חדשות העימות הישראלי פלסטיני 14-1 ביוני, 2007


השתלטות חמא"ס על מפקדות מנגנוני הביטחון

פעיל חמא”ס רעול פנים משקיף ממרפסת בניין המפקדה
של הביטחון הלאומי בעזה לאחר ההשתלטות חמא”ס
עליה
(רויטרס, 14 ביוני, צלם: מחמד סאלם)
 

פעיל חמא”ס יורה מעל גג מפקדת הביטחון המסכל של פת”ח בשכונת תל אלהוא בעזה לאחר ההשתלטות עליה והנפת דגל חמא”ס על גגה (טלוויזית אלאקצא, 14 ביוני)

עיקרי תמונת המצב

  במוקד התפתחויות בזירה הפנים-פלסטינית עומד סבב עימותים חדש, קטלני ונרחב מקודמיו, שבסיומו משלימה תנועת החמא"ס את השתלטותה על רצועת עזה. פת"ח ומנגנוני הביטחון הפלסטינים התמוטטו וקרסו ורצועת עזה עומדת לקראת הפיכתה ל"חמאסטאן" לכל דבר.

  התפתחות דרמטית זאת מעמיקה את הבידול המעשי והפוליטי שבין הרצועה לבין יהודה ושומרון, שם מצליח פת"ח לשמור על יתרונו מול החמא"ס. ממשלת האחדות הפלסטינית והרשות הפלסטינית משותקים מהבחינה הפוליטית באשר החמא"ס ופת"ח אינם יכולים לתפקד במשותף במסגרת פוליטית אחת. חמא"ס שיכורת הניצחון שואפת עתה למנף את ניצחונה ברצועת עזה ולהשלים השתלטותה על מוסדות הרשות הפלסטינית ואש"פ.

  בשטח הפסיקה חמא"ס (לעת עתה?) את מתקפת הרקטות לעבר ישראל. הג’האד האסלאמי בפלסטין והפת"ח ממשיכים "לטפטף" מספר רקטות מידי יום ובמקביל לנסות ולהוציא לפועל "פיגועי איכות" (כדוגמת התקיפה במעבר כיסופים או ניסיון התאבדות כפול בנתניה ובתל אביב שסוכל).

אירועים בולטים בשטח

חוליית מחבלים תקפה עמדה וסיור של צה”ל באזור מעבר כיסופים

   ב-9 ביוני בשעות הצהרים תקפה חוליית מחבלים מהג’האד האסלאמי בפלסטין ופת"ח עמדה וסיור של צה"ל סמוך למעבר כיסופים. יתכן כי החוליה התכוונה גם לחטוף חייל צה"ל אם תיווצר לכך הזדמנות מבצעית. החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, הגיעה לאזור בג’יפ מוסווה כרכב צוות טלוויזיה, פרצה את השער וחדרה לשטח ישראל.

   לאחר הגעתה ניסתה החוליה לתקוף עמדה של צה"ל הסמוכה לגדר שהייתה ריקה . כוחות צה"ל שהגיעו למקום ניהלו חלופי אש עם אנשי החוליה במהלכם נהרג אחד המחבלים ושלושה נמלטו 1.


הג’יפ ועליו הכתובות TV ו-Press באמצעותו הגיעה חוליית התקיפה למעבר כיסופים (באדיבות ידיעות אחרונות ומאיר אזולאי)
 
מעבר כיסופים

ירי פצצות מרגמה לעבר מעבר ארז

   במהלך השבועיים האחרונים החלה החמא"ס לבצע ירי פצצות מרגמה לעבר כוחות הביטחון הנמצאים במעברי הרצועה (מעבר ארז ומעבר קרני). זאת, לאחר שהפסיקה את ירי הרקטות לעבר יישובי הנגב המערבי מאז ה-29 במאי. ירי פצצות המרגמה נועד לשבש את הפעילות במעברים, לפגוע בכוחות הביטחון השוהים באזור ולהגיב לפעילות החודרת של כוחות צה"ל ברצועת עזה.

   במסגרת זאת:

•  ב-3 ביוני נורו שלוש פצצות מרגמה לעבר מעבר ארז. שתי פצצות מרגמה נוספות נחתו בחממות אחד המושבים הסמוכים. כתוצאה מכך נפצעו ארבעה חיילי צה"ל, שלושה באורח קל ואחד בינוני. תנועת החמא"ס נטלה אחריות לירי.

