ניסיון חדירה נוסף מרצועת עזה לשטח ישראל


שרידי כלי הרכב עמוס מאות קילוגרמים של חומרי הנפץ בו השתמשה חוליית המחבלים

(דובר צה”ל 6 בספטמבר)

1. ב- 6 בספטמבר 2007 סוכל ניסיון חדירה נוסף לשטח ישראל על ידי חוליה משותפת של הג’האד האסלאמי בפלסטין ופת"ח. ניסיון התקיפה בוצע על ידי חולייה שמנתה שישה מחבלים שהגיעו בשני כלי רכב, והתגלו במרחק של כ- 250 מ’ מגדר המערכת במרכז רצועת עזה. מטרת המחבלים הייתה לחדור לשטח ישראל על מנת לתקוף מוצב צה"ל הממוקם כ- 10 ק"מ צפונית לכיסופים או סיור של צה"ל ויתכן גם לחטוף חייל. כוחות צה"ל שהבחינו בחולייה תקפו אותה, תוך הסתייעות בירי ממסוקים. ששת המחבלים שהשתתפו בניסיון התקיפה נהרגו.

2. כתוצאה מתקיפת כלי הרכב נשמעה סדרה של פיצוצים עזים שהעידה על כמות גדולה של חומרי נפץ הנמצאת בתוכם. ואכן מבדיקה שקיים צה"ל לאחר האירוע נמצאו באחד מכלי הרכב מאות קילוגרמים של חומר נפץ. כמו כן נמצאו בשטח אמצעי לחימה רבים שהיו ברשות המחבלים.


אמצעי לחימה שנמצאו ברשות המחבלים.
בתמונה למעלה: RPG בתמונה התחתונה: קלצ’ניקוב (דובר צה"ל 6 בספטמבר)

3. הג’האד האסלאמי בפלסטין ופת”ח נטלו אחריות לניסיון התקיפה. באתרי האינטרנט של הג’האד האסלאמי בפלסטין

( Paltoday Palmedia בספטמבר 6) פורסמו שמות חמישה הרוגים מהג’האד האסלאמי בפלסטין ומחבל הרוג מהפת”ח.


צילום וידאו של ששת המחבלים לפני צאתם לתקיפה ( אתר סראיא אלקדס 10 בספטמבר)

4. בחודשים האחרונים ניתן להבחין בהתגברות ניסיונות לבצע פיגועים מרצועת עזה במתווה של חדירה לשטח ישראל וניסיון לבצע תקיפה לשם הריגת חיילי צה"ל או חטיפתם. בהקשר זה יוזכר ניסיון החדירה ב-9 ביוני 2007 של חולייה של הג’האד האסלאמי בפלסטין ופת"ח שעשתה שימוש בכלי רכב המוסווה כרכב עיתונות. 1 כמו כן סוכל ניסיון נוסף של חדירה לשם ביצוע פיגוע הרג בישוב נתיב העשרה ע"י חוליה משותפת של וועדות ההתנגדות העממית, פת"ח והחזית הדמוקרטית (25 באוגוסט 2007). 2


1 ראו לקט מידע : "חדירת חוליית מחבלים מהג’האד האסלאמי בפלסטין ופת"ח ביצעה באזור מעבר כיסופים לשם תקיפת כוח של צה"ל" . (10 ביוני 2007).

2 ראו לקט מידע: "בבוקר 25 באוגוסט חדרו שני מחבלים מצפון רצועת עזה לשטח ישראל באמצעות טיפוס על גדר הביטחון במטרה לבצע פיגוע הרג בישוב נתיב העשרה" (27 באוגוסט 2007).

לראש העמוד