חדשות העימות הישראלי פלסטיני 14-1 נובמבר 2007


נמשך ירי הרקטות לעבר ישראל

  רצח מפגינים בעזה בעצרת לזכר ערפאת
 

פרות פגועות ברפת בקיבוץ זיקים בעקבות נפילת רקטה (באדיבות נועם בדין מרכז תקשורת שדרות)

  עצרת הזיכרון לערפאת בעזה במהלכה נורו למוות ע”י החמא”ס 7 מפגינים (אלאיאם, 13 בנובמבר)

עיקרי תמונת המצב

  במשור המדיני נמשכה הידברות צוותי המו" מ של ישראל והפלסטינים במטרה לנסח הצהרה משותפת לקראת מפגש אנאפוליס, שיתקיים בסוף נובמבר. ראש הממשלה אהוד אולמרט הבהיר כי ביסוד המו"מ עומדת הכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית , לצד מדינה פלסטינית לעם הפלסטיני. עמדה ישראלית זאת, בנושא העומד ביסוד המו"מ, זכתה לתגובות שליליות מאנשי צוות המו"מ הפלסטיני (אבו עלאא’: הדרישות של ישראל מהפלסטינים להכיר באופייה היהודי של ישראל הן "בלתי מתקבלות על הדעת").

  ברצועת עזה פתחו אנשי ביטחון של החמא"ס באש חיה לעבר משתתפים בעצרת זיכרון רבת משתתפים לזכרו של ערפאת. שבעה פלסטינים המזוהים עם פת"ח נהרגו וכמה עשרות נפצעו. העצרת היוותה הפגנת כוח מרשימה של פת"ח וביטוי למחאה ציבורית נגד שלטון החמא"ס.

  בשכם התפרסו כ-300 פעילי מנגנוני הביטחון והחלו בפעילות ביטחונית שמטרתה לסיים את מצב האנרכיה. פעילות זאת נחלה הצלחה ראשונית. עם זאת נמנעים המנגנונים מפרוק ארגוני הטרור ותשתיות הטרור, כפי שמחויב הצד הפלסטיני במפת הדרכים.

אירועים בולטים בשטח

ירי רקטות ופצצות מרגמה


פרות מתות ברפת בקיבוץ זיקים (באדיבות נועם בדיןמרכז תקשורת שדרות)

  ב-1 בנובמבר בשעה 8:40 בבוקר נורה מטח רקטות לעבר שדרות וישובי הנגב המערבי מתוכו אותרו בשטח ישראל 9 נפילות. פת"ח/גדודי חללי אלאקצא נטל אחריות לירי בכנותו את המטח בשם "סתיו בעזה", רמז למפגש אנאפוליס העומד להתקיים בסתיו 2007 (ערוץ אלג’זירה, 1 בנובמבר). ב-11 בנובמבר ירה הג’האד האסלאמי בפלסטין רקטה משופרת שפגעה ברפת של קיבוץ זיקים, הרגה שש פרות, וגרמה נזק למבנה.

  ירי המרגמות נמשך אף הוא. במהלך השבועיים הראשונים של נובמבר נורו 22 פצצות מרגמה (לעומת 29 פצצות מרגמה בשבועיים האחרונים של אוקטובר).


הכנה ושיגור של רקטה ע"י חוליה המשתייכת לפת"ח/גדודי חללי אלאקצא (ערוץ אלעאלם, 3 בנובמבר)

פעילות סיכול ומנע

רצועת עזה

חשיפת 7 מנהרות בגבול מצרים עזה

  כוחות הביטחון שפעלו ברצועת עזה חשפו ב-1 בנובמבר שבע מנהרות, ששימשו את תנועת החמא”ס לצורך העברת פעילי טרור ותחמושת ממצרים לרצועת עזה. אזור המנהרות מולכד על מנת להקשות על הגישה אליהן. המנהרות פוצצו באופן מבוקר ע”י כוחות צה”ל (אתר דובר צה”ל, 1 בנובמבר)


חשיפת מנהרות שנועדו למעבר מחבלים ואמצעי לחימה ממצרים לרצועת עזה.
(אתר דובר צה”ל, 1 בנובמבר )

פעולות נוספות ברצועת עזה

  צה"ל ממשיך לפגוע בחוליות משגרי רקטות, ברחבי הרצועה. כמו כן, נמשכה פעילות הסיכול של ניסיונות חדירה והנחת מטענים בקרבת גדר המערכת. בין הפעולות יצוינו:

•  10 בנובמבר – חיל האוויר תקף משגר רקטות לאחר זיהוי שיגור רקטות.

