תנועת חמא”ס הודיעה על כוונתה להשיק בקרוב גרסה נוספת בשפה התורכית לאתר האינטרנט הראשי שלה


כללי

1. תנועת חמא"ס מייחסת חשיבות רבה לאינטרנט ככלי מרכזי במלחמה על התודעה. האידיאולוגיה האסלאמית רדיקלית של תנועת חמא"ס, מסרי ההסתה נגד פתח, ישראל והמערב, וההטפה לטרור נגד ישראל – כל אלה מופצים ע"י חמא"ס באמצעות תשתית של כ-25 אתרי האינטרנט, שהמוביל שבהם הנו פורטל Palestine-info . חמא"ס משקיעה באתרי האינטרנט שלה משאבים כספיים ניכרים בתקופה של מצוקה כלכלית, והיא משיגה בתחום זה את הארגונים הפלסטינים האחרים (כגון פתח, הג’האד האסלאמי בפלסטין וועדות ההתנגדות העממית) ואת הרשות הפלסטינית שבשליטת אבו מאזן.

2. המסרים האידיאולוגיים והפוליטיים של חמא"ס מופצים למגוון של קהלי יעד ב"שטחים" ומחוצה להם. בעדיפות ראשונה של חמא"ס נמצא קהל היעד הפלסטיני. לאחרונה שימשו אתרי האינטרנט של התנועה פלטפורמה מרכזית (בצד ערוץ הטלוויזיה "אלאקצא") למסע התעמולה וההכפשות נגד אבו מאזן ופתח, שליווה את השתלטות חמא"ס על רצועת עזה. בעדיפות שנייה נמצא העולם הערבי/האסלאמי, ובעדיפות שלישית נמצאות מדינות המערב ורוסיה.

הוספת השפה התורכית לפורטל Palestine-info

3.; לאחרונה הודיעה חמא"ס כי אתר הבית שלה Palestine-info עומד להופיע בקרוב גם בשפה התורכית. השפה התורכית תהיה אפוא השפה השמינית בה מתפרסם אתר הבית של חמא"ס (שאר השפות: ערבית, אנגלית, צרפתית, רוסית, פרסית, אורדו ומלאית).


הבאנר באתר חמא"ס המפרט את מגוון השפות בהן מתפרסם האתר.

4. הוספת האתר בשפה התורכית מהווה, להערכתנו, ביטוי להכרת חמא"ס בחשיבותו של קהל היעד התורכי. זאת, במיוחד על רקע קיום ציבור אסלאמיסטי גדול בתורכיה, המנהל מאבק מתמשך נגד הזרם החילוני ומורשתו של אתא תורכ.

שדרוג תשתית האינטרנט של חמא"ס

5. יוזכר כי בשנה האחרונה שדרגה חמא"ס את תשתית אתרי האינטרנט שלה. במסגרת זאת:

א. חל שיפור בעיצוב Palestine-info , פורטל אתרי האינטרנט המוביל של חמא"ס. כמו כן, גדל מספרן של הידיעות ושופרה איכותן של הכתבות המתפרסמות בהן.

ב. הוקם אתר לעיתון היומי החדש "פלסטין", שחמא"ס החלה להוציא לפני כמה חודשים 1.


עמוד הבית של אתר עיתון "פלסטין" (20 ביוני, 2007). בכותרת הראשית: "אולמרט ובוש דנים על צעדים ללחימה בחמא"ס ולתמיכה במחמוד עבאס [קרי: מחמוד עבאס, אבו מאזן]". זאת כחלק ממסע התעמולה המציג את אבו מאזן ואת פתח כמופעלים ע"י ישראל והמערב.

ג. הועלתה גרסה באנגלית לאתר "גדודי עז אלדין אלקסאם", הזרוע המבצעית-טרוריסטית של חמא"ס.


הפיכת מבצעי פיגועי התאבדות למודל לחיקוי: עבד אלבאסט עודה, מחבל מתאבד מחמא"ס, שביצע את פיגוע ההתאבדות במלון "פארק" בנתניה ב-29 במרס 2002 (הפיגוע,
הקטלני ביותר שהוציאה במערכת הטרור הפלסטינית, בו נהרגו 30 אזרחים ונפצעו כ-144 איש). המחבל המתאבד מונצח בעמוד מיוחד באתר המוקדש ל"שהידים", לצד מחבלים מתאבדים נוספים (המקור: אתר עז אלדין אלקסאם באנגלית, 19 ביוני 2007).

ד.. הוקם אתר לכוח המבצע של חמא"ס ברצועת עזה, חוד החנית של חמא"ס במאבק האלים נגד פת"ח ושרותי הביטחון הכפופים לאבו מאזן.



דף הבית של אתר האינטרנט של הכוח המבצע (20 ביוני 2007). במרכז תמונה של פעיל הכוח המבצע שנרצח באכזריות ע"י פעילי פתח כחלק מהמסע לליבוי השנאה נגד פתח ולהשגת לגיטימציה לדיכוי אנשיו ברצועת עזה.

ה. הוקם אתר לערוץ הטלוויזיה הלוויני אלאקצא, שמילא תפקיד מפתח בהסתה נגד אבו מאזן ופת"ח.


כתבה מתוך אתר ערוץ אלאקצא, בה מואשמת הטלוויזיה הפלסטינית, הכפופה לאבו מאזן, ב”סיוע לציונים” ולרדיפה אחר פעילי חמא”ס (אתר ערוץ אלאקצא , 14 ביוני 2007). הטלוויזיה הפלסטינית נאלצה להפסיק את שידוריה מרצועת עזה עם השתלטות חמא”ס על הרצועה.


1 לפירוט ראה לקט מידע מה-23 בפברואר 2007 : " חמא"ס שדרגה בחודשים האחרונים את ערוץ הטלוויזיה שלה ואת תשתית אתרי האינטרנט שהיא מפעילה. בעוד שממשלת חמא"ס נמצאת בפשיטת רגל, תנועת חמא"ס משקיעה סכומי כסף ניכרים כדי לשפר את תשתית ההסברה שלה בהיותה מודעת לחשיבותה הן מול ישראל והן בזירה הפנים פלסטינית " .

לראש העמוד