במבצע משותף של שירות ביטחון כללי וצה”ל נעצרה בשכם חוליית פעילי הזרוע המבצעית של חמא”ס, אשר תכננה לבצע פיגועים קשים נגד יעדים ישראליים.

צילום: יובל אראל, משטרת ישראל

צילום: יובל אראל, משטרת ישראל


חברי החוליה

כללי

1. במבצע משותף של צה"ל ושירות ביטחון כללי בעיר שכם (מאי 2008), נעצרה חולייה המונה ארבעה מחבלים, חברי הזרוע המבצעית/טרוריסטית של חמא"ס. החוליה, שחבריה הינם תושבי העיר שכם, תכננה לבצע פיגועים נגד ישראל ואף הייתה מעורבת בניסיון ביצוע פיגוע התאבדות בתל אביב בספטמבר 2007. המידע שעלה מחקירת אנשי החוליה ואמצעי הלחימה שנמצאו ברשותה מצביעים על מוכנות גבוהה לביצוע פיגועים קשים נגד יעדים ישראליים.

פירוט

2. חברי החוליה שנעצרו הם :

א. אסאמה חאזם רשאד חלאוה – יליד 1987 , סטודנט באוניברסיטת אלנג’אח.

ב. טארק עבדאללה מחמד ט’אהר – יליד 1983

ג. מגדי צביח חוסין אב יאסין – יליד 1982

ד. אימן יוסף אחמד עואד – יליד 1978 , היה כלוא בעבר בישראל בשל היותו מעורב בשיגור מחבל מתאבד לביצוע פיגוע התאבדות .

3. החוליה, פעלה בשכם מזה תקופה ארוכה לשדרוג יכולותיה להוציא לפועל פיגועים. במסגרת זו עסקה החוליה בבניית מעבדת חבלה לייצור חומרי נפץ ‘ אשר מוקמה בבנין דירות בלב העיר שכם . במעבדה למדו חברי החוליה להכין חומרי נפץ מחומרים זמינים כגון חומצה גופרתית וחומצה חנקתית. את דרך הכנת החומרים למדה החוליה באמצעות קלטות וידאו, שקיבלו מחמא"ס ובהן הסברים והדגמות מפיו של מהנד חאפז מחמד ט’אהר , פעיל מבצעי בכיר בחמא"ס שנהרג ב-2002 2. ברשות החוליה נמצאו חומרי נפץ מוכנים להפעלה וכן מספר רובים מסוג M-16 וקלאצ ‘ ניקוב.

4. חברי החוליה היו מעורבים בניסיון פיגוע ההתאבדות בלב תל אביב (22 ספטמבר 2007) והם אלה אשר הכינו את חגורת הנפץ, אשר יועדה לביצוע הפיגוע . הפיגוע, סוכל ע"י כוחות הביטחון (שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל) עם מעצרו של תושב שכם העובד בתל-אביב. חקירתו של העצור הובילה את כוחות הביטחון אל חגורת נפץ שהייתה במשקל של כעשרה ק"ג, ושהוטמנה בדירת מגורים בדרום העיר תל-אביב. 3

צילום: יובל אראל, משטרת ישראל
הבית בדרום תל-אביב בו אותרה חגורת הנפץ (צילום: יובל אראל, משטרת ישראל )

 


1 מבוסס על דו"ח שירות ביטחון כללי

2 פעיל חמא"ס שהתמחה בייצור מטענים ועמד מאחורי ביצוע מספר פיגועים בשטח ישראל . הוא נהרג בשנת 2002 בעת היתקלות עם כוח צה " ל .

3 פירוט ראו לקט: "סוכל פיגוע התאבדות בתל-אביב עם מעצרו של פעיל חמא"ס, שהוביל למציאתה של חגורת נפץ, אשר הוסתרה בדירה בדרום העיר. הפיגוע סוכל בעקבות פעילות נרחבת של כוחות הביטחון במחנה הפליטים בית עין אלמא שבשכם. במהלכה נעצרו עשרות פעילי טרור ונמצאו אמצעי לחימה רבים" (23 בספטמבר, 2007)

 

לראש העמוד