חדשות העימות הישראלי פלסטיני 30-16 ספטמבר


סיכול פיגוע התאבדות בת”א
 

בית בדרום ת”א בו אותרה ביום הכיפורים חגורת נפץ, שאמורה הייתה לשמש לפיגוע התאבדות
(צילום: יובל אראל, משטרת ישראל)

  סמל ראשון בן ציון הנמן, שנהרג במהלך פעילות צה”ל בשכם, שהובילה לסיכול פיגוע התאבדות בתל-אביב
(דובר צה”ל, 20 בספטמבר)

עיקרי תמונת המצב

  ועידת השלום האזורית שיזמה ארה”ב צפויה להתכנס ב- 15 בנובמבר באקדמיה הימית שבעיר אנאפוליס מצפון לוושינגטון. ב- 3 באוקטובר צפויה להתקיים פגישה נוספת בין אהוד אולמרט לאבו מאזן במהלכה אמורים להתחיל לפעול צוותים משותפים לניסוח הודעה משותפת, שתעמוד בבסיס ועידת השלום. ערב הפגישה צפויים להשתחרר 87 אסירים, מרביתם מהפת”ח, כמחווה לאבו מאזן וליסודות המתונים ברשות הפלסטינית.

  במקביל להידברות המדינית נמשכים מאמצי ארגוני הטרור לבצע פיגועים מרצועת עזה ומיהודה ושומרון (מאמצים שצפויים לגבור ככל שיתקרב מועד כינוס ועידת השלום). במהלך חודש ספטמבר גדל היקף ירי הרקטות והמרגמות המתבצע מהרצועה. בת”א סוכל פיגוע התאבדות של חולייה משותפת לחמא”ס ולחזית העממית בעקבות פעילות נרחבת של כוחות הביטחון בשכם. גם ברצועת עזה התבצעה ע”י צה”ל פעילות סיכול נרחבת שפגעה בחוליות משגרי רקטות.

אירועים בולטים בשטח

סיכול פיגוע התאבדות בתל-אביב

  בתל-אביב סוכל פיגוע התאבדות עם מציאתה של חגורת נפץ, אשר הוסתרה בדירה בדרום העיר. הפיגוע סוכל בעקבות פעילות נרחבת של כוחות הביטחון במחנה הפליטים בית עין אלמא שבשכם, אשר במהלכה נעצרו עשרות פעילי טרור ונמצאו אמצעי לחימה רבים (ראה להלן).

  פיגוע ההתאבדות, שאמור היה להתבצע ע"י חוליה משותפת של החמא"ס והחזית העממית, סוכל עם מעצרו של תושב שכם העובד בתל-אביב. חקירתו של העצור הובילה את כוחות הביטחון אל חגורת נפץ במשקל של כעשרה ק"ג, שהוטמנה בדירת מגורים בדרום העיר תל-אביב. החגורה התגלתה במהלך יום הכיפורים (22 בספטמבר) ופוצצה באופן מבוקר ע"י כוחות הביטחון 1.


הבית בדרום תל-אביב בו אותרה חגורת הנפץ (צילום: יובל אראל, משטרת ישראל )


פוסטר בו מופיעה דמותו של נהאד רשיד שקיראת פעיל חמא"ס, שחקירתו הובילה לגילוי חגורת הנפץ
שהוטמנה בדירה בתל-אביב. על פי הפוסטר שקיראת הינו מפקד גדודי עז אלדין אלקסאם במחנה הפליטים עין
בית אלמא וחבר הגוש האסלאמי (הזרוע הסטודנטיאלית של החמא"ס) באוניברסיטת אלנג’אח

(אתר גדודי עז אלדין אלקסאם, 23 בספטמבר)

חייל צה"ל נהרג במהלך פעילות צה"ל בשכם

   ב-21-18 בספטמבר בצעו כוחות הביטחון פעילות סיכול נרחבת במחנה הפליטים עין בית אלמא, שבפאתי שכם. במהלך פעילות צה”ל במחנה נהרג חייל צה”ל וארבעה חיילים נפצעו בעת חילופי אש בין כוחות צה”ל לבין מחבלים חמושים. החייל ההרוג הינו סמל ראשון בן ציון (חיים) הנמן, בן 21, ממושב נוב. (דובר צה”ל, 18 בספטמבר).


