חדשות העימות הישראלי פלסטיני 30-15 בנובמבר 2007


וברצועת עזה נמשכת הלחימה

  ראשי המדינות נועדים בועידת אנאפוליס
 

אמצעי לחימה שנחשפו ברשות פעילי טרור במהלך פעילות צה”ל בדרום הרצועה
(דובר צה”ל, 27 בנובמבר)

  ראש ממשלת ישראל ויו”ר הרשות הפלסטינית לוחצים ידיים בעידודו של הנשיא בוש

(רויטרס, 27 בנובמבר, צלם: ג’ים יאנג)

עיקרי תמונת המצב

  מפגש אנאפוליס התניע תהליך של ניהול המו"מ הישראלי-פלסטיני על בסיס יישום "מפת הדרכים" וניהול מו"מ על נושאי הליבה העומדים על הפרק. שני הצדדים הסכימו לעשות "כל מאמץ" על מנת להגיע להסכם שלום לפני שנת 2008. הוסכם גם על הקמת "ועדת היגוי" האמורה לפקח על צוותי המו"מ, שידונו בנושאי הליבה.

  שני הצדדים שבו והתחייבו לבצע באופן מיידי את "מפת הדרכים". הוסכם ליצור מכניזם אמריקאי-פלסטיני-ישראלי, בהנהגת ארה"ב לביצוע "מפת הדרכים". בתום המפגש הודיעה שרת החוץ האמריקאית על מינוי גנרל ג’יימס ג’ונס, לשעבר מפקד כוחות נאט"ו, כשליח מיוחד למזרח התיכון.

  החמא"ס וארגוני טרור נוספים שבו והדגישו את נחישותם להפריע לתהליך עליו הוסכם באנאפוליס, ובפרט למנוע את ביצוע השלב הראשון של "מפת הדרכים". בשטח נמשך ירי הרקטות ומתנהלת לחימה יום יומית בין כוחות צה"ל לבין חוליות מחבלים הפועלות בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה ואף מנסות לחדור לשטח ישראל.

אירועים בולטים בשטח

אזרח ישראלי נהרג בפיגוע ירי סמוך לשכם

  באזור קדומים (מרכז השומרון, בין קלקיליה לשכם) נהרג אזרח ישראלי כתוצאה מפיגוע ירי שבוצע לעברו ממכונית חולפת (19 בנובמבר). ההרוג הוא עידו זולדן ז"ל, תושב שבי שומרון, בן 29, נשוי ואב לשני ילדים 1.


אזור פיגוע הירי בקדומים בו נהרג אזרח ישראלי
(באדיבות זק”א, 19 בנובמבר)

  דובר מטעם החמא"ס, סאמי אבו זהרי, ברך על הפיגוע והוסיף כי הוא ממחיש את כשלון ניסיונותיהם של מנגנוני הביטחון לפגוע בפעילות ארגוני הטרור יהודה ושומרון. לדבריו, פעולה זו בוצעה על מנת שתהווה "מסר למתכנסים באנאפוליס שהעם הפלסטיני דבק בעקרונותיו, בזכויותיו ובמפעל ההתנגדות, ושכל סדר היום של הוועידה, שנועדה לפגוע בזכויותיו אלו, היא סתם דיו על דף נייר ולא יותר" (אתר Palestine-info , 20 בנובמבר)

סוכל ניסיון חדירה מרצועת עזה לישוב נתיב העשרה

  ב-19 בנובמבר סמוך לשעה 23:30 זיהה כוח תצפית של צה"ל חוליה שמנתה שלושה פעילי טרור, אשר ניסו לחצות את גדר הביטחון המפרידה בין השטח הפלסטיני והישראלי ולחדור ליישוב נתיב העשרה . בחילופי אש שהתפתחו במקום בין חברי החוליה לבין כוח צה"ל נהרגו שני מחבלים ואחר נפצע. אנשי החוליה, שנשאו עימם רובים ורימונים, התכוונו לטפס על גדר הביטחון באמצעות סולם. 2

נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל

  במהלך המחצית השנייה של חודש נובמבר נורו 20 רקטות . סה"כ נורו 65 רקטות במהלך חודש נובמבר לעומת 59 במהלך חודש אוקטובר. ב-17-16 בנובמבר נורו מספר רקטות, אשר גרמו לנזק רב למפעל ולכמה כלי רכב בשדרות. ארגון פת"ח נטל אחריות לירי. רקטה נוספת שנורתה ב-19 בנובמבר נפלה בשכונות הדרומיות של אשקלון.

