יהודית גלובלית.

 

שמס אלדין רחמאני: מטרת הציונים הינה להשמיד כליל את האסלאם

ג. בפרק ששודר ב-12 במאי 2008 , טען המרצה האיראני עלי- רזא כארימי כי משפחת רוטשילד היהודית פעלה כגוף פוליטי סודי, ויזמה את הקמת המדינה היהודית בפלסטין. לדבריו הדבר התאפשר בשל כוחם הפוליטי והכלכלי של הרוטשילדים, שלטענתו שלטו גם בממשלה הבריטית.

ד. בפרק ששודר ב-13 במאי 2008 אמרה הקריינית, כי הצהרת בלפור ניתנה בעקבות אימוץ האג’נדה של "הפרוטוקולים של זקני ציון" על-ידי פוליטיקאים בריטיים, שהיו מקורבים לציונים. החוקר רחמאני טען בפרק כי אוליבר קרומוול, ראש הממשלה הבריטי במאה ה-17, הציב את האימפריה הבריטית לשירות היהודים, וכך התאפשר ליהודים לשלוט עד הודו. לטענתו היהודים יצרו את סחר העבדים ושלטו בו, בעוד שרובם המכריע של העבדים היו שחורים מוסלמים (הערה: זהו שקר גס באשר הערבים הם אלו שמילאו תפקיד בולט בסחר העבדים).

ה. בפרק ששודר ב-14 במאי 2008 אמר ההיסטוריון תאקיפור כי איראן, כמו תורכיה, היתה למטרה עבור היהודים באירופה ובאמריקה, בשל עושרה.

ו. בפרק ששודר ב-28 במאי 2008 אמר המרצה כארימי , כי "מסמכים היסטוריים מגלים קשר בין מנהיגי העדה הבהאית ומשפחת רוטשילד, שמימנה והנהיגה את הארגון הציוני העולמי". כארימי טען, שלבהאים תפיסות דומות ליהודים הציונים (הערה: בני הדת הבהאית נרדפים באיראן וקישורם עם היהודים והציוניים נועד להכפישם).

עלי-רזא כארימי
עלי-רזא כארימי, מרצה באוניברסיטה האיראנית: "היהודים חותרים לכבוש את העולם

ולהנהיג אותו והם עומדים בקשרים עם הבהאים" (שהינם דת נרדפת באיראן)

ז. בפרק ששודר ב-5 ביוני 2008 טען החוקר האיראני, סיד האשם מיר לוחי כי הוליווד גויסה למען הציונות. הקריינית הוסיפה כי ארצות-הברית פועלת כדי להציף את איראן בקלטות וידאו, סי. די. ודי.וי.די. בתרגום לפרסית, כדי להשחית את החברה המוסלמית. החוקר האיראני ציטט מ"הפרוטוקולים של זקני ציון" כתימוכין לדבריו.

ח. בפרק ששודר ב-7 ביוני 2008 אמרה הקריינית, כי ישנן עדויות רבות שהציונים אחראים לפיגועי הטרור ב-11 בספטמבר. נטען שהיהודים מבצעים פעולות טרור במטרה לשלוט בעיראק ובאפגניסטאן, במסגרת מימוש חזון "ישראל הגדולה". סיד האשם מיר לוחי , שהוצג בתוכנית כחוקר, טען כי קיימת תוכנית יהודית להשמיד את האנושות במטרה לשלוט בעולם.

סיד האשם מיר לוחי
החוקר סיד האשם מיר לוחי: אנטי-אמריקאיות משולבת עם אנטישמיות ואנטי-ציוניות.


1 ניתוח המדיניות האנטישמיות של איראן ראו מחקר של מרכז המידע למודיעין ולטרור: "האנטישמיות הערבית והמוסלמית בת זמננו, משמעויותיה והשלכותיה (תמונת מצב עדכנית למרס 2008)" (29 באפריל 2008). (להלן, האנטישמיות הערבית והמוסלמית בת זמננו).

2 IRINN הינו ערוץ חדשות ממלכתי איראני מרכזי. השפה המרכזית בו הינה פרסית אולם יש בו תוכניות גם בערבית ובאנגלית.

3 פרוט ראו פרק איראן במחקר: האנטישמיות הערבית והמוסלמית בת זמננו.

4 קטעים מהסדרה ראו: http://www.memritv.org/clip/en/1802.htm . הצילומים המופיעים בפרסום זה נלקחו מקטעי הקליפ המופיעים בממר"י.

5 ארמגדון הינו מונח המתייחס לאמונת הנוצרים כי באחרית הימים תתקיים מלחמה אפוקליפטית בין אלוהים וכוחות הצדק לבין השטן וכוחות הרשע. המלחמה הזו תחל בהר מגידו, בצפון ישראל.

6 לפי עיתון "אלופאק", עיתון איראני בשפה הערבית, מה-10 בנובמבר 2005, הרצה רחמאני באוניברסיטה על-שם חכם הדת השיעי טבאטבאא’י הרצאה, שכותרתה: "כתיבת ההיסטוריה על-ידי היהודים והציונים, בה טען כי ליהודים מיומנות רבה בסילוף ההיסטוריה.

 

לראש העמוד