•  6 ביוני – נורו שמונה פצצות מרגמה לעבר מעבר ארז. הירי בוצע דקות ספורות לאחר שסגן שר הביטחון, אפרים סנה, סייר במקום. לא היו נפגעים. תנועת החמא"ס נטלה אחריות לירי.

ירידה בכמות הרקטות הנורות לעבר יישובי הנגב המערבי

   במהלך השבועיים האחרונים נמשך ירי הרקטות לעבר יישובי הנגב המערבי אולם היקפו פחת באופן משמעותי לעומת חודש מאי (ראו פרק נתונים סטטיסטיים). הדבר נובע, להערכתנו, בראש ובראשונה מהפסקת ירי הרקטות ע"י החמא"ס ב- 29 במאי.

   סה"כ נפלו בשטח ישראל במהלך השבועיים הראשונים של יוני 59 רקטות 2 ובימים האחרונים רקטות בודדות מידי יום (לעומת 299 נפילות בשטח ישראל בחודש מאי). כתוצאה מהירי נפצעו מספר אזרחים באורח קל ונגרם נזק לרכוש. אחת הרקטות נחתה (13 ביוני) בחצר בית ספר בשער הנגב. בירי הרקטות מובילים הג’האד האסלאמי בפלסטין ופת"ח.

   יצוין כי ד"ר מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של החמא"ס, הודה בגילוי לב בראיון שהעניק לעיתון "פלסטין", כי החמא"ס פתחה במתקפת רקטות נגד ישראל על מנת להביא להפסקת ההתנגשויות האלימות עם פת"ח. הוא הוסיף, שמתקפת הרקטות הצליחה לחלץ את החמא"ס מהמצוקה אליה נקלע בשל העימות הפנימי. 3 בינתיים התחדש העימות הפנימי בכל עוזו והפעם העדיפה החמא"ס להביא להכרעת המצב ברצועה ונמנעה מירי לעבר ישראל.

נפילות רקטות בחתך יומי

* הפסקת הירי של החמא"ס (29 במאי)

** תחילת הקרבות בין פת"ח לחמא"ס. (7 ביוני).

כוחות הביטחון עצרו שתי נשים פלסטיניות שהתכוונו לבצע פיגוע התאבדות כפול
במקום הומה אדם בתל-אביב ובנתניה 4

   כוחות הביטחון עצרו במעבר ארז (20 במאי) שתי נשים פלסטיניות, תושבות רצועת עזה, שתכננו לבצע פיגוע התאבדות כפול במקום הומה אדם בתל-אביב ובנתניה בעיצומה של מתקפת הרקטות של החמא"ס לעבר יישובי הנגב המערבי. הפיגוע תוכנן ואוכוון ע"י הג’האד האסלאמי בפלסטין. לשם הכניסה לישראל אמורות היו הנשים לנצל אישורי כניסה כוזבים לצרכי בדיקה רפואית.

פעילות סיכול ומנע

רצועת עזה

   צה"ל המשיך בפעילות סיכול ומנע ברצועת עזה. במסגרת זאת תקף חיל האוויר יעדים ששימשו את ארגוני הטרור ובכלל זה חוליות שיגור רקטות, מחסני אמצעי לחימה, מחרטות לייצור אמצעי לחימה ועוד. במקביל, ביצעו כוחות קרקעיים של צה"ל מספר פעילויות נקודתיות בשטח הרצועה שכללו חיפושים אחר אמצעי לחימה ומנהרות להברחת אמצעי לחימה, מעצר פעילי טרור לחקירה ועוד.

   כוחות הביטחון המצרים איתרו חמש מנהרות שנועדו להברחת אמצעי לחימה לאורך הגבול הפלסטיני- מצרי. במנהרות נמצא חצי טון של חומר נפץ ו-1,000 כדורי רובה שהוחרמו על ידי משמר הגבול המצרי.

יהודה ושומרון

   צה"ל המשיך בפעילות הסיכול והמנע ביהודה ושומרון. במסגרת זו נעצרו כמה עשרות חשודים בפעילות טרור. בין השאר יצוינו:

•  פעיל פת"ח בשם מחמד פרחאתי נהרג בידי כוחות צה"ל בג’נין (3 ביוני). הפעיל שימש מפקד חוליה משותפת לג’האד האסלאמי בפלסטין ולפת"ח שכונתה "חגורת האש" (סוכנות מען, 3 ביוני) .