  על רקע מפגש אנאפוליס הכריזו ועדות ההתנגדות העממית על מבצע המכונה "סופות הסתיו" שבמסגרתו הם יירו לעבר ישראל "גשם של רקטות". בפועל נורו במהלך ימי הועידה (28-27 בנובמבר ) 5 רקטות ו-12 פצצות מרגמה.


נטילת אחריות לירי רקטת נאצר 3 לעבר נחל עוז וכפר עזה
(ערוץ אלאקצא, 28 בנובמבר)

  במהלך חודש נובמבר חלה עלייה בירי פצצות המרגמה המתבצע ברובו ע"י החמא"ס. במהלך החודש אותרו 100 נפילות של פצצות מרגמה (לעומת 87 פצצות מרגמה בחודש אוקטובר) . עיקר העלייה חלה במחצית השנייה של החודש בעיקר על רקע כינוס ועידת אנאפוליס.

פעילות סיכול ומנע

רצועת עזה


אימונים של הג’האד האסלאמי בפלסטין לחטיפת חייל ישראלי
(באדיבות ערוץ 10, 29 בנובמבר)

  במחצית השנייה של נובמבר המשיכו כוחות הביטחון לסכל ניסיונות חדירה לשטח ישראל ופיגועים סמוך לגדר המערכת. בסמוך לגדר המערכת המשיכה להתנהל לחימה יום-יומית בין כוחות צה"ל לבין חוליות מחבלים . בלט המספר הרב של חוליות שניסו לפגוע בכוחות צה"ל או לחדור לשטח ישראל. בולטת גם לאחרונה ההתמקדות באזור התעשייה ארז תוך שפעילי הטרור מסתתרים במבנים של אזור התעשייה.

  במסגרת פעילות הסיכול והמנע תקפו כוחות צה"ל חוליות משגרי רקטות ופצצות מרגמה וחוליות מחבלים סמוך לגדר המערכת. להלן האירועים הבולטים:

•  30 בנובמבר – חיל האוויר תקף שלוש חוליות פעילי טרור מזרחית לח’אן יונס. כתוצאה חמישה פעילים נהרגו ושלושה נפצעו.

•  27 בנובמבר – בעקבות ירי פצצות מרגמה לעבר כ רם שלום , תקף חיל האוויר עמדה של החמא"ס דרום מזרחית לח’אן יונס. הפלסטינים דיווחו כי לא היו נפגעים במקום .

•  27 בנובמבר – כוחות צה"ל פגעו סמוך למעבר סופה בחוליית מחבלים ופצעו שלושה מחבריה. בסריקות שנערכו במקום נמצא תיק ובו 2 רובים מסוג קלצ’ניקוב.

•  26 בנובמבר – מטען הופעל על כוח צה"ל באזור התעשייה ארז. בתגובה הרג הכוח שני מחבלים חמושים ששהו בקרבת זירת המטען. על גופות המחבלים נמצאו כלי נשק ואפודים.

•  26 בנובמבר – חיל האוויר תקף חוליית משגרי פצצות מרגמה צפונית לבית לאהיא. כתוצאה מכך נהרג פעיל חמא"ס ופלסטיני נוסף נפצע. כמו כן, תקף חיל האוויר שלושה חמושים שנעו סמוך לגדר המערכת, צפון מזרחית למעבר קרני. כתוצאה מהתקיפה נהרג חמוש אחד וחמוש נוסף נפצע.

•  23 בנובמבר – כוח צה"ל הרג שני מחבלים סמוך לאזור התעשייה ארז.

•  20 בנובמבר – כוח צה"ל גילה ופרק מטען סמוך לגדר המערכת בקרבת מעבר ארז.