סמל ראשון בן ציון הנמן ז"ל כפי שתועד ע"י צלם דובר צה"ל
(דובר צה"ל, 20 בספטמבר)

   במהלך הפעילות במחנה הפליטים נעצרו עשרות פעילי טרור, בעיקר מהחמא"ס ומהחזית העממית לשחרור פלסטין. כמו כן נחשפו מצבורי אמצעי לחימה במקומות מסתור שונים. בין השאר נמצאו רימונים, רובים, חומרים להכנת מטעני נפץ, מנגנונים להפעלת מטענים, ציוד צבאי ועוד. במהלך הפעילות נחשפה מעבדת נפץ אשר הוסתרה מאחורי ארונות מטבח בדירת מגורים של אחד מתושבי מחנה הפליטים.


מימין: ארון מטבח בדירת מגורים. משמאל: מצבור הנשק ומעבדת נפץ, שהתגלו מאחורי הארון
(דובר צה"ל, 21 בספטמבר)

נמשך ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל

   במחצית השנייה של חודש ספטמבר נמשך ירי הרקטות לעבר שדרות ויישובי הנגב המערבי. סה"כ אותרו 36 נפילות . במהלך ספטמבר אותרו 70 נפילות לעומת 53- 55 נפילות בחודשים הקודמים. את רוב הירי הרקטות ביצעו חוליות של הג’יהאד האסלאמי בפלסטין וועדות ההתנגדות העממית.

   במקביל נמשך ירי פצצות המרגמה לעבר המעברים וגדר המערכת. במחצית השנייה של ספטמבר נורו 120 פצצות , עלייה ניכרת לעומת המחצית הראשונה (סה"כ נורו במהלך ספטמבר 186 פצצות).

   בערב חג הסוכות (26 בספטמבר) נרשמה עלייה בהיקף ירי הרקטות והמרגמות: ביום זה נורו 9 רקטות ו- 22 פצצות מרגמה.

פעילות סיכול ומנע

רצועת עזה

   במהלך חג הסוכות (27-26 בספטמבר) פעלו כוחות צה"ל בשילוב מסוקים בצפון רצועת עזה (מרחב בית חאנון) על מנת לסכל ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר שטח ישראל. במהלך פעילות זאת יצויינו האירועים הבאים (על פי אתר דובר צה"ל, 27 בספטמבר):

•  רכב בו חוליית מחבלים פעילי "צבא האסלאם" 2 הותקף מהאוויר (26 ספטמבר).

•  כוחות צה"ל פגעו בחוליית משגרי טילים נגד טנקים בעת שעמדה לבצע ירי לעברם (26 בספטמבר).

•  כוח צה"ל תקף באזור בית חאנון חוליית מחבלים, אשר זוהתה לאחר שביצעה ירי רקטה לעבר ישראל (27 בספטמבר).


ירי של פעיל חמא"ס בעזה לעבר מוצבי צה"ל בעזה (עיתון פלסטין, 30 בספטמבר).

   כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על 11 הרוגים כתוצאה מפעילות צה"ל במהלך חג הסוכות ואף פרטו שמות של מחבלים שנפגעו. במסגרת זאת:

•  "צבא האסלאם" פרסם הודעה פומבית בה הודיע על מותם של חמישה מפעיליו. מאות חמושים צעדו ברחובות עזה ב-27 בספטמבר בלוויית החמישה.


הפגיעה בכלי הרכב שהסיע את פעילי “צבא אל אסלאם” (אלאיאם, 27 בספטמבר)

•  מחבל מפת"חגדודי חללי אל אקצא נהרג כתוצאה מתקיפת חולייה, שניסתה לשגר רקטות מאזור בית חאנון לעבר ישראל (27 בספטמבר).

•  שני פעילי טרור מהחמא"ס/גדודי עז אלדין אלקסאם נהרגו במהלך פעילות צה"ל באזור בית חאנון (26 בספטמבר). כמו כן נהרג פעיל מועדות ההתנגדות העממית/ חטיבות צלאח אלדין בעת ירי RPG לעבר טנק של צה"ל (27 בספטמבר).

