ארגון המכנה עצמו “צבא המאמינים ארגון אלקאעדה בפלסטין” נטל אחריות לשתי תקיפות נגד בית הספר האמריקאי הבינלאומי בעזה במהלך ביקור הנשיא בוש באזור.


 

ההרס שהגרם לחלונות בית הספר וושריפת האוטובוסים שנועדו להסעת תלמידים
(אתר האינטרנט infolive , 13 בינואר 2008)

כללי

1. במהלך ימי ביקור הנשיא בוש באזור (11-9 בינואר 2008) בוצעו שתי תקיפות נגד בית הספר האמריקאי הבינלאומי בבית לאהיא אשר בצפון רצועת עזה:

א. ב-10 בינואר לפנות בוקר הגיעו חמושים לבית הספר וביקשו מהשומר לעזוב את השטח. החמושים ירו רקטת RPG לעבר הקומה השנייה של מבנה בית הספר. כתוצאה מהירי נגרמו נזקים לחזית הבניין ולחדר לימודי האומנויות בבית הספר.

ב. ב-12 בינואר לפנות בוקר בוצעה פריצה נוספת לבית הספר קבוצה של חמושים שחדרה לבית הספר הרסה רכוש, גנבה מחשבים וציוד של בית הספר. כמו כן שרפו החמושים חמישה אוטובוסים המשמשים להסעת תלמידים ומכונית של בית הספר.


נזק שנגרם למחשבי בית הספר (אתר האינטרנט infolive , 13 בינואר 2008).

2. לאחר הפריצה השנייה הושארה במקום הודעה החתומה בשם "צבא המאמינים ארגון אלקאעדה בפלסטין", שמוענה אל בית הספר האמריקאי הבינלאומי. על פי ההודעה מכוונת התקיפה נגד אלה המתנגדים לאסלאם והפועלים מידי יום ביומו להרוס את הנוער. על פי ההודעה מזהירה את כל מי שינסה להשחית את הנוער או לפתוח מוסדות השחתה כמו בית הספר.

3. בית הספר האמריקאי הבינלאומי הוא בית הספר הפרטי היחיד בעזה ולומדים בו 150 תלמידים מגיל גן ועד גיל בית ספר תיכון, כולם ממשפחות פלסטיניות אמידות. תוכנית הלימודים בבית הספר הינה אמריקאית ושפת ההוראה היא אנגלית. בית הספר נפתח בספטמבר 2000 על ידי חברה בבעלותו של ערבי אמריקאי בשם וליד אבו שקרא, אשר מפעיל עשרה בתי ספר דומים.

תגובות

4. ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את האירועים והאשים את החמא"ס כמי שעומדים מאחוריהם. במקביל, הוא הורה לשפץ את בית הספר שעל פי דבריו הוא רואה בו "פסגת לימודים חשובה עבור העם הפלסטיני" (ופא, 12 בינואר).

5. בכירים בחמא"ס ברצועת עזה גינו אף הם את ההתקפות והבטיחו לחקור את האירועים.

6. המנהל בית הספר רבחי סאלם אמר כי התקיפה בוצעה במחאה על ביקור הנשיא בוש באזור. לדברי המנהל בית הספר האמריקאי הוא מוסד פלסטיני טהור ואין לו קשרים עם גורמים אמריקאים. כמו כן הכחיש כל סיוע של הממשל האמריקאי לבית הספר.

 

מימין: מנהל בית הספר רבחי סאלם. משמאל: אתר האינטרנט של בית הספר.

(אתר האינטרנט של בית הספר www.aisgaza.com )

בית הספר האמריקאי כיעד לתקיפות

7. ברצועת עזה, בעלת האופי האסלאמי רדיקאלי, מוסדות ואישים המזוהים עם המערב, עם תרבות המערב או עם הנצרות נתונים להתנכלויות תכופות . תנועת חמא"ס, שתפסה את השלטון ברצועה ביוני 2007 אינה שמה קץ לתופעה והאווירה האסלאמית רדיקאלית שבעזה אשר תחת שלטון החמא"ס מעודדת את המשכה.

8. יצוין כי בית הספר האמריקאי מהווה יעד לתקיפה מאז הקמתו . ב-2004 נחטפו שני מורים זרים שלימד בבית הספר ושוחררו לאחר כיממה ללא פגע. באותה שנה נורתה גם רקטה לעבר חצר בית הספר. ב-23 באפריל 2007 בוצע ירי רקטות נוסף לעבר בית הספר אך אף גורם לא נטל אחריות על ביצוע התקיפה. באותו שבוע נרצח ברצועת עזה עובד משרד של Palestinian Bible Society והותקפו שני בתי קפה אינטרנט. סביר כי מאחורי התקיפות הללו עומדים גורמים אסלאמים רדיקאליים העוינים למערב ולתרבותו.

לראש העמוד