•  15 בנובמבר – כוח צה"ל תקף חוליית משגרי רקטות באזור בית חאנון לאחר ששיגרו רקטות. על פי דיווחי הפלסטינים נהרגו שני פעילי פת"ח וארבעה נפצעו. בהמשך תקף חיל האוויר 3 משגרים נוספים.

יהודה ושומרון

  ביהודה ושומרון נמשכה פעילות סיכול ומנע של כוחות הביטחון , שכללה בעיקר מעצרים של חשודים בטרור.
בין האירועים הבולטים :

•  26 בנובמבר – כוח צה"ל פגע בטול כרם בפעיל חמא"ס בכיר. הפעיל נעצר והועבר לטיפול רפואי בארץ (אתר פאל-מדיה, 26 בנובמבר). פעיל חמא"ס נוסף נעצר באותו יום ביריחו.

•  25 בנובמבר – במהלך פעילות סיכול בטול כרם הרגו כוחות הביטחון פעיל פת"ח, ופצעו פעיל נוסף. כמו כן נעצרו שני פעילי פת"ח נוספים. אחד מפעילי פת"ח העצורים עסק במהלך החודשים האחרונים בניסיונות לבצע מספר פיגועים במתווה של הנחת מטענים וירי באזור טול כרם.

המצב במעברים

  ב-30 בנובמבר אישר בג"צ את החלטת ממשלת ישראל על צמצום אספקת הדלק והסולר לרצועת עזה כחלק מהחלטת הממשלה לנהוג בעזה כב"ישות עוינת". עם זאת, חייבו השופטים את המדינה לספק הבהרות ונתונים נוספים לפני תחילת יישום התוכנית לצמצום אספקת החשמל לרצועה . משמעות ההחלטה היא דחייה של שלושה שבועות לפחות עד תחילת ביצוע תוכנית צמצום אספקת החשמל (הארץ, 2 בדצמבר).

  בפועל צמצמה ישראל את כמות הדלק המועבר לרצועה בכ-15% . צמצום הדלק נעשה תוך מעקב אחר צרכי הרצועה על מנת שלא להביא למשבר הומניטארי. עיקר הצמצום נעשה בבנזין ובסולר המיועדים לתדלוק מכוניות פרטיות. לא צומצמה כלל כמות הגז והמזוט.

  החלטת בג"צ גררה גינויים מצד גורמים פלסטינים ברצועה אשר העלו טענות (מוגזמות) מפני "אסון הומניטארי" ושיתוק החיים ברצועת עזה:

•  דובר ממשלת החמא"ס טאהר אלנונו כינה צעד זה כ"פשע מלחמה" והטיל על ישראל את האחריות על תוצאותיו. הוא הפנה דרישה לקהילה הבינלאומית להתערב באופן מיידי (פאל-מדיה, 30 בנובמבר).

•  סגן יו"ר אגודת בעלי חברות הדלק והגז ברצועה הזהיר כי מלאי הדלק יאזל תוך מספר ימים מועט וקרא לגורמים בינלאומיים ללחוץ על מקבלי ההחלטות הישראליים לחזור בהם מן ההחלטה (סוכנות מען, 28 בנובמבר).

•  דובר ה"ועדה העממית להתמודדות עם המצור", ראמי עבדה, הזהיר מפני אסון סביבתי ובריאותי. לדבריו, כל מנגנוני השירותים של השלטון המקומי יפגעו כתוצאה מצעד זה והדבר יהפוך את עזה למוקד של זיהום סביבתי (מען, 30 בנובמבר).

נתונים סטטיסטיים

מאפייני הפיגועים בחלוקה חודשית 3

נפילות מזוהות של רקטות בישראל בחתך חודשי

נפילות מזוהות של פצצות מרגמה בחתך חודשי

נפגעים בחתך חודשי

מפגש אנאפוליס

כללי

   מפגש אנאפוליס (28-27 בנובמבר) התניע תהליך של ניהול המו"מ הישראלי-פלסטיני על בסיס על יישום "מפת הדרכים" וניהול מו"מ על נושאי הליבה העומדים על הפרק. במהלך המפגש הסכימו ישראל והפלסטינים "לעשות כל מאמץ" על מנת להגיע ביניהם להסכם שלום לפני סוף שנת 2008 . במסגרת ה"הבנה המשותפת" ( Joint understanding ), שהושגה ברגע האחרון, החליטו שני הצדדים להקים "ועדת היגוי", שבראשה יעמדו ראשי שני המשלחות, אשר תגבש תוכנית עבודה משותפת, ותפקח על צוותי מו"מ משותפים . בהודעה המשותפת נאמר כי צוותי המו"מ ידונו על כל נושאי הליבה ( core issues ), ללא יוצא מהכלל 4.