  בלילה שבין ה-30 בספטמבר ל-1 באוקטובר זיהה כוח צה"ל שני חמושים סמוך לגדר המערכת באזור מעבר קרני. שני החמושים פתחו באש לעבר הכוח והשליכו רימונים. בתגובה השיב הכוח באש לעבר המחבלים והרגם. החמא"ס דיווח על שני פעילי גדודי "עז אלדין אלקסאם", שנהרגו לפנות בוקר באזור בית הקברות של מחנה הפליטים ג’באליה בעת שהציבו מארב ליחידה מובחרת של צה"ל (אתר Palestine-Info , 1 באוקטובר)

יהודה ושומרון

  23 בספטמבר- כוחות צה"ל ושרות הביטחון עצרו בכפר קליל, דרומית לשכם, מבוקש פתחתנזים בשם פארס נאצר חסים אבו ע’נים. במבנה בו הסתתר נמצאו שמונה מטעני חבלה, רובה ואקדח. יצוין כי אבו ע’נים חתם על הסדר המבוקשים. חזרתו לעסוק בפעילות טרור נגד צה"ל מהווה הפרה של הסכם זה והביאה למעצרו. (אתר דובר צה"ל, 23 בספטמבר).

נתונים סטטיסטיים

מאפייני הפיגועים בחלוקה חודשית

נפילות מזוהות של רקטות בישראל בחתך חודשי 3

נפגעים בחתך חודשי

ועידת השלום

ועידת השלום באנאפוליס

   דובר הבית הלבן הודיע כי ועידת השלום הבינלאומית, שיזמה ארה"ב, תכונס ב -15 בנובמבר באקדמיה הימית האמריקאית בעיר אנאפוליס שבמרילנד. בבחינת העיר אנאפוליס כמקום הכינוס יש משום חידוש באשר לא נערכו בה בעבר ועידות שלום ישראליות-פלסטיניות או ישראליות-ערביות. עד כה נמנעה ארה"ב מלהודיע באופן רשמי על סדר היום של הועידה ורשימת המוזמנים אליה.

   ב-3 באוקטובר צפויה להתקיים פגישה בירושלים נוספת בין ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בפגישה אמורים להתחיל בעבודתם הצוותים המשותפים לניסוח הודעה משותפת, שתעמוד בבסיס ועידת השלום. כמו כן, יידונו בפגישה בעיות דו-צדדיות העומדות על סדר היום.

   אבו מאזן, בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"מ (טלביזית אלג’זירה, 28 בספטמבר) ציין כי מטרת הועידה הינה הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967. הוא פנה לראש הממשלה אהוד אולמרט מעל בימת העצרת בקריאה לגבש במשותף לקראת הועידה "עקרונות ברורים, מפורטים ומציאותיים" לפתרון כל סוגיות הסדר הקבע ובמיוחד "ירושלים, הגבולות, הפליטים, המים, הביטחון וסוגיות מרכזיות נוספות".

מדיניות ישראל

שחרור 87 אסירים פלסטיניים

   ממשלת ישראל החליטה על שחרור כ- 90 אסירים ביטחוניים פלשתינים ללא " דם על הידיים" ושאינם אנשי חמא"ס או אנשי הג’יהאד האסלאמי בפלסטין. כשליש מהמשוחררים הינם מרצועת עזה והיתר מיהודה ושומרון . אהוד אולמרט , ראש ממשלת ישראל, ציין כי מטרת שחרור האסירים הינה חיזוק היסודות המתונים ברשות הפלסטינית ואיתות לחברה הפלסטינית כי רק דרך המשא ומתן והשלום תוביל לתוצאות. (אתר משרד ראש הממשלה, 20 בספטמבר).

   בפועל, בתום תהליך של בדיקות ואישורים, צפויים להשתחרר ב-1 באוקטובר 87 אסירים, מרביתם אנשי פת"ח ומקצתם מהחזית העממית והחזית הדמוקרטית. לפני שחרורם יידרשו האסירים לחתום על התחייבות שלא לעסוק יותר בטרור ולאחר מכן הם ישוחררו במחסום ביתוניא שליד ראמאללה ובמחסום ארז שברצועת עזה.

   לשכתו של אבו מאזן ברכה על החלטת ישראל אולם דובר הלשכה הוסיף כי למעלה מ-11 אלף פלסטינים ופלסטיניות עדיין כלואים בישראל וכי שחרור זה של כמה עשרות פלסטיניים אינו מהווה פיתרון לבעיית האסירים. (סוכנות ופא, 23 בספטמבר). מנכ"ל המשרד לענייני אסירים ברשות, זיאד אבו עין, מסר כי ההחלטה הישראלית נעשתה באופן חד-צדדי וללא תיאום עם הרשות. (אלאיאם, 24 בספטמבר).