•  פעיל חמא"ס בשם פייצל אלסבא ענה נעצר שברשותו מזוודה ובה סכומי כסף גדולים (5 ביוני).

לבנון 

צבא לבנון מגביר את לחציו על פתח אלאסלאם

   החל מה-20 במאי מתחוללים קרבות עזים בין צבא לבנון ובין ארגון פתח אלאסלאם, שלוחת אלקאעדה בלבנון. מפנה משמעותי בקרבות חל בתחילת יוני, משפתח צבא לבנון במתקפה נרחבת נגד מאחזי הארגון במחנה הפליטים נהר אלבארד ונכנס זו לראשונה לתוך המחנה , לאחר שרבים מתושביו עזבוהו. בתחילת יוני התנהלו גם תקריות מקומיות בין צבא לבנון לבין ארגון ג’נד אלאסלאם (המזוהה עם הג’האד העולמי) בפאתי מחנה הפליטים עין אלחלוה שליד צידון.

   על פי דיווחי כלי התקשורת הלבנוניים והערבים הצליח צבא לבנון בחיפוי ירי ארטילרי להשתלט על רוב בסיס פתח אלאסלאם במחנה הפליטים נהר אלבארד, אולם המחנה עדיין לא טוהר לחלוטין ופעילי פתח אלאסלאם, המגלים לחימה עיקשת, עודם מתבצרים במקומות חלופיים בעומק המחנה. במהלך הקרבות נהרגו עשרות פעילים מפתח אלאסלאם ופעילים רבים נעצרו (בנהר אלבארד ובמקומות נוספים בבקעת הלבנון). בין העצורים פעילים בעלי נתינות ערבית או זרה (סעודיים, סורים, פלסטינים ועוד).

חשיפת משלוחי אמצעי לחימה מאיראן עבור חזבאללה

   ב-25 במאי התגלה משלוח של אמצעי לחימה ע"י צבא תורכיה בקרון רכבת שנסעה מאיראן לסוריה. בליל 6-5 ביוני עצר מחסום של צבא לבנון משאית נושאת רקטות ותחמושת באזור בעלבכ. שישה אנשי חזבאללה נעצרו ושוחררו והנשק שבה הוחרם (אלנהאר, 6 יוני).

   אירועים אלו חושפים ערוצי הברחת אמצעי לחימה מאיראן ומסוריה עבור חזבאללה. פעילות הברחה זאת מתבצעת בניגוד מוחלט להחלטת מועצת הביטחון 1701 (מיום 12 באוגוסט, 2006). ההחלטה קבעה, בין השאר, כי יש למנוע הכנסת נשק לאזור ללא הסכמה של ממשלת לבנון והטילה אמברגו מלא על העברת נשק לחזבאללה.

נתונים סטטיסטיים

מאפייני הפיגועים בחלוקה חודשית

נפילות מזוהות של רקטות בישראל בחתך חודשי 5

נפגעים בחתך חודשי

הזירה הפנים-פלסטינית

השתלטות החמא”ס על מרבית רצועת עזה
6

תמונת המצב בשטח

   את השתלטותה על מרבית שיטחה של רצועת עזה ואנשיה מכריזים בריש גלי על ניצחונם ("עידן שלטון בוגדי פת"ח חלף מן העולם. מנגנוני הביטחון של אוסלו שהגנו על האויב הציוני אינם עוד" (ערוץ הטלוויזיה אלאקצא, 13 ביוני). שיאם של העימותים ב-13-12 ביוני ובמהלכם נהרגו קרוב ל-40 אנשים, מרביתם פעילי פת"ח ואנשי מנגנוני הביטחון (סה"כ נהרגו במהלך סבב העימותים האחרון למעלה מ- 100 אנשים, פעילי טרור ואזרחים, ונפצעו כמה מאות).