  במסגרת "ההבנה המשותפת" התחייבו שני הצדדים לבצע באופן מיידי את מחויבותם למפת הדרכים , כתנאי לביצוע הסכם השלום. לשם כך הוסכם ליצור מכניזם אמריקאי-פלסטיני-ישראלי, בהנהגת ארה"ב, למעקב אחר ביצוע "מפת הדרכים". ב"הבנה משותפת" נאמר כי ארה"ב תפקח ותשפוט ( "will monitor and judge" ) אחר ביצוע התחייבויות שני הצדדים ל"מפת הדרכים". בתום המפגש הודיעה שרת החוץ האמריקאית על מינוי הגנרל ג’יימס ג’ונס , לשעבר מפקד נאט"ו ופיקוד אירופה של הצבא האמריקאי, כשליח מיוחד למזרח התיכון. ג’יימס ג’ונס צפוי לפעול בנושאי ביטחון, לצידו של המתאם הביטחוני האמריקאי קית’ דייטון.



מזכירת המדינה האמריקאית, קונדוליסה רייס מודיעה על מינויו של גנרל ג’יימס ג’ונס
כשליח מיוחד למזרח התיכון (אתר משרד החוץ האמריקאי, 28 בנובמבר).

   למרות האווירה החיובית והגיבוי הבינערבי והבינלאומי לניהול המו"מ, הדרך ליישובו של הסכסוך הישראלי-פלסטיני עדיין רחוקה . בסוגיות הליבה, עליהן אמור להתקיים המו"מ, קיימים פערים מהותיים , ובפרט בשאלות הגבולות, הפליטים וירושלים. על פערים אלה קשה מאד יהיה לגשר בעיקר מנהיגי שני הצדדים ניצבים בפני התנגדות פנימית חזקה, שצפויה לגבור כאשר יחל הדיון על סוגיות הליבה.

   זאת ועוד, כבעבר צפויה ההתנגדות פלסטינית למפגש אנאפוליס ולמו" מ עם ישראל למצוא ביטוייה במאמץ פיגועים מוגבר מצד ארגוני הטרור. החמא"ס וארגוני טרור נוספים שבו והצהירו כי ההסכמים שהושגו באנאפוליס אינם מחייבים אותם וכי הם נחושים לבצע פיגועים הן מרצועת עזה והן מיהודה ושומרון על מנת לסכל כל ניסיון לבצע את השלב הראשון במפת הדרכים . הם הצהירו גם כי לא יאותו לוותר על שום שעל מאדמת פלסטין וכי בדעתם להמשיך ב"התנגדות" (קרי, הטרור) עד לעקירתה של ישראל ("הרקמה הסרטנית") מהשורש.

תגובות הפלסטינים למפגש אנאפוליס

התבטאויות אבו מאזן

  בראיונות רבים שנתן אבו מאזן לכלי התקשורת הערביים והמערביים שלטה נימה של שביעות רצון. לדבריו המשלחת הפלסטינית הגיעה לועידת אנאפוליס במגמה להתניע את המו"מ על הסדר הקבע, ומטרה זאת אכן הושגה (ופא, 29 בנובמבר).