•  9 בנובמבר – כוח צה"ל ביצע ירי לעבר שני חשודים בסמוך לגדר המערכת דרומית למעבר קרני. כתוצאה מהירי נהרגו החשודים.

•  4 בנובמבר – חיל האוויר תקף מבנה ממנו זוהה ירי של שלוש רקטות. מאוחר יותר תקף חיל האוויר ארבעה משגרים נוספים.

•  4 בנובמבר כוחות צה"ל פגעו בשלושה פעילי טרור חמושים סמוך לעיירה בית חאנון. כתוצאה מהירי נהרג פעיל הג’יהאד האסלאמי בפלסטין ואדם נוסף נפצע.

•  3 בנובמבר – חיל האוויר תקף רכב ובו שני פעילי חמא"ס סמוך להריסות הישוב מורג.

•  1 בנובמבר – חיל האוויר תקף חמישה משגרי רקטות מהם זוהו ירי של 9 רקטות. הפלסטינים דיווחו על 5 פצועים.

•  1 בנובמבר – כוח צה"ל זיהה שלושה פעילי טרור חמושים סמוך לגדר המערכת. הכוח ירה לעברם. כתוצאה מהירי נהרגו שניים מהחמושים וחמוש נוסף נפצע.

יהודה ושומרון

  ביהודה ושומרון נמשכת פעילות סיכול ומנע של כוחות הביטחון. במהלכה סוכלו מספר פיגועי טרור נגד חיילי צה"ל ואזרחים ישראלים ונעצרו פעילים מקרב ארגוני הטרור הפלסטיניים ביהודה ושומרון. להלן האירועים הבולטים:

•  12 בנובמבר – במהלך פעילות כוחות הביטחון באזור יריחו נעצר פעיל פת"ח/תנזים, אשר היה מעורב בפיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל באזור יריחו.

•  9 בנובמבר – במהלך פעילות בשכם אירעו חילופי אש בין כוח צה"ל לפעילי טרור חמושים. כתוצאה מכך נפצע פת"ח פעיל בכיר.

•  5 בנובמבר – כוחות צה"ל עצרו מחבלת פלסטינית בת 17 שהגיעה לעמדת צה"ל סמוך לתל רומדה שבחברון לאחר ששלפה סכין במטרה לדקור חיילים במקום.

•  1 בנובמבר – במהלך פעילות צה"ל במחנה הפליטים בלאטה שבעיר שכם נעצר פעיל חמא"ס בכיר, אשר היה מעורב בפיגועי ירי והנחת מטענים נגד כוחות צה"ל. במבנה בו הסתתר התגלה גם ציוד לחימה.

•  1 בנובמבר – כוחות צה"ל עצרו מחבל במחסום חווארה (סמוך לשכם), אשר נשא בתיקו 4 מטענו חבלה.

•  1 בנובמבר – כוחות משמר הגבול עצרו פעיל פת"ח/תנזים, אשר היה מעורב ביצור חומרי נפץ ומטענים, ובהנחת מטענים ופיגועי ירי. (אתר דובר צה"ל, 1 בנובמבר).

נתונים סטטיסטיים

מאפייני הפיגועים בחלוקה חודשית 1

נפילות מזוהות של רקטות בישראל בחתך חודשי

נפילות מזוהות של פצצות מרגמה בחתך חודשי

נפגעים בחתך חודשי

הערכות לקראת מפגש אנאפוליס

   נמשכות הפגישות בין צוותי המו"מ של ישראל והרשות הפלסטינית במטרה לנסח הצהרה משותפת שתוצג במפגש אנאפוליס. המפגש אמור להתקיים בשבוע האחרון של נובמבר (על פי פרסומים ישראלים וזרים ב-26 או ב- 27 בנובמבר). עד כה ארה"ב טרם הודיעה באופן רשמי על מועד המפגש וזהות והמדינות המשתתפות בו. במהלך הפגישות של צוותי המו"מ הוסכם כי יישומו של כל הסכם שיושג יהייה מותנה בביצועו של השלב הראשון במפת הדרכים ע"י הפלסטינים וישראל. הוסכם גם הגורם שאמור לאשר את יישומו של השלב הראשון הינה ה’רביעייה’ בהובלת ארה"ב.

   אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, נשא נאום בפני הפרלמנט התורכי בו קרא לישראל שלא להחמיץ את ההזדמנות לשלום כולל, החייב לכלול גם את בעיית הגולן הסורי ו"השטחים הלבנונים הכבושים". הוא ציין כי הצלחת ועידת אנאפוליס תביא לחיזוק הכוחות המתונים באזור המעוניינים בשלום בעוד שכישלונה יביא לאכזבה, ייאוש וחיזוק הכוחות הקיצוניים. הוא שב וציין כי ירושלים המזרחית תהיה בירתה היחידה של המדינה הפלסטינית וקבע כי יש לטפל "באופן יסודי" בבעיית הפליטים הפלסטינים בהתבסס על הלגיטימיות הבינלאומית (ערוץ אלג’זירה, 13 בנובמבר).

   אהוד אולמרט, ראש ממשלת ישראל, בפתח ישיבת סיעת קדימה בכנסת ב- 12 בנובמבר, שב והבהיר עמדתו באשר למפגש אנאפוליס ותהליך השלום. להלן עיקרי דבריו (כפי ששודרו ברשת ב’): "זה מפגש, זה לא ישיבת משא ומתן, אבל זה בהחלט מפגש שנועד לתת הזדמנות להתניע מהלך מדיני בינינו לבין הפלסטינים . מהלך שאנחנו מעוניינים לקדם אותו ברצינות, בהמשכיות, מתוך כוונה להגיע להבנות כמה שאפשר יותר מהר . אנחנו נעסוק במשא ומתן עצמו בכל הסוגיות שכרוכות באפשרות להביא להגשמת התוכנית והחזון של מדינה פלסטינית לעם הפלסטיני, וכמובן הכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי ".

   ראש הממשלה אהוד אולמרט הבהיר בפורומים שונים כי נקודות הפתיחה של המו"מ תהיה הכרה פלסטינית בישראל כמדינה יהודית (על בסיס התפיסה של שתי מדינות לשני עמים). עמדה ישראלית זאת, בנושא כה מהותי של המו"מ, זכתה לתגובות שליליות הן מאנשי צוות המו"מ הפלסטיני והן מהחמא"ס:

א. אבו עלאא’ , ראש המשלחת הפלסטינית למו"מ, בפגישה שקיים עם ראשי מנגנוני הביטחון, ציין כי הדרישות של ישראל מהפלסטינים להכיר באופייה היהודי של מדינת ישראל הן "בלתי מתקבלות על הדעת". הוא הוסיף כי הצד הפלסטיני מתנגד באופן מוחלט לחילופי אוכלוסייה עם בני העם הפלסטיני ב"פנים" [קרי, במדינת ישראל] ומסרב לוותר על "זכות השיבה" לפליטים הפלסטינים לפי החלטת האו"מ 194 (סוכנות ופא, 14 בנובמבר).

ב. Injured , חבר בצוות המו"מ הפלסטיני, שהתייחס לדברי אולמרט, ציין כי ישראל מבקשת להשיג "דבר חדש". לדבריו לא ניתן לדבר על הכרה במדינה יהודית באף מסגרת בינלאומית וביחסים הבינלאומיים. הוא שב והדגיש כי "הדבר לא עומד על הפרק ביחסים הבינלאומיים ובאג’נדה של העם הפלסטיני והנהגתו" (רדיו קול פלסטין, 13 בנובמבר).

ג. יאסר עבד רבה , מזכיר הועד הפועל של אש"פ, ציין כי דרישת אולמרט להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית משמעותה הצבת תנאים הקשורים לאידיאולוגיה, במטרה להחריף את הסכסוך ולהביא להסלמה. הוא הוסיף כי "השלום מתבצע בין שתי מדינות או צדדים ואין זה מעניינה של ישראל, ולא מעניינם של הפלסטינים, להיכנס לנושאים הנוגעים ללגיטימיות הבינלאומית וליסודות תהליך השלום" (רדיו קול פלסטין, 13 בנובמבר).