הקבינט המדיני-בטחוני של ישראל הכריז על רצועת עזה כ"אזור עוין"

   הקבינט המדיני בטחוני הכריז ב-19 בספטמבר על רצועת עזה כ"אזור עוין " בשל המשך הירי הבלתי פוסק של רקטות על יישובי עוטף עזה ושדרות. משמעות ההודעה היא כי במקביל להמשך פעילויות הסיכול והמנע הצבאיות נגד הטרור יוגבלו מעבר סחורות ואזרחים לרצועה ומחוצה לה ותצומצם אספקת הדלק והחשמל . (אתר משרד ראש הממשלה, 19 בספטמבר).

   החלטת הקבינט עומדת ברקע החלטות בנקים ישראליים לנתק את הקשר הפיננסי שלהם עם הרצועה. במסגרת זו הודיע בנק הפועלים כי הוא מפסיק את כל קשרי הבנקאות עם בנקים ברצועה (אתר בנק הפועלים, 25 ספטמבר). בנק דיסקונט בוחן נקיטה של מהלך דומה. יתר הבנקים הישראליים אינם מקיימים פעילות מזה מספר חודשים ( ynet , 25 בספטמבר). משמעות הצעדים הללו הינה מניעת העברת כספים לבנקים ברצועה באמצעות בנקים ישראלים ופגיעה בכלכלת הרצועה.

   להלן כמה מתגובות הפלסטינים על החלטת ממשלת ישראל והחלטת בנק הפועלים:

•  דובר החמא"ס, פוזי ברהום , הגדיר את החלטת הקבינט כ"הכרזת מלחמה" וכ"הסלמה מסוכנת" שנועדה להכשיר את הפגיעה באדמה הפלסטינית, וכ"אסון הומניטארי" נגד העם הפלסטיני". ברהום אף הפנה אצבע מאשימה כלפי ממשלת סלאם פיאצ’ ואבו מאזן שלדבריו שיתפו פעולה עם מעשים אלו (אתר Palesine-Info , 19 בספטמבר).

•  טאהר אלנונו, דובר ממשלת הניה , אמר כי ההחלטה אינה חדשה כי ישראל רואה בכל העם הפלסטיני ישות עוינת. עוד הוסיף ואמר כי ההחלטה הינה בבחינת עונש קולקטיבי. (סוכנות הידיעות הצרפתית, 19 בספטמבר).

•  אשרף עג’רמי, השר לענייני אסירים, ציין כי החלטת בנק הפועלים תביא לדחיקת תושבי הרצועה לחיק החמא"ס והיא אף עלולה לגרום לקריסת הכלכלה הפלסטינית (מען, 25 בספטמבר)

הזירה הפנים-פלסטינית

מצרים אפשרה לכ- 85 פלסטינים מעוכבים להיכנס לרצועת עזה

   בבוקר ה- 30 בספטמבר נכנסו לרצועת עזה כ- 85 פלסטינים, רובם פעילי חמא"ס, שעוכבו בשטח מצרים מאז השתלטות חמא"ס על רצועת עזה (יוני). כניסתם התאפשרה ע"י המצרים בניגוד מוחלט להסכם המסדיר את התנועה ממצרים לרצועה דרך מעבר רפיח.

   בקרב הנכנסים פעילי חמא"ס רבים ובתוכם משיר אלמצרי ומחמד פרג’ אלע’ול , חברי המועצה המחוקקת מטעם החמא"ס, ומחמד אלנג’אר , ממייסדי החמא"ס. כמו כן, דווח כי נכנסו גם פעילים מהג’יהאד האסלאמי בפלסטין (סוכנות מען) ומועדות ההתנגדות העממית (ערוץ אלג’זירה). לפי אחת הגרסאות, כניסתם בוצעה באמצעות אוטובוסים שהסיעו אותם מצידו המצרי של המעבר לצד הפלסטיני. על פי גרסא אחרת כניסתם נעשתה דרך פרצה בגדר הגבול מערבית למעבר רפיח.

   סוכנות "מען" דווחה (30 בספטמבר) כי כניסת פעילי חמא"ס התאפשרה בעקבות עסקה שהושגה בין החמא"ס למודיעין המצרי. עסקה זו כללה גם את הסגרת בכיר באלקאעדה המואשם בכך שעמד מאחורי פיגועים במחוז אסיוט במצרים, והצליח בזמנו להימלט לרצועת עזה. שגריר מצרים ברשות הכחיש בפני כתב מען את דבר קיומה של עסקה כלשהיא וטען כי השיקולים המצריים למעבר המעוכבים היו הומניטאריים.