  לדבריו של אבו מאזן המו"מ הישראלי-פלסטיני יחל ב-12 בדצמבר בשני מסלולים: המסלול הראשון , ביצוע חלקה הראשון של מפת הדרכים בפיקוח ועדה פלסטינית-אמריקאית-ישראלית, שארה"ב תהיה הבורר בה. המסלול השני , המו"מ אודות סוגיות ההסדר הקבע, ינוהל ע"י ועדות משנה לנושאים השונים: גבולות, פליטים, מים, ירושלים, התנחלויות ואסירים (ופא, 29 בנובמבר). בהשיבו לשאלה על סוגיית פרוק ארגוני הטרור , כפי שתבע ראש ממשלת ישראל, ציין אבו מאזן כי נושא הטרור הינו חלק מהסעיף הראשון של מפת הדרכים, ויש בהקשר לכך התחייבויות של הצד פלסטיני (סימז"ת, 1 בדצמבר).

  בראיונות נדרשו אבו מאזן ועוזריו לעניין ההכרה בישראל כמדינת לאום יהודית, כפי שמצאה ביטוייה בנאומי הנשיא בוש וראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט. על כך הם הגיבו בשלילה נחרצת :

•  בהתייחסו לדברי הנשיא בוש בדבר היותה של ישראל מדינה יהודית ציין אבו מאזן : "יש את רעיון שתי המדינות-פלסטין וישראל-ואין זה מחובתנו, אנו הפלסטינים, להעניק תיאורים לכל מדינה…". הוא הוסיף כי בישראל חיים יהודים, ערבים, מוסלמים, נוצרים ובני גזעים נוספים (סוכנות הידיעות הצרפתית, 29 בנובמבר).

•  בהידרשו לשאלת היותה של ישראל מדינה יהודית השיב אבו מאזן : "אנו מתנגדים לכינוי הזה, ואנו אומרים כי יש את ישראל ויש את פלסטין. בישראל יש יהודים ולא יהודים" (סוכנות הידיעות הצרפתית, 1 דצמבר).

•  נביל אבו רדינה , דובר הנשיאות, ציין כי הפלסטינים לא הסכימו על מסמך משותף עם ישראל משום שהישראלים העלו נושאים שלא היו מקובלים עליהם:" הם (הישראלים) התעקשו שהמדינה תהיה יהודית, ולא קיבלנו זאת בשום אופן . הם הסתייגו מיוזמת השלום הערבית.." לכן לדבריו, הוחלף המסמך המשותף בהבנה משותפת שהוקראה ע"י הנשיא בוש. (רדיו צות אל ערב, 28 בנובמבר).

  אבו מאזן ייחס חשיבות רבה לועידת פאריס , ועידת המדינות התורמות, הצפויה להתכנס ב-17 בדצמבר. הוא ציין כי הפלסטינים מצפים לסיוע כלכלי לשם בניית המוסדות הפלסטינים שנהרסו במהלך שבע שנים [ הערה, שבע שנות מערכת הטרור, האינתיפאדה השנייה, שיזמו הפלסטינים]. לדבריו "הביטחון והכלכלה הם הדרך להגיע לשלום, ולא נצליח לבנות שלום על חורבות ארץ שאין בה ביטחון וכלכלה. זה מה שנדרש מועידת פריס…" (רדיו BBC , ראיון בתוניס, 30 בנובמבר).

החמא"ס וארגוני טרור אחרים מאיימים לטרפד את ההסכמות שהושגו באנאפוליס

  הזרוע המבצעית-טרוריסטית של החמא"ס, גדודי עז אלדין אל קסאם, הודיעה כי הדברים שנאמרו בועידת אנאפוליס, והמו"מ שיבוא אחריה, אינם מחייבים אותם . בהודעה מדגישים גדודי עז אלדין אל קסאם כי הם לא יתירו לבצע את השלב הראשון של מפת הדרכים, שמטרתו "לרדוף אחרי לוחמי הג’האד, להכות בהתנגדות ולאסוף את נשקה". בהודעה נאמר כי הפיגועים יימשכו כל עוד נמשך הכיבוש על שעל אחד מאדמות פלסטין וכי השפה היחידה בה ניתן לדבר עם האויב [ישראל] הינה "שפת הכוח" (אתר עז אלדין אל קסאם, 29 בנובמבר).


מתוך סרטון אנימציה בשם "הדרך אל אנאפוליס" אשר מציג חמור מותש הרודף לשווא אחר גזר המובטח לו בדמות ועידות השלום השונות החל בועידת מדריד (1991 ) וכלה בועידת אנאפוליס בשנת 2007
(ערוץ אלאקצא, 28 בנובמבר).

