הטמעת ערכי האסלאם הרדיקלי ותרבות המאבק והטרור נגד ישראל בקרב ילדי הגן



מסיבת הסיום של ילדי גני הילדים בעזה (31 במאי, טלוויזית “אלאקצא”). האגודה המפעילה את גני הילדים, שקיימו את המסיבה, הנה חלק מהתשתית החברתית של תנועת חמאס באמצעותה מוטמעים ערכי התנועה בקרב בני הגיל הרך.

הסתה באמצעות מופע במסיבת סיום של גני הילדים

1. ב-31 במאי 2007 שידר ערוץ הטלוויזיה הלווייני אלאקצא של החמא"ס את מסיבת סיום של מחזור 29 של גני ילדים, המשתייכים לאגודת "אלמג’מע אלאסלאמי" , השייכת לתשתית החברתית (ה"דעוה") של החמא"ס ברצועת עזה. 1במופע שהוצג במסיבת הסיום נראים ילדים כבני חמש לובשים מדי צבא, נושאים רובים מפלסטיק, מניפים דגל שעליו סמל תנועת "האחים המוסלמים" (תנועת האם של החמא"ס) וחובשים סרטים ירוקים לראשם עליהם נכתב "אין אלוהים מבלעדי אללה".

2.

במופע צעדו ילדים (כמה מהם רעולי פנים) במעין מסדר צבאי והפגינו תרגילי לחימה, כולל ביצוע גלגולים, קפיצות, זחילה קרבית והנפת חרבות, כשברקע נשמע שיר הלל לתנועת חמאס. בשיר נאמר ש"איש חמאס אינו ירא מהמוות", "איש חמאס [פועל] למען הדת", "שם חמאס רם בקרב האנשים" ו"אחמד יאסין זעזע את ישראל מכיסאו [כסא הנכים שלו], ובעמידה האיתנה שלו מעולם לא חרג [מדרכו]".

 

מופע מסיבת הסיום של ילדי הגן (31 במאי, טלוויזיית “אלאקצא”)

3.

לקראת סוף השיר, הניפו שני ילדים חרבותיהם זה כנגד זה, בעוד ילד נוסף מניף את הקוראן מאחור, כדי שיצרו יחד את סמל "האחים המוסלמים". לאחר מכן, נשמע אחד הילדים קורא: "השמיעו את הקריאה אללה הוא הגדול מכולם". ושאר ילדים צעקו "אללה הוא הגדול מכולם". לאחר מכן קרא הילד "מי דמות המופת שלכם?" והשאר ענו:"הנביא [מחמד]". הילד קרא: "מהי הדרך שלכם?", והילדים ענו " הג’האד "; הילד קרא: "מהי השאיפה הגדולה ביותר שלכם?" והילדים ענו: " למות למען אללה " . הילד הוסיף לשאול: "מהי תנועתכם?" והילדים ענו " חמאס " ואז הילד שאל את שאלתו האחרונה: "מהו צבא שלכם?" והילדים ענו: " אלקסאם [קרי גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע המבצעית-טרוריסטית של חמאס]".

 

הנפת חרבות במהלך המופע במסיבת הסיום
(טלוויזית אלאקצא, 31 במאי)

 

כיתת גן המשתייכת לאגודה אלמג’מע אלאסלאמי (מתוך אתר האינטרנט של האגודה)


לצפייה בסרטון המיצג לחצו כאן

ילדי הגן כקהל יעד חשוב להטמעת האידאולוגיה של חמאס

4. ילדי הגן בפרט, והדור הצעיר הפלסטיני ככלל, מהווים קהל יעד חשוב של חמאס החותרת להטמיע בקרבם את ערכי האסלאם הרדיקלי ואת תרבות המאבק האלים נגד ישראל במסגרת המלחמה על התודעה. במקביל לתשתית הצבאית-טרוריסטית, מקיימת חמאס תשתית אזרחית עניפה (ה"דעוה") המפעילה תשתית חינוכית הכוללת, בין השאר, גני ילדים, בתי ספר יסודיים ותיכוניים ומחנות קיץ. תשתית חמאסית "חינוכית" זאת "מתחרה" למעשה בזו של הרשות הפלסטינית 2.

טיבו של ה”חינוך” בגני הילדים

 

מימין: טקס שריפת דגל ישראל כשברקע ילדים נושאי נשק. משמאל: ילד המחופש למנהיג חזבאללה חסן נצראללה נושא דברים. צילומים (שהופצו באינטרנט) מתוך טקס סיום לשנת 2001 של ילדי גנים השייכים לאגודה האסלאמית (אלג’מעיה אלאסלאמיה) בעזה. אגודה זאת של חמאס עוסקת בפעילות חברתית ו”חינוכית”, כולל הפעלת רשת גדולה של גני ילדים.

5.

בגני הילדים הללו, ובשאר מוסדות התשתית החינוכית של תנועת חמאס, גדל דור העתיד של התנועה. ילדים ונערים הגדלים על ברכי האידיאולוגיה של חמאס מנוצלים לא אחת ע"י חמאס (ושאר ארגוני הטרור) להשתתפות פעילה במאבק האלים נגד ישראל, תוך סיכון חייהם. הדבר מצא בעבר ביטוי בהשתתפות ילדים ונערים בפעילות תומכת טרור (הפגנות, התנגשויות עם חיילי צה"ל, הברחות, תצפיות, חפירת מנהרות) ולעיתים אף ניצול ילדים ונערים לפעולות טרור נגד ישראל 3. בעבר הושמעה ביקורת נוקבת בחברה הפלסטינית כלפי התופעה של ניצול ילדים לביצוע פיגועי טרור.