פלסטינים שעוכבו במצרים מאז השתלטות החמא”ס על רצועת עזה, חוזרים לעזה דרך מעבר רפיח

(צילום: איבראהים אבו מצטפא, רויטרס, 30 בספטמבר)

יום השנה השביעי לפרוץ האינתיפאדה השנייה

   יום השנה השביעי לפרוץ מערכת הטרור הפלסטינית (אינתיפאדת אלאקצא) צוין ע"י הפלסטינים בפרופיל נמוך . כמה מארגוני הטרור הוציאו גילויי דעת שהדגישו את הצורך בהמשך המאבק המזוין. תנועת החמא"ס פרסמה הודעה, שעיקריה ( Palestine-info , 28 בספטמבר):

•  נחישות להמשיך בדרך האלימות והטרור כאמצעי לקידום מלוא דרישות הפלסטינים . ההודעה מדגישה כי ה"התנגדות" (קרי, האלימות והטרור) הינה הדרך היחידה להשבת "זכויות הפלסטינים", כולל השבת כל האדמות הכבושות (קרי, כל פלסטין), הפיכת ירושלים לבעלת זהות ערבית ואסלאמית, והשבת הפליטים לבתיהם. ההודעה מסתיימת בשבועה להמשיך דרך הג’האד עד לניצחון או למוות למען אללה.

•  התנגדות נחרצת לועידת השלום בנובמבר . ההודעה קובעת כי הועידה הינה "קנוניה מסוכנת", שמטרתה ליישב את הסכסוך הישראלי-פלסטיני "על פי תוכנית ציונית-אמריקאית". זאת תוך ביטול זכות העם הפלסטיני על ירושלים וביטול "זכות השיבה" של הפליטים הפלסטינים לבתיהם.

•  דה-לגיטימציה של ממשל אבו מאזן בשל "ויתוריו" לישראל וארה"ב. ההודעה קובעת כי "אין לגיטימיות לשום בכיר או הנהגה העושה ויתור על זכות כלשהי מזכויות עמנו הפלסטיני ועקרונותיו…". ההודעה קוראת לאבו מאזן "לסייע למפעל ההתנגדות" (קרי, לתמוך בטרור), "להניח לשיגיונות האמריקאים ציוניים" ולשוב לדיאלוג עם החמא"ס (על בסיס תנאי החמא"ס).

מפגני כוח של החמא"ס ברצועת עזה והתבטאויות סביב אפשרות של רגיעה
על רקע חששות מהתקפת ישראלית

   בשבועות האחרונים קיימה הזרוע המבצעית-טרוריסטית של החמא"ס מפגני כוח ותרגילי ראווה ברצועת עזה כהכנה לקראת מתקפה ישראלית צפויה 4. מפגני הכוח הללו נועדו להערכתנו להעביר מסר של ביטחון עצמי ולהרתיע את ישראל מהכנסת צה"ל לרצועה. במסגרת זאת:

•  ב-14 בספטמבר נערך מפגן צבאי בצפון רצועת עזה, אשר עבר דרך מחנה הפליטים ג’באליה, שכונת שיח’ זאיד ועד לעיירה בית חאנון. המפגן כלל הדגמות ירי באש חיה, שיגור רקטות והצגת הכוחות הייעודיים השונים. (אתר אלקסאם, 15 בספטמבר).

•  ב-17 בספטמבר נערך מפגן במחנה הפליטים אלבריג’. במהלכו הדגימו הכוחות ירי באש חיה ושיגור רקטות, פיצוץ טנק, השתלטות על רכב "אויב", איגוף ופשיטה על מבנים במטרה לחטוף חיילים והצתת צמיגי מכוניות (אתר פלסטין אלא’ן; טלביזית אלאקצא, 17 בספטמבר).

   במפגני כוח הללו נטלו חלק מבכירי החמא"ס והם לוו בהצהרות לוחמניות של פעילי התנועה. אבו עבידה, דובר הזרוע המבצעית טרוריסטית של החמא"ס, אמר כי לתנועה תוכנית הגנה, שמטרתה למנוע פלישה ישראלית לרצועה. כמו כן, הושמעו איומים בחטיפת חיילים ובהפעלת מחבלים ומחבלות מתאבדים, שיפוצצו עצמם על הטנקים הישראלים אם יעז צה"ל להיכנס לרצועה. (סוכנות מען, 13 בספטמבר).