  התבטאויות נוספות של החמא"ס 5:

•  אסאמה חמדאן , נציג תנועת חמא"ס בלבנון: "זכויות הפלסטינים הן "מהים ועד הנהר, ומראש הנקרה ועד אם רשרש [אילת]. אנו לא נסכים לדבר אלא על השבת מלוא הזכויות הללו. אנו ננהל התנגדות [קרי, טרור] עד שנשיב את זכויותינו… אנו נפעל על מנת להכשיל את המטרה של התוקפנות [באנאפוליס] נגד ההתנגדות…" [ראיון לערוץ אל מנאר, 1 בדצמבר).

•  בהודעה מטעם החמא"ס, לרגל יום השנה להחלטת החלוקה, גינתה החמא"ס בחריפות את האו"מ על ההחלטה וקראה "לתיקון הטעות". ההודעה גינתה את משתתפי ועידת אנאפוליס וקראה להשבת הפליטים הפלסטיניים לבתיהם והקמת "מדינה פלסטינית עצמאית, שלמה", שבירתה ירושלים. ההודעה הדגישה את זכות הפלסטינים להתנגדות לכיבוש [קרי, טרור] על מנת לעקור מהשורש את הרקמה הסרטנית".

ממשלת ישראל מאשרת את "ההבנה המשותפת" באנאפוליס,
למרות ביקורת משורות הקואליציה

  בישיבת הממשלה שהתקיימה ב-2 בדצמבר אושרה "ההבנה המשותפת" באנאפוליס, כפי שהוקראה ע"י נשיא ארה"ב ג’ורג’ בוש. שרת החוץ ציפי לבני ברכה על הישגי הועידה ובמרכזם, השמירה על הכפיפות למפת הדרכים; אי כבילת ידיה של ישראל בשאלת סוגיות הליבה בשלב זה והימנעות ממעורבות בינלאומית במשא ומתן ( ynet , 2 בדצמבר).

  בישיבת הממשלה נמתחה גם ביקורת על הועידה והועלו תהיות לגבי סיכויי הצלחתה. שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "אנאפוליס הייתה פתיחה טובה אך המבחן יהיה במעשה"; השר לביטחון פנים אבי דיכטר ציין כי "… אסור לדון בסוגיות הליבה של מפת הדרכים עד שלא בדקנו שהפלסטינים ממלאים את התחייבויותיהם, קודם כל בתחום המלחמה בטרור והקמת מערכת אכיפת חוק ממוסדת ". שר התעשייה, המסחר והתעסוקה אלי ישי מש"ס ציין כי "אנאפוליס הייתה ועידה מיותרת" והשר אביגדור ליברמן מישראל ביתנו התבטא כי "הסיכוי שהוא [אבו מאזן] ישלוט בעזה, כפי שנתבע ממנו באנאפוליס, הוא סיכוי קלוש" ( שם ).

מחוות ישראליות לקראת מפגש אנאפוליס

  במסגרת המחווה לקראת מפגש אנאפוליס, החליטה ממשלת ישראל ב-19 בנובמבר על שחרור 450 אסירים פלסטיניים. ועדת השרים אשר דנה באופן פרטני ברשימת האסירים המיועדים לשחרור אישרה את שחרורם של 431 אסירים על פי קריטריונים שנקבעו מראש, בניהם אי שחרורם של אסירים עם "דם על הידיים" (אתר השב"ס, 20 בנובמבר). שחרורם של האסירים בפועל נדחה עד לאחר הועידה.

  כמחווה נוספת אישר ראש הממשלה העברת 25 שריוניות תרומת ממשלת רוסיה לשימוש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ביהודה ושומרון. כמו כן, יועברו לפלסטינים גם כ- 1,000 רובים וכשני מליון כדורים (אתר nrg , 21 בנובמבר).