14 ביוני קרבות רחוב בעזה (
http://www.palissue.comי)

   במהלך הקרבות נפלו לידי החמא"ס מרבית הבסיסים והמפקדות של פת"ח ושל מנגנוני הביטחון בצפון הרצועה, בדרומה ובעיר עזה והיא הולכת ומשלימה את השתלטותו על הרצועה . בבסיסים רבים של פת"ח ומנגנוני הביטחון נפלו לידי החמא"ס כמויות גדולות של נשק ושל ציוד צבאי. 7

   להלן תמונת המצב באזורים השונים: 8

•  העיר עזה: לאחר שהצליח להשתלט על מרבית בסיסי פת"ח ומנגנוני הביטחון ממקד חמא"ס את פעילותו ב"מרובע הביטחוני", שבשכונת רימאל, אשר במערב העיר. בשכונה זאת מצויים מספר מפקדות של מנגנוני הביטחון. בצהרי ה-14 ביוני סיימו אנשי החמא"ס את השתלטותם על המבנה המרכזי של מפקדת הביטחון המסכל בתל אלהוא שב"מרובע הביטחוני", אחד מסמלי הרשות הפלסטינית ברצועה. ערוץ הטלוויזיה של החמא"ס שידר לראווה תצוגה של כלי נשק וציוד שנתפס בבניין (ג’יפים, מרגמות, אפודי מגן). אנשי החמא"ס הכריזו על שינוי שם השכונה מ"תל אלהוא" ל"תל אלאסלאם" ( ynet , 14 ביוני).

 

מימין: אנשי החמא”ס משתלטים על בניין מפקדת הביטחון המסכל של פת”ח. משמאל: מקצת מהציוד הצבאי שנמצא במשרדים (טלוויזית אתאקצא, 14 ביוני)

 
אנשי חמא”ס מציגים לראווה מספרי זיהוי ישראליים לכלי לרכב שנמצאו במפקדת הביטחון המסכל
(טלוויזית אלאקצא, 14 ביוני)

•  דרום רצועת עזה: מרבית מוצבי מנגנוני הביטחון ופת"ח באזורי ח’אן יונס ורפיח נפלו לידי החמא"ס. כלי התקשורת של החמא"ס דיווחו כי "גדודי עז אלדין אלקסאם" השתלטו על מוצבי מנגנוני הביטחון ברפיח וחלקם נכנעו בלי שנורה כדור אחד. כמו כן דווח על "טיהור" המתחם בו נמצאו משרדי מנגנוני הביטחון בח’אן יונס. במהלך הקרבות נפל ציוד צבאי רב לידי החמא"ס. אחת מעמדות הביטחון המסכל בח’אן יונס נהרסה ע"י פיצוץ מנהרת תופת ו- 13 פעילי הביטחון המסכל נהרגו (רויטרס, 13 ביוני). כ-60 אנשי מנגנוני הביטחון חצו את הגבול והסגירו עצמם לידי מצרים. פעילי החמא"ס השתלטו על מוצבי המנגנונים בציר שלאורך הגבול עם מצרים ("ציר פילדלפי") והחלו לקיים סיורים על הציר.

•  צפון רצועת עזה: ב- 12 וב- 13 ביוני הצליחה החמא"ס להשתלט על מרבית מפקדות מנגנוני הביטחון בג’באליא, בבית חאנון ובמקומות נוספים בצפון הרצועה. "גדודי עז אלדין אלקסאם" הציבו ב-13 ביוני אולטימאטום לאנשי המנגנונים בצפון הרצועה למסור נשקם עד יום שישי, 15 ביוני 1900 על מנת להציל את חייהם. אזור צפון הרצועה הוכרז ע"י החמא"ס כ"שטח צבאי סגור".


"גדודי [עז אלדין] אלקסאם בעת תקיפת מפקדה של הביטחון המסכל
(אתר האינטרנט של החמא"ס).

•  המעברים: המעברים המובילים לישראל ולמצרים נסגרו ע"י הפלסטינים. אנשי החמא"ס עדיין לא השתלטו על המעברים אך הם נמצאים בסמוך אליהם. להלן פירוט:

•  מעבר ארז : אנשי החמא"ס תפסו את צומת המכס, הנמצאת בקרבת הצד הפלסטיני של מחסום ארז. במעבר מצויים שוטרים פלסטינים.

•  מעבר קרני : נסגר ע"י הפלסטינים החל מה-10 ביוני. המשמר הנשיאותי חדל להגיע למקום.

•  מעבר רפיח : החמא"ס השתלט על פאתי המעבר. המשמר הנשיאותי חדל להגיע למקום.