אימונים של גדודי עז אלדין אלקסאם לקראת תקיפה ישראלית צפויה
(פורום החמא"ס, 17 בספטמבר)

   במקביל למפגני הכוח התרבו התבטאויות הפומביות של דוברים מטעם החמא"ס סביב הסוגיה האם יש להסכים להרגעה עם ישראל . דובר ממשלת הניה, טאהר אלנונו , הצהיר כי קיום רגיעה הינו משיקולים של טובת העם הפלסטיני. מחמד עוצ’ , מזכ"ל ממשלת הניה אמר בראיון לאתר החמא"ס כי ממשלתו מוכנה להרגעה בתמורה לכך שהעם הפלסטיני יחוש בערכה. לעומתו הדגיש דובר תנועת החמא"ס, פוזי ברהום , את "זכות ההתנגדות" של העם הפלסטיני, בהוסיפו כי "הכדור נמצא כעת במגרש הישראלי". אימן טאה , דובר מטעם החמא"ס ציין כי החמא"ס מעולם לא הציעה הרגעה או הפסקת אש עם ישראל.

נמשכים העימותים בין חמא"ס לפת"ח

   מנגנוני הביטחון של הצדדים היריבים המשיכו לקיים פעילות נמרצת נגד מתנגדייהם ברצועת עזה וביהודה ושומרון. כמו כן נמשכו עימותים, שחלקם גלשו לאלימות, בין החמא"ס לפת"ח. ביהודה ושומרון התרבו ביטויים של אנרכיה. ראויים לציון:

•  העיר שכם ממשיכה להוות מוקד מתיחות בין פת"ח ומנגנוני הביטחון וחמא"ס ומוקד לאירועי אנרכיה. לעבר כלא ג’ניד נפתחה אש ע"י חמושים (29 בספטמבר). מושל שכם האשים את חמא"ס כי היא עומדת מאחורי הירי; החמא"ס טוענת כי מנגנוני הביטחון פשטו על עיריית שכם ועצרו אחד מאנשיה; מפקד משטרת שכם הודה כי אנשיו עוצרים פעילי חמא"ס המאחסנים במסגדים נשק, תחמושת וחומרי הסתה.

•  במסגד הנמצא בח’אן יונס , שבדרום הרצועה, התחוללו עימותים בין אנשי הכח המבצע לפעילי פת"ח. 10 פלסטינים נפצעו, שניים מהם קשה. ברקע העימותים, ניסיון החמא"ס להחליף את האמאם המקומי, שאינו נמנה על תומכיה (סוכנות מען, 29 בספטמבר). החמא"ס מצידה טוענת כי התקרית החלה בעקבות דקירת שני פעילי חמא"ס ע"י אנשי פת"ח (פאל-מדיה, 29 בספטמבר).


אנשי הכוח המבצע של החמא"ס מכים אזרחים באלות בעזה ("אלחיאת אלג’דידה", 1 באוקטובר)


1 פרוט ראו לקט מידע: " סוכל פיגוע התאבדות בתל-אביב עם מעצרו של פעיל חמא"ס, שהוביל למציאתה של חגורת נפץ, אשר הוסתרה בדירה בדרום העיר. הפיגוע סוכל בעקבות פעילות נרחבת של כוחות הביטחון במחנה הפליטים בית עין אלמא שבשכם, במהלכה נעצרו עשרות פעילי טרור ונמצאו אמצעי לחימה רבים" (23 בספטמבר).

2 פרטים אודות "צבא האסלאם" ראו לקט מידע מה-6 במאי 2007 : "צבא האסלאם, התארגנות פלסטינית טרוריסטית ברצועת עזה, בעלת אידיאולוגיה אסלאמית רדיקלית, נטל אחריות על חטיפת העיתונאי הבריטי אלן ג’ונסון. בתמורה לשחרורו הוא דורש את שחרורם של פעילי ג’האד עולמי ובמרכזם שיח’ אבו קתאדה (ירדני ממוצא פלסטיני, העצור בבריטניה בשל קשריו עם הטרור העולמי) " .

3 במהלך המחצית השנייה של ספטמבר נורו בנוסף לרקטות גם 120 פצצות מרגמה (לעומת 66 פצצות מרגמה במחצית הראשונה של החודש)

4 פירוט נוסף ראו "חדשות העימות הישראלי פלסטיני 1-15 בספטמבר 2007" (16 בספטמבר 2007)

לראש העמוד