הזירה הפנים-פלסטינית

ביקורת ציבורית קשה על הרשות הפלסטינית בשל דיכוי ההפגנות בעת מפגש אנאפוליס 6

  ביהודה ושומרון, ובעיקר באזור חברון, נמתחה ביקורת ציבורית קשה על הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון שלה, בעקבות דיכוי הפגנות מפלגת השחרור נגד ועידת אנאפוליס. פעילי חמא"ס ומפלגת השחרור האשימו את מנגנוני הביטחון בניסיון לפגוע בפעילותם בחברון ולמנוע מהם כל פעילות חברתית.

  מנגד הטילה ה"ועדה הביטחונית העליונה" בגזרת חברון על מפלגת השחרור את האחריות לאירועים בהדגישה כי "אין לאיש חסינות מפני החוק" (סוכנות הידיעות הפלסטינית, 28 בנובמבר). דומה כי מנגנוני הביטחון רואים בסיפוק את הטיפול הנחוש בהפגנות, הנתפש על ידם כמסר חד-משמעי לחמא"ס, למפלגת השחרור ולאוכלוסייה כולה.

  מכל מקום, במגמה להרגיע את הרוחות, הורה אבו מאזן לשחרר את התושבים המעורבים בהפרות הסדר בהפגנות שהתקיימו בעת ועידת אנאפוליס (סוכנות הידיעות הפלסטינית, 28 בנובמבר). עבד אלרזאק אליחיא, שר הפנים בממשלת סלאם פיאצ’, אף התנצל בפני העיתונאים שכיסו את ההפגנות על הפגיעה בהם.


מפגינים פלסטינים בחברון מתעמתים עם אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית במהלך
הפגנה נגד וועידת אנאפוליס (רויטרס, 27 בנובמבר . צלם: נאיף השלמון)

נמשכת פעילות מנגנוני הביטחון בשכם

  בשכם נמשכה הפעילות של מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ובמסגרתה:

•  מנגנוני הביטחון כיתרו למשך מספר ימים את מחנה הפליטים עין בית אלמאא’ בשכם בניסיון לעצור חמושים.

•  באזור רפידיא שמערב העיר נמצא מצבור גדול של חומרי הסתה של החמא"ס. החומר נתפס במגורי סטודנטיות ב"מרכז אלנור" השייך לתנועת החמא"ס. הוחרמו ארבע משאיות מלאות בחומר הסתה ואלפי כרוזים שנעשה בהם שימוש באוניברסיטת אלנג’אח (אלחיאת אלג’דידה, 16 בנובמבר).

•  הוחרמו אמצעי לחימה רבים וכרוזים של תנועת החמא"ס, שנמצאו מתחת למסגד מצעב אבן אמיר , באזור מחנה הפליטים עסכר בשכם (סוכנות מען, 19 בנובמבר).


חומרי הסתה (מימין) ואמצעי לחימה (משמאל) של החמא"ס שנתפסו בשכם
(טלוויזיה פלסטינית, 17 בנובמבר)


1 לפירוט נוסף אודות האירוע ראו לקט מידע מה- 20 בנובמבר: "פיגועים של ארגוני הטרור במקביל למסע תעמולה נגד מפגש אנאפוליס" .

2 לפירוט נוסף אודות האירוע ראו לקט מידע מה- 20 בנובמבר: "פיגועים של ארגוני הטרור במקביל למסע תעמולה נגד מפגש אנאפוליס" .

3 הגרף אינו כולל ירי רקטות ומרגמות המובאים בגרפים נפרדים

4 פרטים נוספים ראו לקט מידע מה-28 בנובמבר: "עיקרי נאומיהם של נשיא ארה"ב, ראש ממשלת ישראל
ויו"ר הרשות הפלסטינית בועידת אנאפוליס"

5 פרטים אודות תגובות דוברי החמא"ס, ראו לקט מידע מה-28 בנובמבר: "עיקרי נאומיהם של נשיא ארה"ב, ראש ממשלת ישראל
ויו"ר הרשות הפלסטינית בועידת אנאפוליס"

6 על ההפגנות ראו לקט : "פעילות מתנגדי מפגש אנאפוליס" (תמונת מצב עדכנית ל-28 בנובמבר) (28 בנובמבר 2007).

לראש העמוד