תנועת חמאס מסרבת להפסיק שידורי הסתה לילדים בערוץ “אלאקצא” 

6.

תנועת חמאס משתמשת בכלי התקשורת שלה כאמצעי חשוב להטמעת ערכיה בקרב ילדים ונערים. תפקיד חשוב ממלאים ערוץ הטלוויזיה הלוויני החדש של חמאס ( "אלאקצא" ) ואתרי האינטרנט של התנועה (הכוללים, בין השאר, עיתון ילדים מכוון בשם "אלפאתח" .

7. סוגיית תכניות הסתה המיועדות לילדים בערוץ הטלוויזיה של חמאס "אלאקצא" עלתה לאחרונה על סדר היום הפנים-פלסטיני בעקבות שידור תכנית לילדים בשם " חלוצי המחר ", שעוררה ביקורת קשה בישראל ובמדינות המערב. תכנית זאת, ששודרה במחצית הראשונה של מאי, עשתה שימוש בדמותו של מיקי מאוס (המכונה "פרפור" 4) להעברת מסרים לילדים ברוח האידאולוגיה של חמאס: השתלטות האסלאם על העולם, המשך האלימות והטרור ("ההתנגדות") נגד ישראל עד להבסתה, "שחרור מסגד אלאקצא", טיפוח השנאה נגד ישראל ו"שחרור" עיראק ומדינות ערביות ומוסלמיות אחרות "אשר פלשו אליהן רוצחים".

הסתת ילדים באמצעות מיקי מאוס

 
 

התכנית "חלוצי המחר" : דמות המנחה סראא’ ברהום ודמותו של מיקי מאוס
(10 במאי "אלאקצא", באדיבות מכון
Palestinian Media Watch )

8.

התכנית "חלוצי המחר" גררה תגובה בוטה מצד שר ההסברה הפלסטיני מצטפא אלברע’ותי. הוא התבטא כי "המדובר בתמונות מצערות ופרימיטיביות" והוסיף כי "הממשלה נחושה למנוע חשיפה של ילדים לתעמולה פוליטית" כיוון שעמדתה היא " שיש להפריד את החינוך מהאידאולוגיה " . שר ההסברה אף מסר כי הממשלה יצרה קשר עם ערוץ "אלאקצא" שהבטיח לשנות את תכניו שינוי מוחלט (8 במאי 2007, ערוץ הטלוויזיה "ראמתאן").

9.  פתחי חמאד , בכיר בחמאס המשמש גם כיו"ר מועצת המנהלים של "רשת אלאקצא לתקשורת" (המאגדת את תחנת הרדיו וערוצי הטלוויזיה של חמאס) הגיב כי ערוץ "אלאקצא" לא יפסיק לשדר את תכנית "חלוצי המחר". הוא ציין כי התכנית משודרת במסגרת מדיניות ברורה שמטרתה "להצמיח דור פלסטיני הדבק באדמתו ובארצו" (10 במאי, "פלסטין מבאשר"). שידור תכנית ההסתה ב"מסיבת הסיום" של גני הילדים ממחיש אפוא, כי ערוץ "אלאקצא" ממשיך בשידור תכניות המיועדות לטפח דור חדש של ילדים ונערים בעלי תודעה אסלאמית-רדיקלית, חדורי שנאה לישראל ולמערב והמוכנים להשתלב באסטרטגיית האלימות והטרור של חמאס.


1 גני הילדים הללו משתייכים ל" אלמג’מע אלאסלאמי ", הארגון החברתי של "האחים המוסלמים" ברצועת עזה שהוקם בשנת 1973 ע"י השיח’ אחמד יאסין ועסק בפעילות חינוכית וחברתית ובהטפה דתית (דעוה).ארגון זה שימש בסיס להרחבת התמיכה בתנועת החמא"ס לאחר הקמתה בסוף שנות השמונים. ביום הוא פועל למתן שירותים דתיים, תרבותיים, בריאותיים וחינוכיים לאוכלוסייה ברצועה. הארגון מפעיל ילדים בהם לומדים כ-800 ילדים ובית ספר בו לומדים מאות תלמידים.

2 לפירוט ראו לקט מרכז המידע למודיעין ולטרור: מאפייני התשתית האזרחית של חמאס ב"שטחים" (9 ביולי 2006). ראו גם לקט מידע : "הטפה לטרור וחינוך לשנאה: הטמעת מסרים אסלאמיים קיצוניים המעודדים שנאה, אלימות וטרור בבתי ספר תיכוניים בבית לחם, והמופצים במוסדות חינוך נוספים ב’שטחים’ ע"י התשתית האזרחית של חמאס ("הדעוה")" (2 ביולי 2003). גם חזבאללה בלבנון משקיע משאבים רבים באינדוקטרינציה של בני הנוער.

3 ראו לקט מידע ממרס 2004 : "ניצול נערים וילדים ע"י ארגוני הטרור לביצוע פיגועים, פעולות תומכות טרור ופעילות אלימה נגד צה"ל" . (מרס 2004) .

4 "פרפור", כינוי חיבה לילד קטן.

לראש העמוד