המצב בשטח ביהודה ושומרון

   "זליגת" העימותים ליהודה ושומרון, שם פת"ח נהנה מיתרון, היתה עד כה מקומית ומוגבלת . הפת"ח יזם תקריות מקומיות במקומות שונים נגד פעילי חמא"ס ומוסדות חמא"ס אולם אין בכך כדי להוות משקל נגד למהלכי החמא"ס ברצועת עזה.

   להלן עיקרי הפעילות היזומה של פת"ח ומנגנוני הביטחון נגד החמא"ס:-

•  שכם: בשכם וסביבתה יזם פת"ח מספר תקיפות שכוונו כלפי פעילי חמא"ס ומוסדות המזוהים עימה (13 ביוני); בעיר שכם נחטף בכיר בחמא"ס (מחמד מחארק); באזור שכם ובטול כרם הותקפו עובדים, כלי רכב ומבנים של "אגודות צדקה" ומוסדות אזרחיים המזוהים עם החמא"ס. במחנה הפליטים אלעין, שבמערב שכם, התחוללו עימותים בין פעילי חמא"ס ופתח במהלכם נפצעו 12 פעילי חמא"ס (13 ביוני).

•  רמאללה: ברמאללה התבצעו מספר פעולות נגד אישים ומוסדות של החמא"ס. חמושים, כנראה אנשי המשמר הנשיאותי, פרצו למשרדי טלוויזיית אלאקצא, עצרו ארבעה עובדים והחרימו ציוד מחשבים (12 ביוני); חמושים מפת"ח חטפו את תת שר ההסברה המזוהה עם החמא"ס ממשרדו ברמאללה (12 ביוני).

•  ג’נין: ב-13 ביוני העניק זכריא אלזבידי, מפקד פת"ח/גדודי חללי אלאקצא בג’נין, ראיון בו מסר כי פת"ח החל להשתלט על כל מוסדות החמא"ס בג’נין וכעת הם מצויים תחת שליטת פת"ח. 9 בפועל פעלו אנשי פת"ח נגד התשתית האזרחית ("דעוה") של החמא"ס בעיר: חמושים הציתו את "המועדון האסלאמי" וגנבו את תכולתו; פעילי פת"ח תקפו גן ילדים ובית ספר ("אלאימאן") השייכים לועדת הצדקה של ג’נין. דובר מטעם פת"ח מסר שלבית החולים אלראזי ניתנה אורכה של יומיים לפנותו לפני שייסגר (סוכנות מען, 13 ביוני).

•  מעצרים נרחבים של פעילי חמא"ס: בידיעה תקשורתית דווח כי מנגנוני הביטחון ופת"ח פתחו בליל 13- 14 ביוני בגל מעצרים נגד בכירי החמא"ס בגדה. נמסר כי ברשימות המיועדים למעצר מצויים ראשי עיריות, פעילים באוניברסיטאות ופעילים בארגוני הצדקה של החמא"ס (כתבתו של עלי ואקד, Ynet , 14 ביוני).

תחילת מגעים להפסקת אש

   על רקע הצלחת החמא"ס להשתלט על מרבית שטח רצועת עזה התקיימה ב-13 ביוני פגישה בינה לבין ראש המשלחת המצרית ברהאן חמאד בה הציגה החמא"ס את תנאיה להפסקת אש. הפגישה התקיימה במפקדת חמא"ס לאחר שקודם לכן "התקשו" אנשי החמא"ס להגיע לפגישות אליהן הוזמנו ע"י המשלחת המצרית מתוך מגמה ברורה לקבוע עובדות בשטח לפני תחילתם של מגעים להפסקת אש.

   בפגישה עם ברהאן חמאד הציגו אנשי החמא”ס רשימה של שמונה נקודות לסיום העימות. עיקרן של הנקודות הללו (על פי דברי “מקור פלסטיני” לכתב סוכנות הידיעות המזרח תיכונית, 13 ביוני):-

•  כיבוד כל ההסכמים שנחתמו בין חמא"ס לפת"ח בשנתיים האחרונות, מהסכם קהיר (2005) ועד להסכם מכה (2007).

•  שמירה על ממשלת האחדות הלאומית וכיבוד תוצאות הבחירות למועצה המחוקקת.

