דוברים של הג’האד האסלאמי בפלסטין טוענים כי מטחי הרקטות לעבר שדרות כוונו לקראת תחילת שנת הלימודים.


1. הג’האד האסלאמי בפלסטין , הארגון המוביל בביצוע ירי הרקטות ברצועת עזה, ירה לעבר שדרות 2 רקטות בבוקר ה- 2 בספטמבר. הארגון היה מעורב גם במרבית ירי מטחי הרקטות, החריגים בהיקפם, שנורו לעבר שדרות ב- 3 בספטמבר 1.


שיגור רקטות לעבר ישראל (אתר קדסווי , 3 בספטמבר 2007)

2. אתר האינטרנט של הארגון, ודובר מטעם הזרוע המבצעית-טרוריסטית שלו, טענו כי מטחי הרקטות הללו נועדו לשבש את תחילת שנת הלימודים בשדרות והתרברבו "בהצלחתם" להשיג מטרה זאת. להלן דוגמאות.

3. כתבה שהופיעה ב- paltoday , אתר האינטרנט של הג’האד האסלאמי בפלסטין, בשעות אחר הצהריים של ה-2 בספטמבר (יום פתיחת שנת הלימודים):

 

כותרת הכתבה

"רקטות של פלוגות [ירושלים] קיבלו את פניהם של תלמידי שדרות עם פתיחת שנת הלימודים החדשה שלהם"

 

 

 

"רקטות של פלוגות [ירושלים] קיבלו את פניהם של תלמידי שדרות עם פתיחת שנת הלימודים החדשה שלהם
19:34:15, 2 בספטמבר 2007
תחנת השידור של הצבא הישראלי [קרי: גלי צה"ל] מסרה כי שנת הלימודים החלה בשדרות ביום ראשון בבוקר על רקע אזעקת "צבע אדום".
התחנה ציינה שתלמידי ההתנחלות [שדרות] ברחו לחדרים ממוגנים, אחרי ששמעו את האזעקה [שהופעלה לפני נפילת הרקטות].
כמו כן, ציין האתר [ככל הנראה הכוונה לאתר גלי צה"ל באינטרנט] שהחיילים שהתפרשו בשדרות נמלטו למקומות ממוגנים לאחר ששמעו את האזעקה.
ראוי לציין כי "פלוגות ירושלים", הזרוע הצבאית של תנועת "הג’האד האסלאמי [בפלסטין"], שיגרה הבוקר שתי רקטות [אלקדס] שנפלו בקרבת קיבוץ הסמוך לשדרות."

4. בעקבות מטחי הירי ב- 3 בספטמבר שב והבהיר דובר פלוגות ירושלים, הזרוע המבצעית-טרוריסטית של הג’האד האסלאמי בפלסטין (המכנה עצמו "אבו אחמד"), כי הירי נועד לשבש את פתיחת שנת הלימודים בישראל :

א. אבו אחמד, דובר "פלוגות ירושלים", הזרוע הצבאית של "הג’האד האסלאמי בפלסטין", העומדת מאחורי ירי רוב הרקטות, הדגיש כי על ה’התנגדות’ למנוע מילדי שדרות להיכנס לבתי הספר, כפי שהדבר נמנע מילדי עזה , והוסיף: "אם ילדי רצועת עזה לא יחיו בשלווה, לא ילכו [לבתי-הספר] ולא יסופקו להם כל צרכי הלימודים, לא יובטח הדבר [גם] לילדי שדרות ואשקלון , והם לא יחיו חיים שלווים" ( paltoday , 4 בספטמבר).

ב. בראיון נוסף, אמר אבו אחמד כי " השביתה [שביתת הלימודים] בשדרות מחזקת אותנו [את "הג’האד האסלאמי בפלסטין"] מאוד ומוכיחה כי הירי מביא לתוצאות ומשבש את חיי הישראלים , בדיוק כפי שפעילות הישראלים פוגעת בפלסטינים. בהחלט התכוונו להגביר את הירי עם פתיחת שנת הלימודים כדי שהעולם ישים לב לסבל התלמידים הפלסטינים והוריהם " (ראיון לעלי ואקד, Ynet , 3 בספטמבר) .


1 פרטים ראו: "הג’האד האסלאמי בפלסטין ביצע במהלך בוקר ה-3 בספטמבר ירי חריג בהיקפו לעבר שדרות. אחת הרקטות נחתה בסמוך לגן ילדים וגרמה לנפגעי הלם" (3 בספטמבר 2007).

לראש העמוד