ד. ח’אלד משעל , יו"ר הלשכה המדינית של החמא"ס, ציין כי "כאשר מדברים כיום על שתי מדינות, ישראלית ופלסטינית, זו הכרה פלסטינית שלא היתה כמוה בעבר, בכך שמדינת ישראל היא המדינה היהודית". לדבריו: "מי שמדבר על כך אחראי לויתור על מיליון וחצי [מהתושבים] הפלסטינים של [שנת] 1948 ואחראי לויתור על זכות השיבה… ויתור זה מקבע את אופייה היהודי של ישות זו ומוותר על זכות השיבה" (ערוץ אלאקצא, 5 בנובמבר).

   במהלך הפגישות ביקשו הפלסטינים שישראל תבצע מחוות משמעותיות לפני מפגש אנאפוליס. בין השאר התבקשה ישראל לשחרר לכל הפחות 2000 אסירים ולהסיר את המחסומים ביהודה ושומרון (שר האסירים אשרף אלעג’רמי, רדיו קול פלסטין, 5 בנובמבר). על פי דיווח ב"הארץ" נאות ראש הממשלה להיענות רק באופן חלקי לבקשה ולשחרר 400-300 אסירים, בהתאם לקריטריונים הקיימים, קרי-ללא "דם על הידיים" (אלוף בן ואבי יששכרוב, הארץ, 12 בנובמבר).

   בעוד שצוותי המו"מ ממשיכים במגעים אינטנסיביים מגלה הציבור הפלסטיני עניין מוגבל במפגש אנאפוליס וסקפטיות רבה לגביי סיכויי הצלחתו . ביסוד הציפיות הנמוכות עומד, להערכתנו, חוסר אמון בסיסי ביכולתם של ישראל והרשות הפלסטינית לקדם הישג מדיני בשל רצף הכישלונות והאכזבות בשנים האחרונות. אבו מאזן וההנהגה הפלסטינית, המואשמים תדירות ע"י החמא"ס בויתורים כלפי הצד הישראלי, ממשיכים להציג בהתבטאויותיהם הפומביות עמדות מכסימליסטיות ורף ציפיות גבוה , ואינם מנסה לקדם מהלך הסברתי שתכליתו הכשרת התודעה של הציבור הפלסטיני לקראת פשרות כלשהן בנושאי הליבה העומדים על הפרק.

הזירה הפנים-פלסטינית

ירי אנשי ביטחון של החמא”ס לעבר משתתפי עצרת זיכרון ליאסר ערפאת


עצרת הזיכרון בעיר עזה לזכרו של יאסר ערפאת (אלאיאם, 13 בנובמבר)


משתתפים בעצרת הזיכרון נושאים פצוע מהירי של אנשי החמא"ס (אלאיאם, 13 בנובמבר)

   בעקבות האירועים האלימים ביצעה משטרת החמא"ס ברצועת עזה גל מעצרים נרחב בקרב פעילי פתח . דובר פתח טען כי נעצרו 400 פעילי פתח ועשרות פעילים נוספים הצטוו להופיע בתחנות המשטרה לשם תחקור (רוייטרס, 13 בנובמבר). לדברי דובר הכוח המבצע של החמא"ס נעצרו לא יותר מ-200 אנשים (סי"צ, 13 בנובמבר). לטענת גורמים בפתח בין העצורים נכללים בכירים לשעבר במנגנוני הביטחון, בכירים בפתח, ואישים המזדהים עם פתח כגון ראשי עיריות, עיתונאים, שיח’ים ואמאמים במסגדים (אתר פראס, סוכנות ופא, 13 נובמבר).

   תקרית זו הינה, להערכתנו, החמורה ביותר במסכת העימותים הממשיכים להתחולל בין פת"ח לחמא"ס גם לאחר השתלטות החמא"ס על רצועת עזה (יוני 2007). הצלחת פתח לכנס מאות אלפי תושבים לעצרת לזכרו של ערפאת מהווה הפגנת כוח מרשימה וביטוי למחאה ציבורית נגד שלטון החמא"ס . קיום העצרת ממחיש כי הפת"ח – למרות המכה הקשה שספג מידי החמא"ס – עדיין זוכה לתמיכה ציבורית לא מבוטלת. פעילי פתח, המעודדים מהצלחתם, עשויים להמשיך בפעולות מחאה לשם סיום משטר החמא"ס ברצועת עזה. החמא"ס, הנמצאת במבוכה לנוכח הצלחת העצרת, תשאף לדכא במהירות את ביטויי ההתנגדות כלפיה ולייצב את שליטתה הביטחונית ברצועה.