•  פיטורי "פעילים מוכרים" המנסים להכשיל את ממשלת האחדות; שיקום מנגנוני הביטחון ע"י הרחקת פעילים "הידועים בהשתייכויות בלתי לאומיות, הפועלים כדי להצית מלחמת אחים כל פעם" (קרי- סילוק מחמד דחלאן ומתנגדי חמא"ס ממנגנוני הביטחון וממוסדות השלטון).

•  השבת זכויותיהם של אלו שפוטרו ממנגנוני הביטחון בשל השתייכותם לחמא"ס או בשל סירובם להשתתף באירועי הלחימה האחרונים. חשיפת כל הרוצחים (מן הסתם אנשי פת"ח והמנגנונים) והעמדתם למשפט (בהמשך למסע הדה לגיטימציה לאנשי פת"ח והמנגנונים בכלי התקשורת של החמא"ס).

   דרישות אלו, להערכתנו, משקפות את חתירתה של חמא"ס לנצל את הצלחותיה בשטח על מנת להחליש באופן משמעותי את פת"ח ולהשלים השתלטותה על מוסדות "הרשות הפלסטינית" ובמיוחד על מנגנוני הביטחון . מנגד, נמר חמאד יועצו המדיני של אבו מאזן מסר כי אבו מאזן מסרב לדון בתנאי החמא"ס לפני שתהיה הפסקת אש כוללת (סוכנות ראמתאן, 14 ביוני).

תגובות חמא"ס לרעיונות בדבר הצבת כוח בינלאומי ברצועה

   בהודעה לעיתונות שהוציאה תנועת החמא"ס ב-14 ביוני היא שללה באופן נחרץ את הרעיון של הצבת כוחות זרים ברצועת עזה, תהא אשר תהא לאומיותם. בהודעה נאמר כי חמא"ס תתייחס לכוחות הללו כ"כוחות כיבוש" ( Hamas will consider them as occupation force ) (מתוך אתר האינטרנט של החמא"ס Palestine-info בשפה האנגלית).


הקרע בקרב הפלסטינים (אתר האינטרנט של הג’האד האסלאמי בפלסטין, 14 ביוני)


1 ראו לקט " חוליית מחבלים מהג’האד האסלאמי בפלסטין ופת"ח ביצעה חדירה לישראל באזור מעבר כיסופים לשם תקיפת כוח של צה"ל. ייתכן כי החוליה, שהגיעה למקום בג’יפ מוסווה כרכב טלוויזיה, התכוונה גם לחטוף חיל צה"ל אם תיווצר הזדמנות מבצעית לכך" (10 ביוני,2007 ).

2 נכון ל-14 ביוני, 1200.

3 ראו לקט "הגברת הטרור נגד ישראל כמוצא למצוקות פנים- פלסטיניות: ד"ר מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של החמא"ס, הודה בגילוי לב כי החמא"ס פתחה במתקפת רקטות נגד ישראל על מנת להביא להפסקת ההתנגשויות האלימות עם פת"ח. הוא הוסיף, שמתקפת הרקטות הצליחה לחלץ את החמא"ס מהמצוקה אליה נקלע בשל העימות הפנימי" (12 ביוני, 2007).

4 ראו בהקשר לקט : "כוחות הביטחון עצרו שתי נשים פלסטיניות תושבות הרצועה, שהתכוונו לבצע באכוונת הג’האד האסלאמי בפלסטין פיגוע התאבדות כפול במקום הומה אדם בתל-אביב ובנתניה " (13 ביוני).

5 לכך יש להוסיף ירי של 42 פצצות מרגמה בחודש מאי ו-24 בחודש יוני.

6 בהמשך ללקט מידע מה- 13 ביוני: "הסלמה משמעותית בעימותים האלימים בין חמא"ס לפת"ח (סיכום ביניים).

7 מקורות בגדודי עז אלדין אלקסאם מסרו כי מצאו במפקדות עליהן השתלטו כמויות גדולות של נשק, שמנגנוני הביטחון החרימו מפעילי הארגונים (אתר פלסטין אלא’ן, 13 ביוני).

8 תמונת מצב זו נכונה ל- 14 ביוני 1300.

9 בראיון אחר השתלח זכריא זבידי בחמא"ס והאשים את אנשיה שהם "נטל על האסלאם" ו"שדים" המחופשים למוסלמים (רדיו שבאב, 13 ביוני).

לראש העמוד