בחודשים האחרונים חשפו שירות ביטחון כללי וצה”ל חוליה של החזית העממית, שפעלה בנפת חברון באכוונה מעזה.



רמזי שראונה, אשר חשף בחקירתו כוונות פיגוע של
החזית העממית לשחרור פלסטין

1. בפברואר 2007 נעצר רמזי חסן שראונה, פעיל החזית העממית לשחרור פלסטין מאזור דורא שבנפת חברון. בחקירתו בשירות ביטחון כללי הוא חשף פרטים אודות פעילות חולייה של החזית העממית בנפת חברון ואודות פיגועים שהתכוונה לבצע.

2. להלן עיקרי הדברים שעלו בחקירתו:

א. רמזי שראונה עמד בקשר עם פעילים בולטים של החזית העממית ברצועת עזה. הם מסרו לו כי עמדו מאחורי הקמת חוליות של הארגון בשכם ובג’נין וביקשו ממנו להקים חולייה גם בנפת חברון.

ב. הפעילים ברצועה ביקשו מרמזי שראונה לגייס מחבל לשם ביצוע פיגוע התאבדות בישראל . הפעילים ציינו בפניו כי הם מעוניינים שהפיגוע יתבצע בבית כנסת "כנקמה על פעולות היהודים בהר הבית".

ג. רמזי שראונה, אשר עבד ללא היתר באתר בנייה בעיר מודיעין סמוך לבית כנסת, ביקש אישור מהפעילים בעזה לבצע את הפיגוע בבית כנסת זה אותו הכיר בשל עבודתו באזור.

ד. רמזי שראונה סיפר בחקירתו כי הוא תכנן לפוצץ את בית הכנסת במודיעין כשהוא ריק מאנשים ולהימלט לכיוון ראמאללה. לשם ביצוע תוכניתו הוא אף ביצע סיור מקדים בבית כנסת.

3. מחקירת הפרשה עלה כי חולית החזית העממית אשר הקים רמזי שראונה, תכננה לבצע פיגועים רבים נוספים במתווים שונים וביניהם:

א. כוונה לחטוף אזרחים אמריקאים ביהודה ושומרון לשם "פיגוע מיקוח לשחרורו של אחמד סעדאת , מזכ"ל הארגון הכלוא בישראל (בשל מעורבותו ברצח השר רחבעם זאבי ז"ל). 2 חברי החוליה ביצעו ניסיון חטיפה לפני למעלה משנה אולם החטוף שוחרר מיד לאחר תפיסתו בשל צעקותיו.

ב. תכנון לבצע פיגוע ירי והנחת מטען בתחנת הסעה בעיר מודיעין.

ג. תכנונים לבצע פיגועי ירי ודקירה באזור חברון.


נמר פהמי בדר ג’אבר (מימין) וסארי שריף עבד אלג’אבר (משמאל)
שני פעילי החזית העממית לשחרור פלסטין שנעצרו בנפת חברון

4. לסיכום: עד כה נעצרו במבצעים של כוחות הביטחון הישראלים 12 פעילי החזית העממית לשחרור פלסטין מאזור חברון. בין העצורים גם סטודנטים במכללת אלערוב. חשיפתם ומעצרם מנעו פיגועים קשים אותם תכננה החוליה להוציא לפועל, כולל פיגוע התאבדות ופיגוע מיקוח, באכוונת פעילי החזית העממית ברצועת עזה.


1 על בסיס דיווח שירות ביטחון כללי

2 ראו בהקשר לקט : "מבצע לכידת רוצחי השר רחבעם זאבי ז"ל: בעקבות עזיבת הפקחים האמריקאים והבריטים את הכלא של "הרשות הפלסטינית" ביריחו, ולנוכח האפשרות כי רוצחי השר זאבי ישוחררו מהכלא, ביצע צה"ל פעולה במהלכה נלכדו רוצחי השר זאבי ופעילי טרור נוספים" (5 במרץ, 2006).

לראש העמוד