משתתפים בעצרת הזיכרון לזכר ערפאת בעזה (אלחיאת אלג’דידה, 14 בנובמבר)

פעילות ביטחונית של מנגנוני הביטחון הפלסטינים בשכם

  כ- 300 פעילי מנגנוני הביטחון לבושי מדים ונושאי נק"ל התפרסו ב-2 בנובמבר בשכם, מוקד הטרור ביהודה ושומרון . מטרתם , על פי הצהרות שר הפנים עבד אל ראזק יחיא ובכירים נוספים, לכפות חוק וסדר ולסיים את מצב האנרכיה במחוז בשכם , בראייתם אמור מחוז שכם בגלל הבעייתיות שבו לשמש כמודל למקומות נוספים ביהודה ושומרון. ראש הממשלה סלאם פיאצ’ התבטא כי הפריסה בשכם עומדת בראש סדר העדיפויות של ממשלתו וכי "האירועים בשכם חשובים יותר מאנאפוליס" (אלחיאת אלג’דידה, 12 בנובמבר).


פעילות מנגוני הביטחון בשכם. (ערוץ אל ערביה, 4 בנובמבר)

  מפקדי מנגנוני הביטחון הפלסטינים סיכמו עם קציני צה"ל כי אנשי הביטחון הפלסטינים יוכלו לפעול בין השעות 0600 לחצות. בשעות הלילה , בין חצות לשש, יותר רק לצה"ל לפעול בעיר (מעריב, 4 בנובמבר). פעילות מנגנוני הביטחון, עד כה, התבטאה בהפסקת האנרכיה ששררה בשכם: איסור על נשיאת נשק, מניעת תנועת מכוניות גנובות, מניעת ירי במקומות ציבוריים, מעצר עבריינים וכו’.

  בדרך כלל התנהלה פעילות מנגנוני הביטחון ללא עימותים עם ארגוני ופעילי הטרור . יוצאת דופן היתה תקרית במחנה הפליטים בלאטה, שהתחוללה ב- 5 בנובמבר בין מנגנוני הביטחון לחמושים פעילי פתח גדודי חללי אלאקצא, על רקע ניסיון של המנגנונים לעצור את אחד המבוקשים. בתקריות נפצעו איש ביטחון וכ- 8 אזרחים ונעצרו כ- 25 אנשים. מושל מחוז שכם הודיע כי מה- 6 בנוב’ יקיימו מנגנוני הביטחון סיורים ברחובות מחנה הפליטים בלאטה, וכי לא יהיה מקום שמנגנוני הביטחון לא יימצאו בו.

  מפקד משטרת מחוז שכם עקיד (אל"מ) אחמד אלשרקאוי הודיע כי חבלני המשטרה הפלסטינים חשפו במבנה נטוש בעיר העתיקה עשרות מטעני חבלה. הוא הוסיף כי הם יפוצצו אותם בתום סריקות בשטח (סוכנות מען, 10 נובמבר). אולם מגורם ביטחוני ישראלי נמסר כי המדובר במטענים ישנים, שאינם שייכים לתשתיות פעילות של ארגוני הטרור .


אחמד אלשרקאוי, מפקד משטרת מחוז שכם
(ערוץ אל ערביה, 4 בנובמבר)

    בדיווחים משכם נמסר כי הפעילות של מנגנוני הביטחון הביאה לשיפור במצב הביטחוני ובתחושת הביטחון של התושבים . כתב סוכנות הידיעות הצרפתית (13 בנובמבר) מתאר כי בעקבות יישום התוכנית הביטחונית: "החמושים בעיר, אשר הטילו משטר אימה, התמוססו… צבא רוכלי הרחוב שבעבר חנק את כיכר העיר נעלם… התנועה חופשית… לאחר שנים של שפל, העסקים החלו להשתפר לאיטם…"

    בתגובה על פעילות מנגנוני הביטחון מסרו דוברים של החמא"ס כי הם תומכים בהשבת החוק והסדר לשכם אולם הדגישו כי נשקה של החמא"ס הינו לגיטימי , משום שהוא מכוון נגד ישראל ("הכיבוש הישראלי"). דובר חמא"ס במועצה המחוקקת, צלאח אלברדויל, ציין כי חמא"ס " לא תמסור את נשקה לרשת הפלסטינית או לכל גורם אחר " (אלקדס אלערבי, ראמאללה, 1 בנובמבר).

