כוחות הביטחון עצרו לפני מספר שבועות באחד המעברים ביהודה ושומרון משאית ובה כ-6 טונות אשלגן חנקתי.



חנקת האשלגן, שהוסווה בתוך שק סוכר, שנשלח כסיוע מהאיחוד האירופי
(דובר צה"ל, 29 בדצמבר)

1. במבצע משותף של שירות ביטחון כללי וצה"ל נתפסה לפני מספר שבועות באחד המעברים ביהודה ושומרון משאית , שעליה נמצאו כ-6.5 טונות של חנקת אשלגן. החומר הוסווה כמשלוח שקי סוכר עליהם סומנה הכתובת: "סוכר מיוצא מהאיחוד האירופי" והוא היה מיועד לפעילי טרור ברצועת עזה .


שקי חנקת האשלגן שנתפסו (דובר צה"ל,29 בדצמבר)

2. חנקת אשלגן בתוספת סוכר הינם שני חומרי הבסיס לייצור חומרי נפץ עבור מטענים ועבור רקטות. תהליך הייצור של חומרי הנפץ הללו הוא פשוט וארגוני הטרור מכינים אותם בהיקף נרחב באמצעים ביתיים. בשל היותו של חנקת האשלגן אחד המרכיבים המרכזיים לייצור חומרי נפץ אסור חומר זה לשימוש ביהודה ושומרון וברצועת עזה ולפיכך מנסים ארגוני הטרור להבריח אותו במגוון שיטות ודרכים. 1

3. האירוע ממחיש כי ארגוני הטרור עושים שימוש ציני בסיוע ההומניטארי הנשלח עבור האוכלוסייה ע"י גורמים בינלאומיים על מנת להבריח לרצועה חומרים המשמשים לייצור אמצעי לחימה. בתגובה מסר בכיר באיחוד האירופי, שהינו הספק הגדול ביותר של הסיוע ההומניטארי לרצועת עזה, כי האיחוד בוחן את טענת ישראל ואם הטענה תוכח כמדויקת, הרי שזוהי "פעולה בלתי חוקית שיש לגנות אותה" (רויטרס, ירושלים 29 בדצמבר).


1 כך למשל לאחרונה עצרו כוחות הביטחון המצריים ברפיח את מהדי סלים אבו פריג’ המתגורר בסמוך לגבול. בביתו נמצאו למעלה מחצי טון חומרי נפץ ו-1.2 טונות אשלגן. לדבריו של העצור הוברחו חומרים אלה לרצועת עזה באמצעות מנהרות (ג’רוזלם פוסט, 26 בדצמבר 2007).

לראש העמוד