כוחות הביטחון עצרו באזור ראמאללה פעיל חמא”ס החשוד בתכנון פיגוע ירי נגד תיירים ישראלים בעמאן בשנת 2005


1. ב-31 ביולי 2007 עצרו שירות הביטחון הכללי וצה"ל את השאם חדר שקיר , יליד 1982, פעיל חמא"ס מהכפר עין עריק (סמוך לראמאללה). מחקירתו בשב"כ עולה כי בראשית שנת 2005, בעת ששהה בירדן, הוא תכנן יחד עם שאדי דבעה , יליד 1982, חברו לפעילות בתנועת "האחים המוסלמים", לבצע פיגוע נגד תיירים ישראליים בירדן.

2. לאחר שביצעו השניים תצפיות על יעדים שונים, נבחרו כיעד לפעילות מלון רדיסון סאס בעמאן ומלון נוסף בקרבתו. על פי המתוכנן היו אמורים השניים לעלות על אוטובוס המסיע את התיירים הישראלים לבתי המלון ולבצע פיגוע ירי , שמטרתו הריגת מספר תיירים ישראלים גדול ככל האפשר . לצורך ביצוע הפיגוע רכשו השניים שני רובי קלצ’ניקוב ותחמושת והתאמנו בתפעול כלי הנשק.

3. התוכנית השתבשה עקב מעצרו של חדר שקיר על ידי כוחות הביטחון הירדניים על רקע חשד להשתייכותו לתנועת "אחים המוסלמים" וגירושו מירדן לגדה המערבית. עם הגעתו לגדה המערבית, התגייס שקיר לתנועת החמא"ס ועמד בראש קבוצת פעילים של התנועה.

4. אין זו הפעם הראשונה בה משמשים מתקני תיירות בירדן, ובעיקר בתי המלון בעמאן, יעד לביצוע פיגועים. יוזכר בהקשר לכך כי מלון רדיסון סאס, שנבחר ע"י חדר שקיר, שימש כאחד מיעדי הפיגוע בסדרה של שלשה פיגועי טרור משולבים ומתוזמנים בשלושה בתי מלון בעמאן (9 בנובמבר 2005). בפיגועים הללו, שבוצעו ע"י אלקאעדה, נהרגו 67 בני אדם וכ-200 נפצעו. 2


אזור מלון “רדיסון סאס”, אחד מיעדי הפיגועים של אלקאעדה ב-9 בנובמבר 2005 (אלג’זירה, 9 בנובמבר 2005).

גם חדר שקיר, שנעצר ע”י כוחות הביטחון הישראלים, תכנן לבצע פיגוע נגד תיירים ישראליים המגיעים למלון זה.


1 על פי נתוני שירות ביטחון כללי

2 ראו לקט מידע :"בסדרה של שלושה פיגועי טרור מתוזמנים בבתי מלון בעמאן נהרגו כ-67 בני אדם וכ-200 נפצעו. "טביעות האצבע" של הפיגוע מוליכות אל ארגון אלקאעדה ואל אבו מצעב אלזרקאוי, העומד בראש שלוחת אלקאעדה בעראק והחותרת "לייצא" את פעולות הטרור למדינות אחרות באזור" (10 בנובמבר 2005). דובר החמא"ס משיר אלמצרי פרסם הודעת גינוי לפיגועים הללו בהבהירו כי החמא"ס מתנגדת לפעולות כאלה והביע תנחומים למשפחות הקורבנות (הגם שהחמא"ס ביצעה פעולות התאבדות דומות בקרב ריכוזי אוכלוסייה בישראל…).

לראש העמוד