  בכירי הרשות הפלסטינית, ובתוכם ראש הממשלה סלאם פיאצ’, מציגים את הפעולות בשכם כהצלחה ומלינים על המשך פעילות הסיכול והמנע של צה"ל בשכם ובגדה. אולם, יש לזכור, כי פעילות מנגנוני הביטחון הפלסטינים עוסקת בהשלטת חוק וסדר והפסקת גילויי האנרכיה, כפי שמצהירים בכירי הרשות, ולא בפירוק ארגוני הטרור ותשתיות הטרור , כפי שמחויב הצד הפלסטיני במפת הדרכים. עד כה לא ביססו מנגנוני הביטחון את מעמד הרשות הפלסטינית בשכם ותשתיות הטרור שבה, בעיקר אלו של החמא"ס , לא פורקו.

חשיפת אמצעי לחימה של החמא”ס בחברון

     סמיח אלציפי, מפקד מרחב חברון בביטחון הלאומי , קיים מסיבת עיתונאים בה הודיע כי מנגנוני הביטחון חשפו אמצעי לחימה רבים. אמצעי הלחימה נתפסו במסגד הגדול בבית עמר (שמצפון לחברון) ובבניין אגודת צדקה של החמא"ס הקשורה למסגד זה (הטלוויזיה הפלסטינית, אתר קדסנט, 13 בנובמבר). לדברי סמיח אלציפי נתפסו במסגד ב- 13 בנובמבר נשק, תחמושת, פגיונות גרזנים, דגמים של חגורות נפץ, חומרי הסתה נגד הרשות הפלסטינית ועוד. לדבריו עצרו מנגנוני הביטחון על בסיס מידע מודיעיני פעילי חמא"ס הנחשדים כי הם אחסנו נשק זה (שם).

כינוס המועצה המחוקקת בעזה

   ב- 7 בנובמבר התכנסה בעזה ישיבה של המועצה המחוקקת, בראשות מ"מ יו"ר המועצה אחמד בחר, ובהשתתפות ראש ממשלת החמא"ס אסמאעיל הניה. על פי דיווחי התקשורת הפלסטינית נכחו בישיבה 29 צירים מרצועת עזה. 6 צירים של החמא"ס המתגוררים ביהודה ושומרון השתתפו בה באמצעות קשר טלפוני. 35 צירים האסורים בידי ישראל "נכחו" בישיבה באמצעות ייפוי כוח. פת"ח סירבה להשתתף בישיבה וסיעות נוספות נמנעו אף הן מלהשתתף בה.

   דוברים מטעם פתח שללו את התוקף החוקי של כינוס המועצה : דובר פתח פהמי אלזעאריר ציין כי "הישיבה הזאת אינה חוקית ואינה חוקתית…" (סוכנות ראמתאן, 7 בנובמבר); מזכ"ל המועצה המחוקקת אבראהים ח’רישה הצהיר כי "מה שעשו חברי המועצה מטעם חמא"ס הוא הנצחה של שלטון ההפיכה שערכו המליציות שלה ברצועת עזה…"; חבר המועצה המחוקקת מטעם פת"ח עבדאללה עבדאללה ציין "ישנו ניסיון להרוס את המועצה המחוקקת, מפני שלא ייתכן לומר שישנו מספר נוכחים הדרוש לעריכת הישיבה, כאשר נכחו 29 חברים מתוך 132…" (ערוץ אלג’זירה, 7 בנובמבר).


1 הגרף אינו כולל ירי רקטות ומרגמות המובאים בגרפים נפרדים

2 פירוט ראו לקט מידע: "שיא חדש בדיכוי האלים של פת"ח ברצועת עזה: במהלך עצרת זיכרון רבת משתתפים ליאסר ערפאת, שהתקיימה בעזה, פתחו אנשי ביטחון של החמא"ס באש לעבר הקהל. כתוצאה מכך נהרגו שישה מפגינים וכמה עשרות נפצעו. העצרת היוותה הפגנת כוח מרשימה של פת"ח וביטוי למחאה ציבורית נרחבת נגד שלטון החמא"ס" (מה- 13 בנובמבר 2007)

לראש העמוד